home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate crash testa za novi Nissan X-Trail. Za zaštitu odraslih putnika, ovaj SUV je dobio četiri zvezdice (od mogućih pet), za bezbednost dece takođe četiri zvedice (od maksimalnih pet), dok je za zaštitu pešaka osvojio samo dve od moguće četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). U EuroNCAP-u naglašavaju da je X-Trail osvojio maksimalni broj bodova za bezbednost prilikom bočnog udara (vrši se pri brzini od 50 km/h), ali je kod frontalnog sudara (vrši se brzinom od 64 km/h) ocenjeno da je zaštita vozačevog vrata slaba, a tu je i mogućnost povrede kolena putnika na prednjim sedištima elementima prednjeg panela.     





Za nastanak nove sportske Toyote Auris 2,2 D-CAT concept odgovorna je Toyota Motorsport GmbH iz nemačkog Kelna, a glavna stvar kod ovog modela krije se pod prednjom haubom. Tamo su naime ljudi iz Toyota Motorsporta smestili 2,2 litarski turbo-dizel agregat, ali koji može da radi u dva moda : ili sa standardnih 177KS ili sa više od 200KS (ne precizira se koliko). To je omogućeno ugradnjom novog elektronskog sistema za nadzor elektronike motora. Novi "Power On Demand System" pružu vozaču mogućnost da prostim pritiskom na dugme odluči koliko snage želi da angažuje u datom trenutku, jer je sastavljen od dve različito programirane kontrolne jedinice. Prva kontrolna jedinica je identična serijskoj verziji elektronike motora, koja vozaču stavlja na raspolaganje 130kW/177KS, a pritiskom na posebno dugme, pomenuti "Power On Demand System" aktivira drugi mod koja daje više od 147kW/200KS. Sem motorom, u Toyota Motorsport GmbH su se pozabavili i izgledom ovog unikatnog Aurisa. Uz neizbežan novi aero body kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler), Auris 2,2 D-CAT concept je bogatiji i za 18-inčne aluminijumske točkove sa gumama 225/40, kao i za zatamnjena zadnja stakla, sportska kožna sedišta, sportski volan (takođe kožni), aluminijumske pedale i detalje od karbon fibera u kabini. Naravno, uz povećanu snagu motora idu i doterano ogibljenje i pojačani kočioni sistem. Ogibljenje je naime tvrđe podešeno i za 30 mm bliže asfaltu od standardnog Aurisa 2,2 D-4D, a prednji kočioni diskovi su prečnika 328 mm.




Volkswagen Tiguan R Line

28 Nov 2007 - 00:50 Tuning Link

Volkswagen je svoj R Line paket (slično Audijevom S-line paketu) promovisao još na prošlogodišnjem salonu tjunera u nemačkom Esenu, a na predstojećem izdanju pomenutog salona (Essen Motor Show, 1. – 9. 12. 2007.) porodica R Line biće proširena i novim SUV modelom Tiguan. R Line paket je u početku bio namenjen samo najsportskijim modelima u gami Volkswagena (Golf R32 i Passat R36), ali imajući u vidu uspeh Audijeve S-line palete modela, ljudi iz VW-a su na kraju odlučili da R Line oznaku dodele i drugim modelima (Golf, Touran, Passat i Touareg), a sada eto i Tiguanu. Ukratko, R Line paket omogućava kupcima koji žele da voze drugačije automobile od onih serijskih (bar vizuelno), da svoj automobil obogate brojnim dodacima na eksterijeru i interijeru, i to bez obzira koji motor se nalazi pod haubom. Tako su sada i za Tiguan na raspolaganju dodaci kao što su : u unutrašnjosti nova sportska sedišta (sa R logom na naslonima za glavu), sportski volan, R Line aluminijumske pedale i sl., dok su spolja za R Line paket rezervisani novi aerodinamički kit i atraktivne aluminijumske felne veličine 19 inča.

 



Japanski Mitsubishi je najavio da će na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu 13. januara sledeće godine publici predstaviti studiju sportskog automobila, nazvanog Concept-RA kod koga je u konstrukciji obilato korišćen aluminijum. Iako bi se na osnovu ovih prvih zvaničnih crteža moglo zaključiti da će novi Mitsubishijev sportski kupe pokretati neki V8 benzinac, u japanskoj fabrici su se odlučili da u njega ugrade "visoko-efikasni čisti dizel agregat." Radi se o četvorocilindričnom 2,2 litarskom DOHC turbo-dizel motoru (sa 16 ventila, varijabilnom geometrijom lopatica turbine, DOC i NTC katalizatorima i DPF filterom čestica čađi), koji razvija 150kW/204KS i 420Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa Mitsubishijevim Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (ima ga i novi Lancer Evolution X). Concept-RA raspolaže i Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za dinamičku kontrolu vozila.

