home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nemački AC Schnitzer (poznat pre svega po doradama BMW-a) najavio je da će na skorašnjem salonu tjunera u Esenu (od 1. do 9. decembra 2007.) izložiti i novi tjuning paket za aktuelnu generaciju Minija Cooper S. Paket sadrži atletski aero body kit (novi prednji spojler, difuzor pozadi, "suknjice" sa strane i pozadi), novi sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i trkačko ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring). Naravno, i 1,6 litarski turbo motor je pojačan, pa sada razvija svih 165kW/220KS (umesto fabričkih 128kW/175KS). Ovaj tjuning paket obuhvata i modifikaciju interijera (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Kupcima će na raspolaganju biti i originalni AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17 ili 18 inča (sa Michelin ili Continental gumama).

 





Izvor : www.blic.co.yu

Pre nego što neko pomisli da je Honda promašila temu, treba reći da je ovo automobil koji je apsolutno u trendu. Većina kupaca ne želi da se zbog pogona na sva četiri točka, visokog rastojanja od tla i masivne karoserije odrekne visokih performansi i limuzinskog luksuza. Vodeći proizvođači zato su kreirali čitav serijal takozvanih urbanih terenaca. „Hondin“ adut je tipičan primer kategorije. Iako nema cevasti odbijač u „nosu“, ni rezervni točak na petim vratima - dizajnom asocira na terenac. Štaviše, i ril-tajm 4WD pogon može lako da se izbori s klizavom podlogom (led, blato...), ali CR-V više od toga ne može. Preskakanje jendeka i drugih ozbiljnijih prepreka van asfalta ograničeno je brojnim detaljima, među kojima su najviše na udaru usmerivači vazduha ispod branika.
Prenos je standardno na prednjim točkovima a kada vozilo pokaže tendenciju proklizavanja obrtni moment se prebacuje i na zadnji par. Kompletna operacija odvija se automatski, što maksimalno relaksira vozača i omogućava mu da se koncentriše na put. Rekreativci i avanturisti, koji vole da zađu dublje u prirodu, verovatno će ostati razočarani prohodnošću, ali najveći broj kupaca biće oduševljen „hondom CR-V“ jer je na asfaltu superiorna u odnosu na direktne konkurente.

SPORTSKE KARAKTERISTIKE

Ova kategorija automobila naziva se sportsko-rekreativnom (SUV). Sportska strana ne odnosi se na performanse već na of-roud mogućnosti. Kod CRV-a je to, međutim, obrnuto. Njegov sportski karakter upravo proističe iz performansi na asfaltu. Iako turbo dizel od 2,2 litra ne puca od snage (140 KS) uz pomoć odličnog šestostepenog menjača, prilično direktnog upravljača i izuzetnog sistema oslanjanja sposoban je da se upusti u trku i s daleko jačim vozilima. Automobil je izuzetno stabilan, lako se kontroliše a, uprkos svemu, nije neudoban. Naprotiv, ni nakon velikog broja kilometara nećete osetiti zamor. Enterijer verzije „egzekjutiv“ (vrh ponude), pri tom, nudi udobna, kožom obložena sedišta s naglašenim bočnim stranama i niz fensi detalja koja značajno unapređuju boravak u CR-V-u. Izdvojićemo dvostruki panoramski krov sa zastorima, odličan audio sistem sa sedam zvučnika, parking senzore napred i nazad, automatsko pranje prednjih svetala, automatsko aktiviranje brisača...

