home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : Tanjug

Rusko tržište automobila moglo bi postati najveće u Evropi po ostvarenoj prodaji vozila do kraja 2008. godine, izveštava Itar-Tas, pozivajući se na analitičara "Prajsvoterhauskupersa" Stenli Ruta.

On tvrdi da će se na ruskom tržištu ove godine prodati 3,6 do 3,8 miliona komada automobila.

Rut je naveo da je u prvom polugodištu u Rusiji prodato oko 1,64 miliona vozila, što je 41 odsto više nego u istom periodu 2007. Od januara do juna ove godine, prodato je 380.000 vozila ruske izrade, 290.000 automobila inostranih kompanija montiranih u Rusiji, 785.000 uvezenih i 190.000 korišćenih inostranih automobila.

Prodaja automobila na ruskom tržištu porasla je, prema vrednosti, 64 odsto za šest meseci ove godine i dostigla 33,4 milijarde dolara. Prema Rutu, vrednost ruskog tržišta automobila nastaviće da raste, kao i prosečna cena vozila.

U narednih osam godina proizvodnja u ruskim fabrikama mogla bi da poraste dva puta. U ovoj godini biće proizvedeno 1,7 miliona vozila, što nagoveštava da bi do 2015. godine ta cifra mogla da dostigne tri miliona.

Do kraja naredne decenije broj automobila u Rusiji uvećaće se na 55 miliona, od čega će najveći deo biti inostrane robne marke. Potkraj ove godine u Rusiji će biti skoro 30 miliona vozila, a većinu će činiti domaći tradicionalni modeli.

Proizvodnja inostranih automobil koji se montiraju u Rusiji dostići će dva miliona komada do 2012. godine, sa prosečnom cenom od 25.000 dolara.

Ukupna prozvodnja delova za montažu inostranih automobila u Rusiji premašiće devet milijardi dolara do 2012., što je devet puta više nego u tekućoj godini.





Mitsubishi Colt Attivo

11 Jul 2008 - 01:32 Noviteti Link

Mitsubishi je za britanske kupce pripremio novu specijalnu ediciju svog najmanjeg modela u evropskoj ponudi.

To je Colt Attivo (na italijanskom energičan, živahan) koji se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a pokreće ga 1.1 litarski benzinac sa 74KS pri 6000 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.

Kako je to već red kod specijanih edicija, Colt Attivo karakteriše bogatija standardna oprema, koja u ovom slučaju podrazumeva aluminijumske točkove od 14 inča, Radio / CD plejer, ABS i EBD sisteme, centralno daljinsko zaključavanje i vazdušne jastuke za vozača i suvozača.

Colt Attivo je britanskim kupcima dostupan u pet boja (Lunar Silver, Illusion Blue, Atlantis Blue, Sparkling Black i Spicy Red), a cene se kreću od 7999 funti (10.040 evra) za trovratnu verziju i idu do 8499 funti (10.670 evra) za modela sa pet vrata.



Francuski Peugeot je danas objavio prve zvanične fotografije modela 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).

Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov podignut ili spušten, kreće od 226 do 405 litra).

Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).

U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).

Zvanična svetska premijera 308–ice CC je naravno zakazana za domaći teren salona automobila u Parizu, koji se u tom gradu održava u prvoj polovini oktobra, dok prodaja startuje ili krajem ove ili početkom naredne godine.

 



Verano Motors (www.verano.co.yu), uvoznik Peugeotovih automobila za Srbiju, u svojoj ponudi od nedavno ima i novi model Partner Tepee, koji u zavisnosti od verzije, kod nas staje od 15.490 evra (Partner Tepee 1.6 HDi sa 75KS) do 19.050 evra sa PDV-om za model Partner Tepee VTC 1.6 HDi sa 90KS. Osim ova dva HDi dizelaša, u paleti se nalazi i jedan benzinac koji takođe ima zapreminu od 1.6 litra i koji razvija 90 konja.

