home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

U saradnji sa švajcarskim proizvođačem satova "IWC Schaffhausen", Mercedes je napravio novu ograničenu seriju nedavno restilizovanog modela SL. Tačnije, novi SL 63 AMG Edition IWC će biti ponuđen u seriji od samo 200 primeraka, čija isporuka srećnim kupcima počinje u novembru ove godine. Zajedno sa automobilom kupci će dobiti i jedan primerak IWC Grosser Ingenieur sata, koji će takođe biti napravljen u limitiranoj seriji. Ovaj SL karakteriše i Mercedesova nova Kashmir bela boja (sa kontrastom u AMG Exterior Carbon paketu koji čine spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor u zadnjem braniku i bočni otvori za vezduh u prednjem braniku), interijer u Tobago Brown koži, sportski upravljač sa zaravnjenim donjim delom, AMG Performance paket, Mercedesov Active Body Contol i AMG aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama 255/35 R 19 napred i 285/30 R 19 pozadi). Za pogon Mercedesa SL 63 AMG Edition IWC je zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm (u paru sa sedmostepenom AMG Speedshift MCT transmisijom), zaslužan za elektronski limitiranih 300 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 4,6 sekunde.





Posle modela ACS1 Coupe, nemačka kompanija AC Schnitzer (osnovana u Ahenu 1987. godine) sada predstavlja i model AC Schnitzer ACS1 Cabrio, odnosno BMW seriju 1 Cabrio, koja je pretpela opsežne estetske i mehaničke promene. Ono što se prvo vidi jeste AC Schnitzeov aerodinamički paket, koji sadrži novi prednji spojler, pragove, sportske retrovizore, modifikovan zadnji branik sa integrisanim difuzorom i duplim završetkom hromiranog izduvnog sistema. Tu su i novi AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17, 18 ili 19 inča (ovi poslednji sa gumama dimenzija 225/35R19), sportsko podešavajuće ogibljenje i novi izduvni sistem. Unutrašnjost je oplemenjena novim trokrakim sportskim volanom, pedalama, odmorištem za nogu, vrhom ručice menjača i ručicom ručne kočnice od aluminijuma, detaljima od karbona, novim patosnicama od velura i brzinomerom izgraviranim do 320 km/h. Značajnije je ono što se krije pod poklopcem motora. To je, pre svega, 3,0 litarski redni šestocilindrični agregat sa dva turbo punjača, koji posle obrade kod AC Schnitzera u modelu 135i razvija 265kW/360KS i 450Nm obrtnog momenta (standardni model BMW 135i Cabrio ima 225kW/306KS i 400Nm). Pojačani su i motori u modelima 123d (sada ima 240KS) i u modelu 120d (sada 200 konja).

 



Daewoo Winstorm Maxx

8 Maj 2008 - 00:49 Noviteti Link

Na salonu automobila u Busanu (Busan International Motor Show 2008), sem obnovljene Honde Legend (o tome više OVDE), još je jedna premijera privukla pažnju Evropljana. Radi se o SUV vozilu Daewoo Winstorm Maxx, odnosno modelu koji je na Starom kontinentu poznat kao Opel Antara. Ovde treba reći da Daewoo u Južnoj Koreji već prodaje i Antarinog rođaka - Chevrolet Captivu, i to kao Daewoo Winstorm. U principu ništa novo i neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, na Bliskom Istoku i kao GMC Terrain, dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu, a evropsku Opel Antaru  kao Holden Captivu Maxx! Opet ništa neobično jer je i Holden deo velike GM-ove familije. U svakom slučaju, novi Daewoo Winstorm Maxx će na korejskom tržištu konkurisati domaćim modelima kao što su Hyundai Santa Fe i Samsung QM5 (u Evropi Renault Koleos).



