Chery A6 CC na salonu u Šangaju
Pre neki dan smo objavili jednu malu sliku, tačnije rendering, koji pokazuje izgled budućeg modela A6 CC, kineske kompanije Chery. U međuvremenu je auto i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, doduše još uvek kao koncept vozilo ali sa velikim izgledima da uđe u serijsku proizvodnju. Evo i par novih slika tog modela sa pomenutog salona. Ako se pojavi na proizvodnoj traci, u njega bi se ugrađivali motori od 2,0 litra (sa 4 cilindra) i V6 agregat zapremine 3,0 litra. Osim ove CC varijante, model A6 će se proizvoditi i kao klasična limuzina o kojoj smo takođe već pisali pre neki dan.
Dongfeng, jedan od najvećih proizvođača vozila u Kini, na salonu u Šangaju izlaže svoj prvi samostalno razvijen model JingYi. Tako se bar kaže u fabričkom saopštenju. Ipak ta tvrdnja se bar delimično može dovesti u pitanje ako se zna da je u razvoju ovog MPV automobila sarađivala evropska kompanija EDAG kao i to da ga pokreće Mitsubishi-jev 1,8 litarski motor a ne neki agregat iz sopstvenog razvoja. Još je veći problem izgled. Umesto da ponude svoj ("samostalno razvijen") dizajn, Dongfeng je prednji i zadnji kraj JingYi modela "pozajmio" od Mitsubishi-ja Grandis a bočni deo (tačnije vrata) od aktuelnog Renault Scenica ! Kako bilo ovaj dizajnerski hibrid čak i dobro izgleda za ovu klasu vozila. JingYi je inače minivan sa 5 sedišta za koga fabrika tvrdi da ima dovoljno mesta za glave i noge putnika. Dugačak je 4320 mm, širok 1800 mm, visok 1644 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2685 mm. Auto kreće u prodaju krajem ove godine a u serijskoj opremi, prema navodima fabrike, biće i frontalni vazdušni jastuci i disk kočnice na sva četiri točka.
Dotle je došlo da su i Rumuni počeli da zameraju serijskom izgledu Porsche-a 911 tako da se rumunski Top Art Automotive Design (dizajner Bogdan Urdea) poigrao sa dizajnom prethodne generacije 911-ice (tip 996) i napravio daleko agresivniju verijantu. To je postigao ugradnjom novog prednjeg i zadnjeg spojlera (pozadi sa difuzorom), suknjicama sa strane, novim ogromnim zadnjim krilom, novom haubom napred, restilizovanim retrovizorima, panoramskim krovom, Lambo vratima sa vertikalnim otvaranjem, točkovima od 20 inča sa Yokohama gumama, LED zadnjim svetlima, novim kočnicma, sportskim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim sistemom (sa 4 izduvne cevi) itd itd. Kabina je oplemenjena kožom i elementima od karbon fibera a dodata je i kamera za olakšanu vožnju unazad.
Jianghuai, koji je jedan od najvećih kineskih proizvođača komercijalnih vozila, na salonu automobila u Šangaju predstavlja svoj prvi putnički auto. Model je razvijen pod kodnom oznakom C926 a odluka o početku projekta je doneta tek 26. septembra 2006. godine. Ovo pominjemo zbog ilustracije koliko malo vremena je ustvari Kinezima bilo potrebno za razvoj ovog automobila. Ipak da bi uštedeli na vremenu, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C926 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj podseća na aktuelni Mercedes E klase (svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora će obuhvatati 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja : od 2,0 i 2,4 litra zapremine. Auto kreće u prodaju u julu kada će dobiti i pravo ime.
Na salonu u Šangaju kompanija Byd Auto izlaže dva nova modela. O jednom od njih, modelu F3-R smo već pisali pre neki dan a sada malo o većem F6. Ovaj model je inače kao koncept predstavljen još pre nekoliko godina tako da je ovo njegovo pojavljivanje u Šangaju ustvari premijera njegove serijske varijante, koja će se uskoro naći u prodaji. F6 je dugačak 4850, širok 1822 a visok 1465 mm. Ovu luksuznu limuzinu (tako je reklamira sam proizvođač) pokreće 2,0 litarski motor (iz sopstvenog razvoja) uparen sa manuelnim menjačem (ne pominje se broj brzina) kao i Mitsubishi-jev 2,4 MIVEC litarski agregat. U serijskoj opremi se nalaze ABS, EBD, elektro paket, elektro-pomična sedišta itd.
