Mercedes C63 AMG
Novi BMW M3 će uskoro dobiti jaku konkurenciju u vidu novog Mercedesa C klase u obradi AMG-a. Time Mercedes hvata priključak za tjunerima poput Brabusa, Carlssona, Lorinsera i Kicherera, koji su već predstavili svoje sportske dorade nove C klase. Budući C63AMG raspolagaće sa 6,3 litarskim V8 motorom snage oko 420KS što ga zaista čini pravom drumskom raketom. Ove najnovije slike su sa testiranja na nemačkoj stazi Nurburgring i pokazuju još uvek prilično maskiran automobil. Premijera serijske varijante se očekuje u septembru na salonu u Frankfurtu.
Peugeot 308 uhvaćen u Južnoj Africi
O novom Peugeotu 308 već smo pisali a kako se bliži datum zvanične prezentacije, tako se ovaj auto sve više sreće u svojoj definitivnoj formi. Ove špijunske slike su nastale pre dva dana u Južnoj Africi tokom snimanja video materijala što samo pokazaje da je dan promocije zaista blizu. Naravno ekipi, koja je obavljala taj posao, nepozvani fotograf nije bio ni malo simpatičan pa ne čudi nekulturna reakcija jednog od njih. Naravno na slikama se ne vide svi detalji novog modela ali dovoljno da se dobije opšta slika nove 308-ice. Inače, Peugeot će novi 308, naslednika već stare 307-ice, predstaviti u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu mada će zvanične fotografije sigurno biti objavljene mnogo pre toga. Prvo što se primećuje jeste izgled veoma sličan manjem modelu 207, dakle nema ništa od neke dizajnerske revolucije već bi se pre moglo reći da se radi o "naduvenoj" 207-ici. Do kraja ove godine prvo će se u prodaji naći hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a tokom 2008. i Break/SW i CC varijante. Očekuje se da će verzija sa 3 vrata biti daleko atraktivnije dizajnirana od varijante sa 5 vrata, više u stilu nekog (polu)coupea, kako je to uradio Opel sa Astrom GTC ili Citroen sa modelom C4 Coupe, koji se prilično razlikuju od porodičnih varijanti sa 5 vrata. Paleta motora će obuhvatati (bar prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će i hibridna verzija ali u kombinaciji dizel motor/elektromotor, koji bi trošio 3,4 litra goriva.
Hyundai i u Kraljevu
Hyundai Auto Beograd, generalni zastupnik za Hyundai u našoj zemlji, dobio je još jednog člana u svojoj prodajno-servisnoj mreži i to u Kraljevu. Kompanija Marić Centar je od 12. aprila postala novi ovlašćeni zastupnik marke Hyundai. Novi salon i servis Hyundai smešten je u Kraljevu, Progorelica 74a.
Izvor : www.vrelegume.co.yu
Porsche Cayenne S Transsyberia
Prošle godine su dva Cayenne-a (u privatnoj režiji) pobedila na Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally) dugačkom 10.000 kilometara. Ohrabreni tim uspehom, u Porsche-u su odlučili da naprave manju seriju od 26 komada Cayenne-a S Transsyberia, posebno pripremljenih za ovogodišnji Transsibirski reli dugačak 6600 km koji će se održati od 2. do 17. avgusta. Reli počinje u Moskvi zatim prelazi u Sibir i završava se u Ulan Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom aktuelnom Porsche-ovom tehnologijom kao što su Porsche Traction Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 385 konja uparen sa 6-stepenim Tiptronic S menjačem. Cayenne za ovaj reli ima i ojačane A i B stubove, zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni sistem od lakih materijala, specijalne off-road gume, dodatna svetla na krovu, vitlo za izvlačenje na prednjem braniku i kabinu opremljenu samo neophodnim stvarima. Tako se na mestu izbačene zadnje klupe nalazi dodatni set rezervnih točkova i par kanistera za gorivo. Ovakav Cayenne može da zagazi bez posledica u vodu duboku 76 centimetara. Spoljašnjost može biti ili u crnoj ili u srebrnoj boji ali uvek u kombinaciji sa narandžastom bojom točkova, retrovizora, zadnjeg krovnog spojlera i ukrasnih šara na bokovima.
