home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ovo je Peugeot 308 !

24 Maj 2007 - 22:12 Noviteti Link

 

Pre samo nekoliko dana objavili smo par špijunskih slika novog Peugeota 308 bez ikakve maske a danas su se konačno pojavile i prve zvanične slike toliko očekivanog naslednika već prilično umorne 307-ice. Ovo jesu zvanične slike ali su stigle iz nezvaničnog izvora. Naime, po ko zna koji put slike su opet procurele na internet bez odobrenja same fabrike tako da u ovom trenutku, sem slika, nema nikakvih zvaničnih informacija. Valjda će ih ove slike naterati da pre vremena objave i potpuno press saopštenje. Da podsetimo, premijera 308-ice je bila zakazana tek za septembar na salonu autombila u Frankfurtu a prodaja za kraj godine. Kao što smo ranije pisali, iznenađenja u pogledu dizajna i nema jer nova 308-ica predstavlja mešavinu stilova 207-ice i odlazećeg 307 odnosno više liči na ugojenu 207-icu ili kako je neko lepo primetio na "atletu u tesno skrojenom odelu". Sličnost sa modelom 207 se nastavlja i u unutrašnjosti gde su dizajneri upotrebili neke poznate dizajnerske elemente 207-ice ali dovoljno vešto promenjene da u 308-ici izgledaju različito. Nezvanično se čuje da je dužina povećana za 70 mm, na ukupno 4280 mm, širina na ukupno 1800 mm (plus 54 mm) dok je visina malo smanjena ali se ne zna na koliko (307-ica ima visinu od 1514 mm). Međuosovinsko rastojanje 308-ice bi trebalo da ostane isto kao i kod 307, dakle 2610 mm. Pošto nema zvaničnih informacija o novom 308, ponavljamo deo onoga što smo napisali pre nekoliko dana. Dakle, prvo će se pojaviti hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a kasnije (krajem 2008. ili početkom 2009.) i karavan (Break/SW) i CC (Coupe-Cabrio) varijante karoserije. Navodno je u pripremi i MPV model nazvan 3008. Očekuje se da će buduća verzija sa 3 vrata imati daleko atraktivniji izgled od ove varijante sa 5 vrata na slikama i da će biti više u stilu coupea, poput Opel Astre GTC ili Citroena C4 Coupe. Prema sadašnjim informacijama ponuda motora će obuhvatati 1,6 litarski benzinac sa 120KS kao i 1,6 litarski turbo u dve verzije : sa 150 i 175 konja. Od dizelaša će na raspolaganju biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS kao i sportska RC varijanta sa 2,0 litarskim turbo motorom od 220KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će biti i hibridna verzija (kombinacija dizel motor/elektromotor), koja bi trošila 3,4 litra goriva. Za sada, to je to a više kada se oglasi i sam Peugeot.

UPDATE : Peugeot je 5. juna objavio i kratko zvanično saopštenje za javnost u kome se bukvalno kaže samo ovo : "Prodaja Peugeota 308 hatchback će u Evropi krenuti početkom jeseni. Model 308 zamenjuje 307 hatchback, koji je sa preko 3 miliona prodatih primeraka širom sveta bio važan automobil u gami Peugeota. 308-ica će se proizvoditi u Sošou i Miluzu a u ponudi će biti varijante sa 3 i 5 vrata. Takođe, 308 će biti veoma prijateljski prema životnoj sredini ". I to je to !  Nikakvih podataka o motorima i ostaloj mehanici, dimenzijama, opremi, ceni čak ni kada i gde će uopšte biti zvanična promocija !! U press saopštenju od 5. juna se nalaze i ove zvanične slike, koje smo objavili još pre skoro dve nedelje. 





Najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova, kompanija Karmann, krajem 2008. godine počinje sa proizvodnjom Audija A3 u kabriolet izdanju. Prema pisanju časopisa Automobil Industrie, Karmann više neće proizvoditi aktuelni A4 Cabrio ali će umesto toga u svojim pogonima montirati otvorenu verziju modela A3 dok će proizvodnju novog Audija A4 Cabrio (verovatno će se zvati A5 Cabrio) preuzeti kompanija Magna, tačnije njeno CTS odeljenje. Karmann je inače od 2002. godine do danas, proizveo oko 135.000 modela A4 Cabrio a samo prošle godine 28.000. Međutim, u proteklih godinu dana, Karmann je bio prisiljen da smanji broj radnika za 633 dok će u narednim mesecima još oko 140 radnika dobiti otkaz. Što se tiče novog Audija A3 Cabrio, najverovatnije će imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova. Time će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Kao glavnog konkurenta u Audiju za svoj novi otvoreni model vide buduću BMW seriju 1 u kabrio varijanti. Na slikama vidite kako bi konačna verzija A3 kabrioleta trebalo da izgleda. Auto će imati mesta za 4 odrasla putnika dok će prednji kraj pretrpeti veoma male korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. Da li će stvarno tako izgledati, moraćemo da sačekamo kraj 2008. godine.

 



Najave o sportskoj varijanti Kia-je Ceed mogle su se čuti još pre nekoliko meseci a sada su dostupne nove informacije o tom XR modelu. Ranije se špekulisalo da će 2,0 litarski turbo agregat u Ceed-u XR raspolagati sa 200 konja pod poklopcem motora dok poslednje vesti sugerišu da se ipak radi o snazi od živahnih 166kW/225KS. Namera Kia-je je da uskoro oznaku XR počne da upotrebljava na sportskim verzijama svojih automobila pa će u naredne tri godine biti lansirano još nekoliko vrućih modela, koji će zaslužiti da nose XR oznaku. Na taj način Kia želi da stvori poseban, sportski podbrend XR, nešto slično Opelovom OPC-u ili Renaultovom Renault Sport odeljenju (poređenje sa AMG-om ili M odeljenjem ipak nije umesno !). Opel Astra u pomenutoj OPC varijanti 240 konja, Megane RS 224KS, VW Golf GTI tačno 200 (GTI Edition 30 ima 230KS), Volvo C30 T5 raspolaže sa 220KS i uz Focus ST sa 225 konja, to su glavni konkurenti novoj Kia-ji Ceed XR, bar po snazi motora. Da li će i vozne osobine Ceed-a XR biti na nivou konkurencije, pokazaće prvi uporedni testovi. Ali ne pre aprila 2008. godine kada u stvari i počinje prodaja novog Kijinog sportskog aduta širom Evrope po zasad nepoznatoj ceni. Ali ako i ovaj model bude imao garanciju od 7 godina ili 150.000 km, biće veoma zanimljivo. Ceed XR će imati premijeru na salonu u Frankfurtu septembra ove godine i to u novoj verziji karoserije sa 3 vrata. S druge strane, Kia je odustala od serijske proizvodnje kabriolet varijante ovog modela iako je razvoj već bio u poodmakloj fazi.



Nova Kia Picanto

23 Maj 2007 - 22:47 Noviteti Link

Dobro, ne radi se baš o potpuno novom Picantu ali su promene ipak dovoljno velike da se kaže da je auto doživeo veoma ozbiljan redizajn i to posle tri i po godine provedene na tržištu. Za to vreme je samo u Evropi prodato 250.000 primeraka ovog malog Korejca a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju što naravno neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna a naročito će situacija biti zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Toga su svesni i u Kia-ji pa je premijera obnovljenog Picanta zakazana već za salon automobila u Barseloni, koji počinje 7. juna. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Ceed a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (verovatno samo u skupljim verzijama) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto odnosno 2370 mm. U prvim informacijama ne pominje se eventualno povećanje zapremine prtljažnika, koja je dosad iznosila skromnih 157 litara Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na  prvi pogled i ne vide a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra  sa 61 odnosno 65KS kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa automatskom transmisijom, naravno kao opcijom. Cene za sada nisu poznate mada neki auto portali iz zapadne Evrope najavljuju da će cena biti za oko 500 evra viša u odnosu na odlazeći model. 



