home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kia SOUL Burner

19 Feb 2008 - 16:06 Concept cars Link

Kia je danas objavila prvu tzv. teaser fotografiju jednog od ukupno tri SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog komapktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se pred kraj ove godine). Premijera ova tri SOUL koncepta će naravno biti održana već početkom marta na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show, od 6. do 16. marta), a na ovoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovni nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.    





Alfa Romeo 8C Spider

19 Feb 2008 - 13:10 Noviteti Link

Jedan od najzanimljivijih (svakako jedan od najlepših) noviteta spremnih za skorašnji salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) jeste i ovaj Alfa Romeo 8C Spider, odnosno otvorena verzija već poznatog Alfinog sportskog kupea 8C Competizione. Kao i pomenuti 8C Competizione, i novi 8C Spider će biti ponuđen u limitiranoj seriji od svega 500 primeraka, a pokretaće ga i isti motor. Tačnije, radi se o 4,7 litarskom V8 agregatu sa 331kW/450KS pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko šestostepene robotizovane transmisije (sa komandama za menjanje brzina na volanu) prenosi na zadnje točkove (veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 245/35 napred, a 285/35 pozadi). Zvaničnih podataka o performansama još nema, zato ovde samo podsećanje da kupe 8C Competizione od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,2 sekunde, a maksimalna brzina mu iznosi 292 km/h. Inače, karoserija ovog dvoseda je napravljena od karbon fibera, kočnice su karbon-keramičke (diskovi napred od 380 mm, a nazad 360 mm), a tu je i poznat Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.




Peugeot 308 GT THP 175

19 Feb 2008 - 12:13 Noviteti Link

Sem novog 308 SW u karavan verziji (o tome više OVDE), Peugeot će na predstojećem martovskom salonu automobila u Ženevi porodicu svog modela 308 proširiti i sportskom verzijom 308 GT THP 175. Kao što se vidi već iz njegovog imena, novi model raspolaže sa 175KS pri 6000 o/min., koje izvlači iz 1,6 litarskog turbo benzinca, poznatog već iz manjeg Peugeota 207 GTi THP 175 (u paru sa novim šestostepenim manuelnim menjačem). Ovaj motor je inače napravljen u kooperaciji sa bavarskim BMW-om (ugrađuje se i u Mini Cooper S), ima 240Nm obrtnog momenta (sa overboostom 260Nm), a sa njim 308 GT THP 175 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 225 km/h (emisija CO2 mu iznosi 180 g/km, odnosno za 10% manje nego kod Peugeota 307 2.0 Feline 180). Kako bi naglasilo šta se krije pod poklopcem motora, Peugeot je 308-icu GT THP 175 i estetski doterao. To se odnosi kako na spoljašnjost (doterani prednji branik, zadnji spojler), tako i na interijer, koji je dobio novi izgled upravljača, aluminijumske pedale i aluminijumski vrh ručice menjača (spušteno ogibljenje zaokružuje paket promena na ovom modelu).




Dacia neumorno širi paletu svojih modela, pa tako posle Logana u formi limuzine, karavana (Logan MCV) i komercijalne Van varijante, na tržište stiže i Pick-up model. Fabrika novi Logan Pick-up opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i običnih vozača. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje Logana Pick-up 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm ili 200 mm više od pomenute limuzine. Paleta motora obuhvata već poznate Renaultove motore, tačnije 1,6 litarski MPI benzinac od 64kW/90KS pri 5500 o/min. i 128Nm pri 3000 o/min. (troši 8,1 litara na 100 km), kao i 1,5 litarski dCi dizelaš u verzijama sa 50kW/70 i 63kW/85KS. Slabiji dizelaš raspolaže sa 160Nm pri 1700 o/min., a jači sa 200Nm pri 1900 o/min. (ova verzija sa 85 konja troši 5,2 litra goriva na 100 km, emituje 137 grama CO2 po km i sa jednim punjenjem rezervoara ima autonomiju od blizu 1000 km). Logan Pick-up ima korisnu nosivost od tačno 800 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara (ne treba zaboraviti i svih 300 litara korisnog prostora iza sedišta u kabini). Što se bezbednosti tiče, Logan Pick-Up može biti opremljen i Boschovim ABS-om sa EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), vazdušni jastuk za vozača je standard, a onaj za suvozača opcija. I ovaj model će se proizvoditi u fabrici u rumunskom Piteštiju, a negova komercijalizacija startuje već u martu ove godine, i to naravno prvo u Rumuniji. Tokom 2008. prodaja počinje i u Bugarskoj i Turskoj, dok će ostala tržišta slediti 2009. godine. Kao i kod ostalih karoserijskih varijanti ovog modela, i novi Logan Pick-up će nuditi odličan odnos plaćeno/dobijeno, pa će cena za baznu verziju u Rumuniji iznositi 7250 evra.