Pre dve godine je nemački tjuner Novitec obradio Ferrari F430 i iz njegovog V8 motora zapremine 4,3 litra ugradnjom 2 kompresora izvukao 468kW/636KS i 638Nm (serijski model ima 360kW/490KS i 465Nm). U režiji Noviteca taj Ferrari je dobio oznaku F430 Bi Compressor a postizao je 348 km/h i ubrzavao do stotke za 3,7 sekunde (serijski model 315 km/h i 4 sekunde do 100 km/h). Ipak u Novitecu su pomislili da auto ima još veći potencijal pa su upravo predstavili evoluciju tog modela sa logičnim nazivom F430 Bi Compressor Evoluzione sa 20 konja više u odnosu na varijantu od pre dve godine, dakle sa ukupno 482kW/656KS pri 8200 obrt./min. i 662Nm. Osim pojačanog motora, F430 Bi Compressor Evoluzione je dobio sportski aero body paket, koji je testiran u vazdušnom tunelu univerziteta u Štutgartu zatim nove Brembo kočnice, specijalno razvijene za ovaj model, nove točkove (19 inča napred i 20 inča pozadi) kao i zanimljivu kombinaciju bele boje karoserije i crnih ukrasnih traka, koje se protežu preko automobila i lepo se uklapaju sa crnom bojom točkova i zadnjih svetala. Nažalost performanse ovog Bi Compressor Evoluzione Ferrarija F430 nisu promenjene pa i dalje razvija 348 km/h i ubrzava do 100 km/h za pomenutih 3,7 sekundi.
Posle Lorinsera, Brabusa i Carlssona evo još jedne prerade novog Mercedesa C klase. Ovoga puta Kicherer K35 CS. Umesto serijskih 200kW/272KS i 350Nm, Mercedes C350 u obradi Kicherera raspolaže sa lepih 225kW/306 konja i 380Nm. Međutim osim ovog benzinca, Kicherer je doradio i dizelaš C320 CDI tačnije dodao mu je 46 konja i sada razvija 270KS i 600Nm. Kichererov dizelaš ubrzava do 100 km/h za 6,9 sekundi (serijski 7,7 sekundi) a postiže 250 km/h. Spoljašnjost je Kicherer doterao 19 inčnim RS-1 točkovima (ručne izrade) sa odgovarajućim gumama, zadnjim difuzorom, sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika kao i spuštenim vešanjem. Naravno ni unutrašnjost nije prošla ništa lošije. Luksuzni materijali poput kože, alkantare, drveta, karbona i aluminijumskih pedala oplemenjuju ionako luksuznu atmosferu.
Prodat Papin Golf
Juče je na aukciji preko ebay-a prodat VW Golf IV iz 1999. godine, koji je nekada pripadao sadašnjem Papi Benediktu XVI. Auto je prodat za 204.400 američkih dolara kupcu čiji identitet nije objavljen. Dosadašnji vlasnik je bio kazino Golden Palace iz Teksasa, koji je pomenuti Golf kupio 2005. za 244.590 dolara. Sva prikupljena sredstva idu u humanitarne svrhe.
Citroen C1 za Kineze
Pre nekoliko nedelja pisali smo o navodnim francuskim planovima za reinkarnaciju Citroenovog Spačeka ali kako sada stoje stvari, novi Spaček bi mogao prvo da se pojavi u Kini ! Naime na različitim forumima po internetu se najavljuje posebna verzija Citroena C1 za Kinu ali promenjenog dizajna prednjeg dela tako da liči na stari dobri Spaček ! Na slikama vidite kako bi taj dizajnerski hibrid izgledao a vama prepuštamo i zaključak koliko je sve to uspešno ili "uspešno" izvedeno. Kako bilo, na poznati Citroen C1 "nakalemljeni" su hauba, maska, blatobrani, svetla, žmigavci, starinske kvake pa čak i platneni krov u stilu legendarnog Spačeka i dobijen je poseban model za Kinu. Naravno nikakvih zvaničnih vesti o ovom modelu nema pa sve ostaje na nivou špekulacija. Isto važi i za navodnu cenu, koja bi se u Kini kretala od 3500 do 5000 evra.
Buick Riviera Concept
Za salon u Šangaju (počinje 22. aprila) Buick najavljuje novi koncept sa starim imenom Riviera. Radi se o 2+2 coupeu, koji predstavlja novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Ipak auto nije osmišljen u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica njegove "svetske turneje". Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Drugih podataka o ovoj studiji za sada nema.
