home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

 

Dok Nissan još uvek razvija novi GT-R V-Spec sa 520-550KS, japanski tjuner Amuse je već predstavio svoj GT-R, koji raspolaže sa snagom od preko 600 konja. Tačnije, prema pisanju japanskog magazina BestCar, Amuse Nissan GT-R zahvaljujući promenama na elektronici motora i novom izduvnom sistemu, razvija 603KS i 781Nm obrtnog momenta. Drugih detalja za sada nema, a podsećanja radi, 3,8 litarski V6 bi-turbo motor u standardnom Nissanu GT-R ima 478KS i 588Nm.





 

Trkačka verzija novog Volkswagena Scirocco je spremna za svoj debi na trci 24 časa Nirburgringa, koja će se održati 23. maja. Volkswagen će na toj trci učestvovati sa tri trkačka Sciroccoa, koje pokreće 2.0 TFSI motor sa okruglo 300KS, u paru sa DSG menjačem i sa komandama za menjanje brzina na upravljaču. Scirocco će u Nirburgringu, između ostalih, voziti i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Hans-Joachim Stuck i dvostruki šampion WRC-a Carlos Sainz.



Loder1899 Jaguar XF

1 Maj 2008 - 00:28 Tuning Link

Posle Ardena i Galpina, sada je i nemačka tjuning kompanija Loder1899 predstavila svoju modifikaciju novog Jaguara XF. Za razliku od Ardena i Galpina, u Loderu1899 su se odlučili za ipak diskretnije vizuelne promene, tako da njihov novi aero body kit sadrži samo novi prednji spojler, zatim spojler na poklopcu prtljažnika i agresivniji zadnji branik sa integrisanim difuzorom. U paketu su još aluminijumski točkovi od 20 ili 21 inča (sa gumama 255/35 20, odnosno 255/30 21), ogibljenje spušteno za 35 mm u odnosu na fabrički primerak, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i pojačani 2,7 litarski V6 turbo-dizel motor. Tako je snaga ovog agregata povećana sa 207 na 249KS, dok je maksimalni obrtni moment skočio sa 435 na 522Nm (pri 3850 o/min.). Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h padne na 7,6 sekundi (serijski model 8,2 sekunde), dok najveća brzina sada iznosi 229 km/h.

 



Alfa Romeo Spider Limited Edition je nova specijalna verzija ovog atraktivnog Alfinog modela namenjenog britanskom tržištu. Poenta svega je dodatna oprema u vrednosti od 3000 funti, koja se dobija bez doplate. Tako se u opremi nalaze, između ostalog, kožni interijer, sedišta sa grejanjem, memorijom i el. podešavanjem, retrovizori sa el. podešavanjem i grejanjem, aluminijumski točkovi od 19 inča, Blue&Me hands-free sistem i posebne boje kao što su Carbonio Black, Alfa Red i Ghiaccio White. Pod haubom se nalazi 2.2 JTS benzinski motor sa 185KS, odgovoran za ubrzanje do 100 km/h za 8,8 sekundi i najveću brzinu od 223 km/h.



Paleta modela novog Audija A4 je na nemačkom tržištu proširena novom verzijom. Radi se o modelu koga pokreće 2.0 TDI common-rail dizelaš (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem) sa 88kW/120KS i 290Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Njegova kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,2 litre na 100 km. Maksimalna brzina Audija A4 2.0 TDI 120 PS je 197 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,2 sekunde. Cene za ovaj A4 u Nemačkoj startuju od 32.450 evra.

Audi TT 1.8 TFSI

Audi je istovremeno proširio i paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI turbo motorom, koji razvija 118kW/160KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4500 o/min.). Pogon je inače na prednjim točkovima, a menjač je šestostepeni manuelni. Po fabričkim podacima, Audi TT Coupe sa ovim motorom može do maksimalno 226 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km (Roadster varijanta može do 224 km/h, do stotke joj treba 7,4 sekunde, a troši 6,9 litara), a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).



Izvor : www.tanjug.co.yu

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik FIAT-a Afredo Altavila potpisali su danas u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i zajedničkom ulaganju koji predviđa formiranje zajedničke kompanije u kojoj bi torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.
Fiat, prema potpisanom Memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje.
U drugoj fazi, do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla na 300.000 vozila godišnje.

Aranžman sa "Fijatom" je model zajedničkog ulaganja u "Zastavu", tako što bi država Srbija bila manjinski, a italijanska kompanija većinski vlasnik u toj kragujevačkoj fabrici.
"Fijat" će se tim sporazumom obavezati da podigne proizvodnju sa sadašnjih 12.350 automobila u 2007. godini, na oko 50.000 komada u prvih devet meseci od potpisivanja ugovora.

