Novi BMW serije 7 imaće promociju 7. jula
Ako je verovati ljudima sa sajta BMWBlog.com (koji su navodno dobili zvaničnu informaciju), bavarski proizvođać će 7. jula predstaviti potpuno novu generaciju svoje limuzine serije 7. Sem datuma prezentacije (obratite pažnju, serija 7, na sedmi dan sedmog meseca u godini), BMWBlog objavljuje i nekoliko zanimljivih informacija vezanih za paletu motora i ostale tehničke detalje. Nova "sedmica" će, između ostalog, biti dostupna i sa V8 i V12 bi-turbo motorima, čija će se snaga preko automatske 8-stepene transmisije prenositi na zadnje točkove. Pogon na sva četiri točka, kao i upravljanje na sva četiri točka će moći da se dobiju kao opcija, dok će interijer ponovo dobiti centralnu konzolu okrenutu ka vozaču. Nova "sedmica" će takođe dobiti i unapređeni iDrive, BMW-ov novi ConnectDrive System i Dynamic Performance Control, kao i četiri nove boje za karoseriju: Cashmere Silver, Imperial Blue, Mineral White i Sophisto Grey.
Podsećanja radi, aktuelna, četvrta generacija "sedmice" (model E65), predstavljena je u jesen 2001., a obnovljena 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koji je bio zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice, što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.
Poznati su i konkretniji podaci o motorima i performansama Alfinog novog manjeg hatchback modela Mi.To (ime predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino). Kada u drugoj polovini ove godine krene u prodaju, Mi.To će (u početku) pokretati paleta od dva benzinska i dva dizel agregata, u rasponu snage od 78 do 155KS. Osnovni agregat je 1.4 16v benzinac sa 78KS i 125Nm obrtnog momenta (u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem), sa kojim Mi.To postiže maksimalnih 176 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde, prosečno troši 5,8 litara na 100 km, a emisija CO2 mu iznosi 138 g/km (ova verzija je teška 1080 kg i ima Cx otpor vazduhu 0,33). Jači benzinac 1.4 16v Turbo ima 155KS i 230Nm (takođe ima manuelni 6-stepeni menjač), težak je 1145 kg, može do 217 km/h, do stotke mu treba 8,1 sekunda, troši 6,5 litara, emisija CO2 je 153 g/km, a Cx količnik 0,29. Dizelaše predstavljaju 1.3 Multijet sa 90KS (ostali podaci za ovako motorizovan Mi.To još nisu saopšteni), kao i 1.6 JTDm sa 120KS i 320Nm. Mi.To 1.6 JTDm (težak 1205 kg) do 100 km/h ubrzava za 9,8 sekundi, postiže najveću brzinu od 194 km/h, po fabričkim podacima troši 4,75 litre dizela na 100 km, a emituje 126 grama CO2 po kilometru. Paletu pogonskih agregata će kasnije dopuniti još nekoliko benzinaca (uključujući i onaj od 95KS, kao i od 230KS u modelu GTA) i dizelaš sa 105 konja. Nova mala Alfa inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno Mi.To je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela, zadnjih LED svetala i stakala na vratima bez okvira).Vozaču će na raspolaganju biti i Alfin DNA sistem sa tri moda podešavanja motora, vešanja, upravljivosti i menjača: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da Mi.To nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinosi i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti kao deo standardne opreme.
Prema britanskom AutoExpressu, Alfa Romeo već radi i na otvorenoj verziji svog najmanjeg modela (imaće plateni krov i mesta za četiri putnika), koji će se na tržištu pojaviti za manje od 18 meseci (promocija će međutim biti već na sledećem ženevskom salonu automobila u martu naredne godine). Konkretniji podaci o Mi.To Cabrioletu su i dalje nedostupni ali treba očekivati da će paleta motora obuhvatati snažnije agregate iz modela sa limenim krovom. AutoExpress najavljuje da će Mi.To Cabrio koštati oko 14.000 funti (17.780 evra), dok će standardni Mi.To hathback stajati oko 12.000 funti (oko 15.240 evra).