Kao što je poznato, novi Partner praktično predstavlja brata blizanca novog Citroena Berlingo (razlikuju se pre svega po izmenjenom prednjem delu), što znači da i Partner u ovoj putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, unapređena ergonomija, veća bezbednost (ABS, ASR i ESP sistemi, prednji vazdušni jastuci) i moderniji i dinamičniji stajling u odnosu na stari Partner se naravno podrazumevaju.

Inače, nosivost Partnera Tepee iznosi 625 kg, dok se zapremina njegovog tovarnog prostora kreće od 678 do čak 3000 litara.



Više o novoj BMW seriji 7 možete pročitati OVDE



Nakon što su prošle nedelje objavili nekoliko zvaničnih slika svog novog kompaktnog sedana Forte, koji zamenjuje dosadašnju, već prilično ostarelu Spectru (u Evropi Cerato), iz Kije su danas stigli i prvi zvanični podaci o njegovim specifikacijama.

Forte je naravno veći u odnosu na Cerato, tačnije, dugačak je 4530 mm, širok 1775 mm, a u početku će ga pokretati dva motora : 1.6 litarski Gamma četvorocilindrični benzinac sa 124KS i dizelaš iste zapremine koji razvija 128KS. Paletu pogonskih agregata će kasnije upotpuniti i jači 2.0 litarski četvorocilindrični benzinac, ali Kia za sada nije saopštila podatak o njegovoj snazi.

Za Forte je Kia predvidela bogatije standardne pakete opreme, kao i dugačku listu opcija na kojoj se, između ostalog, nalaze i navigacioni sistem sa glasovnim komandama, dugme za start motora, Bluetooth, aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama dimenzija 215/45R17)...

Forte je jedan od prvih modela korejske kompanije koji se odlikuje novim oštrijim korporativnim izgledom, viđenom na studiji KOUP Concept (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Dizajn inače potpisuje Peter Schreyer, odgovoran za izgled prve generacije Audija TT i Volkswagena New Beetle.

Forte će se u salonima dilera na domaćem, korejskom tržištu naći već od 21. avgusta, prodaja u SAD-u startuje sredinom 2009. (nekoliko meseci kasnije Kia će na tržište izbaciti i njegovu kupe verziju), dok za sada nije poznatao kada stiže u Evropu.

Druga današnja vest iz korejske fabrike jeste novi SUV Sorento, mada ovde odmah i napomena da ove slike novog Sorenta nisu zvanične, već su delo spretnog fotografa, koji nam je omogućio da vidimo njegov izgled pre oficijelne premijere. U ovom trenutku nema puno podataka o ovom SUV modelu, mada se pretpostavlja da će platformu i veliki deo komponenti deliti sa Hyundaijem iX55 (o njemu više OVDE), uključujući i novi 3,0 litarski turbo dizel motor sa oko 240KS (sadašnji 2.5 CRDi ima 170 konja). Ostatak palete će činiti novi Hyundaijev Theta II benzinski 2,4 litarski 4-cilindraš sa 170KS i 230Nm obrtnog momenta, kao i 3,8L V6 sa oko 275KS. Kako se očekuje, novi Sorento (biće naravno nešto veći nego do sada i imaće i treći red sedišta) bi na tržištu trebalo da se pojavi tokom naredne godine.



Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih automobila, pa su tako već predstavljeni modeli i30 i i10 (naslednik Atosa), slediće i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti i novo ime  - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Premijera evropske verzije Veracruza, odnosno modela iX55, biće održana u oktobru ove godine na salonu automobila u Parizu. 

Hyundai iX55 će pokretati novi 3.0 litarski turbo dizel V6 motor sa oko 240KS (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom), dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3.6 litarskim V6 benzincem sa 250KS.

Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom prošle godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele kao što su Lexus RX350, Mazda CX-7, Nissan Murano, Honda Pilot, BMW X5, VW  Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima i "sitnice" poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.

