home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ako ste ljubitelj benda Led Zeppelin, onda je ovaj Jeep Patriot prava stvar za Vas. Naime, ovo na slici je posebna Led Zeppelin edicija Jeepa Patriot, nastala u čast ovog legendarnog sastava, a karakteriše ga posebna grafika na bokovima i naravno bogata oprema. Led Zeppelin Jeep Patriot se bazira na modelu Patriot 2,0 CRD Sport i u njegovoj opremi se, između ostalog, nalaze dvobojna koža, Cruise control, klima uređaj, zatamnjena stakla, daljinsko centralno zaključavanje, električni podizači svih stakala, šestostepeni manuelni menjač i naravno vrhunski audio sistem. Zanimljiv Jeep, ali ima i jednu "manu". Naime, biće ponuđena serija od samo 7 (sedam) primeraka ovog Patriota, i to po ceni od 34.860 funti (oko 48.400 evra).





Koenigseder Opel GT

7 Dec 2007 - 00:39 Tuning Link

 

Par dana posle nemačkog Steinmetza, i austrijski tjuner Koenigseder predstavlja svoje viđenje Opelovog roadstera, modela GT. Za razliku od Steinmetza, Koenigseder se pozabavio i motorom, pa tako 2,0 litarski turbo benzinac sada raspolaže sa tačno 300 konja (ili 221kW), umesto standardnih 194kW/264KS. Koenigsederov modifikovani GT odlikuje dinamičniji izgled, što je zasluga novog aerodinamičkog paketa, koji se sastoji od novog prednjeg spojlera i zadnjeg krila, a tu su i bočne šare u obliku plamenova i hromirani detalji. Promene na spoljašnjem izgledu zaokružuju aluminijumski točkovi od 20 inča sa Yokohama gumama, a novi detalj u unutrašnjosti su patosnice u crveno-crnoj boji sa natpisom GT´aime. Za dinamične vozne osobine brine se KW ogibljenje, a za sigurno zaustavljanje Brembo kočioni sistem (diskovi su prečnika 332 mm).

  



Saab će dopuniti svoju paletu novim automobilom u kompakt klasi, nazvanim 9-1, koga ćemo u koncept verziji videti u julu 2008. godine na sledećem salonu automobila u Londonu (London Motor Show). Serijska vezija ovog modela će se međutim pojaviti tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30 (do tada će i Volvo promovisati C30 u verziji sa petora vata). Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i isti hibridni sistem kakav će imati i nova Opel Astra. Inače, pre promocije modela 9-1 u koncept formi, Saab će već u januaru 2008. na salonu u Detroitu predstaviti i novi crossover model 9-4X.




Osim tjuning kompanije Cobra Techology & Lifestyle, novu Opelovu Antaru preradio je i nemački Irmscher, koji je ionako specijalista za modele ovog nemačkog proizvođača, pa je red da i Antara dobije atraktivniji spoljašnji izgled u realizaciji ove firme (Irmscher svoju Antaru naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu, koji je u toku). Cilj je bio naglasiti i pojačati sportski i dinamičan izgled novog Opelovog SUV modela, a to je postignuto elementima poput modifikovanih sportskih branika (sa aluminijumskim zaštitnim dodacima), aluminjumskim pragovima, izraženijim zadnjim krovnim spojlerom, 30 mm nižim ogibljenjem, Evo-Star-Design alu točkovima od 20 inča, izduvnim sistemom sa četiri izduvne cevi (za bolji izgled i zvuk) i detaljem u vidu originalne Irmscherove maske hladnjaka. A one atraktivne škrge na prednjim blatobranima (već fabrički postavljene) samo zaokružuju moćniji i privlačniji nastup ovakve Antare. I unutrašnjost je dobila sportskiji i individualniji pečat, i to zahvaljujući, između ostalog, materijalima poput kože i alkantare, obilatoj upotrebi aluminijuma i multifunkcionalnom sportskom upravljaču. Što se motora tiče, u Irmscheru su pojačali 2,0 litarski CDTi dizelaš, koji sada raspolaže sa 175KS.

