home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na salonu automobila u Los Anđelesu (14. – 24. novembar) nemački Audi izlaže Cross Cabriolet Quatro Concept, odnosno novu studiju kabrioleta sa platnenim krovom (otvara/zatvara se za samo 17 sekundi), koji najavljuje budući serijski SUV model Audi Q5 (s tim što će Q5 imati pet vrata i naravno tvrdi krov). Novi koncept predstavlja zanimljivu mešavinu SUV-a i kabrioleta, ima dvoja vrata i mesta za četiri putnika, a bazira se na modularnoj platformi novog Audija A4 i A5/S5. Ovo potonje znači da je prednja osovina pomerana više unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na pomenutu prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Spoljašnji izgled sledi već zacrtane smernice korporativnog dizajna ove fabrike; dakle moćan i dinamičan izgled, uz neophodnu dozu elegancije. Od detalja treba obratiti pažnju na odsustvo B stuba, A stub u aluminijum look-u, LED prednja i zadnja svetla, LED svetla za maglu, žmigavce u retrovizorima, četiri izduvne cevi i atraktivne sedmokrake točkove od čak 21 inča (sa gumama dimenzija 265/35 R21). Kao što mu i ime kaže, novi koncept ima i Audijev Quattro permanentni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 40% napred, 60% nazad), a tu su i keramičke kočnice na sva četiri točka (diskovi od 380 mm napred, 356 mm pozadi), kao i elektropodesiva visina vozila (prostim pritiskom na dugme klirens se poveća ili smanjuje za 40 mm). Cross Cabriolet Quattro Concept je dugačak 4,62, širok 1,91, visok 1,63 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,81 metra (što su i približne dimenzije BMW-a X3 i budućeg Mercedesa GLK i što najavljuje Audijeve planove sa novim Q5). Za pogon ove studije odabran je "ultra-čisti" 3,0 litarski V6 dizel motor sa 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta, koji automobilu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,2 sekunde, maksimalnu brzinu od 240 km/h, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,3 litre dizela na 100 km. Inače, ovaj V6 motor (već ispunjava buduće Euro6 standarde) je uparen sa šestostepenom transmisijom sa komandama za menjanje brzina na volanu. Što se unutrašnjosti tiče, već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta ("White Stone" koža) i da su kvalitet završne obrade, komfor, prostranost i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Preko Audijevog Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju (Dynamic, sport i Efficiency mod). Tu su i LCD ekran u boji, Audijev MMI sistem, Bang&Olufsen audio sistem od 505 vati...

VIDEO : Audi Cross Cabriolet Quattro Concept 






Audi S3 by O.CT Tuning

14 Nov 2007 - 00:42 Tuning Link

I fabrički Audi S3 sa 265KS i 350Nm obrtnog momenta predstavlja i te kako dinamičan i snažan automobil C segmenta, ali tjuneri misle da uvek ima mesta za raznorazna poboljšanja. Tako posle prerade Audija S3 od strane tjuning firmi Wimmer (njihov S3 razvija 408KS), B&B (362KS), MTM (330KS), Abt Sportsline (310KS), Heron (300KS) i Sportec (takođe 300KS), sada i austrijski O.CT Tuning predstavlja svoju obradu ovog Audija. U režiji O.CT Tuninga, serijski 2,0 litarski TFSI motor dobija dodatnih 46kW/63KS i 75Nm (novi interkuler, reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, sportski izduvni sistem...), pa sada razvija 241kW/328KS i 425Nm, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekunde, do 160 km/h za 12,74 sekunde i maksimalnih 265 km/h. Za poređenje, standardni Audi S3 do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, do 160 km/h stiže za 14,3 sekunde, a postiže 250 km/h. O.CT Tuning je svoj Audi S3 opremio i pojačanim kočnicama (diskovi od 372 mm napred), dorađenim ogibljenjem i 19-inčnim aluminijumskim točkovima (dostupnih u nekoliko boja).




