home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Na bazi budućeg Audija A1 (o njemu više OVDE), marka sa znakom četiri prstena priprema i njegovu SUV varijantu, nazvanu Q1. Audi Q1 će biti treći model u paleti Audija A1, budući da će se standardni A1 hatchback pojaviti 2010. godine, 2011. stiže Cabrio varijanta, a Q1 krajem 2012. (s tim što će prodaja ovog malog SUV-a startovati početkom 2013.). Audi će novi Q1 postaviti na modifikovanu PQ24 platformu, koju će koristiti i budući Volkswagen Polo, što u praksi znači da će Q1 imati međuosovinsko rastojanje od 2,46 metara, dok će mu dužina iznositi manje od 4 metra (tačnije 395 cm). Po sadašnjim informacijama, u Q1 će se ugrađivati sledeći pogonski agregati : 1.4 TFSI četvorocilndraš u verzijama sa 125 i 150 konja, 1.2 TDI sa oko 80KS, 1.6 TDI u varijantama od 100 i 120KS, dok će paletu kasnije upotpuniti i najsnažniji benzinac sa 200KS. Inače, na slici je crtež mogućeg izgleda Audija Q1, koji je objavio nemački magazin AutoBild.





Subaru je za kupce u Australiji pripremio novu specijalnu ediciju modela Liberty (u Evropi Legacy), nazvanog Liberty GT tuned by STI (Subaru Tecnica International), koji će biti napravljen u seriji od samo 250 komada. Najkraće rečeno, ovaj Liberty se odlikuje 2,5 litarskim boxer motorom od 194kW/260KS pri 6000 o/min. i 350Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., modifikovanim i za 5 mm spuštenim ogibljenjem (nove STI opruge plus Bilstein amortizeri), unapređenim voznim osobinama, Brembo kočnicama, 12-krakim ENKEI točkovima od 18 inča u novoj "luminosity silver" boji i sa STI oznakom (inače su za 2,5 kg lakši od onih na standardnom modelu Liberty GT), kao i nešto agresivnijim izgledom spoljašnjosti (prednji spojler, saćasti gril, spojler na poklopcu prtljažnika, STI oznake) i bogatijim interijerom (izdvajaju se sportska sedišta sa kožom i alkantarom i crvenim STI logom). Kupci će moći da biraju između manuelnog šestostepenog ili Sportshift petostepenog automatskog menjača, limuzinske i karavan verzije karoserije, kao i crne, srebrne, sive ili bele boje. 



Standardni Toyotin Aygo sa 1,0 litarskim motorom od 68 konja, 93Nm obrtnog momenta, maksimalnih 157 km/h i ubrzanjem do stotke od 14,2 sekunde, teško da može koga da impresinira ali ovaj unikatni Aygo Crazy je nešto potpuno drugo. Kako i ne bi kada je u njega ugrađen 1,8 litarski VVT-i motor iz Toyote MR2, koji uz pomoć turbo punjača sada raspolaže sa svih 200KS pri 6700 o/min. i 240Nm pri 3400 o/min. (snaga se inače preko manuelnog petostepenog menjača prenosi na zadnje točkove). Rezultat? 1050 kg tažak automobil do 100 km/h potroši manje od 6 sekundi (tačnije 5,75 sec) a maksimalna brzina raste na 204 km/h.

Pored jačeg motora, Aygo Crazy je dobio i kompletan aero body kit (uključujući i veliko zadnje krilo od karbon fibera), novi set 17-inčnih  točkova i Godyear guma (dimenzija 225/45), širi trag točkova, Tein amortizere, zaštitni kavez, trkačka sedišta i Sparco volan (ali zato nema ni ABS, ni servo upravljač, ni traction control...).

Toyota će inače Aygo Crazy premijerno predstaviti na salonu automobila u Londonu krajem narednog meseca (British International Motor Show 2008).



