
Hyundai je u Južnoj Koreji i zvanično promovisao restilizovanu Sonatu za 2008. godinu, o kojoj smo već pisali pre nekoliko dana, kada su se pre vremena pojavile prve fotografije ovog modela. Tada napisano, važi i sada. Naime, estetske promene na 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakterišu veća svetla i masivnija, hromirana maska hladnjaka (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Drastičnije promene su se desile ispod haube, budući da je obnovljena Sonata prvi Hyundaijev model, koji je dobio drugu generaciju Theta II motora. To su benzinci od 2,0 litra zapremine (u verzijama sa 137 i 158KS), sledi 2,4 litarski sa 171KS i najjači od 3,3 litra sa 242KS, dok je ljubiteljima dizelaša na raspolaganju 2,0 litarski agregat sa 150KS. U ponudi su manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa i automatski sa 4 i 5 stepeni. Prodaja je već počela u Južnoj koreji, dok se dolazak u Evropu očekuje početkom naredne godine.

Dok Suzuki svoj kompaktni crossover model SX4 već odavno nudi i u jeftinijoj verziji sa pogonom samo na prednjim točkovima, italijanski Fiat je tek sada (18 meseci posle Suzukija) ponudio i 4x2 verziju modela Sedici, koji inače predstavlja brata blizanca pomenutog Suzukija (oba automobila se proizvode u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj). Kako bilo, Fiat Sedici (na italijanskom 16) sa prednjim pogonom (4x2) je za oko 2200 evra jeftiniji u odnosu na 4x4 varijantu sa integralnim pogonom, pa je recimo u Nemačkoj osnovni Sedici 4x2 sa 1,6 litarskim benzincem od 107KS i opremom Dynamic potrebno platiti 16.190 evra, a Sedici sa 1,9 litarskim MultiJet dizelašem od 120KS košta 18.690 evra. Ipak, najjeftiniji Suzukijev SX4 4x2 je i dalje prilično povoljniji, jer u Nemačkoj staje 14.500 evra, mada treba reći da taj SX4 4x2 ima i nešto slabiju opremu u odnosu na Sedici 4x2. Za podsećanje, bazni Suzuki SX4 4x2 kod nas treba platiti 14.900 evra sa PDV-om. Što se Fiata tiče, Italijani su upravo ponudili i top verziju modela Sedici 4x4 sa oznakom Luxury, a to znači kožnu unutrašnjost, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, zatamnjena stakla, vazdušne jastuke za glave putnika i pogon na svim točkovima već u standardnoj opremi. Takav Sedici u Nemačkoj košta 21.300 evra (benzinac 1,6 16V), odnosno 23.800 evra (1,9 MultiJet).

Volkswagen slavi veliki i značajan jubilej. Naime, jubilarni, 15-milioniti VW Passat sišao je juče sa proizvodnih traka Volkswagenove fabrike u Emdenu. Ovde i napomena da se broj od 15 miliona odnosi na sve Passate proizvedene širom sveta u ukupno 13 VW-ovih fabrika, a od tog broja na pomenutu fabriku u Emdenu, kojoj je pripala čast da proizvede jubilarni primerak, otpada 5,9 miliona primeraka. Jubilarni model je model Passat BlueMotion Variant sa 1,9 litarskim TDI motorom sa 77kW/105KS i "arctic blue silver" metalik bojom. Inače, da bi proizveo 15 miliona Passata, Volkswagenu su trebale 34 godine, a za to vreme predstavljeno je šest generacija ovog uspešnog modela; poslednja početkom 2005. godine.

Na skorašnjem salonu automobila u Los Anđelesu (L.A. Auto Show) Cadillac će izložiti i svoj prvi hibridni model Escalade Hybrid, koji će se u prodaji pojaviti u leto naredne godine. Možda je zanimljivo napomenuti da Cadillac (odnosno General Motors) razmišlja da Escalade Hybrid ponudi i nama u Evropi, a odluka o tome će biti donesena u narednih šest meseci. Ukratko, Escalade Hybrid pokreće veliki 6,0 litarski V8 benzinski motor u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom (sa dva elektromotora), a njihova kombinovana snaga iznosi 332KS pri 5100 o/min. i 497Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (isti hibridni sistem već pokreće ranije predstavljene Chevrolet Tahoe Hybrid i GMC Yukon Hybrid). Prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), Escalade Hybrid može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage, uključuje se i benzinski motor. Zahvaljujući tome, Cadillac tvrdi da je potrošnja u gradskim uslovima vožnje manja za svih 50% u odnosu na standardni Escalade. Cadillac je u Escalade Hybrid ugradio i sisteme poput regeneracije kočione sile prilikom kočenja i Stop/Start sistem. Pomenuti benzinski V8 motor je opremljen i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi četiri cilindra kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 6,0L V8 benzinac može da radi i u ekonomičnijem "četvorocilindričnom" modu.