 

 

Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj kompaniji, tjuning kuća Musketier se u stvari nalazi u Nemačkoj i osim Citroena, bavi se doradom i Peugeotovih automobila. Njihov najnoviji proizvod je prerada Citroenovog SUV modela C-Crosser koji se, kao što je poznato, bazira na aktuelnom Mitsubishijevom Outlanderu. U režiji Musketiera, C-Crosser postaje bogatiji za novi body paket (modifikovani prednji i zadnji branik, pragovi), izduvni sistem sa četiri završetka, atraktivne petokrake aluminijumske točkove (veličine 20 inča), kao i za kit za povećanje snage 2,2 litarskog HDi turbo-dizel agregata. Pomenti kit je zaslužan za dodatnih 26kW/35KS, tako da ovaj dizel motor umesto standardnih 115kW/156KS, sada raspolaže sa snagom od 140kW/191KS.




Izvor : www.tanjug.co.yu i www.blic.co.yu

Malezijski proizvođač automobila Proton najavio je da će uskoro početi proizvodnju prvog "muslimanskog" automobila, koji će, između ostalog, imati kompas koji će uvek pokazivati u kojem se smeru nalazi Meka. Automobil će takođe imati posebnu kasetu u kojoj će stajati Kuran i feredža. Ideja da počne da se proizvodi takav automobil potekla je iz Irana, a Proton planira da ga proizvodi u kooperaciji sa više kompanija iz Malezije i Turske. U automobilskoj industriji ključnu ulogu igraju ekonomičnost i bezbednost vozila, ali u Protonu smatraju da postoji velika praznina u ispunjavanju potreba muslimana. Iako Protonova vozila dominiraju na malezijskim ulicama, ovaj proizvođač je nedavno pretrpeo velike gubitke jer su vlasti dozvolile veći uvoz stranih automobila. Stoga, vlasnici ove kompanije očekuju da će proizvodnjom "muslimanskog" automobla vratiti primat na tržištu.



Kineska kompanija BYD Auto je nedavno najavila masovnu proizvodnju najjeftinijeg automobila na svetu, a juče su objavljene i prve zvanične fotografije tog njihovog modela BYD F1, koji bi po poslednjim vestima, u Kini trebao da košta nešto malo preko 3000 američkih dolara ili oko 2100 evra !! Uz navedenu cenu se odmah postavlja i logično pitanje bezbednosti i kvaliteta ovako jeftinog automobila. O bezbednosti se za sada može samo nagađati, dok se na pitanje kakav će biti kvalitet izrade, odgovor može dobiti na osnovu ocene novinara kineskog lista China Car Times, koji su posle nedavnog razgledanja ovog automobila kratko i jasno zaključili da kvalitet unutrašnjosti "nije na najvišem nivou". Sasvim je jasno da motori u ovom automobilu nemaju ništa zajedničko sa imenjakom McLarenom F1. Radi se naime o malim benzinskim agregatima zapremine 0,8 i 1,1 litra. Inače, Byd F1 je dugačak 3460 mm, širok 1618 mm i visok 1460 mm.Po ranijim najavama F1 bi trebao da se pojavi u prodaji u drugoj polovini 2008. godine. Jedan od razloga za nisku cenu jeste i prosta činjenica da Kinezi nisu morali da "bacaju" pare na dizajnerske usluge, odnosno novi BYD F1 je samo dobra kopija Toyote Aygo. F1 se od japanskog originala razlikuje samo po modifikovanim prednjim i zadnjim svetlosnim grupama i znaku proizvođača na masci hladnjaka. Ako je i od Kineza, mnogo je. BYD Auto je i inače poznat po klonovima različitih modela. Tako BYD F3 predstavlja plagijat Toyote Corolle sedan (sada već stare generacije), model F6 je kombinacija stilova Honde Accord (američke verzije) i Mercedesa S klase, a kabriolet BYD F8 je čista kopija Mercedesa CLK (prednji deo) i Renaulta Megane CC (bok i zadnji kraj automobila).




