home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Peugeotov model srednje klase 407 (na tržištu se nalazi od 2004. godine) nedavno je prošao kroz manji kozmetički tretman a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.

Što se izgleda tiče, velikih promena i nema; tačnije, tu su doterani prednji i zadnji branik, revidirani prednji gril sa više hroma, drugačija grafika zadnjih svetala, novi dizajn aluminijumskih točkova i par manjih izmena u enterijeru (komande za klima uređaj, unapređeni putni kompjuter, kvalitetniji materijali). Za i danas elegantan automobil više i nije bilo potrebno (i dalje će naravno u ponudi biti limuzinska i karavanska SW verzija). Nešto veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok je njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima smanjena sa 5,9 na 5,6 litra, a emisija CO2 sa 155 na 150 grama po kilometru. I manji dizelaš 1.6 HDiF od 81kW/110KS (takođe sa filterom čestica čađi) ima manju potrošnju goriva (5,2 umesto 5,5 litara) i redukovanu emisiju CO2, koja sada iznosi 140 umesto 145 g/km. U pojedinim zemljama Peugeot će restilizovani 407 nuditi i u novoj verziji 2.0 Bioflex sa pogonom na E85 gorivo (mešavina 85% bioetanola i 15% benzina) ili benzin.





Krenuo GAZ Volga Siber

29 Jul 2008 - 09:09 Vesti Link

Ruska kompanija GAZ Group (poznata pre svega po proizvodnji Volgi) je posle pilot serije iz proleća ove godine, juče startovala i sa serijskom proizvodnjom svog novog modela Volga Siber (predstavljen je inače na prošlogodišnjem moskovskom salonu automobila Interauto Show).

Ako vam se učinilo da ste ovaj auto već negde videli, u pravu ste. Ovo je stari Chrysler Sebring, samo sa restilizovanim prednjim i zadnjim krajem. Naime, još u aprilu 2006. godine, GAZ je otkupio prava na proizvodnju stare generacije Chryslera Sebring, a na njegovoj bazi je britanska kompanija UltraMotive razvila novi GAZ Siber. Naravno, Siber je u potpunosti prilagođen ruskim uslovima saobraćaja, pa je u odnosu na originalni Chrysler Sebring dobio tvrđe podešeno ogibljenje i viši klirens, odnosno rastojanje od tla.

U Siber se ugrađuju dva benzinska motora zapremine 2,0 i 2,4 litra (oba Chryslerova), a oprema automobila sadrži klima uređaj, dva vazdušna jastuka, ABS, traction control, halogena prednja svetla, podesiv servo upravljač, vozačevo sedište podesivo po visini, hi-fi sistem sa šest zvučnika, el. retrovizore itd.

Već i sa slabijim motorom Siber postiže 200 km/h, a što se dimenzija tiče one izgledaju ovako : dužina 4844 mm, širina 1792 mm, visina 1394 mm, dok zapremina prtljažnika iznosi 453 litra. 

Fabrika inače ima kapacitet od 100.000 automobila godišnje, a radnici su prošli obuku u Chrysleru i kompaniji Magna Steyr (osim toga Chrysler će asistirati i u nadgledanju kontrole kvaliteta, da bi obezbedio da Siber zadovoljava tražene standarde).



Dok čekamo na najavljeni Cayman S Sport sa 303KS (o njemu više OVDE), iz nemačke tjuning kuće Inden Design (poznatiji po doradama Mercedesovih modela) stiže novi sportski kit za aktuelni Cayman S.

Zahvaljujući novom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, snaga Caymanovog motora je povećana za 19 konja, odnosno iznosi 314KS.

Inden sportski kit takođe podrazumeva novo H&R podešavajuće ogibljenje i set atraktivnih aluminijumskih točkova od 19 inča sa Hankook gumama (dimenzija 235/35 R19 napred i 305/25 R19 pozadi).



AC Schnitzer BMW X6

29 Jul 2008 - 01:03 Tuning Link

Nakon tjuning kompanija H&R, Hartge, Hamann i Lumma, i nemački AC Schnitzer je lansirao svoj stajling i performance paket namenjen novom BMW-u X6.

