home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA


Video prikazuje Saabovu "Move Your Mind" sobu u ICEHOTEL-u na severu Švedske, u koju je smeštena replika Saaba Aero-X Concept, ali koja je, kao uostalom i sve u tom hotelu, izrađena u potpunosti od leda. ICEHOTEL inače ima više od 80 soba i apartmana, postoji samo od decembra do aprila i svake godine mora ponovo da se gradi od nule.





Nije trebalo dugo da nemačka tjuning kuća Gemballa pokaže šta sve može da se uradi od novog Porschea Cayenne GTS, koji je inače svoju premijeru doživeo na salonu automobila u Frankfurtu u septembru prošle godine. Gemballin novi stajling paket Tornado Concept je napravljen specijalno za Cayenne GTS, zahvaljujući kome je ovaj model dobio prilično izmenjen izgled. Paket podrazumeva atraktivne aluminijumske točkove, haubu od karbon fibera, modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh, a pozadi sa integrisanim difuzorom i četiri izduvne cevi), nova zadnja svetla, nova sportska sedišta, panoramski krov i drugačiju centralnu konzolu u stilu Porsche Carrere GT. Gemballa se nije zaustavio samo na izgledu, pa je razvijena i GTR verzija visokih performansi, koju karakterišu trkačka sedišta, smanjenje mase i jedinstveni 2WD pogon. Zvaničnih podataka još nema, ali se očekuje da je Gemballa iz 4,8 litarskog V8 motora uz pomoć dva turbo punjača izvukao bar 700 konja...




Izvor : www.danas.co.yu

Kragujevac - U Zastavi su počele pripreme za proizvodnju Opelovog modela "astra klasik", koja bi u pogonima Fabrike automobila trebalo da startuje u drugoj polovini godine. Na pregovorima u Nemačkoj, dogovoreno je da se stručnjaci Opela uključe u pripreme za proizvodnju "astre klasik" u kragujevačkoj fabrici. U Zastavi kažu da će tender za nabavku nove proizvodne opreme biti raspisan već narednih dana. Reč je o zamašnijem investicionom poduhvatu, sličnom onom koji je prethodio početku proizvodnje modela "zastava 10", o čijoj vrednosti u Zastavi još uvek ne žele da govore.
- "Astra klasik" će biti montirana na traci za završno sklapanje "zastave 10", ali u pogonima Karoserije nedostaju nova oprema i alati, pošto će se karoserijska linija "punta" koristiti samo u završnici izrade školjke "astre klasik". Kad je reč o karoserijskim delovima, oni će se prethodno proizvoditi na drugim linijima, koje treba osavremeniti, odnosno prilagoditi Opelovoj tehnologiji - kaže za Danas Zoran Stošić, direktor Zastave AGEM, novoformirane firme za proizvodnju i plasman Opelovih modela.



Ford će pored potpuno nove Fieste i crossover modela Kuga, na skorašnjem salonu automobila u Ženevi dopuniti paletu pogonskih agregata u svojim modelima Mondeo, S-Max i Galaxy novim Duratorq TDCI dizelašem, nastalim u saradnji sa francuskom PSA grupacijom (Peugeot i Citroen). Radi se o 2,2 litarskom common-rail dizel motoru, koji razvija snagu od 129kW/175KS pri 3500 o/min. i maksimalni obrtni moment od 400Nm pri 1750 o/min. (sa overboostom ta vrednost kratkotrajno raste na 420Nm). Novi motor ima filter čestica čađi, uparen je sa manuelnim šestostepenim menjačem i zadovoljava Euro4 standarde. Sa novim motorom prosečna potrošnja ova tri Forda će iznositi između 6,2 i 6,7 litara na 100 km (zavisno od modela), maksimalna brzina se kreće od 208 km/h (Galaxy) do 233 km/h (Mondeo), a ubrzanje od 0 do 100 km/h kod sva tri automobila iznosi ispod 10 sekundi. Šro se emisije CO2 tiče, Mondeo 2,2 TDCi ispušta 165 g/km, S-Max 176 g/km, a Galaxy 179 g/km. U Nemačkoj će modeli sa ovim motorom biti skuplji za oko 1250 evra u odnosu na dosadašnji najjači dizelaš sa 103kW/140KS, pa će tako Mondeo 2,2 TDCI u toj zemlji imati cenu od 28.150 evra. Sem novog 2,2 TDCi motora, Ford je za Mondeo i S-Max pripremio poseban sportski Titanium S paket, dok će Galaxy dobiti paket Titanium. Tako je Mondeo Titanium S (na slici) dobio novi stajling kit za sportskiji izgled (pragovi, modifikovan zadnji branik sa difuzorom, srebrni trapezoidni otvor za vazduh u prednjem braniku, saćasti gornji i donji gril, dva završetka izduvnog sistema, nova svetla za maglu), spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, aluminijumske točkove od 18 inča, sportska sedišta, kožni volan, detalje u interijeru od brušenog aluminijuma i patosnice od velura.