KRAĆI A VEĆI

Karoserija je mimo opšteprihvaćenog trenda rasta - skraćena za 105 milimetara, u odnosu na prethodni model „honde RC-V“. Neznatno je sasečen i međuosovinski razmak (-10 mm), ali se to nije negativno odrazilo na enterijer. Naprotiv, nova generacija nudi više unutrašnjeg prostora, što zbog kraćeg „nosa“, što zbog postavljanja rezervnog točka ispod vozila, što zbog proširenja karoserija za 35 mm. „Honda“ nije odolela izazovu, pa je ponudila svoje viđenje organizacije prtljažnog prostora. „Gepek“ je horizontalno podeljen na dva dela (na visini od 330 milimetara). Time se olakšava pakovanje kofera i lakše manipuliše s njima, a ako se ukaže potreba za transportom kabastijih predmeta masivna polica se lako skida i spušta na dno prtljažnika čija je osnovna zapremina čak 556 litara! Tu su, naravno, i uobičajene mogućnosti delimičnog ili potpunog obaranja naslona, čime može da se dobije skoro dvostruko veći prostor za stvari.
Neizbežna tema je i cena. „Egzekjutiv“ s doplatom za metalik boju košta bezmalo 40.000 evra (s uračunatim PDV-om). To nije mala suma, a kome kožne presvlake i drugi luksuzni detalji nisu neophodni može da dođe do solidno opremljene verzije (DE S&L Pack) i za manje od 35.000. Benzinac s dvolitarskim motorom još je jeftiniji i startuje od 30.621.

CENA I OPREMA TEST VOZILA :

Honda CR-V 2.2 iCTDi Executive: ABS, EBD, BAS, VSA, TSA, osam vazdušnih jastuka, automatski klima-uređaj s dve zone, radio-CD sa sedam zvučnika i komandama na upravljaču, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, elektropodesiva i grejana spoljna ogledala s mogućnošću preklapanja, elektropodizači prozora u svim vratima, panoramski krov, alarm, upravljač presvučen kožom, svetla za maglu napred i nazad, parking senzori napred i nazad, ksenonska svetla s automatskim aktiviranjem i uređajem za pranje, kožna sedišta (prednja s grejačima, vozačko elektropodesivo), senzor za kišu, zatamnjena stakla u zadnjem delu, aluminijumski naplaci, metalik boja (+600E)... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 39.245 evra.


Autor : Aleksandar Andrić



U nameri da ozbiljnije napadne prestižnije rivale poput Audija A3 i BMW-a serije 1 (koji se već nude i u verzijama sa petora vrata), Volvo će, po trenutno dostupnim informacijama, krajem naredne godine proširiti paletu svog modela C30 novom varijantom sa petora vrata. Iako će novitet švedske fabrike u osnovi biti samo C30 sa parom vrata više, vrlo je verovatno da će poneuti i novo ime – Volvo C50. Kako će najverovatnije izgledati vidite na slici iz britanskog magazina AutoExpress, a da bi se razlikovao od trovratnog Volvoa C30, novi C50 će sem dodatnog para vrata, dobiti i modifikovani prednji branik i gril hladnjaka. Budući da će međuosovinsko rastojanje ostati isto kao i na aktuelnom C30, novi C50 neće imati više mesta za putnike, ali će zbog vrata pozadi ulazak i izlazak na zadnja sedišta biti olakšan, a zahvaljujući dužem prepustu pozadi profitiraće i prtljažnik, koji će imati nešto veću zapreminu. Paleta motora će biti ista kao i kod sadašnjeg C30, što znači da će osnovni model imati 1,6 litarski benzinac sa 100KS, a najjači 2,5 litarski turbo T5 agregat sa 220KS. Kada se pojavi u prodaji, novi C50 bi trebao da košta nekih 500 funti (715 evra) više u odnosu na C30, a pominje se da bi paletu karoserijskih varijanti mogli da dopune i kabriolet i karavan.



