home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Geely Tiger GT concept

Kineski Geely je za domaći salon automobila u Pekingu (održava se od 20. do 28. aprila) pripremilo zaista brojne novitete (preko 20), među kojima se posebno izdvaja nova studija prilično futurističkog sportskog kupea Tiger GT concept. Iako smo kod kineskih proizvođača odavno navikli na kopiranje/kloniranje dizajnerskih rešenja uspešnih automobila iz Evrope i Japana, to ovde nije slučaj, mada mnogi primećuju određene sličnosti Tiger GT concepta sa modelima kao što su Pontiac Solstice, Maybach Exelero, Maserati Gran Turismo, Ferrari 612 Scaglietti, Alfa Romeo 8C Competizione, pa i Aston Martin V8 Vantage. U svakom slučaju, Tiger GT concept izgleda daleko privlačnije od recimo Geely-a Mybo II, koncepta predstavljenog prošle godine na salonu u Šangaju, koji je bio mešavina stilova sa Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) i Nissana Skyline GTR (bokovi). Kinezi su za pogon Tiger GT-a izabrali 3,5 litarski V6 benzinac sa 225KS i 460Nm obrtnog momenta, čija snaga se prenosi na zadnje točkove od 19 inča (sa gumama 255/40ZR19).

 

Geely CE concept 

Kineska publika je u prilici da vidi i Geely-evu novu studiju hatchback automobila B segmenta (klasa Mazde2, Peugeota 206, Honde Fit/Jazz) pod kodnom oznakom CE concept, mada nažalost detaljniji podaci nisu saopšteni.

 

Geely NL concept

Kao i za veliki broj drugih kineskih koncept automobila na salonu Pekingu, tako ni za kompaktnu studiju crossover/SUV vozila Geely NL concept nema nekih detaljnijih podataka, sem da su u planu benzinski motori od 2,0 i 2,4 litra, kao i dizelaši od 2,0 i 2,2  litra zapremine.

Geely GC concept

Ovo je koncept luksuzne limuzine dužine oko 4,90 metra (6 cm duže od aktuelnog BMW-a serije 5), za koju Geely priprema motore od 2,0 i 2,4 litra zapremine.

Brilliance BS4 Station Wagon

Brilliance, BMW-ov kineski partner, iskoristio je ovogodišnji salon automobila u Pekingu da proširi ponudu karoserijskih varijanti svog modela BS4. Tako je sada BS4, osim kao limuzina, dostupan i kao Station Wagon, odnosno karavan prilično elegantnog izgleda. Zasluga za ovo potonje pripada italijanskom dizajnerskom studiju Pininfarina, koji je inače odgovoran i za izgled njegove limuzinske verzije. Brillance BS4 station Wagon pokreće 1,8 litarski Mitsubishi G93 četvorocilindrični benzinski agregat sa 100kW/136KS pri 6500 o/min., kakav se već nalazi i u BS4 sedanu (koji se inače kineskim kupcima nudi od prošle godine kao Brilliance Junjie). Očekuje se da prodaja BS4 sedana i Station Wagona u Evropi startuje još krajem ove godine. Cena za Station Wagon još nije poznata, dok će cena za BS4 sedan u Nemačkoj startovati od 15.990 evra.





Brabus Mercedes SLK

22 Apr 2008 - 00:40 Tuning Link

Nedavno restilizovani Mercedes SLK već je prošao kroz ruke nemačkog specijaliste Brabusa, koji je za ovaj roadster predvideo novi aerodinamički paket, atraktivne aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča (sa Yokohama ili Pirelli gumama), doterano ogibljenje i kočioni sistem, kao i pojačane motore. Tako sada najjači Mercedes SLK55 AMG pokreće Brabusov 6,1 litarski agregat sa 327kW/445KS i 635Nm obrtnog momenta (fabrički primerak ima 5,5 litarski sa 265kW/360KS i 510Nm), uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem. Ovaj SLK od 0 do 100 km/h stiže za samo 4,3 sekunde (0,6 sekunde bolje od serijskog SLK55 AMG), dok mu maksimalna brzina prelazi 300 km/h (tačnije 305 km/h). Brabusov aerodinamički kit (razvijen u vazdušnom tunelu) sadrži prednji spojler, pragove, spojler na poklopcu prtljažnika i modifikovani zadnji branik sa četiri hromirana završetka Brabusovog sportskog izduvnog sistema. Ogibljenje je spušteno za 30 mm (čime je dobijeno niže težište i smanjeno naginjanje u krivinama), a tu je i Brabusov kočioni sistem sa diskovima od 355 mm napred, odnosno 300 mm pozadi. Unutrašnjost je bogatija za ergonomski oblikovan Brabus sportski volan, brzinomer izgraviran do 330 km/h, Mastik kožu i alkantaru.