Dodge Nitro by O.CT Tuning

16 Feb 2008 - 01:16 Tuning Link

Austrijski tjuner O.CT Oberscheider Tuning se posle nedavne prerade Seatovog Leona Cupra i Volkswagenovog Golfa GTI (o tome više OVDE), pozabavio i američkim Dodge Nitrom 2,8 CRD. Ukratko, kupcima željnim više snage O.CT Tuning nudi poseban paket uz čiju pomoć snaga ovog mačo terenca raste sa standardnih 130kW/177KS na 148kW/202KS. I obrtni moment je porastao pa sada iznosi 505Nm, i to u rasponu između 1750 i 2500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 9,9 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 193 km/h. Za poređenje, serijski model do 100 km/h ubrzava za 11,4 sekunde i postiže 182 km/h.



Kompanija Ehom Auto iz Beograda je postala novi član prodajno-servisne mreže za automobile japanskog Subarua u našoj zemlji. Njihov prodajno-servisni centar se nalazi u ulici Svetog Nikole 43 (bivša Baje Sekulića), a prostire sa na oko 3000 metara kvadratnih (od toga 1600 m2 je zatvoreni prostor). U prodajnom salonu će biti izloženi modeli nove Subaru Impreze, o kojoj možete više pročitati OVDE. Inače, ovlašćeni distributer Subaru automobila u Srbiji je firma Nicos C. Kattamis (S&M) Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel. 011/3650-083, www.subaruserbia.com), a pored Ehom Auta, ova japanska marka kod nas ima još dva dilera. To su Graditelj d.o.o. u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400, www.graditelj-group.com) i Čurćić d.o.o. u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222).



Ford je objavio prve zvanične slike i detalje o potpuno novoj generaciji Ford Fieste (konačno!), čija svetska premijera je najavljena za skorašnji salon automobila u Ženevi. Fiesta je dakle ipak zadržala svoje preko 30 godina poznato ime (za to vreme je prodato oko 12 miliona primeraka ovog modela), iako je proteklih meseci bilo nagoveštaja da bi ovaj automobil B segmenta mogao da dobije neki novi naziv. Kao što se odmah primećuje, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta, poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da nova Fiesta putnicima nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Ipak, najviše oduševljava sam izgled ineterijera koji je praktično preslikan iz pomenutog Verve koncepta. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Azije i Severne Amerike, a koristi platformu nedavno predstavljene nove Mazde2 (kao i Mazda2, i nova Fiesta će biti lakša od svog istoimenog prethodnika, a zadržaće slične dimenzije). Fiestu će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša će na raspolaganju biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste (u verzijama sa 3 i 5 vrata) počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine proizvodiće se i u Valensiji.

