home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

AC Kimber

8 Dec 2006 - 11:52 Noviteti Link

Britanski konzorcijum Project Kimber, koji planira da obnovi proizvodnju Smarta Roadster sa imenom AC, predstavio je javnosti prvu zvanicnu skicu buduceg vozila i neke informacije vezane za sam projekat. Prema njihovim tvrdnjama sada se nalaze u zakljucnoj fazi investicije od ukupno 65 miliona funti, koja ce biti ulozena u proizvodnju ovog automobila, mada kako sami priznaju, trenutno se vec nalaze u zaostatku u ostvarivanju planova. Da podsetimo Project Kimber je ove godine otkupio pravo na proizvodnju Smarta Roadstera i Roadstera Coupe, cija je proizvodnja prestala tokom ove godine. Ipak AC Kimber nece jednostavno biti klon Smarta Roadstera sa znakom AC Kimbera vec u Kimberu planiraju velike i estetske i tehnicke promene, koje mozete videti na skici. Ono sto je zanimljivo da se na automobilu na skici vide vrata, koja se podizu uvis u Lamborghini stilu. Da li ce to resenje opstati na serijskom automobilu nema nikakvih informacija.





DR 3 i 5

8 Dec 2006 - 11:50 Salon Link

Automobil novosnovane firme DR na slikama predstavlja rezultat zajednickog projekta biznismena iz Italije i Kine. Naravno da se oznake 3 i 5 odnose na broj vrata date verzije. To je privremeno jer se zvanicna premijera serijskih varijanti (i pravih imena) ocekuje u martu 2007. na salonu u Zenevi. Ove slike predstavljaju prototipove izlozene ovih dana na salonu u Bolonji. Naravno da Italijani nisu bili zaduzeni za dizajn, jer su oni daleko sposobniji da ostvare originalnije kreacije od ovih kopija stare generacije Toyote RAV4 (kako spolja tako i iznutra). To je ipak kineski uticaj u ovom projektu. Srecom mehanika i motor su italijanski pa ce se u ovaj SUV ugradjivati Fiatov 1,9 litarski MultiJet dizelas sa 120KS. Kada se sledece godine pojavi u prodaji, kostace, zavisno od verzije, 16-25000 eura.



Kia Kue

7 Dec 2006 - 23:21 Concept cars Link

Ovo je zvanicna skica studije crossovera koji ce Kia izloziti na salonu u Detroitu u januaru sledece godine. Napravljen je na tzv. unibody platformi, koju ce Kia koristiti i za novu generaciju Sorenta najavljenog za 2008.godinu. Studija ce biti duzine 4,63 metra dok medjuosovinsko rastojanje iznosi 2896mm, ciji su veliki deo ukrali ogromni tockovi od 22 inca. Kia Kue takodje najavljuje buduci pravac kretanja dizajna novih vozila ove marke. Da li se na ovom prototipu krije nesto od dizajna buduceg Sorenta, na ovoj skici, koja pokazuje ¾ automobila, tesko je proceniti. Za to ce biti potrebno videti uzivo ovaj koncept na standu Kie na salonu u Detroitu a do tada ima jos mesec dana. Medjutim nije nemoguce da se Kue pojaviti u proizvodji u manje ili vise promenjenom obliku do januara 2009.godine. U tom slucaju idealni motori sa ugradnju bi bili 3,3 i 3,8 litarski benzinci iz Kie Opirusa i novi V6 3,0 litarski dizelas iz Hyundai-a Veracruza.

 



Italijanska fabrika ce na salonu u Detroitu januara naredne godine ponuditi novi automatski menjac za svoju luksuznu limuzinu Quattroporte. Menjac je provereni i pouzdani sestostepeni automatik firme ZF, koji treba da omoguci jos tecnije menjanje brzina. Zbog novog menjaca i raspored tezine po osovinama je sada za nijansu promenjen i sada iznosi 49/51 umesto 47/53 odsto sto se u voznji nece primetiti.