Roewe W2
Kineska kompanija SAIC (Evropljanima poznata pre svega po kupovini prava na proizvodnju Rovera 25 i 75 ali bez prava na ime Rover pa ih prodaje kao Roewe) sprema i model srednje klase koji bi popunio rupu u njihovoj ponudi modela. Kako će taj model izgledati pokazaće koncept W2 (na slikama), koji će SAIC predstaviti na predstojećem salonu automobila u Šangaju (počinje 22. aprila). W2 bi u serijsku proizvodnju trebao da krene već u decembru ove godine i to pod istim imenom. Prema prvim najavama, oblik serijskog modela neće se bitnije razlikovati od ovog prilično hrabrog i izražajnog dizajna, koji krasi studiju. Veoma moderno izgleda i unutrašnjost a da bi proverili koliko će biti kvalitetno napravljena, moraćemo da sačekamo serijsku varijantu. U SAIC-u za W2 najavljuju bogatu standardnu opremu poput 6 vazdušnih jastuka, ABS, EBD, CBC, MSR, TCS i VSC elektronskih sistema bezbednosti, startovanje bez ključa itd. Od motora će na raspolaganju biti agregati zapremine 1,6 i 1,8 litara (ovaj poslednji i sa turbo verzijom) a najavljuje se i automatski menjač sa mogućnošću ručnog menjanja brzina.
Evo i prvih slika obnovljene korejske limuzine Kia-e Magentis (na nekim tržištima poznata i kao Optima). Radi se o blagom i finom doterivanju spoljašnjosti i unutrašnjosti dok promena na mehanici i dimenzijama nema. Iako nekima možda ovaj diskretni ristajling dolazi prerano i predstavlja iznenađenje (Magentis se u Evropi prodaje jedva godinu dana), konkurencija u D segmentu je itekako brojna i žilava tako da svako doterivanje ima smisla. Uglavnom, doterani Magentis donosi blage promene na prednjem i zadnjem kraju, koje uključuju novu masku, svetla napred sa bistrim staklom, promenjen dizajn prednjeg branika u donjem delu (otvori za vazduh), žmigavce u retrovizorima, novu grafiku zadnjih svetala i unapređenu unutrašnjost. Paletu motora sačinjavaju benzinci od 2,0 i 2,7 litara sa 106kW/145 i 138kW/188KS a dizelaš je zapremine 2,0 litara sa 103kW/140KS. I dalje je to udobna porodična limuzina dimenzija D x Š x V : 4735 mm/1805 mm/1480 mm, međuosovinskog rastojanja od 2720 mm i prtljažnika zapremine 420 litara. Naravno ne treba zaboraviti ni dobar odnos uloženo/dobijeno (aktuelnu verziju sa 2,0 litarskim dizelašem kod nas treba platiti privlačnih 21.990 evra sa PDV-om). U ovom trenutku još je rano govoriti koliko će koštati ovaj "novi" Magentis.
Švedski Volvo danas slavi tačno 80 godina proizvodnje automobila. Naime 14. aprila 1927. godine iz fabrike u Geteborgu izašao je prvi serijski primerak Volvoa. Bio je to model OV4 Jakob (na prvoj slici). Oznaka OV4 (Oppen vagn) govorila je da se radi o kabrioletskoj karoseriji a godinu dana kasnije pojavila se i zatvorena varijanta odnosno PV4 (Person vagn). Četvorka u nazivu odnosi se na broj cilindara motora. Ipak početak nije bio lak. Iako je planirana proizvodnja od 1000 komada ovog modela (po 500 kabrioleta i 500 primeraka zatvorene verzije) ukupno je prodato samo 297 komada čime su stvoreni veliki gubici. Ipak osnivači kompanije (Assar Gabrielsson i Gustaf Larson) nisu se predavali pa je Volvo tokom godina postao sinonim za sigurne, pouzdane i kvalitetne automobile. Inače ime Volvo smislilo je nekoliko članova uprave ove firme. U prevodu sa latinskog glagol "volvere" znači kotrljati a u prvom licu jednine "volvere" postaje "volvo", što znači "kotrljam". Istovremeno, kao logo kompanije je uzet starinski hemijski znak za gvožđe-krug sa strelicom, koja dijagonalno ide prema gore. Tokom 1927. logotip je upotpunjen i dijagonalnom trakom, koja se proteže preko rešetke hladnjaka. Traka je u to vreme imala tehničku funkciju, tako što je pridržavala hromiranu značku logotipa na rešetki ali se s vremenom pretvorila u dekorativni simbol, koji krasi rešetku svih Volvo modela. Volvo je 1999. godine kupio američki Ford pa danas Volvo, zajedno sa markama Aston Martin, Jaguar i Land Rover, čini Fordovu Premier Automotive Group (PAG). Volvo svoje automobile prodaje u više od 100 zemalja a 2005. napravljeno je 443.947 automobila i SUV modela a 2006. 427.747. Najprodavaniji tokom prošle godine bio je XC90, koji je prodat u 85.064 komada. Automobili Volvo danas se proizvode u Belgiji, Švedskoj i Finskoj a u tim fabrikama ukupno radi 25.553 radnika. Paletu automobila Volvoa danas čine modeli : C30, S40, V50, S60, V70, XC70, C70, S80 (na drugoj slici) i XC90. Uskoro stižu novi S40/V50 i S60 kao i manji SUV model XC60 čiji je prototip prikazan pre nekoliko meseci.
