Prema pisanju japanskog časopisa Tokyo Shimbun, u Toyoti razmatraju mogućnost da proizvodnju svog hibridnog modela Prius počnu i u SAD-u (trenutno se ovaj model proizvodi samo u Japanu i Kini). Prius bi se proizvodio u joint-venture postrojenju NUMMI (New United Motor Manufacturing Inc.) u Kaliforniji, koji su 1984. godine osnovali General Motors i Toyota (tamo se trenutno prave Toyota Corolla, Tacoma, Matrix i Pontiac Vibe). Ipak, iz Toyote saoštavaju da za sada nisu doneli nikakvu odluku vezanu za proizvodnju Priusa u Americi. Ovde i podsećanje da je do kraja aprila ove godine širom sveta Toyota prodala tačno 1.028.000 primeraka Priusa. Prvi Toyotin hibridni model bio je upravo Prius prve generacije, predstavljen u Japanu još 1997. godine. Prodaja Priusa je tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je najveći komercijalni uspeh ipak zabeležen u SAD-u gde je od 2000. do kraja aprila ove godine kupce našlo čak 591.600 Priusa. U Japanu je prodato 315.000, a u Evropi 100.700 Priusa. Inače, prošle godine je Toyota prodala ukupno 429.400 komada svojih hibridnih vozila ili za 37 odsto više nego 2006., a u planu je da ta brojka posle 2010. godine poraste na milion hibrida godišnje.
Mercedes je saopštio da je od početka prodaje (od 31. marta 2007.) kupcima već isporučio preko 300.000 komada njihove nove C klase (i u limuzinskoj i karavan varijanti). Istovremeno je saopšteno da će se novi Mercedes CLC naći na tržištu još tokom ovog meseca. CLC je naslednik dosadašnje C klase Sport Coupe, koja je od 2001. plasirana u preko 320.000 primeraka. Očekivano, najvažnije tržište za C klasu je Nemačka (zauzima 25% prodaje), a slede SAD, Velika Britanija i Italija. Širom sveta je inače do sada prodato 290.000 komada C klase u limuzinskoj verziji, dok je C klasa Station Wagon (karavan) od decembra 2007. godine plasirana u 25.000 primeraka. Najviše kupaca (trećina) se kod limuzine odlučuje za model C 220 CDI (na drugom mestu sa 20% prodaje se nalazi C 200 Kompressor), koji je najpopularniji i u karavan varijanti. Tačnije, približno polovina svih kupaca C klase karavan se odlučuje za C 220 CDI, a treba napomenuti da je 75% svih prodatih C klasa karavan opremljeno dizel motorima. Inače, C klasa sedan se proizvodi u fabrikama u Nemačkoj (Sindelfingen i Bremen), Južnoj Africi (East London), a od marta ove godine i u Kini (Peking). Karavan se proizvodi isključivo u Bremenu, a novi CLC u Mercedesovoj Juiz de Fora fabrici u Brazilu.
Beira V8 je novi britanski sportski automobil, baziran na General Motorsovoj Kappa platformi koju inače već koriste Pontiac Solstice i Saturn Sky (ovaj potonji se u Evropi prodaje kao Opel GT). I izgled je najvećim delom preuzet od Saturna Sky/Opela GT, ali je zato firma Breckland Technology, čije je Beira V8 u stvari delo, umesto standardnog Ecotec četvorocilindraša pod haubu ovog roadstera smestila 6,0 litarski LS2 V8 agregat sa snagom od 400 konja (uparen je sa Tremec šestostepenom manuelnom transmisijom). Sasvim dovoljno da 1400 kg težak automobil ubrza do 100 km/h za manje od pet sekundi i da postigne maksimalnih 250 km/h. Ovde treba napomenuti da Beira V8, sem benzina, za pogon može da koristi i tečni naftni gas (TNG), pa zahvaljujući dodatnom rezervoaru od 70 litara za TNG, autonomija iznosi oko 1125 km. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 325 mm, dok su točkovi od 18 inča sa Bridgestone pneumaticima (kao opcija nude se i veći točkovi od 19 inča). U odnosu na Pontiac Solstice i Saturn Sky, Breckland Technology je kompletno preradio ogibljenje ovog dvoseda (uz pomoć kompanije KW), kao i njegovu unutrašnjost (TFT kolor ekran od 7 inča, DVD, iPod, Bluetooth, navigacioni sistem, a kao opcija nudi se i kamera za vožnju unazad). Beira V8 će se u prodaji naći u novembru ove godine i to po ceni koja u Velikoj Britaniji iznosi 55.000 funti ili nepunih 70.000 evra.

