home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : www.blic.co.yu

U Srbiji je, prema procenama stručnjaka, registrovano oko 150.000 automobila koji koriste plin kao pogonsko gorivo. I pored prednosti ovog goriva i relativno raširene mreže pumpi na kojima se može natočiti, mnogi vozači se još dvoume oko prelaska na plin. Jedni se bezrazložno plaše gasa, a drugi uvek znaju nekog ko je "loše prošao" sa plinom. Ipak, ni jedno ni drugo nije tačno ako je plinski uređaj ugrađen u servisima gde to zaista znaju stručno da rade. Pored toga, danas se mogu naći i pojedini modeli automobila sa fabrički ugrađenim plinskim sistemom. Nedavna analiza AMS Srbije pokazala je da je za gotovo svaki drugi automobil (42 odsto) u koji je ugrađen plin bila potrebna dodatna stručna intervencija. To govori o velikom broju majstora bez iskustva, tek priučenih za ovu operaciju, ili o onima koji, po već starom običaju, namerno fušare da bi mušteriji više puta uzeli novac. Često se ugrađuju jeftini i nekvalitetni delovi, koji mogu da naprave problem. Osim toga, za kvalitetnu ugradnju potrebni su kvalitetna oprema i alat, što mnogi servisi nemaju. Opšte je poznata činjenica da kola sa motorom na plin mogu da uštede, dugoročno gledano, nekoliko hiljada pa i više od 10.000 evra ako kola imaju veću potrošnju, jer je plin upola jeftiniji od benzina. Druga prednost je da se produžava vek svećica, ulja i motora jer ovo gorivo ne ostavlja mrlje koje nagrizaju metalne delove itd. Dokazano je da u poređenju s benzinom plin ne zagađuje okolinu. O nekoliko najčešćih zabluda u vezi s pogonom na plin razgovarali smo sa radnicima GTA servisa u Beogradu, jednom od ređih servisa u kome majstori imaju sertifikate za ugradnju plina u automobilske motore.
- Da li je TNG (tečni naftni gas, međunarodna skraćenica LPG) opasan?
Računa se da je LPG bezbedniji oko 40 puta. Prilikom sudara, sve cevi profesionalno ugrađenog originalnog uređaja imaju ventil za lom cevi. Benzinski rezervoar je od običnog lima debljine od 0,5mm, a za gas je izrađen od čeličnog lima od 4mm.
- Da li jedinjenja u gasu štete motoru?
Pri sagorevanju gas potpuno isparava, dok se benzin raspršuje u sitne kapi. Gas se mnogo bolje meša sa vazduhom, bolje sagoreva, bez gubitaka, nema kondenzacije na karikama klipova, niti ima korozivnih sumpornih jedinjenja i antidetonacionih aditiva.
- Da li gas "isušuje" motor?
Gas ne smanjuje mazivnost uljnog filma, osim toga automobil se pali na benzin pa se zatim prebacuje na gas, ručno ili automatski na određenom broju obrtaja.
- Da li motor na gas gubi na snazi?
Kod uređaja novije generacije, pod uslovom da su stručno postavljeni, gubitak snage je neznatan - do dva odsto. Kod standardnih gasnih uređaja gubitak snage je do 10 procenata. Sa pravilno ugrađenim uređajem manjak snage se ne oseti u vožnji. Potrošnja autogasa je veća od potrošnje benzina za oko 10 odsto. Preporučuju se rezervoari od 30-40 litara i kontrola plinskih uređaja barem jednom godišnje. Najbolji i najpoznatiji proizvođači plinske opreme su "Lovato", "BRC", "Landirenzo", "WST", "Coprim".





