home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ovo su nove i potentnije verzije Minijevih modela Cooper S i Clubman Cooper S, najnoviji rad engleske tjuning kompanije John Cooper Works (JCW), inače u vlasništvu bavarskog BMW-a. Bez obzira na doteranu spoljašnjost, ono najbitnije kod ovih automobila se u stvari krije pod poklopcem motora. Radi se o pojačanom 1,6 litarskom četvorocilindričnom turbo benzincu (u paru sa šestostepenom transmisijom), koji umesto fabričkih 129kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta, sa JCW tuning paketom sada razvija 155kW/211KS pri 6000 o/min. i 260Nm, dostupnom u rasponu od 1850 do 5700 o/min. (sa overboostom kratkotrajno raste na 280Nm). To je dovoljno da 1205 kg težak Mini JCW od 0 do 100 km/h ubrza za 6,5 sekundi, Miniju JCW Clubmanu treba 6,8 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 238 km/h. Po fabričkim podacima Mini JCW troši 6,9 litara goriva na 100 km (emituje 165 grama CO2 po km), a Mini JCW Clubman 7,0 litara na svakin 100 km (emituje 167 g/km CO2). Osim snažnijeg motora, oba ova Minija su dobila i 17-inčne točkove (JCW Cross Spoke CHALLENGE) sa Run-Flat pneumaticima, pojačane kočnice (diskovi od 316 mm napred, 280 mm pozadi), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, dorađeno ogibljenje (tvrđe podešeno i spušteno za 10 mm), sportska sedišta i trokraki kožni sportski volan. U opremi se nalaze i sistemi, kao što su ABS, EBD, CBC (Cornering Brake Control), DSC (Dynamic Stability Control), DTC (Dynamic Traction Control) i EPAS (Electrical Power Assisted Steering). Zvanična premijera ovih Minija je najavljena za salon automobila u Ženevi (6.- 16. mart), a cene su već poznate : Mini JCW ima cenu od 27.700 evra, a Mini JCW Clubman 29.500 evra.

VIDEO : Mini JCW i Mini JCW Clubman

VIDEO : Mini JCW






Izvor : www.blic.co.yu

Autor: Aleksandar Andrić

Evropeizacija proizvodnog programa dovela je do lansiranja nekoliko prilično interesantnih "kija". Jedna od njih svakako je "sid sporti vagon", karavan kod koga južnokorejski proizvođač prilično uspešno spaja praktičnost i dobar izgled. Pri kreiranju karoserije, koja nastaje produžavanjem zadnjeg dela limuzine, najčešće strada-dizajn. "Kijini" stilisti su, međutim, vešto izbegli večitu zamku pa ovaj automobil stasom nimalo ne zaostaje za baznim "sidom". Štaviše, veliki unutrašnji prostor i niz praktičnih detalja pretvaraju "sporti vagona" u najintersantniju "kiju" niže srednje klase.

Krenimo od transportnog potencijala. Fabrika navodi da je osnovna zapremina prtljažnika 534 litra. To je, međutim, ukupan volumen, odnosno zbir dve potpuno odvojene celine. Koferi i drugi veći predmeti odlažu se u prostor veličine 479 litara, a za pribor, alat i slične sitnice na raspolaganju je još 55 litara u dvostrukom podu. Poput drugih sličnih vozila, i „sporti vagon“ ima deljivu zadnju klupu u odnosu 60:40 odsto, koja omogućava proširenje tovarnog dela do 1.664 litra. Kada se na sve to doda i komotan putnički prostor, nije teško zaključiti da je ovaj automobil spreman da pruži puno toga čak i veoma zahtevnim korisnicima.