Volkswagen Lavida

Posle nekoliko procurelih fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, nemačka fabrika je juče konačno i zvanično održala svetsku premijeru ovog automobila na salonu u Pekingu. Peking nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida prvi Volkswagen dizajniran i razvijen u potpunosti u Kini. Sem toga, i proizvodiće ga kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). U press saopštenju se navodi da Lavidu karaketeriše dinamičan, ali i elegantan dizajn, pa je tako novi sedan "savršen primer uspešne saradnje kineskih i nemačkih dizajnera". Lavida je inače dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm, a zapremina prtljažnika 472 litra. Lavidu pokreću dva četvorocilindrična motora (oba zadovoljavaju Euro 4 standarde), a u ponudi će biti tri paketa opreme: Trendline, Comfortline i Highline, pri čemu već i osnovni ima ABS, frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, CD-Radio i el. pokretana stakla. Sa luksuznijim paketima u opremi se dobijaju i aluminijumske felne od 16 inča, hrom paket, kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu, cruise control, parking senzori i automatska klima, dok se u Highline modelu nalazi i navigacioni sistem. Kao opcija na raspolaganju je i Tiptronic šestostepeni automatski menjač.

Volkswagen New Bora

Drugi Volkswagenov novitet sa salonu u Pekingu – New Bora, ima zadatak da bude pravo porodično, praktično i svestrano vozilo za svaki dan. Ukratko, New Bora je nova, specijalno za kinesko tržište razvijena limuzina srednje klase, za čiju proizvodnju će biti zadužena kompanija FAW. Pored Shanghai Volkswagena, FAW VW je još jedan Volkswagenov kineski partner, koji inače već proizvodi modele VW Jetta II, Golf IV, Sagitar (aktuelna evropska Jetta), Magotan (Passat B6) i Caddy. New Bora kupce treba da osvaja prostranim interijerom, visokim stepenom aktivne bezbednosti, komforom, kvalitetom izrade, kao i štedljivim motorima, koji zadovoljavaju Euro 4 norme. U ponudi su inače dva benzinska četvorocilindrična motora, koji opciono mogu da se kombinuju i sa Tiptronic šestostepenim automatskim menjačem. New Bora je dugačka 4540 mm, široka 1775 mm, visoka 1467 mm, međuosovinsko rastojanje je 2610 mm, a volumenn prtljažnika iznosi 450 litara. New Bora se nudi sa Trendline i Comfortline paketima opreme, a već i Trendline podrazumeva ABS, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, servo upravljač, el. stakla, klima uređaj i CD-Radio. Uz paket Comfortline se dobijaju i cruise control, parking senzori, hrom paket, alu točkovi od 15 inča i šiberdah. Kao opcija, na raspolaganju su i kožna sedišta, bočni i vazdušni jastuci za glavu i navigacioni sistem.



Changan Zhixiang

Kineska kompanija Changan Automobile Group je pored modela V802 i V101 (o njima OVDE), za 10. salon automobila u Pekingu (20. – 28. april) pripremila i premijeru nove limuzine srednje klase Zhixiang. Radi se o automobilu koga pokreće 2,0 litarski benzinski motor sa 112kW/152KS pri 6000 o/min. i 192Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., uparenim sa četvorostepenim automatskim menjačem. Po fabričkim podacima Zhixiang postiže maksimalno 200 km/h, dok su mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne 11,2 sekunde. U standardnoj opremi se, između ostalog, nalaze automatski klima uređaj, cruise control, CD plejer, putni kompjuter, el. podesiva sedišta i TCS sistem. I još dimenzije: dužina 4600 mm, širina 1800 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2650 mm.

 

Geely Panda

Nije samo ime ovog novog kineskog mališana pozajmljeno od poznatog Fiatovog automobila, već je i dizajn Geely Pande velikim delom inspirisan još jednim tuđim radom - Toyotinim modelom Aygo (to se pre svega odnosi na bokove i delom na zadnji kraj). S druge strane, 1,0 litarski benzinski motor sa 71KS je sopstveni Geely-jev proizvod. Ovaj simpatični automobil (u Kini će koštati oko 5000 evra) bi već naredne godine mogao da dođe i u Evropu, ali će u tom slučaju ljudi iz ove fabrike morati da mu nađu neko novo ime.