Britanska tjuning kuća Autodelta, sa sedištem u Londonu, po svojim preradama Alfinih modela poznata je širom sveta. O jednoj od njih (Brera J5 3,2 C) pisali smo nedavno a sada stiže i ekstremna obrada modela GT. Zove se Autodelta GT 3,7 Super i raspolaže sa čak 405KS i 508Nm obrtnog momenta. Novi Autodeltin GT kao osnovu koristi 3,2 litarski V6 motor, koji u serijskim Alfama 147 GTA i 156 GTA ima 250 konja a ovde uz pomoć Rotrexovog kompresora i povećane zapremine ima pomenutih 405 konja. Autodelta Alfa GT Super 3,7 zahvaljujući konjici od 405 pastuva, postiže 293 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4,9 sekundi. Za bolji vizuelni nastup brinu se novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i 19-inčne OZ felne (gume Dunlop SP Maxx) dok je za "zdravi" zvuk zadužen novi sportski izduvni sistem sa četiri hromirane izduvne cevi. 



O novoj, već šestoj generaciji BMW-a serije 5, pisali smo pre neki mesec ali se u pravilnim vremenskim intervalima uvek pojavljuju novi i novi crteži/renderinzi, koji se pojavljuju uvek posle neke nezvanične ili "zvanične" vesti iz same fabrike (koja na taj način drži javnost u iščekivanju i diže tenziju mesecima pa čak i godinama pre prezentacije dotičnog modela). Ovo su nove slike mogućeg izgleda serije 5 za 2010. godina, koje se od onih, koje smo objavili pre neki mesec, razlikuju u mnogim detaljima. A kako će stvarno izgledati serija 5 kada bude predstavljena 2010. (ili eventualno 2009.), može samo da se nagađa. To zna Adrian van Hooydonk i njegova dizajnerska ekipa. Prema ovim renderinzima, napred će serija 5 imati uspravniju masku motora da bi se udovoljilo strožim pravilima za zaštitu pešaka, hauba će biti mnogo izraženija a prednja svetla neće biti toliko izdužena kao kod aktuelnog modela (ovo će mnogi pozdraviti). Pozadi prvo upada u oči sličnost ovog BMW-a sa konceptom Hyundai-ja Genesis od pre mesec dana (svetla, poklopac prtljažnika i još nekoliko detalja). Ko je prvi i koga pokrao, ostavljamo vama da odlučite. Kako bilo, zadnji kraj BMW Petice je ostao bez prepoznatljive pozadine Chrisa Bangle-a, koju su mnogi (mahom stariji) ljubitelji BMW-a prezirali iz dna duše. Naravno, prema BMW-ovim tvrdnjama, novi će auto imati bolje vozne karakteristike, poboljšani iDrive sistem, dorađeno ogibljenje itd. I nova generacija serije 5 imaće M varijantu, koju će i dalje pokretati V10 motor (bar prema sadašnjim informacijama) ali će snaga biti podignuta sa 507 na oko 535 ili čak 550KS. Očekuje se da će novina biti i kod ostalih benzinskih i dizel agregata ali se o tome još ne govori glasno pa nema nekih konkretnijih vesti. M varijanta će biti i jedina u paleti novih Petica, koja će imati menjač sa dvostrukim kvačilom (slično DSG-u iz VW-a) a u ponudi kod standardnih verzija biće i novi 8-stepeni (!) menjač, koji je razvio ZF. Naravno u ponudi će biti i verzije sa pogonom na sva 4 točka. Kako će stvarno izgledati i čime će raspolagati novi BMW serije 5 moraćemo da sačekamo do prezentacije. 




Pojavile su se špekulacije da južnokorejski Hyundai navodno sprema veliki Pick-up model sa pogonom na zadnje točkove, namenjen pre svega Amerikancima. Mogući izgled vidite na crtežu američkog sajta www.pickuptruck.com. Novi Hyundai bi bio napravljen na najnovijoj BH platformi, koju će koristiti serijska verzija koncepta Genesis (i njegova varijnta sa značkom Kia-e) kao i novi sportski Hyundaijev Coupe sa V6 i V8 motorima. Novi Pick-up bi konkurisao sličnim modelima Forda, GM-a, Nissana, Honde i drugih. Koristiće 4,6 litarski V8 agregat (iz pomenutog Genesisa) sa 300 a možda i više konja pod poklopcem motora. 



