home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Iako je 500KS u standardnom Porscheu Cayenne Turbo većini vlasnika i više nego dovoljno, uvek ima dovoljno onih koji žele nešto više i imaju čime to i da plate. Za takve je nemački tjuner SpeedART pripremio novi Cayenne Titan BTR 550 koji je dobio dodatnih 50KS i 130Nm obrtnog momenta. Tako njegov 4,8 litarski V8 agregat umesto fabričkih 368kW/500KS i 700Nm, sada raspolaže sa svih 405kW/550KS i 830Nm. Za sada nema podataka o performansama SpeedART Cayenna Titan BTR 550, zato ovde podsećanje da serijski Cayenne Turbo od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu i postiže najveću brzinu od 275 km/h. Sem motorom, SpeedART je BTR 550 opremio i novim aero body paketom od karbon fibera (modifikovani branici sa novim spojlerima, difuzor pozadi, izraženiji pragovi, veliki zadnji krovni spojler), novim sportskim izduvnim sistemom sa četiri završetka i atraktivnim šestokrakim aluminijumskim točkovima, veličine 22 inča.






Nemačka tjuning kuća Kicherer se pozabavila performansama i izgledom Mercedesove ML klase u dizelskoj ML 420 CDI varijanti. Dok standardni model raspolaže sa 306KS i 700Nm obrtnog momenta, Kichererov model, nazvan ML 42 ICE, zahvaljujući ICE tuning paketu oslobađa 360KS i izuzetnih 900Nm. To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude samo 6,1 sekundu (pola sekunde bolje od fabričke verzije), dok je maksimalna brzina porasla na svih 280 km/h (Kicherer ML 42 ICE naravno zadovoljava Euro4 standarde). Da sve ne bi ostalo samo na motoru, Kicherer je na ML 420 CDI "nakalemio" i ML63 AMG aero body kit, atraktivne AMG točkove od 20 inča, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem i modifikovani interijer (koža, detalji od karbon fibera i novi ergonomski oblikovan sportski volan na kome se nalaze i komande za ručno menjanje brzina). Ovde je zanimljivo primetiti da Kicherer ML 42 ICE do 100 km/h ubrzava za pola sekunde brže nego Porsche Cayenne S, koga pokreće benzinski V8 agregat zapremine 4,8 litara (pritom naravno Porsche ima veću potrošnju).

 



Honda je saopštila da će na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.), sem nove generacije Accorda, evropskoj publici predstaviti i modele FCX Clarity, CR-Z Hybrid Concept i svoj novi RA 108 bolid Formule 1.

Nova Honda Accord

Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu studijom Accord Tourer Concept nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine (kao i do sada, u ponudi će biti sedan i Sports Tourer, odnosno karavan verzija). Novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (posebno u Sports Tourer verziji). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra (sa 114kW/156KS, odnosno 147kW/200KS), kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. (to je 10 konja više nego ranije). Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod benzinaca moguće doplati i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaju više snage, ali im je emisija CO2 i potrošnja goriva značajno umanjena (pritom svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. I kabina je dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.

FCX Clarity

Trebale su da prođu pune dve godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama prerastao u serijski model. Naime, Japanci su na prošlogodišnjem salonu u Los Anđelesu predstavili konačnu verziju ovog automobila (prvi put predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), koji će se pod punim imenom Honda FCX Clarity od ovog leta nuditi ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje). U početku će FCX Clarity biti dostupan samo kupcima u područjima gde postoje stanice za punjenje vodonika. U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus iznosi 270 milja ili 434 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se voda). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, FCX Clarity je lakši od studije od pre nešto više od dve godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej, koji pokazuje potrošnju vodonika.