Prema pisanju britanskog AutoExpressa, odakle prenosimo ove crteze, novi mali Ferrari 420 Dino ce se pojaviti na trzistu 2010.godine i predstavljace konkurenciju Porsche-u 911 i Aston Martinu V8 Vantage-u. Oznaka 420 znaci motor zapremine 4,2 litra i to V8 sa 480KS. Sasija bi trebalo da bude izradjena od aluminijuma a karoserija od karbon fibera. Buduci da bi taj manji Ferrari bio jevtiniji od sadasnjih modela, ocekuje se da bi onda godisnja produkcija fabrike premasila 5000 komada sto u fabrici zele da izbegnu po svaku cenu cuvajuci ekskluzivnost. Zbog ovakvih razloga novi Dino je tek nedavno dobio zeleno svetlo za proizvodnju, prenosi AutoExpress. U medjuvremenu sadasnji najmanji Ferrari F430 dobice V10 motor sa 550KS dok se vec sprema njegov potpuno novi naslednik takodje za 2010.godinu.



Nissan je nedavno u Japanu predstavio blago redizajnirani sportski model 350 Z (u Japanu Fairlady Z) ciji je najveci novitet ustvari novi V6 VQ35 motor sa 313KS iz novog Skyline-a. Obrtni moment je takodje povecan sa 353 na 365Nm a ubrzanje do stotke je smanjeno sa 5,6 na 5,4 sekundi. Svi podaci vaze za japansku verziju. Potpuno nova generacija Nissanove, sada vec 40 godina stare legendarne Z serije, planirana je za 2009.godinu. 



Mercedes je prosirio ponudu motora u svojoj S klasi novim V8 dizelasem. U model S420 CDI ugradjen je motor sa 235Kw(320KS) i 730 Nm. Ubrzanje ove velike limuzine od 0 do 100 km/h iznosi samo 6,6 sekundi uz maksimalnu brzinu ogranicenu na 250 km/h. Pritom prema navodima fabrike trosi prosecno 9,5 litara na 100 km puta sto uz rezervoar od 90 litara omogucava autonomiju od 1000 km.



Lexus IS-F

7 Dec 2006 - 15:06 Noviteti Link

Lexus je i zvanicno potvrdio da uvodi F (kao fast) sportske verzije svojih automobila kao konkurente M i AMG modelima BMW-a i Mercedesa. Prvi model sa oznakom F bice IS-F, koji svoju premijeru ocekuje na salonu u Detroitu pocetlom januara 2007. godine. Da bi konkurisao BMW-u M3, AMG-u C55 i Audiju RS4 imace motor V8 sa svih 425KS. Cena bi se trebala kretati oko 50000 dolara u SAD-u. Na teaser slici, koju je Lexus danas objavio, je samo detalj novog IS-F kao najava dolaska novog modela. Obratite paznju na zavrsetke izduvnih cevi! Drugi modeli Lexusa koji ce poneti sportsku oznaku F bice GS-F i buduca coupe varijanta modela IS.



Hartge H30

7 Dec 2006 - 12:01 Tuning Link

Ovo je najnovija prerada firme Hartge sa imenom H30 a rec je ustvari o doradjenom BMW-u Z4 coupe. Hartge je u Z4 ugradio 3,0 biturbo motor iz BMW-a 335i ali umesto serijskih 306 KS snagu je povecao na 380 konja. Maksimalna brzina sada iznosi 285 km/h a ubrzanje od 0 do 100km/h 4,8 sekundi. Nije samo motor promenjen vec je dodat i diskretni aero body kit gde se pre svega istice spojler na prednjem braniku od karbon fibera. Od istog su materijala i sportski volan, delovi instrument table i centralne konzole kao i rukohvati na vratima. Uz sportska sedista isticu se jos i aluminijumske pedale. Naravno ni to nije sve. Kocioni diskovi, koji se vide kroz 20-incne felne su sada precnika 380mm napred i 324mm nazad a opruge su skracene za dodatnih 30mm. I na kraju sve to poprilicno kosta. Cena 83250 eura.