AC Schnitzer aero body kit za dinamičniji i atraktivniji izgled X6-ice podrazumeva nove pragove, doterani prednji branik sa velikim otvorima za vazduh (sa promenjenim mestom za svetla za maglu) i modifikovani zadnji branik sa difuzorom. Paket promena na spoljašnjosti zaokružuju i novi Type VII crni aluminijumski točkovi od 22 inča, a tu je i novi sportski izduvni sistem sa hromiranim završecima, kao i detaljno prerađeno ogibljenje (razvijeno na nemačkoj stazi Nirburgring) i doterana unutrašnjost (novi EVO trokraki volan, aluminijumske pedale, AC Schnitzer patosnice...).

Što se motora tiče, u press saopštenju AC Schnitzera se samo napominje da su pojačanje doživeli modeli sa dizel motorom (3.0d i 3.5d), ali se ne navodi sa koliko snage sada raspolažu pomenuti motori.



Road&Track piše da će budući Nissan GT-R Spec V, koji će se na tržištu naći početkom naredne godine, imati 40 konja više i da će zahvaljujući kuri mršavljenja izgubiti oko 90kg u odnosu na standardni model (ovaj potonji iz bi-turbo 3,8 litarskog V6 agregata izvlači 480KS). To znači da će GT-R Spec V raspolagati sa 520KS pri 6500 o/min. i 596Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min., a da će smanjenje težine biti postignuto, između ostalog, izbacivanjem zadnjih sedišta.

Sem što će biti lakši i snažniji u poređenju sa običnim Nissanom GT-R,  Spec V će se od njega i vizuelno razlikovati, mada te razlike (bar sudeći po špijunskim snimcima napravljenim na Nirburgringu) i nisu velike (prednji spojler sa dodatnim otvorima za vazduh, drugačiji točkovi). Ostale modifikacije će se odnositi na pojačane kočnice, dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Očekuje se da GTR-Spec V pomenutu stazu Nirburgring savlada za manje od 7 minuta i 26 sekundi, koliko je nedavno trebalo novoj Corvetti ZR1.

Pojedini izvori navode da bi GT-R Spec V mogao da bude predstavljen već početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, a da bi prodaja u Japanu mogla da startuje već u decembru. Što se cene tiče, u Americi očekuju da će Spec V koštati oko 130.000 dolara.



Zastupnik Volvoa za Srbiju, beogradski Grand Motors, od 1. avgusta startuje sa pretprodajom najnovijeg kompaktnog crossover modela Volvo XC60, koji je inače svoju oficijelnu svetsku premijeru imao početkom marta na salonu automobila u Ženevi. U evropsku dilersku mrežu XC60 kreće početkom jeseni, a Srbija je jedno od prvih tržišta ne samo u regionu, već i u jugoističnom delu Evrope na kojem se u pretprodaji može naručiti ovaj novi crossover. 

Novi XC60 u stvari predstavlja serijsku verziju istoimenog koncept automobila predstavljenog na salonu u Detroitu 2007. godine (od koga se najvećim delom i ne razlikuje previše), a takođe je i odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK, Audi Q5 i budući Saab 9-4X. U svakom slučaju, XC60 donosi pravo osveženje u gamu ovog proizvođača, što uostalom potvrđuju i u samoj fabrici, kada napominju da je XC60 nabijen sa više emocija i energije nego ijedan Volvo pre njega (to se vidi i po samom izgledu, tačnije moćnim bokovima, visokim klirensom i velikim točkovina). XC60 je opremljen i novim bezbednosnim sistemom, nazvanim City Safety, odnosno jedinstvenim sistemom, koji pomaže vozaču da izbegne ili smanji štetu u sudarima pri malim brzinama, čestim u gradskim uslovima vožnje. Naime, ukoliko preti opasnost da XC60 udari u automobil ispred, a njegov vozač ne reaguje, City Safety sistem će sam početi da koči (pri brzinama manjim od 30 km/h).

XC60 će (bar u početku) pokretati jedan benzinac i dva dizelaša: benzinac je 3,0 litarski T6 agregat sa 210kW/285KS i 400Nm obrtnog momenta, dok će ljubiteljima dizel motora na raspolaganju biti 2,4 litarski D5 u verzijama sa 120kW/163KS i 340Nm, kao i sa 136kW/185KS i 400Nm. Cene u Srbiji startuju od 37.900 evra sa PDV-om za osnovnu verziju modela sa 2,4 litarskim dizelašem od 163 konja.

 



Izvor : Beta, Blic  

U Sjedinjenim Američkim Državama svakih 26 sekundi ukrade se po jedan automobil, pa su brojni gradovi odlučili da se sa lopovima obračunaju uz pomoć vozila-zamki, koja "zarobljavaju" kradljivce.