   



Ranije tokom ove godine se govorilo da će nemački BMW proizvoditi novi (pro)terenski Mini SAV (Sports Activity Vehicle) u svojoj fabrici u SAD-u (Spartanburg, Severna Karolina), a juče su Bavarci i zvanično saopštili da će proizvodnja ipak biti poverena austrijskoj firmi Magna Steyr, u čijim se pogonima u Gracu već sklapa aktuelni BMW X3. Ova odluka je doneta zbog proste činjenice da matična Minijeva fabrika u engleskom Oksfordu radi praktično punim kapacitetom (oko 260.000 vozila godišnje), pa je bilo pitanje da li će se proizvodnja Minija SAV organizovati ili u SAD-u ili u Austriji, a na kraju je odlučeno da to bude Austrija (ovde treba reći da je i nemački Karmann bio zainteresovan za proizvodnju Minija SAV). Kako smo već ranije pisali (a prema izvorima insajdera), projekat novog Minija SAV sa 4x4 pogonom, skromnim off-road mogućnostima i robusnijim izgledom, u BMW-u interno zovu Colorado, a mogući izgled ovog (pro)terenskog modela sa petora vrata vidite na crtežu. Mini SAV pokretaće dva 1,6 litarska benzinca (uključujući i verziju sa 175KS iz Coopera S) i jedan dizel agregat, a proizvodnja počinje krajem 2008. godine. Očekuju se cene u rasponu od 16.500 do 20.000 funti (22.910 do 27.770 evra).



Izvor : Glas Javnosti

Sredinom decembra kragujevačka fabrika „Zastava automobili“ trebalo bi konačno da izađe na tender u potrazi za kupcem. Naravno, pod uslovom da dokumentacija bude kompletirana i dostavljena Agenciji za privatizaciju. Prema saznanjima unutar fabrike, postoje indicije da tu „nešto škripi“, da se uporedo pregovara s potencijalnim kupcima, ali i da se istovremeno čini sve da bi se ispoštovali rokovi dobijeni iz Agencije. Zvaničnih informacija o tome ko bi mogao da se nađe među kupcima fabrike iz Kragujevca nema. Juče je u našu redakciju stiglo saopštenje iz Informativne službe „Zastave“ da ovlašćeni predstavnici grupe „Zastava vozila“ i fabrika u njenom sastavu nemaju mandat da saopštavaju informacije o privatizaciji i tenderskoj dokumentaciji, s obzirom na to da kompletan posao u vezi toga vodi Republička agencija za privatizaciju i nadležno Ministarstvo za ekonomiju i regionalni razvoj. - Zato apelujemo na medije da ne izveštavaju na osnovu nezvaničnih i neproverenih informacija i izjava koje navodno potiču iz „Zastavinih“ ili dobro obaveštenih krugova. Ne sumnjajući u dobre namere objavljivanja ovakvih informacija i sadržaja, moramo vam predočiti da to često izaziva negodovanje i podstiče nepoverenje potencijalnih partnera u smislu nepoštovanja poslovnog kodeksa, što može ugroziti do sada postignuto na planu pripreme „Zastave“ za privatizaciju i izbor strateškog partnera - navodi se u saopštenju.

Međutim, predsednik sindikata Zoran Mihajlović kaže da se poseta ministra Mlađana Dinkića Austriji direktno dovodi u vezu sa zainteresovanošću austrijske firme „Magma Štajer“ za kupovinu fabrike. Prema saznanjima sindikata, potencijalnog kupca ili strateškog partnera ove fabrike treba tražiti i u „Dženeral motorsu“ i jednoj kineskoj firmi. - U drugoj polovini decembra, tačnije 17. decembra, delegacija u kojoj će biti i predstavnici poslovodstva ići će u Kinu. Priča oko toga da je „Pežo Sitroen“ zainteresovan za „Zastavu“ je još daleko i tu nema nečeg realnog, a što se tiče indijske kompanije „Tata motors“, oni su zainteresovani za „Zastava kamione“ - tvrdi Mihajlović. Kragujevačka fabrika će se na prodaji naći u paketu, što znači da na prodaju idu „Lakirnica“, „Mehanička obrada“, „Preseraj“, Institut za automobile i „Zastava auto“, firma preko koje ide prodaja „desetke“, odnosno srpskog „punta“.