IZBALANSIRANA PONUDA

I oprema je prilično bogata, pogotovu kada se ima u vidu sadržaj paketa „EX jurop plus“. Putnicima je na raspolaganju automatska klimatizacija, kaseta povezana s njom, audio sistem s priključcima za eksterne uređaje poput MP3 plejera, putni računar, automatsko zaključavanje vrata... Treba, ipak, istaći da se s luksuzom nije preterivalo. „Kija“ je pod kontrolom „Hjundaija“, pa je sasvim logično što „sid“ po nekim detaljima zaostaje za modelom „i30“ s kojim deli istu platformu i dobar deo mehanike i drugih komponenti. Razlike su najuočljivije na plastičnim panelima i iluminaciji instrumenata, čija naranžasta pozadina prilično dobro razbija monotoniju u kabini dominantne sive boje.
Pozicija za upravljačem je dobra, vozačko sedište udobno, ali sa slabom potporom na bokovima zbog čega je prilikom oštrije vožnje teško zadržati telo onako kako želite. Tokom hladnih dana delimično je ugrožena i preglednost. Zagrevanje kabine i odmagljivanje prozora traje duže nego što bi trebalo, pa neprozirni trouglasti prozori i iskošeni stubovi u zadnjem delu stvaraju velike mrtve uglove.

DOBRE PERFORMANSE

Pored ambiciozno projektovanog sistema oslanjanja (napred: mekferson, nazad: višestruke veze) dobre vozne karakteristike zasluga su i progresivnog servo-upravljača i brojnih elektronskih kontrola. „Sid EX jurop plus“ ima nadzor stabilnosti i proklizavanja pogonskih točkova, što dodatno unapređuje i onako solidan učinak turbo dizela radne zapremine 1,6 litara. U test vozilo bila je ugrađena jača varijanta tog motora, maksimalne snage 115 konja. Ubrzanja su iznad očekivanja, imajući u vidu pozamašnu masu i veličinu karoserije, ali i činjenicu da „sid SW 1,6 CRDI“ raspolaže s petostepenim menjačem. Pored toga što nije opremljen „brzinom“ više, ovom „korejcu“ se može zameriti i to što pravi nešto veću buku, čime ni u jednom trenutku ne ostavlja dilemu koji energent sagoreva. Ako već ne može da se pohvali tihim radom, onda to svakako čini potrošnjom evrodizela koja tokom testiranja nije prešla prosečan nivo od 6,5 litara na 100 kilometara pređenog puta. Nasuprot ekonomičnosti motora stoji prodajna cena „sida SW 1,6 CRDI EX jurop plus“, koja čak i s aktuelnim popustom dostiže skoro 20.000 evra. Za taj novac može se nabaviti puno toga, pa je odnos plaćeno-dobijeno bez ikakve dileme najveća mana ovog automobila.

Cena i oprema test vozila

Kia C’eed SW EX Europe+: ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, frontalni i bočni er-begovi, vazdušne zavese, aktivni nasloni za glavu, imobilizator, daljinsko centralno zaključavanje s automatskim aktiviranjem iznad 40 km/h i otključavanjem u slučaju sudara, progresivni servo-upravljač (podesiv po visini i dužini), putni računar, polen-filter, električne komande za prozore u svim vratima, radio/CD/MP3 sa šest zvučnika i USB priključkom, deljiva zadnja klupa 60:40 odsto, električna utičnica u prtljažniku, tonirana stakla, krovni nosači srebrne boje, alarm, automatski klima uređaj, kožne obloge upravljača i ručice menjača, prednja sedišta s potporom u donjem delu leđa (vozačevo podesivo i po visini), centralni naslon s dvodelnom kasetom, kaseta s hlađenjem, električno pokretani i grejani spoljni retrovizori, držač za naočare u krovu, prednja i zadnja svetla za maglu, metalik boja (+370 evra)... Cena test vozila s uračunatim PDV-om je 23.110 evra (s trenutnim popustom 19.641).

Tehničke karakteristike

Kia C’eed SW 1.6 CRDI
motor 4-cilindrični, zapremina 1.582 ccm, maks. snaga 84,6 kW (115 KS) pri 4.000 o/min., maks. obr. moment 255Nm pri 1.900-2.750 o/min., prenos napred, menjač petostepeni, dužina 4.480 mm, širina 1.790 mm, visina visina 1.490 mm, međuosovinsko rastojanje 2.650 mm, masa 1.419 kg, prtljažnik 534-1.664 l, rezervoar 53 l, pneumatici 205/55 R16, maks. brzina 188 km/h, 0-100 km/h 11,5 s, potrošnja (EU) 4,2-5,7 l/100 km, gorivo evrodizel.