VIDEO : Dacia Logan Pick-Up




Sem modela GTR700 Tornado na bazi Porschea Cayenne GTS (o tome više OVDE), nemački tjuner Gemballa ovih dana privlači pažnju i sa dva nova paketa namenjena agresivnijem izgledu i poboljšanju performansi Porschea Cayman S. Prvi je Gemballa GT (na prve dve slike), koji karakteriše novi aerodinamički paket (prednji spojler, novi prednji poklopac, moćniji pragovi, drugačiji zadnji branik, novi spojler pozadi), modifikovana unutrašnjost (u dve boje i sa elementima presvučenih alkantarom), sportski izduvni sistem sa dva završetka, podešavajuće sportsko ogibljenje i atraktivni Racing Black Magic točkovi od 20 inča. Promene na modelu Gemballa GT 4.0L RS (treća slika) su obimnije, koji je sem novog prednjeg i zadnjeg spojlera, dobio i Racing kočioni sistem, Racing Black Edition točkove od 20 inča, dvobojnu unutrašnjost sa kožom i alkantarom (plus aluminijumske pedale, sportska sedišta, sportski volan i nove patosnice), kao i 4.0L RS kit za povećanje snage motora. Gemballa u ovom trenutku još nije objavio specifikacije ovog motora (koji je za 600 kubika veći od standardne verzije), mada bi performanse Gemballe GT 4.0L RS trebalo da se približe modelu 911 Carrera S. Serijski Cayman S inače ima 217kW/295KS, do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde, postiže maksimalnih 275 km/h, dok pomenuti 911 Carrera S raspolaže sa 261kW/355KS, do stotke ubrzava za 4,8 sekunde i postiže najveću brzinu od 293 km/h.



Posle promocije koncept automobila 308 SW Prologue na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, Peugeot je za predstojeći salon u Ženevi najavio i svetsku promociju njegove serijske verzije, koja će izgubiti dodatak Prologue u imenu. Dakle, ovo je Peugeot 308 SW koji nasleđuje dosadašnji karavanski 307 SW, od koga je duži za 71 mm, što znači da njegova dužina iznosi tačno 4,5 metra (ovde i podsećanje da je obični Peugeot 308 u hatchback varijanti dugačak 4,28 metra). U odnosu na klasični 308, novi SW ima i za 10 cm veće međuosovinsko rastojanje (umesto 2,61 iznosi 2,71 metra), a to naravno važi za zapreminu prtljažnika. Dok je kod 308-ice hatchback zapremina istog 348 litara, kod 308 SW ona iznosi 674 litara (u osnovnoj konfiguraciji, dok sa preklopljenim zadnjim sedištima raste na svih 2149 litara). Gama motora počinje 1,4 litarskim VTi benzincem (70kW/95KS i 136Nm, sledi 1,6L VTi (88kW/120KS i 160Nm), pa 1,6 THP sa turbo punjačem (110kW/150KS i 240Nm), dok se najjači benzinac od 128kW/175KS i 240Nm (sa overboostom raste na 260Nm) očekuje nešto kasnije. Dizelaši su zastupljeni sa sledećim agregatima : 1,6 HDi (66kW/90KS i 215Nm), 1,6 HDi (80kW/110KS i 240-260Nm) i 2,0 HDi od 100kW/136KS i 320-340Nm obrtnog momenta (340Nm sa overboostom). Kao i kod 307 SW, i 308 SW će biti dostupan sa tri reda sedišta, velikim panoramskim staklenim krovom, dok će se zavisno od verzije opremati točkovima od 15,16, 17 ili 18 inča (sa gumama 195/65R15, 205/55R16, 215/55R16, 225/45R17 i 225/40R18). Što se bezbednosti tiče, Peugeot će 308-icu opremati i vazdušnim jastukom za kolena (ukupno do 9 vazdušnih jastuka na raspolaganju, a sedam je standard), Lane Departure Warning sistemom iz bratskog Citroena C4 (upozorava vozača kada pređe liniju na putu bez davanja žmigavaca), bi-xenon farovima, ojačanom strukturom karoserije i već standardnim elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, EBA i ESP. Uz privlačan dizajn, veću prostranost i funkcionalnost, komfor, bolju ergonomiju, veći kvalitet upotrebljenih materijala i pomenute moderne motore i vrhunsku bezbednost, nije ni čudo da Peugeot očekuje prodaju od 350.000 komada svih varijanti modela 308 godišnje, koji će se proizvoditi u fabrikama u Miluzu i Sošou.