 

Honda CR-Z Hybrid Concept

CR-Z (skraćeno od Compact Renaissance Zero) predstavlja, kao što vidi već iz njegovog imena, kompaktni sportski automobil na hibridni pogon, koji može da se posmatra i kao najava nekog budućeg naslednika i kod nas nekad vrlo popularnog modela Honda CR-X (Civic Rennaissance Model X), a koji je prestao da se proizvodi pre nekih deset godina. Dizajniran da bude "futuristički i dinamičan", odnosno da kombinuje snažne performanse u kompaktnoj formi sa futurističkim imidžom, CR-Z karakteriše i prostrana unutrašnjost puna svetlosti. Ovo potonje je postignuto zahvaljujući, pre svega, panoramskom vetrobranskom staklu, kao i sunčanom krovu, koji se proteže preko cele dužine krova. Sem toga, CR-Z se ističe i detaljima kao što su veliki gril hladnjaka, prednja i zadnja LED svetla, veoma mali retrovizori, dvostruke izduvne cevi, Brembo kočnice, bočna linija koja se uzdiže od napred prema nazad, stvarajući moćne bokove automobila, veliki 19-inčni točkovi i hi-tech interfejsi u sportskoj, ali i funkcionalnoj i prostranoj unutrašnjosti.




Volvo je saopštio da je sa proizvodnih traka njegove fabrike u Uddevalli juče sišao jubilarni, 15-milioniti automobil sa znakom ove švedske fabrike. Čast da ponese broj 15.000.000 dobio je atraktivni Coupe-Cabriolet model C70. Inače, Volvo je svoj prvi automobil (OV4 Jakob) proizveo 14. aprila 1927. godine. Oznaka OV4 (Oppen vagn) govorila je da se radi o kabrioletskoj karoseriji, a godinu dana kasnije pojavila se i zatvorena varijanta, odnosno PV4 (Person vagn). Četvorka u nazivu odnosi se na broj cilindara motora. Ipak početak nije bio lak. Iako je bila planirana proizvodnja od 1000 komada ovog modela (po 500 kabrioleta i 500 primeraka zatvorene verzije) ukupno je prodato samo 297 komada čime su stvoreni veliki gubici. Ipak, osnivači kompanije (Assar Gabrielsson i Gustaf Larson) nisu se predavali pa je Volvo tokom godina postao sinonim za sigurne, pouzdane i kvalitetne automobile. Zanimljivo je da je Volvou trebalo pune 23 godine da napravi svoj 100.000 automobil, koliko se danas proizvede za samo tri meseca. Najprodavaniji Volvo je i dalje klasična serija 200, koja je u periodu između 1974. i 1993. godine proizvedena u ukupno 2.862.573 komada. Inače, ime Volvo smislilo je nekoliko članova uprave ove firme. U prevodu sa latinskog glagol "volvere" znači kotrljati a u prvom licu jednine "volvere" postaje "volvo", što znači "kotrljam". Istovremeno, kao logo kompanije je uzet starinski hemijski znak za gvožđe - krug sa strelicom, koja dijagonalno ide prema gore. Tokom 1927. logotip je upotpunjen i dijagonalnom trakom, koja se proteže preko rešetke hladnjaka. Traka je u to vreme imala tehničku funkciju, tako što je pridržavala hromiranu značku logotipa na rešetki ali se s vremenom pretvorila u dekorativni simbol, koji krasi rešetku svih Volvo modela. Paletu automobila Volvoa danas čine modeli : C30, S40, V50, S60, V70, XC70, C70, S80, XC90 i najnoviji XC60.  



Peugeot već godinama koristi BMW-ove četvorocilindrične motore, a sada je i bratski Citroen potvrdio da će i njegovi modeli takođe dobiti agregate bavarske marke. Tačnije, radi se o 1,4 i 1,6 litarskim motorima (sa ili bez turbo punjača), koji se ugrađuju u Peugeotove modele 207 i 308 (razvijaju 120, 150 i 175KS, a imaju direktno ubrizgavanje i sistem promenljivog upravljanja ventilima). Iako Citroen za sada nije objavio u koje svoje modele će ugrađivati BMW-ove motore, očekuje se da ih prvi dobije Citroen C5, i to do kraja ove decenije. Jedan od glavnih razloga zašto se Citroen odlučio na ovaj korak leži u BMW-ovoj naprednoj EfficientDynamics stop-start tehnologiji, za koju se Francuzi nadaju da će je vremenom proširiti na sve svoje modele. Sistem koji Citroen planira da upotrebi na svojim automobilima je isti kao i na aktuelnom Miniju, kod koga se prilikom zaustavljanja motor gasi, a automatski uključuje kada vozač izabere prvi stepen prenosa.