Zlonamernici koji uđu u takav automobil iz njega potom ne mogu da izađu pošto se vrata blokiraju a motor isključi. "Pametna" vozila postavljena su u problematičnim četvrtima i na parkinzima na kojima su krađe česte, prenosi agencija Frans pres.
Čim lopovi obiju vrata, uključuju se kamere. Alarm je do tada već obavestio policijsku stanicu a sistem GPS-a policajcima šalje podatke o tačnoj lokaciji vozila. Lopovima tada ne preostaje ništa drugo nego da sačekaju hapšenje, a uz video snimak provale kao dokaz, teško je poreći krivično delo.
U okrugu Arlington, u predgrađu Vašingtona, policija od 2002. godine postavlja vozila-zamke. Broj krađa u tom gradu je sa 676, koliko ih je bilo pre šest godina, 2007. opao na 302. U 94 slučaja aktivirao se sistem za upozoravanje policije, a 92 osobe su uhapšene, rekao je portparol policije tog okruga Džon Lajl.
"Postavljamo vozila čija je svrha da privuku lopove. Ali ne objavljujemo ni o kom se tipu vozila radi, niti koliko ih imamo", dodao je on.
Automobili koji služe kao mamac uglavnom su polovne "honde sivik", "honde akord" i "tojote kamri" - tri najčešće kradena vozila u SAD.
Osiguravajuća kompanija Nejšenvajd odlučila je da opremljene automobile-zamke poklanja komesarijatima policije koji rade u rizičnim zonama.
"Poklonili smo 29 vozila i planiramo da damo još 23", kaže portparol te kompanije Li Herman. Vozila su poklonjena velikim gradovima kao što su Dalas, Hjuston, Detroit i Majami.

Dalas je ovog meseca ponovo aktivirao program nakon njegove tromesečne suspenzije pošto je vozilom-zamkom, koje je policija gonila pre nego što mu se motor blokirao, oboren jedan 83-godišnji vozač koji je od povreda preminuo. Od uvođenja progama u Dalasu, 2004. godine, 245 kradljivaca je uhvaćeno. Video snimci se često mogu naći na sajtu YouTube, kao i u rijaliti emisijama o svakodnevnim obavezama policajaca. I sama policija na svojim sajtovima ponekad objavljuje snimke na kojima se mogu videti lopovi koji se prvo smeju - kada sednu za volan - a potom su u suzama, kada shvate da su vrata blokirana i da su zarobljeni.
"Uhvatiti kradljivca automobila je dobro. Ali najbolja stvar je praviti reklamu za vozila-zamke. To ima efekat zastrašivanja", kaže portparol osiguravajuće kompanije Li Herman.



Honda je danas najavila da će na salonu automobila u Parizu ove jeseni održati evropsku promociju nove generacije modela Jazz, koji je inače u Japanu predstavljen još krajem prošle godine (tamo se prodaje kao Honda Fit).

Dosadašnji model se pokazao kao veoma uspešan gradski automobil, ekonomičan, prostran (za svoju veličinu), sa odličnim manevarskim sposobnostima i naprednim stajlingom. Ipak, što se stajlinga novog Jazza tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg modela Jazz/Fit, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (dosadašnji model je prodat u više od dva miliona primeraka).

Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji zadnji stub.   

Naravno, novi Fit je nešto veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim i prostraniji (ima više mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina je porasla za 55 mm, pa umesto dosadašnjih 3845 iznosi 3900 mm, širina je 1695 mm (+ 20 mm), visina 1525 mm (kao i kod starog modela), dok je međuosovinsko rastojanje veće za 50 mm i iznosi 2500 mm (osnovna zapremina prtljažnika je inače 399 litara).

I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument tabla je osavremenjena, više je mesta za sitnice, a bolji je i kvalitet upotrebljenih materijala. I novi Jazz će naravno zadržati Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta.   

Novi Jazz pokreću i-VTEC benzinski motori od 1,2 litra (sa 66kW/90KS, 114Nm) i 1,4 litra sa 74kW/100KS i 127Nm, dok dizelaš (bar za sada ) nije u planu. Slabiji benzinac se po fabričkim podacima zadovoljava sa 5,1 litrom goriva (emituje 120 grama CO2 po kilometru), a snažniji troši 5,3 litra na 100 km (emituje 124 grama CO2 po km). U ponudi su 5-stepeni manuelni i šestostepena i-SHIFT transmisija sa komandama za menjanje brzina na volanu (samo uz 1.4 motor),

Inače, prodaja novog Jazza u Evropi startuje u novembru ove godine po, za sada, nepoznatoj ceni.