Serija 3 predstavlja najznačajniji odnosno najprodavaniji model u gami bavarske marke pa se uvek sa velikom pažnjom prate sve dizajnerske promene na ovom automobilu jer se greške ovde jednostavno ne opraštaju. Trenutna E90 generacija je ipak manje radikalno oblikovana u odnosu na neke ranije radove Amerikanca Chrisa Bangle-a mada su mnogi kritikovali dizajn aktuelne verzije a posebno zadnjeg dela, koji kao da je skinut sa neke Nissan Almere ! Ipak, šesta reinkarnacija serije 3, najavljena za 2012. godinu, donosi radikalno nov i svež dizajn preuzet sa studije CS Concept, predstavljene pre samo mesec dana na salonu automobila u Šangaju. Na crtežu je mogući izgled te "Trojke", koja praktično predstavlja CS Concept u manjem, kompaktnijem pakovanju. Ipak, bez obzira na sportskiji i bitno različit izgled u odnosu na sadašnju seriju 3, i ovaj model zadržava najznačajnije dizajnerske karakteristike BMW automobila poput velikih "bubrega" napred ili tzv. Hofmajsterovog luka na zadnjim vratima. Naravno, do 2012. godine ima još dosta vremena pa je sasvim neizvesno da li će dizajn finalne verzije biti baš ovakav. Samim tim još je rano i za neke preciznije najave o evetualnim novim pogonskim agregatima ali se saznaje da bi dužina nove "Trojke" ostala negde na sadašnjem nivou a da bi širina porasla za nekih 50 mm, na ukupno 1867 mm. U konstrukciji ovog modela, BMW će obilato koristiti aluminijum da bi se što više smanjila težina automobila. 



Evo i rezultata najnovijih crash testova, koje izvodi nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme). Prvo Nissan Qashqai, koji je dobio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika (na prvoj slici). I ne samo to. Qashqai je osvojio i rekordan broj bodova, tačnije 36,83 od mogućih 37 što je najbolji rezultat od kada se vrše EuroNCAP testiranja. Za bezbednost dece, Qashqai je nagrađen sa 4 zvezdice (od mogućih 5) a za sigurnost pešaka sa 2 od mogućih 4 zvezdice. Rezultati za Kiu Carens su slabiji i izgledaju ovako : za sigurnost odraslih putnika Carens je osvojio 4 zvezdice, za bezbednost dece 3 a za slučaj naleta na pešake i njhovu bezbednost, katastrofalnu 1 (jednu) zvezdicu. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h. 




Za interesantan vizuelni nastup ovog unikatnog Minija Cooper odgovoran je renomirani modni fotograf Mario Testino. Poenta cele priče jeste da će ovaj "vatreni" Mini tokom juna meseca biti prodat na aukciji preko ebay-a a ceo prihod ide Life Ball asocijaciji za borbu protiv side.



O budućem Fiatu 500 u zabiberenom Abarth pakovanju, već smo nekoliko puta pisali a ovo su najnovije slike tog željno očekivanog retro modela sa testiranja proteklih dana na nemačkoj stazi Nurburgring. Budući da će premijera serijskog Fiat 500 Abarth biti tek početkom 2008. godine, auto na slikama je još uvek maskiran i to naravno baš na onim najzanimljivijim delovima ali se ipak primećuju značajno uvećani otvori za vazduh u prednjem braniku, veći su i točkovi i to sa niskoprofilnim gumama, ispod crne trake nazire se i zadnji krovni spojler a tu je i detalj u vidu kočionih klješta u crvenoj boji. Uglavnom Fiat 500 u Abarth dresu izgleda oštro, dinamično i nabijen snagom, upravo kako i očekuju brojni ljubitelji Abartha. Još uvek se ne zna koliko će biti snažan ovaj mališa ali se pretpostavlja da će njegov turbo benzinac od 1,4 litra razvijati oko 150KS što će uz ubrzanje od oko 8 sekundi do stotke, omogućiti zabavnu i oštru vožnju poput vožnje kartingom, s tim što uz ovaj "karting" dobijate i limeni krov nad glavom za veću sigurnost. Što je najlepše, stižu i nezvanične najave da bi Fiat mogao ponuditi i snažniju varijantu ovog motora, koji bi raspolagao sa svih 180 konja (!), koji bi ovog malog prznicu pretvorio u pravu raketu na točkovima. 



