home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

NICE Ze-o

16 Jul 2008 - 00:33 Noviteti Link

Pristupačan, praktičan, sa malim troškovima održavanja i sa nultom emisijom; tako britanski NICE Car Company opisuje svoj novi elektro-automobil Ze-o, čija će zvanična svetska premijera biti održana 22. jula na salonu automobila u Londonu (2008 British Motor Show).

Osnovni Ze-o postiže maksimalnu brzinu od 88 km/h, ima autonomiju od 105 km (u gradskim uslovima vožnje), dok će se kao opcija kupcima nuditi i litijum-jonske baterije, koje će ovom MPV modelu omogućavati veći radijus kretanja (detaljniji podaci o ovom automobilu biće saopšteni naknadno na salonu u Londonu).

Ze-o je inače dizajniran u Evropi, dok će za proizvodnju biti zaduženi NICE-ovi kineski partneri. Prodaja u Velikoj Britaniji (po ceni od oko 17.500 evra) počinje ove jeseni, a u ostatku Evrope to će se desiti tokom 2009. godine.





Iako će specijalna serija Jaguara XK, nazvana XK60 (u čast 60 godina Jaguara XK120) biti promovisana već za nekoliko dana na salonu automobila u Londonu, iz ove britanske kuće u indijskim rukama još nema nikakvih zvaničnih detalja o ovom modelu. Tačnije, za sada je objavljeno samo par slika novog XK60, dok ćemo na konkretnije informacije morati da sačekamo 22. jul, za kada je zakazana promocija. Po onome što se vidi sa ove slike, XK60 je dobio diskretan body kit, posebne oznake i naravno tradicionalnu British Green zelenu metalik boju.



Tek što je nedavno Porsche saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u austrijsku fabriku Magna Steyr, stiže i vest da je američki Fisker Automotive odlučio da proizvodnju svog hibridnog modela Karma poveri upravo pomenutoj finskoj kompaniji.

Fisker namerava da počne prodaju ovog automobila u SAD-u tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a planira se proizvodnja od oko 15.000 primeraka godišnje. Cena osnovnog modela će u Americi iznositi oko 80.000 dolara (50.200 evra), a koliko će koštati kada 2010. startuje u Evropi za sada još nije saopšteno. Sem intrigantnim dizajnom (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kompanijom Quantum Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi (5,8 sec), maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h), a ima, kako se kaže u saopštenju, "potencijalnu potrošnju" od samo 2,35 litra goriva na 100 km.

  



Volkswagen je danas konačno i zvanično saopštio da će svoju fabriku automobila u SAD-u izgraditi u mestu Čatanuga, savezna državaTenesi. Prema saopštenju nemačke kompanije, investicija je teška milijardu američkih dolara (627,35 miliona evra), a od početka 2011. godine fabrika će proizvoditi sedan srednje klase specijalno razvijen za tržište Severne Amerike. U novom VW-ovom pogonu će posao dobiti oko 2000 radnika, koji će u početku proizvoditi 150.000 vozila godišnje. Nova fabrika je deo ambiciozne strategije Volkswagena koja, između ostalog, predviđa da nemačka marka dostigne cifru od 800.000 prodatih automobila u SAD-u do 2018. godine.



Sve veće cene goriva se neumitno održavaju na prodaju velikih i luksuznih automobila, pa ni Mercedes nije izuzetak. Tako je prodaja njihove S klase za prvih šest meseci ove godine na globalnom nivou opala za 11,9%, dok je situacija u SAD-u još gora. Tamo je pad čak duplo veći, odnosno iznosi 23 odsto, a stanje čini još težim i činjenica da je S klasa najprofitabilniji model u Mercedesovoj ponudi (u ukupnoj zaradi učestvuje sa 20 do 25%).  

Problemi Mercedesa se ne završavaju S klasom, jer su u prvom polugodištu 2008. skoro svi njihovi modeli zabeležili pad prodaje. Izuzetak je samo nova C klasa, čija prodaja je u pomenutom periodu porasla za 38,4 odsto.

Ovakvi rezultati su primorali rukovodstvo nemačke fabrike da se više okrene rastućim tržištima Kine i Rusije, gde je potražnja za automobilima poput S klase i dalje velika.  



Mazda će na ovogodišnjem međunarodnom salonu automobila u Moskvi (traje od 26. avgusta do 7. septembra) publici premijerno prikazati potpuno novi koncept automobil u crossover kategoriji, nazvan Kazamai. Tačnije, radi se o sportskom, kompaktnom SUV vozilu, dizajniranom specijalno za rusko tržište. S tim u vezi, Rusija je jedno od najbrže rastućih evropskih tržišta, posebno u segmentu SUV vozila (čiji udeo na tržištu Rusije iznosi oko 20%), pa svetska premijera ovog koncepta u Moskvi i ne treba mnogo da iznenađuje. Sem studije Kazamai (koji dakle najavljuje mogući pravac razvoja Mazdinih crossover modela u budućnosti), japanska fabrika će na moskovskom salonu održati i rusku premijeru svog velikog SUV modela CX-9, koji je u februaru ove godine osvojio titulu "2008 North American Truck of the Year".