 

 

 

 

Proteklog vikenda su na svečanoj ceremoniji u Milanu (a gde drugo ?) podeljene nagrade L’Automobile più Bella del Mondo ("najlepši automobil na svetu"), koje od 1993. godine dodeljuje žiri sastavljen od umetnika, arhitekata, dizajnera, kritičara i istoričara. Ovogodišnji pobednici po kategorijama su:

  • Citycar and small car (gradski i mali automobili): Fiat 500 (na slici)  
  • Medium sedan, 2 volumes (hatchback srednje klase): Fiat Bravo
  • Medium Sedan, 3 volume (limuzina srednje klase): Mercedes C klasa
  • Limousine (luksuzna limuzina): Lexus LS 600h
  • Coupe (kupe): Audi A5
  • Convertible and Spider (kabrioleti): Opel GT
  • Sports car (sportski automobili): Aston Martin DBS   
  • Station wagon (karavani): Mercedes C klasa SW
  • Crossover: Volkswagen Tiguan   
  • Special Edition: Lamborghini Reventón
  • Concept cars: Renault Laguna Coupe Concept
  • MPV: Citroen C4 Picasso  


Izvor : www.volkswagen.co.yu

Marketinški koncept u 2007. godini marke Volkswagen bio je vezan za muziku. Osnovni slogan VW Live, započet na Sajmu automobila u martu mesecu bio je odlično prihvaćen, i s tim u vezi sve kampanje koje su rađene posle Sajma imale su muzički lajt motiv. Poslednja u ovoj godini, u stvari predstavlja kompilaciju najboljih ponuda ove marke koja može da se ponudi kupcima. Počevši od 12. novembra pa sve do Nove godine, u svim prodajno servisnim salonima za sve modele VW vozila Hit ponuda 2007 obuhvata: unapred plaćeni prvi servis i registracija vozila, 2% uštede preko Porsche Mobilitija i novogodišnji bonus za kupovinu vozila.
Iznos novogodišnjeg bonusa različit je u odnosu na modele:
- Polo ušteda 1350 evra
- Golf ušteda 1552 evra
- Golf Plus ušteda 1214 evra
- Jetta ušteda 1150 evra
- Passat ušteda 1400 evra
- Touareg ušteda 2959 evra
- Eos ušteda 2000 evra
- Touran ušteda 1150 evra
- Sharan ušteda 1877 evra‚

 

Podsećamo da je u toku i zimska servisna akcija za vlasnike Volkswagena, koja će trajati sve do 15. decembra. Uvoznik Volkswagena, beogradski Porsche SCG (Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400), pokrenuo je ovu akciju kako bi vaš Volkswagen zadržao kvalitet i dugotrajnost i da biste u budućnosti bili sigurni u njegovu ispravnost. Porsche SCG vas poziva da u periodu održavanja zimske servisne akcije posetite neki od Volkswagenovih ovlašćenih servisa, koji će pored atraktivne zimske provere vašeg vozila za samo 790 dinara, imati da vam ponudi širok spektar dodatne opreme i originalnih delova po izuzetnim akcijskim cenama. Ovlašćeni servisi jedini garantuju kvalitet izvršenih radova i ugrađenih delova, u skladu sa uputstvima samog proizvođača, a osim dvogodišnje garancije na izvršene radove, ovlašćeni serviser takođe nudi i dvogodišnju garanciju na sve ugrađene delove. Svaka stranka koja dođe na servisnu akciju dobija poklon ali ostvaruje i mogućnost da na kraju akcije postane jedan od dobitnika specijalnog poklona, uređaja za navigaciju.



Novi Nissan Murano

12 Nov 2007 - 14:02 Noviteti Link

Lovci na automobilske novitete su novi Nissanov SUV model Murano uhvatili još pre nekoliko meseci tokom putnih ispitivanja, ali je na tadašnjim slikama automobil još uvek bio debelo maskiran, tako da je njegov izgled ostao dobro čuvana tajna. Konačno, evo i prvih zvaničnih fotografija, koje u potpunosti razotkrivaju izgled nove generacije ovog SUV-a, koji će svoju svetsku prezentaciju imati za neki dan na predstojećem salonu automobila u Los Anđelesu (L.A. Auto Show). Spoljašnji dizajn novog modela (iako agresivniji i sportskiji) ipak se ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji sadašnjeg Murana (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove opcione aluminijumske točkove veličine 20 inča (standardni su od 18 inča) i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov, koji se proteže i iznad drugog reda sedišta...Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, elektronsku kontrolu stabilnosti, traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Kao i dosad, u ponudi će biti verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini i sa AWD pogonom na svim točkovima. Obe verzije imaće 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 265KS (ranije 234KS), uparen sa CVT kontinualnom transmisijom. Novi Murano će se na tržištu naći početkom 2008. godine, kao model za 2009.-tu, a nudiće su u tri paketa opreme : S, SL i LE (ovaj poslednji samo u verziji sa integralnim pogonom).