Iza ovog imena krije se detaljno modifikovani Porshe 911 u obradi nemačkog tjunera 9ff, koji ovog sportistu izlaže na salonu tjuniranih vozila u Esenu (traje do 9. 12. 2007.). 9ff GT9 ima centralno smešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača, koji razvija najmanje 910 konja. Po procenama ljudi iz ove kompanije, GT9 može da postigne maksimalnu brzinu od tačno 409 km/h, što bi, ako se naravno potvrdi u praksi, bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron (postigao 407 km/h).  



 

Tjuner Giacuzzo je obogatio svoju ponudu novim aero body paketom za najsnažniji serijski Renault Clio, model Clio Sport RS sa 197KS (Giacuzzo ga naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu koji je u toku). Osim spuštenog ogibljenja za 20 mm, Giacuzzo je Clio opremio aerodinamičkim paketom za još agresivniji i opakiji izgled, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor od karbona, 18-inčne točkove sa gumama 225/35R18 i četiri završetka izduvnog sistema (serijski model ima dva). Motor nije diran, pa 2,0 litarski agregat i dalje razvija 145kW/197KS i 215Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi.

 



Posle Carlssona i Brabusa, sada i nemačka tjunerska kuća Lorinser promoviše svoju obradu novog Mercedesa C klase u Estate (karavan) verziji. Premijera se naravno održava na salonu tjunera u nemačkom Esenu, koji traje do 9. decembra ove godine. Lorinser je za C klasu Estate predvideo nove prednje blatobrane sa velikim otvorima za vazduh, atraktivnije pragove, modifikovane branike, spušteno ogibljenje, nove točkove (sa karakterističnim oblikom turbine) i pojačanja benzinskih i dizel motora. Radi se o benzincima C 200 Kompressor i C 350, a kod dizelaša snaga je povećana na modelima C 200 CDI, C 220 CDI i C 320 CDI. Tako je motor verzije C 200 Kompressor pojačan sa 135kW/184KS na 160kW/218KS, a obrtni moment sa 250 na 295Nm (snaga je povećana zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i ugradnji novog sportskog filtera za vazduh). Benzinac C 350 je pojačan na 224kW/305KS i 380Nm (standardni model ima 200kW/272KS). Kod dizelaša stvari stoje ovako : model C 200 CDI posle dorade u Lorinseru razvija 115kW/156KS i 360Nm (fabrički 100kW/136KS i 270Nm), model C 220 CDI je ojačan za 21KS, pa raspolaže sa 191KS i 480Nm, dok C 320 CDI sada razvija 261KS i 580Nm obrtnog momenta.



Nemačka tjuning kompanija G-power, koja ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a, od nedavno nudi novu "igračku", namenjenu svima onima sa istančanim ukusom i naravno dovoljno dubokim džepovima. To je BMW M5 Hurricane, a već i samo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je naime opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 Hurricane razvija 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Brzina ovog modela kod EVO II paketa je elektronski ograničena na 340 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,2 sekunde, do 200 km/h treba mu 10,4 sekunde, a do 300 km/h 29,5 sekundi. Pravi odgovor na Brabus CLS Rocket i Brabus Bullit (ovaj poslednji na bazi novog Mercedesa C klase).




Tjuning kompanija Hartge, poznati specijalista za doradu modela bavarskog BMW, od sada vlasnicima BMW-a 335i i 335d Coupe (model E92) i 335i Coupe-Cabrio (E93), nudi novi aerodinamički kit, koji sadrži elemente poput novih spojlera napred i pozadi, atraktivnijih pragova, novih "bubrega", spojlera na poklopcu prtljažnika i difuzora pozadi. Ovaj Hartgeov paket podrazumeva i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, a u kabini i novi dizajn brzinomera (izgraviran na 300 km/h).

