Dacia SUV 4x4 i Dacia Sandero Grand Tour
Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia (u vlasništvu Renaulta) ući u borbu za kupce u segmentu SUV vozila, a još jedna potvrda tome je i ova najnovija špijunska fotografija Dacijinog SUV/crossover automobila. Ako je suditi po slici, novi rumunski SUV model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka (Nissanov All-Mode 4x4) i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Ovde i napomena da će osnovna verzija ipak imati pogon samo na prednjim točkovima, kako bi cena baznog modela mogla da iznosi ranije najavaljenih i veoma privlačnih 11.000 do 12.000 evra. Kako stvari sada stoje, Dacia SUV bi trebalo da se pojavi na tržištu 2010. godine, kada stiže i druga generacija sadašnjeg Logana, koji će, za razliku od aktuelnog, koristiti najmoderniju Renaultovu tehnologiju.
Još jedan zanimljiv automobil bi mogao da dopuni paletu ovog rumunskog proizvođača. Doduše, priča o Sanderu u Grand Tour (karavan) verziji je za sada samo na nivou čiste špekulacije, ali je svakako vredna pažnje. Problem leži u činjenici da Dacia već nudi jedan karavan (Logan MCV), odnosno postavlja se pitanje svrhe postojanja dva karavana približno iste veličine u Dacijinoj ponudi. Ipak, s obzirom na različit izgled i činjenicu da se Logan MCV nudi i u verziji sa sedam sedišta (a Sandero Grand Tour bi imao pet), ideja možda i nije nerealna, budući da bi ovakvi automobili verovatno ciljali na različite kategorije kupaca. Kako bilo, i Sandero karavan bi mogao da koristi već poznate motore iz palete standardnog Sandera, tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije: sa 68 i 86KS.
Porsche priprema svoj Golf?
Posle nezvaničnih vesti o Cayennu sa dizel motorom i novom manjem SUV modelu Roxster, evo i glasina da Porsche priprema još jedan zanimljiv automobil i to u kompakt klasi! Naime, koliko god ovo zvučalo čudno, izgleda da Porsche radi na razvoju svog modela u Golf klasi (zvanično C segment ali zbog popularnosti Golfa ga nazivaju i njegovim imenom), koji bi se pojavio 2012. godine. Pritom se čak govori da bi Porsche za taj svoj model u stvari i koristio VW Golf kao bazu (platformu i masu drugih komponenti dok bi karoserija naravno bila originalna Porscheova). Možda totalno apsurdna ideja ali ideja koja dobija smisao ako se znaju veze između ove dve kompanije (Porsche je trenutno vlasnik 31% VW-a). U slučaju da se stvarno desi ono što se u ovom trenutku čini nemoguće - da na platformi nekog budućeg VW Golfa nastane i "Porsche-Golf", BMW-ova serija 1 bi dobila ozbiljnog konkurenta, ali bi to značilo i da je Porsche odlučio da postane više "mainstream" proizvođač. Doduše, treba napomenuti da ove glasine o Porsche Golfu i nisu potpuna novost, o tome se naime govorilo i prošle godine, ali je priča proteklih dana po raznim sajtovima ponovo postala aktuelna. Crtež koji vidite je delo nemačkog AutoBilda i pokazuje eventualni izgled Porschea u Golf klasi.
Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovog automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljena do 50 mm). Što se njegovog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 411kW/560KS i 650Nm na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. Rezultat je maksimalna brzina od 325 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Uz dodatno zatamnjena stakla i novi set točkova, to je to.
Pre nekoliko dana je prvi čovek General Motorsa Rick Wagoner najavio da će biti pokrenuto strateško ocenjivanje položaja brenda Hummer u okviru GM-a, odnosno da će biti razmotrene sve moguće opcije, od kompletne modernizacije palete modela, preko ukidanja marke, pa sve do opcije prodaje Hummera. Upravo ovo poslednje se izgleda čini najizglednije, budući da su se tokom poslednjih nekoliko dana pojavile vesti da se za kupovinu Hummera navodno interesuju dve najveće indijske automobilske kompanije: Tata Motors Ltd i Mahindra & Mahindra. Vest je prvi preneo indijski Economic Times, ali su GM, Tata i Mahindra odbili da komentarišu ove navode. Inače, prodaja Hummera je tokom ove godine opala za 36%, a u maju je pad iznosio čak 60 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Ovde takođe i podsećanje da je Tata Motors nedavno od Forda i zvanično preuzeo Jaguar i Land Rover (cena je bila 2,3 milijarde dolara), dok se Mahindra sprema da startuje sa prodajom svojih vozila u SAD-u krajem naredne godine.