AC Schnitzer GP3.10 GAS POWERED, odnosno AC Schnitzerov BMW serije 3 Coupe sa pogonom na tečni naftni gas (TNG) postavio je novi rekord u maksimalnoj brzini za vozila pogonjena TNG-om. Novi rekord iznosi 318,1 km/h, a postignut je krajem oktobra na legendarnoj stazi Nardo na jugu Italije, pod pokroviteljstvom Continentala i nemačkog magazina Auto Bild sportcars. Nemački tjuner je ovaj auto predstavio još pre dva meseca na salonu automobila u Frankfurtu, a pod njegovom haubom se skriva 5,0 litarski V10 motor iz BMW-a M5 i M6, ali koji umesto serijskih 373kW/507KS ovde razvija 406kW/552KS pri 8000 o/min. i 540Nm obrtnog momenta pri 6200 o/min. (povećanje od 33kW/45KS postignuto je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i izduvnom sistemu). Dovde sve u redu, ali zašto pogon na gas ? Ne samo da je jeftiniji kao gorivo, već TNG emituje za 15 % manje CO2; dakle snaga, efikasnost, ekonomičnost i ekologija u jednom paketu. Sa ovim motorom AC Schnitzer GP3.10 GAS POWERED postiže 100 km/h za 4,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 13,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi pomenutih 318,1 km/h. Da bi naglasio snagu i potencijal ovog automobila, AC Schnitzer se pobrinuo za ekstravagantni eksterijer (novi branici, spojleri i pragovi, hromirana rešetka u prednjem odbojniku, zadnji difuzor, novi izduvni sistem sa centralno smeštenim završetkom, novi spojler na poklopcu prtljažnika, proširenja blatobrana od 50 mm napred, a pozadi za 60 mm, nova hauba sa integrisanim otvorima za vazduh, posebna Mineral Green boja), sportsko-elegantni interijer (trokraki AC Schnitzer kožni upravljač, kožna unutrašnjost, trkačka sedišta, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, patosnice sa logom GP3.10), a tu su i AC Schnitzerovo trkačko ogibljenje sa podešavanjem visine, novi kočioni sistem (diskovi napred 374 x 36 mm, pozadi od 350 x 24 mm), 20-inčni točkovi AC Schnitzer Type VI (gume 245/30 ZR 20 napred, a 315/25 ZR 20 nazad).

 



Obnovljena Opel Zafira

16 Nov 2007 - 01:03 Noviteti Link

Opel će iskoristiti predstojeći salon automobila u Bolonji (od 7. do 16. decembra 2007.) da zvanično promoviše blago restilizovanu verziju svog MPV modela Zafira (aktuelna generacija je inače predstavljena početkom 2005. i do sada prodata u 450.000 primeraka). U osnovi, obnovljena Zafira donosi tek nešto osveženi izgled, poboljšanu aerodinamiku, tri nova motora, manju potrošnju i ... to je to. Dizajnerske promene na spoljašnjosti se vide tek na drugi ili treći pogled, a podrazumevaju modifikovane branike, nove pragove, letvice u masci hladnjaka sa više hroma, hromirana kućišta prednjih svetala, a tu su i nova grafika svetala pozadi i novi dizajn točkova. Više hroma ima i u kabini, tačnije oko klime i radia, a Zafira sa Cosmo opremom ima centralnu konzolu sa efektom klavirskog laka. Uz novi infotainment sistem i kvalitetnije materijale, to je opet to. Najveće novine se ipak skrivaju ispod poklopca motora. Radi se o tri nova agregata, koji su nam poznati iz Opel Astre. To su 1,6 litarski Twinport Ecotec benzinac sa 115KS (10KS više nego ranije) i dva 1,7 litarska CDTi dizelaša sa 110, odnosno 125KS. Paletu agregata u Zafiri tako sada čine benzinci od 1,6 litra (115KS), zatim 1,8 L (140KS), 2,2 L (150KS), 2,0 turbo (200KS) i najjači 2,0 L sa 240KS (pokreće sportsku OPC verziju), dok su ljubiteljima dizelaša na raspolaganju novi 1,7 CDTi motori sa 110 i 125KS i 1,9 CDTi sa 150KS. U ponudi je i 1,6 litarski agregat sa 94KS (1,6 CNG), koji koristi komprimovani prirodni gas, odnosno metan. Prodaja ove obnovljene Zafire počinje u februaru naredne godine kada će biti poznate i cene.