  



Kako stvari sada stoje, kabriolet verzija Maseratijevog GranTurisma će se na tržištu naći u martu 2009. godine, što znači da će njegova zvanična svetska premijera najverovatnije biti na jednom od većih sajmova automobila koji će se održati ove jeseni (ili u oktobru na salonu u Parizu ili u Los Anđelesu u novembru).

Iako su neke od poslednjih špijunskih slika nagoveštavale da će GranTurismo Spyder dobiti tvrdi sklopivi krov, prema najnovijim vestima izgleda da su se u italijanskoj fabrici ipak odlučili za klasično rešenje platnenog krova (takvo rešenje uostalom koriste i Jaguar XK, BMW serija 6 i Porsche 911).

Što se motora tiče, GranTurismo Spyder će pokretati 4.2 litarski V8 agregat sa 298kW/405KS iz Coupe verzije mada se kasnije očekuje i snažnija "S" varijanta sa većim 4.7 litarskim V8 motorom od 323kW/440KS (oslabljena verzija motora iz Alfe 8C Competizione/Spider).

U svakom slučaju, u Maseratiju se nadaju da će sa novim Spyderom poboljašti svoju prodaju koja je prošle godine iznosila 7350 autopmobila. Za 2008. se inače planira 9000 jedinica, za 2009. 10.000, a 2011. godine kupce bi trebalo da nađe 12.000 Maseratija.



Chevrolet Cruze

10 Jul 2008 - 00:38 Top secret Link

General Motors je kratkim saopštenjem za medije najavio da će na salonu automobilu u Parizu početkom oktobra održati svetsku premijeru svog novog modela Chevrolet Cruze (ovde je zanimljivo primetiti da se pod imenom Chevrolet Cruze na nekim tržištima prodaje i aktuelni Suzuki Ignis a i australijski Holden je koristio naziv Cruze za svoju verziju tog Suzukija).

Kako bilo, GM najavljuje da će Cruze biti dugačak blizu 4,60 metara i da će nuditi udoban i prostrani interijer za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta. Očekuje se da će Cruze biti napravljen na GM-ovoj Delta kompaktnoj platformi, koju već koriste aktuelni Opel i Saturn Astra.

Novi Chevrolet će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet–cena.



Izvor : Tanjug

Kupci automobila u Nemačkoj najviše su zadovoljni japanskom "Hondom" i njenim servisom, posle dve godine korišćenja, pokazalo je istraživanje koje je obavila agencija "JD Pauer".

Istraživanje je obuhvatilo 19.000 vlasnika vozila koji su ogovarali na pitanje - koliko su zadovoljni njihovim autmobilom posle upotrebe u periodu od dve godine.

Anketom je obuhvaćeno 103 modela vozila i 23 proizvođača, prenela je agencija DPA.

"Honda" je postigla "stepen zadovoljstva" od 84,9 procenata, a slede BMW, "Tojota" i "Audi". "Mazda se našla na petom mestu, a šestu poziciju drži "Dajhatsu."

"Mercedes", "Škoda", "Volvo" i "Nisan" dostigli su samo "prosečan" nivo zadovoljstva vlasnika tih vozila od 81,5 procenata. "Ševrolet" je obezbedio 73,6 procenata, dok se na začelju te liste nalaze francuski "Sitroen" i japanski "Suzuki."



Najnovija Dacia Sandero u Srbiju stiže već 15. jula i to po ceni koja za osnovnu verziju sa 1.4 litarskim benzincem od 75KS i osnovnim Base paketom opreme iznosi samo 7555 evra (ovde treba reći da 15. jula startuje prodaja, dok se prve isporuke očekuju u septembru).

Sandero u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju već dobro poznatog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti) koji je inače nedavno doživeo manje kozmetičko doterivanje (o tome više OVDE).

Sandero je inače promovisan još krajem prošle godine u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo potpuno isto.

Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 429 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta i to na 1200 litara. Sandero je inače širok 1750 mm, međuosovinsko rastojanje je 2590 mm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm.

Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS (isporuka dizelaša počinje krajem godine). Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju).

Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji.