Kao što je bilo i najavljeno, Porsche je danas objavio prve zvanične slike i detalje o obnovljenom Porscheu 911 u Targa izdanju.

Budući da su se odlične špijunske fotografije potpuno nemaskirane 911-ice Targa pojavile početkom ovog meseca, iznenađenja nema. Ovaj novi model i dalje raspolaže sa pokretnim staklenim krovom, koji je inače površine 1,54 kvadratna metra i podeljen je u dva dela, pri čemu se manji, pokretni deo nalazi iznad glava putnika. Kada se taj deo pomeri (za to mu treba sedam sekundi), iznad glava putnika ostaje otvoreni prostor od 0,45 kvadratna metra. 

Što se izgleda tiče, i za ovu 911-ice važi ono što je već rečeno i za ostale nedavno restilizovane varijante ovog Porschea (Carrera, Carrera S, Carrera 4 i Carrera 4S). To znači da dizajnerske promene u odnosu na stare modele i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla.   

I 911 Targu pokreću 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični agregati sa sistemom direktnog ubrizgavanja, koji u odnosu na ptrethodne verzije imaju veću snagu (do 8,5%) ali i manju potrošnju goriva (do 11,2%) i redukovanu emisiju CO2 (do 13,6%). Manji 3,6 litarski agregat razvija 254kW/345KS i 390Nm (model Targa 4), dok 3,8 litarski ima 283kW/385KS i 420Nm (verzija Targa 4S). Slabiji postiže maksimalnih 284 km/h, a snažniji 297 km/h.

U ponudi će biti i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK (standard je inače manuelni šestostepeni menjač), koji zamenjuje dosadašnju opcionu Tiptronic S transmisiju. Sa manuelnim menjačem 911 Targa 4 od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde (sa PDK menjačem 5 sekundi), dok 911 Targa 4S do stotke stiže za 4,9 (manuelni menjač), odnosno za samo 4,7 sekundi u verziji sa PDK menjačem.

Pogon je na sva četiri točka (sada elektronski kontrolisani PTM Porsche Traction Management sistem), dok prodaja u Nemačkoj počinje 25. oktobra i to po ceni od 97.907 evra (Targa 4), odnosno 108.855 evra za Targu 4S.



H&R Audi TTS

28 Jul 2008 - 11:02 Tuning Link

 

 

Novi Audi TTS (pokreće ga 2,0 litarski benzinac sa 200kW/272KS) doživeo je doterivanje od strane poznate nemačke kompanije H&R, specijalizovane za modifikacije ogibljenja. Tačnije, Audi TTS je dobio novi set H&R sportskih opruga, čime je automobil spušten za 30 mm. Za kupce koji žele nešto više, u ponudi je i set opruga koje TTS spuštaju za 55 mm, a njihova cena iznosi 1188 evra. Rezultat je unapređeno upravljanje i nešto atraktivniji izgled, uz zadržavanje istog nivoa komfora.  



Citroen je specijalno za salon automobila u Londonu (2008 British International Motor Show, traje do 3. avgusta) pripremio dve posebne verzije svojih modela C6 i C-Crosser, koji su nekako ostali u senci mnogobrojnih svetskih premijera, kao što su recimo Opel/Vauxhall Insignia, Lotus Evora, Ford Focus RS, Renault Megane R26.R ili Seat Ibiza SportCoupe.

Kako bilo, radi se o modelima Citroen C6 Pallas (luksuzno izdanje najvećeg modela u ponudi francuske marke) i Citroen C-Surf, koji je, kao što mu i samo ime kaže, namenjem surferima, pa mu je i oprema u skladu sa ciljnom grupom (posebni krovni nosači za daske za surfovanje, surferske dekoracije na karoseriji, kompas na prednjem panelu, kožna unutrašnjost, LED unutrašnje osvetljenje, sound sistem, DVD plejer, Nintendo Wii, jedan 15-inčni krovni monitor i dva LCD monitora u naslonima za glavu, aluminijumski točkovi od 20 inča, novi izduvni sistem...).