FAW Hongqi SUV concept

Još jedna zanimljiva premijera na salonu u Pekingu jeste i novi Hongqi SUV concept kineske kompanije FAW (First Automobile Works). Informacije o ovom neobično dizajniranom modelu (dužine 4,80 metra) su prilično škrte, ali ako dobije zeleno svetlo za proizvodnju, pokretaće ga FAW-ov 6,0 litarski V12 motor sa 300kW/408KS i 550Nm obrtnog momenta.

Guangzhou Honda Linian concept

I na kraju Linian concept, odnosno studija malog gradskog automobila sa petora vrata, delo Hondinog kineskog partnera, kompanije Guangzhou Honda. Ipak, neki konkretniji detalji o ovom automobilu sa petora vrata i dizajnom nalik na Ford Verve concept i novu Ford Fiestu, nisu saopšteni, mada bi nešto slično kao serijski automobil moglo da se nađe na kineskom tržištu 2010. godine.



Nissan Teana i zvanično

21 Apr 2008 - 01:17 Noviteti Link

Nissan je na salonu automobila u Pekingu i zvanično promovisao svoj novi luksuzni model Teana, u osnovi serijsku verziju studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona u Tokiju (o tome više OVDE). Naravno, Intima Concept je prilikom transformacije u serijsku Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn prilično smireniji. U kratkom press saopštenju, japanska fabrika navodi da je nova Teana opremljena V6 motorima u kombinaciji sa XTRONIC CVT transmisijom, s napomenom da će kineskim kupcima Teana biti dostupna i sa četvorocilindričnim agregatom. Pored Teane, Nissan na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno predstavlja i novi model Livina C-Gear, kao i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept (ova dva potonja su inače prvi put prikazana na pomenutom salonu u Tokiju).

  



Mini Abbey Road

21 Apr 2008 - 01:14 Noviteti Link

 

BMW je lansirao specijalnu Abbey Road ediciju popularnog Minija, koji je kupcima na raspolaganju u tri boje karoserije : Pepper White beloj, Sparkling Silver srebrnoj i British Racing Green zelenoj. Pod haubom se nalazi 1,4 litarski motor sa 70kW/95KS pri 6000 o/min. i 140Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., dok se u opremi, između ostalog, nalaze aluminijumske Bridge Spoke felne od 16 inča, Cruise Control, kožni sportski volan i iPod interfejs. Cena za Mini Abbey Road u Zapadnoj Evropi iznosi 19.900 evra.



Ponuda Porscheovog modela Cayenne je upravo proširena novom Turbo S verzijom, koju pokreće 4,8 litarski V8 turbo motor sa 404kW/550KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta u rasponu od 2250 do 4500 o/min. (motor je inače uparen sa šestostepenom Tiptronic S automatskom transmisijom). Cayenne Turbo S je u osnovi brz odgovor ove nemačke fabrike na želje kupaca ekskluzivnih SUV modela, posebno onih sa rastućih tržišta Istočne Evrope i Azije. Od 0 do 100 km/h novi Cayenne Turbo S (težak 2355 kg) stiže za samo 4,8 sekundi, najveća brzina je 280 km/h, dok mu potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 14,9 litara na 100 km (emisija CO2 je 358 g/km). Cayenne Turbo S je postavljen na SportPlus aluminijumske točkove od 21 inča sa gumama dimenzija 295/35 R 21, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 358 mm nazad. Svaki Cayenne Turbo S ima vazdušno vešanje, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), pogon na sva četiri točka (snaga se raspoređuje u odnosu 38%:62% napred/nazad), Servotronic upravljački sistem, a samo za ovaj model je dostupna i nova "lava grey metallic" boja. Cayenne Turbo S na tržište stiže u avgustu ove godine, i to po ceni od 132.774 evra (u Nemačkoj).



 

Citroen Italia je u saradnji sa italijanskim proizvođačem odeće Pinko kreirao posebnu (i naravno ograničenu) seriju modela C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko, za čiju promociju je angažovana i manekenka Naomi Campbell.

 

C3 i C3 Pluriel Gold by Pinko se od standardnih verzija ovih modela razlikuju po svojim elegantnim estetskim detaljima. Tako ova dva Citroena karakterišu kvake na vratima, znak Citroena i retrovizori u zlatnoj boji (kod Pluriela i na stubovima krova koji se skidaju), posebne boje za karoseriju, kožna sedišta sa zlatnim šavovima i dodaci u zlatnoj boji na prednjem panelu, ručici menjača, pragovima vrata, kao i posebne patosnice sa logom Pinko.