Agencije: Fiat će investirati 700 miliona evra u Srbiji

Vodeće svetske agencije izvestile su danas o potpisivanju sporazuma između italijanske automobilske kompanije "Fijat" i srpske "Zastave" za osnivanje zajedničke kompanije, stavljajući u prvi plan podatak da će italijanski partner u njoj imati većinski udeo i da će investirati oko 700 miliona evra ili 1,1 milijardu dolara.
Nemačka agencija DPA je javila iz Beograda da su potpredsednik najvećeg italijanskog proizvođača automobila Alfredo Altavila (Altavilla) i ministar ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Mlađan Dinkić zaključili memorandum, po kome će "Fijat" investirati 700 miliona evra u fabriku i posedovati 70 odsto njenih akcija, dok će Srbija uložiti 100 miliona evra i biti vlasnik 30 odsto akcija.
DPA dodaje da "Fijat" planira da počne proizvodnju novog modela A klase od kraja 2009. godine, sa obimom od 200.000 vozila. Do 2010. bi trebalo da krene proizvodnja modela klase B, čime će se ukupna proizvodnja u kragujevačkoj "Zastavi" povećati na 300.000 vozila godišnje.
Nemačka agencija podseća da su "Fijat" i "Zastava" počele saradnju pedesetih godina prošlog veka sa proizvodnjom popularnog modela "fijat 500" i da je u periodu od 1955. do 1985. proizvedeno oko milion komada tih popularnih kola.
Agencija Blumberg je u izveštaju iz Beograda takođe naglasila da će italijanska kompanija u zajednički poduhvat investirati oko 700 miliona evra (1,1 milijardu dolara) u naredne tri godine.
"Ovo je još jedan korak napred u 'Fijatovoj' strategiji ostvarivanja očekivanja u pogledu rasta obima proizvodnje," citira agencija izvršnog direktora italijanske kompanije Serđa Markiona (Sergio Marćionne).
Prema Blumbergu, Markione je okončao četiri godine gubitaka u najvećem italijanskom proizvođaču automobila 2005. godine, nakon što je uveo nove modele i smanjio troškove kroz efikasniju proizvodnju i partnerstvo sa konkurentima.
I agencija Rojters je javila da se italijanski "Fijat" udružuje sa Srbijom radi investiranja 700 miliona evra u proizvodnju dva nova modela automobila u kragujevačkoj "Zastavi".
Britanska agencija je prenela izjavu ministra Dinkića da "Fijat" planira da počne proizvodnju jednog novog modela do kraja 2009. a drugog modela do kraja 2010. godine, kada bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" trebalo da dostigne 300.000 vozila.
Konstatujući da se godišnje u "Zastavi" proizvede oko 15.000 automobila, daleko ispod kapaciteta fabrike od 60.000 vozila, Rojters podseća da je fabrika pogođena u NATO bombardovanju 1999. godine i da se sporo obnavlja.
Trenutno zapošljava 4.000 radnika, u odnosu na više od 11.000 pre restrukturisanja 2001. godine.
Sporazum sa "Fijatom" dobio je "podsticaj" kada je Srbija u utorak potpisala sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa Evropskom unijom jer će, kada bude primenjen, voditi unapređenju trgovinskih veza Srbije sa Unijom, zaključuje Rojters.



Land Rover danas obeležava svoju 60-godišnjicu, pa je tim povodom lansirao posebne serije svih svojih aktuelnih modela. Tako su pored Defendera SVX, pripremljeni i specijalni modeli Freelander II, Discovery 3 i Range Rover sa bogatijom standardnom opremom i posebnim "60th Anniversary" oznakama.

Među ovim modelima posebno mesto pripada ikoni među off-road vozilima, Defenderu SVX, koji će se nuditi u nekoliko verzija : kao model 90 soft top (kabrio), 90 station wagon i 110 station wagon. Karakteriše ih, između ostalog, crna metalik boja, modifikovani prednji gril, LED zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne, novi pragovi, pojačani aluminijumski zaštitnik ispod prednjeg dela vozila, Recaro sportska sedišta, aluminijumski vrh ručice menjača, Garmin satelitska navigacija, audio sistem sa "sabvuferom", dok model 90 soft top (na drugoj slici) ima i metalik srebrni zaštitni kavez. Tu su naravno i posebne oznake i pločica sa serijskim brojem. Iako Defender SVX izgleda prilično različito u odnosu na originalni, spartanski opremljen model iz 1948. godine, iz Land Rovera poručuju da i novi SVX predstavlja u suštini praktično vozilo, sa kojim možete da idete skoro svuda.