Mazda je u Zapadnoj Evropi startovala sa prodajom trovratne varijante svog trenutno najmanjeg modela Mazda2, čija premijera je održana u martu na salonu automobila u Ženevi (u Nemačkoj je Mazda2 sa troja vrata inače za 500 evra jeftinija od već poznatog modela sa pet vrata). I trovratnu Mazdu2 će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa petora vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). 1,3 litarski benzinac se nudi u verzijama sa 55kW/75KS i 63kW/86KS (oba troše po 5,4 litra na 100 km i emituju 129 grama CO2 po km), najsnažniji 1,5 litarski benzinac raspolaže sa 76kW/103KS i 137Nm, postiže 188 km/h, do stotke stiže za 10,4 sekunde, troši 5,9 litara i emituje 140 grama CO2 po km, dok Evropljanima možda i najzanimljiviji 1,4 litarski dizelaš razvija 50kW/68KS pri 4000 o/min. i 160 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. Mazda2 sa ovim dizelašem na svakih 100 km potroši 4,3 litre goriva, emituje 114 grama CO2 po kilometru, postiže 162 km/h a do 100 km/h ubrzava za 15,5 sekundi. Inače, svi motori se standardno opremaju petostepenim manuelnim menjačem. I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na Euro NCAP crash testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata (zavisno od verzije, ova trovratna Mazda2 u opremi ima ABS, EBD, BAS, DSC, 6 vazdušnih jastuka). Mazda2 je dugačka 389 cm, široka 170 cm, visoka 148 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 249 cm, dok je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji 250 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 787 litara).
Pošto su pre nekoliko dana na internet pre vremena procurele prve slike BMW-a X6 u obradi tjuning kompanije Hartge, ovaj nemački specijalista je konačno objavio i zvanične fotografije i detalje o svom najnovijem projektu. Tako je Hartge BMW X6 dobio sportsko ogibljenje spušteno za 30 mm, nove aluminijumske točkove od 22 inča (sa gumama dimenzija 285/30 ZR22 napred i 335/25 ZR22 pozadi ili 295/30 ZR22 napred i 335/25 ZR22 pozadi), zatim modifikovani interijer (Hartge volan, elementi od karbon fibera, aluminijumske pedale), kao i snažnije dizel motore u verzijama 30d i 35d. Slabiji motor sada umesto fabričkih 235KS razvija 275KS i 598Nm, a jači je osnažen sa 286KS na 328KS i 675Nm.
Subaru Impreza Coupe
Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, Subaru će Coupe verziju svoje nove Impreze u Japanu i SAD-u lansirati tokom 2010. godine, dok će prodaja u Velikoj Britaniji startovati početkom 2011. Radi se o automobilu koji bi japanskoj kompaniji trebalo da obezbedi nove kupce, pa i među onima koji su se do sada opredeljivali za BMW serije 3 Coupe i Nissan 350Z. Impreza Coupe će nastati kao plod zajedničkog rada Subarua i Toyote (Toyota će svojom verzijom dobiti naslednika Celice), dok će izgled velikim delom biti pozajmljen sa već poznate Impreze hatchback (mada sa određenim novim dizajnerskim elemetima kao što je agresivnije oblikovan zadnji deo). Paleta motora će obuhvatati dva četvorocilindrična boxer agregata: manji 2,0 litarski atmosferski motor sa oko 180 konja (ova verzija će imati pogon na zadnjim točkovima) i veći 2,5 litarski turbo od oko 300KS (u paketu sa symmetrical AWD pogonom na četiri točka). Što se cene tiče, AutoExpress predviđa da će slabiji model koštati 20.000 funti (oko 25.400 evra), a jači oko 25.000 funti (31.750 evra).
Tjuning kompanija VQMotoring je promovisala svoj najnoviji body kit za aktuelni BMW serije 3 sedan (model E90), kojim ovaj Bavarac još više dobija na agresivnosti (naročito u crnoj boji). Sem VQMotoring body paketa (doterani branici, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor), ovaj BMW 335i je dobio i aluminijumske točkove od 20 inča, modifikovano ogibljenje (H&R sportske opruge), sportski izduvni sistem i pojačani 3,0 litarski benzinski motor, koji sada razvija 350 konja (dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi manje od 5,5 sekundi).