VIDEO : nova Ford Fiesta




Evo konačno i definitivne, serijske verzije novog Fordovog kompaktnog crossover modela Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima), koji će svetsku premijeru imati početkom narednog meseca na salonu automobila u Ženevi. Kao dizajnerska osnova za ovaj model je Fordovim dizajnerima poslužio njihov koncept Iosis-X iz 2006. godine, i kako to već biva, konačni serijski proizvod izgleda "prizemnije" u odnosu na atraktivni prototip. Ipak, Kuga je sasvim privlačan i atraktivan crossover automobil (nekakav miks SUV i MPV automobila) na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim trapezoidnim otvorom za vazduh u prednjem braniku, a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi), kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Uglavnom, i Kuga prati već poznati Fordov kinetički stil u dizajniranju automobila, pa ne iznenađuje sličnost ovog modela sa Fordovim modelima kao što su S-MAX, Galaxy i novi Mondeo (što takođe važi za unutrašnjost). Kuga će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost, prostran prtljažnik (u osnovnoj konfiguraciji zapremina je 360 litara, a sa obrenim zadnjim sedištima 1355 litara), kao i bogatu opremu. Kuga se inače bazira na Fordovoj C platformi, koju već koriste Ford Focus i C-MAX, Mazda3, Volvo S40 i Volvo V50. Kugu će pokretati 2,0 litarski Duratorq TDCi dizel motor sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (340Nm uz pomoć overboosta), uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem. Kuga će se nuditi u varijantama sa AWD integralnim pogonom, kao i sa FWD pogonom samo na prednjoj osovini. Potrošnja u AWD verziji iznosi 6,4 litra goriva na 100 km (emituje 169 grama CO2 po km), a u FWD varijanti 6,3 litra (naravno ovo su fabrički podaci).Inače, proizvodnja ovog Fordovog konkurenta VW Tiguanu, Toyoti RAV4, Hondi CRV, Nissanu Qashqaiju i ostalima, odvijaće se u nemačkom gradu Saarlouis.

 

VIDEO : Ford Kuga

 



 

Michael Arndt iz Nemačke (preciznije iz Hanovera) je utrošio 6 godina svog života i oko 6000 evra, kako bi napravio vernu kopiju Mercedes-McLarenenovog bolida Formule 1 u prirodnoj veličini, ali napravljenu u potpunosti od - šibica! Za ovo remek delo dotični gospodin je upotrebio 956.000 šibica i 1686 tuba lepka, a njegova Formula može da se rastavi na 45 pojedinačnih delova, radi lakšeg pomeranja i transporta. Da li neko zna bolji način da se utroši 6 godina i 6000 evra?



Lotus Sport, sportska divizija britanskog Lotusa, predstavio je novi Sport Exige Cup 260 za 2008. godinu, koji zahvaljujući revidiranoj elektronici motora sada raspolaže sa 260KS pri 8000 o/min. i 236Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., odnosno za 5KS više nego prošlogodišnja verzija (menjač je inače sa šest stepeni). Budući da je auto težak samo 928 kg, odnos snaga/masa iznosi impresivnih 273KS na 1000 kg. Sport Exige Cup 260 postiže maksimalnu brzinu od 237 km/h, od 0 do 100 km/h stiže za 4,1 sekundu, a do 160 km/h (100 milja na sat) mu treba 9,9 sekundi. Sem pojačanog motora, ovaj Exige je dobio i modifikovanu instrument tablu, novi alarm/imobilajzer, Lotusov Traction Control i Launch Control, poboljšano upravljanje, točkove od 16 inča sa Yokohama A048R gumama, kočioni sistem sa diskovima od 308 mm napred i 282 mm nazad, podešavajuće amortizere, dok su od opcija kupcu na raspolaganju (između ostalog) Recaro/Lotus Sport sedište za vozača, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, klima uređaj i metalik boja. Cena za Sport Exige Cup 260 startuje od 56.034 evra, i to bez poreza.