  



Porsche je preko svoje oficijelne dilerske mreže ponudio novi aerodinamički body kit za model 911 Turbo Coupe (serija 997), koji raspolaže sa snagom od 353kW/480KS. Sportski paket, odnosno Aerokit (testiran naravno u vazdušnom tunelu) sadrži novi prednji spojler i potpuno novi poklopac motora sa velikim i fiksiranim zadnjim krilom. Ove elementi mogu da se naruče samo u paketu i ofarbani su u boju karoserije (u kojoj su sada i "suknjica" na zadnjem braniku i pragovi vozila). Za poboljšanu stabilnost i nešto dinamičniji vizuelni nastup 911-ice Turbo, ovaj nemački proizvođač traži 4500 evra (bez poreza).




Najstariji Rolls Royce (model 10hp iz 1904. godine) prodat je na aukciji londonske kuće Bonhams za rekordnih 3.521.500 funti (4.910.000 evra ili 7.242.000 dolara). Time su oborena dva rekorda : prvo, ovo je najveća suma ikada plaćena za neki Rolls Royce, i ujedno najveća isplaćena za neki oldtajmer, koji datira iz perioda pre 1905. godine. Zanimljivo da je postignuta krajnja cena čak 3,5 puta viša od prvobitne procene. Stručnjaci su naime prognozirali da će Rolls Royce 10hp dostići cenu od tačno milion funti, ali je očigledno zanimanje bilo daleko veće nego što se u prvi mah pretpostavljalo. Pre ovog modela, najviše para je plaćeno za Rolls Royce Silver Ghost Double Pullman Limousine iz 1912. godine (1,48 miliona funti). Kupac modela 10hp je inače privatni kolekcionar iz Velike Britanije, tako da će ovaj dvosed ostati u svojoj postojbini. Ovaj primerak Rolls Royca 10hp je četvrti ikada proizvedeni automobil britanske marke, a od 1904. godine promenio je tri vlasnika i uprkos starosti od 103 godine nalazi se u voznom stanju. Kako kažu u aukcijskoj kući : "kupac može da odmah uđe u auto i da ga odveze" ! Rolls Royce je model 10hp predstavio na salonu u Parizu 1904. godine, a u februaru 1905. i na Olympia Showu u Londonu. Sa prodajom ovog Rolls Royca 10hp menja se i lista najskupljih automobila u 2007. godini, koju smo nedavno obajvili. Naime, magazin Business Week nedavno je sastavio listu najskupljih automobila u 2007. godini, a najjeftini automobil na listi je Alfa Romeo 8C 2300 Corto iz 1932. godine, koji je u junu ove godine prodat za "tričavih" 2.819.000 američkih dolara (dva puta više od cene Bugattija Veyron). Najskuplji ove godine je bio Ferrari 330 TRI/LM iz 1962., koji je u maju promenio vlasnika za rekordnih 9,3 miliona dolara, čime je poneo i titulu najskupljeg Ferrarija svih  vremena. Ipak ovaj Ferrari nije i najskuplji auto ikada prodat na nekoj aukciji. Rekord i dalje drži Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe iz 1931. godine, koji je 1987. prodat preko aukcijske kuće Christie's za 11 milona dolara. Evo kako izgleda kompletna lista 16 najskupljih automobila 2007. godine :

