home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Na krilima izuzetnog uspeha novog Fiata 500, italijanska fabrika ubrzano radi na proširenju karoserijskih varijanti ovog retro modela. Jedna od njih (pored kabriolet izdanja) jeste i mali gradski karavan Giardiniera sa troja vrata, kojim bi Fiat od 2010. godine ušao u borbu za kupce sa Minijevim modelom Clubman. Iako će 500 Giardiniera zadržati isto međuosovinsko rastojanje (2300 mm) kao i standardni Fiat 500, zahvaljujući dužem krovu i povećanju zadnjeg prepusta nudiće više mesta za glave putnika pozadi, kao i prtljažnik veće zapremine. Što se motorizacije tiče, ona će obuhvatati već poznate agregate iz standardnog modela, odnosno radi se o 1,2 i 1,4 litarskim benzincima (sa 69 i 100KS), kao i 1,3 litarskom Multijet dizelašu sa 75 konja (pominje se i sportska Abarth varijanta sa 135KS). Ipak, pre Giardiniere, Fiat će novi 500 predstaviti u Cabrio verziji sa klasičnim platnenim umesto trenutno veoma popularnog rešenja metalnog sklopivog krova, koji bi samo nazidao cenu ovom modelu (koji ni u postojećoj, standardnoj verziji nije baš jeftin). Kako se pretpostavlja, i kabriolet će koristiti 1,2 i 1,4 litarske benzinske motore koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, dok se ugradnja dizela u ovaj mali kabrio (dužine nešto preko 3,5 metra) još ne može sa sigurnošću potvrditi. Kako bilo, Fiat 500 Cabrio će imati premijeru u martu naredne godine na salonu automobila u Ženevi, posle čega će početi i prodaja. Za sve one koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom svoje Giardiniere, rešenje već sada nudi italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna, koji je na nedavnom salonu u Ženevi predstavio originalni Fiat 500 WoodyWagon (na trećoj slici). Najkraće rečeno, Castagna 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora na 440 litara), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, vrata prtljažnika koja se otvaraju u dva dela, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (time opravdava i ono Woody u svom imenu).





U poslednje vreme se po raznim magazinima i internetu dosta govori da će i rumunska Dacia (u vlasništvu Renaulta) ući u segment SUV vozila, a potvrda tome ovih dana stiže sa severa Skandinavije, gde su nastale špijunske fotografije tog Dacijinog SUV/crossover modela. Naravno, testni primerak na prvoj slici i je dalje sa starom Loganovom karoserijom, dok druga slika prikazuje mogući izgled ovog rumunskog 4x4 modela, kakav bi trebalo da ima serijska verzija koja će biti lansirana 2010. godine. Tada bi inače trebalo da se pojavi i druga generacija sadašnjeg Logana, koji će, za razliku od aktuelnog, koristiti najmoderniju Renaultovu tehnologiju (mada neki izvori navode da će novi Logan biti predstavljen već 2009.). Jedna od karoserijskih varijanti tog novog Logana biće i pomenuti SUV model sa 4x4 pogonom (da ne bude zabune, osnovna verzija će ipak imati pogon samo na prednjim točkovima). Ako je verovati impresiji na drugoj slici, Logan SUV će dosta podsećati na Nissan Qashqai, što doduše uopšte ne iznenađuje, budući da će i Dacia za svoj SUV najverovatnije koristiti Nissanovu platformu i mnogobrojne druge komponente. Najzanimljivije za kraj – cena. Samo 11.000 do 12.000 evra za osnovnu verziju !

 



Nedavno je Audi razočarao mnoge odlukom da ipak ne pokrene serijsku proizvodnju svog atraktivnog koncept automobila R8 V12 TDI (prikazan javnosti na salonima automobila u Detroitu i Ženevi) ali će zato (prema pisanju britanskog magazina AutoCar) ponudu agregata u modelu R8 u drugom kvartalu naredne godine proširiti V10 twin-turbo motorom iz Audija RS6. Takav R8 dobiće ime Audi RS8 i raspolagaće sa svih 426kW/580KS i 650Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od četiri sekunde (do 160 km/h trebaće mu oko 8,5 sekundi) i najveću brzinu od preko 200 milja na sat (322 km/h). Aktuelni Audi R8 inače ima 4,2 litarski V8 motor sa 309kW/420KS, postiže maksimalnih 301 km/h, a do stotke mu treba 4,6 sekunde.  