Iako je atraktivni koncept Seat Bocanegra SportCoupe trebao poslužiti samo kao najava nove generacije Seat Ibize, podstaknuti izuzetno pozitivnim reakcijama javnosti prilikom promocije Bocanegre na ovogodišnjem salonu u Ženevi, rukovodstvo španske marke se odvažilo i odlučilo da ovaj auto ipak puste u serijsku proizvodnju. Tako bar piše britanski magazin AutoExpress, koji prenosi i reči Seatovog direktora dizajna Luca Donkerwolkea, koji kaže : "kada smo konačan koncept pokazali našem predsedniku (kompanije) Ericu Schmittu, on je izjavio "želim jednog!". A posle pozitivne reakcije u Ženevi, nije nam preostalo ništa drugo nego krenuti sa proizvodnjom Bocanegre." Za pogon će najverovatnije biti zadužen 1,4 FSI twin-turbo motor sa oko 180KS, uparen sa sedmostepenim DSG menjačem. Više o Seatu Bocanegri možete pročitati OVDE.



Toyota Aygo Team

8 Maj 2008 - 00:41 Noviteti Link

Od sredine maja će najmanji Toyotin model Aygo kupcima u Nemačkoj biti dostupan i u posebnoj Team verziji. Između ostalog, u standardnoj opremi ove male Toyote se nalaze klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, felne od 14 inča, CD-Radio sa iPod konekcijom, dok se uz doplatu dobijaju i sedišta u kombinaciji koža/alkantara i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti. Aygo Team će se nuditi u verzijama sa troja i petora vrata i sa 1,0 litarskim benzincem od 50kW/68KS, dok cene u Nemačkoj startuju od 11.350 evra.



Posle nedavnog objavljivanja konkretnih podataka vezanih za V8 motor nestrpljivo očekivane Corvette ZR1, iz General Motorsa su sada saopštili da će proizvodnja ove Corvette iznositi samo oko 2000 primeraka godišnje (proizvodnja će inače početi ovog leta). Za sada nije poznato koliko je od tog broja namenjeno prodaji u SAD-u, a koliko za ostatak sveta. Nije poznata ni konkretna cena (biće saopštena krajem maja), mada se očekuje da će se u Americi kretati oko 100.000 dolara. Inače, zvanična promocija nove Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, ali tada nisu saopšteni konkretni podaci vezani za snagu 6,2 litarskog V8 kompresorskog motora. Tada je procenjeno da ovaj agregat razvija 100KS po litri zapremine, odnosno 462kW/620KS i oko 807Nm obrtnog momenta. U međuvremenu su objavljeni i zvanični podaci. Ovaj LS9 6,2 litarski V8 motor razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine. Međutim, i dalje nema zvaničnog podatka o ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), dok se za maksimalnu brzinu navodi da prelazi 200 milja na sat, odnosno 322 km/h (nezvanično - može do 330 km/h).   



Pre 30 godine je BMW-ovo M odeljenje predstavilo javnosti svoju prvu kreaciju, istovremeno i prvi BMW-ov superautomobil sa centralno smeštenim motorom – legendarni model M1. Ovaj automobil, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (i razvijen uz pomoć italijanskog Lamborghinija) između 1978. i 1981. godine je izrađen u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455), a njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilndraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekunde). BMW tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, a jedan od njih je bio i nastup na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como, gde je javnosti prikazana moderna interpretacija ovog automobila – BMW M1 Hommage Concept (o njemu više OVDE).

VIDEO : BMW M1 na Nirburgringu



Danas su objavljeni rezultati međunarodnog izbora za najbolji motor godine (International Engine of 2008 Awarads) i, kao što se očekivalo, ponovo je veliki pobednik nemački BMW. Bavarski proizvođač je naime pokupio titule u čak šest kategorija uključujući i onu najvažniju - International Engine of the Year 2008, koja je pripala njihovom 3,0 litarski bi-turbo rednom šestocilindrašu (ovaj agregat je osvojio i titulu najboljeg u kategoriji motora zapremine između 2,5 i 3,0 litra).  