Kao što je bilo i najavljeno, posle promocije obnovljenog Mercedea G klase u standardnim verzijama, na red za doterivanje došla je i najsnažnija verzija G55 AMG (nudi se samo u Station Wagon karoseriji sa petora vrata).
Ipak, kao i kod običnih varijanti G klase, ni G55 AMG nije doživeo neke epohalne estetske promene. Tako su najočiglednije vizuelne promene na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne i drugačiji AMG petokraki aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama dimenzija 275/55 R 19).
S druge strane, ni 5,5 litarski V8 motor nije pretrpeo veće izmene; tek novom elektronskom kontrolnom jedinicom snaga je porasla sa 368W/500KS na 373kW/507KS, dok je maksimalni obrtni moment ostao na 700Nm. I performanse su ostale na nivou stare verzije, što znači da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 5,5 sekundi i da je najveća brzina elektronski ograničena na 210 km/h.
Novost su i unapređeni ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti i Hill Start Assist sistem. I G55 AMG će se opremati Mercedesovim najnovijim Command APS infotainment sistemom (HDD navigacija, 6,5 inčni kolor ekran, DVD, Linguatronic sistem za glasovno upravljanje), dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika, grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača.
Prodaja doteranog Mercedesa G55 AMG u Zapadnoj Evropi počinje u septembru i to po ceni od 121.618 evra.
Posle serije špijunskih slika obnovljenog Porschea 911 (koga su lovci na automobilske novitete nedavno uspeli da uhvate tokom fabričkih testiranja), od danas su dostupne i prve zvanične fotografije ove redizajnirane verzije najpoznatijeg modela nemačke fabrike. Kao što se videlo i na pomenutim špijunskim slikama, dizajnerske promene na restilizovanoj 911-ici (sada nazvana Porsche 911 Phase 2) i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla. Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako su 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobili sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto). Manji 3,6 litarski agregat u Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 254kW/345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 283kW/385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm). Obnovljeni 911 je dobio i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (opcija), nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK. Što se performansi tiče, 911 Carrera sa PDK menjačem od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekunde (0,2 sekunde bolje od modela sa šestostepenim manuelnim menjačem), postiže najveću brzinu od 289 km/h, dok snažniji 911 Carrera S može do 302 km/h (sa PDK menjačem mu do stotke treba 4,3 sekunde). Redizajn podrzumeva i nove točkove od 18 inča (standard za 911 Carreru), odnosno 19 inča (Carrera S), kao i pojačani kočioni sistem. Cene? U Nemačkoj počinju od 69.600 evra za Carreru Coupe i 78.000 evra za Carreru Cabrio, dok Carrera S Coupe staje 78.000 evra, a za Carreru S Cabrio treba izdvojiti 88.000 evra.


Lancia je objavila nove fotografije i cene za potpuno novu Deltu, čija zvanična svetska prezentacija je inače održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi. Nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept vozila Lancia Delta HPE, koji je ova italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. na salonu u Parizu. To u praksi znači elegantan izgled sa dimaničnim prednjim krajem (gde se posebno ističe karakterističan Lancijin gril), visokom bočnom linijom i zanimljivo rešenim zadnjim stubom (za dizajn je inače bio zadužen Lancia Style Centre). I serijska verzija je dugačka 450 cm, široka 180 cm i visoka 150 cm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 270 cm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo i ima prtljažnik zapremine 380 litara u osnovnoj konfiguraciji). Paleta motora će u početku obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 150KS (u paru sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima). Benzinci su 1,4 litarski TurboJet sa 88kW/120 i 110kW/150KS, a dizelaš je 1,6 litarski MultiJet sa 88kW/120KS. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski MultiJet sa 121kW/165KS, zatim 1,9 litarski Twinturbo MultiJet od 140kW/190KS i novi 1,8 Di TurboJet benzinac sa 147kW/200 konja (svi motori inače zadovoljavaju Euro 5 standard). Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf u VW grupaciji, što znači pozicioniranje u premium segmentu, više elegancije i prestiža u odnosu na Fiat Bravo. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem, satelitsku navigaciju, Bluetooth, USB, napredni ESC sistem (Electronic Stability Control), TTC (Torque Transfer control) sistem kontrole trakcije, DST (Drive Steering Control) i SDC vešanje sa elektronskom kontrolom amortizera. Potencijalni kupci će takođe moći da dodatno individualizuju svoju Deltu, budući da će, između ostalog, na raspolaganju imati tri paketa opreme, 4 tipa tkanina za sedišta, 3 boje interijera, 4 tipa aluminijumskih točkova, 12 dvobojnih kombinacija boja za karoseriju itd itd. Zavisno od paketa opreme (Argento, Oro i Platino) i izabranog motora, nova Delta u Italiji ima cenu u rasponu od 21.500 evra (1.4 T-JET verzija sa 88kW/120KS i Argento opremom) pa do 30.700 evra (1.9 Twinturbo Multijet sa 140kW/190KS i Platino opremom).
Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Gioregetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda.


VIDEO I: Lancia Delta
VIDEO II : Lancia Delta
Novi Pagani Zonda Cinque u osnovi predstavlja drumsku verziju trkačke Zonde R, a pokreće je motor sa 505kW/678KS i 780Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom sekvencijalnom transmisijom). To je i više nego dovoljno da Zonda Cinque od 0 do 100 km/h ubrza za samo 3,4 sekunde, do 200 km/h je potrebno 9,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi preko 350 km/h. Promena ima i u izgledu, odnosno tu su veći prednji spojler, novo zadnje krilo i dodatni otvori za vazduh za zadnje kočnice. U paketu su još i ABS, traction control, Brembo kočioni sistem sa diskovima od 380x34 mm napred i 380x34 mm pozadi, APP točkovi od 19 inča napred i 20 inča nazad (sa Pirelli PZero gumama 255/35/19 napred i 335/30/20 nazad) i Toora trkačka kožna sedišta. Težina automobila iznosi 1210 kg (raspored je 47% napred, a 53% nazad), što znači da je odnos težina/snaga 2,4kg po kW. Zonda Cinque će inače biti još ekskluziviniji model od Zonde R, budući da će biti napravljena u limitiranoj seriji od samo pet primeraka (odatle i naziv Cinque u imenu), dok će Zonda R biti dostupna u 10 komada. Ipak, cena Zonde R je viša i iznosi 1.200.000 evra, dok će onih pet srećnika za svoj primerak Zonde Cinque morati da izdvoje "samo" 800.000 evra.
Citroen C3 MPV/Streetlounge
Posle modela C8, C4 Picasso i Xsare Picasso, iz Citroena će početkom 2009. godine na tržište stići još jedan MPV model, nazvan C3 Streetlounge. Treba reći da ime Streetlounge nije zvanično potvrđeno ali ono što se zna jeste da će C3 u MPV formi kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugačak 3980 mm (međuosovinski razmak iznosi 2570 mm). To znači da je napravljen na PF1 platformi Peugeota 207, odnosno budućeg Citroena C3. Interesantnog, pa i simpatičnog dizajna, C3 MPV privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana, kao i velikim staklenim panoramskim krovom. Kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti (za ukupno pet putnika) i praktičnosti putničke kabine (uz veći kvalitet upotrebljenih materijala), kao i veličini prtljažnika (verovatno 410 litara u osnovnoj konfiguraciji). Zadnja klupa će moći da se pomera i po dužini, čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti, dok će se za odlaganje sitnijih predmeta brinuti brojne ostave. C3 MPV će pokretati paleta benzinskih i dizel motora, koja uključuje i 1,6 litarski benzinac i 1,4 i 1,6 litarske HDi dizelaše (sa FAP filterom protiv čestica čađi). U ponudi će biti klasični manuelni menjač i SensoDrive poluatomatik, kao i stop-start sistem za za manju potrošnju goriva i redukovanje emisije CO2. Zvanična premijera novog C3 MPV će se održati ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a kao što je napomenuto na početku, njegova prodaja startuje početkom 2009. (po ceni koja će po britanskim izvorima za bazni model iznositi oko 9500 funti ili 12.000 evra).