Iako je bilo planirano da prve oficijelne fotografije novog Volvoovog kompaktnog crossover modela XC60 budu puštene u javnost 20. februara, danas su opet na internet procurele nove zvanične slike ovog modela (procurele slike od pre dva dana možete pogledati OVDE). Drugih novih informacija za sada nema, pa ponavljamo ono što je do sada poznato. Dakle, Volvo će zvaničnu svetsku prezentaciju novog XC60 održati početkom marta na predstojećem salonu automobila u Ženevi (2008 Geneva Motor Show), dok se prodaja planira za drugu polovinu ove godine (u Americi startuje početkom 2009.). Ovaj XC60 u stvari predstavlja serijsku verziju istoimenog koncept automobila predstavljenog na salonu u Detroitu pre nešto više od godinu dana (od koga se najvećim delom i ne razlikuje previše). U osnovi, ovo je odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budući Audi Q5. U ovom trenutku još nema zvaničnih podataka koji će motori pokretati XC60, ali prema nekim ranijim informacijama paletu agregata će (bar u početku) činiti jedan benzinac i dva dizelaša. Benzinac je 3,0 litarski T6 agregat sa 286KS i 400Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavlja 2,4 litarski turbo-dizelaš u dve varijante; jedna sa 163KS i 340Nm, a druga sa 185KS. Dizelaši će standardno biti opremani manuelnim menjačima sa šest stepeni, dok će T6 benzinac imati šestostepenu automatsku transmisiju. Što se cena tiče, one bi trebalo da se kreću u rasponu od 35.000 pa sve do 70.000 evra. Detalji dakle tek slede.



Australijski Bolwell Car Company je objavio prvu zvaničnu fotografiju definitivne verzije svog novog sportskog modela, nazvanog Nagari. Doduše, slika pokazuje samo prednji kraj automobila, ali je i to za sada sasvim dovoljno za prvi, i to prilično povoljan zaključak. Naime, Nagari karakteriše stajling klasičnih sportskih automobila sa centralno smeštenim motorom, a zanimljiv detalj su i četiri okrugla prednja fara, koja neodoljivo podsećaju na rešenje sa legendarnog McLarena F1 (novi Nagari svojim stajlingom takođe odaje počast originalnom istoimenom automobilu iz sedamdesetih godina prošlog veka). U kratkom press saopštenu ove australijske firme se ne pominje koji će motor pokretati novi Nagari (sa karoserijom od karbon fibera), ali prema ranijim najavama radi se o Toyotinom 3,5 litarskom V6 agregatu, zaslužnom za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od oko 4 sekunde. Konkretnije detalje možemo očekivati na predstojećem salonu automobila u Melburnu (Melbourne International Motor Show), koji počinje 29. februara.