Što se tiče C6 Pallasa, ovaj jedinstveni primerak C6-ice spolja privlači pažnju crnim aluminijumskim točkovima i posebnom bojom, dok je unutrašnjost, između ostalog, bogatija za nova dvobojna kožna sedišta, iPod dock, LCD monitore (osetljive na dodir), DVD plejer...

C6 Pallas inače pokreće 2,7 litarski V6 HDi dizelaš sa 208KS, a njegovo ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekundi.



Izvor : Tanjug 

Pregovori o bitnim elementima ugovora o zajedničkom ulaganju sa italijanskim "Fijatom" suštinski su završeni i dogovor je postignut, ostalo je samo da tehničko-pravni timovi do četvrtka finalizuju posao i da ugovor bude spreman za potpisivanje, izjavio je Tanjugu državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić.

On nije mogao da navede tačan datum kada će ugovor biti potpisan, jer će to zavisiti od toga kada će visoki zvaničnici Srbije i Italije moći da prisustvuju tom činu.

"Ono što je bitno jeste da je dogovor oko najbitnijih elemenata postignut. Ugovorena su ulaganja od oko 800 miliona evra i kapacitet fabrike od oko 300.000 automobila. Vlasništvo će biti definisano tako što će 30 odsto imati Republika Srbija a 70 odsto 'Fijat'", rekao je Ćirić.

Prema njegovim rečima, ugovor će predvideti i velika ulaganja u Kragujevac, koji će imati status slobodne carinske zone, a biće i velikih ulaganja u infrastrukturu, u autoput Kragujevac - Batočina, u deo železničkog koloseka ka Lapovu, u gasnu i elektroenergetsku infrastrukturu, obilaznicu oko Kragujevca...

Ćirić je naveo i da se može očekivati da se ugovor može naći na sednici Vlade u naredni četvrtak i ponovio da će od mogućnosti prisustvovanja zvaničnika zavisiti datum potpisivanja.

"Očekuje se da potpisivanju prisustvuje i predsednik Srbije Boris Tadić, predsednik 'Fijata' Serđo Markione i ostali visoki zvaničnici Italije", kazao je Ćirić.

On nije mogao ni da precizira gde će ugovor biti potpisan, da li u Beogradu ili Kragujevcu, napomenuvši da je to više protokolarna stvar.

Vlada Srbije i "Fijat" su Memorandum o zajedničkom ulaganju u kragujevačku "Zastavu" potpisali 30. aprila.



Japanska tjuning kuća Premier4509 je posle aero body paketa za Lamborghini Murcielago i Gallardo, kao i Bentley Continental GT, sličan kit za poboljšanje aerodinamike i izgleda ponudila i za Aston Martin V8 Vantage.

Kit podrazumeva novi prednji branik, prednje blatobrane, izraženije pragove, novi zadnji branik i zadnji spojler. Paket zaokružuju nove izduvne cevi i atraktivni crni točkovi. Prvi čovek ove japanske kompanije (specijalizovane za proizvodnju aerodinamičkih paketa, točkova i modifikovanje enterijera sportskih i ekskluzivnih automobila), Hironao Yokomaku napominje da je cilj ove prerade bio da se naglasi snaga automobila, ali da se istovremeno zadrži izgled koji se podudara sa originalnim linijama automobila.

Kao što je to bio slučaj i sa Murcielagom, Gallardom i Continentalom GT, tako će i ovaj aero body paket za V8 Vantage biti ponuđen limitiranom broju kupaca. Tačnije, u poslednjem kvartalu ove godine kupcima će biti ponuđeno samo 300 kompleta, pa će svaki Premier4509 Aston Martin V8 Vantage dobiti i posebnu pločicu sa serijskim brojem.

 



Lancia Ypsilon 1.4

27 Jul 2008 - 15:03 Predstavljamo Link

Izvor : www.politika.co.yu

Kao da se u ogromnoj ponudi automobila iz produkcije Fijata, ali i ostalih marki koje na našem tržištu prodaje Delta automoto, negde zagubio jedan mali, ali veoma interesantan automobil. To je, pogađate, mala lanča ipsilon, koja potiče iz drevne porodice čuvenog italijanskog proizvođača. Nekadašnje sportske ambicije Lanča je zamenila luksuznijim modelima više i srednje klase, ali nama se čini da je za naše tržište najprihvatljivija najmanja, sa imenom ipsilon. Lanča ipsilon nije novajlija kod nas, ali s obzirom da ih je malo na našim ulicama i drumovima tokom sedmodnevnog testa pokušali smo da vidimo šta „zna“, odnosno koliko nudi i koliko je prihvatljiva našim kupcima.