Kao što je i najavio pre nekoliko meseci, JE DESIGN, nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela, predstavio je novi Wide Body aerodinamički kit za moćniji i dinamičniji izgled Volkswagenovog Touarega. Atraktivan body kit sadrži novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, komplet pragova sa usisnicima za vazduh (zbog kojih auto izgleda još niži nego što jeste), modifikovan zadnji branik i proširenja blatobrana. Bela boja automobila na slikama se fantastično uklapa u ove dodatne elemente, pa Touareg izgleda opasno čak i kada stoji. JE DESIGN je spustio ogibljenje za 35 mm, ugradio novi sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila i prečnika 84 mm) i aluminijumske distancijere, koji su zaslužni za širi trag točkova (napred za 60, a pozadi za 80 mm). Šlag na torti su desetokraki 22-inčni točkovi sa gumama 295/30 R 22. Unutrašnjost je bogatija za detalje od karbona, multimedijalni paket sa 7-inčnim monitorima u naslonima za glavu, DVD plejer, najkvalitetniju kožu (različitih boja) i alkantaru. Naravno, JE DESIGN povećava i snagu Touaregovih motora, pa tako 2,5 litarski TDI motor umesto serijskih 128kW/174KS raspolaže snagom od 152kW/206KS. I maksimalni obrtni momenat je viši, pa sada kod ovog modela iznosi 460Nm. Ali to je tek početak... Touareg sa V10 TDI motorom od 5,0 litra zapremine (serijski 230kW/313KS) dobija dodatnih 29kW/39KS, odnosno ovaj Touareg se diči sa ponosnih 259kW/352KS i masivnim obrtnim momentom od 855Nm, umesto standardnih 750Nm. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,4 sekunde i maksimalnih 234 km/h (serijski model ubrzava za 7,8 sekundi i postiže 225 km/h). Tu je i 3,0 litarski V6 TDI (fabrički 165kW/225KS i 500Nm) kome JE DESIGN diže snagu za 45kW/61KS i 50Nm (sada 210kW/286KS i 550Nm). Ovaj poslednji Touareg postiže 210 km/h maksimalne brzine, dok mu do stotke treba 8,9 sekundi (serijski model 201 km/h i 9,9 sekundi ubrzanja).

U evropskom Fordu su baš rešili da na kašičicu objavljuju slike i detalje o svakoj varijanti redizajniranog Focusa ponaosob. Tako je prvo sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu predstavljen Focus u hatchback verziji, juče su se pojavile prve fotografije i detalji o novom sportskom Focusu ST, a danas i za karavansku varijantu, nazvanu Focus Wagon (na nekim tržištima Break ili Clipper). I tu još nije kraj, jer Ford tek treba da promoviše i restilizovani Focus u klasičnoj limuzinskoj verziji i Focus CC (Coupe-Cabrio). Kako bilo, i na novom Focusu Wagon za 2008. primenjen je Fordov tzv. kinetički dizajn zbog čega sada automobil veoma podseća na veći Ford Mondeo. Najviše promena u odnosu na dosadašnji model ima na prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), mada manjih izmena ima i na bokovima (vrata su dobila karakterističan pregib, odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (branik, nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, kvalitetnijim materijalima i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Paletu motora čine benzinci od 1,4 litra (80KS), 1,6 L (100 i 115KS), 1,8 L (125KS), 2,0 L (145KS), a dizelaši su 1,6 TDCi (90 i 109KS), 1,8 TDCi (115KS) i 2,0 TDCi u verzijama sa 110 i 136KS. Od noviteta treba izdvojiti novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom i Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa. Dok će prodaja novog Focusa hatchback sa troja i petora vrata početi u januaru naredne godine, ovaj Wagon će se naći na tržištu na proleće 2008., ali su već sada poznate njegove cene. Bar za Veliku Britaniju, gde osnovni Ford Focus karavan košta 14.895 funti (21.358 evra), a najskuplji 19.445 funti ili 27.882 evra. Većina varijanti je skuplja za 250 funti (358 evra) u odnosu na još aktuelni model, ali je sada ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti deo serijske opreme u svim modelima.