Francuski magazin AutoPlus je objavio nove i do sada najbolje špijunske fotografije koje prikazuju izgled treće generacije Renaulta Megane. Ne treba trošti previše reči da bi se istakla važnost modela Megane za francusku fabriku, jer je dovoljno podsetiti da u njegovom C segmentu glavnu reč vode modeli kao što su VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Citroen C4, Peugeot 308, Toyota Auris itd. U ovoj konkurenciji, aktuelni Megane II je najstariji pa u Renaultu užurbano pripremaju dostojnog naslednika, koji će se pojaviti krajem ove godine (najverovatnije na salonu automobila u Parizu). Francuzi su si postavili veoma ambiciozan cilj prilikom razvoja novog Meganea. Naime, po njihovim planovima, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa, što samo potvrđuje koliki posao čeka Renault. U planu je i povećanje proizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Meganea III. Da bi se to i ostvarilo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Meganea II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu Automobil godine za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata, karavan, sedan i CC, odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16v od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Cena? Osnovni Megane III će koštati oko 17.000 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).



Iz Lade stižu prve slike novog modela 2116, koji u stvari predstavlja serijsku verziju Ladinog koncept automobila Project C, promovisanog na prošlogodišnjem salonu automobila u Moskvi ("Interavto 2007."). Lada 2116 je klasična limuzina sa četiri vrata, ali u ruskoj fabrici planiraju i razvoj čitave porodice ovog modela. Tačnije, osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata (Lada 2118), Universal (karavan sa oznakom Lada 2117), pa možda i kompaktni van i crossover model. Auto je dugačak 457 cm, širok 179 cm, visok 153 cm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 264 cm (budući hatchback imaće dužinu od 440 cm, a karavan 457 cm). Osim modernijeg dizajna (Cw količnik otpora vazduhu iznosi 0,32), ovu Ladu karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, kompleta vazdušnih jastuka, zatezača sigurnosnih pojaseva, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori  itd. Prema ranijim najavama, u Ladu 2116 će se ugrađivati motori zapremine 1,6 (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS), a moguće i od 1,8 L. Sa slabijim motorom od 102KS, ova Lada postiže maksimalnih 180 km/h (najavljuje se prosečna potrošnja od 7 litara), dok snažniji agregat sa 140 konja može do 202 km/h i treba da troši 8,3 litara benzina na 100 km.

 



Brabus R230 Mercedes SL

30 Apr 2008 - 01:09 Tuning Link

Brabus je objavio prve dve zvanične fotografije njihove obrade nedavno redizajniranog Mercedesa SL (serije R230). Kao što se vidi, Brabus je novom SL-u podario agresivniji izgled u odnosu na serijski primerak, čemu najviše doprinose novi prednji branik sa dodatnim LED dnevnim svetlima, pragovi i zadnji difuzor sa integrisanim završecima sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. U paketu su još i doterano ogibljenje (spušteno za 25 mm), pojačane kočnice (diskovi od 375 mm napred, a 355 mm pozadi), modifikovan interijer i Brabusovi Monoblock VI aluminijumski točkovi. Najzanimljivije je ipak ono ispod haube. To je V12 motor sa 537kW/730KS pri 5100 o/min. i 1320Nm. Kao i obično, Brabus je taj maksimalni obrtni moment elektronski ograničio na 1100Nm, kako bi se sačuvali petostepeni automatski menjač i gume. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,0 sekunde, do 200 km/h mu treba 10,5 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 350 km/h.



Sem nove 2.0 TDI quattro verzije (o tome OVDE), Audi je porodicu svog TT modela obogatio i sportskom TTS varijantom, koja će se na evropskom tržištu naći početkom ovog leta (zvanična promocija je inače održana još u januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu). Kao i standardni TT, i TTS će biti dostupan i u Coupe i Roadster verziji, a pokreće ga 2,0 litarski TFSI turbo motor, koji isporučuje 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 2500 do 5000 o/min. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,4 sekunde (TTS Coupe u verziji sa manuelnim šestostepenim menjačem), odnosno 5,2 sekunde u verziji sa Audijevim S-tronic menjačem sa duplim kvačilom (Roadsteru do 100 km/h treba 5,6 odnosno 5,4 sekunde sa S-tronic menjačem). Maksimalna brzina je kod svih verzija već tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h. TTS ima i direktnije upravljanje, Audijev magnetic ride sistem amortizacije (u Sport modu ogibljenje se spušta za 10 mm), pojačani kočioni sistem i quattro pogon na sva četiri točka. TTS u Coupe verziji i sa manuelnim 6-stepenim menjačem prosečno troši 8 litara benzina na 100 km, a TTS Roadster 8,2 litra (naravno, ovo su fabričke tvrdnje). Sa opcionim S-tronic menjačem, TTS Coupe troši 7,9 litara, a TTS Roadster tačno 8 litara na 100 km. Od ostalih novih detalja, koji će TTS razlikovati od standardnih TT modela, vredi istaći prednja LED dnevna svetla, bi-xenon svetla, kućišta retrovizora u aluminijum look-u (kao kod ostalih Audijevih S modela), modifikovan prednji kraj sa većim otvorima za vazduh i novim spojlerom, doteranu "single-frame" masku hladnjaka, četiri završetka izduvnog sistema, podešavajuće zadnje krilo, 18-inčne aluminijumske točkove (oni od 19 inča su opcija), kožna sportska sedišta, upravljač sa zaravnjenim donjim delom, aluminijumske pedale i specijalne TTS oznake na automobilu. Cena u Nemačkoj za osnovni TTS Coupe iznosi 44.900, a za TTS Roadster 47.750 evra.