Proizvođačima, koji su već predstavili ili planiraju niskobudžetni automobil za široke narodne mase (Tata Nano, zajednički auto Renault-Nissan alijanse i indijskog Bajaj Auta, GM, Mitsubishi...), upravo se pridružio i Hyundai. Naime, iz ove korejske kompanije su potvrdili da će na tržište 2011. ili 2012. godine izbaciti "low cost" model, koji će koštati oko 3500 dolara ili oko 2250 evra. Tata Nano je sa cenom od 1700 evra za osnovni model doduše jeftniji ali u Hyundaiju napominju da njima i nije cilj da direktno konkurišu indijskom automobilu, budući da će njihov niskobudžetski model kupcima ipak nuditi više. Automobil će pre svega biti namenjen rastućim tržištima Kine i Indije, dok ostali podaci za sada nisu saopšteni.
Nova Škoda Fabia RS imaće 1.4 TSI motor
Posle predstavljanja nove Fabije u standardnim hatchback i karavan verzijama, Škoda sprema još nekoliko varijanti ovog modela B segmenta. Jedan od novih projekata češke fabrike jeste sportska varijanta Fabije sa tradicionalnom oznakom RS. Ovaj crtež prikazuje mogući izgled tog automobila na kome se vide novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, drugačija maska (sa RS značkom) i novi točkovi. U principu veoma diskretan sportski stajling, a da bi videli da li će Fabia RS biti baš ovakva, moraćemo da se strpimo još neko vreme (prema izvorima iz Škode, nova Fabia RS će se na tržištu pojaviti u naredne dve godine). Zanimljivije je ono što se krije ispod poklopca motora. Naime, buduću Fabiju RS će umesto dizelaša pokretati 1.4 TSI turbo benzinac. U Škodi napominju da iz ovog motora mogu da izvuku do 128kW/174KS, ali da u ovom trenutku još nisu definitivno odlučili sa koliko snage će raspolagati u Fabiji RS.
Izvor : www.tanjug.co.yu
Srpski proizvođač automobila "Zastava" planira ulazak na rumunsko
tržište, gde namerava da otvori izložbeni salon, servisno postrojenje i
skladište rezervnih delova u gradu Piteštiju, centru auto-industrije u
Rumuniji, objavio je lokalni dnevni list "Biznis standard".
Gradonačelnik Piteštija Tudor Pendijuk je u intervjuu tom listu izjavio da
krajem aprila boravio u Kragujevcu i prisustvovao potpisivanju sporazuma o
saradnji između "Zastave" i "Fijata".
Pendijuk je dodao da je tada gradonačelnik Kragujevca zamolio njega i njegove
saradnike da pomognu dolazak "Zastave" na rumunsko tržište i
praktično ukažu na firme koje bi mogle da postanu dileri za vozila srpske
fabrike, prenela je agencija Rompres.
Čelnik Piteštija je rekao da je "Zastava" planirala još pre četiri godine
da ostvari proboj na tržište Rumunije, ali taj projekat do sad nije realizovan.
Srpska kompanija, koja je lani proizvela 15.000 vozila, ili četiri puta manje
od ukupnog kapaciteta, potpisala je sa predstavnicima italijanskog
"Fijata" krajem aprila Memorandum o razumevanju i strateškoj
saradnji, kojim se predviđa masovna proizvodnja automobila iz programa torinske
fabrike u "Zastavi".
Samo koji dan posle zvanične premijere novog Hondinog kompaktnog MPV modela Freed (o tome više OVDE), japanski specijalista za obradu Hondinih automobila - firma Mugen – već je predstavio svoj paket namenjen vlasnicima Freeda, koji i od ovakvog praktičnog MPV automobila žele nešto više. Mugen je za Freed pripremio aero body kit (modifikovani branici sa spojlerima, novi pragovi, zadnji krovni spojler plus novi prednji gril), atraktivnije aluminijumske točkove od 16 inča, pojačani kočioni sistem, novo sportsko ogibljenje i nove završetke izduvnog sistema.