Kazamai concept je inače najnoviji u nizu novog Mazdinog dizajnerskog pravca Nagare (na japanskom "tok"), koji je već viđen na ranijim studijama, kao što su Nagare, Ryuga, Hakaze, Taiki i Furai. U svakom slučaju, iz Mazde poručuju da je ovaj novi koncept automobil dizajniran tako da zadovolji pre svega mlađe kupce SUV vozila, koji imaju izražen osećaj za stil. Na njemu se najviše ističu petougaoni prednji gril, naglašeni lukovi prednjih blatobrana, male bočne stakle ne površine i veliki 22-inčni točkovi (pogon je naravno na sva četiri točka, dok se za motor samo navodi da se radi o sledećeoj generaciji motora sa direktnim ubrizgavanjem i malom potrošnjom goriva, a u kombinaciji sa novom transmisijom).

 



BMW je objavio fabrički video svog novog trkačkog automobila M3 ALMS, kojim se od sledeće sezone vraća u Američku Le Man Seriju (ALMS).

Novi BMW M3 ALMS je napravljen na bazi četvrte generacije BMW-a M3, a bavarska kompanija ga je publici premijerno prikazala pre nekoliko meseci na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show).

Pokreće ga modifikovana verzija 4.0 litarskog V8 motora iz standardnog M3, što u praksi znači da ovaj agregat umesto serijskih 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 485KS i 500Nm (u paru sa šestotepenom sekvencijalnom transmisijom).

BMW M3 ALMS se od serijskog brata razlikuje i po široj i lakšoj karoseriji (težina automobila iznosi 1150 kg), aerodinamičkom paketu, doteranom ogibljenju, aluminijumskim točkovima od 18 inča, novim kočionim sistemom (diskovi napred od 380 mm, nazad od 332 mm)...



Hummer H3T za 31.495 dolara

15 Jul 2008 - 00:44 Vesti Link

Nekoliko meseci nakon svetske prezentacije na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), Hummer je konačno zvanično saopštio cenu za njihov najnoviji model H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Njegova prodaja u SAD-u počinje u septembru, a cene startuju od, za nas, veoma niskih 31.495 dolara ili 19.820 evra (koliko kod nas približno košta osnovni Hyundai Tucson 2.0 GL 2WD). Podsećanja radi, osnovni Hummer H3 SUV i sa Base paketom opreme u Srbiji treba platiti 50.866 evra sa PDV-om (80.835 dolara).

U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3.7 litara sa 180kW/242KS pri 5600 o/min. i 328Nm pri 4600 o/min., kao i novi 5.3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). U ponudi će inače biti manuelni petostepeni i automatski menjač sa četiri brzine. Što se unutrašnjosti tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag.



Obnovljeni TVR Sagaris

15 Jul 2008 - 00:32 Vesti Link

Britanski proizvođač sportskih automobila TVR (o kome se u poslednje vreme više govorilo u vezi mogućeg zatvaranja fabrike, otpuštanja radnika i povezivanja sa jednim italijanskim proizvođačem) je pre nekoliko dana probranoj publici predstavio obnovljeni model Sagaris (series 2) i zvanično najavio da će njegova proizvodnja startovati krajem ove godine (prodaja se očekuje na samom početku naredne godine).

Nova verzija se odlikuje doteranim ogibljenjem i upravljačkim sistemom, modifikovanom unutrašnjošću (između ostalog, tu su novi klima uređaj i redizajnirana centralna konzola), dok 4.0 litarski redni šestocilindrični motor nije doživeo promene pa i dalje razvija 380KS i 473Nm obrtnog momenta (to će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat, odnosno 96 km/h, bude samo 3,7 sekunde).

Cena za obnovljeni Sagaris za sada nije zvanično objavljena, ali se očekuje da iznosi oko 85.000 evra. Prodaja će prvo startovati u Velikoj Britaniji, a kasnije i u ostalom delu Evrope i na Bliskom Istoku.

Zanimljive su takođe najave i o novim modelima. Doduše, o tome na prezentaciji doteranog Sagarisa nije bilo konkretnijih informacija, ali podsećanja radi, prošle godine se najviše govorilo o novom superautomobilu TVR Typhoon (na četvrtoj slici), koji bi raspolagao sa 600KS i karoserijom od karbon fibera. Po tadašnjim informacijama, za pogon bi bio zadužen poznati TVR-ov 4.0 litarski motor sa 6 cilindara za čije je modifikovanje poverenje poklonjeno engleskoj firmi Ricardo, koja treba da iz njega izvuče tih traženih 600 konja. Težina Typhoona ne bi smela da bude veća od 1100 kg, pa (procenjeno) ubrzanje od 0 do 100 km/h treba da iznosi manje od 4 sekunde, a maksimalna brzina preko 200 milja na sat (322 km/h). Šta će biti od svega ovoga, pokazaće vreme.