Premijera Volkswagenovog Golfa šeste generacije je sve bliže, a ovaj novi rendering bi trebalo da nam pruži prilično realističan pogled na njegov konačni izgled. Kao što se i pretpostavljalo, budući Golf baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Ono što je zanimljivo jeste glasina da navodno postoji mogućnost da Golf VI ne bude ponuđen u verziji sa troja vrata (prazninu bi popunio novi Scirocco), već samo u hatchback varijanti sa petora vrata i kao Variant, odnosno karavan. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI sa 200KS, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS, kao i hibridnog modela (kombinacija dizel i elektromotora) ali se ovaj poslednji ipak neće tako skoro pojaviti u prodaji.



Volkswagen Robust

27 Mar 2008 - 19:18 Top secret Link

Prema poslednjim vestima, nemački Volkswagen će tokom 2010. godine početi sa prodajom svog novog pick-up modela Robust (ime još nije zvanično potvrđeno), koji će kupcima najverovatnije biti na raspolaganju u Single Cab i Double Cab verzijama sa dvoja i četvora vrata, sa 4WD pogonom na sva četiri točka, kao i u jeftinijoj 2WD varijanti za manje zahtevne kupce. Robust treba da preotme kupce sličnim modelima koji dolaze iz Toyote, General Motorsa i Forda, a proizvodiće se u Volkswagenovim fabrikama u nemačkom Hanoveru (za evropske potrebe) i argentinskom Pachecu (za ostala tržišta), mada se pominje i mogućnost proizvodnje u Južnoj Africi. Što se motora tiče, za sada se pominju samo "novi common rail dizelaši" i jedan V6 benzinac, dok će izgled pratiti već poznati korporativni look nemačke kompanije. 



 

Već nekoliko meseci se govori da Alfa Romeo sprema naslednika svog modela 156 GTA, a ovaj špijunski video to i povrđuje. Ipak, mnogo su zanimljivije informacije o onome što se krije ispod prednjeg poklopca, a to je ili nešto oslabljeni V8 motor iz Ferrarija F430 ili 4,2 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo, pa možda i 4,7 L iz Alfe 8C Competizione. I to u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. Za poređenje, pomenuta Alfa 156 GTA ima 3,2 litarski V6 agregat, koji raspolaže sa 184kW/250KS, a ima pogon samo na prednjoj osovini. Kako stvari sada stoje, ovaj Alfin konkurent BMW-u M3, Audiju RS4, Mercedesu C63 AMG i Lexusu IS-F bi mogao da se pojavi u prodaji već naredne godine.



Ford Fiesta RS

26 Mar 2008 - 19:01 Top secret Link


Iako se u poslednje vreme mnogo više govori o budućoj sportskoj RS verziji Focusa (o njemu više OVDE), Ford navodno sprema još jedan svoj automobil sa RS oznakom; tačnije radi se o Fiesti RS. Tako bar piše britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike), koji (iako Ford to još nije potvrdio) najavljuje dolazak Fieste RS za 2010. godinu, odnosno 12 meseci posle lansiranja nešto slabije Fieste ST. Prema AutoExpressu, prednje točkove buduće Fieste RS će pokretati ojačani 1,6 litarski turbo motor iz pomenute Fieste ST (u paru sa šestostepenim menjačem), koji će u RS verziji razvijati oko 200 konja. Po sadašnjim procenama, Fiesta RS bi trebalo da postiže najveću brzinu od oko 225 km/h, da ubrzava od 0 do 100 km/h za oko šest sekundi, što bi ovaj Fordov sportski hatchback postavio uz bok već etabliranih modela ove klase, kao što su Renault Clio RS197, Opel Corsa OPC i Mini Cooper S John Cooper Works. Naravno, u Fijestinom RS paketu će se naći i tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje, širi trag točkova, jače kočnice, sportski izduvni sistem, agresivan aero body kit, novi točkovi i odgovarajući set guma, kao i doterana unutrašnjost (sportska sedišta i volan, alu pedale i sl.). Naravno, sve ovo pod uslovom da Ford stvarno planira Fiestu RS, kojai bi te 2010. godine, po proceni AutoExpressa, mogla da košta oko 17.000 funti.