Obeležavajući ugovor o sponzorstvu sa nemačkim fudbalskim klubom FC Schalke 04, Volkswagen je juče lansirao i specijalnu "S04 Edition" verziju svog modela Polo, koji će biti napravljen u limitiranij seriji od samo 100 primeraka. Svi primerci Pola S04 Edition se odlikuju plavom bojom karoserije (sa sivim i belim trakama), FC Schalke 04 logom na pragovima, naslonima za glavu i poklopcu prtljažnika, zatim petokrakim Varano aluminijumskim felnama od 16 inča, kožnim volanom, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti, svetlima za maglu i zatamnjenim bočnim staklima i zadnjim staklom.
Mini Cooper S je većini kupaca i u serijskoj verziji dovoljno atraktivan automobil (ima 1,6 litarski motor sa 128kW/175KS), ali onim vlasnicima koji ipak žele da se njihov Cooper S razlikuje od drugih, na raspolaganju su zanimljive prerade mnogobrojnih tjuning kompanija. Jedna od njih je i firma ICC Tuning, koja za Cooper S po ceni od 1100 evra nudi novi aero body kit (sadrži redizajnirani prednji branik, nove pragove i modifikovani zadnji branik), a u ponudi su i "obrve" za prednja svetla i aluminijumski točkovi od 17 inča.
Kia Forte
Kia je pustila u javnost prvu zvaničnu skicu naslednika modela Spectra, koji će od avgusta ove godine (kada bude zvanično predstavljen) poneti i novo ime - Kia Forte. Iako za sada nema konkretnijih detalja o samom automobilu, Forte će biti jedan od prvih modela korejske kompanije koji će se odlikovati novim Kijinim korporativnim izgledom, već viđenom na novijim koncept vozilima kao što su Kue Concept i Kee Concept. Više detalja dakle tek sledi.
Rick Wagoner, prvi čovek General Motorsa, najavio je da će GM do 2010. godine (ili ranije) prestati sa proizvodnjom SUV i pick up vozila u četiri svoje fabrike u Severnoj Americi (dve u SAD-u, po jedna u Kanadi i Meksiku), a da je istovremeno pokrenuto i strateško razmatranje položaja brenda Hummer u okviru GM-a (zatvaranjem ovih fabrika GM će inače uštedeti oko milijardu dolara godišnje). U saopštenju američke kompanije se ističe da se u vezi Hummera razmatraju sve moguće opcije, od kompletne modernizacije palete modela, preko ukidanja marke, pa sve do prodaje Hummera. Strateško ocenjivanje je inače tek započeto i za sada nema nikakvih vremenskih okvira do kada mora biti doneta končana odluka o sudbini Hummera. S tim u vezi, u GM napominju da do sada nisu imali nikakve kontakte sa drugim proizvođačima o prodaji Hummera i da se to neće desiti dok se ne završi pomenuto strateško ocenjivanje.
Izvor : www.tanjug.co.yu
Indijski proizvođač kamiona i automobila "Tata motors" objavio je
da je okončao preuzimanje kompanija "Jaguar" i "Land rover"
od njihove matične kompanije "Ford", u transakciji vrednoj 2,3
milijarde dolara.
U saopštenju na berzi u Mumbaju, "Tata" je navela da ugovor o
preuzimanju podrazumeva vlasništvo nad "Jaguarom" i "Land
roverom", sva neophodna prava intelektualne svojine, fabrike za izradu
automobila i dva unapređena dizajn centra u Britaniji.
"Tata" je, inače, objavila ugovor o kupovini filijala americkog
"Forda" početkom ove godine.
"Jaguar" i "Land rover" su dve čuvene britanske robne marke
koje imaju velike mogućnosti za uspešan razvoj, pa će i u narendom periodu
zadržati svoj cenjeni identitet, rekao je predsednik "Tate" Ratan
Tata.
