Ford Iosis X SUV
Ford za početak 2008. godine priprema manji, kompaktni SUV model namenjen pre svega Evropljanima. Auto za bazu koristi koncept Iosis X, predstavljen prošle godine na salonu u Parizu. U ovom trenutku se još pouzdano ne zna koje ime će nositi ali se pretpostavlja da se radi o nazivu X-Max ili Cross-Max. Kao što se vidi sa ove slike, serijska verzija će velikim delom preuzeti linije pomenutog koncepta Iosis X odnosno dizajniran je u već poznatom Fordovom kinetičkom stilu. Auto koristi Fordovu modularnu C1 platformu, koju će imati i novi kompaktni SUV iz Mazde, model CX-5, o kome smo nedavno pisali. Ali Mazda neće biti jedina konkurencija novom Fordu. Nekako baš u isto vreme pojaviće se rivali poput VW Tiguana, Audija Q5, Mercedesa GLK a nešto kasnije i BMW X1. Pretpostavlja se da će motori, koji će pokretati novi SUV, biti oni iz postojećih modela Focus i S-Max a razvijaće od 130 do 220KS. Premijera novog SUV-a (kako god se već bude zvao) biće u septembru, na salonu u Frankfurtu kada će biti poznati i svi detalji a prodaja počinje početkom 2008.
Nemački tjuner Startech je ponudio sportski aero body paket i preradu dizel motora za Dodge Caliber. Estetske dorade na spoljašnjosti Calibera (novi atraktivniji branici sa povećim otvorima za vazduh, pragovi, sportski izduvni sistem, 19 ili 20 inčne alu felne i 30 mm spušteno ogibljenje) brinu se za agresivniji i privlačniji utisak, koji auto ostavlja na posmatrača. Osim promena na eksterijeru, u Startechu su obradili i 2,0 litarski dizelaš, koji sada umesto serijskih 103kW/140KS i 310Nm raspolaže sa 132kW/180 konja i 360Nm. Naravno poboljšane su i performanse pa ovaj Caliber postiže 201 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8,6 sekundi (serijski model 196 km/h i 9,3 sekunde). Motor i dalje udovoljava standardima Euro4.
Poslednjih meseci izuzetnu pažnju javnosti privukao je Argentinac Joan Ferci, koji je (bog zna kako) dobio ekskluzivno pravo da svoje automobile prodaje pod imenom Lamborghini i da koristi i fabrički logo italijanske marke ! Prema prvim najavama pomenutog gospodina, njegov Lamborghini Alar je trebao da pokreće V12 motor sa 700 konja a postizao bi 360 km/h. Iako su mnogi sumnjali da će se Alar ikada pojaviti i da će najave ostati samo najave, Joan Ferci je ipak u Buenos Airesu predstavio svoj Lamborghini u konačnoj verziji. Alar je napravljen na osnovi starog Lamborghini-ja Diablo a sada se u njega ugrađuje veći i to Lamborghinijev 7,7 litarski V12 motor sa 750KS. Ono što je još lepše i izaziva nepoverenje (blago rečeno !) u verodostojnost jeste da Alar (težak 1200 kg) navodno postiže čitavih 410 km/h, dakle 3 km/h više od Bugatti-ja Veyron (sa 1007 konja) ! Ubrzanje do 100 km/h iznosi 3,2 sekunde ali i to tek treba da se dokaže. O dizajnu nema potrebe trošiti reči. Svako za sebe može da donese zaključak da li OVO vredi platiti 750.000 američkih dolara. Inače, reakcije na izgled alara su na netu izuzetno negativne što uopšte ne čudi.
Prestanak proizvodnje Juga do 2010. godine ?
Kragujevac- Saradnja Zastave sa Fijatom i GM-om možda će dovesti do toga da postepeno prestane proizvodnja sadašnjih Zastavinih modela.
"Saradnja sa Fijatom i moguća saradnja sa Dženeral motorsom omogućiće da proizvodnja sadašnjih Zastavinih modela postepeno prestane do 2010. godine", izjavio je generalni direktor Grupe Zastava Zoran Radojević.
Radojević je agenciji Beta rekao da se trenutno samo uz pomoć subvencija Vlade Srbije modeli domaćih vozila prodaju po sadašnjoj ceni i naglasio da vozila u klasi "juga" i "floride" koštaju mnogo više.
On je napomenuo da se radi o starim modelima i da fabrika ne može da poveća cene jer bi to zaustavilo prodaju, ističući da je zbog toga poslovna politika usmerena na saradnju sa stranim afirmisanim proizvođačima vozila i proizvodnju njihovih modela.
"U toj saradnji vodimo računa da ulog našeg rada u proizvodnji vozila bude takav da cena bude niža nego na Zapadu, što će omogućiti da vozila proizvedena u našim halama budu konkurentna po ceni", rekao je Radojević.
On je rekao da je cilj saradnje sa inostranim partnerom da se proizvodnja modela ne osvaja samo u Zastavi, već i kod kooperanata.