Ovo je prva teaser fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, koji će svoju svetsku premijeru imati na predstojećem aprilskom salonu automobila u Pekingu. Peking naravno nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida dizajnirana i razvijena u Kini, a i proizvodiće je kompanija Shanghai-Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). Ako je verovati pojedinim sajtovima, Lavida bi u Kini trebao da košta između 130.000 i 200.000 juana, odnosno između 12.000 i 18.200 evra. Za sada nema drugih podataka, tako da detalji tek slede.



Ponovo Ford Capri ?

25 Mar 2008 - 00:55 Top secret Link

Kako piše nemački magazin AutoBild, Fordov odavno legendarni sportski kupe Capri bi mogao ponovo da oživi, i to kao odgovor na nedavno predstavljeni Volkswagen Scirocco. Kako stvari sada stoje, Ford će 2009. godine za salon automobila u Frankfurtu pripremiti koncept novog Caprija, kako bi obeležio 40 godina prvog automobila sa ovim imenom, a koji bi u proleće 2012. godine eventualno trebalo da preraste i u serijski model. Novi Capri će najverovatnije takođe karakterisati Fordov kinetički dizajn kakav je već primenjen na novom crossoveru Kuga i obnovljenom Focusu. Mogući izgled budućeg Caprija vidite na ovim slikama iz AutoBilda, koji najavljuje da će paleta pogonskih agregata ovog 2+2 automobila obuhvatati četvorocilindrične i petocilindrične motore sa rasponom snage od 140 do 250 konja. Novi Capri bi trebalo da bude sličnih dimenzija kao upravo promovisani VW Scirocco, a cena njegove osnovne verzije (ukoliko naravno uđe u proizvodnju) bi iznosila oko 20.000 evra.

  



Britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike) najavljuje dolazak novog modela Land Rovera za 2010. godinu, koji će se bazirati na studiji LRX concept, predstavljenoj na salonima automobila u Detroitu i Ženevi. Za razliku od LRX concepta, novi Land Roverov kompaktni SUV (još mu se ne zna ime ali se pominje Freelander Sport, budući da se bazira na Freelanderu) imaće petora vrata i konkurisaće rivalima kao što su budući BMW X1 i Audi Q5. Što se izgleda tiče, serijska verzija će praktično biti nešto smirenija varijanta LRX-a (uz dodatni par vrata), što u praksi znači izuzetno privlačan automobil sa visokom bočnom linijom koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim svetlima, dva završetka izduvnog sistema i vrata prtljažnika koja će se otvarati iz dva dela. Novi kompaktni Landy će najverovatnije biti opremljen i tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2, što između ostalog, podrazumeva stop-start sistem i hibridni pogon. I pomenuti LRX concept inače ima hibridni pogon, tačnije ugrađen mu je 2,0 litarski turbo-dizelaš i elektromotor, pa njegova potrošnja iznosi samo 4,7 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 120 g/km (do brzine od 20 milja na sat, odnosno 32 km/h, LRX concept može da se kreće samo na struju). Što se serijske verzije tiče, kupci će biti u prilici da biraju između široke palete pogonskih agregata, uključujući i 2,2 litarski dizelaš i 3,2 litarski benzinski šestocilindraš. Bez obzira što će novi kompaktni Land Rover biti namenjen vožnji pre svega po asfaltu, to ne znači da neće biti sposoban i za povremene off-road izlete van uređenih puteva.