Treća generacija Renaulta Lagune biće predstavljena 4. juna a dotle je za sve zainteresovane Renault otvorio poseban sajt : http://www.insidenewlaguna.com/  na kome možete pratiti odbrojavanje dana, sata, minuta i sekundi do tog 4. juna i zvanične prezentacije. Takođe su na sajtu objavljene 4 slike, koje pokazuju detalje unutrašnjosti i jedan zanimljiv video snimak, u kome Renaultovci prave budalu od jednog lovca na automobilske novitete. Prodaja Lagune III startuje u septembru ove a karavana odnosno Break modela, početkom 2008. godine. Pominje se i coupe varijanta, koji bi se pojavila krajem te 2008. Ipak koliko god ljudi iz Renaulta pravili budale od lovaca na novitete, ovi potonji uspeli su da snime potpuno nemaskiranu novu Lagunu i da video snimke postave na internet, dakle 1:0 za špijune ! Pomenute video snimke (ima ih 4) možete viditi ovde   



Posle nekoliko obrada Dodge Calibera od strane tjuning kuća iz Nemačke, sada i austrijski Koenigseder predstavlja svoju verziju ovog američkog kompaktnog crossovera. Koenigsederov predlog promene spoljašnjosti znači kompletan body kit sa novim agresivnijim branicima, izraženijim pragovima, krovnim spojlerom, novom prednjom maskom itd. Paket podrazumeva i završtke izduvnih cevi, koje se nalaze sa strane zadnjih branika, 20-inčne alu felne, spušteno ogibljenje i čip tjuning motora. Ceo Koenigsederov paket košta 8500 evra.




Novi mali Volkswagen

5 Maj 2007 - 01:10 Top secret Link

Novi šef VW-a Martin Winterkorn ne bavi se samo promenama na dizajnu nove generacije Golfa o čemu smo pisali pre neki dan, već i kako popuniti prazninu marke iz Wolfsburga u segmentu najmanjih gradskih automobila gde se već nalaze VW-ovi konkurenti poput Toyote Aygo/Citroena C1/Peugeota 107, novi Twingo (prodaja počinje 15. juna), a uskoro i novi Fiat 500. VW doduše taj deo tržišta trenutno popunjava modelom Fox (u Nemačkoj od 9000 evra), koji se proizvodi u Brazilu ali Nemci planiraju još manji auto i to po zaista narodnoj ceni kako uostalom i glasi ime same Volkswagen kompanije – "narodni auto". Drugim rečima VW razmišlja (i to prilično glasno pa se daleko čuje!) o potpuno novom low cost (jeftinom) modelu, čiji mogući izgled vidite na slici. Bez obzira što će novi VW-ov model (dužine nešto preko 3 metra) pripadati segmentu manjih gradskih automobila, koji su pomenuti na početku teksta, od njih će se razlikovati po nižoj ceni. Kako se čuje, ona bi se kretala od 5000 pa do maksimalno 8000 evra što je za VW zaista jeftino. Naravno za te pare ne treba očekivati čuda jer će auto praktično biti 2+2 koncepcije; u praksi to znači dvosed (zadnja sedišta bi bila pomoćna) a karakterisaće ga jednostavna koncepcija, štedljivost, pokretljivost i sl. Dakle nešto malo više lima i mesta u odnosu na možda najpoznatiji gradski zvrk – Smart – ali daleko jeftinije.   