Radojević je naglasio da sama činjenica da je Vladi Srbije upućen predlog ugovora o saradnji sa Opelom, koji je svetski proizvođač, predstavlja veliki uspeh, ali je dodao da ne može da prognozira stav Vlade Srbije o predlogu te saradnje.
Izvor : agencija Beta
14. međunarodni Tuning Styling Show i Drift race u organizaciji Auto Tuning Cluba, održaće se 21. aprila u Beogradu, na karting stazi Ada Huja sa početkom u 14 časova (ulaznica za posetioce 200 dinara). Osim izložbe modifikovanih automobila posetioci će moći pratiti i takmičenja u Stylingu, DB drag-u, Sound quality-ju i adrenalinskom Drift race-u. Organizatori obećavaju dobru zabavu uz Go-go igračice, DJ techno house party, bikini car wash i još mnogo toga. I na ovoj manifestaciji biraće se miss tj. najlepša hostesa i najatraktivnija dance igračica. Informacije i prijave na tel. 064/11 999 89 i www.tuning.co.yu
Oni koji su bili razočarani kada je Mercedes ponudio model SLR 722 Edition sa "samo" 650KS a ne 722 koliko je sugerisalo ime, sada će doći na svoje. Naime Hartmut Feyhl (radio u AMG-u), vlasnik tjuning kuće RENNtech je "ispravio grešku" i nepravdu, koju su učinili u Mercedesu i pojačao 5,5 litarski V12 motor sa 650 na 722 konja tako da sada sa punim pravom može da nosi oznaku SLR 722 Edition. Broj 722 ustvari označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson. Osim pojačanja snage, RENNtech SLR 722 Edition je dobio i nove točkove veličine 20 inča.
Na salonu automobila u nemačkom Lajpcigu (14.-22. april), Alfa će promovisati specijalno i veoma ograničeno izdanje modela 147 pod imenom Amica. Biće ponuđeno samo 100 (sto) komada ove posebne serije. U odnosu na standardne modele 147-ice, Amica se razlikuje posebnom belom bojom (Polar White), 17 inčnim felnama, kožom u unutrašnjosti u dve boje i električno pokretanim šiberdahom. U ponudi su varijante sa 3 i 5 vrata a motori su benzinci od 1,6 litra sa 77kW/105 i 88kW/120KS kao i 1,9 litarski dizel sa 88kW/120KS. Cene se kreću od 21.460 do 25.870 evra.
Evo i najnovije dorade Audijevog modela Q7, koji je uradila tjuning kuća Hofele Design. Njihov sportski aero paket za atraktivniji i privlačniji izgled sadrži nove elemente poput agresivnijih branika (pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi), dodatnih svetla napred, novi prednji gril, proširene blatobrane, zadnji krovni spojler i naravno set originalnih točkova veličine 20 inča.
Novi Fiat 500 kao kabrio
Prve zvanične slike novog Fiatovog retro modela 500 tek što su objavljene a italijanski sajt Infomotori nam već nudi impresije kako bi mogla da izgleda njegova kabriolet varijanta, koja treba da se pojavi 2009. godine. Auto će imati klasični platneni krov umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu a koji i ovako neće biti baš jeftin. U svakom slučaju ljubitelji vožnje na otvorenom doći će na svoje. Kako se pretpostavlja i kabrio će koristiti 1,2 (sa 69KS) i 1,4 (100KS) litarske benzinske motore, koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji dok se ugradnja dizela (1,3 L sa 75KS) u ovaj mali kabrio (dužine 3,55 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi.
Japanski Suzuki od ovog meseca kupcima u Nemačkoj nudi dve posebne i limitirane verzije malog terenca Jimny Cabrio. To su Daktari (zebra look) i Camouflage (military look). Osim zanimljivih boja karoserije, karakteristika ove serije je i bogata osnovna oprema dok je motor ostao 1,3 litarski benzinac sa 63kW/86KS, koji dozvoljava Jimny-ju Cabrio maksimalnu brzinu od 140 km/h. Cena u Nemačkoj iznosi 17.700 evra.
Prošle nedelje smo pisali o novom Daewoo-u L4X i rekli da je to samo klon australijskog automobila Holden Caprice/Statesman sa značkom Daewoo-a i ništa više. Takođe smo napomenuli da nije ništa neobično da GM (u čijem su sastavu i Daewoo i Holden) obilato koristi svoje resurse i iste automobile prodaje pod različitim imenima na različitim delovima sveta. Nova potvrda tome stiže nam iz Kine. Naravno i tamo GM ima svoju filijalu (automobili se proizvode u Šangaju i prodaju pod imenom Buick), koja će na salonu u Šangaju (22.- 28. april) predstaviti "novi" Buick Park Avenue, još jednu verziju pomenutih Holdena Caprice/Statesman i Daewoo-a L4X. Dakle porodica istog automobila sa različitim imenima se baš širi. Ipak za Kineze ovo nije ništa novo jer je i prethodni Buick Royaum, koji se prodavao u Kini, bio ustvari samo stari Holden Caprice/Statesman sa značkom Buick-a. U ovom trenutku i dalje nema nikakvih informacija da li će i sami Amerikanci konačno dobiti svoju varijantu ovog automobila. Malo neobično ali je tako. Možda odgovor leži u tome da su Kinezi prošle godine kupili više Buick-a od samih Amerikanaca ! Kinezima se Buick Park Avenue nudi sa dva benzinska V6 motora. To su 2,8 litarski sa 150kW/201KS pri 6000 obrt./min. i 265Nm obrtnog momenta. Drugi agregat je nešto veći odnosno zapremine 3,6 litra sa 187kW/250KS pri 6500 obrt./min. i 340Nm. U odnosu na rođake iz Holdena i Daewoo-a, kineski Buick Park Avenue ima drugačiju prednju masku kao i redizajniranu centralnu konzolu i drugačija sedišta. I Park Avenue ima pogon pozadi a dugačak je 5175 mm, širok 1899 mm, visok 1480 mm a međuosovinsko rastojanje mu iznosi impresivnih 3009 mm.