Nova, druga generacija Citroenovog modela C5 je imala zvaničnu svetsku premijeru na nedavnom, januarskom salonu automobila u Briselu, a ovih dana su specijalizovani automobilski novinari imali priliku da isprobaju ovaj automobil na prezentaciji u Lisabonu. Novi C5 će se na tržištu naći već u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) ove godine. Novi C5 će se naime (kao i dosad uostalom) proizvoditi u varijantama berlina i Tourer (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako: dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Tourer dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. Kao što se i pretpostavljalo, novi Citroen C5 je dizajnerski veoma sličan konceptu C-Airscape (naročito napred i pozadi), koji je francuski proizvođač predstavio u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu. Inače, za izgled novog C5 zaslužan je Domagoj Đukec, Hrvat koji je ranije radio za Volkswagen, a kasnije je prešao u ovu francusku kompaniju. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko, daleko atraktivniji i elegantniji izgled u odnosu na svog istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela, mada su pomenuti novinari ocenili da fali mesta za glave putnika pozadi u verziji berlina), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, kvalitetnije materijale u interijeru, bolju ergonomiju, poboljšanu zvučnu izolaciju, bolje vozne osobine i izuzetnu stabilnost (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 Plus hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA, ESP sistemi i do 9 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Pomenuti novinari su zaključili da novi C5 neravnine i razna oštećenja na putevima upija gotovo nečujno i uverljivo, bolje vozne osobine su već pomenute, jedino za kompletan utisak nedostaje malo veća preciznost i "komunikativnost" servoupravljača. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004. Novi C5 ćemo uskoro moći da vidimo i u našoj zemlji, tačnije naš uvoznik ovog francuskog proizvođača, firma Vitro Group iz Beograda, će novi C5 izložiti na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta pod nazivom BG Car Show 02. U svakom slučaju, modeli poput Renault Lagune, Ford Mondea, Mazde6, Peugeota 407, VW Passata, Honde Accord, BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C klase dobili su novog, opasnog konkurenta (ne treba zaboraviti ni na novi Opel Insignia, koji nasleđuje Vectru, a pojaviće se na salonu automobila u Londonu, u julu ove godine).



O novoj Delti, čiju će oficijelnu promociju Lancia održati za dve nedelje na predstojećem salonu automobila u Ženevi (6. do 16. mart), već je nedavno bilo reči, a sada je italijanska fabrika i zvanično objavila i tehničke detalje i nove fotografije ovog automobila (ranije objavljene slike možete pogledati OVDE). Nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept automobila Lancia Delta HPE, koji je italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. godine na salonu u Parizu. I serijska verzija je dugačka 4,50 metra, široka 1,80 metra i visoka 1,50 metra, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo). Paleta motora će u početku obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 150KS (u paru sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima). Benzinci su 1,4 litarski TurboJet sa 120 i 150KS, a dizelaš je 1,6 litarski MultiJet sa 120KS. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski MultiJet sa 165KS, zatim 1,9 litarski Twinturbo MultiJet od 190KS i novi 1,8 Di TurboJet benzinac sa 200 konja. Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf u VW grupaciji, što znači pozicioniranje u premium segmentu. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem, satelitsku navigaciju, napredni ESC sistem (Electronic Stability Control), TTC (Torque Transfer control) sistem kontrole trakcije, DST (Drive Steering Control) i SDC vešanje sa elektronskom kontrolom amortizera. Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Gioregetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda. Bez obzira na ovu slavnu prošlost, iz Fiata za sada nema informacija da li će se nova Delta možda vratiti u WRC šampionat.