Lotus je lansirao još jednu specijalnu ediciju modela Elise, ovaj put posvećenu dvostrukom šampionu Formule 1 Džimu Klarku (ima 25 pobeda u tom takmičenju). Clark Type 25 Elise SC zato i karakterišu neki stilski detalji sa Lotusove Formule 1, kojom je Klark osvojio F1 šampionat 1963. godine. Tako je ovaj Elise ofarban u karakterističnu British Racing Green boju sa žutom trakom, a tu su i Lotus Sport točkovi u crnoj i srebrnoj boji i interijer inspirisan Lotusovim automobilima F1 iz šezdesetih godina (između ostalog, kožna sportska sedišta i drveni vrh ručice menjača u retro stilu). Lotus Clark Type 25 Elise SC pokreće 1,8 litarski kompresorski motor sa standardnih 220KS, koji mu omogućava da od 0 do 60 milja na sat (96 km/) ubrza za samo 4,3 sekunde i postigne najveću brzinu od 238 km/h. Kupcima u Velikoj Britaniji će biti ponuđeno samo 25 primeraka ovog Lotusa i to po ceni od 35.995 funti (oko 45.600 evra).
Suzuki je u poslednjih nekoliko dana kupcima ponudio dve nove specijalne edicije svojih modela Wagon R/Wagon R Stingray i SX4, pri čemu je prvi namenjen samo Japancima, a novi SX4 WRC Special Edition samo nemačkim kupcima.
Kako bi obeležio uspeh od tri miliona prodatih mikroven modela Wagon R u Japanu (od septembra 1993. godine), Suzuki je lansirao ograničenu seriju Wagona R i njegove Stingray verzije, koje se odlikuju novim prednjim grilom, svetlima za maglu, novim pragovima, sedištima sa alkantarom, retrovizorima sa LED žmigavcima i standardnim benzinskim DOHC VVT motorom od 660 kubika zapremine. Sa ove dve nove verzije, japanski proizvođač se nada da će postići još bolje prodajne rezultate ovih modela, čemu treba da pomogne i cena od samo 10.500 dolara (oko 6820 evra) za Wagon R 2WD i 12.500 dolara (oko 8120 evra) za najskuplji Wagon R Stingray 4WD.
Suzuki SX4 WRC Special Edition
Inspiracija za nastanak ovog posebnog SX4 je pronađena u Suzukijevom trkačkom automobilu koji se takmiči u WRC šampionatu, a biće napravljena serija od samo 500 primeraka. Svi će završiti u vlasništvu nemačkih kupaca, koji će za svoj primerak (svaki će biti numerisan) morati da izdvoje 19.500 evra. Za tu sumu se dobijaju točkovi od 16 inča (gume su dimenzija 205/60 R 16), atraktivniji body paket (prednji i zadnji spojleri, novi pragovi), sportski gril, dekorativni elementi na karoseriji (sa WRC motivom), kožna ručica menjača, detalji od karbon fibera u interijeru, CD Radio, navigacioni sistem, zatamnjena stakla i Keyless Entry i Start sistem (za ulazak u vozilo i startovanje bez ključa), dok je za pogon zadužen 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS.
Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, italijanska karoserijska radionica Carrozzeria Touring Superleggera je krajem aprila ove godine na izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este" izložila i neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. U međuvremenu je Carrozzeria Touring i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji koja će iznositi samo 25 primeraka. Prodaja će početi u prvom kvartalu naredne godine, a cena iznosi tačno 200.000 evra. Naravno, kupci će uz doplatu moći dalje da personalizuju svoj primerak, i to odabirom različitih boja, materijala i uređenja interijera.
Bellagio Fastback je inače zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru.
Teaser video : BMW GINA Light Visionary Model
Ovaj kratki teaser video prikazuje novi BMW-ov koncept automobil GINA Light Visionary Model, koji će javnosti zvanično biti promovisan već za neki dan, tačnije 10. juna. U ovom trenutku drugih informacija nema, ali je uprkos kamuflaži očigledno da se radi o konceptu sportskog roadstera. Više detalja dakle već za neki dan.