Kicherer SL K 60 Evo Black

23 Maj 2007 - 00:53 Tuning Link

Tjuning kuća Kicherer je samo za "odlikaše" doradila Mercedesov SL 600, čiji V12 motor zahvaljujući obradi ove firme sada raspolaže sa 445kW/605KS. Time je Kicherer SL K 60 Evo Black postao jedan od najsnažnijih roadstera na svetu, koji do 100 km/h stiže za 4,3 a do 200 km/h za samo 14,2 sekunde. Nažalost, maksimalna brzina je elektronski ograničena na "samo" 300 km/h. Za poređenje, serijski Mercedes SL 600 ima 380kW/517KS, ubrzava do stotke za 4,5 sekunde a brzina je takođe ograničena ali već na 250 km/h. Sem dorade motora, Kicherer je SL K 60 Evo Black opremio sa aerodinamičkim kompletom od karbona (inače dostupan za sve verzije Mercedesa SL), koji poboljšava aerodinamiku automobila i stabilnost pri brzoj vožnji (a kakva je inače vožnja u ovakvom automobilu ako nije brza ?). Ovakav komplet za ekskluzivniji i moćniji nastup sadrži nove branike (napred sa velikim centralnim otvorom za vazduh za bolje hlađenje motora i kočnica), zadnji difuzor, nove pragove, agresivniju prednju masku (a la Mercedes McLaren SLR) integrisanu sa poklopcem motora a tu su i spoljašnji i unutrašnji retrovizori od karbona. Ekskluzivan interijer je oplemenjen sportskim upravljačem sa polugama za menjanje brzina od karbona (opet karbon) i još par dekorativnih elemenata od pravog karbona (ovi baš ne štede na karbonu !). Kako to već priliči za svaki ozbiljan tjuning tretman, i Kicherer je za ovu alu predvideo nove alu točkove i to od 20 inča sa Continental gumama 255/30 ZR 20 napred odnosno 305/25 ZR 20 pozadi. Za poboljšanje ionako odličnih voznih osobina, u Kichereru su spustili SL K 60 Evo Black za dodatnih 25 mm. Ovako brz auto treba i zaustaviti a za to se brine Kichererov kočioni sistem sa XXL veličinom diskova. Kruna svega je i novi sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi, koji ne poboljašava samo performanse ovog monstruma već i stvara fantastičnu "muzičku" simfoniju.   




Ovo na slici je Ferrari 330 TRI/LM Testa Rosa Spyder iz 1962. godine, koji je na upravo završenoj licitaciji (aukcijske kuće Sotheby's i RM Auctions) postigao rekordnu cenu za jedan Ferrari. Anonimni je kupac, naime za njega platio 6.875.000 evra ili 9.252.375 američkih dolara. Inače, na aukciji su se našli razni Ferrarijevi istorijski modeli vredni oko 40 miliona evra (skoro 54 miliona dolara). Ipak ovaj Ferrari nije i najskuplji auto ikada prodat na nekoj aukciji. Rekord i dalje drži Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe iz 1931. godine, koji je 1987. prodat preko aukcijske kuće Christie's za 11 milona dolara (sada 8.177.577 evra). Na licitaciji su osim automobila, prodavani i razni predmeti sa Ferrari znakom pa je tako donji veš (!), koji je Michael Schumacher nosio na jednoj trci F1, izlicitiran na 742 dolara (551 evro) !     