Daimler AG je odlučio da pokrene proizvodnju modela Maybach Landaulet, koga su u formi koncepta prvo videli posetioci salona "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (u novembru prošle godine), a nedavno je bio izložen i na salonu automobila u Detroitu. Za vreme salona u Detroitu najavljena je i proizvodnja jedne manje serije ovog modela (kada se nezvanično pominjala cena od oko 800.000 evra), a ovih dana je stiglo i zvanično obaveštenje fabrike da će se Maybach Landaulet naći u prodaji na jesen ove godine, i to po ceni od 1,35 miliona dolara, odnosno oko 900.000 evra. Maybach Landaulet se inače bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil na slikama je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovaj model. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ADS II (Adaptive Damping System), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju).



Mitsubishi je za skorašnji salon automobila u Ženevi (za predstavnike medija se otvara 4. marta) pripremio promociju studijskog modela Lancer Prototype-S, koji najavljuje skori dolazak serijskog Lancera u obliku hatchback verzije sa petora vrata (zvaće se Lancer Sportback). Ovde i podsećanje da je japanski proizvođač još 2005. godine predstavio studiju Lancer Sportback Concept, takođe u formi kombilimuzine sa 5 vrata, koja je dizajnerski veoma slična ovom Lanceru Prototype-S. Razlike se svode na svetla i branike, a i izduvne cevi kod Lancera Prototype-S su konvencionalnijeg oblika. Drugim rečima, Lancer Prototype-S na ovim slikama je praktično spreman za proizvodnju i neće se mnogo razlikovati od serijskog modela. U ovu studiju je ugrađen 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac (iz Lancera Ralliart), koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon je naravno na sva četiri točka). Lancer Prototype-S ima i aluminijumske točkove veličine 19 inča i Mitsubishijev ACD Active Center Differential. Dimenzije izgledaju ovako : dužina 4585 mm, širina 1760 mm, visina 1480 i međuosovinsko rastojanje 2635 mm. Po sadašnjim informacijama serijski Lancer Sportback će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini ove godine i dopuniće paletu ovog Mitsubishijevog modela, u kojoj se već nalaze sedan i sportska EVO verzija. Ponuda motora bi trebalo da obuhvata već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o benzinskim i dizel motorima zapremine od 1,5 do 2,4 litra (mada za sada nije sigurno da li će se ugrađivati i 2,0 litarski turbo iz sportskog EVO modela).



Nemačka tjuning kuća Carlsson (specijalizovana za preradu Mercedesovih modela) je objavila da će na salonu u Ženevi početkom marta izložiti jednu svetsku i dve švajcarske premijere. Svetska premijera je Carlsson CD32, koji se bazira na Mercedesu C 320 CDI Estate (karavan), dok lokalnu, švajcarsku premijeru imaju Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge i Carlsson ML CD32 na osnovi Mercedesa ML 320 CDI. Carlsson je za CD32 Estate pripremio C-Tronic CD32 paket, zaslužan za porast snage i obrtnog momenta u iznosu 20 % u odnosu na serijsku verziju ovog agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. To u praksi znači da je kod ovog V6 dizelaša snaga porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). Inače, ubrzanje do stotke je bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovaj motor ne samo da je snažniji, nego mu je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10%. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi 1/14RS točkovi od 19 inča. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i novi sportski izduvni sistem. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...).  

Carlsson Aigner CK65 "Eau Rouge"


Mercedes CL 65 AMG (koji je sam po sebi već dovoljno "nasviran" i ekskluzivan) u režiji Carlssona dobija ime CK65 "Eau Rouge" i pojačan V12 motor na svih 529kW/720KS i 1100Nm (dakle, za 79kW/108KS više u odnosu na pomenuti CL 65 AMG). To je zasluga (između ostalog) specijalne elektronske kontrolne jedinice motora, sportskog filtera za vazduh i sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Maksimalna brzina prema zvaničnom saopštenju iznosi elektronski limitiranih 320 km/h, dok ubrzanje do 100 traje samo 3,9 sekundi. Cena je svih 305.000 evra, napraviće se serija od samo 10 primeraka. Ovaj CK65 je inače dizajniran zajedno sa ljudima iz poznatog nemačkog brenda Etienne Aigner (proizvode ženske tašne, obuću i ostale proizvode od kože), a karakteriše ga i dvobojni eksterijer i detaljno preuređena unutrašnjost.