Nova Toyota Sequioa

16 Nov 2007 - 00:58 Noviteti Link

Toyota na salonu u Los Anđelesu predstavlja novu, drugu generaciju svog full-size SUV modela Sequioa, koji se odlikuje novim dizajnom eksterijera i interijera, boljom aerodinamikom (količnik otpora vazduhu iznosi 0,35), nezavisnim vešanjem napred i pozadi, smanjenom bukom izduvnog sistema (izrađenog od nerđajućeg čelika), poboljšanom upravljivošću i novim 5,7 litarskim V8 benzinskim motorom sa četiri ventila po cilindru. Zahvaljujući većim dimenzijama u odnosu na svog prethodnika (duža, šira, viša, sa većim međuosovinskim rastojanjem i širim tragom točkova), Sequioa za 2008. nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost za osam putnika u tri reda sedišta i više mesta u prtljažniku (drugi red sedišta je podeljen u odnosu 20:40:20, a treći u odnosu 60:40) Sem pomenutog 5,7 litarskog V8 agregata sa 381KS i 543Nm obrtnog momenta (u paru sa novim 6-stepenim ECT automatskim menjačem), u novu Sequiou se ugrađuje i manji  4,7 litarski V8 benzinac sa 276KS i petostepenim automatskim ECT menjačem. U standardnu opremu svih verzija spadaju ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), Traction Control, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, alarm, automatski klima uređaj, audio sistem, cruise control, nadgledanje pritiska u gumama, elektro paket, keyless entry i aluminijumski točkovi od 18 inča (gume 275/65R18), dok bogatije opremeljeni modeli imaju i grejana kožna sedišta, kožni volan i ručicu menjača, krovne nosače, JBL Synthesis audio sistem, Bluetooth konekciju, aluminijumske točkove od 20 inča (gume 275/55R20), el. pomeriva prednja sedišta sa memorijom, zadnji spojler, el. otvaranje vrata prtljažnika, navigacioni sistem sa kamerom za vožnju unazad itd.



Vector Avtech WX-8

16 Nov 2007 - 00:55 Concept cars Link

Da li se sećate američkih supersportskih automobila Vector iz osamdesetih pa i devedesetih godina prošlog veka ? Ne ? Ništa strašno. Ionako su ti automobili prodati u veoma malom broju primeraka i to uprkos izuzetno atraktivnom dizajnu i činjenici da su pored Chevrolet Corvette tada bili jedini američki predstavnici u kategoriji superautomobila. Poslednjih godina su se međutim širile glasine da Gerald Wiegert, osnivač Vectora, radi na novom superautomobilu ove marke. Kao potvrda tih glasina, na salonu u Los Anđelesu je ovih dana predstavljen novi Vectorov prototip nazvan WX-8 Hyper-Tech Performance Vehicle. Iako dizajnom ne oduševljava (daleko od toga), Vector Avtech WX-8 i te kako privlači pažnju, ali pre svega onim što krije ispod svoje veoma aerodinamički oblikovane karoserije. Mislimo pre svega na aluminijumski 7,0 litarski V8 motor, koji u standardnoj verziji razvija 600KS, a kome to nije dovoljno kao opcija će se nuditi i varijanta sa kompresorom i 750 konja. Po tvrdnjama ljudi iz Vectora, Avtech WX-8 sa motorom od 750KS, od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 260-270 milja na sat ili 418-434 km/h. Međutim tu nije kraj, jer u Vectoru u "rezervi" imaju i varijantu sa dva komprsora, koja razvija 1200+ KS ! U Vectoru planiraju da kupcima ponude veoma ograničenu seriju novog Avtecha WX-8, ali za sada ne govore po kojoj ceni.




Suzuki Makai concept

16 Nov 2007 - 00:53 Concept cars Link

Suzuki na salonu u Los Anđelesu izlaže zanimljiv koncept Makai, koji se bazira na modelu SX4, a u osnovi predstavlja kabriolet za četiri osobe namenjen surferima na plažama Kalifornije. Automobil je i nastao u Kaliforniji, tačnije zasluge za Makai pripadaju firmi ASV (Andy Specialty Vehicles), a koncept odlikuju drečava narandžasta boja, novi aero body kit, zadnja svetla i prednja dnevna svetla u LED tehnologiji, veliki 19-inčni CEC točkovi, Michelin Pilot Sport gume, ojačane kočnice, novi izduvni sistem i posebni nosači za daske za surfovanje (koje su takođe u narandžastoj boji). Kabina je bogatija za sedišta sa ventilacijom, VeaLink audio sistem sa MTX zvučnicima, Garminov navigacioni sistem, Momo Sport volan...