Pre svega radi se o malom gradskom automobilu čije su dimenzije sledeće: dužina 3810 mm, širina 1704 mm i visina 1530 mm. Zapažamo odmah da je dosta visoka u odnosu na konkurenciju, što odmah ukazuje da ima dosta prostora u unutrašnjosti. Duga je u granicama klase i komotno široka. Spolja posmatrano deluje lepo, pomalo robusno, ali dopada se lepšem polu. To joj je i jedna od odlika, ali i pomalo hendikep, ako se zna da su prevashodni kupci automobila - muškarci. Dakle, više se dopada ženama, a kada se sedne za upravljač vidi se i zbog čega.

Unutra je lepo uređena, sa mnogo detalja koji ukazuju da je dizajn „made in Italy“. Znači ukusno i sa stilom u više boja. Takva je i instrument tabla na kojoj su glavni pokazivači, obrtomer i brzinomer na sredini table. Ispred vozača, između volana i vetrobrana je zgodno udubljenje za odlaganje sitnica, a centralna konzola je urađena od imitacije aluminijuma. Sve zajedno deluje maštovito i nije dosadno. Sedišta su dobro profilisana, udobna su i na dužim relacijama. Sve u svemu pravi mali salončić na točkovima. Takva je i u vožnji. Naš test auto bio je opremljen motorom zapremine 1.4 litra sa 77KS, petostepenim menjačem i točkovima od 15 coli, što je sa nešto mekšim ogibljenjem rezultiralo naglašenom udobnošću. Što se voznih karakteristika tiče mala lanča nije neki trkač. Bar ne sa ovim agregatom i odnosima u menjaču. Naime, zbog dugih prenosnih odnosa ubrzanje je nešto slabije – 13,5 sekundi do 100 km/h, ali zato nije neophodno često potezati za ručicom menjača, što je opet odlika većine pripadnica lepšeg pola. Maksimalna brzina ipsilona je 167 km/h, što je sasvim dovoljno, a jedna od važnih stvari koje se moraju posebno naglasiti je mala potrošnja goriva. Radi se, dakle, o izuzetno ekonomičnom vozilu koje će preći mnogo gradskih kilometara pre nego što svrati na benzinsku pumpu. Treba reći i da je dodatna oprema na visokom nivou, kakav se od lančie očekuje. Pored klime tu su atermička stakla, elektro podizači prozora, daljinsko centralno zaključavanje, deljivo zadnje sedište, multifunkcionalni upravljač, bočne vazdušne zavese, putni računar, memorija vozačkog sedišta, siti servo za lakše parkiranje, itd. U celini pravi mali automobil za uživanje. Jedina mana joj je cena. Čini se da je previsoka. U opremi „bikolore“ staje 17.635 evra. Jevtinija verzija sa motorom 1.2 i 60KS staje 15.635 evra.

V.D. 



U pripremi i BMW X2?

27 Jul 2008 - 00:30 Top secret Link

Kako stvari sada stoje, izgleda da budući X1 neće biti jedini kompaktni SUV model u ponudi bavarskog BMW-a. Prema pojedinim nemačkim izvorima, u BMW-u navodno planiraju i njegovu SAC ("Sport Activity Coupe") verziju, koji bi ponela ime BMW X2. Nešto slično je već urađeno sa BMW-om X5 (kada je nastao X6), samo što navodni X2, sem drugačijeg izgleda u odnosu na X1, ne bi imao zadnji par vrata, što bi ga činilo pravim crossover coupe modelom (na slici je njegov eventualni izgled).

Naravno, konkretniji detalji o motorima i ostalim specifikacijama su za sada nepoznati, mada je najverovatnije da će motori i transmisije biti pozajmljeni od modela X1, koji treba da se pojavi 2010. godine (X2 bi navodno startovao godinu dana kasnije).  

Što se pomenutog X1 tiče, BMW je nedavno saopštio da će se njegova proizvodnja odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu, gde se već prave modeli serije 1 i serije 3. X1 će u gami nemačke marke zauzeti poziciju ispod modela X3, pokretaće ga motori iz serije 1, a očekuje se da dobije i X Drive 4WD sistem pogona na sva četiri točka iz BMW-a X3. BMW planira da godišnje plasira na tržište oko 100.000 primeraka X1, po ceni od oko 30.000 evra za bazni model.