Mercedes je upravo objavio zvanične slike novog modela SLR McLaren Roadster, koji će, na žalost boljestojećih kupaca (bar onih u Evropi), biti u prodaji tek u septembru ove godine, dakle posle završetka sezone otvorenih automobila na Starom kontinentu. Na otvoreni SLR McLaren se željno čekalo godinama, još od predstavljanja koncepta 1999. godine. U međuvremenu je 2003. Mercedes počeo sa proizvodnjom Coupe varijante SLR-a a sada evo konačno stiže i otvorena verzija, koja će takođe biti beskompromisna sportska mašina sa izuzetnim voznim karakteristikama. Serijska verzija SLR Roadstera je zadržala otvaranje vrata uvis, u Lamborghini stilu iako se poslednjih meseci nezvanično govorilo da će zbog jednostavnije i jeftinije proizvodnje imati klasično otvaranje vrata. Ipak, za razliku od Mercedesa SL i SLK, novi SLR Roadster imaće meki sklopivi krov a ne metalni, koji je sada u modi. Krov se otvara i zatvara poluautomatski za manje od 10 sekundi i nudiće se u tri boje. Mercedes tvrdi da će razgovor u kabini biti moguć i pri brzini 200 km/h zbog dobre zvučne izolacije. Manje razočaranje se krije ispod poklopca motora. Iako se govorilo da će novi SLR Roadster dobiti V8 motor sa 650KS kao u verziji SLR McLaren 722 Special Edition, taj V8 agregat u SLR Roadsteru ipak ima samo 460kW/626KS i 780Nm kao i "običan" SLR. Menjač je automatski AMG Speedshift R sa 5 stepeni prenosa. Najlepše je da Roadster ipak ubrzanje do 100 km/h ostvaruje za 3,8 sekundi, dakle u istom vremenskom periodu kao i Coupe varijanta što baš i nije običaj. Maksimalna brzina Roadstera iznosi 332 km/h dok Coupe postiže 334 km/h. Naravno Mercedes je ojačao šasiju sa novim elementima od karbon fibera a tu su i ojačani A stubovi i zaštitni rol barovi iza glava putnika za zaštitu u slučaju sudara. Tu je i sva sila vazdušnih jastuka, uključujući i onaj za kolena vozača kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Unutrašnjost je opremljena sportskim sedištima, dvozonskim automatskim klima uređajem, BOSE muzičkim sistemom, multifunkcionalnim sportskim volanom, navigacionim sistemom itd itd. Kao i Coupe, i novi SLR Roadster će se proizvoditi u McLaren-ovoj engleskoj fabrici u gradu Woking.  



Izvor : www.blic.co.yu

Na Salonu automobila u Beogradu predstavljena je obnovljena, „evro 4“ verzija „zastave 10“ koja će se od juna sklapati u Kragujevcu. Do tada će se, baš kao i u slučaju varijante s „evro 3“ motorom, ovaj automobil i dalje kompletirati u Italiji.
Pored unapređenja ekoloških standarda novost kod „desetke“ je savremenija paleta boja, usklađena s modelom „grande punto“. I to bi, praktično, bilo sve što je novo na vozilu koje se ni po čemu ne razlikuje od „punta II“ s kojim još uvek deli proizvodne trake „Fijatove“ fabrike u Torinu - osim, naravno, po oznakama na maski hladnjaka, petim vratima i upravljaču.
UPOTREBLJIV ENTERIJER
„Desetka“ je bazirana na redizajniranoj verziji „punta II“ iz 2003. godine. Italijani su, da podsetimo, izvajali karoseriju čije dimenzije podjednako odgovaraju gradskim uslovima (dužina 3.865 mm) i otvorenom putu. U kabini ima dovoljno mesta za četiri odrasla putnika, a prtljažnik je jedan od najvećih u klasi - bezmalo 300 litara. Najopremljenija „desetka“, pri tom, ima i deljiv naslon zadnje klupe (u odnosu 60:40 odsto), pa se može kalkulisati s brojem putnika i veličinom prtljaga. Kada je zadnja klupa potpuno sklopljena, na raspolaganju je maksimalni tovarni prostor od 1.080 litara. Pored više nego pristojnog prtljažnika „zastava 10“ nudi i puno mesta za odlaganje stvari u kabini. Iskorišćen je svaki slobodni prostor, pa se tako na prednjem panelu nalaze čak tri manje ili veće police i kaseta ispred suvozača (jedna se ukida ugradnjom radio aparata). Prostora za odlaganje sitnica ima i ispred menjača (manja polica i dva držača za čaše), a s koliko pažnje su kreirani detalji pokazuju i profilisani držači za metalni novac i prostor za odlaganje mobilnog telefona (s leve strane upravljača).
BOGATA OPREMA
Osnovi paket ne nudi previše, a među najinteresantnijim elementima svakako je „dualdrajv“ električni servo upravljač koji angažuje dodatnu snagu za parkiranje ili manevrisanje na malom prostoru. Tome će se posebno obradovati dame, a ko ne voli da „jednim prstom“ vrti upravljač, jednostavno neće pritisnuti taster na centralnoj konzoli i imaće čvršći kontakt s podlogom. Na test vozilu, koje je sadržalo kompletnu opremu iz ponude „Zastave“, na raspolaganju je bila i centralna brava, električne komande za prozore u prednjim vratima, putni računar, klima-uređaj... Kao i dva vazdušna jastuka i ABS na kočnicama s elektronskim nadzorom distribucije kočne sile (EBD).
„Fijatov“ „evro 4“ benzinac ima radnu zapreminu 1.242 kubika i maksimalnu snagu 60 konja, koja „desetki“ obezbeđuje najveću brzinu od 155 kilometara na sat i ubrzanje iz mesta do stotke za nešto više od 14 sekundi. To nije spektakularno, ali je sasvim adekvatno za porodične potrebe, pogotovu kada se uzme u obzir prosečna potrošnja goriva od oko 5,7 l/100 km.
Preglednost s vozačke pozicije je dobra, a kockasta forma omogućava precizno navođenje na tesnim parkiralištima ili prilikom probijanja u gradskim gužvama. Petostepeni menjač ima precizne i meke hodove, a komforu u vožnji doprinose i „Kontinentalovi“ pneumatici dimenzija 165/70 R14. Novi „Zastavin“ adut posebno dobija na značaju kada se njegova cena uporedi s direktnom konkurencijom. Zahvaljujući posebnom režimu uvoza (čitaj: bez carine), ovaj automobil s kompletnom dodatnom opremom košta nešto više od 10.000 evra, a u osnovnoj varijanti 7.990. Za tu svotu teško je pronaći bolju ponudu na našem tržištu.