Posle novog SUV modela (o tome više OVDE) i redizajniranog Logana, lovci na automobilske novitete su pre nekoliko dana uspeli da naprave par špijunskih slika još jednog novog modela rumunske Dacije – automobil veći od Logana. Tačnije, sa dužinom od oko 4,60 metara nova velika Dacia je od pomenutog Logana duža za 35 cm i veličinom pripada klasi Škode Octavije (dugačka 457 cm) i Volkswagen Jette (455 cm).

Još zanimljivije zvuči nezvanična cena za novu Dacijinu limuzinu: samo 10.000 evra za baznu verziju ! Kako stvari sada stoje, ova nova Dacia bi trebalo da se pojavi već 2009. godine, a kao i u slučaju aktuelnog Logana, platforma, motori i ostale komponente obezbeđuje Renault. Prema nezvaničnim vestima, nova XL Dacia će, sem kao limuzina, biti dostupna i kao liftback model sa pet vrata i karavan. U svakom slučaju, kupci željni velikih a jeftinih automobila (pre svega oni u Južnoj Americi, Rusiji, Indiji, Istočnoj Evropi) imaju šta da čekaju.



UPDATE : Ford Focus RS

12 Jun 2008 - 18:37 Top secret Link

Pre nekoliko dana su se na internetu pojavili renderinzi (o tome više OVDE), koji prikazuju izgled budućeg sportskog Ford Focusa RS, a danas su iz samog Forda konačno stigle i prve zvanične informacije o ovom automobilu (plus par slika njegovog prototipa tokom testiranja na nemačkoj stazi Nirburgring).     

Istovremeno je i zvanično potvrđeno da će Focus RS prvo biti predstavljen u formi predprodukcijskog modela već krajem sledećeg meseca na salonu automobila u Londonu, dok će prodaja njegove serijske verzije startovati početkom 2009. godine. Za njegov pogon će biti zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor, koji će razvijati "preko 280KS i više od 400Nm obrtnog momenta" (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati integralni pogon, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).   

Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča i posebne RS oznake).



 

Peugeotov SUV model 4007 (razvijen u saradnji sa Mitsubishijem), osim sa 2.2 HDi dizelašem od 156KS, od sada je dostupan i sa 2,4 litarskim benzincem sa 125kW/170KS pri 6000 o/min. i 232Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. Sa ovim agregatom, Peugeot 4007 do 100 km/h ubrzava za 9,2 sekunde, postiže najveću brzinu od 190 km/h i po fabričkim podacima u proseku troši 9,4 litara goriva na 100 km. U Nemačkoj za 4007-icu sa ovim motorom treba izdvojiti od 29.950 evra (oprema Tendance i manuelni petostepeni menjač), pa naviše.





Peugeot 107 KISS

12 Jun 2008 - 01:09 Noviteti Link

Peugeot u Velikoj Britaniji nastavlja sa lansiranjem specijalnih serija svojih automobila. Tako je posle modela 207 Cielo (o tome više OVDE) startovao i Peugeot 107 KISS, lansiran u saradnji sa popularnom radio stanicom KISS. Namenjena pre svega mladima koji vole muziku, 107-ica KISS dolazi u Laser Red crvenoj ili Raven Black crnoj metalik boji, a u standardnoj opremi ima Clarion stereo radio i CD plejer, USB priključak, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, servo upravljač, električne podizače stakala, daljinsko centralno zaključavanje, posebne KISS patosnice, kao i sisteme ABS, EBD (Electronic Brake Force Distribution) i CSC (Cornering Stability Control). Cene počinju od 7755 funti (oko 9800 evra), a biće napravljena ograničena serija od 1000 primeraka.  



Britanski Caterham je izbacio na tržište Caterham Seven CDX (Caterham Driving Experience), odnosno novu limitiranu ediciju modela Seven, za čiji pogon je zadužen 1,6 litarski K-Series motor sa 135 konja (u kombinaciji sa petostepenim manuelnim menjačem). Na prvi pogled snaga nije velika, ali imajući u vidu malu težinu automobila i zadnji pogon, uživanje u vožnji sa ovim dvosedom je zagarantovano. Seven CDX Limited Edition od opreme, između ostalog, ima i dugme za start motora, Momo kožni volan, zaštitni roll-bar i aluminijumske točkove od 13 inča sa Avon gumama. Cena u Velikoj Britaniji iznosi 20.495 funti ili nepunih 25.900 evra.