P.S. upravo ste pročitali jubilarni, 1000-ti članak na AutoBlogu. Zahvaljujemo se na ukazanom poverenju.
Specijalista za prerade VW-a i Audija, nemački ABT, na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu promovisaće svoje viđenje Audijevog sportiste R8. Iako bavarski tjuner još nije pustio u opticaj zvanične slike gotovog modela, na osnovu ovih skica ipak možemo da vidimo kako će izgledati. ABT-ov aero body kit uključuje novo zadnje krilo, pragove, agresivnije prednje i zadnje branike, poklopce motora i prtljažnika od karbon fibera, sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi i naravno novi set 20 inčnih alu točkova. ABT u ovom trenutku ne pominje promene u kabini ali ne treba sumnjati da će i unutrašnjost pretrpeti odgovarajuća doterivanja. A sad najvažnije-motor. Uz ABT-ov supercharger, serijski 4,2 litarski V8 motor je dobio dodatnih 81kW/110KS pa sada raspolaže sa zdravih 390kw/530KS. Prema tvrdnjama ABT-a, njihov R8 ubrzava do 100 km/h za 3,9 sekundi (serijski 4,6 sekundi) a postiže 317 km/h (serijski R8 ima plafon od 301 km/h). Cena nije saopštena.
20 godina posle svog prvog modela CTR, nemački tjuner Porsche-a, firma RUF, objavila je da će uskoro predstaviti i treću generaciju ovog automobila sa logičnim imenom CTR3. Najnovija verzija se bazira na aktuelnom Porsche-u Cayman i kako se najavljuje, CTR3 će biti jedan od najbržih Porsche-a na tržištu. RUF CTR3 će pokretati 6-cilindrični twin-turbo motor, zapremine 3,8 litra, snage 700KS pri 7000 obrt./min. i 890Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom CTR3 bi trebao da postigne maksimalnih 360 km/h. Za menjač se samo nezvanično pominje da se radi o 7-stepenom sekvencijalnom automatiku. Da bi smanjili težinu, u RUF-u su u konstrukciji ovog modela koristili aluminijum i karbon fiber. Naravno sve ovo treba i da se plati pa se očekuje cena od okruglih 300.000 evra.
Renault i indijska kompanija Mahindra (Mahindra uložila 51 % Renault 49 %) nedavno su u gradu Nasik, blizu Mumbaja (bivši Bombaj) u Indiji počeli sa proizvodnjom Dacia-e Logan, namenjene prodaji u toj zemlji sa preko milijardu stanovnika (preciznije 1,1 milijarde). Svečanosti je prisustvovao i prvi čovek Renault-Nissan alijanse, Carlos Ghosn. Ipak Dacia Logan se u Indiji neće prodavati pod tim imenom već kao Mahindra-Renault Logan (na slici). Prodaja kreće uskoro i to po ceni od 7400 evra (u Srbiji od 7150 evra) a kako se u Renaultu nadaju, godišnje bi Indijci trebalo da kupe 50.000 Logana. Na ovaj način Renault-u je otvoreno ogromno indijsko tržište a Mahindra je u svoj proizvodni program uvrstila i prvi putnički auto jer je dosad proizvodila samo terenska i pick up vozila kao i traktore.
U maju stiže još jedna specijalna verzija Renault-ovog sportiste Clio RS197 sa dodatnim Luxe u imenu. Auto je napravljen da zadovolji kupce, koji traže kombinaciju visokih performansi, komfora, rafiniranosti i bezbednosti. Naravno kao i svaka posebna serija, i Clio RS Luxe je bogato opremljen. Tako su deo opreme kožna sedišta (sa zaštitnim znakom Renault Sport na naslonima), klima uređaj, senzori za kišu i svetla, 17 inčni točkovi i hromirani detalji na spoljašnjosti poput retrovizora i bočnih usisnika za vazduh na prednjem blatobranu. Kako je RS Luxe napravljen na osnovi Clio-a RS197, motor je isti 2,0 litarski sa 197KS pa RS Luxe postiže 215 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6,9 sekundi. Clio RS Luxe se nudi u 4 boje : Dark Black i Monaco Blue (metalik) kao i Toro Red i Dynamo Blue.