Volvo XC60 i zvanično

20 Feb 2008 - 13:30 Noviteti Link

Kao što je bilo i najavljeno, Volvo je danas konačno i zvanično objavio fotografije i detalje o svom novom kompaktnom crossover modelu XC60, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati već početkom marta na salonu automobila u Ženevi. Budući da su slike ovog modela procurele na internet još pre nekoliko dana, iznenađenje u pogledu njegovog izgleda je izostalo, ali su sada konačno dostupni i zvanični podaci o paleti pogonskih agregata. Dakle, novi XC60 će (bar u početku) pokretati jedan benzinac i dva dizelaša: benzinac je 3,0 litarski T6 agregat sa 210kW/285KS i 400Nm obrtnog momenta, dok će ljubiteljima dizel motora na raspolaganju biti 2,4 litarski D5 u verzijama sa 120kW/163KS i 340Nm, kao i sa 136kW/185KS i 400Nm. Svi modeli imaju AWD pogon na sva četiri točka kao standard, s tim što se već najavljuje da će najslabiji 2,4 litarski dizelaš sa 163KS od sledeće godine dobiti i FWD varijantu sa samo prednjim pogonom (ovaj motor inače emituje 170 grama CO2 po km). Novi XC60 u stvari predstavlja serijsku verziju istoimenog koncept automobila predstavljenog na salonu u Detroitu pre nešto više od godinu dana (od koga se najvećim delom i ne razlikuje previše), a takođe je i odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budućim Audiju Q5 i Saabu 9-4X. U svakom slučaju, XC60 donosi pravo osveženje u gamu ovog proizvođača, što uostalom potvrđuju i u samoj fabrici, kada napominju da je XC60 nabijen sa više emocija i energije nego ijedan Volvo pre njega (to se vidi i po samom izgledu, tačnije moćnim bokovima, visokim klirensom i velikim točkovina). XC60 je opremljen i novim bezbednosnim sistemom, nazvanim City Safety, odnosno sistemom, koji pomaže vozaču da izbegne ili smanji štetu u sudarima pri malim brzinama, čestim u gradskim uslovima vožnje. Naime, ukoliko preti opasnost da XC60 udari u automobil ispred, a njegov vozač ne reaguje, City Safety sistem će sam početi da koči. Prodaja novog XC60 će u Evropi startovati u drugoj polovini ove godine (proizvodnja će se inače odvijati u fabrici Gent u Belgiji), dok će Amerikanci biti u prilici da ga kupe početkom 2009. godine. Volvo palnira da godišnje plasira 50.000 primeraka ovog modela, a očekuje se da će od 2010. godine pet najvećih tržišta za XC60 biti SAD, Nemačka, Velika Britanija, Rusija i Kina. Što se cena tiče, one još nisu zvanično objavljene, ali bi prema ranijim najavama trebalo da se kreću od 33.000 evra, pa naviše.

VIDEO : Volvo XC60




Novi Audi A4 Avant

20 Feb 2008 - 02:48 Noviteti Link

Sem Peugeota i njegovog karavana 308 SW, i Audi će predstojeći salon automobila u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu). Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra.