 



Porsche će predstojeći salon automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) iskoristiti za promociju nove limitirane verzije svog modela Boxster S. Novitet je nazvan Boxster RS 60 Spyder, a inspirisan je klasičnim Porscheom Type 718 RS 60 Spyder iz šezdesetih godina prošlog veka. Najveća promena u odnosu na standardni Boxster S (pored jedinstvenog prednjeg spojlera i 19-inčnih Porsche SportDesign aluminijumskih točkova) u stvari predstavlja modifikovani sportski izduvni sistem (sa duplim završetkom), koji je odgovoran za povećanje snage motora na ukupno 226kW/303KS. Boxster RS 60 Spyder se nudi u GT srebrnoj metalik boji karoserije, crvenim krovom i crvenom Carrera Red kožom u unutrašnjosti, a moguće je izabrati i krov u crnoj boji, a unutrašnjost u tamno sivoj koži. Tu su i drugi novi detalji poput okvira vetrobrana u crnoj boji, kućišta zadnjih svetala u crvenoj boji, zaštitni lukovi iza glava putnika, pozadina sedišta i sigurnosni pojasevi u srebrnoj boji, kao i detalji od nerđajućeg čelika u kabini. Porsche će od marta naredne godine ponuditi kupcima 1960 primeraka Boxstera RS 60 Spyder, i to po ceni od 63.873 evra (cena u Nemačkoj).




Abt Volkswagen Tiguan VS 4

27 Nov 2007 - 01:02 Tuning Link

Nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela Abt Sportsline je pre 15 dana objavio prve renderinge svoje obrade novog VW-ovog Tiguana, a sada su konačno dostupne i prve prave slike ovog SUV-a. Abt Tiguan VS 4 imaće premijeru na predstojećem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. decembra ove godine), a pretrpeo je opsežna estetska i mehanička doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne petokrake aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktiviniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan VS 4 opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.




Obnovljena Kia Picanto

27 Nov 2007 - 00:57 Noviteti Link

Za tri i po godine provedene na evropskom tržištu, u Evropi je prodato preko 250.000 primeraka Kije Picanto, a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju. Ipak, to neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna, a naročito je situacija zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Kia Ceed, a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (kod skupljih verzija) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm, pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto, odnosno 2370 mm. Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed, kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na  prvi pogled i ne vide, a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena, pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra sa 62KS i 86Nm, odnosno 64KS i 97Nm, kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa četvorostepenom automatskom transmisijom, naravno kao opcijom. Što se cena tiče, recimo u Velikoj Britaniji, one startuju od 5995 funti (8316 evra) za bazni model, a završavaju sa cifrom od 7995 funti (11090 evra), koliko košta model u sportskom looku, Picanto 3. Ovaj poslednji Picanto karakterišu novi vizuelni detalji (saćasti gril, crna kućišta prednjih svetala, posebne 15-inčne alu felne, retrovizori sa žmigavcima) i bogata oprema (uključuje i prednja svetla za maglu, grejane i el. podesive retrovizore, aluminijumske pedale, iPod priključak, audio sistem), a pokreće ga benzinac sa 64KS. Dok čekamo da obnovljeni Picanto stigne i u Srbiju, domaći uvoznik ovih korejskih automobila (Kia Auto d.o.o., internet : www.kia.co.yu) za dosadašnji model odobrava priličan popust, pa se osnovni model kod nas prodaje po ceni od 6990 evra sa PDV-om.