Mosler MT900 GTR XX

12 Jun 2008 - 00:42 Noviteti Link

Kako bi obeležio 20-godišnjicu postojanja, američki Mosler priprema novu verziju modela MT900 GTR, koji će zbog jubileja dobiti i oznaku XX (broj 20 u rimskim brojevima). MT900 GTR XX se trenutno testira na Floridi, a prema predviđanjima njegova težina bi trebalo da iznosi između 1050 i 1060 kg (zasluga obilate upotrebe karbon fibera i kevlara). Tolika težina u kombinaciji sa 7,0 litarskim Corvettinim LS7 V8 motorom od 620 konja (standardni Mosler MT900 GTR ima 600KS) i Getragovim šestostepenim menjačem, obećava izuzetne performanse. Dok pomenuti MT900 GTR od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,1 sekundu, MT900 GTR XX bi do stotke trebalo da stiže za okruglo 3 sekunde, do 200 km/h mu treba 8,7 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h. U paketu će se naći i karbon-keramičke kočnice, KW ogibljenje, Recaro sedišta, klima, audio sistem i električni podizači prozora.



Nemački Brabus je objavio cenu za svoj ekstremni model Brabus Bullit Black Arrow (na bazi nove Mercedesove C klase), čija maloserijska proizvodnja je upravo startovala. Za cenu od 348.000 evra dobija se automobil sa 6,3 litarskim V12 biturbo motorom (preuzet sa Brabusovog modela SV12 S Biturbo), koji razvija svih 537kW/730KS pri 5100 o/min. i raspolaže kamionskim obrtnim momentom od 1320Nm pri 2100 o/min. (mada je ta vrednost ipak elektronski ograničena na 1100Nm, kako bi se sačuvali menjač i gume). Snaga se inače preko modifikovanog 5-stepenog automatskog prenosi na zadnje točkove. Brojke koje slede zaslužuju poštovanje, a odnose se na ubrzanja i maksimalnu brzinu. Dakle : od 0 do 100 km/h Brabus Bullit (težak 1850 kg) potroši 3,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 10,49 sekundi, a do 300 km/h mu treba jedva 24,5 sekunde !! Maksimalna brzina ? Tačno 360 km/h. Naravno, paket promena obuhvata i novi aero body kit (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, novi pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, aluminijumska hauba sa dodatnim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana za 60 mm, nova maska hladnjaka), dorađeno ogibljenje (podešava se po visini), pojačani kočioni sistem (diskovi od 380 mm napred, 360 mm nazad) i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka. Završni detalj na atraktivnoj spoljašnjosti zaokružuju Brabusovi Monoblock S točkovi od 19 inča (9.5Jx19) sa Yokohama ili Pirelli gumama (265/30 ZR 19 napred, 285/30 ZR 19 nazad). Brabus naravno nudi i ekskluzivan paket za individualizaciju unutrašnjosti, što u praksi znači potpuno kožni interijer, posebna Bullit sedišta, ergonomski oblikovan upravljač...



Nakon što je prošle godine izložio kineska SUV vozila SCEO i UFO na salonu automobila u Frankfurtu, nemački uvoznik ovih automobila, firma China Automobile Deutschland iz Minhena, ovih dana je konačno zvanično startovala i sa njihovom prodajom (u Nemačkoj je za prodaju zaduženo 80 dilera).

Sem sumnji u kvalitet i bezbednost koji prate kineske automobile, oba ova modela imaju još jedan problem – izgled. Naime, SCEO (prva slika) je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj), dok je UFO DR (druga slika) najobičniji klon stare Toyote RAV4.