UPDATE 29. 2. 2008. : Zvanično je potvrđeno da će Bolwell Nagari pokretati Toyotin 3,5 litarski V6 motor sa 200kW, kao i snažniji kompresorski V6 sa 280kW. Inače, težina ovog automobila iznosi samo 920 kg.



UPDATE : Fiat 500 Abarth

18 Feb 2008 - 01:17 Noviteti Link

Ovo su prve zvanične slike novog Fiata 500 u sportskoj Abarth verziji, koju će italijanska fabrika publici predstaviti već na skorašnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.), dok prodaja startuje u julu. Ovu zabiberenu varijantu Fiata 500 pokreće 1,4 litarski T-Jet benzinski motor sa 99kW/135KS pri 5500 o/min. (za 2 "konja" više nego u novom sportskom Twingu RS) i 180Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min. u tzv. "Normal" modu (u "Sport" modu raste na 206Nm pri 3000 o/min.). Novi Fiat 500 Abarth karakterišu veliki otvori za vazduh u prednjem braniku i maski, novi spojleri, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, atraktivni alu točkovi od 16 inča (17-inčni su opcija), veliki zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika završetka izduvnog sistema, tvrđe podešeno ogibljenje, TTC sistem kontrole trakcije (Torque Transfer Control, sličan Alfinom sistemu Q2), jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klješta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na prednjim blatobranima i naravno na točkovima). Ukratko, Fiat 500 u Abarth dresu izgleda agresivno, oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha (unutrašnjost je bogatija za nova sportska sedišta, kožni vrh ručice menjača i aluminijumske pedale). Za one kojima 135KS nije dovoljno, Fiat priprema i snažniji Abarth 500 SS (Super Sport), koji će se pojaviti u novembru ove godine, a raspolagaće sa 160KS. U svakom slučaju, Fiat 500 Abath će svom vlasniku omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog modela sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima (ubrzanje do 100 km/h bi mu iznosilo manje od 7 sekundi).

VIDEO : Fiat 500 Abarth




Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj prvi kompaktni SUV sa oznakom 9-4X, a kako će taj model izgledati pokazuje Saabova studija 9-4X BioPower Concept, koju će švedska kompanija izložiti i na predstojećem salonu automobila u Ženevi (pre toga već su mogli da je vide posetioci salona u Detroitu). Serijski primerak (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i budućem Audiju Q5) ne bi trebalo mnogo da se razlikuje od koncepta, a prema nezvaničnim informacijama, 9-4X bi mogao da se nađe u prodaji tokom sledeće godine (proizvodnja bi se inače odvijala u GM-ovoj fabrici u Meksiku). Saab 9-4X BioPower koristi GM-ovu Theta Premium platformu i ima Mekferson vešanje napred, a pozadi Multilink. Dizajn ovog koncepta u osnovi reflektuje skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani Saabovim konceptom Aero-X, a to isto važi i za unutrašnjost u kojoj ima mesta za četiri osobe. Ovde treba pomenuti i inovativni sistem za skladištenje tri para skija u prtljažniku (razvijen u saradnji sa firmom Salomon). Saab 9-4X BioPower pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 221kW/300KS i 400Nm obrtnog momenta, a koristi gorivo E85 etanol (kombinacija 85% etanola i 15% benzina). Pogon je naravno Saabov XWD na sva četiri točka (točkovi su veličine 21 inča sa gumama dimenzija 245/55R21), a menjač je šestostepeni automatski sa komandama za manuelno menjanje brzina na upravljaču.



 

Na aukciji održanoj u prestonici Ujedinjenih Arapskih Emirata, Abu Dabiju, registarska tablica sa brojem 1 prodata je za rekordnih 14,5 milona američkih dolara ! To je više nego duplo u odnosu na nedavno prodatu tablicu sa brojem 5, koja je "otišla" za 6,75 miliona dolara (o tome više OVDE). Kako kaže Abdullah Al Mannaei, koji vodi aukciju registraskim tablicama, "što je cifra na tablici manja, to je njena cena veća". Novi vlasnik tablice sa brojem 1, Saeed Abdul Ghaffar Khouri, procenjuje da će vrednost ove registarske tablice najverovatnije biti duplirana u naredne dve godine. Khouri je još dodao da je bio spreman da za ovu tablicu plati svih 30 miliona dolara i da još nije odlučio na koji automobil će je okačiti.    