 

 

 

 

Iako će zvanično saopštenje žirija specijalizovanih novinara koji biraju Auto godine ("Car of the Year") biti objavljeno tek u ponedeljak 19. novembra, italijanski mediji već javljaju : Automobil godine 2008. u Evropi je novi Fiat 500 ! Žiri sastavljen od 58 novinara iz 22 evropske zemlje je od sedam automobila, koji su ušli u finale ovogodišnjeg izbora, Fiatu 500 dodelio 385 poena, 60 više u odnosu na drugoplasiranu Mazdu2 i 183 poena više od Ford Mondea na trećoj poziciji. Dalje slede Kia Cee´d sa 166 poena, Nissan Qashqai (147), Mercedes C klase (128) i na kraju Peugeot 308 sa 97 poena.

Fiat 500 – 385 poena
Mazda2 – 325 poena
Ford Mondeo – 202 poena
Kia Cee’d – 166 poena
Nissan Qashqai – 147 poena
Mercedes C-Klasse – 128 poena
Peugeot 308 – 97 poena

Evo i liste svih dosadašanjih pobednika od 1964. do danas : 

1964 Rover 2000 1965 Austin 1800 1966 Renault 16 1967 Fiat 124 1968 NSU Ro80 1969 Peugeot 504 1970 Fiat 128 1971 Citroën GS 1972 Fiat 127 1973 Audi 80 1974 Mercedes-Benz 450 1975 Citroën CX 1976 Simca 1307-1308 1977 Rover SD1 1978 Porsche 928 1979 Simca Horizon 1980 Lancia Delta 1981 Ford Escort 1982 Renault 9 1983 Audi 100 1984 Fiat Uno 1985 Opel Kadett 1986 Ford Scorpio 1987 Opel Omega 1988 Peugeot 405 1989 Fiat Tipo 1990 Citroën XM 1991 Renault Clio 1992 Volkswagen Golf 1993 Nissan Micra 1994 Ford Mondeo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Bravo 1997 Renault Scenic 1998 Alfa Romeo 156 1999 Ford Focus 2000 Toyota Yaris 2001 Alfa Romeo 147 2002 Peugeot 307 2003 Renault Mégane 2004 Fiat Panda (nuova) 2005 Toyota Prius 2006 Renault Clio 2007 Ford S-MAX 2008 Fiat 500

Inače, potražnja za Fiatom 500 je veća nego što je iko u Fiatu i zamišljao (za prve tri nedelje prodaje u Italiji je prodato 51.000 komada a za prvih sedam dana u Francuskoj 6000), pa ne iznenađuje odluka rukovodstva Fiata da poveća proizvodnju ovog modela. Za ovu godinu je bilo planirano da hale Fiatove fabrike u poljskom mestu Tychy napusti 58.000 primeraka Fiata 500, ali budući da je ta količina razgrabljena za samo tri nedelje posle početka prodaje, odlučeno je da se ovogodišnja proizvodnja poveća na 65 do 67.000 primeraka, a da proizvodnja na godišnjem nivou umesto planiranih 120.000 bude 140.000 komada počev od naredne godine. Fiat će sada biti primoran da proširi kapacitete fabrike u Poljskoj da bi proizveo ovu dodatnu količinu nove 500-tke ali i da bi bio spreman da počne sa proizvodnjom novog Forda Ka, koji će se takođe proizvoditi u pomenutoj fabrici u Poljskoj (u narednih 12 meseci ova fabrika će biti sposobna da godišnje izbaci na tržište pola milona automobila - 140.000 primeraka Fiata 500, 240.000 Fiata Pandi i 120.000 komada novog Forda Ka).