Dodge će 13. novembra na salonu autombila u Los Anđelesu promovisati još jednu verziju svog Vipera SRT10, nazvanu ACR (American Club Racer), koja u osnovi predstavlja pravi trkački auto registrovan za svakodnevni saobraćaj. ACR paket podrazumeva pre svega poboljšanje aerodinamike i smanjenje težine ovog automobila. Ovo potonje je postignuto ugradnjom lakših aluminijumskih točkova, Michelin Pilot Sport Cup pneumatika, Stoptech kočnica i izbacivanjem audio sistema, prostirke iz prtljažnika, prednjih svetala za maglu, zvučne izolacije poklopca motora, zvučnika (na njihovo mesto su postavljeni paneli od karbon fibera)... ACR paket takođe znači i podešavajuće KW ogibljenje, novi prednji spojler i ogromno karbonsko zadnje krilo, koje može da se postavi u sedam različitih pozicija. Motor je ostao standardni Viperov 8,4 litarski aluminijumski V10, koji razvija ravno 600 konja i 758Nm obrtnog momenta, uparen sa Tremec T56 šestostepenim manuelnim menjačem. Viper SRT10 ACR će se pojaviti u prodaji u drugom kvartalu naredne godine, i to po ceni manjoj od 100.000 američkih dolara. U ponudi će biti pet boja za karoseriju : Viper Red, Viper Black, Viper Violet, Viper Bright Blue Metallic i Viper Very Orange, dok su aluminijumski Sidewinder točkovi u crnoj boji, kako bi se uklopili u atraktivan stajling eksterijera.

Mercedesova E klasa sa inovativnom BLUETEC tehnologijom uskoro će biti dostupna i kupcima u Evropi. Naime, posle pozitivnih iskustava iz Amerike (gde se E klasa BLUETEC prodaje od jeseni prošle godine), Mercedes je odlučio da i evropskim kupcima ponudi model E 300 BLUETEC sa ovom tehnologijom, kojom je nemačka kompanija kod dizel motora postigla drastično smanjenje emisije štetnih gasova i koja zadovoljava buduće Euro5 standarde (stupaju na snagu 2011. godine). Mercedes tvrdi da je zahvaljujući ovoj tehnologiji (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi), motor u modelu E 300 BLUETEC jedan od "najčistijih i najefikasnijih agregata na svetu." E 300 BLUETEC pokreće 3,0 litarski V6 motor sa 155kW/211KS i 540Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1600 i 2400 o/min.), uparen sa sedmostepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom. E 300 BLUETEC prema fabričkim podacima troši između 7,2-7,5 litara dizela na 100 km i emituje 189-199 grama CO2 po kilometru. Maksimalna brzina iznosi 244 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 7,2 sekunde. Ova E klasa se osim smanjenjem emisije štetnih gasova, može pohvaliti i dinamičnim voznim karakteristikama, komfornim ogibljenjem, prijatnom unutrašnjošću i izuzetnim bezbednosnim standardima. Prodaja u Zapadnoj Evropi startuje u decembru, i to po ceni, koja u Nemačkoj iznosi 50.397 evra (što je za 1190 evra skuplje u odnosu na konvencionalni Mercedes E 320 CDI sa istim motorom, koji ima 10kW/13,6KS više).

Na nedavnom SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, publika je mogla da vidi i jedan zaista zanimljivo preuređen Toyotin Yaris. U režiji firme Five Axis, Toyotin mališan je ostao bez krova i drugih elemenata karakterističnih za standardni model. To znači da ovaj trkački Yaris Club raspolaže sa veoma malim vetrobranom, pokrivenim suvozačkim delom automobila, pravim trkačkim sedištem za vozača, zaštitnim lukom iza glave vozača, posebnom "Ivory White" bojom karoserije sa crvenom trakom, novim točkovima od 17 inča (sa Yokohama gumama, dimenzija 255/45R17) i mnogobrojnim detaljima sa Toyote Vitz (Yaris u Japanu). Ovo potonje se odnosi na prednji i zadnji branik, zadnja svetla i svetla za maglu. Osim ovih vizuelnih doterivanja, Toyota Yaris Club privlači pažnju i svojim 1,5 litarskim motorom kome su u firmi Five Axis dodali TRD/TTE kompresor, pa sada ovaj četvorocilindraš umesto fabričkih 106 konja, razvija 166KS. Paket promena zaokružuju i sportski podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem (diskovi prečnika 282 mm) i novi sportski izduvni sistem.