Rolls-Royce je danas objavio prve oficijelne fotografije i karakteristike o svom novom modelu Phantom Coupe (biće predstavljen na predstojećem salonu automobila u Ženevi), koji u stvari predstavlja produkcijsku verziju koncepta Rolls-Royce 101EX iz 2006. godine. Novim Coupeom se kompletira Rollsova porodica modela Phantom, koju već čine "standardni" Phantom sedan, Phantom Extended Wheelbase (sa dužim međuosovinskim rastojanjem) i kabriolet Phantom Drophead Coupe, a sudeći prema pozitivnim reakcijama publike i potencijalnih kupaca na pomenuti 101EX, u Rolls Roycu su i te kako uvereni u uspeh novog modela. Phantom Coupe u Rolls-Roycu opisuju kao elegantni kupe sa dvoja vrata (tzv. samoubilačka) i četiri mesta, dok je za pogon zadužen 6,75 litarski V12 motor sa 337kW/453KS pri 5350 o/min. i 720Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min. (u paru sa šestostepenom ZF 6HP32 transmisijom). Ovaj 2590 kg težak automobil do 100 km/h ubrzava za samo 5,8 sekundi i postiže elektronski ograničenih 250 km/h. Uprkos potrošnji od 23,2 litra na 100 km (fabrički podatak), a zahvaljujući rezervoaru od 100 litara, autonomija Phantoma Coupe iznosi 400 milja, odnosno 630 km (ovde i podatak da emisija CO2 iznosi 377 g/km). Eksterijer Phantoma Coupe karakterišu dugačka hauba motora, karakteristični (i ogromni) Rolls-Royce prednji gril, kratki prepusti karoserije, veliki sedmokraki aluminijumskki točkovi od 21 inča (gume napred 255/50 R21, pozadi 285/45 R21) i moćni bokovi, dok se unutrašnjost može kratko opisati sa dve reči : luksuz i komfor (za to se brinu kako koža, drvo i hromirani detalji, tako i vrhunski Lexicon LOGIC7TM audio sistem sa 15 zvučnika). Kao opcija su na raspolaganju i dve kamere (jedna napred, a druga pozadi) za olakšano parkiranje, budući da je Phantom Coupe dugačak 5609 mm, širok 1987 mm, visok 1592 mm (zapremina prtljažnika inače iznosi 395 litar, a količnik otpora vazduha Cd je 0,36). Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 374 mm napred, 370 mm nazad, a tu su i sistemi ABS, EBA, DSC (dinamička kontrola stabilnosti) i DTC (Dynamic Traction Control). U press saopštenju se još navodi da novi Phantom Coupe ima aluminijumsku konstrukciju kao i ostali članovi Phantom porodice, da je međuosovinsko rastojanje kraće za 250 mm (iznosi 3320 mm) u odnosu na Phantom sedan (raspored mase je 49:51%) i da je vešanje podešeno tvrđe nego kod ostalih Phantoma (uz sve to, poboljšano je i upravljanje i smanjeno naginjanje karoserije). Inače, novi Phantom Coupe ima samopodešavajuće vazdušno ogibljenje koje se neprekidno prilagođava uslovima vožnje. Proizvodnja novog Phantoma Coupe će zvanično početi u leto ove godine u fabrici u engleskom Goodwoodu (naravno radi se o ručnoj proizvodnji), a njegova cena će se kretati između Phantoma i Phantoma Drophead Coupea.