CENA I OPREMA TEST VOZILA 

Zastava 10: ABS, EBD, dva vazdušna jastuka, „dualdrajv“ servo upravljač podesiv po visini, centralno zaključavanje, elektropodizači prozora u prednjim vratima, klima uređaj, podešavanje spoljašnjih ogledala iz kabine, imobilizator, FPS sistem protiv požara, tonirana stakla, putni računar, merač broja obrtaja motora, priprema za radio sa šest zvučnika i antenom, deljiv naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, svetla za maglu napred i pozadi, vozačevo sedište podesivo po visini, podešavanje visine snopa prednjih svetala iz kabine, nasloni za glavu napred i nazad, branici u boji vozila, metalik boja... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 834.651,85 dinara.

Autor : Aleksandar Andrić



Jeep je odlučio da za model Compass ponudi novi Rally paket. Ipak, bez obzira na ime ove edicije, nema nekog iznenađenja jer se radi samo o paketu namenjenom za poboljšanje izgleda i ništa više. Compass Rally Edition se nudi u verzijama sa 4x2 i 4x4 pogonom, u dva paketa opreme (Limited i Sport) i 5 boja karoserije (crvena, srebrna, crna, zelena i plava). Kit već može da se naruči a košta 1850 dolara (sa Limited opremom) i 1985 dolara za model sa Sport opremom. I šta sve sadrži ovaj paket ? Između ostalog : 18-inčne alu felne u crnoj boji, krovni spojler, dodatna svetla napred, body kit (moćniji branici i pragovi), novi završetak izduvne cevi i hromirane Rally značke.



Dok je Astra Clasic II trenutno u žiži interesovanja domaće javnosti zbog budućeg sklapanja u kragujevačkoj Zastavi, dotle prodavci ove nemačke marke (www.opelauto.co.yu) kupcima u Srbiji nude poseban poklon paket za ovu Astru u verziji sa 5 vrata i 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS. Paket sadrži besplatnu dodatnu opremu vrednu 1540 evra, tačnije radi se o klima uređaju, električnim podizačima (prednjih) stakala, centralnom zaključavanju, električnim retrovizorima, podešavanju volana i sedišta vozača po visini... Cena za ovu Astru Classic II iznosi 13.250 evra sa PDV-om.