Novi Passat R36, odnosno najsnažnija serijska verzija ovog Volkswagenovog modela, od sada je dostupan i kupcima u Velikoj Britaniji, i to u obe karoserijske varijante : kao limuzina i karavan (Variant). Najinteresantniji je naravno pogonski agregat. Radi se o atmosferskom 3,6 litarskom V6 motoru sa okruglo 300KS i 350Nm obrtnog momenta, uparenim sa šestostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom, dok je pogon naravno na sva četiri točka (VW-ov 4MOTION). Ubrzanje od 0 do 100 km/h kod limuzinske verzije iznosi 5,6 sekundi, Variant je sa 5,8 sekundi nešto sporiji, dok je maksimalna brzina kod obe karoserijske verzije elektronski ograničena na 250 km/h. Naravno, Passat R36 je i vizuelno atraktivniji u odnosu na standardne modele. Za to se brinu novi prednji i zadnji branik, pragovi, drugačiji prednji gril sa R36 logom, Bi-Xenon prednja svetla, aluminijumski točkovi od 18 inča (19-inčni su opcija), a u paketu je i za 20 mm spušteno sportsko ogibljenje. Unutrašnjost je dobila nova sportska sedišta, sportski volan, aluminijumske pedale i još par detalja od aluminijuma. Passat R36 limuzina u Velikoj Britaniji košta 30.990 funti, a Passat R36 Variant ima cenu od 32.150 funti.



Više o BMW-u M1 Concept možete pročitati OVDE



General Motors je saopštio da su limitirane edicije Corvette Z06 427 i Corvette Indy 500 od sada dostupne i evropskim kupcima. Ovde odmah i napomena da će Corvette Z06 427 Evropljanima biti ponuđena u seriji od samo 52 primerka, a Corvette Indy 500 u 25 komada (20 kupea i 5 kabrioleta). Corvette 427 Limited Edition Z06 (prva slika) napravljena je u znak sećanja na modele iz šezdestih godina prošlog veka, koji su imali motore zapremine 427 kubna inča. Toliko, odnosno 7,0 litara zapremine ima i V8 LS7 motor u ovoj Corvetti, a raspolaže sa snagom od 377kW/505KS (snaga se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog šestostepenog menjača). Dovoljno da auto težak 1437 kg od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za samo 3,7 sekunde, da pređe četvrt milje (402 metra) za 11,7 sekundi, a stazu Nirburgring za 7 minuta i 43 sekunde (najveća brzina iznosi 198 milja na sat ili nepunih 319 km/h). Corvettu 427 Limited Edition Z06 karakteriše posebna Crystal Red crvena boja, zadnji spojler i kvake na vratima u boji karoserije, jedinstveni hromirani točkovi (gume napred and 275/35ZR18, a pozadi 325/30ZR19), "427" oznake na haubi, sedištima i patosnicama i kožna unutrašnjost. Corvette 427 Limited Edition Z06 će kupcima u SAD-u i Kanadi biti ponuđena u 427 primeraka (po ceni od 84.195 američkih dolara), a izvan Severne Amerike još u 78 komada, pa će ukupan broj dostići 505 komada (koliko motor ima KS). Što se tiče Corvette Indy 500 (druga slika), nju karakteriše crna boja karoserije sa vidljivim Indy 500 oznakama, interijer u Titanium Grey boji, novi petokraki aluminijumski točkovi, zadnji spojler sa Corvette Z06, DVD navigacioni sistem, Bose audio sistem, grejanje sedišta, HUD sistem (Head-Up Display) i detalj u vidu pločice sa serijskim brojem. Isporuke Corvette Z06 427 i Corvette Indy 500 u Evropi inače počinju ovog leta.



 

 

Tačno na vreme, pred početak sezone otvorenih automobila, stiže kabriolet izdanje novog Cadillaca CTS. Doduše, ovaj CTS Convertible nije proizvod samog General Motorsa, već predstavlja rad firme Coach Builders Ltd. Zanimljivost predstavlja činjenica da je auto zadržao četiri vrata kao kod standardnog CTS sedana, dok se meki sklopivi krov može dobiti u pet boja. Čitava ova prerada košta 19.000 američkih dolara i traje osam nedelja.