Carlsson ML CD32


Carlsson je za Mercedesov model ML 320 CDI kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V6 dizel agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 40 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje, manje naginjanje i bolju aerodinamiku vozila). Carlsson je svoj model nazvao ML CD32, a velika snaga u kombinaciji sa atraktivnim izgledom i luksuznim interijerom čine ga snažnom pojavom, bilo u gradu ili van njega. Što se snage tiče, Carlsson je V6 dizelaš pojačao na 198kW/269KS i 612Nm obrtnog momenta, dostupnog pri 1800 o/min. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika (napred sa integrisanim spojlerom, a pozadi sa difuzorom) i naravno novih Carlsson 1/11Evo Brilliant Edition točkova, veličine 22 inča i sa gumama dimenzija (285/30 R22. Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili kombinaciji kože i alkantare), aluminijumskim pedalama i dodatnim osvetljenjem. Naravno, ne postoje nikakva ograničenja za želje onih kupaca koji žele da svom ML-u daju neki svoj lični pečat.



Uvoznik Forda za našu zemlju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel. 011/20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) organizovao je 20. februara srpsku prezentaciju detaljno restilizovanog Forda Focus, koji je inače premijerno predstavljen još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu. Prvo što kod obnovljenog Focusa upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle nešto više od tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Od jednog prilično neupadljivog  Focusa dobijen je daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga za to pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Focus i dalje ostaje jedan od najprostranijih automobila u klasi, nudeći mnogo mesta na zadnjim sedištima i za dva odrasla putnika. Prvoklasne vozne osobine koje su proslavile Focus prisutne su i u obnovljenom modelu, odnosno Focus još uvek postavlja merila u klasi kada su u pitanju upravljivost, preciznost servoupravljača i celokupnog užitka u vožnji. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema, tačnije benzinci (zapremine od 1,4 do 2,5 litra) imaju snagu u rasponu od 80 do 225KS, dok TDCi dizelaši, zapremine od 1,6 do 2,0 litra, razvijaju  između 90 i 136KS. Kao i do sada, Focus će se nuditi u verzijama hatchback (sa troja i petora vrata), karavan i limuzina (kasnije stiže i Coupe-Cabriolet varijanta). Posebnu pažnju zaslužuje sportska ST varijanta, koja sem snažnijeg motora, raspolaže i agresivnijim aero body paketom (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, difuzor pozadi, zadnji krovni spojler), atraktivnijim aluminijumskim točkovima veličine 18 inča i sa dva završetka izduvnog sistema. Focus ST pokreće 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja mu po fabričkim podacima iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 je 224 grama po kilometru. Što se cena za obnovljeni Focus u Srbiji tiče, one su čak i nešto niže od prethodnog modela, što znači da osnovni Focus (1,4 litarski benzinac sa 80KS,  sa troja vrata i opremom Trend) košta 15.600 evra sa PDV-om (110 evra manje od ranije redovne cene), dok najjeftiniji dizelaš 1,6 TDCi sa 90KS i Trend paketom, sada ima cenu od 17.600 evra (ranije 17.870 evra).



Pet meseci posle zvanične prezentacije na salonu automobila u Frankfurtu, novi Suzuki Splash stiže i na naše tržište. Tačnije, cena za bazni model 1.0 GLX + (sa trocilindričnim 1,0 litarskim benzincem od 65 konja) u Srbiji iznosi 12.200 evra sa PDV-om. Splash inače predstavlja plod zajedničke saradnje ove japanske fabrike i Opela, koji svoju verziju ovog malog gradskog automobila prodaje kao Opel Agilu. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju ovog mikrovena od Opelovog, pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku (koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika), kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki dizajn Splasha opisuje kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash je dugačak 3715 mm, širok 1680 mm, a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. Splash pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i postiže 160 km/h (troši 5,2 litra benzina na 100 km), veći četvorocilindrični benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS (do stotke ubrzava za 12 sekundi, dostiže 174 km/h, troši 5,6 litra benzina), dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,5 sekundi, postiže 162 km/h, a troši nešto više od 4 litre dizela na 100 km). Standardno se ugrađuje ručni menjač sa 5 stepeni, dok je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Sve ono što važi za novu Agilu, važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu, a povećana dužina i širina (u odnosu na prethodni Suzuki Wagon R) pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila). U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati sa 178 na svih 918 litara, a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Splash se proizvodi u susednoj Mađarskoj, dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.