Prema poslednjim informacijama (naravno nezvaničnim), nova generacija Audija A4 (fabrička oznaka B8) imaće svetsku premijeru već u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu (po nekima to će biti samo koncept, koji će najaviti novi A4 za 2008.). Nova "četvorka" biće dizajnerski veoma slična upravo predstavljenom coupe modelu A5/S5 a kako će najverovatnije izgledati vidite na ovim crtežima (osnova za njih je A5), koji prikazuju standardni A4 sedan (prva slika), A4 Avant (slika br.2) i sportski sedan S4 na trećoj slici. I novi A4 koristiće novu modularnu MLP platformu, koji će imati i budući modeli Q5, A6, A7 i A8. MLP platforma znači smeštaj motora i transmisije iza prednje osovine što će  omogućiti veće međuosovinsko rastojanje bez povećanja spoljašnjih dimenzija automobila. Novi A4 biće samo 25 mm duži od aktuelnog modela mada će zbog dužeg rastojanja između osovina izgledati kao da je u stvari nešto veći od sadašnje verzije. Zanimljivo da će prednji i zadnji prepusti karoserije biti kraći za po 75 mm. Zahvaljujući novoj generaciji Quattro integralnog pogona i pomenutoj MLP arhitekturi, novi A4 imaće daleko bolje vozne osobine nego bilo koji A4 do sada. Novi Audi A4 imaće zadnja svetla u LED tehnologiji dok će se prednja LED dnevna svetla moći naručiti kao opcija. U kabini neće biti velikih iznenađenja jer će ona biti veoma slična modelu A5 s tim što će centralna konzola biti malo više okrenuta vozaču. U svakom slučaju, očekujte visok kvalitet izrade i materijala, vrhunsku ergonomiju i nešto više mesta za noge putnika pozadi zbog povećanja međuosovinskog rastojanja. Od motora, koji će pokretati B8 generaciju ovog Audija, možemo očekivati benzince od 1,8 i 2,0 litra, 3,2 litarski V6 kao i 4,2 litarski FSI V8 agregat za sportistu S4. Naravno tu će biti i dizelaši sa 4 i 6 cilindara : 1,9 TDI, 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Od menjača u ponudi će biti manuelni 6-stepeni, sledi ga Multitronic transmisija i na kraju S-tronic sa dvostrukim kvačilom. Od karoserijskih varijanti Audi će proizvoditi A4 u sedan i karavan (Avant) verzijama mada se pominje i A4 Sportback za 2010. godinu. Postojeće A4, S4 i RS4 kabriolete zameniće budući A5, S5 i RS5 kabrioleti na osnovi novog A5/S5. Iako će novi A4 biti predstavljen već ove jeseni (kao što napomenuli na početku možda samo kao koncept), serijska verzija će se naći u prodaji tek u trećem kvartalu 2008. godine po, za sada, nepoznatoj ceni. Ali kako to već biva kod Audija, ona neće biti baš mala. Bar za nas... 



JE Design Seat Leon Cupra

22 Maj 2007 - 01:07 Tuning Link

Posle obrade Seata Leon FR, na red je došao i Leon Cupra, koji već ionako sa svojih 240 konja nudi odličan odnos performanse/cena. Uglavnom, JE Design je snagu serijskog 2,0 litarskog TFSI motora u Leonu Cupra podigao sa 177kW/240KS i 300Nm na 210kW/285KS i 385Nm. Posledica toga je i povećanje maksimalne brzine sa 247 na 261 km/h i smanjenje vremena potrebnog za dostizanje 100 km/h sa 6,4 na samo 5,9 sekundi. Da bi još više naglasio promene ispod limenog odela, JE Design je na svoj Leon nakalemio aero body kit za privlačniji i daleko agresivniji izgled u odnosu na standardni model. Body paket sadrži novi prednji branik sa ogromnim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, zatim difuzor pozadi sa 4 izduvne cevi, nove pragove, zadnji krovni spojler kao i novu masku (bez znaka proizvođača), retrovizore u karbon look-u i "trepavice" za prednja svetla. Auto je približen zemlji za dodatnih 30 mm čime je sniženo težište i time poboljšano upravljanje i agilnost u vožnji. JE Design nudi i sportskiju verziju sa ogibljenjem, koje može biti spušteno od 35 do 65 mm. Promene zaokružuju novi 18 ili 19-inčni točkovi u hrom look-u ili u mat crnoj boji. U ovakvoj kombinaciji boja kao na slici, crni točkovi, isti takvi retrovizori i prednja maska, čine odličan kontrast anđeoskoj beloj boji karoserije, koja pod svojim odelom u stvari krije pravog đavola. Ili je bela ajkula možda ipak bolji naziv za ovaj auto ? Ipak, ni tu nije kraj. JE Design sprema još snažniju verziju Seat Leona sa okruglih 300 konja i još agresivnijim aero body paketom. 