Još na prošlogodišnjem salonu automobila u Bolonji italijanska kompanija DR Motor je promovisala svoj SUV model DR u verzijama sa troja i petora vrata (DR3 i DR5), koji predstavlja rezultat saradnje sa kineskom kompanijom Chery Automobile. Tako je DR5 u stvari samo preimenovani Chery Tiggo 3 namenjen prodaji u Evropi, a ovde treba napomenuti da Tiggo 3/DR5 spoljašnjim izgledom (namerno ili nenamerno) liči na prethodnu Toyotu RAV4 (sa izuzetkom novog prednjeg dela automobila). Kako bilo, nedavno je sa proizvodnih traka fabrike u Italiji sišao prvi DR5, ali sastavljen od delova koje DR Motor uvozi iz Kine. Iako se dakle Chery Tiggo 3 u Italiji prodaje pod drugim imenom, ovo je ipak veliki korak za kinesku kompaniju, jer će se DR5 od leta naredne godine prodavati i na tržištima Nemačke, Fancuske i Španije. I ne samo to. U DR-u planiraju da proizvodnju sa 12.000 u 2008. godini povećaju na 40.000 jedinica (već u 2009. godini). DR5 se u Italiji prodaje sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom. Benzinac je zapremine 1,6 litra (razvija 81kW/109KS), a košta 16.900 evra, dok za 1,9 litarski dizelaš od 89kW/120KS treba odvojiti 21.900 evra.



Krenuo Jaguar XF

27 Nov 2007 - 00:48 Vesti Link

Jaguar je saopštio da je juče sa proizvodnih traka fabrike Castle Bromwich u Engleskoj sišao prvi primerak njihovog novog modela XF. Prvi primerak je model XF 4,2 SV8 u "Vapour Grey" boji, a završiće u Jaguar Daimler Heritage Trust kolekciji, gde će biti izložen zajedno sa najprestižnijim i najznačajnijim Jaguarovim automobilima. Na prigodnoj ceremoniji povodom početka proizvodnje ovog modela, prisutan je bio i Michael Quinn, unuk Sir William Lyonsa (on i William Walmsley su 1922. godine osnovali Swallow Sidecar Company, koji je posle Drugog svetskog rata promenio ime u Jaguar Cars Limited). Inače, zvanična prodaja Jaguara XF počinje 1. marta naredne godine, a kupcima će na raspolaganju biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS i 435Nm obrtnog momenta (postiže 229 km/h, ubrzava do 100 km/h za 8,2 sekunde, prosečno troši 7, 5 litara dizela na 100 km). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS i 293Nm (dostiže 237 km/h, ubrzava do stotke za 8,3 sekunde, prosečno troši 10,5 litara), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 221kW/300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 309kW/420KS u SV8 verziji sa kompresorom. Slabiji sa 300KS ima 411Nm obrtnog momenta, može do maksimalnih (elektronski limitiranih) 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi, a troši 11,1 litara na 100 km. Jača SV8 varijanta sa 420KS ubrzava do stotke za samo 5,4 sekunde, postiže 250 km/h (takođe limitiranih), dok potrošnja po fabričkim podacima iznosi 12,6 litara benzina na 100 km.



Brabus Mercedes C Estate

26 Nov 2007 - 13:38 Tuning Link

Samo nekoliko dana posle Carlssona, sada i nemački Brabus predstavlja tjuniranu verziju najnovije Mercedesove C klase u karavan varijanti (C Class Estate). Zvaničnu promociju Brabus inače najavljuje za predstojeći salon tjunera u nemačkom Esenu (Essen Motor Show), koji će se održati od 1. do 9. decembra ove godine. Modifikacije obuhvataju pojačane benzinske i dizel motore, kompletan aerodinamički paket, aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča, spušteno ogibljenje, pojačan kočioni sistem, novi izduvni sistem i modifikovanu unutrašnjost. Za modele C280 i C350 sa benzinskim V6 motorima, Brabus nudi povećanje zapremine na 4,0 litra, a uz reprogramiranu elektroniku motora i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, snaga raste na 244kW/332KS i 420Nm obrtnog momenta (pri 4200 o/min.). Ovo je dovoljno da Brabusova C klasa karavan ubrza do 100 km/h za 5,9 sekundi i da postigne maksimalnu brzinu od 275 km/h. Za dizelske CDI modele kupcima su na raspolaganju Brabusovi PowerXtra paketi nazvani D2, D3 i D6. Prvi D2 kit podrazumeva pojačanje snage kod modela C200 CDI za 28,7 kW/39KS i porast obrtnog momenta na 385Nm. Sledeći D3 kit je namenjen modelu C220 CDI, koji sada ima 162kW/220KS (+ 50KS) i obrtni moment od 480Nm (+ 80Nm). I na kraju D6 kit za model C320 CDI, koji je jači za 35,3 kW/48KS, dok mu maksimalni obrtni moment sada iznosi 590Nm. To je dovoljno za ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi i najveću brzinu od 250 km/h. Pomenuti aerodinamički paket sadrži novi prednji spojler, spojler na zadnjem braniku, nove pragove, dodatna svetla napred, modifikovanu masku hladnjaka i, po želji, kućište retrovizora od karbon fibera. Brabus naravno nudi i ekskluzivan paket za individualizaciju unutrašnjosti, što u praksi znači ergonomski oblikovan sportski upravljač, aluminijumske pedale, brzinomer izgraviran do 300 km/h, detalje od karbona i drveta i pločice od nerđajućeg čelika sa Brabus logom.