  

VIDEO : Novi Nissan Murano




Standardnih 500 konja u vašem Porscheu Cayenne Turbo vam je malo? I za takve Porsche ima rešenje. Naime, nemačka fabrika od nedavno nudi fabrički kit E81 za povećanje snage njegovog 4,8 litarskog V8 motora. Povećanje iznosi 29kW/40KS, pa tako sada umesto serijskih 368kW/500KS, Cayenne Turbo raspolaže sa 397kW/540KS pri 6000 o/min. U informaciji se ne precizira za koliko je poboljšano ubrzanje do stotke i maksimalna brzina, pa ovde samo podsećanje da standardni Cayenne Turbo do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu, dok mu je najveća brzina 275 km/h. E81 kit podrazumeva i jači kočioni sistem i točkove veličine 21 inča, ali mu cena naravno nije mala. U Nemačkoj kit E81 naime treba platiti svih 15.000 evra.  



Ekskluzivni distributer i serviser švedskog Saaba za našu zemlju, AUTOSAB BG d.o.o. (Stevana Prvovenčanog 28, Beograd, tel.011/3974-749, www.saab.co.yu) počeo je sa prodajom redizajniranog Saaba 9-3. Odmah treba napomenuti da se ovde ne radi o potpuno novom modelu 9-3, već je više reč o detaljnom ristajlingu dosadašnjeg modela. Dizajnerski uzor za novu evoluciju 9-3 je pronađen u prošlogodišnjem atraktivnom konceptu Aero X, a treba reći da su dizajneri svoj posao uspešno obavili jer novi 9-3 zaista izgleda daleko markantnije u odnosu na staru verziju. Za to je zaslužan agresivan i dinamičan prednji deo automobila sa novim svetlima, izbačenijom i moćnijom maskom sa hromiranom rešetkom, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i blago doteranom haubom. Izmene pozadi nisu velike ali su efektne i svode na promenjenu grafiku zadnjih svetala (sada sa prozirnim staklom) i nove branike. Unutrašnjost je na znatno višem nivou što se tiče kvaliteta materijala i završne obrade, a posebno se ističe poboljšana zvučna izolacija. U Saabu uveravaju da su i vozne osobine (upravljivost, stabilnost), bezbednost, ergonomija kao i komfor, na daleko višem nivou nego do sada. Kao i dosad, u ponudi su tri karoserijske varijante ovog modela, i to klasična sedan verzija (Sport Sedan), kabriolet i lifestyle karavan (Sport Wagon), a tu su i tri paketa opreme: Linear, Vector i Aero. Bazni Saab 9-3 Sport Sedan sa Linear opremom i najslabijim benzinskim motorom od 1,8 litra sa 122KS, u Srbiji treba platiti 26.750 evra sa PDV-om, osnovni 1,9 TiD dizelaš sa 150KS košta 31.850 evra, a najskuplji 9-3 u Sport Sedan verziji je model 2,8 V6 sa 255KS i Aero opremom, koji staje 45.900 evra. Bazna varijanta Sport Wagona (karavana), opremljena 1,8 litarskim benzincem od 122KS i Linear opremom košta 28.250 evra, dizelaš 1,9 TiD staje 34.150, a najskuplji Sport Wagon 2,8 V6 Aero sa 255KS ima cenu od 47.200 evra. I na kraju kabriolet, čije cene počinju od 43.000 evra sa PDV-om (model 2,0 Linear) i završavaju se cifrom od 57.300 evra za Saab 9-3 Cabrio 2,8 V6 Aero.