Posle samo četiri godine od lansiranja, Renault je danas saopštio da je širom sveta prodao milion primeraka svog niskobudžetnog modela Renault/Dacia Logan. U ovaj broj su uključeni Logan limuzina, MCV, Van, Pickup i Sandero (ovaj poslednji je u Južnoj Americi krenuo u prodaju početkom ove godine, dok će u Evropi prodaja startovati ovog meseca). Automobili koji se baziraju na platformi Logana se trenutno prodaju u 59 zemalja, a sem pod znakom Renaulta i Dacije, Logan se u nekim zemljama prodaje i kao Nissan Aprio i Renault-Mahindra Logan. U Evropi paleta pogonskih agregata u Loganu obuhvata pet motora : tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS. Ovde treba napomenuti da je Renault već pripremio redizajniranu verziju aktuelnog Logana, za čiji svežiji izgled je inspiracija pronađena u novom Sanderu. Više o restilizovanom Loganu možete pročitati OVDE.
Novi Audi S4, Audi A5 Cabrio, Audi TT-RS i Audi A7
Audi će najverovatnije već ove jeseni na salonu automobila u Parizu javnosti zvanično prikazati novi Audi S4, koji će umesto dosadašnjeg 4,2 litarskog V8 dobiti novi 3.0 TFSI V6 motor sa kompresorom. Ovaj V6 agregat je lakši, ima manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na sadašnji V8, a razvijaće oko 350KS. Pored novog motora, budući Audi S4 će dobiti i sedmostepenu S-tronic transmisiju sa duplim kvačilom. Pogon će naravno biti Quattro na sva četiri točka, dok će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi oko pet sekundi (maksimalna brzina će već tradicionalno biti elektronski ograničena na 250 km/h). Što se izgleda novog S4 tiče, on će biti inspirisan S-line verzijom Audija A4 (na slici), dok će kao i ranije u ponudi biti limuzinska, Avant (karavan) i kabrio varijanta.
Audi A5 Cabrio
Na salonu u Parizu će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati i Audi A5 Cabrio, koji će naslediti sadašnji A4 Cabriolet (prodaja će startovati početkom 2009. godine). Ovde i podatak da za proizvodnju A5 Cabrioleta više neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS, preko 2.7 V6 TDI od 190KS, 3.0 V6 TDI sa 240KS, 3.2 V6 sa 265KS, pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i Quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S-tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 primeraka A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra.
Audi TT-RS
Kako stvari sada stoje, u Parizu će svetlost dana ugledati i najjači i najbrži Audi TT, koji će dobiti ime TT-RS a možda i TT-R. Sem nedoumica oko imena, nije sasvim jasno ni koji motor će se naći pod njegovom haubom. Ranije se govorilo o 3,2 litarskom twin-turbo V6 agregatu, dok poslednje vesti govore da će to ipak biti 2,3 litarski VR5 motor sa turbo punjačem, čija snaga bi trebalo da iznosi 230kW/308KS. U odnosu na ostalu braću, TT-R(S) je dobio proširene blatobrane, nove branike i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje.
Audi A7
Prema poslednjim vestima, Audijev budući model A7 će se na tržištu naći tokom 2010. godine, dok će zvanična premijera biti održana nešto ranije, u septembru 2009. na salonu automobila u Frankfurtu. Audi A7 će biti napravljen na modifikovanoj platformi sledeće generacije modela A6, dok će dizajnerski, zbog svog niskog krova i položenih zadnjih stubova, više ličiti na kupe sa četiri vrata nego na klasičnu limuzinu, što je uostalom i bio cilj (u biti predstavlja odgovor fabrike sa četiri prstena Mercedesu CLS, Maseratiju Quattroporte, Aston Martinu Rapide, Porscheu Panamera i sličnima). Zbog toga ne treba da čudi da će u automobilu dugačkom 490 cm biti mesta za samo četiri osobe. Audijevu novu "sedmicu" će pokretati široka paleta motora u kojoj će se naći tri benzinca sa direktnim ubrizgavanjem: 2.8 FSI, 3.0 TFSI V6 i 4.0 TFSI V8, kao i dizelaši 2.7 V6 TDI i 3.0 TDI V6. Najavljuju se i sportske S7 i RS7 varijante (ova potonja sa Twin-turbo V10 FSI agregatom iz Audija RS6, koji bi u RS7 mogao da raspolaže sa oko 600KS), kao i hibridna verzija. U ponudi će biti tri transmisije, tačnije šestostepeni manuelni, automatski i sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom. Inače, Audi planira da godišnje proizvede oko 40.000 primeraka novog A7.