Ponovo Buick Riviera Concept
Kao što smo i najavili pre nekoliko dana kada smo objavili jedinu tada dostupnu sliku, Buick na salonu u Šangaju izlaže novi koncept sa starim imenom Riviera. Sada su objavljene nove fotografije ovog prototipa i par dodatnih informacija vezanih za dimenzije. Ukratko radi se o 2+2 coupeu, koji najavljuje novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Da ne bude zabune, Riviera nije osmišljena u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Ovde i napomena da GM (kome Buick pripada) u Kini ima svoju fabriku u kojoj se proizvode modeli Buicka prilagođeni kineskom tržištu a prošle godine je prvi put više Buicka prodato u Kini nego u samim SAD ! Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica "svetske turneje" ovog koncepta. Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i prilično dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Da pomenemo i dimenzije (DxŠxV) 4710/1940/1415 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2870 mm.
Mnogi su se žalili na izgled Porsche-a Cayenne zamerajući da premalo liči na pravi Porsche a pravi Porsche je po njima samo model 911. Za takve ruska (!) tjuning firma Top Car prepravlja izgled Cayenne-a tako da posle njihovog tretmana prednji deo dobija svetla i još neke elemente sa aktuelnog Porsche-a 911 (fabričke oznake 997) tako da veoma liči na taj model što je bila i poenta čitavog zahvata. Osim toga, cela karoserija je pretrpela manje ili veće izmene uz pomoć novih sportskih panela. Ukratko, Cayenne u obradi Top Car-a izgleda izuzetno sportski i agresivno a zbog sakrivenih zadnjih kvaka i ogromnih otvora za ventilaciju ispred zadnjih točkova, stvara se iluzija kao da se radi o automobilu sa 3 vrata. Po ocenama, koje se mogu pročitati na internetu, ova je jedna od najboljih prerada Cayenne-a. Motor je obradila firma 9ff a njegova snaga se može popeti sve do 750 konja, zavisno od toga koliko ste solventni. Naravno i kabina je adekvatno obrađena a to opet zavisi od vaših želja i finansijskih mogućnosti. I još podatak da Top Car namerava da godišnje napravi od 30 do 50 ovakvih Cayenne-a
Nove slike Maseratija GS by Zagato
Pre nekoliko dana je italijanski dizajn studio Zagato objavio tri slike njihovog najnovijeg koncept vozila ali je na sve tri slike bio vidljiv samo zadnji deo ovog prototipa. Jednu od tih slika smo i mi objavili a u međuvremenu (tačnije danas) su se pojavile i nove zvanične fotografije, koje (konačno!) pokazuju ceo automobil. Maserati GS by Zagato je ekskluzivno predstavljen na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio, koja je počela danas a traje do 22. aprila. Ovaj unikatni automobil za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu (i to skraćenu platformu za 180 mm) a nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 mašina zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu.
Kao što je poznato, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila udarom u čvrstu prepreku a danas su objavljeni rezultati najnovijih crash testova. Nove "žrtve" njihovih testova bili su Mini Cooper i kabriolet Peugeot 207 CC. Kao što smo ranije pisali, testovi se izvode frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h. Ocene za bezbednost se izražavaju u zvezdicama a maksimum je 5 zvezdica. Bez ozbira na svoje male dimenzije, Mini Cooper je za zaštitu putnika dobio maksimalnih 5 zvezdica, za sigurnost dece 3, a za bezbednost pešaka dve zvezdice. Rezultati testa za 207 CC potvrđuju da i manji kabrioleti mogu pružiti maksimalnu bezbednost jer je ovaj model zaradio svih 5 zvezdica pri ocenjivanju sigurnosti putnika a za zaštitu pešaka je ocenjen sa dve zvezdice.