VIDEO : Audi A4 Avant




Sem novog modela 8C Spider (o tome više OVDE), italijanska Alfa će na salonu automobila u Ženevi početkom marta promovisati i doterane modele 159, Brera i Spider, kao i Alfu GT Blackline III. Estetske promene kod Alfe 159 su veoma diskretne (novi alu točkovi od 16 i 17 inča, tri nove boje za karoseriju, a u kabini nova sedišta, novi multifunkcionalni displej, nove kontrole za dvozonski klima uređaj), tako da se najveće izmene u stvari kriju ispod lima. Tačnije, u ponudi je Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem (poboljašava uživanje u vožnji i kontrolu automobila), a model sa 3,2 litarskim V6 motorom od 260KS, od sada ima i verziju sa pogonom na prednjim točkovima (do sada je ovaj model bio samo u kombinaciji sa AWD pogonom na sva četiri točka). Paleta motora uključuje i 1,8, 1,9 i 2,2 litarske benzince sa 140, 160 i 185KS, dva 1,9 litarska turbo-dizel agregata (u verzijama sa 120 i 150KS), kao i 2,4 litarski JTDM dizelaš od 154kW/210KS i 400Nm, dostupnog već pri 1500 o/min. (sa ovim agregatom Alfa 159 u limuzinskoj verziji ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde i ima maksimalnu brzinu od 225 km/h, dok 159 karavanski Sportwagon do stotke stiže za 8,6 sekundi i postiže 223 km/h). Zavisno od verzije, doterani 159 se oprema šestostepenom manuelnom, Q-Tronic ili Selespeed sekvencijalnom transmisijom. Možda najzanimljiviji je Q-Tronic menjač, koji vozaču nudi izbor između ručnog i automatskog menjanja brzina, kao i "Sport" i "Winter" (zimski) režim rada. Ovaj menjač se nudi u modelima 159, Brera i Spider, u kombinaciji sa benzinskim 3,2 litarskim V6 JTS benzincem, kao i 1,9 litarskim i 2,4 litarskim JTDM dizel motorima. Alfa 159 je za novu prodajnu sezonu olakšana za oko 45 kg u odnosu na dosadašanje verzije, što je postignuto, između ostalog, ugradnjom lakših aluminijumskoh točkova i delova vešanja od aluminijuma. Od sigurnosnih elektronskih pomagala, 159-tka ima ABS, EBD, ASR, VDC i HBA sisteme, dok je TMPS za nadgledanje pritiska u pneumaticima opcija. Što se Brere i Spidera tiče, promene na ovim modelima se, pre svega, odnose na značajne izmene u interijeru radi poboljšanja komfora (nova prednja sedišta sa el. podešavanjem, kvalitetniji materijali i nove boje, centralna konzola sa integrisanim satelitskim navigacionim sistemom i novim kontrolama za dvozonsku klimu), a dodate su i tri nove boje za karoseriju, novi 18-inčni aluminjumski točkovi i "Electronic Q2" sistem u svim verzijama Brere i Spidera za 2008. godinu (kao i kod modela 159, i Brera i Spider su nešto lakši nego ranije zahvaljujući lakšim aluminijumskim točkovima i delovima vešanja od aluminijuma). Gamu pogonskih agregata čine 2,2 i 3,2 litarski JTS benzinci sa 185 i 260KS, kao i 2,4 JTDM 20v turbo-dizel motor u verzijama sa 200 i 210KS.

Alfa Romeo GT Blackline III 1,9 JTDM

Na salon u Ženevu Alfa će dovesti i specijalni model Alfa GT Blackline III sa 1,9 litarskim JTDM dizel motorom i opremljenim Alfinim Q2 diferencijal sa zatvaračem. Ovaj JTDM agregat razvija 125kW/170KS pri 3750 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (u paru sa 6-stepenom transmisijom), a sa njim Alfa GT Blackline III od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, postiže maksimalnih 216 km/h, troši 6,2 litra goriva na 100 km (fabrički podatak) i emituje 164 grama CO2 po km. Što se izgleda tiče, ova Alfa GT (između ostalog) raspolaže sa aluminijumskim točkovima od 18 inča, hromiranim duplim završetkom izduvnog sistema, crnim kožnim sedištima (sa utisnutim Alfa Romeo logom na naslonima za sedišta), kožnim volanom i alu pedalama.




Cadillac će iskoristiti ovogodišnji salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) da evropskoj javnosti premijerno predstavi svoje modele CTS Coupe Concept, CTS-V, Provoq Concept i Escalade Hybrid.

Cadillac CTS Coupe je za sada još uvek samo koncept vozilo, ali ova američka marka (u sastavu General Motorsa) je potvrdila da se već radi i na serijskoj verziji ovog 2+2 modela (takođe je moguće da će ponudu modela CTS obogatiti i nova wagon-crossover varijanta). Što se dizajna tiče, prednji deo CTS Coupea je preuzet sa limuzinskog CTS-a, dok je zadnji kraj ipak oblikovan nešto agresivnije. I unutrašnjost u osnovi prati linije CTS-a sedan, samo što su u Coupeu upotrebljeni novi materijali i nove boje (u odnosu na CTS sedan, CTS Coupe Concept ima i nešto niže ogibljenje, naravno sportski podešeno). Ovaj kupe je dugačak 4750 mm, širok 1870 mm, visok 1390 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm (drugim rečima, nešto je kraći i niži od CTS sedana, dok je međuosovinsko rastojanje isto). CTS Coupe Concept pokreće novi 2,9 litarski turbo-dizel sa oko 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta, a u paleti će biti i 3,6 litarski V6, koji razvija 227kW/304KS. Snaga se inače preko šestostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove, veličine 21 inča (prednji su inače od 20 inča). Prava poslastica bi trebao da bude sportski CTS-V Coupe sa 6,2 litarskim V8 LSA motorom sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta (već ugrađen u CTS-V sedan, o kome više u nastavku).