VIDEO : Dacia Sandero



Ford će ove godine paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još pre skoro 12 godina na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine).

Sudeći po ovim najnovijim slikama sa sajta Polskatimes, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.

Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj (ove špijunske slike su najverovatnije i napravljene u toj fabrici). Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.

Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9415 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.065 evra.



BMW Group i Fiat Group Automobilies su u zajedničkom press saopštenju i zvanično potvrdili da su potpisali Memorandum o razumevanju, koji predviđa zajedničku saradnju na razvoju komponenti i platformi.  

U saopštenju se navodi da BMW i Fiat proučavaju mogućnosti saradnje na planu razvoja komponenti i platformi za vozila Mini i Alfa Romeo, a kao deo moguće saradnje, BMW Group će Fiatu pružiti podršku prilikom lansiranja brenda Alfa Romeo na tržištu Severne Amerike. 

Pismo o namerma su inače potpisali član uprave BMW AG Friedrich Eichiner i Alfredo Altavilla, odgovoran za razvoj Fiat Group Automobiles i izvršni direktor Fiat Powertrain Technologies. U kratkom press saopštenju se još ističe da su se dva partnera dogovorila da ne otkrivaju detalje o mogućoj saradnji, a rezultati pregovora će najverovatnije biti poznati do kraja ove godine.



Uvoznih Hondinih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (Omladinskih Brigada 33a, tel. 011/2010 915, www.honda-srbija.rs) i zvanično je domaćoj javnosti predstavio novu generaciju modela Accord (svetska prenmijera je inače održana na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi).

Novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa verzijom namenjenoj prodaji u Americi), dok je kabina dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, zatim Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.

Potpuno novi Accord pokreću dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2.0 i 2.4 litra (sa 114kW/156KS i 192Nm, odnosno 147kW/200KS i 234Nm), kao i novi 2.2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. Accord 2.0 postiže maksimalnih 215 km/h, do 100 km/h mu treba 9,3 sekunde, prosečno troši 7,2 litra goriva na 100 km (fabrički podatak), Accord 2.4 do stotke ubrzva za 7,8 sekundi, postiže 227 km/h, troši 8,8 litara, dok Accord 2.2 i-DTEC može do 212 km/h, od 0 do 100 km/h mu treba 9,6 sekundi i u proseku troši 5,6 litara dizela na 100 km.

Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod   benzinaca moguće doplati i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni.

Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. Accord je inače dugačak 4726 mm, širok 1840 mm, visok 1440 mm, a zapremina prtljažnika iznosi 460 litara.

Cene počinju od 23.950 evra sa PDV-om (model 2.0 Elegance) i idu sve do 29.950 evra, koliko treba platiti Accord 2.2 i-DTEC Executive.

Na kraju i napomena da Delta Automoto sada već stari Accord kupcima nudi po posebnim uslovima. Tačnije, u okviru prodajne akcije Last Minute stari Accord 2.0 Sport staje 21.300 evra, Accord 2.4 Executive ima cenu od 25.500 evra, a Accord 2.2 Executive košta 26.500 evra (sve cene su sa PDV-om).



Izvor : Tanjug

Tokom jula, svake nedelje od četvrtka do subote, od 8 do 20 časova, Hyundai Auto Beograd u svom novom poslovnom centru u ulici Milutina Milankovića na Novom Beogradu organizuje dane otvorenih vrata, tokom kojih se vozila mogu kupiti uz značajne, specijalne popuste.

U saopštenju kompanije navodi se da će tokom trajanja letnjeg sajma kupcima biti odobravani popusti u iznosu od 1.000 do 3.000 evra.

Za buduće vlasnike modela Accent pripremljena je još jedna specijalna pogodnost - mogu da dovezu svoj polovni automobil i po najpovoljnijim uslovima otkupa kući odvezu novog Accenta - sa klimom, garantnim rokom od osam godina i posebnom cenom.

Kupcima svih vozila će biti omogućeno istovremeno preuzimanje vozila na licu mesta i izdavanje probnih tablica.