VIDEO : "Himalaya" i "Super 8" reklame za Renault Koleos
VIDEO I : "Himalaya"
VIDEO II : "Super 8"
Cadillac CTS Wagon
BLS Wagon neće biti jedini karavan u ponudi Cadillaca jer će se već tokom sledeće godine u prodaji pojaviti i CTS Wagon, odnosno karavanska verzija druge generacije modela CTS. Kao što se vidi sa ovih prvih pravih slika koji su pre vremena procurele u javnost (doduše nisu baš velike), i CTS Wagon sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Osnovni model će pokretati 3,0 litarski šestocilindrični motor sa 260KS, dok će najjači biti 3,6L V6 agregat sa direktnim ubrizgavanjem i 304KS (oba će biti uparena sa 6-stepenim automatskim menjačima). Za očekivati je da se kasnije Evropljanima ponudi i 2,9L turbo-dizelaš sa 250 konja. Takođe treba očekivati da će se CTS Wagon nuditi, kako u verziji sa pogonom samo na zadnjoj osovini, tako i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Cene za CTS Wagon će se u Americi kretati u rasponu od 37.500 do 42.500 dolara (od 24.150 do 27.370 evra). General Motors bi godišnje trebalo da proizvodi između 10.000 i 12.000 primeraka CTS Wagona, a polovina od tog broja je namenjena prodaji u Evropi. Iako to nije zvanično potvrđeno, GM bi mogao da zvaničnu svetsku premijeru CTS Wagona održi već na jesen ove godine na salonu automobila u Parizu.
Audi A1 stiže početkom 2010. godine
Poznati su konkretni podaci vezani za paletu pogonskih agregata budućeg malog Audija A1, koji će se na tržištu pojaviti u martu 2010. godine. Naime, iz procurelih fabričkih dokumenata se vidi da će novi Audi A1 pokretati sledeći motori: 1.2 TFSI (sa 63kW/86KS i sa manuelnim 5-stepenim menjačem), 1.4TFSI (90kW/122KS, 5-stepeni manuelni i S-tronic menjač sa duplim kvačilom), 1.4TFSI (125kW/170KS, menjač S-tronic), 1.6 TDI (66kW/90KS, manuelni menjač sa 5 stepeni i S-tronic) i 2.0 TDI (105kW/143KS, manuelni 6-stepeni menjač). A1 će se u početku nuditi u formi hatchback modela sa troja i petrora vrata, ali će kasnije ponuda najverovatnije biti proširena i kabrioletom. Što se izgleda tiče, A1 će se velikim delom oslanjati na prošlogodišnju studiju Metroproject Quattro Concept (na slici), biće dugačak oko 391 cm, dok će međuosovinsko rastojanje iznositi 247 cm.
Lancia je u Italiji lansirala novu Poltrona Frau verziju svog nedavno restilizovanog modela Musa.
Poenta ovog automobila je u njegovoj bogatoj opremi, gde se posebno ističe 11 posebnih boja za karoseriju (od toga 4 dvobojne kombinacije) i kožni interijer u tri boje. Musa Poltrona Frau u standardnoj opremi ima i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, dvozonski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, aluminijumske točkove od 16 inča i svetla za maglu.
Za pogon se brine 1,6 litarski redni četvorocilindrični Multijet motor. koji razvija 88kW/120KS pri 3500 o/min. i 300Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. Sa ovim agregatom Musa Poltrona Frau postiže maksimalnih 190 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, dok emisija CO2 iznosi 129 grama po kilometru.
Inače, cene za Musu Poltrona Frau 1.6 Multijet u Italiji startuju od 21.500 evra.
Mitsubishi je pripremio novu specijalnu seriju svog SUV modela Outlander, koji je dostupan samo japanskim kupcima. Novi Outlander Roadest se od ostale braće razlikuje po novom aero body paketu (spojleri, pragovi, plus novi prednji gril, hromirana kućišta retrovizora, kvake i prstenovi oko prednjih svetala za maglu), kao i po atraktivnim sedmokrakim aluminijumskim točkovima od 18 inča i doteranom interijeru (sportska sedišta, detalji od aluminijuma). Outlander Roadest je kupcima inače dostupan u tri boje karoserije (bela, crna i siva), a njegova cena u Japanu startuje od 2.877.000 jena (oko 17.570 evra).
Subaru Forester 2.0 X
Izvor : www.politika.co.yu
Potpuno redizajniran i oplemenjen novi Subaru Forester sa dobrim izgledima startovao je na našem tržištu.
Treća generacija sada već čuvenog modela Subaru Forestera stigla je i kod nas. Zahvaljujući dugogodišnjem dileru Subaruovih modela kod nas, firmi Subaru Ćurčić, imali smo priliku da testiramo najnoviji model ovog krosovera, automobila koji se bez problema snalazi na lošim putevima i u nepovoljnim vremenskim uslovima, tako i u gradu. Prva generacija pojavila se pre 11 godina i prevashodno je osvajala američko tržište. Forester se teško mogao videti u Evropi, kod nas, takođe. Ipak, vremenom reputacija mu je rasla, da bi poslednjih nekoliko godina i kod naših kupaca dostigao zavidan renome koji mu niko danas ne može oduzeti. Radi se o nevelikom automobilu (dug je 4560 mm, širok 1700 mm i visok 1780 mm), sa pet udobnih sedišta i povećim prtljažnikom.