VIDEO : Naomi Campbell u reklami za Citroen C3 Gold by Pinko

VIDEO : Citroen C3 Pluriel Gold by Pinko



Jedna od zanimljivijih premijera ovogodišnjeg salona automobila u Pekingu jeste i Buickova studija Invicta Concept ("Invicta – nepobediv") koji najavljuje izgled buduće limuzine ove marke za sledeću godinu (u Americi bi trebalo da se zove LaCrosse, mada neki izvori pominju mogućnost da se naziv Invicta iskoristi i za serijski auto, dok bi u Kini ovaj model mogao da se zove Buick Regal). Prema sadašnjim najavama, interijer budućeg serijskog automobila (kako god se već bude zvao) neće pretrpeti neke drastične promene u odnosu na unutrašnjost Invicte Concept, a biće prvi auto u SAD-u koji će koristiti novu globalnu Epsilon II platformu. Za zanimljiv dizajn ovog luksuznog sedana srednje klase (moćni bokovi sa malim staklenim površinama i visokom bočnom linijom, kratki prepusti, "waterfall" gril, oblik krova u stilu nekog kupea, atraktivni točkovi od 20 inča) su inače zaslužni GM-ovi centri u Mičigenu i Šangaju, koji su inspiraciju pronašli i u prošlogodišnjem koncept automobilu Buick Riviera. Što se motora tiče, ovaj 4932 mm dugačak automobil pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i sa 186kW/250KS i 298Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom).



Kalifornijski HST International je u saradnji sa dizajnerskom kompanijom Tjaarda na osnovi aktuelnog Forda Mustang napravio dva nova automobila na elektro-pogon (baterije su proizvod firme K2 Energy Solution), nazvana Tjaarda EVX Mustang i HST Shelby Cobra EVX. Sa snagom od 300KS, oba automobila od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavaju za manje od četiri sekunde, dok im autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi preko 100 milja (161 km). Na testovima je Tjaarda EVX Mustang do 60 milja na sat ubrzao za 3,9 sekunde i postigao najveću brzinu od 193 km/h, a HST Shelby Cobra EVX je još bolji : do 60 milja ubrzava za 3,2 sekunde, dok mu je najveća brzina 241 km/h. Cena za Tjaarda EVX Mustang startuje od 80.000, a za HST Shelby Cobru EVX od 125.000 američkih dolara.



Abt AS4 Avant

19 Apr 2008 - 16:31 Tuning Link

Posle novog Audija A4 u standardnoj, limuzinskoj varijanti, nemački tjuner Abt Sportsline je kupcima ponudio i model AS4 Avant, odnosno svoju preradu Audija A4 u karavanskoj verziji. Abt AS4 Avant je opremljen novi aero body paketom, koji sadrži modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), "škrge" na prednjim blatobranima, nove pragove i zadnji krovni spojler. Tu su i četiri završetka izduvnog sistema integrisana u zadnji branik, podešavajuće Abt sportsko ogibljenje, pojačane kočnice i nekoliko različitih tipova novih aluminijumskih točkova. Agresivniji spoljašnji izgled je odlična najava i za pojačane motore. Tako je 1,8 litarski TFSI benzinski motor umesto sa standardnih 118kW/160KS i 250Nm, dostupan u verzijama sa 147kW/200KS i 280Nm, kao i sa 177kW/240KS i 310Nm, model 2,0 TDI je sa 105kW/143KS pojačan na 125kW/170KS i 147kW/200KS, model 2,7 TDI umesto sa fabričkih 140kW/190KS i 400Nm sada raspolaže sa 162kW/230KS i 450Nm, dok je najsnažniji 3,0 TDI sa standardnih 176kW/240KS i 550Nm ojačan na 207kW/282KS i 550Nm, kao i na 228kW/310KS i 610Nm.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Češka fabrika automobila "Škoda auto" planira da u narednih deset godina poveća proizvodnju na 1,5 miliona vozila godišnje, što je duplo više u odnosu na 2007, izjavio je direktor odeljenja prodaje Lubomir Kopecki.
On je na konferenciji o izvozu, održanoj u Brnu, precizirao da će povećanje proizvodnje uglavnom pokriti proizvodni pogoni u inostranstvu.
"Škoda", koja posluje u okviru nemačkog koncerna "Folskvagen" (Volkswagen), prošle godine je proizvela više od 661.000 vozila a ove godine bi, prema direktoru proizvodnje Fredu Kepleru, produkcija trebalo da premaši 700.000 vozila.
Prošle godine je prodato 630.032 vozila, ove godine je u planu plasman 759.000, odnosno 872.000 automobila naredne godine, a 2010. bi trebalo da dostigne 1,01 milion vozila.
Fabrika je lane ostvarila promet od 222 milijarde kruna (8,8 milijardi evra), a čista dobit je iznosila rekordnih 15,98 milijardi kruna (63 miliona evra).
Pored domaćih fabrika u Mladoj Boleslavi, Kvasinama i Vrhlabi, "Škoda" ima proizvodne kapacitete u Kini, Rusiji, Indiji i Ukrajini u kojima je proizvedeno ukupno 78.527 vozila.
"Škoda auto" je najveći češki izvoznik s udelom od 7,5 odsto u ukupnom eksportu zemlje. Prošle godine je izvezla automobila, rezervnih delova i drugih komponenti u vrednosti 184,9 milijardi kruna (7,3 milijarde evra), preneli su češki mediji.