Suzuki je blago redizajnirani Swift predstavio u Japanu još pre nekoliko meseci, a sada je stigla i najava da će uskoro biti dostupan i evropskim kupcima. Zaista minorne vizuelne promene (vidljive tek na treći ili četvrti pogled) podrazumevaju doterane branike (drugačiji otvori za vazduh u donjem delu i deo oko svetala za maglu), izmenjenu grafiku zadnjih svetala, kao i nove ukrasne poklopce točkova i novi dizajn 15-inčnih aluminijumskih točkova. Tu su i žmigavci u retrovizorima kod skupljih verzija (uključujući tu i Sport varijantu sa 125KS), a unutrašnjost je dobila kvalitetnije materijale. Ove sitne estetske korekcije svog popularnog modela Suzuki je iskoristio i za promociju pojačanog 1,3 litarskog DDiS dizel agregata (sa filterom čestica čađi), koji umesto 69KS, sada razvija 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm obrtnog momenta (ranije 170Nm). I dalje su tu i 1,3 i 1,5 litarski benzinci sa 92, odnosno 102KS, kao i 1,6 litarski agregat sa 125KS, koji pokreće Swift Sport. U Japanu je Suzuki u doterani Swift ugradio i novi 1,2 litarski benzinac od 63kW/86KS (pokreće i novi Suzuki Splash), a za sada nema najava da li će se ovaj motor pojaviti i u evropskoj ponudi. Po prvim najavama, cene za obnovljeni Swift bi trebalo da ostanu na nivou dosadašnjeg modela.



Novi konkurent Bugattiju Veyron (postiže 407 km/h) i američkom SSC-u Ultimate Aero Twin-Turbo (411,76 km/h) stiže iz Švedske i zove se Koenigsegg CCXR Special Edition. O ovom modelu je bilo reči još u martu ove godine kada su na salonu automobila u Ženevi objavljeni prvi detalji, a sada su tu i zvanični renderinzi konačne serijske verzije. Kao što je ranije saopšteno, CCXR Special Edition pokreće 4,7 litarski V8 agregat sa 1018KS pri 7200 o/min. i 1060Nm obrtnog momenta pri 6100 o/min. Motor pokreće biogorivo (bioetanol), ima dva Rotrexova kompresora (1,5 bara), četiri ventila po cilindru i sekvencijalno multipoint ubrizgavanje goriva, a kombinovana potrošnja mu iznosi 22 litra goriva na 100 km (na autoputu 18 litara/100 km). Ubrzanje ovog dvoseda od 0 do 100 km/h traje samo 2,9 sekunde, dok se za maksimalnu brzinu tvrdi da prelazi 250 milja na sat, odnosno 400 km/h (ovo su i dalje fabrički podaci, zvanični tek slede). Uz ovoliku snagu i brzinu ide i podatak o zaustavnom putu, koji od 100-0 km/h iznosi tek 31 metar. Cena ? Tačno 1.575.000 evra.




Francuski Renault će od 2009. godine početi sa proizvodnjom svog novog globalnog niskobudžetnog automobila Sandero i u Južnoj Africi, gde će konkurisati modelima kao što su Toyota Yaris, Kia Picanto, VW Citi Golf, Fiat Palio, Chevrolet Aveo, Opel Corsa Lite i Tata Indica. Novi kompaktni automobil će se proizvoditi u Nissanovoj fabrici Rosslyn, u blizini Pretorije, a za sada Renault ne objavljuje podatke kolika će biti godišnja proizvodnja, niti kolika će biti cena Sandera napravljenog u Južnoj Africi. To će biti poznato u oktobru sledeće godine na salonu automobila Auto Africa Motor Show. Renault će Sandero, osim u Južnoj Africi, proizvoditi i u Brazilu, Argentini, Rumuniji (kao Dacia), Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja prvo startuje već narednog meseca u Brazilu, dok će Evropljanima biti predstavljen u martu na salonu automobila u Ženevi (prodaja na Starom kontinentu počinje u julu 2008.). Sandero bi kratko mogao da se opiše kao Renault/Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i Koleos SUV). Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Prema prvim najavama, Evropljani će moći birati između 1,4 i 1,6 litarskih benzinskih motora sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaša sa 70 i 85KS.