SCEO inače pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 o/min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije, dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820, međuosovinsko rastojanje je 2850 mm, a cene u Nemačkoj počinju od 25.900 evra (sa porezom).

Manji UFO DR ima privlačniju cenu od 15.990 evra, a za njegov pogon su zaduženi 2,0 i 2,4 litarski benzinci sa 129KS, odnosno 136KS.



Odlazi i Mercury ?

12 Jun 2008 - 00:22 Vesti Link

Pošto je Chrysler ukinuo Plymouth a General Motors Oldsmobile, izgleda da će ista sudbina zadesiti i Mercury, koji se nalazi u vlasništvu Forda. Prema poslednjim nezvaničnim vestima (možda je bolje reći špekulacijama?) koje objavljuju pojedini američki sajtovi, Ford se sprema da već 2012. godine ugasi ovaj brend, pre svega zbog sve slabije prodaje i nekonkurentnosti. Tako je u prvih pet meseci ove godine prodaja pala za skoro četvrtinu u odnosu na isti period 2007. Ford za sada nije potvrdio navode o eventualnom gašenju Mercury-a; štaviše iz Forda stižu uveravanja kako je Mercury važan deo njihove palete i kako će i dalje investirati u ovaj brend.



Mitsubishi Motors Corporation je danas saopštio da će na salonu automobila u Parizu Le Mondial de l'Automobile 2008 (održaće se od 2. do 19. oktobra ove godine) održati svetsku premijeru nove hatchback varijante modela Lancer, koji će dobiti dodatak Sportback u svom imenu (ovde je zanimljivo primetiti da nemački Audi već godinama koristi isti naziv za model A3 u verziji sa petora vrata). Izgled novog Lancera Sportback ne predstavlja nikakvo iznenađenje, budući da je Mitsubishi na ovogodišnjem salonu u Ženevi promovisao studijski model Lancer Prototype-S, koji je i poslužio kao najava dolaska njegove serijske verzije. Kako bilo, serijski Lancer Sportback se od koncepta Prototye-S najviše razlikuje po nešto modifikovanim prednjim i zadnjim svetlima, branicima i točkovima. Dok bi se o uspešnosti dizajnerskog rešenja novog zadnjeg kraja moglo diskutovati, prednji deo Lancera Sportback je ostao isti kao i kod limuzine, što znači da se velika prednja trapezoidna maska i "opaki" farovi brinu za atraktivan i privlačan izgled.

Zanimljivo da je Lancer Sportback za 15 mm duži od Lancera limuzine (4585 mm naspam 4570 mm), širok je 176 cm, visok 152 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 264 cm, dok je zapremina prtljažnika 394 litra (su osnovnoj konfiguraciji).

Ponuda motora će obuhvatati već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o 1,5 i 1,8 litarskim benzincima sa 109 i 143KS, kao i 2,0 litarskom turbo dizelašu sa 140 konja i 310Nm obrtnog momenta (ovaj potonji troši u proseku 6,2 litra goriva na 100 km). Kasnije će se pojaviti i sportski Lancer Sportback Ralliart (na trećoj slici), koga će pokretati 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac, koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon će naravno biti na sva četiri točka). Inače, prodaja Lancera Sportback na evropskom tržištu startuje na jesen ove godine, dok cene za sada nisu objavljene.



JE Design Seat Ibiza

11 Jun 2008 - 13:05 Tuning Link

U tjuning kući JE Design nisu gubili vreme, tako da je pred nama njihov novi aero body kit namenjen atraktivnijem izgledu nedavno promovisane nove generacije Seat Ibize. Kit sadrži drugačiji prednji branik sa integrisanim spojlerom, nove pragove, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, agresivnije aluminijumske točkove od 17 (gume 215/40) i 18 inča (215/35), kao i spušteno ogibljenje za 35 mm. Nemački tjuner je poradio i na Ibizinim dizel motorima, pa je manji 1.4 TDI pojačan na 105 konja, a 1.9 TDI sa 105 na ukupno 130KS.