Seat je najavio svoj prvi off-road model sa 4x4 pogonom još početkom marta na salonu u Ženevi kroz studiju Altea Freetrack Concept, čija će serijska varijanta biti predstavljena javnosti na skorašnjem salonu u Barseloni (7.- 17. jun) dok prodaja počinje u septembru po zasad nepoznatoj ceni. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi dok mu prosečna potrošnja, prema fabričkim podacima, iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Nažalost nekoliko atraktivnih detalja sa koncepta neće se naći i na serijskoj verziji. To se, pre svega, odnosi na visok klirens od 310 mm, koji je imala studija u Ženevi kao i na rezervni točak zakačen na zadnjim vratima, kojim bi Altea Freetrack koketirala sa pravim terencima. Od estetsko-vizuelnih dodataka, koje je imala studija malo je toga ostalo na varijanti spremnoj za proizvodnju. Tek, tu su masivniji i robusniji branici (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštita pragova i blatobrana kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovni nosači. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije kao na konceptu, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL (koncept u Ženevi je imao klirens veći za 60 mm) dok su točkovi veličine 17 inča (studija imala one od 19 inča). Ipak, Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Za putnike na tim zadnjim sedištima Seat je, kao serijski elemenat opreme, ugradio multimedijalni sistem sa 7-inčnim TFT ekranom i RCA konekciju, koja dozvoljava povezivanje sa DVD plejerom, video igricama, laptop računarima i MP3 plejerima. Ostatak standardne opreme Altee Freetrack obuhvata dvozonsku automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.  



Peugeot 308 bez maske

21 Maj 2007 - 15:17 Top secret Link

Evo i najnovijih špijunskih slika nadolazećeg Peugeotovog modela 308, naslednika aktuelne 307-ice. Za razliku od fotografija, koje smo objavljivali proteklih meseci, na ovim slikama je nova 308-ica bez ikakve maske i "na izvolte" što samo potvrđuje da je prezentacija veoma blizu, tačnije Peugeot će zvaničnu svetsku premijeru upriličiti na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Nažalost, novi 308 ne donosi dizajnerski ništa novo što već nismo videli kod Peugeota pa više liči na ugojenu 207-icu pa čak i na sadašnji 307, koji nasleđuje ! Da li će to biti problem za kupce, koji ipak traže nešto novo i originalnije, pokazaće prvi prodajni rezultati. Prvo će se pojaviti hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a kasnije (krajem 2008. ili početkom 2009.) i karavan (Break/SW) i CC (Coupe-Cabrio) varijante karoserije. Očekuje se da će buduće verzija sa 3 vrata imati daleko privlačniji izgled od ove varijante sa 5 vrata na slikama i da će biti više u stilu coupea, poput Opel Astre GTC ili Citroena C4 Coupe. Prema sadašnjim informacijama ponuda motora će obuhvatati sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će biti i hibridna verzija (kombinacija dizel motor/elektromotor), koja bi trošila 3,4 litra goriva.




Kao što smo ranije pisali, Audi sprema svog izazivača BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS). Ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja o kome smo pisali pre neki dan. Međutim Audijev RS6 prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, ako su tačne vesti, koje su se danas pojavile na internetu, budući RS6 imaće V10 bi-turbo TFSI agregat, zapremine 5,0 litara, koji raspolaže sa 426kW/579KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. RS6 će se naravno i vizuelno razlikovati od drugog sportiste u Audijevoj gami, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jedne poslovne limuzine ili praktičnog i porodičnog karavana, jer će se RS6, osim u sedan varijanti prizvoditi i u Avant verziji, kako Audi naziva svoje karavane. Za očekivati je da će se Audi i dalje držati ograničenja maksimalne brzine na 250 km/h dok zasad nema podataka koliko bi moglo da iznosi ubrzanje do 100 km/h, koje je kod starog RS6 iznosilo 4,7 sekunde. Izgled budućeg vladara klase vidite na crtežu a ostaje pitanje termina promocije. Ranije se govorilo da će se novi RS6 pojaviti već u septembru, na domaćem terenu frankfurtskog salona automobila, a sada se pominje da će premijera biti tek u martu sledeće godine na salonu u Ženevi. Da li to u Audiju imaju nekih "poteškoća" sa ovom alom pa je termin prezentacije promenjen ?