Chevrolet će uskoro kupcima ponuditi novu (i naravno limitiranu) ediciju aktuelne Corvette Z06. Nova verzija je nazvana 2008 Corvette 427 Limited Edition Z06, a napravljena je u znak sećanja na modele iz šezdestih godina, koji su imali motore zapremine 427 kubna inča. Toliko, odnosno 7,0 litara zapremine ima i V8 LS7 motor u ovoj najnovijoj limitiranoj Corvetti, a raspolaže sa snagom od 377kW/505KS (snaga se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog šestostepenog menjača). Dovolno da auto težak 1437 kg od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za samo 3,7 sekunde, da pređe četvrt milje (402 metra) za 11,7 sekundi, a stazu Nirburgring za 7 minuta i 43 sekunde (najveća brzina iznosi 198 milja na sat ili nepunih 319 km/h). Corvettu 427 Limited Edition Z06 karakteriše posebna Crysstal Red crvena boja, zadnji spojler i kvake na vratima u boji karoserije, jedinstveni hromirani točkovi (gume napred and 275/35ZR18, a pozadi 325/30ZR19), "427" oznake na haubi, sedištima i patosnicama i kožna unutrašnjost (uz doplatu od 1750 dolara dobija se i satelitska navigacija). Corvette 427 Limited Edition Z06 će kupcima u SAD-u i Kanadi biti ponuđena u 427 primeraka (po ceni od 84.195 američkih dolara), a izvan Severne Amerike još u 78 komada, pa će ukupan broj dostići 505 komada (koliko motor ima KS).



Italijanski dizajn studio Bertone je objavio da će na salonu automobila u Ženevi 4. marta 2008. predstaviti novi koncept automobil, i to uprkos velikim finansijskim problemima u kojima se ova kompanija trenutno nalazi. Novi koncept je nazvan Alfa Romeo B.A.T. 11 (B.A.T. je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica), bazira se na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, a budući da je ovo ipak samo dizajnerska vežba, unutrašnjost automobila uopšte nije uređena.



Mazda je danas saopštila da je krajem januara ove godine u Japanu proizvela jubilarni, 100.000 primerak nove generacije svog modela Demio (u Evropi Mazda2). Proizvodnja ovog hatchback modela sa petora varta je inače počela pre osam meseci (krajem maja 2007.), a za predstojeći salon automobila u Ženevi Mazda je pripremila i premijeru Mazde2 u verziji sa troja vrata (o tome više OVDE).



Švajcarska kompanija Rinspeed nas je proteklih godina navikla na zaista zanimljive i originalne koncept automobile, a ta tradicija neće biti izneverena ni na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (2008 Geneva Motor Show). Na domaćem terenu ženevskog salona Rinspeed će naime prikazati svoju najnoviju kreaciju, nazvanu sQuba, a radi se prvom pravom automobilom sa kojim možete i da ronite do dubine od 10 metara. Zbog toga ovaj izuzetan automobil odmah podseća na specijalno prerađeni Lotus Esprit koji je takođe mogao da roni, doduše samo u filmu o tajnom agentu James Bondu pod nazivom "Špijun koji me je voleo." Ono što je pre 30 godina bila samo holivudska mašta, Rinspeed je pretvorio u stvarnost. Budući da je James Bond u pomenutom filmu vozio Lotus, i Rinspeed je za osnovu svoje kreacije upotrebio jedan Lotusov automobil, ovog puta radi se o modelu Elise. Zadnje točkove ovog dvoseda pokreće elektromotor (sa 37kW i 160Nm), dok su za pokretanje ispod vode zaduženi propeleri i dva mlazna motora. Zbog laganih materijala korišćenih u njegovoj konstrukciji, sQuba je težak samo 920 kg, a dimenzije mu izgledaju ovako : dužina 3785 mm, širina 1820 mm, a visina 1117 mm. Kao što je to već bio slučaj i ranije sa studijama ove švajcarske firme, i sQuba će najverovatnije ostati samo koncept, kao jedinstven dokaz mašte ljudi iz Rinspeeda.



Britanski Morgan je danas saopštio da će na skorašnjem salonu automobila u Ženevi predstaviti koncept automobil LifeCar sa gorivim ćelijama i četiri elektromotra (po jedan se nalazi u svakom točku automobila). U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se samo vodena para). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile, dok autonomija ovog Morgana iznosi oko 200 milja (322 km). LifeCar Concept se inače bazira na Morganu Aero Eight, a za ceo ovaj projekat bile su potrebne dve i po godine (na projektu su inače učestvovali i QinetiQ, Cranfield i Oxford univerziteti).