Novi italijanski superauto Spada Codatronca je rezultat rada dizajnera Ercole Spada iz kompanije SpadaConcept i tjuning kuće UK Garage. Inače, Ercole Spada je bivši šef dizajnera u Zagatu i radio je na razvoju automobila kao što su Aston Martin DB4, Alfa Romeo TZ i Lancia Fulvia Zagato Sport. I upravo je Alfa Romeo TZ iz 1965. godine poslužio kao inspiracija za ovaj najnoviji superauto. Glavne karakteristike Spada Codatronca-e su lagana konstrukcija, aerodinamičnost i agilnost u vožnji. Cilj je bio napraviti superautomobil u najboljoj italijanskoj tradiciji. Da li su u tome uspeli svako može sam da proceni prema ovima slikama ali reakcije na netu baš i nisu najpovoljnije (da ne upotrebimo neku jaču reč). Codatronca koristi šasiju i ostalu mehaniku Chevrolet Corvette (motor i ogibljenje su sredili u UK Garage-u) a nudiće se u 3 varijante : TS, TSV i TSS. Poslednji TSS raspolaže sa 700 konja i 950Nm obrtnog momenta i ubrzava do 100 km/h za manje od 3 sekunde a postiže 355 km/h. Naravno ovo su sve tvrdnje samog konstruktora.
Preregistracije "crnogoraca" neće biti
Izvor : dnevni list Press
Predrag Bubalo, Vlatko Sekulović i Mlađan Dinkić potvrdili za Press da od preregistracije neće biti ništa. Za vlasnike "crnogoraca" važe ista pravila kao i za sve druge. To znači da vozilo mora da ispunjava evro 3 standard.
Od preregistracije "crnogoraca" definitivno neće biti ništa! Uprkos tome što ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić uporno uliva nadu vlasnicima automobila sa crnogorskim tablicama, ministar privrede Predrag Bubalo, kao i Mlađan Dinkić i nadležni u Ministarstvu za ekonomske odnose sa inostranstvom ne žele da krše zakon i zažmure pred Uredbom o uvozu polovnih automobila iz inostranstva. Podsetimo, u Srbiji prema procenama ima od 50.000 do 100.000 vozila sa crnogorskim tablicama. Većina tih automobila ne zadovoljava evropske standarde, niti je ocarinjena, niti oporezovana prilikom uvoza. Prema Uredbi Vlade Srbije o uvozu polovnih vozila iz inostranstva, svaki automobil uvezen iz strane zemlje mora da ima evro 3 motor i da za njega budu plaćeni porez i carina. Pitanje preregistracije pokrenuto je nakon razdvajanja Državne zajednice Srbija i Crna Gora, a nekoliko meseci kasnije vlada je odlučila da Uredbu o uvozu polovnih vozila iz inostranstva ne menja i da nikome ne čini ustupke.Ministar privrede Predrag Bubalo preregistraciju vozila prokomentarisao je za Press ovako: - Preregistracija vozila sa crnogorskim tablicama biće odobrena... ali samo uz plaćanje carine, poreza i za automobile sa evro 3 motorom. On je dodao da će to sigurno biti konačna odluka. - Za vlasnike "crnogoraca" važe ista pravila kao i za sve druge. To znači da vozilo mora da ispunjava evro 3 standard da bi uopšte moglo da se ocarini i oporezuje. Tek nakon toga može da se registruje u našoj zemlji - kategoričan je Bubalo. Vlatko Sekulović, državni sekretar u Ministarstvu za ekonomske odnose sa inostranstvom, takođe tvrdi da se postojeća Uredba o uvozu polovnih automobila iz inostranstva neće menjati. - I dalje čvrsto stojimo iza onoga što smo ranije odlučili. Nećemo dozvoliti preregistraciju