Ovo su prve zvanične fotografije novog i dugo očekivanog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, čija će svetska premijera biti održana na salonu automobila u Pekingu (20. – 28. april). Slike pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3), Mercedesa (GLK), Volvoa (XC60), Land Rovera (Freelander 2), Nissana (Murano), Infinitija (EX37), Mazde (CX-7) i ostalih. Novi Q5 je dugačak 463 cm, širok 188 cm, visok 165 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 281 cm, dok je koeficijent otpora vazduhu 0,33. Q5 se inače bazira na Audijevoj MLP platformi, već upotrebljenoj na modelima A4 i A5, a da bi se što više smanjila težina vozila, u njegovoj konstrukciji je velikim delom iskorišćen aluminijum. U početku će se u Q5 ugrađivati tri motora (svi sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem) : 2,0 litarski TFSI četvorocilindrični benzinac sa 155kW/211KS i 350Nm (sa njim Q5 postiže 222 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, troši 8,5 litara goriva na 100 km), kao i dva dizelaša; 2,0 litarski četvorocilindrični TDI od 125kW/170KS i 350Nm (može do 204 km/h, do stotke mu treba 9,5 sekundi, troši 6,7 litara) i 3,0 litarski V6 TDI agregat sa 176kW/240KS i 500Nm (najveća brzina 225 km/h, ubrzanje 6,5 sekundi, prosečna potrošnja 7,7 litara). Svi imaju Audijev quattro pogon na sva četiri točka, koji u normalnim okolnostima raspoređuje snagu u odnosu 40:60 napred/nazad, a kada je potrebno, na prednju osovinu može da se prebaci do 65%, a na zadnju osovinu do 85% snage. Audi Q5 sa 2.0 TDI motorom ima manuelni šestostepeni menjač, dok su 3.0 TDI i 2.0 TFSI dobilii novi sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Inače, Amerikanci će novi Q5 dobiti samo sa 3,2 litarskim FSI V6 benzincem sa 265KS i 330Nm, uparenim sa šestostepenom Tiptronic transmisijom. U unutrašnjosti ima mesta za 5 putnika, dok se zapremina prtljažnog prostora obaranjem zadnjih sedišta može povećati sa standardnih 540 na 1560 litara. Interijeri u skupljim verzijama imaće elemente od aluminijuma, kao i drvo, hrom, kožu i alkantaru, dok se od ostalih elemenata opreme (između ostalog) izdvajaju i keyless ulazak u vozilo bez ključa, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, LED prednja dnevna svetla, točkovi veličine od 17 do 20 inča, veliki panoramski sunčani krov, klima uređaj u tri zone i adaptivna svetla. Preko Audi Drive Select sistema, vozač će imati mogućnost da podesi set up ogibljenja po svom nahođenju, a tu je i upravljački sistem, koji se prilagođava brzini kretanja. Prema sadašnjim informacijama, prodaja novog Q5 u Evropi počinje u novembru ove godine, a očekuje se da će se raspon cena kretati od 35.000 do 50.000 evra.