Druga generacija Volvoa C70 je od pre nekoliko dana konačno i zvanično dostupna i kupcima u našoj zemlji. Generalni uvoznik ovih švedskih automobila, beogradski Grand Motors (III bulevar 21, Novi Beograd, tel. 011/20 90 630, 20 90 632, www. volvocars.co.yu) počeo je sa prodajom ovog kabrioleta sa četiri sedišta, koji za razliku od prethodnika sa platnenim krovom, sada raspolaže sa tvrdim sklopivim krovom (za otvaranje/zatvaranje istog potrebno je 26 sekundi), boljim voznim osobinama, poboljšanom bezbednošću (veća torziona čvrstoća i ugrađene vazdušne zavese), prtljažnikom od 404 litra i bogatom paletom motora, gde se posebno ističe novi 2,0 litarski dizelaš sa 136 konja. Radi se o 2,0D četvorocilindričnim turbo-dizel motoru snage 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta. C70 2,0D sa ovim motorom postiže 205 km/h, do 100 km/h ubrzava za tačno 11 sekundi, a prosečno troši 6,1 litru dizela na 100 km (fabrički podatak). Standardno se ugrađuje i DPF filter protiv čađi. Volvo očekuje da će prodaja modela C70 sa ovim dizelašem na globalnom nivou dostići 2000 komada godišnje, odnosno 10 % svih prodatih Volvoa C70 (u Evropi se očekuje da taj procenat bude 20 %). Po rečima ljudi iz Volvoa, ovaj dizelaš predstavlja "atraktivnu kombinaciju štedljivosti i uživanja u vožnji". Osnovni C70 2,0D u Srbiji košta 38.530 evra, a najskuplji 43.230 evra. Paletu agregata čine još tri benzinca i još jedan dizelaš. Benzinci su : 2,4L sa 103kW/140KS (ubrzanje do 100 km/h traje 11 sekundi, najveća brzina 205 km/h, potrošnja 8,9 litara), sledi 2,4i sa 125kW/170KS (ubrzanje 9,1 sekundu, 220 km/h, potrošnja 9 litara) i najjači u ponudi 2,5 litarski T5 sa 169kW/230KS, kome do 100 km/h treba 7,6 sekundi, postiže 240 km/h, a troši 9,1 litar benzina na 100 km (fabrički podatak). Pored pomenutog 2,0D dizelaša, Šveđani u C70 ugrađuju i 2,4 litarski D5 dizel agregat sa 132kW/180KS, koji od 0 do 100 km/h stiže za 9,5 sekundi, ima maksimalnu brzinu od 220 km/h, a prosečna potrošnja mu po fabričkim tvrdnjama iznosi 7,3 litara na 100 km. Novi C70 se nudi sa tri paketa opreme (Kinetic, Momentum i Summum), a cene se kreću od 37.260 evra za Volvo C70 2,4 sa 140KS i Kinetic opremom, pa sve do 49.260 evra za najskuplji C70 T5 sa 230KS i Summum paketom opreme (sve navedene cene su sa PDV-om).




Posle modela V8 Vantage N400 u Coupe verziji (predstavljen na salonu u Frankfurtu sredinom septembra), britanski Aston Martin je sada kupcima ponudio i njegovu otvorenu Roadster varijantu. Kao i N400 Coupe, i N400 Roadster će biti ponuđen u limitiranom broju primeraka, tačnije samo 240 srećnika biće u prilici da sedne za njegov upravljač. N400 Roadster je specijalna verzija već poznatog modela V8 Vantage Roadster, a odlikuju ga brojna tehnička unapređenja (pojačan motor, doterano ogibljenje), standardna paleta boja bogatija je za tri nove boje (Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange), a unutrašnjost je obogaćena za grejana kožna sedišta sa memorijom, detalje od aluminijuma, satelitsku navigaciju, Bluetooth koncekciju, cruise control, 700W Aston Martin Premium Audio System i naravno pločicu sa serijskim brojem. V8 motor zapremine 4,3 litra je pojačan na 294kW/400KS i 420Nm obrtnog momenta, a vredi napomenuti da je V8 Vantage N400 Roadster takođe opremljen i novim Sports Pack paketom, koji vozaču nudi nešto drugačije vozne karakteristike, odnosno još preciznije upravljanje. Uz Sports Pack idu i novi amortizeri i opruge, jedinstveni alu točkovi, a sem toga V8 Vantage N400 Roadster je dobio još par dizajnerskih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela, poput modifikovanih pragova i haube, prozirnih zadnjih svetala, prednjeg grila visokog sjaja itd. Novi V8 Vantage N400 Roadster nudi se sa Sportshift automatizovanim manuelnim menjačem ili sa klasičnom manuelnom transmisijom.