Maruti Zen Estilo

7 Dec 2006 - 12:00 Noviteti Link

Indijski Maruti, koji prodaje svoj mali model 800 i kod nas, upravo je predstavio svoju novu verziju modela Zen Estilo. Kako je Maruti indijski Suzukijev partner ne treba da cudi da je Zen Estilo nista drugo do Suzuki MR Wagon sa oznakama indijske firme. Inace ovaj mikroven sa obaveznih 5 vrata i duzine 3,5 metra pokrece 1,1 litarski motor sa 16v i 64KS. Da li ce se ikada pojaviti i u Evropi za sada nije poznato. 



O ovom novom Porscheovom projektu sportske coupe-limuzine sa 4 vrata vec smo pisali pa sada samo prenosimo nekoliko novih impresija moguceg izgleda buduceg Porscheovog sportiste iz nemackog Autobilda. Porsche ovaj projekat krije pod fabrickim kodom G1 a planirana prezentacija bi trebalo da se dogodi 2009. godine mada je moguce da se ovaj Porscheov novitet pojavi godinu dana ranije. Panamera ce biti odlucan Porscheov odgovor vec postojecim Maseratiju Quattroporte-u i Mercedesu CLS-u a i buducim konkurentima BMW-u X6 i Aston Martinu Rapide-u. Cena naravno nece biti mala.



Iz Fiata su proteklih godina stizale najave o mogucoj varijanti Pande sa 3 vrata ali od toga do danas nije bilo nista. Na slikama je zanimljiv koncept kako bi ta nesudjena trovratna Panda mogla da izgleda. Fiat je zajedno sa proizvodjacem sportske odece Dainese (ciji se logo nalazi na nekoliko vidljivih mesta na vozilu) napravio ovaj prototip sa cudnim imenom Tanker za svoj stand na upravo otvorenom salonu u Bolonji. Konept se zasniva na Pandi 4x4 a koliko je estetski uspesno izvedeno uklanjanje viska vrata mozete sami da procenite na fotografijama. Iz Fiata i dalje nema novih informacija da li u buducnosti mozemo ocekivati trovratnu Pandu u proizvodnji. Mozda je ipak ovaj prototip jedan lep nagovestaj da u Fiatu jos nisu odbacili ideju o prosirenju Pandinih karoserijskih verzija.  



Obelezavajuci jos jednu titulu u konkurenciji vozaca Sebastiana Loeba u WRC-u, Citroen predstavlja 2 specijalne sportske varijante svojih modela C2 by Loeb i C4 by Loeb. Citroen doduse ove godine nije zvanicno ucestvovao u WRC sampionatu ali ce trostruki sampion tog takmicenja Sebastian Loeb naredne godine voziti model C4 WRC zvanicne fabricke ekipe Citroena pa su tako ove specijalne verzije i lepa najava povratka Citroena u WRC sampionat. C4 by Loeb se nudi u 2 boje; crvenoj ili crnoj sa 17 incnim alu felnama u beloj ili tamno sivoj boji i uz zadnji krovni spojler u boji karoserije. Uz svaki primerak ove serije ide naravno i plocica sa serijskim brojem i logo by Loeb na vratima i na zadnjem kraju vozila. Unutra se isticu crveno-crno sportska sedista i enterijer delimicno u kozi i u kombinaciji sa alkantarom kao i pedale od aluminijuma i detalj u vidu crvenog konca uptrebljenog na koznom upravljacu. Paleta motora, koji se ugradjuju u ovu verziju obuhvata benzince od 110, 143 i 180KS i dizelase od 110 i 138KS. Drugi model ove serije C2 by Loeb, koji je napravljen na osnovi serijske VTR/VTS verzije, slicno vecem bratu takodje se nudi u 2 boje tj. crvenoj i crnoj i sa 16 incnim alu tockovima i krovnim spojlerom u boji automobila. Unutra nema iznenadjenja. Kao i kod C4 by Loeb i ovde se obilato koristi hrom i aluminijum ( od ovog poslednjeg su pedale)  kao i koza za volan sa crvenim koncem. Sedista su takodje u kombinaciji crne i crvene boje. Ugradjuju se 2 motora, oba benzinci i to 1,6 sa 110 i 125KS. Ovaj poslednji ima i ESP sistem koji se moze u potpunosti iskljuciti. I na ovom modelu se nalazi poseban logo by Loeb na vratima i pozadi kao znak prepoznavanja.