 

Evo i liste pobednika u svim kategorijama :

Best New Engine of 2008 : BMW 2,0 litarski Twin-Turbo (BMW 123d)

Green Engine of the Year : Toyota 1,5 litarski Hybrid Synergy Drive (Toyota Prius)

Best Performance Engine : Porsche 3,6 litarski Turbo (Porsche 911 Turbo i 911 GT2)

ispod 1.0 L
Toyota 1.0L (Toyota Aygo i Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)

1.0 – 1.4L
Volkswagen 1.4L TSI (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)

1.4 – 1.8L
BMW-PSA 1.6L Turbo (Mini Cooper S, Mini Clubman, Peugeot 207 i 308)

1.8 – 2.0L
Volkswagen/Audi 2.0L Turbo (VW Golf GTI, Jetta, Eos, Audi A3, A4 Cabrio, A6, TT, Seat Leon, Altea, Škoda Octavia)

2.0 – 2.5L
Subaru 2.5L Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)

2.5 – 3.0L
BMW 3.0L Twin-Turbo (135i, 335i, X6)

3.0 – 4.0L
BMW 4.0L V8 (BMW M3)

iznad 4.0L
BMW 5.0L V10 (BMW M5, M6)

International Engine of the Year : BMW 3.0L Twin-Turbo (135i, 335i, X6)



Posle prvih fotografija nove Lade 2116 u klasičnoj, limuzinskoj verziji (o tome više OVDE), lovci na automobilske novitete uspeli su da naprave i prve špijunske slike ovog modela i u njegovoj hatchback varijanti sa petora vrata (sa oznakom Lada 2118). U ruskoj fabrici inače planiraju razvoj čitave porodice ovog automobila, pa su osim limuzine i ovog hatchbacka, u planu i Universal (karavan sa oznakom Lada 2117), kompaktni van, a možda i crossover model. Lada 2118 je dugačka oko 440 cm (limuzina 2116 ima 457 cm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 264 cm. Osim modernijeg dizajna u odnosu na dosadašnje modele, ovu Ladu će, kao i 2116 limuzinu, karakterisati i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, kompleta vazdušnih jastuka, zatezača sigurnosnih pojaseva, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori itd. Paleta agregata bi trebalo da bude ista kao i kao pomenutog 2116 sedana, što podrazumeva benzince od 1,6 litra (75kW/102KS) i 2,0 litra (103kW/140KS), a moguće i od 1,8 L (u planu je i dizelaš, a po nekim izvorima i hibridna verzija). Kada će Lada 2118 stići na tržište, još nije poznato, dok se 2116 u limuzinskoj varijanti na ruskom tržištu očekuje već do kraja ove godine (u Zapadnu Evropu stiže 2010. godine).



I Mercedes CLK je doživeo svoje novo specijalno izdanje. Radi se o modelu CLK Grand Edition, posebnoj ediciji ovog modela namenjenog kupcima u Holandiji, koji će moći da biraju između pet novih metalik boja: Palladium Silver, Obsidian Black, Indium Grey, Irridium Silver i Diamond Metallic. U paketu su još i petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40 R18 napred i 255/35 R18 pozadi), kožni interijer (u nekoliko boja), aluminijumske sportske pedale, sportski upravljač, detalji od aluminijuma u kabini i naravno posebne Grand Edition oznake. Grand Edition paket inače može da se dobije uz sve CLK modele (i kao Coupe i kao Cabriolet) izuzev kod sportskog CLK63 AMG.



Hyundai je nemačkim kupcima ponudio novu verziju svog kompaktnog modela i30, nazvanu White Edition, koja će biti proizvedena u limitiranoj seriji od samo 300 primeraka. U skladu sa svojim imenom, ovaj i30 karakteriše Crystal White bela boja karoserije, a u paketu su još i aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama 225/45 R17), klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, el. podizači stakala, ABS, BAS i ESP sisteme, kao i radio CD sa USB i iPod konekcijom. Hyundai i30 White Edition inače pokreće 1,4 litarski benzinski motor sa 80kW/109KS (troši 6,1 litara na 100 km), a cena u Nemačkoj iznosi 15.990 evra.