VIDEO : Suzuki Splash




Tjuning kuća TechArt Automobildesign će 78. salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) iskoristiti da publici predstaviti svoje viđenje Porschea 911 Turbo Cabriolet, koji se odlikuje unapređenim performansama i poboljšanom aerodinamikom. Ovom novom Techartu GTstreet Cabrio će društo na ženevskom štandu ove kompanije praviti i GTstreet Coupe, koji je svoju premijeru takođe doživeo na salonu u Ženevi (2007. godine). Za performanse se brine šestocilindrični 3,6 litarski bi-turbo bokser motor, koji sada umesto fabričkih 353kW/480KS i 620Nm razvija 463kW/630KS i 820Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i maksimalnu brzinu od 345 km/h (serijski model može do 310 km/h, a ubrzanje do stotke mu iznosi 3,8 sekunde). Povećanje snage je postignuto, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora, sportskom filteru za vazduh i novom sportskom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika (sa četiri završetka). TechArt je GTstreet Cabrio opremio i novim aerodinamičkim paketom, zaslužnim kako za sportskiji izgled (novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, podešavajuće zadnje krilo), tako i za bolje prijanjanje ovog Porschea. Treba napomenuti da su ovi aerodinamički dodaci razvijeni u vazdušnom tunelu. Tu je i TechArt VarioPlus vešanje, koje dozvoljava spuštanje istog do 25 mm, a svakom vozaču da individualno podešava set-up amortizera (Normal i Sport). Točkovi su veličine 20 inča (napred 8.5Jx20, pozadi 12Jx20) sa gumama dimenzija 245/30 R 20 napred, odnosno 325/25 R 20. TechArt sportski kočioni sistem podrazumeva diskove od 390 mm napred i 365 mm nazad. Techart je takođe doterao i unutrašnjost, a to podrazumeva u potpunosti kožni interijer, kao i pedale, odmorište za nogu i vrh ručice menjača napravljene od aluminijuma.

  



Sem Twinga RS i Koleosa, Renault će na salonu automobila u Ženevi (6. - 16. mart) premijerno predstaviti i novu Lagunu GT, koju u ovoj francuskoj kompaniji opisuju kao "Renaultov Quattro." U stvari, Laguna GT je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS: four-wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama. Za pogon su zaduženi 2,0 litarski turbo benzinac sa 205KS (ima 300Nm pri 3000 o/min.) i 2,0 litarski dCi turbo-dizelaš sa 180KS (400Nm pri 2000 o/min.), a nudiće se i u hatchback i karavan verziji karoserije. Unutrašnjost Lagune GT je bogatija za nova sportska sedišta (sa posebnim GT oznakama), kožu i alkantaru, aluminijumske pedale, sportsku ručicu menjača i novi sportski volan, dok je spoljašnjost dobila atraktivnije aluminijumske točkove od 18 inča (sa Bridgestone Potenza gumama 225/45 R18), agresivnije oblikovan prednji branik, zatamnjena prednja i zadnja svetla, crne retrovizore i dupli završetak izduvne cevi (za zaustavljanje se inače brinu kočnice sa diskovima od 320 mm napred, a pozadi od 300 mm). Kao i kod ostalih Laguna, Renault će i za ovu GT varijantu odobravati garanciju u trajanju od tri godine (ili 150.000 km), a prodaja počinje u aprilu ove godine.

 



JJAD Project 001

22 Feb 2008 - 13:42 Top secret Link

Priprema se još jedan britanski sportski automobil malih dimenzija i male mase, ali sa odličnim voznim osobinama i koji putnicima treba da pruži veliki užitak u vožnji (dakle po Lotusovom receptu). To je bar plan Jima Dowlea (učestvovao u razvoju već odavno legendarnog McLarena F1 i Mercedesa SLR), kome će u razvoju novog dvoseda pomoći meksički dizajner Alejandro Loya Iturralde, inače odgovoran za ove prve crteže. Auto za sada nosi radni naziv JJAD Project 001 (serijski primerak će verovatno dobiti neko maštovitije ime), a predviđeno je da ga pokreće centralno smešten četvorocilindrični motor sa 200KS. JJAD Project 001 će imati karoseriju od karbon fibera i aluminijumsku šasiju, pa ne iznanađuje najavljena težina od samo 870 kg. Kako stvari sada stoje, prvi prototip novog sportiste bi trebalo da bude završen u sledećih 18 meseci, a kada se bude pojavio u prodaji, trebalo bi košta oko 35.000 funti, odnosno oko 46.400 evra.