VIDEO : Audi Q5



 

 

 

Od zaista brojnih popusta koje domaći prodavci trenutno nude zainteresovanim kupcima, izdvajaju se sledeći:

 

 

 

ALFA ROMEO : Zastupnik Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) po nižim cenama nudi ograničenu količinu modela Alfa 147 i Alfa 159 iz 2007. godine. Tako je model 147 2.0 TS jeftiniji za 2596 evra i košta 21.299 evra, Alfa 147 1.9 JTD sada staje 21.476 evra, dok sniženje kod Alfe 159, u zavisnosti od verzije, iznosi od 3200 do 3800 evra. Novost u ponudi je i Alfa 159 SW, odnosno karavan verzija ovog modela, koji se trenutno domaćim kupcima nudi samo sa dizel motorima od 150 i 210KS. Najjeftiniji model je Alfa 159 SW 1.9 JTD sa Medium opremom, koji košta 29.969 evra.

ŠKODA : AutoČačak (www.autocacak.co.yu) je snizio cene za sve model Škode, i to u proseku za 5%, pa sada osnovna Fabia II sa 1,2 litarskim benzincem staje 10.054 evra (umesto 10.585 evra), Roomster 1.2 košta 11.460 (ranije 12.320), a bazna Octavia 1.4 ima cenu od 14.940 evra (umesto 15.730 evra).

SAAB : AUTOSAB BG d.o.o. (www.saab.co.yu) tokom akcije svim zaintersovanim kupcima nudi model 9-3 Sport Sedan po ceni već od 24.800 evra. Na popustu su i svi modeli Saab 9-3 Cabrio, pa tako najjeftinija verzija Linear 1.8t sa 150KS sada košta 41.200, umesto ranijih 43.000 evra, a najsnažniji 9-3 Cabrio Aero 2.8 V6 sa 255KS staje 52.700 evra (ranije 57.300 evra).

HONDA : Na popustu je Honda Accord, koja je, bez obzira na pogonski agregat i opremu, sada jeftinija za 7%. Tako najjeftiniji Accord 2,0 Comfort sada košta 19.424 evra sa PDV-om. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).

HYUNDAI : uvoznik Hyundaija za Srbiju, beogradski Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai.co.rs) odobrava popust od 1000 evra za Hyundai i30 sa 1,6 litarskim benzincem i bogatim paketom opreme.

MERCEDES : Domaći zastupnik za Mercedesove automobile (Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, www.mercedes-benz.co.yu) odobrava popuste i poklone prilikom kupovine određenih modela ovog nemačkog proizvođača. Tako su svi modeli A i B klase, koji se nalaze na lageru, opremljeni klimom i radiom sa CD-om po ceni standardnog modela (čime kupac štedi 1735 evra). Za ulazne modele C klase (C 180 K i C 200 CDI) važi ponuda da se po ceni standardnog modela u opremi nude radio/CD, MP3, Bluetooth i aluminijumske felne sa 7 paoka (ušteda u ovom slučaju iznosi 1534 evra), dok kupci ostalih modela C klase u ceni standardnog modela dobijaju radio/CD, MP3 i Bluetooth (ušteda od 1044 evra). Kod Mercedesa E klase nudi se 4MATIC pogon na sva četiri točka gratis za modele E 280 CDI i E 320 CDI (ušteda za kupca iznosi 3540 evra sa PDV-om).

FORD : Popuste odobrava i firma Grand Motors (www.ford.co.yu), uvoznik Forda i Land Rovera za našu zemlju. Naime, kao i svake godine u završnici Evropske lige šampiona u fudbalu, pojedini Fordovi automobili se kupcima nude po zaista povoljnim cenama, koje su (u zavisnosti od modela) spuštene i do 3000 evra. Tako u okviru ove šampionske ponude Ford Fiesta sa 1,3 litarskim benzincem od 70KS košta 9990 evra, Ford Fusion sa 1,6 L benzinskim motorom i 100KS staje 13.990 evra, Ford C-MAX (takođe sa 1,6 L benzincem) košta 17.490 evra, a Ford Mondeo 1,6 sa 125 konja i paketom opreme Trend treba platiti 23.990 evra. Ova ponuda traje sve do 31. maja, a treba napomenuti da se radi o ograničenom broju vozila.