Upravo tako. Iako je bilo planirano da prve oficijelne fotografije novog Volvoovog kompaktnog crossover modela XC60 budu puštene u javnost tek u sredu 20. februara, ipak smo u prilici da ih pre vremana vidimo već sada. Volvo će inače zvaničnu svetsku prezentaciju novog XC60 održati početkom marta na predstojećem salonu automobila u Ženevi (2008 Geneva Motor Show), dok se prodaja u Evropi planira za drugu polovinu ove godine (u Americi startuje početkom 2009.). Ovaj XC60 u stvari predstavlja serijsku verziju istoimenog koncept automobila predstavljenog na salonu u Detroitu pre nešto više od godinu dana (od koga se najvećim delom i ne razlikuje previše). U osnovi, ovo je odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budući Audi Q5. U ovom trenutku još nema zvaničnih podataka koji će motori pokretati XC60, ali prema nekim ranijim informacijama paletu agregata će (bar u početku) činiti jedan benzinac i dva dizelaša. Benzinac je 3,0 litarski T6 agregat sa 286KS i 400Nm obrtnog momenta, dok dizelaše predstavljaju 2,4D sa 163KS i 340Nm, kao i D5 motor sa 185KS. Dizelaši će standardno biti opremani manuelnim menjačima sa šest stepeni, dok će T6 benzinac imati šestostepenu automatsku transmisiju. Što se cena tiče, one bi trebalo da se kreću  u rasponu od 35.000 pa sve do 70.000 evra. Ipak, na detaljnije informacije ćemo morati da sačekamo 20. februar...



Land Rover (koji ove godine slavi 60 godina postojanja) je najavio da će na salonu automobila u Ženevi evropskoj publici predstaviti svoju studiju LRX Concept, koju su prvi mogli da vide posetioci nedavnog salona u Detroitu. U osnovi, ovde se radi o konceptu kompaktnog SUV-a, čije se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Kako bilo, novi LRX je dugačak 4,35 metra, visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. LRX Concept je postavljen na točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm (pogon je naravno stalni na sva četiri točka, a tu je i Hill Descent Control sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo). Pogon je hibridni, odnosno LRX ima ugrađen 2,0 litarski dizelaš i elektromotor, pa njegova emisija CO2 iznosi samo 120 g/km. Od ostalih detalja treba izdvojiti dugačka vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za  kontrolu 4x4 pogona), produžena centralna konzola i frižider, a u kabini preovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum.

VIDEO : Land Rover LRX Concept




Izvor : www.blic.co.yu 

Autor : Aleksandar Andrić

Za Evropu je „Dodž“ praktično novi brend. Ponegde bi pored vas projurio supersportski „vajper“ ili vas svojim gigantskim dimenzijama šokirao „ram“, ali se to ne može smatrati ozbiljnom aktivnošću na tržištu. S odlukom da se krene u osvajanje evropskog tržišta stigli su i specijalno prilagođeni modeli. Vrata je otvorio adut u nižoj srednjoj klasi - „kaliber“, a potom su usledili „avendžer“ (limuzina srednje klase) i sportsko-rekreativni (SUV) model - „nitro“. Upravo „dodž nitro“ predstavlja možda najbolji primer kako se tipično američki brend prilagodio zahtevima evropskih kupaca. Gigantska hromirana maska hladnjaka i robustna forma karoserije nemaju mnogo veze sa Starim kontinentom, ali dimenzije „nitra“ i pre svega dizel motor jasno govore o namerama proizvođača. Formula „malo naše, malo vaše“ pokazala se uspešnom kod konkretnog vozila koje je već na startu komercijalizacije naišlo na dobar prijem kod kupaca.

Manji nego što izgleda

Klasičan „dodžovski“ dizajn je najzaslužniji što „nitro“ deluje da je znatno veći nego što zapravo jeste. Karoserija je dugačka nepunih 4,6 metara, što je, uz kockastu formu i serijske parking-senzore u zadnjem delu (kod verzije SXT), još jedan adut da se i u gradskim gužvama snalazite iznad očekivanja. Visoka pozicija za upravljačem je takođe važna za dobru preglednost, mada na dužim putovanjima to ume da bude i problem (zbog bržeg pojavljivanja bola u nogama).
Enterijer je kreiran da ponudi komfor za četiri odrasle osobe. Mesta na zadnjoj klupi, naravno, ima i za petog člana posade, ali je za njegov udobniji smeštaj neophodno više prostora na podu koji je „ograđen“ velikim grebenom u sredini.
Oprema je prilično bogata, a pored takozvanog elektropaketa (centralna brava, komande prozora i spoljnih ogledala) i servo upravljača, tu su i automatski klima-uređaj, kvalitetan audio-sistem sa šest zvučnika, kožom obložen upravljač, putni računar s termometrom i kompasom, sistem za programiranje putne brzine...
Zanimljiv deo opreme je i „load n’go“ klizeća platforma koja znatno olakšava unos stvari u vozilo. Inače, osnovna zapremina prtljažnika je 369 litara, a kao i kod drugih savremenih vozila, i u „nitru“ se tovarni prostor može značajno povećati sklapanjem zadnje klupe (deljive u odnosu 65:35 odsto) - na skoro dva kubna metra.