Hyundai je u decembru prošle godine na salonu automobila u Bolonji (2007 Bologna Motor Show) evropskoj javnosti predstavio naslednika Hyundaija Atos, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneo ime i10, a nedavno je organizovana i prezentacija za specijalizovane automobilske novinare (i to opet u Italiji, tačnije u Palermu na Siciliji). Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil (dužine 3565 mm, širine 1595 mm, visine 1540 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije (idealne za gradsku vožnju i lakše parkiranje), novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika (mada realno pozadi ima mesta za samo dve odrasle osobe) i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Prema navodima same fabrike, i10 je gradski automobil napravljen da bude "zabavan za vožnju, praktičan i pristupačan" i nudi "kvalitet i opremu, koji nijedan konkurent ne može da ponudi za istu cenu". Što se cena tiče, one će se kretati u rasponu od 8400 pa do 10.000 evra, a zavisno od modela, u opremi će se naći i klima uređaj, el. podizači prednjih stakala, daljinsko centralno zaključavanje, servo upravljač, CD/MP3 stereo sa 6 zvučnika, frontalni i bočni vazdušni jastuci, ABS i branici u boji karoserije (kao opcija će se nuditi i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti). U početku će i10 pokretati jedan benzinski i jedan dizel motor : četvorocilindrični benzinac je zapremine 1,1 litra, raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min. (postiže 152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, emituje 119 grama CO2 po km), dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm (u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak), do stotke ubrzava za 15,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Iz korejske firme stiže i najava da će na jesen ponudu dopuniti 1,2 litarski benzinac sa 55kW/75KS. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će na raspolaganju biti i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača). Što se samog interijera tiče, upotrebljeni su kvalitetniji materijali nego u Atosu Prime, instrument tabla je zaista pregledna (to isto važi i za preglednost iz automobila u svim pravcima), sedišta su dobro oblikovana, ima veliki broj ostava za sitnice, a viši je i nivo završne obrade (ovde i podatak da se i10 proizvodi u Hyundaijevoj fabrici u Indiji). Novinari su Hyundaiju i10 uputili zamerke na ne baš dobru zvučnu izolaciju, ručici menjača, koja nije primer preciznosti i naravno na skromnu zapreminu prtljažnika. Inače, uvoznik Hyundaija za Srbiju, beogradski Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu) će novi i10 izložiti i na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta i pod nazivom BG Car Show 02.



BMW je saopštio da će na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) publici predstaviti svoju novu studiju, zvanično nazvanu Vision EfficientDynamics Concept. Drugim rečima, ovo je hibridni BMW X5, koga pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski twin-turbo dizel motor sa common-rail sistemom treće generacije (snage 204KS i 400Nm obrtnog momenta), u kombinaciji sa hibridnim sistemom (koji dodaje još 20KS i 210Nm prilikom ubrzavanja) i novom 8-stepenom ZF automatskom transmisijom. Poenta svega je smanjenje potrošnje goriva i redukovanje emisije CO2, pa BMW Vision EfficientDynamics Concept po fabričkim podacima troši samo 6,5 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 172 grama po km. Inače, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekundi. Sem toga, BMW je ovaj koncept opremio i Brake Energy Regeneration sistemom, solarnim panelima na krovu (površine jednog m2), kao i novim aluminijumskim točkovima od 19 inča.