Subaruov Forester do sada se nije odlikovao nekom privlačnom spoljašnjošću. Naprotiv dizajn je bio nekako četvrtast, bez posebno lepih detalja, ali se odlikovao velikim staklenim površinama, što znači i odličnom preglednošću. Najnoviji je, međutim, potpuno prilagođen modnim trendovima, dakle, izgleda lepo, elegantno i ravnopravno se nosi sa konkurencijom. Unutrašnjost je ergonomski odlično rešena, ne previše kitnjasto, ali ni skromno. Sedišta lepo obuhvataju telo, materijali su kvalitetni, kao i finalna obrada. Instrument tabla je pregledna i funkcionalna, sa dominantnim obrtomerom i brzinomerom, ručica petostepenog menjača je blizu upravljača, nešto tvrđa, ali precizna. Oprema je na visokom nivou iako se radi o trenutno jedinom modelu u ponudi (osnovnom sa oznakom X), dakle sa klimom i ostalim sada već obaveznim „dodacima”.
Ali, sve ovo nabrojano nisu glavni aduti novog Forestera. Ono što ga je proslavilo je bokser motor i permanentni pogon na sve točkove sa viskoznim kvačilom koje raspoređuje snagu na prednju i zadnju osovinu u razmeri 50:50. Ovaj pogon omogućuje kako brzu vožnju u normalnim uslovima (kroz krivine ide kao po šinama), tako i izvlačenje iz kritičnih situacija bilo na mokroj, klizavoj podlozi, bilo na snegom pokrivenom kolovozu. Bokser agregat ima nisko težište, što dodatno poboljšava stabilnost, uz to iz 2.0 litra zapremine, zahvaljujući 16 ventilskoj tehnici, razvija 150KS pri 6400 obrtaja, što mu omogućuje da razvije maksimalnu brzinu veću od 190 km i stigne iz mesta do 100 km za nešto iznad 11 sekundi.
Novi Forester, dakle, sa velikim ambicijama preti sve jačoj konkurenciji, sada prilagođen i vizuelno ukusu „potrošača” koji preferiraju ofroudere, odnosno krosovere, kako se sve češće i kod nas „krste” nekadašnji „terenci”, koji to svakako više nisu, niti će ikad biti. I na kraju da dodamo: cena novog Forestera sa oznakom X, je sa PDV – om tačno 23.990 evra, uz garanciju od tri godine, ili 100.000 pređenih kilometara.
Autor : Vladimir Dedić
VIDEO : Michael Schumacher za volanom Ferrarija F430 Scuderia na stazi Fiorano
Seriji nedavno restilizovanih Mercedesovih modela (SLK, CLS, SL, ML, B i A klase) pridružila se i već odavno legendarna G klasa, koja se inače pojavila još pre tri decenije. Kao i kod pomenutih obnovljenih Mercedesovih automobila (sa izuzetkom SL-a), estetske promene na G klasi i nisu velike, pa je tako najočiglednija vizuelna promena na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne, mada su tu i drugačiji aluminijumski točkovi od 18 inča za model G500. Promena ima i u paleti motora, pa je pomenuti Mercedes G500 dobio novi 5,5 litarski V8 agregat sa 285kW/388KS i 530Nm obrtnog momenta (umesto starog 5,0 litarskog V8 sa 296KS). Ovde treba napomenuti ga G500 sa novim motorom do stotke sada ubrzava za samo 5,9 sekundi. U paleti pogonskih agregata se nalazi i V6 CDI dizelaš sa 165kW/224KS i 540Nm, dok se u najnovijem fabričkom saopštenju za medije ne pominje G55 AMG (informacije o ovom potonjem tek slede, a prema ranijim najavama njegov motor će biti pojačan na 507 konja). G500 će se opremati sa Mercedesovim najnovijim sistemom Command APS infotainment sistemom (navigacija, DVD, Linguatronic sistem za glasovno upravljenje), dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika i grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača. Inače, i dalje su u ponudi tri karoserijske verzije : kratki Station Wagon, dugački Station Wagon i Cabrio, a prodaja ove doterane G klase u Zapadnoj Evropi počinje u septembru (po cenama koje startuju od 68.425 evra za G320 CDI sa kraćom karoserijom pa sve do 92.344 evra za G500 Cabrio).