Chevrolet Epica dizel u Srbiji
Na tržištu Srbije se od nedavno može kupiti Chevroletov najveći model Epica opremljen 2,0 litarskim dizel agregatom. To je isti motor, koji već pokreće SUV model Captivu a iz 1991 ccm zapremine razvija 110kW/150KS pri 4000 obrt./min. i 320Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. Epica 2,0d u ponudi ima dva menjača : manuelni sa 5 stepeni i automatski, koji takođe ima 5 stepeni prenosa. Uvođenjem u ponudu i dizel agregata, Epica je postala još privlačnija poslovno-porodična limuzina sa velikom ponudom prostora u kabini i velikim prtljažnikom od 480 litara. Dimenzije Epice iznose D x Š x V : 4804 mm/1807 mm/1449 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2700 mm. Fabrika deklariše prosečnu potrošnju od 6,1 litar na 100 km odnosno 7,5 litara u gradu ali su test vozači ustanovili da je ta vrednost u stvarnosti veća za 1,5 litara (usput rezervoar prima 65 litara goriva) a maksimalna brzina iznosi tačno 200 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,7 sekundi. Za ovako veliki auto težine 1560 kg sasvim solidni rezultati. Ipak novinari, koji su je vozili na nedavnoj promociji u Španiji, imaju i zamerke. Naime, položaj za volanom se relativno teško nalazi, sedi se prilično visoko a sedišta u krivinama ne daju dovoljno veliku potporu. Hodovi menjača jesu precizni ali i prilično dugi. Ipak najveće zamerke idu na upravljač jer pruža veliki otpor pri okretanju naročito pri većim brzinama. S druge strane pohvale idu na komforan enterijer solidne završne obrade i na solidno odmereno ogibljenje, koje vrlo dobro upija neravnine. Uz to i ESP (elektronska kontrola stabilnosti) se serijski ugrađuje u Epicu dizel. Takođe i pristupačna cena je jedan od aduta ovog automobila. Osnovna Epica 2,0d sa LS paketom opreme košta prihvatljivih 21.380 evra sa PDV-om dok garancija iznosi 3 godine. Za poređenje benzinska verzija Epice sa 142KS košta 19.380 evra sa PDV-om.
Dacia Logan 1,6 16v Prestige
Izvor : www.blic.co.yu
Rumunski bestseler doživeo je nedavno blagi redizajn, s kojim je uporedo dopunjena i ponuda motora i opreme. U Logan je počeo da se ugrađuje najjači agregat do sada - benzinac od 1,6 l, maksimalne snage 105 konja. Novitet se u odnosu na dosadašnju verziju, iste radne zapremine, razlikuje po primeni dva bregasta vratila u glavi, četiri ventila po cilindru i - naravno - većoj snazi. Savremenija konstrukcija donela je dodatnih 18 konja, koji su značajno unapredili performanse rumunskog vozila. Logani se do sada nisu proslavili na tom polju, ne samo zbog nejakih motora već i zbog prilično produženog prenosa. Osnovna ideja bila je da se ponudi ekonomično vozilo koje neće puno koštati, ni puno trošiti. Nadgradnja je zato usledila tek s redizajnom.
BEZ PRETERIVANJA
Iako novi paket opreme nosi zvučnu oznaku Prestige jasno je da u Loganu nema previše luksuza (inače bi cena preskočila željene okvire). Sve se svodi na nekoliko atraktivnijih detalja, kao što su svetla podloga instrument table, imitacija aluminijuma na centralnoj konzoli, Blaupunktov radio-CD-MP3 plejer (bez duplih komandi) i kožne obloge upravljača i ručice menjača. Tu su, naravno, i elementi koje smo već imali prilike da sretnemo u Laureatima - klima-uređaj, servo pojačavač upravljača, centralno zaključavanje i električne komande svih prozora u vratima i spoljnih ogledala. Upravljač i dalje ne može da se podešava po visini (samo vozačevo sedište ima tu vrstu regulacije), na oblogama vrata nema pravih ručica već su one izvedene iz oplate (žene se žale da na njima lako lome nokte), a ni zadnja klupa ne može da se obori kako bi se proširio prtljažni prostor. Brižljivo vođenje računa o svakom uloženom evru podrazumeva i uštede na prekidačima, pa se na primer zadnji prozori otvaraju preko zajedničkih tastera postavljenih u sredini vozila (iza ručice menjača).
SOLIDNE PERFORMANSE
Na sličan način kao i oprema, projektovane su i vozne karakteristike. Unapređenje u odnosu na slabiju verziju od 1,6 l (87 KS) nije smelo da pređe granicu koja bi dovela do značajnog podizanja cene - kako prilikom nabavke tako i eksploatacije. Logan Prestige 1,6 16V nudi taman toliko da na autoputu ne dobijete kompleks od zapadnih limuzina slične veličine i motorizacije. S maksimalnom brzinom od preko 180 kilometara na sat i solidnim ubrzanjima, uz prihvatljivu potrošnju goriva (prosek na testu bio je ispod osam litara na 100 kilometara pređenog puta), ova Dacia će podjednako dobro poslužiti i za porodični odlazak na godišnji odmor i za svakodnevno krstarenje gradom. Logan Prestige s novim detaljima i opremom, dakle, košta taman koliko je i privlačniji u odnosu na bazne varijante. Sve drugo narušilo bi koncept, koji se u protekle dve i po godine pokazao kao veoma uspešan.