Evropski Ford je danas objavio prve zvanične fotografije restilizovanog sportskog Ford Focusa ST, koji će se na evropskom tržištu naći u prvom kvartalu 2008. godine (u verzijama sa troja i petora vrata). I novi Focus ST (poput već predstavljenog standardnog Focusa za 2008.), zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. To znači da su najveće promene zadesile prednji deo automobila (nova maska sa lajsnom u boji karoserije, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), mada manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (novi branik sa difuzorom, drugačija grafika zadnjih svetala). Kabina je dobila novu centralnu konzolu sa Start dugmetom i soft-touch sintetički materijal na prednjem panelu i gornjem delu oplate prednjih vrata). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove veličine 18 inča, dva završetka izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. To je 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 224 grama po kilometru.

U Berlinu je juče Škodi Fabiji, Peugeotu 308, Audiju A4, Volkswagen Tiguanu i Mercedes SLR McLaren Roadsteru uručena nagrada "Goldene Lenkrad" ("Zlatni volan"), koju još od 1975. godine dodeljuje nemački nedeljnik Bild am Sonntag. U izboru za "Zlatni volan", učestvuju svi novi automobili, koji su se pojavili na nemačkom tržištu u poslednjih 12 meseci, a žiri koji bira najbolje automobile, sastoji se od profesionalnih vozača, tehničkih eksperata i VIP-ovaca. Pomenuti žiri je ove godine na osnovu kriterijuma, kao što su dizajn, komfor, stabilnost na putu, bezbednost, ekološka podobnost i kvalitet, za najbolje u svojoj kategoriji izabrao Škodu Fabiju, Peugeot 308, Audi A4, Volkswagen Tiguan i Mercedes SLR McLaren Roadster, a BMW-ovom EfficientDynamics sistemu je dodeljena nagrada "Zeleni volan". Pobednici po kategorijama :
Kleinwagen: Škoda Fabia
Kompaktklasse: Peugeot 308
Mittel- und Oberklasse: Audi A4
Sonderklasse (Geländewagen/SUV): VW Tiguan
Leserklasse (Cabrios): Mercedes SLR McLaren Roadster
Grünes Lenkrad: BMW-System EfficientDynamics
Uhvaćen novi Hyundai Coupe !

Na internetu su se pojavile slike potpuno nemaskiranog novog Hyundaija Coupe/Tiburon, čija se finalna produkcijska verzija očekuje tek krajem 2008. godine (kao model za 2009.). Inače, Hyundai je nedavno najavio da će koncept verzija ovog automobila (veoma slična serijskom modelu) biti izložena na predstojećem salonu automobila u Los Anđelesu. Kako bilo, ovaj novi automobil sa pogonom pozadi zameniće sadašnji Hyundai Coupe/Tiburon sa prednjim pogonom, a dobiće i znatno snažniji 3,8 litarski V6 motor sa 300KS i 380Nm obrtnog momenta, kao i znatno agresivniji spoljašnji dizajn (mada bode oči donja linija bočnih prozora pozadi). Budući da novi model neće imati praktično ništa zajedničko sa aktuelnim Coupe/Tiburonom, u Hyundaiju će mu najverovatnije dati neko novo ime (najverovatnije Genesis coupe). Inače, novi Hyundai Coupe/Tiburon dimenzijama daleko premašuje aktuelni model, a kako će imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor. Pominje se da bi ovaj sportski Hyundai mogao da bude opremljen i diferencijalom sa zatvaračem i opcionim Brembo kočnicama. Prema glasinama, osnovni model sa 2,0 litarskim turbo motorom od 215KS i 294Nm, mogao bi da košta samo oko 20.000 američkih dolara (13.670 evra), dok bi snažniji 3,8 litarski V6 model koštao oko 26.000 dolara (17.770 evra). Očekuje se da ubrzo posle premijere u kupe verziji, ovaj novi Hyundai debituje i u kabrio varijanti.