Prior Design je predstavio novi aero body kit za aktuelni BMW serije 6, koji ovom Bavarcu daje svežiji i agresivniji izgled. Novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika sa difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema, kao i atraktivnih aluminijumskih točkova od 20 inča. U paketu su još i posebna bela boja i reprogramirana elektronika motora, ali u ovom trenutku nema informacija sa koliko snage "Šestica" sada raspolaže.



Nissan je saopštio da su evropski kupci za nešto više od mesec dana (od 2. aprila) naručili 1500 primeraka njihovog sportskog modela GT-R, odnosno rasprodata je celokupna ovogodišnja količina ovog automobila namenjana Starom kontinentu. Od tog broja, čak 950 su naručili kupci iz Velike Britanije, gde je inače u prvih 48 sati prodaje skoro 700 kupaca položilo depozit za njegovu kupovinu (cena tamo inače iznosi 52.900 funti ili oko 67.250 evra). Ovde i napomena da će isporuke prvim kupcima u Evropi početi tek u martu naredne godine. GT-R se inače u Japanu proizvede u samo 1000 primeraka mesečno, a pokreće ga 3,8 litarski V6 motor sa 353kW/480KS i 588Nm obrtnog momenta, zaslužan za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,6 sekunde i maksimalnih 310 km/h.



Vauxhall VXR8 LS3

7 Maj 2008 - 00:38 Noviteti Link

Kako se Pontiac G8 GXP i Holden Commodore HSV Clubsport R8 već nude sa GM-ovim novim LS3 V8 motorom, bilo je samo pitanje vremena kada će i njihov evropski rođak Vauxhall VXR8 dobiti taj agregat. Novi V8 motor je zapremine 6162 kubika i razvija 14 konja više u odnosu na svog prethodnika LS2 (imao je 5967 kubika), tačnije Vauxhall VXR sada raspolaže sa 431KS pri 6000 o/min. To je kod modela sa automatskim menjačem dovelo do poboljšanja ubrzanja od 0 do 60 milja na sat (96 km/) sa 5 na 4,9 sekunde, a kod verzije sa manuelnim menjačem do poboljšanja međuubrzanja. Bez obzira na povećanje snage i poboljšanje performansi, VXR8 LS3 ima istu potrošnju i emisiju CO2 kao i odlazeći model sa LS2 motorom. Istovremeno je proširena i paleta boja za ovaj model (dodata je "Heron White" bela), dok se kao opcija nude i točkovi od 20 inča. Inače, u Velikoj Britaniji pojačani VXR8 košta 35.695 funti, odnosno 485 funti više nego prethodnik.   



Ford je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu Mondea sa novom Titanium X Sport verzijom, koju pokreće petocilindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 220KS i 2,2 litarski TDCi dizelaš sa 175KS. Sa ovim potonjim, Mondeo Titanium X Sport do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde i postiže najveću brzinu od 224 km/h, dok mu potrošnja iznosi 6,2 litra dizela na 100 km (fabrički podatak). Ovaj Mondeo se nudi u hatchback verziji sa petora vrata i kao karavan, a od ostalih modela se razlikuje po aluminijumskim točkovima od 18 inča, sa dva hromirana završetka izduvnog sistema, pragovima u boji karoserije, sedištima u kombinaciji koža/alkantara (prošivena crvenim koncem) i kožnim volanom i ručicom menjača. U opremi se nalaze i CD plejer, automatsko paljenje svetala i brisača, dvozonski automatski klima uređaj, aluminijumske pedale, pomoć pri parkiranju, Fordovo Power dugme za start motora, Bluetooth, bi-xenon svetla i sportsko ogibljenje. Cene u Velikoj Britaniji počinju od 23.355 funti (hatchback sa 5 vrata) i od 26.605 funti za Mondeo Titanium X Sport karavan.