Kao što smo ranije pisali, novi sportski Mercedes C63 AMG imaće premijeru u septembru na salonu u Frankfurtu. Prema poslednjim vestima iz AMG-a, novi konkurent Audiju RS4 i novom BMW-u M3 imaće okruglo 450KS umesto 430 koliko se ranije najavljivalo. Nezvanično se čuje da je 20 konja više dobio upravo zbog tek predstavljenog BMW-a M3, koji pod haubom raspolaže sa ergelon od 420 konja. Motor za C63 AMG je 6,3 litarski V8, koji inače razvija svih 510KS u drugim modelima ali će za ugradnju u C klasu biti malo prigušen. Kako će izgledati C63 AMG vidite na slici odnosno renderingu, koji je objavio nemački Auto Motor und Sport.  



Nemački Hamann je posle obrade BMW-a X5 i Ferrarija 612 Scaglietti (o njima smo pisali pre neki dan) ponudio i aerodinamički kit za Lamborghini Murcielago LP640. Ovaj aero body kit za uzor koristi trkački Murcielago R-GT, koji se takmiči u FIA GT šampionatau. Paket sadrži spojlere napred i pozadi, koji sem estetske imaju i aerodinamičku svrhu. U odnosu na serijske, pružaju 10 odsto veći downforce na prednjoj i zadnjoj osovini. Paket spolja zaokružuju usisnici za vazduh sa strane (takođe od karbon fibera), hromirani završetak izduvne cevi i Hamann-ovi točkovi od 20 inča dok je kabina doterana aplikacijama od karbon fibera. Nažalost Hamann ovom prilikom nije dirao motor pa 6,5 litarski V12 i dalje raspolaže sa 640KS i 660Nm sa kojim postiže 338 km/h i ubrzava do 100 km/h za 3,4 sekunde.




Gumball 3000 rally, kako se zvanično zove zabava dokonih i besposlenih bogataša, poznatih faca i belosvetskih avanturista (kako je neko lepo primetio), upoznali smo i mi prošle godine pošto su učesnici prošli i kroz našu zemlju. Ove godine jedna od deonica je vodila kroz Makedoniju ali je ovogodišnji Gumball 3000 rally uzeo i ljudske žrtve. Zbog toga je u poslednjih nekoliko sati ovaj reli dobio još više na medijskoj pažnji ali nažalost zbog tragičnog razloga. Naime, britanska posada u sastavu Nick Morley (30) i Mathew McConville (32), koji su nastupali na poznatom reliju sa Porscheom 911 Turbo, danas su izazvali nesreću koja je rezultirala smrću. Makedonska televizija A1, navodi da je u nesreći smrtno stradala jedna osoba, dok je druga u teškom stanju. Ista televizija navodi da su Nick Morley i Matthew McConville pokušali pobeći sa lica mesta, tako što su zaustavili drugo vozilo koje je takođe učestvovalo na reliju. Reč je o BMW-u ruske posade (za sada se ne zna ime vozača BMW), koji su pokušali zajedno sa Morleyom i McConvilleom pobeći iz Makedonije, no nakon što su očevici nesreće pozvali policiju krenula je potera, koja je rezultirala hapšenjem Gumball učesnika na samoj makedonskoj granici. Nick Morley-u je određen jednomesečni pritvor, odlukom suda u Makedoniji, zbog sumnje da je skrivio saobraćajnu nesreću u kojoj je smrtno stradao šesdesetsedmogodišnji Vladimir Čepunjoski dok je njegova supruga Margita u životnoj opasnosti i lekari se bore za njen život. Morley je navodno upravljao Porscheom, a nesreću je izazvao prešavši na suprotnu traku puta i direktno se sudario sa Golfom koga je vozio smrtno stradali makedonski državljanin. Nesreća se desila kod mesta Struga u Makedoniji.  Epilog svega ? Organizatori su odlučili da se ovogodišnji Gumball 3000 prekine u trenutku kada su prvi učesnici počeli da stižu u Bratislavu. Kako u saopštenju kažu "zbog poštovanja prema nastradalima i osećanja da nastavak relija ne bi bio u redu" izražavajući pritom žaljenje zbog nemilog događaja.