BMW 1-series Aero Kit

BMW će u Ženevi promovisati i novi BMW Performance Aerodnynamics Kit za modele svoje serije 1, koji je namenjen poboljšanju izgleda (sa njim serija 1 Coupe veoma liči na prošlogodišnji BMW tii Concept), aerodinamike i voznih osobina, dok motori nisu dirani. Tako je serija 1 sa novim Aero Kit-om dobila mnogobrojne delove od karbona (spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor pozadi i kućišta retrovizora), novi aero body paket (prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, pragovi), aluminijumske točkove u trkačkom stilu (veličine 18 i 19 inča), BMW Performance sportske kočnice, spušteno BMW Performance vešanje, sportski izduvni sistem, modifikovani interijer (BMW Performance sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, hromirani vrh ručice menjača, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, elementi od karbona) i detalja poput prednjih "bubrega" u crnoj boji. Posebno je zanimljiv multifunkcionalni sportski volan presvučen kožom i alkantarom i sa LED displejom, koji pokazuje razne informacije, poput temperature ulja i idealno vreme za promenu stepena prenosa.

VIDEO : BMW serija 1 Coupe Aero Kit




Volkswagenov kompaktni SUV model Tiguan je doživeo još jednu preradu tjunera. Naime, posle kompanija Abt i MTM (ne treba zaboraviti ni na fabrički R Line paket), sada i nemački Delta 4x4 razmaženim kupcima nudi svoju verziju ovog modela. Tačnije, u ponudi su dve verzije : jedna namenjena vožnji po uređenim putevima i jedna za off-road uslove vožnje. Ova prva verzija (na prvoj slici) je dobila za 30 mm spušteno ogibljenje (to košta 390 evra), proširenja blatobrana, nove točkove (veličine od 16 do 22 inča) i novi sportski izduvni sistem. Pored svega navedenog, Delta 4x4 kupcima nudi i paket za povećanje snage 2,0 litarskog TDI dizel motora, koji umesto standardnih 140KS i 320Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 126kW/169KS i 384Nm (ovaj paket košta 1300 evra). Druga verzija ovog Tiguana, namenjana off-road vožnji (druga slika), u režiji Delte 4x4 podrazumeva povećanje klirensa (rastojanje od tla) za 50 mm, nove točkove (čija boja je usklađena sa okvirom maske hladnjaka), atraktivne pragove i dodatnu zaštitu ispod branika. Ovakav off-road Tiguan by Delta 4x4 treba platiti 39.772 evra.




Chrysler 300C SRT diesel

22 Feb 2008 - 01:15 Noviteti Link

Chrysler je za evropsko tržište najavio lansiranje nove SRT verzije modela 300C, i to u kombinaciji sa dizel motorom (do sada je SRT oznaku nosio samo model 300C SRT-8 sa 6,1 litarskim benzincem od 425KS i 570Nm). Ipak, bez obzira što nosi SRT oznaku, ovaj 300C diesel će pokretati isti 3,0 litarski V6 CRD dizelaš (sa 160kW/218KS i 510Nm obrtnog momenta), kakav se inače nalazi i u običnom Chrysleru 300C CRD. Drugim rečima, ovde je pre svega reč o paketu za vizuelnu nadogradnju ovog modela (između ostalog, tu su desetokraki točkovi sa modela 300C SRT8), a ne o paketu za poboljšanje njegovih performansi. Novi 300C SRT diesel je deo paketa osvežavanja ovog Chryslerovog modela, koje se prepoznaje po nešto revidiranom zadnjem delu automobila (promenjena grafika zadnjih svetala, mali spojler na poklopcu prtljažnika) i doteraniom interijeru (blago korigovani izgled centralne konzole, novi navigacioni sistem, Chryslerov MyGIG sistem za zabavu i još par sitnica). 



Pored Bertonea, Pinifarine i IED Designa, još jedna italijanska dizajnerska kompanija je za skorašnji salon automobila u Ženevi pripremila novu studiju. To je Fioravanti, koji sa svojim novim Hidra konceptom obeležava i 20 godina postojanja kompanije. Naime, pre dve decenije ovaj dizajn studio je osnovao bivši Pininfarinin dizajner Leonardo Fioravanti, koji je radio na projektima kao što su Ferrari Daytona, Ferrari Dino, Ferrari 512 Berlinetta Boxer, Ferrari 308 GTB i Ferrari 288 GTO. Što se nove Hidre Concept tiče, radi se o kupeu sa petora vrata i za četiri putnika, koga Fioravanti opisuje kao "sporty multi-functional vehicle" ili MPC ("Multi Purposes Coupe"). Hidra Concept takođe treba da predstavi novu generaciju pogonskih agregata na alternativnu energiju kao i fleksibilnu arhitekturu vozila.