LAND ROVER : Grand Motors je i ovlašćeni uvoznik Land Rovera za Srbiju i omogućio je potencijalnim kupcima da jedan od najtraženijih modela ove marke – Freelander 2, dobiju po uvoznim cenama koje su najpovoljnije u Evropi. U odnosu na neka zapadnoevropska tržišta, uvozna cena za Srbiju je niža i do 2.000 evra (početna verzija, sa transportnim troškovima, bez carine i PDV-a, od 23.990 evra).
"Raspolažemo ograničenom količinom Freelendera 2 spremnih za isporuku, koji se nude po vrlo pristupačnim cenama. U ovoj kategoriji i sa reputacijom koju proizvođač ima, ne samo kod nas već i u celom svetu, na tržištu Srbije nema atraktivnijeg vozila", kaže direktor prodaje u Grand Motorsu, Saša Rudić.
Kupcima u Srbiji se nudi Freelander 2 sa četvorocilindričnim dizel motorom od 2.179 kubnih centimetara, 160 KS i visokim maksimalnim obrtnim momentom od 400 Nm pri 2.000 obrtaja u minutu. Varijanta sa šestostepenim ručnim menjačem postiže maksimalnu brzinu od 181 km/h, od 0 do 100 km ubrzava za 11,7 sekundi.
Deklarisana prosečna potrošnja u mešovitom ciklisu vožnje je 11,2 litra na 100 km. Freelander 2 se, kao i ostala Land Roverova vozila, nudi s četiri paketa opreme, ali i uz mogućnost da budući vlasnik, uz odabir dodataka, "personalizuje" svog ljubimca.
Ovo vozilo ima garanciju od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara. Podsećamo da Freelander 2 jedini u svojoj kategoriji ("malih" off-road vozila) na uglednom Euro NCAP testu ima maksimalnih pet zvedica za bezbednost vozača i saputnika.

VOLKSWAGEN : Volkswagen SCG (www.volkswagen.co.yu) počeo je sa novom prolećnom prodajnom kampanjom, koja se odnosi na modele Jetta i Passat. Ukoliko se odlučite za model Jetta, na poklon dobijate metalik boju i digitalnu klimu, a prilikom kupovine Passata na poklon se dobija metalik boja i aluminijumsle felne od 16 inča. Takođe, Porsche Mobility za oba modela poklanja besplatan kasko na 5 godina. Ova kampanja traje do 18. maja i važi kod svih VW dilera u Srbiji.

AUDI : Porsche SCG (www.audi.co.yu) u ponudi ima Audi A6 sa Business paketom opreme i sa 2,0 litarskim TDI (140KS) i 2,0 litarskim TFSI motorom (170KS). Business paket podrazumeva automatski klima uređaj, DSP sound system sa 9 zvučnika, Xenon svetla, središnji naslon za ruku napred, CD šaržer za MMI, zvučni parking system, tempomat, alarmni sistem, MMI "High" i multitronic automatski menjač gratis. Audi A6 2.0 TDI Business košta 39.900 evra, Audi A6 2.0 TFSI Business 42.912 evra, a Audi A6 2.0 TDI Business staje 43.901 evro.

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za SX4 Sedan, koji umesto 17.200 sada staje 15.900 evra. U ponudi je i manja količina modela Swift 1,3 GC (sa klimom), koji staje 10.600 evra (ušteda iznosi 900 evra). 

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji treba platiti 11.990 evra sa PDV. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (seat-scg.com). Novost u ponudi je model Ibiza City Star, koji pokreće 1,4 litarski motor sa 85KS i koji košta 12.950 evra. U opremi ovog posebnog modela se nalaze Climatronic automatski klima uređaj, ABS, farovi za maglu, alu felne, tempomat, preklopivi el. retrovizori sa grejačima, el. podizači napred, daljinsko centralno zaključavanje, 5 vrata, priprema za radio, plus 5 godina gratis kasko osiguranja u saradnji sa Porsche Mobility. Na sniženju su i modeli Leon Cupra i Leon FR, koji su jeftiniji za 1500 evra.

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina) i popularne Nive. Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om, Niva staje 8300 evra.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., www.kia.co.yu) odobrava sniženje za Sorento (popust ide i do 5000 evra pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), dok je Kia Sportage jeftiniji za 3000 evra (bazni model staje 19.990 evra),  

OPEL i CHEVROLET : MVM Motors iz Novog Sada (Zrenjaninski put bb, tel. 021/443-543, www.mvmmotors.com) kupcima svih Opelovih i Chevroletovih modela sve do 1. maja poklanja skuter.