Izvor : www.pungas.com i www.autoblog.nl



Stiže Fiat Linea

3 Maj 2007 - 15:45 Predstavljamo Link

Fiatov novi model Linea, koji je imao statičnu premijeru prošlog oktobra na salonu u Istanbulu (sa zatamnjenim staklima tako da se nije videla unutrašnjost), uskoro konačno kreće u osvajanje tržišta jeftinijih automobila. Linea je klasična troprostorna limuzina sa 4 vrata i prtljažnikom od 500 litara (na primer to je 10 litara manje od Dacia-e Logan iako je Rumun kraći čak za 310 mm) a prema Fiatovom press saopštenju radi se o automobilu, koji donosi novu interpretaciju dizajna, praktičnosti i uživanja u vožnji. A sve to uz izuzetno konkurentan odnos plaćeno/dobijeno. Ove Fiatove tvrdnje naravno tek treba da se pokažu u praksi. Linea je inače dizajnirana u Fiatovom Style Centru i može se reći da je izgled istovremeno i elegantan i dinamičan ali i dalje tipično italijanski i prati stilističke elemente novijih Fiatovih automobila poput Grande Punta i Bravo-a. Linea je dugačka 4,56 metra, široka 1,73 a visoka 1,50 dok je rastojanje između osovina 2,60 metara. Auto će se u početku proizvoditi samo u Turskoj (u pogonima Fiatovog partnera Tofas) a kasnije i u Brazilu, Indiji, Kini i Rusiji. Kada dostigne puni kapacitet, Tofasova fabrika u Bursi izbacivaće na tržište oko 60.000 Linea godišnje, koja će se, osim u Turskoj, prodavati u još nekoliko evropskih zemalja a za sada se pominju Španija, Nemačka i Finska. Konačno su objavljene i zvanične slike unutrašnjosti ovog modela, koja je sve do danas čuvana u tajnosti. Kao što se i pretpostavljalo veoma liči na dizajnersko rešenje primenjeno kod Grande Punta a koliko je kvalitetno sastavljena pokazaće vreme. U Fiatu navode da su se sa istom pažnjom kao i i kod dizajniranja spoljašnjosti, bavili i izgledom interijera, koji ima harmonične linije i "prijateljsko okruženje sa neverovatnom količinom prostora i superiornim komforom i ergonomijom." Naravno po Fiatovim tvrdnjama i kvalitet   upotrebljenih materijala i sama završna obrada su na izuzetno visokom nivou. Samohvali Fiata nema kraja ni kada je reč o voznim osobinama. Nova Linea je po fabričkim tvrdnjama veoma agilna i lako se vozi u svim situacijama. U početku će u ponudi biti samo jedan benzinski i jedan dizel motor a oba ispunjavaju Euro4 norme. Benzinac od 1,4 litra i 8 ventila raspolaže sa 77KS a turbo dizel je 1,3 litarski Multijet sa 16 ventila i 90 konja. Linea je sa benzincem od 77KS teška 1160 kg i postiže 165 km/h, ubrzava do 100 km/h za 14,6 sekundi a troši 6,3 litra na 100 km. Sa dizelašem Linea teži 1185 kg, ubrzava do stotke za 13,8 sekundi, postiže 170 km/h a troši 6,5 litara na 100 km. Oba motora su uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Nešto kasnije ponudu motora će dopuniti i 1,4 16v Turbo benzinac sa 120KS iz nove porodice T-Jet agregata. Za Lineu Fiat nudi 11 boja karoserije i 3 paketa opreme (Active, Dynamic i Emotion) kao i veliki broj opcija, koje treba da zadovolje potrebe velikog broja kupaca. Moguće je doplatiti za automatski klima uređaj, Blue&Me sistem sa USB-om, radio CD plejer, senzore za kišu (automatsko aktiviranje brisača), senzore za mrak (automatsko paljenje svetala), Cruise Control, senzore za parkiranje itd. Što se bezbednosti tiče, Linea se serijski oprema uređajima kao što su ABS i EBD dok će ESP (elektronska kontrola stabilnosti) biti opcija. Vazdušnih jastuka može biti i 6 ali njihov broj zavisi od paketa opreme. Cena u Nemačkoj startuje od 13.000 evra a prodaja počinje u junu. Po svemu viđenom, Linea bi imala kupce i kod nas ali se zasad ne zna da li će i kada stići i na naše tržište. U svakom slučaju veoma zanimljiv auto.