Izvor : www.sumadijasajam.co.yu i www.rtk.co.yu

Tradicionalni međunarodni sajam automobila, auto delova i opreme (nazvan "Auto Expo), počeo je danas u Kragujevcu i traje do nedelje 18. novembra. Ovogodišnji 5. po redu "Auto Expo" održava se na savremenom sajamskom prostoru novoizgrađene Hale 1 Šumadija sajma. Manifestaciju organizuje Gradsko sajmište - Šumadija sajam pod pokroviteljstvom grada Kragujevca. Međunarodni sajam automobila, auto-delova i opreme je mesto susreta i razmene iskustava renomiranih imena iz automobilske industrije, koji svojim tradicionalnim učestvovanjem potvrđuju značaj ove manifestacije. Pored toga, organizatori ove priredbe nude posetiocima bogat i zanimljiv prateći sadržaj, kako bi ovu industrijsku granu što je moguće više približili svim zainteresovanim. Na sajmu učestvuje preko trideset izlagača, poput Mercedesa, Peugeota, Chyrslera, Zastave, Ikarbusa i mnogih drugih. Ulaz za posetioce je besplatan.



Tokom jučerašnje konferencije za medije na salonu automobila u Los Anđelesu, korejski Hyundai je konačno predstavio dugoočekivani model Genesis Coupe. Doduše, ovo na slikama je i dalje samo koncept automobil koji najavljuje dolazak budućeg 2+2 sportskog kupea ovog proizvođača, a koji na tržište stiže tek početkom 2009. godine. Novi Genesis Coupe ima pogon na zadnjim točkovima (ima diferencijal sa zatvaračem), a treba reći da ovaj auto neće zameniti sadašnji Hyundai Coupe/Tiburon sa prednjim pogonom jer će ovaj potonji dobiti odgovarajućeg naslednika. U korejskoj kompaniji napominju da je Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada, a tome doprinose niska linija krova, tri otvora za vazduh na haubi motora, široka "ramena", 20-inčni petokraki aluminijumski točkovi (sa Hankook gumama dimenzija 255/35 ZR 20 napred, 275/35 ZR 20 nazad), dva velika završetka izduvnog sistema i atraktivna narandžasta boja (uz haubu u crnoj boji). Ukratko, agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja. Pod haubom se krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom 300+ KS i 340Nm+ (Hyundai ne navodi precizne cifre), koja se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača. Podatak o maksimalnoj brzini se ne navodi, ali se zato pominje procena da ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Genesis Coupe je dugačak 4666 mm, širok 1902 mm, visok 1386 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2820 mm. Kočnice su Brembo, sa diskovima prečnika 340 mm napred, odnosno 330 mm nazad. Iako ne precizira cenu, Hyundai najavljuje da će Genesis Coupe biti "najpristupačniji auto sa 300+ KS na tržištu". Držimo ih za reč.




Honda FCX Clarity

15 Nov 2007 - 01:52 Noviteti Link

Trebale su da prođu pune dve godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama prerastao u serijski model. Naime, juče su na salonu u Los Anđelesu Japanci predstavili konačnu verziju ovog automobila (prvi put predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), koji će se pod punim imenom Ipak, zbog limitiranog broja stanica za punjenje vodonika, Honda FCX Clarity će se od sledećeg leta nuditi samo ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje). U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus kretabja iznosi 270 milja ili 434 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se voda). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, FCX Clarity je lakši od studije od pre dve godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej, koji pokazuje potrošnju vodonika.

VIDEO : Honda FCX Clarity 




Nemački tjuner PPI Automotive Design GmbH je za predstojeći salon tjunera u Esenu (1. – 9. decembar 2007.) pripremio modifikovani Audi R8, koji se odlikuje agresivnijim izgledom i unapređenim voznim karakteristikama. Za napadniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje, zaslužan je pre svega novi karbonski aerodinamički paket (testiran u vazdušnom tunelu),  a tu su i posebni devetokraki magnezijumski točkovi, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport Cup, dimenzija 235/35 ZR19 napred, odnosno 305/30 ZR19 nazad). Zahvaljujući PPI stage 1 kit-u (regrogramirana elektronska kontrolna jedinica, sportski filter za vazduh, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika), 4,2 litarski V8 motor, umesto fabričkih 309kW/420KS i 430Nm, sada raspolaže sa 338kW/460KS i 465Nm obrtnog momenta. Posledica je ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 4,4 sekunde i maksimalna brzina od 305 km/h (serijaki Audi R8 stiže postiže najviše 301 km/h, a do stotke ubrzava za 4,6 sekunde). PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog R8, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, ručicu ručne kočnice i centralnu konzolu sa karbonom, alkantaru i posebne patosnice.