Dobre vozne karakteristike

Uprkos snažnom turbo-dizelu, koji u kombinaciji s petostepenim automatskim menjačem isporučuje 50 Nm više (ukupno 460), od visokog vozila mase bezmalo dve tone ne očekuje se previše. „Nitro“ je, međutim, prilično agilan, a zasluge za to pripadaju dobroj koncepciji sistema oslanjanja i standardnim elektronskim kontrolama stabilnosti (ESP) i proklizavanja (TCS), kao i uređaju za spečavanje prevrtanja (ERM), zbog kojih se nije moralo preterivati s tvrdoćom amortizera.
Pored dobrog kompromisa između stabilnosti i udobnosti, za ozbiljnije akcije tu je i „part-tajm 4X4“ sistem koji nudi izbor između pogona na dva ili sva četiri točka. Kada se obrtni moment prenosi na sve točkove, raspodela se obavlja u srazmeri 50:50 odsto. Nema, međutim, reduktora i blokada pa to ograničava kretanje na asfalt i manje zahtevne terene.
Bazna varijanta ovog vozila na našem tržištu košta 29.999 evra, a testirani SXT s automatskom transmisijom i prilično bogatom opremom 32.570. Kupcima je na raspolaganju i širok spisak opcionala, sa koga izdvajamo „my Gig“ sistem (1.550 evra) koji objedinjuje moćan audio-uređaj (osam „infiniti“ zvučnika + sabvufer), GPS navigaciju i DVD plejer sa dva kolor ekrana (tač-skrin na centralnoj konzoli i dodatni u krovu) i hard diskom od 20 GB.

Cena i oprema test vozila

Dodge Nitro 2.8 CRD SXT: ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, ERM, kontrola pritiska u pneumaticima, zadnji parking-senzori, prednji i bočni vazdušni jastuci, svetla za maglu, progresivni servo upravljač, imobilizator, centralna brava s automatskim zaljučavanjem, alarm, naplaci od lake legure (17 inča), tonirana stakla s UV zaštitom, zatamnjena stakla u zadnjem delu, automatski klima-uređaj, putni računar s kompasom i termometrom, električne komande i grejanje spoljnih ogledala, električne komande prozora u vratima, električno podešavanje vozačevog sedišta u šest smerova, kožom obloženi upravljač, tempomat, audio-komande na upravljaču, „YES Essentials“ zaštita sedišta od flekanja, preklopivo suvozačko sedište, deljiva zadnja klupa (65:35%), „load n’go“ klizeća platforma prtljažnika, radio-6X DVD/MP3 sistem sa šest zvučnika... Cena vozila s uračunatim svim dažbinama je 32.570 evra.

Tehničke karakteristike

Dodge Nitro 2.8 CRD
motor 4-cilindrični, zapremina 2.768 ccm, maks. snaga 130 kW (177 KS) pri 3.800 o/min., maks. obr. moment 460 Nm pri 2.000 o/min., prenos 4X4, menjač automatski, dužina 4.584 mm, širina 1.856 mm, visina 1.773 mm, međuos. rastojanje 2.763 mm, masa 1.940 kg, prtljažnik 369/1.994 litara, rezervoar 70 litara, pneumatici 235/65 R 17, maks. brzina 182 km/h, 0-100 km/h 10,5 s, potrošnja (prosečna) 9,4 l/100 km,
gorivo evrodizel.