Abt Volkswagen Tiguan

11 Nov 2007 - 17:03 Tuning Link

I nemački specijalista za obradu Volkswagenovih automobila Abt Sportsline imaće premijeru na predstojećem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. decembra ove godine). Njihov najnoviji proizvod je manji Touaregov brat – novi kompaktni SUV model Tiguan, koji je pretrpeo opsežna estetska i mehanička doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne petokrake aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktivniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.




Volkswagen je u svom kupe-kabrio modelu Eos postojeći 1,6 litarski FSI benzinski motor zamenio novim, 1,4 litarskim TSI agregatom, koji se odlikuje većom snagom i obrtnim momentom, a u odnosu na 1,6 FSI ima i redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Novi motor se bazira na postojećem 1,4 TSI agregatu, koji kombinuje i turbo punjač i kompresor, s tim što ova najnovija verzija ima samo turbo punjač. Rezultat je snaga od 90kW/122KS, što je za 5kW/7KS više od dosadašnjeg 1,6 FSI motora. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost ovog motora sa direktnim ubrizgavanjem, jer je obrtni moment od 200Nm dostupan u rasponu od 1500 do 3500 o/min. (za poređenje 1,6 FSI ima 155Nm pri 4000 o/min.). Emisija CO2 kod novog motora iznosi 149 grama po kilometru, dok 1,6 FSI ima emisiju od 161 g/km. Novi Volkswagen Eos 1,4 TSI postiže maksimalnu brzinu od 196 km/h, prosečna potrošnja je po navodima fabrike 6,7 litara benzina na 100 km, a cena u Nemačkoj iznosi 26.950 evra. Isti 1,4 TSI motor je upravo ugrađen i u VW Passat, koji sada u odnosu na Passat 1,6 FSI uprkos većoj snazi i obrtnom momentu, troši 0,9 litara benzina manje na 100 km (limuzina u proseku troši 6,6 litara na 100 km, a karavan 6,7 litara). U Nemačkoj za Passat 1,4 TSI limuzinu treba platiti 24.625 evra, dok je karavan skuplji za 1150 evra. Drugi novi motor za Passat je 1,8 litarski TSI benzinac, sa snagom od 118kW/160KS, koji postiže maksimalnih 220 km/h i prosečno troši 7,6 litara goriva na 100 km. Passat 1,8 TSI u Nemačkoj košta 27.125 evra, a kao opciju je moguće dobiti šestostepeni automatski menjač, kao i "Park-Assist" sistem za pomoć pri parkiranju, već poznat iz VW Tourana.



Posle SEMA salona tjunera u Las Vegasu, uskoro nam predstoji još jedan sajam modifikovanih vozila, i to u nemačkom Esenu (Essen Motor Show), koji ove godine obeležava svoju četrdesetogodišnjicu i traje od 1. do 9. decembra 2007. Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je izabrala upravo salon u Esenu za promociju svoje verzije najnovijeg BMW-a M3 Coupe (serija E92). Iako je serijski BMW M3 i više nego atraktivan automobil, koji nudi skoro savršen odnos između trkačkih performansi i svakodnevne uoptrebljivosti, to nije sprečilo AC Schnitzera da kupcima ponudi još dinamičniju varijantu ovog modela. Ono što se na njihovom ACS3 Sport modelu odmah primećuje jeste napadniji izgled, čemu kumuju novi prednji spojler i pragovi, difuzor pozadi, diskretan zadnji krovni spojler, nova rešetka centralnog otvora za vazduh u prednjem braniku, jedinstveni AC Schnitzer petokraki aluminijumski točkovi od 19 ili 20 inča, novi (hromirani) završeci izduvnog sistema i AC Schnitzer oznake. Pomenuti prednji spojler i difuzor su od karbon fibera, pa se i svojom bojom vizuelno idelano slažu sa krovom, koji je već serijski izrađen od karbona. Unutrašnjost je bogatija za AC Schnitzer trokraki sportski volan, pedale, ručicu menjača i ručicu ručne kočnice od aluminijuma, detalje od karbona i AC Schnitzerove patosnice. AC Schnitzer ACS3 Sport BMW M3 ima i trkačko, podešavajuće ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring), poboljšano upravljanje i AC Schnitzer "Short Shift" transmisiju. Zanimljivo je međutim da su u ovoj nemačkoj firmi odlučili da ne diraju BMW-ov 4,0 litarski V8 motor, koji i dalje razvija standardnih 420KS.