  



Druga generacija Mazde6 će američkim kupcima biti dostupna od kraja leta (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu) i to po nama veoma primamljivoj ceni, koja za osnovni model iznosi svega 18.550 dolara (11.640 evra). U ponudi će biti 2.5 litarski četvorocilindrični motor sa 170KS i 3.7 litarski V6 sa 272KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog manuelnog menjača i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (američka Mazda6 je inače i nešto duža od evropske varijante). Kao i prethodnik, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a biće dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji.



Kraj za Lexus SC430?

15 Jul 2008 - 00:18 Vesti Link

Prema poslednjim informacijama koje objavljuju pojedini američki sajtovi, izgleda da Lexusov model SC430 (aktuelna generacija se nalazi na tržištu od 2001. godine) neće dobiti naslednika. Naime, ako je verovati tim izvorima, Toyota (vlasnik Lexusa) je prvobitno planirala da novi SC bude promovisan tokom sledeće godine, zatim je ceo plan pomeren za sredinu 2011. – te, a sada je navodno ceo projekat otkazan. Aktuelni SC430 je inače u prvih šest meseci ove godine na tržištu SAD-a našao samo 1230 kupaca ili za oko 40% manje u odnosu na isti period prošle godine. Priča se takođe da SC430 nije jedini model koji će Toyota izbaciti iz ponude. Po raznim izveštajima, rukovodstvo Toyote navodno ozbiljno razmišlja da odustane od razvoja sledeće genracije Toyote Avalon, a da kupcima kao zamenu ponude model Camry sa dužim međuosovinskim rastojanjem. Takav produženi Camry bi se, sem u SAD-u, prodavao i na Bliskom Istoku i u Kini, a pojavio bi se najranije 2011. godine (naravno, ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju).



Domaći uvoznik automobila nemačkog Volkswagena (njihov zvaničan sajt www.volkswagen.co.yu), od danas je startovao sa novom prodajnom kampanjom koja se odnosi na model Polo.

Kupovinom Pola, u periodu od 14. jula do 15. septembra, ostvaruje se ušteda od  8%, a ukoliko se auto kupuje preko finansijske kuće Porsche Mobility dobija se dodatni popust od 3%.

Povodom i ove prodajne kampanje svi dileri u Srbiji će tokom leta, praviti Otvorena vrata salona, koja će podrazumevati i posebne uslove kupovine ostalih VW modela, kao i mnogo drugih iznenadjenja i animacija za postojeće, a i buduće vlasnike VW vozila.



Swift Sport Rally N Style je nova verzija popularnog Suzukijevog mališana, koji je namenjen samo kupcima u Nemačkoj i to za samo 500 najbržih, budući da se ovde opet radi o limitiranoj seriji (cena inače iznosi 17.900 evra).  

Swiftov 1.6 litarski benzinski motor i dalje razvija 79kW/125KS, pa je poenta svega bogatija standardna oprema i zanimljiva kombinacija boja (pored Cosmic Black crne metalik boje, ovaj Swift naime karakterišu i crvene i žute trake na karoseriji ).

Što se opreme tiče, ona obuhvata desetokrake aluminijumske točkove od 17 inča (gume su dimenzija 195/45 R17), Monroe amortizere, ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), trokraki sportski upravljač, sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, pedale od nerđajućeg čelika i CD radio/MP3 sa komandama na volanu i sa 6 zvučnika.




Ford Kuga by Cobra

14 Jul 2008 - 00:27 Tuning Link

I novi Ford Kuga je upravo prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle.

Elegantno stilizovani Cobrini elementi (prednji bull-bar, zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) sada su naime dostupni i vlasnicima novog Fordovog kompaktnog SUV modela, koji žele ekskluzivniji i atraktivniji izgled svog vozila u odnosu na standardni primerak.

Prednji bull-bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka.

U paketu su još i petokraki Sahara aluminijumski točkovi  od 20 inča i nove hromirane izduvne cevi.

Inače, za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.



Ne baš mnogo poznata nemačka tjuning kuća Chrometec u svom programu od sada ima i novi stajling kit, namenjen vlasnicima Mercedesovog roadstera SLK. Za sportskiji izgled ovog dvoseda brinu se novi prednji branik, novi set pragova, drugačiji zadnji branik sa difuzorom od karbon fibera, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka i naravno komplet aluminijumskih točkova od 20 inča.