Subaru Justy 1,0 R

26 Nov 2007 - 00:41 Noviteti Link

Subaru je ovih dana počeo da prodaje novi Justy, koji predstavlja najmanji model u evropskoj paleti ovog proizvođača. Novi Justy je inače evropskoj publici prvi put prikazan na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu, a kako napominju u ovoj japanskoj fabrici, nova generacija Justy-a nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti (minimalni prečnik zaokreta je 9,4 metra), ekonomičan motor i malu emisiju CO2 (118 g/km). Međutim, više privlači pažnju ono što nema nego ono što ima. Naime, novi Justy nema pogon na sva četiri točka i nema bokser motore; dakle upravo ono po čemu je Subaru i najviše poznat. To i nije čudno, budući da je ovaj Justy samo klon već nekoliko godina dobro poznatog Daihatsua Sirion (Daihatsu će i proizvoditi novi Justy, i to u svojoj glavnoj Ikeda fabrici, u japanskoj Osaki). Razlike između dva Japanca se svode samo na drugačiju prednju masku i znak proizvođača, dok je sve ostalo praktično isto. Za Subaru saradnja sa drugim brendovima u proizvodnji malih automobila nije nikakva novost. Tako je Justy predstavljen 1995. bio samo brat blizanac tadašnjeg Suzukija Swift, a i prethodni Justy GX3 iz 2003. je klon aktuelnog Suzukija Ignis (da sve bude zamršenije, oba Subarua je i proizvodio Suzuki u svojoj mađarskoj fabrici). Sada je mesto Suzukija zauzeo Daihatsu, odnosno Toyota, budući da je ova poslednja vlasnik Daihatsua. Novi Subaru Justy je tako kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su mu dimenzije ovakve : dužina 3610 mm, širina 1665 mm i visina 1550 mm. Ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 225 litara, a sa preklopljenim zadnjim sedištima raste na 630 litara. Novi Justy će, bar u početku, pokretati samo jedan trocilindrični benzinski 1,0 litarski motor sa 12 ventila i snagom od 69KS pri 6000 o/min. i 94Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. (u kombinaciji sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Maksimalna brzina mu iznosi 160 km/h, a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je 13,6 sekundi. Standardna oprema za ovako mali automobil je zaista bogata, a podrazumeva ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, aluminijumske felne, klima uređaj, radio/CD plejer, alarm, centralno daljinsko zaklučavanje i el. podizače sva četiri stakla. Ova oprema se konkretno odnosi na Justy 1,0 R, koji se prodaje u Velikoj Britaniji, gde cena ovog automobila iznosi 8495 funti ili oko 11.800 evra (u cenu je uključena i garancija u trajanju od 5 godina ili 60.000 milja – 96.000 km). Subaru planira prodaju 1000 Justy-a u V. Britaniji godišnje, dok se u celoj Evropi očekuje prodaja od 6000 komada na godišnjem nivou.




Iako su ljudi iz Alfe postavili poseban sajt (www.alfanaming.it) kako bi stanovnicima Italije, Francuske, Španije, Nemačke, Japana i Velike Britanije omogućili da glasaju za ime nove Alfe u kompakt klasi, rukovodstvo italijanske fabrike je ipak rešilo da čitavu stvar uzme u svoje ruke i ne prihvati naziv Furiosa, koje su posetici iz pomenutih zemalja odabrali između ukupno 12 ponuđenih (Agea, Enos, Everson, Fira, Furiosa, Milo, Mod, Nevo, Solea, Sparvo, Velvetta i Ventura). Bez obzira što su sami predložili ime Furiosa, u Alfi sada smatraju da je ovaj naziv previše blizak filmskom serijalu "The Fast and the Furious", a reč Furiosa takođe asocira na ženu koja je besna, što nije u skladu sa imidžom, koji u Alfi žele da promovišu novim modelom. Sa ovom novom Alfom završava se i era sadašnjeg numeričkog označavanja Alfinih modela. Naime, buduće Alfe imaće individulana i prepoznatljiva imena, koja će izazivati uzbuđenje i žudnju. Kako bilo, nova Alfa će se pojaviti na salonu automobila u Ženevi sledeće godine, a nosiće ime koji počinje slovom R. Ima li neko neki novi predlog ?