Cadillac CTS-V


Posle mnogobrojnih špijunskih slika i neproverenih informacija, Cadillac je na salonu automobila u januaru ove godine konačno i zvanično promovisao svoj novi model CTS-V, koga će sada moći da vidi i evropska publika. Cadillac je u ovog konkurenta BMW-u M5 ugradio GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Što se performansi tiče, Cadillac za sada nije objavio zvanične podatke o ubrzanju i najvećoj brzini, ali prema ranijim informacijama, očekuje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, a da je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm. Prema ranijim najavama, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.

Cadillac Provoq Concept


Cadillac Provoq je novi koncept automobil sa pogonom na gorive ćelije, odnosno na vodonik (u gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil, a kao nusprodukt stvara se voda). Provoq takođe najavljuje i izgled budućeg crossover modela Cadillac BRX, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. ili 2010. godine. Novi BRX će inače koristiti Theta II platformu (kao Saturn VUE), dok će za pogon biti zadužena paleta V6 benzinaca, kao i dizel motor (BRX će se proizvoditi u Meksiku, a prodavaće se i u Evropi). Autonomija Cadillaca Provoq iznosi oko 300 milja ili nepunih 483 km (oko 450 km sa pogonom na vodonik i dodatnih 32 km sa pogonom samo na baterije). Baterije mogu da se pune ili putem gorivih ćelija ili kao plug-in putem obične kućne utičnice. Dva rezervoara za vodonik se nalaze pozadi, ispod prostora za prtljag, a gorive ćelije ispod prednje haube. Sistem gorivih ćelija ima snagu od 88kW, dok baterije obezbeđuju dodatnih 60kW. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 8,5 sekundi, a najveća brzina je 100 milja na sat (nepunih 161 km/h). Što se unutrašnjosti tiče, ona pruža dovoljno mesta za komforan smeštaj pet putnika (poboljšano sedenje, ergonomija i materijali u odnosu na Cadillace poslednjih godina), a sve je urađeno u kombinaciji svetlo sive i tamno sive boje, hroma i plavog osvetljenja instrumenata (koje se nastavlja i na prednji panel i oplate vrata). Provoq takođe koristi solarne panele na krovu kako bi se strujom snadbevali audio sistem, unutrašnje osvetljenje i drugo.

Cadillac Escalade Hybrid


Cadillac je na prošlogodišnjem salonu automobila u Los Anđelesu izložio i svoj prvi hibridni model Escalade Hybrid, koji će se u prodaji pojaviti u leto ove godine. Ukratko, Escalade Hybrid pokreće veliki 6,0 litarski V8 benzinski motor u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom (sa dva elektromotora), a njihova kombinovana snaga iznosi 332KS pri 5100 o/min. i 497Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (isti hibridni sistem već pokreće ranije predstavljene Chevrolet Tahoe Hybrid i GMC Yukon Hybrid). Prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), Escalade Hybrid može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage, uključuje se i benzinski motor. Zahvaljujući tome, Cadillac tvrdi da je potrošnja u gradskim uslovima vožnje manja za svih 50% u odnosu na standardni Escalade. Cadillac je u Escalade Hybrid ugradio i sisteme poput regeneracije kočione sile prilikom kočenja i Stop/Start sistem. Pomenuti benzinski V8 motor je opremljen i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi četiri cilindra kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 6,0L V8 benzinac može da radi i u ekonomičnijem "četvorocilindričnom" modu.