  



Evropski Ford je još sredinom decembra prošle godine objavio jednu nejasnu teaser sliku budućeg sportskog Focusa RS (odgovor na Subaru Imprezu WRX STi i Mitsubishi Lancer EVO X), a ovo su najnoviji renderi njegovog mogućeg konačnog izgleda. Prema informacijama koje se vrte po internetu, Ford prvo planira da u julu ove godine na salonu automobila u Londonu predstavi Focus RS u obliku koncept automobila, dok će njegova prodaja startovati tek godinu dana kasnije. Zanimljiva je i nezvanična informacija da Focus RS neće imati integralni pogon, već pogon samo na prednjim točkovima, a da će njegov petocilindrični turbo motor razvijati oko 280KS (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča). Što se cene tiče, pominju se cifre u rasponu od 21.000 pa do skoro 23.000 funti.




Audi će paletu kupea A5 proširiti i kabriolet verzijom, čija se zvanična promocija očekuje u januaru 2009. godine na salonu automobila u Detroitu. Za razliku od konkurentskog BMW-a, koji je svoju aktuelnu "trojku" kabrio opremio metalnim sklopivim krovom, u Audiju su odlučili da zadrže tradicionalno rešenje mekog sklopivog krova. A5 Cabrio će koristiti motore iz A5 Coupea, što znači da će se pod haubom naći 3,2 litarski V6 benzinac i 2,7 i 3,0 litarski TDI dizelaši. Kasnije će ponudu dopuniti i sportski S5 Cabrio sa 4,2 litarskim V8 benzincem, koji će naravno imati i quattro pogon na sva četiri točka. Proizvodnja ovog novog kabrioleta će se inače odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu.   



Opel je objavio još jednu tzv. teaser sliku svog novog automobila srednje klase, nazvanog Insignia, koji će svetsku premijeru imati u julu ove godine, na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Prva teaser fotografija (na njoj se vidi deo zadnjeg dela automobila) je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Nova fotografija prikazuje prednji deo automobila, ali se sem maske i delimično svetala, drugi detalji ne vide (zato se ovo i zove teaser slika). Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon 2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina oko 4,80 metara ili 20 cm više od Vectre), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati agregati od 4 i 6 cilindara, sa snagom i do 250 konja, a u toj paleti posebno mesto zauzeće novi dizelaši sa 180 i 200KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine, dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine (nasledila je Opel Asconu) i od tada je prodato ukupno oko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.




Italijanski Lamborghini je za sledeću nedelju i salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) najavio svetsku premijeru nove verzije svog najmanjeg modela Gallardo. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka. Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja i 528 Nm obrtnog momenta (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točk. Ovaj novi Gallardo će se i vizuelno razlikovati od dosadašnje verzije, mada za sada (bez obzira na razne špijunske slike) nije poznat njegov definitivni izgled.



JJAD Project 001

22 Feb 2008 - 13:42 Top secret Link

Priprema se još jedan britanski sportski automobil malih dimenzija i male mase, ali sa odličnim voznim osobinama i koji putnicima treba da pruži veliki užitak u vožnji (dakle po Lotusovom receptu). To je bar plan Jima Dowlea (učestvovao u razvoju već odavno legendarnog McLarena F1 i Mercedesa SLR), kome će u razvoju novog dvoseda pomoći meksički dizajner Alejandro Loya Iturralde, inače odgovoran za ove prve crteže. Auto za sada nosi radni naziv JJAD Project 001 (serijski primerak će verovatno dobiti neko maštovitije ime), a predviđeno je da ga pokreće centralno smešten četvorocilindrični motor sa 200KS. JJAD Project 001 će imati karoseriju od karbon fibera i aluminijumsku šasiju, pa ne iznanađuje najavljena težina od samo 870 kg. Kako stvari sada stoje, prvi prototip novog sportiste bi trebalo da bude završen u sledećih 18 meseci, a kada se bude pojavio u prodaji, trebalo bi košta oko 35.000 funti, odnosno oko 46.400 evra.