  1. $9.300,000 - 1962 Ferrari 330 TRI/LM
  2. $7.242.000 – 1904 Rolls Royce 10hp
  3. $5.700,000 - 1953 Ferrari 340/375 MM
  4. $5.500,000 - 1966 Shelby Cobra
  5. $4,950,000 - 1959 Ferrari 250 GT
  6. $4,510,000 - 1931 Bentley 4_-Liter
  7. $4,455,000 - 1959 Ferrari 250 GT
  8. $4,400,000 - 1935 Duesenberg SJ
  9. $3,740,000 - 1933 Delage D8S
  10. $3,564,000 - 1970 Ferrari 512S
  11. $3,520,000 - 1884 DeDion, Bouton et Trepardoux
  12. $3,267,000 - 1966 Ferrari 206 SP Dino
  13. $3,118,500 - 1953 Ferrari 340 MM
  14. $2,970,000 - 1912 Rolls-Royce Silver Ghost Double Pullman
  15. $2,821,500 - 1960 Ferrari 250 GT SWB Competizione
  16. $2,819,000 - 1932 Alfa Romeo 8C 2300 Corto


Chrysler je pre nekoliko dana (tačnije 3. decembra) krenuo sa pretprodajom prve limitirane serije željno očekivanog Dodge Challengera SRT8 sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom. Posle samo par dana stiže i vest da je Chrysler već primio 6000 narudžbina, a od toga samo u toku prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položilo je depozit za kupovinu Challengera SRT8. Istovremeno sa ovim informacijama o prvim rezultatima prodaje, pojavili su se i detalji vezani za paletu pogonskih agregata i paketa opreme i za ostale verzije Challengera. Pomenuti Challenger SRT8 imaće 5-stepeni automatski menjač, a kasnije će ponudu dopuniti i manuelni menjač sa 6 stepeni i slabiji motori, tačnije 3,5 litarski V6 i 5,7 litarski V8 HEMI. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju promociju kabriolet verzije u 2009. godini, a tokom 2011. novi 4,0 litarski Phoenix motor zameniće najmanji 3,5L V6 agregat. Tu nije kraj, jer će najjači Challenger SRT8 kasnije dobiti veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa gumama širine 245 mm), audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorom za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača. Serijska verzija Challengera SRT8 biće promovisana u februaru naredne godine na salonu u Čikagu (Chicago Motor Show), a biće dostupan u tri boje, i to crnoj, srebrnoj ili HEMI narandžastoj (svaki primerak iz prve serije imaće i pločicu sa serijskim brojem). Challenger SRT8 za 2008. će se inače proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Bramptonu, gde se već sklapaju Dodge Charger, Charger SRT8, Magnum, Magnum SRT8, Chrysler 300C i Chrysler 300C SRT8. 



Slično bratskom Citroenu, koji je za salon automobila u Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) pripremio "šareni" Nemo Concetto (o njemu više OVDE), i Peugeot će na istom salonu promovisati novi koncept automobil na bazi svog modela Bipper (koji u osnovi naravno nije ništa drugo do Citroen Nemo, samo sa oznakom Peugeota). Kao i kod Nema Concetto, i Bipper Beep Beep stavlja naglasak pre svega na atraktivan stajling; tačnije u ovom slučaju upotrebljena je crno-crveno-bela kombinacija boja za karoseriju (crni bokovi i crveno-bela hauba i krov), kakvu ima i pobednički trkački automobil Peugeot 908 HDi FAP (sa Peugeotom 908 HDi FAP francuski proizvođač je osvojio ovogodišnje Le Mans Series prvenstvo i drugo mesto na legendarnoj trci 24 sata Le Mana). Budući da 908 HDi FAP ima dizel agregat, Peugeot je odlučio da i u Bipper Beep Beep ugradi dizelaš, i to 1,4 litarski HDi, koji raspolaže sa 55kW/70KS i 160Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Motor naravno ima FAP filter čestica čađi, pa emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru. Od ostalih detalja na Bipperu Beep Beep treba izdvojiti još zatamnjena stakla (čija boja treba da podseća na vizir trkačke kacige), stilizovanu glavu lava na bokovima u beloj boji (znak Peugeot Sporta), prednje kočione diskove od 313 mm i atraktivne crne aluminijumske točkove od 18 inča sa gumama Michelin Pilot Sport, dimanzija 225/45 R 18.