Nova Toyota Crown

20 Feb 2008 - 02:03 Noviteti Link

Toyota je na domaćem, japanskom tržištu promovisala novu, već 13. generaciju svog luksuznog modela Crown (prvi je predstavljen još 1955. godine), koji je u obliku hibridnog koncept vozila bio izložen na prošlogodišnjem salonu automobila u Tokiju. Što se ove serijske verzije tiče, ona će se nuditi u varijantama Crown Royal Saloon, Crown Athlete i Crown Hybrid (na slici). Konkretnije, Crown Royal Saloon pokreću 2,5 i 3,0 litarski V6 benzinci, Crown Athlete 2,5 i 3,5 litarski V6 agregati (takođe benzinci), dok je za pogon Crown Hybrida zadužena kombinacija 3,5 litarskog V6 benzinca i elektromotora. Za Crown Hybrid Toyota navodi da raspolaže snagom nekog atmosferskog 4,5 litarskog V8 motora, a da troši kao neki 2,0 litarski četvorocilndraš (njegova emisija CO2 inače iznosi 166 g/km, a Crowna Royal Saloon i Crowna Athlete 193 g/km). Svi modeli se opremaju šestostepenim automatskim transmisijama, pogonom na zadnjim točkovima (integralni pogon je opcija kod modela Crown Royal Saloon i Crown Athlete), Toyotinim VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management) sistemom, inteligentnim Parking Assistom, kao i novim pre-crash sigurnosnim sistemom (Crown Hybrid se oprema i sistemom Night View, koji uz pomoć kamere poboljšava vidljivost noću). Crown Royal Saloon i Crown Athlete su već u prodaji u Japanu, dok Crown Hybrid startuje 6. maja. Toyota inače planira da mesečno u Japanu proda 5500 primeraka novog Crowna, od toga 800 u hibridnoj verziji.



Ovo je nova teaser slika Opelove studije Meriva Concept, koja će biti izložena na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta 2008.). Ovim konceptom nemačka fabrika najavljuje dolazak nove generacije Merive, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuje da će imati i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od onih pozadi), kao i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija nove Merive najverovatnije prilično razlikovati. Što se serijske Merive druge generacije tiče, kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).  



Fiat će na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) promovisati i putničku, Panorama varijantu svog novog lakog komercijalnog vozila Fiorino (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Novi Fiorino Panorama je dobio sedišta za putnike pozadi, modifikovan prednji i zadnji kraj, kao i tri bočna prozora (za razliku od blizanaca iz Citroena i Peugeota čije putničke verzije nemaju staklo na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i putnički Fiorino se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova i bočnim kliznim vratima (asimetrična zadnja vrata su opcija). Upravo pomenute kompaktne dimenzije Fiorinu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino Panorama objedinjuje karakteristike kao što su praktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, putnički Fiorino raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji (650 litara mereno do krova), dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2800 litara. Dužina novog Fiorina Panorama iznosi 3,96 metra, širina 1,72 m, a visina 1,72 m, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS i 190Nm, kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS i 118Nm  Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino Panorama može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča, Fiatovim Blue&Me sistemom...



Indijski Tata Nano (o njemu više OVDE) je sa najavljenom cenom od oko 2500 američkih dolara (nešto preko 1700 evra) privukao zaista veliku pažnju tržišta gladnih jeftinih automobila (uključujući i naše), a nije dugo trebalo da i drugi proizvođači krenu u razvoj sličnih modela. Tako je istovremeno sa Tatom i indijski Bajaj Auto na salonu automobila u Nju Delhiju prošlog meseca predstavio svoj automobil za široke narodne mase, koji će sa cenom od 3000 dolara pojaviti na indijskom tržištu za oko dve godine (o tome više OVDE), a sada stiže nova najava iz Indije o još jednom jeftinom automobilu. Naime, Tara International tvrdi da će na tržište u narednih 4-5 meseci izbaciti model Tiny, za nijansu jeftiniji od pomenute Tate Nano, čime će zaslužiti da ponese naziv proizvođača najjeftinijeg automobila na svetu. Tara Tiny (sa mestom za četiri putnika) je plod saradnje između Tare International i kineske kompanije Aucma, koja će za Tiny izrađivati elektromotor koji pokreće ovaj mali automobil, čija autonomija iznosi oko 100 km. Tu nije kraj planovima ove indijske kompanije, jer je za bližu budućnost već najavljena proizvodnja još tri modela sa elektopogonom : Tara Titu, Tara Micro i Tara Mini.