Peugeot 207 CC

6 Dec 2006 - 15:37 Noviteti Link
Od danas su dostupne i prve fabricke slike nove verzije 207-ice. Naravno radi se o coupe-cabrioletu sa tvrdim sklopivim krovom, koji operaciju otvaranja-zatvaranja obavlja za 25 sekundi. Sto se izgleda tice tu velikih iznenadjenja nema, buduci da je sam Peugeot razotkrio izgled 207-ce u CC verziji nedavno sa konceptom 207 Epure. Ipak i ovakvim dizajnom, koji lici na stil 206 CC, nastavlja se uspesna tradicija  Peugeotovih kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Samo podsecanja radi od 2001, kada je pocela prodaja 206-ce u CC varijanti, zajedno sa vecim modelom 307 CC, Peugeot je prodao preko 500000 primeraka ova dva modela, a sam 206 CC kao manji i jevtiniji je prodat u 360000 komada.. Zanimljiv je novi detalj na ovoj 207-ici. U Peugeotu su ugradili senzor za detektovanje otvaranja vrata automobila, koji tada spusta stakla za nekoliko milimetara da bi se odmakla od krova. Peugeot najavljuje motore: 1,6 litarski sa 16v u 2 verzije (120 i 150KS) razvijen u saradnji sa BMW-om i 1,6 litarski dizelas sa 110KS. Serijski se u sve verzije ugradjuje 5-stepeni rucni menjac s tim sto se kod slabijeg benzinca moze doplatiti i 4-stepeni sekvencijalni automatik. Auto je naravno duzi od 206 CC pa sada dimenzije izgledaju ovako: DxSxV 4030mm, 1750mm i 1397mm, cime je ova CC varijanta 75mm niza od hatchbacka. Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2540mm. Prtljaznik u coupe varijanti ima prihvatljivih 370 litara dok se u cabrio verziji samanjuje na malih 145 litara korisne zapremine.  Kao i 206 CC i ovaj kabrio je ipak samo 2+2 vozilo tj. mesta ima dovoljno samo napred dok pozadi mozda moze da se smesti samo jedno dete. Treba napomenuti da se u CC varijanti sedi sportski nize nego u klasicnoj 207-ici. Kako je saopsteno proizvodnja ce se odvijati u Spaniji, a prodaja pocinje u martu naredne godine kada ce biti poznata i cena.

Toliko smo vec pisali o novom modelu 500 iz Fiata da bi sve bilo samo ponavljanje. Ali sada su nam dostupne slike potpuno gotovog modela, naravno nezvanicne, koje su dospele na internet bez Fiatove volje. Slike dovoljno govore o retro obliku nove ponovo ozivljene legendarne petstotke napravljene za 21. vek. Nezvanicne informacije govore da ce svetska premijera biti odrzana u septembru 2007. godine na salonu u Frankfurtu. Dotada evo nekih, opet, nezvanicnih informacija o dimenzijama i motorima. Medjuosovinsko rastojanje iznosi 2305 mm nasuprot prethodniku koji je imao samo 1800mm. Za duzinu se samo nagadja da ce biti oko 3400mm dakle kao Toyota Aygo. Motori bi, prema sada dostupnim insajderskim informacijama, za pocetak bili Pandini 1,1 i 1,2 litarski benzinci i 1,3 litarski multijet dizelas. Ali i dalje se spominje mogucnost ugradnje dvocilindricnih motora sa turbom i snagom izmedju 90 i 110KS. Novo je sto se sad pominje 1,4 litarski 16v motor sa okruglo 100KS iz Pande 100HP, sa kojim bi mali 500 dostizao svih 185km/h i ubrzanje do stotke za 9,5 sekundi. Ostaje nam samo nada da u Fiatu nece preterati sa cenom kao BMW sa novim Minijem ili mu preti (relativni) neuspeh poput VW-ove nove Bube.