Iza ovog dugačkog imena krije se nova i potentnija verzija nedavno
promovisanog Minija Clubman Cooper S, izašla iz pogona engleske tjuning
kompanije John Cooper Works (JCW), inače u vlasništvu bavarskog BMW-a.
Kao što
se vidi sa ovih prvih zvaničnih slika, radi se o stilski atraktivnijem
Clubmanu
Cooper S (novi 18-inčni aluminijumski točkovi, dve paralelne trkačke
trake na
karoseriji, modifikovani prednji i zadnji branik, dve hromirane izduvne
cevi i
retrovizori i otvor za vazduh na haubi motora od karbona), međutim ono
najbitnije se krije pod poklopcem motora. Radi se o pojačanom 1,6
litarskom
turbo benzincu, koji umesto fabričkih 129kW/175KS i 240Nm obrtnog
momenta (sa
overboostom privremeno 260Nm), sa JCW tuning paketom sada razvija
141kW/192KS i
250Nm (sa overboostom 270Nm), što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h
za oko sedam sekundi. JCW tjuning kit podrazumeva i pojačne kočnice,
sportski
podešeno ogibljenje, a unutrašnjost (sportski volan, ručica menjača i
ručica
ručne kočnice) može biti ili u kombinaciji alkantare i karbona ili u
koži. Što
se ostalih karateristika tiče, i Clubman Cooper S JCW privlači pažnju
svojim vratima,
odnosno njihovim rasporedom. Mini Clubman naime sa suvozačeve strane
ima i manja, pomoćna vrata za
lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde
RX8), dok
se zadnja vrata otvarju iz dva dela (50/50), kao kod nekih
komercijalnih
vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari
veća
dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (2,55 metra -
povećanje
od 8 cm). Posledica
većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi
(dodatnih 8
cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260
litara, a sa
oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače plastični elementi (u
istoj
boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove, kao i to da
oba
krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Premijera ovog Minija se
očekuje na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu 2008. godine.

Švedski BMW tjuner Loaded je juče saopštio da je njihov modifikovani BMW M3 CSL (serija E46) legendarnu nemačku stazu Nirburgring prešao za sedam minuta, 22 sekunde i 9 stotinki (7:22:09), što je za više od pet sekundi bolje Pagani Zonde F Clubsport (rekordera među serijskim vozilima) ! Ovo je Loaded BMW M3 CSL (uz pomoć kompresora razvija 600KS) učinilo najbržim BMW-om legalno registrovanim za običan saobraćaj. Loaded je imao potpunu fabričku podršku kompanije K&W, a finalni set up automobila uradio je BMW "Guru" Tom Schirmer iz Kelberga u Nemačkoj. Za volanom ovog M3 CSL-a bio je vozač Evropskog Touring Car šampionata Richard Goransson, koji je u ceo ovaj projekat uključen od njegovog samog početka. Naime, ovaj rekord je došao kao rezultat trogodišnjeg napornog rada celog Loaded tima.

Ford je izbacio na tržište još jednu limitiranu seriju sportskog Focusa ST, nazvanog Focus ST500, ali su nažalost svi primerci namenjeni samo kupcima u Velikoj Britaniji. Novi ST500 se bazira na Focusu ST3, a karakteriše ga crna metalik boja sa srebrnim trakama (na haubi, krovu i bokovima), koje treba da podsete na veliku pobedu Forda GT40 u Le Manu 1966. godine. U opremi Focusa ST500 se, između ostalog, nalaze još sportska Recaro sedišta u crvenoj koži, Xenon prednja svetla, brisači sa senzorima za kišu i naravno ST500 oznake. Nažalost, Ford za Focus ST500 nije predvideo i povećanje snage njegovog 2,5 litarskog petocilindričnog Duratec motora, pa tako i ovaj specijalni ST500 raspolaže sa standardnih 225KS pri 6100 o/min. i 320Nm obrtnog momenta pri samo 1600 o/min. Ford će proizvesti samo 500 primeraka Focusa ST500 i svi će, kao što je napomenuto na početku, završiti u rukama britanskih kupaca, koji će za njega morati da izdvoje 20.495 funti ili 29.308 evra.