CENA I OPREMA TEST VOZILA
Dacia Logan 1.6 16V Prestige: ABS, EBD, dva vazdušna jastuka, branici u celosti u boji karoserije, zadnji spojler, svetla za maglu napred i nazad, servo upravljač, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, imobilizator, elektropodizači stakala u svim vratima, radio-CD-MP3 plejer s četiri zvučnika, kožom presvučeni upravljač i ručica menjača, elektropodesiva spoljašnja ogledala, klima uređaj, tonirana stakla s UV filterom, „aluminijumske“ aplikacije na instrument tabli, podloga instrumenata s aluminijumskim efektom, metalik boja (+243 E)… Cena vozila s uračunatim PDV-om je 10.503 evra.
Autor : Aleksandar Andrić
Prošle godine je Citroen počeo sa prodajom modela C4 u obliku klasične troprostorne limuzine sa 4 vrata na velikom kineskom tržištu a sada će se taj model naći i na tržištu Južne Amerike. Proizvodnja u argentinskom gradu Palomar je upravo započela a prodaja počinje tokom jula meseca. Inače, ova treća varijanta modela C4 u Južnoj Americi će nositi ime C4 sedan dok je u Kini komercijalizovan kao C-Triomphe. Od juna prošle godine u Kini je dosad prodato preko 30.000 komada ovog modela. Kako se navodi, C4 sedan je odgovor na očekivanja kupaca sa različitih tržišta Južne Amerike, pre svega zbog produženih linija klasičnog limuzinskog oblika karoserije. U Citroenu očekuju i da ojača poziciju marke na argentinskom tržištu gde je prošle godine zabeležen porast prodaje Citroena za 30 odsto. U odnosu na hatchback varijantu C4, ova sedan verzija, osim duže karoserije, ima i produženo međuosovinsko rastojanje, koje je sada 2700 mm. Dužina je 4802 mm, širina 1773 mm a visina 1512 mm. Naravno i prtljažnik je veći a zapremina mu iznosi 513 litara. Običan hatchback model ima 4,26 metra dužine i zapreminu prtljažnika od 320 litara. Nema nikakvih nagoveštaja da bi C4 sedan mogao da se nađe i u Evropi.
Peugeot je obeležio još jedan vredan rekord. S proizvodne trake Peugeotove fabrike u kineskom gradu Wuhan, sišao je jubilarni, 6-milioniti primerak modela 206. Slavljenik je verzija 206 S sa benzinskim 1,6 litarskim motorom. Inače, Peugeot 206 se danas proizvodi u 6 fabrika i to u količini od 1500 primeraka dnevno a jedna od fabrika je i pomenuta u Wuhanu, kojoj je pripala čast da napravi jubilarni primerak. Danas se, prema poslednjim podacima, na putevima EU kreće oko 4,5 miliona primeraka 206-ice. Najviše naravno u Francuskoj (oko 1.461.000) sledi Velika Britanija (645.000), Italija (533.000), Španija 465.000) i Nemačka 395.000. Najviše se 206-ica prodavala 2002. godine kada je nove vlasnike našlo čak 800.000 primeraka i to u 150 zemalja.
Mercedes je ponudio posebnu ediciju svog CLK modela (i u coupe i u kabrio verziji) pod nazivom Sport Edition. Za atraktivniji spoljašnji izgled brinu se 18-inčne felne originalnog dizajna, AMG elementi eksterijera i bi-xenon prednja svetla. U unutrašnjosti je posebnost ove serije naglašena AMG-ovim sportskim upravljačem i aluminijumskim sportskim pedalama. Sport Edition serija je inače skuplja od običnog CLK za 3332 evra. Kao što smo rekli AMG elementi se brinu za dinamičniju pojavu a obuhvataju novi prednji branik sa spojlerom i povećim otvorima za vazduh a tu su i "suknjice" sa strane, spojler na poklopcu prtljažnika i hromirani završetak izduvne cevi. Pomenute 18-inče felne su sa gumama dimenzija 225/40 R 18 napred i 255/35 R 128 nazad. Menjač je automatski 7G-Tronic sa 7 stepeni prenosa.