ukoliko vozila nemaju evro 3 motor. Uredba je u nadležnosti našeg ministarstva i niko drugi ne može da je promeni - kaže Sekulović. Najoštriji protivnik preregistracije "crnogoraca" ostao je Mlađan Dinkić, bivši ministar finansija. On i dalje smatra da ne treba davati nikakve ustupke onima koji su pokušali da "izigraju zakon".U G17 Plus, stranci na čijem je čelu Dinkić, kažu da on i dalje ostaje pri svom stavu. - Dinkić smatra da bi odobrenje preregistracije vozila sa crnogorskih tablica na srpske značilo da su svi oni koji su legalno kupili automobile ispali glupi. Zakon je isti za sve i svi bi trebalo da ga poštuju - kažu u G17 Plus. Usamljen u nameri da pomogne vlasnicima "crnogoraca" ostao je jedino ministar Velimir Ilić, u čijoj je nadležnosti saobraćaj. On je za Press izjavio da je problem crnogorskih vozila već "rešena stvar". -Preregistracija mora da se obavi. Aj'te, molim vas, šta da se radi s tolikim automobilima. Samo se još čeka odobrenje Ministarstva finansija i njihov predlog za koliko će para ljudi moći da preregistruju vozila - tvrdi Ilić, koji nije mogao da kaže koliko će preregistracija koštati, ali je siguran da cifra neće biti previsoka, već "razumna". Među vlasnicima vozila sa crnogorskim tablicama, kako saznaje Press, počela je da kruži priča da je Uprava carina dobila nalog da carini "crnogorce". U Upravi carina, međutim, to su demantovali.
- Prvi put čujem za to. Mi poštujemo Uredbu o uvozu polovnih automobila iz inostranstva i carinimo jedino vozila koja ispunjavaju evro 3 standard. Nikakav drugačiji nalog nismo dobili, tako da ne možemo da carinimo vozila koja nemaju evro 3 motor - tvrde u Upravi carina.
Pre nekoliko dana pisali smo o početku proizvodnje Dacia-e Logan u Indiji (pod imenom Mahindra-Ranault Logan) ali tu nije kraj ekspanzije ovog uspešnog i jeftinog porodičnog modela. Renault (vlasnik Dacia-e) je saopštio da posle Venecuele, Ekvadora i Kolumbije, Logan počinje pohod i na tržišta Argentine (u maju) i Brazila (od jula meseca). U ovim zemljama Logan će se prodavati pod imenom Renault (na slici). U Brazilu će se i proizvoditi i to u Renaultovoj fabrici u gradu Kuritiba. Fabrika ima kapacitet 200.000 automobila godišnje od čega se planira da će na Logan otpadati 110.000 komada. Inače Logan je od 2004. godine do danas prodat u preko 450.000 primeraka a proizvodi se u Rumuniji, Rusiji, Maroku i Indiji a uskoro i u Iranu. Međutim, osim početka proizvodnje i prodaje Logana u Argentini i Brazilu, pažnju privlači i najava meksičke filijale Nissana da će se od leta Logan u toj zemlji prodavati pod značkom Nissana. Iako Nissan ima fabriku u Meksiku, Logan će se za meksičko tržište ipak proizvoditi u pomenutoj Renaultovoj fabrici u brazilskom gradu Kuritiba. Ovo je samo još jedan primer kako se u praksi sprovodi uspešna saradnja Ranault-Nissan alijanse. Dobar primer za to je upravo Nissanova fabrika u Meksiku, koja pored Nissan Tiida-e proizvodi i Renault Thalia-ju ali ju u Meksiku prodaje pod imenom Nissan Platina. Detaljnije informacije o meksičkom Loganu (uključujući i njegovo ime), karakteristikama i pogonskim agregatima, biće saopštene naknadno.