Lincoln MKS

15 Nov 2007 - 01:33 Noviteti Link

Ford je juče na salonu automobila u Los Anđelesu promovisao serijsku verziju dugoočekivanog Lincolna MKS, modelske godine 2009. Dugoočekivanog, jer je Lincoln (Fordova divizija za proizvodnju luksuznih automobila) istoimeni koncept automobil predstavio još pre skoro dve godine na salonu u Detroitu januara 2006. Sem istog imena, serijski Lincoln MKS od istoimenog koncepta preuzima i veći deo izgleda, ali uz dodatak nekoliko agresivnih dizajnerskih elemenata sa studije Lincoln MKR concept, premijerno predstavljene u januaru ove godine, takođe na salonu u Detroitu (na ovo potonje su se Fordovi čelnici odlučili posle veoma pozitivnih reakcija na MKR). Kako bilo, novi MKS izgleda dovoljno atraktivno i za evropski ukus, a zasluga za to, između ostalog pripada i novom dvodelnom grilu hladnjaka, prednjim svetlima u obliku dragulja i visokoj bočnoj liniji automobila. Sem privlačnog izgleda, MKS se može pohvaliti i potpuno novim nezavisnim vešanjem pozadi, prostranom kabinom, grejanim prednjim sedištima, 18-inčnim aluminijumskim točkovima (kao opcija nude se i oni od 20 inča), kao i SYNC komunikacionim sistemom, 5.1 surround sistemom sa SIRIUS satelitskim radiom, adaptivnim xenon svetlima i startom motora bez ključa. Za pogon je odabran 3,7 litarski V6 benzinac sa 272KS i 360Nm obrtnog momenta, čija se snaga na zadnje točkove prenosi preko automatske transmisije sa 6 stepeni prenosa. Uz doplatu, kupac može dobiti MKS i sa AWD pogonom na sva četiri točka. Novi Lincoln MKS će se u prodaji pojaviti sredinom naredne godine po ceni od 38.000 američkih dolara (oko 26.000 evra), a godinu dana kasnije očekuje se i verzija sa turbo punjačem od 400KS i 562Nm. Inače, u Fordu se nadaju da će godišnje prodavati po 40.000 primeraka novog MKS-a.



Danski tjuner Kleemann (specijalista za dorade Mercedesa i AMG-a) na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) predstavlja "jednog od najlepših i najsnažnijih SUV vozila", nazvanog Kleemann ML63K Bi-turbo. Uz ugradnju dva Garrett turbo punjača, Kleemann je iz motora ovog SUV-a izvukao svih 800 konja, dok je maksimalni obrtni moment elektronski limitiran na okruglo 1000Nm. Zanimljivo da standardnom ML63 7G Speedshift menjaču nisu bile potrebne nikakve dorade, kako bi ogromnu snagu preko 4-Matic integralnog pogona preneo na svaki od 20-inčnih Kleemann TS-7 točkova. Uz Pirelli P-Zero Rosso gume (dimenzija 315/35 R20) i modifikovano ogibljenje, ML63K Bi-turbo se odlikuje upravljenjem poput sportskih automobila, bez obzira na težinu od 2,5 tone. Ubrzanje do stotke iznosi samo 4 sekunde, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 300 km/h (ručno napravljen brzinomer je inače izgraviran do 400 km/h). Ovako tešku i snažnu grdosiju treba i zaustaviti, pa ML63K Bi-turbo ima pojačani kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, a pozadi od 345 mm. Po rečima ljudi iz Kleemanna, njihov cilj je bio da ovaj ML pruži vozaču maksimalne performanse i kontrolu na putu, a da istovremeno vozilo bude bezbedno, pouzdano i praktično svakodnevnu upotrebu. Osim kompletnog aerodinamičkog paketa, Kleemann je doradio i interijer, u kome preovlađuju alkantara i koža. Kleemann za sada još nije odlučio da li će ML63K Bi-turbo biti proizveden u nekoj limitiranoj seriji ili će sve ostati samo na ovom prototipu.