On je najavio da će njegova korporacija nastojati da podrži rukovodstva
"Jaguara" i "Land rovera" u njihovim naporima da postignu
još bolji rezulatat. Novi izvršni direktor te dve firme biće Dejvid Smit, koji
se i sada nalazio na njihovom čelu. U britanskim fabrikama je zaposleno oko
16.000 radnika.
"Ford" je bio prinuđen da proda "Jaguar" i "Land
rover" kako bi mogao da se orjentiše na proizvodnju automobila u SAD, na
kojima je beležio finansijski manjak, u nadi da će za dve godine ponovo biti
profitabilan.
Prošle godine "Ford" je prodao i svoju vodeću britansku filijalu
"Aston Martin". Američka kompanija će i dalje nastaviti da snabdeva
"Jaguar" i "Land rover" motorima i drugim delovima za
automobile.
Seat je danas objavio prve zvanične fotografije trovratne varijante svoje nove Ibize, koja je dobila i dodatak SportCoupe u svom imenu. Kao što se i očekivalo, u Seatu su odlučili da se Ibiza SportCoupe estetski velikim delom oslanja na izgled atraktivnog Seatovog koncepta Bocanegra sa ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi.
Ibiza SportCoupe je dugačka 4034 mm i visoka 1428 mm, odnosno nešto je kraća i niža u odnosu na standardnu Ibizu hatchback sa petora vrata (dugačka 4052 mm, visoka 1445 mm). U početku će Ibizu SportCoupe pokretati dva dizelaša (1.4 TDI sa 59kW/80KS i 1.9L sa 66kW/90KS) i jedan benzinac (1.6L sa 77kW/105KS), dok će kasnije paleta biti obogaćena sa još nekoliko agregata poznatih iz Ibize sa pet vrata. S druge strane, još nije sigurno koji će motori pokretati sportske verzije Ibiza FR i Ibiza Cupra. Jedni izvori govore da će Ibiza FR imati 1.8 TFSI agregat sa 160KS, a Ibiza Cupra 2.0 TFSI sa 200 konja, dok drugi izvori prednost daju manjem 1,4 litarskom turbo motoru.
Kao i kod verzije sa 5 vrata, Seat će kupcima Ibize SportCoupe ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom (u modelu sa 1,6 litarskim benzincem od 105 konja), Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sitemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti itd. Ibiza SportCoupe će se proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u blizini Barselone, nudiće se u verzijama Reference, Stylance i Sport, dok prodaja počinje u drugoj polovini ove godine. Inače, više o Ibizi sa petora vrata možete pročitati OVDE.

Novi trocilindrični bazni motor za Volkswagen Golf VI
Nije novost da će Volkswagenov Golf šeste generacije uskoro imati svoju svetsku premijeru (na jesenjem salonu automobila u Parizu), ali zanimljivo zvuči informacija da će u njegovoj paleti pogonskih agregata naglasak biti stavljen na motore manje zapremine i sa manjim brojem cilindara, uključujući i one sa samo tri cilindra. Kako prenosi Automotive News, zbog sve viših cena goriva kupci se prilikom kupovine novih vozila sve više odlučuju za motore manje zapremine, a VW sa novim Golfom namerava da prati taj trend. Tako će novi Golf (na slici njegov mogući izgled), pored već poznatog 1.4 TSI benzinca (ima i turbo punjač i kompresor), najverovatnije dobiti i mali 1,2 ili čak 1,0 litarski bazni agregat koji će raspolagati sa 75 konja. Prema izvoru iz VW, ovaj motor bi mogao da ima samo 3 cilindra, a tako motorizovani Golf VI bi trebalo da se pojavi u prodaji tokom sledeće godine.
Novi Mini Cabrio u martu 2009. godine
Osim (polu)karavana Clubman, koji je nedavno dopunio paletu, u Miniju spremaju i novu Cabrio varijantu koja će se pojaviti na tržištu u martu sledeće godine. Aktuelna verzija je promovisana 2004. godine i prema poslednjim vestima njena proizvodnja će prestati u julu ove godine. Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub, tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S), a možda i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati od nepunih 15.000 funti).