RENAULT : Do kraja aprila traje tradicionalna akcija "Zeleno srce", tokom koje su praktično svi modeli ovog francuskog proizvođača na popustu. Clio II je na popustu od 1200 evra, Megane sedan je jeftiniji za 3000 evra, ostali Megane modeli (Berline, CC, Grandtour i Coupe) imaju cenu nižu za 2500 evra, Scenic i Grand Scenic su jeftiniji za 2800, Thalia za 2300, Espace i Vel Satis za 2000, a Kangoo za 1300 evra. Clio III Expression staje 11.499, Clio Grandtour (karavan) košta 12.999 evra, dok je Twingo Dynamic dostupan po ceni jeftinijeg Twinga Expression i košta 10.527 evra. Zvaničan sajt uvoznika Renault Nissan Srbija je : www.renault.co.yu

MAZDA : Mazda3 je na sniženju od 1500 evra, pa osnovni model (sa 1,4 litarskim benzincem i petora vrata) sada može da se dobije već za 14.999 evra, dok Mazda5 ima cenu umanjenu za 1800 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (www.mazda-profil.co.yu). Ovde i napomena da popusti za Mazdu traju do 30. aprila.

FIAT : Kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) na sniženju ima Fiat Grande Punto (popust do 1200 evra), Pandu (do 566 evra), Lineu (do 944 evra), Cromu (do 1180 evra) i Bravo (do 1180 evra), svi proizvedeni 2007. godine.  

LANCIA : Modeli Lancije Y proizvedeni 2007. su na popustu od 1200 evra, pa Y 1.2 košta 14.200, a Lancia Y 1.4 staje 16.272 evra.  

ZASTAVA: Do 23. aprila Zastava Promet Beograd (www.zpb.co.yu) odobrava popust od 9% za Zastavu 10, pa osnovni model sada staje 7756 evra.



Izvor : www.novosti.co.yu

Banke su počele da odobravaju auto-kredite i u dinarima i to bez učešća. Ali, zato su kod ove vrste zajmova vezanih za stranu valutu podigle učešće na 30 odsto, kako je i propisala Narodna banka Srbije.
Tako, na primer, banka "Inteza" i "Komercijalna banka" nude građanima pozajmicu za kupovinu novih i starih vozila u domaćoj valuti, sa promenjivom kamatnom stopom od 17 do 19 odsto i sa rokom otplate do 84 meseca.
Ukoliko neko želi uz pomoć "Inteze" da kupi automobil i otplaćuje rate u domaćoj valuti, maksimalno može da se zaduži do 500.000 dinara. Na primer, za auto-kredit od 400.000 dinara neće biti potrebno učešće, a moći će da se otplaćuje po efektivnoj kamatnoj stopi od 19,85 odsto godišnje. Mesečna rata iznosi u ovom slučaju 8.293,36 dinara. Ako se klijent opredeli za zajam vezan za evro u iznosu od 10.000 evra, potrebno je da položi depozit od 30 odsto ili 3.000 evra. Banka kreditira 7.000 evra sa efektivnom kamatom od 12,74 odsto. Mesečna rata je 121,36 evra.

- "Komercijalna banka" u svojoj standardnoj ponudi za auto-kredite sa valutnom klauzulom zadržala je iste kamatne stope koje su važile i do sada - kaže Ljiljana Milošević, zamenik direktora Sektora za poslove sa stanovništvom "Komercijalne banke". - Ukoliko klijent položi depozit dobija kamatnu stopu od 9,90 odsto, a ako se odluči za varijantu sa učešćem kamata je 10,90 odsto godišnje.
Ova banka odobrava i zajmove za kupovinu vozila u dinarima, bez učešća. Za klijente banke kamatna stopa iznosi 17 odsto, odnosno efektivna je od 17,82 odsto. Maksimalni rok otplate je do 84 meseca.
Na građanima je da se odluče da li će bez učešća uzeti zajam za kupovinu vozila i pri tome platiti veću kamatu, ili će položiti depozit i ostatak duga otplaćivati po manjoj ceni.
Prema statističkim podacima uvoz automobila konstantno raste, tako da je lane uvezeno četvorotočkaša u vrednosti od 55 miliona dolara. Posle gasa i nafte, na listi nabavljene robe u inostranstvu prošle godine najviše je bilo motornih vozila. Samim tim i auto-krediti su veoma traženi, a građani radije zajme kod banke, nego što kupuju automobile na lizing.

KAKO SE KREĆU

Zavisno od banke, kamate na auto kredite vezane za stranu valutu kreću se od 9,90 do 18 odsto na godišnjem nivou. Minimalni iznos kredita je 3.000 evra, a maksimalni 30.000 evra, dok kod nekih banaka zavisi od kreditne sposobnosti klijenta, što znači i preko ovog iznosa.
Rok otplate je četiri do sedam godina. Uz zajam se mogu pazariti nova i stara vozila kupljena kod firmi ili od građana. Pojedine banke za iznose do 20.000 evra ne traže žirante. Jednokratna naknada banke kod većine banaka je dva odsto.