home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Novi Ford C-MAX

31 Jul 2008 - 07:00 Top secret Link

Na platformi sledeće, treće generacije Focusa (trebalo bi da se pojavi krajem 2009. godine), Ford priprema i novi C-MAX, koji se očekuje godinu dana posle pomenutog Focusa III.

Iako će budući C-MAX kupcima ponudit svežiji dizajn (mešavina modela S-MAX i Kuga), prostraniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i još bolje vozne osobine, možda je najveća novost da će imati i treći red sedišta i mesta za sedam putnika, kako bi se ravnopravnije nosio sa Opelovom Zafirom. Ipak, već stižu i najave da će kupcima novi C-MAX najverovatnije biti na raspolaganju i u varijanti sa samo pet sedišta, mada je izvesno da Ford, zbog smanjenja troškova, neće ponuditi dve različite karoserijske verzije, kao što je to učinio Renault sa modelima Scenic i Grand Scenic.     

Na osnovu špijunskih slika maskiranog prototipa nastao je i ovaj rendering (objavljuje ga britanski AutoExpress), koji pokazuje da će novi C-MAX biti duži i širi u odnosu na aktuelnu verziju. U prostranijoj kabini će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, dok će njen izgled takođe biti inspirisan nedavnom predstavljenim crossoverom Kuga.

Motori će verovatno biti preuzeti iz sadašnjeg modela, što znači da će paleta obuhvatati benzince i dizelaše od 1,6 do 2,0 litra zapremine, uključujući i ECOnetic verziju sa smanjenom potrošnjom i emisijom CO2, a moguće i novi mali turbo benzinac.

Standardno će se ugrađivati petostepeni ili šestostepeni manuelni menjači, dok će kao opcija moći da se dobije i Fordova nova poluautomatska Powershift transmisija sa duplim kvačilom.





Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo prošlogodišnjom promocijom Abarth Grande Punta (pre nekoliko meseci paletu je proširio i Fiat 500 Abarth), a sada se ponovo govori i o novom sportskom roadsteru sa znakom škorpije.

Sama vest o Abarth Roadsteru naime nije nova; prošle godine je britanski magazin AutoExpress (odakle su i ova slike) najavio da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog budućeg Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS Roadster (sa karakterističnom kombinacijom crvene i bele boje karoserije i crne za haubu).

Kako sada piše britanski Autocar, prema postignutom dogovoru Fiata i Lotusa, Abarthov novi Roadster sa centralno smeštenim motorom će se bazirati na sledećem Lotusu Elise. Naredna generacija ovog Lotusa će se inače pojaviti 2010. godine i biće nešto širi i duži od aktuelnog modela. Budući Abarth Roadster će se izgledom naravno razlikovati od pomenutog Lotusa, a za pogon je Fiat predvideo četvorocilindrični turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i oko 240 konja (koji je još uvek u razvoju). 

Abarth Roadster će se na evropskom tržištu pojaviti godinu dana posle Lotusa Elise, a navodno nije isključena ni prodaja u SAD-u.



Road&Track piše da će budući Nissan GT-R Spec V, koji će se na tržištu naći početkom naredne godine, imati 40 konja više i da će zahvaljujući kuri mršavljenja izgubiti oko 90kg u odnosu na standardni model (ovaj potonji iz bi-turbo 3,8 litarskog V6 agregata izvlači 480KS). To znači da će GT-R Spec V raspolagati sa 520KS pri 6500 o/min. i 596Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min., a da će smanjenje težine biti postignuto, između ostalog, izbacivanjem zadnjih sedišta.

Sem što će biti lakši i snažniji u poređenju sa običnim Nissanom GT-R,  Spec V će se od njega i vizuelno razlikovati, mada te razlike (bar sudeći po špijunskim snimcima napravljenim na Nirburgringu) i nisu velike (prednji spojler sa dodatnim otvorima za vazduh, drugačiji točkovi). Ostale modifikacije će se odnositi na pojačane kočnice, dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Očekuje se da GTR-Spec V pomenutu stazu Nirburgring savlada za manje od 7 minuta i 26 sekundi, koliko je nedavno trebalo novoj Corvetti ZR1.

Pojedini izvori navode da bi GT-R Spec V mogao da bude predstavljen već početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, a da bi prodaja u Japanu mogla da startuje već u decembru. Što se cene tiče, u Americi očekuju da će Spec V koštati oko 130.000 dolara.



U pripremi i BMW X2?

27 Jul 2008 - 00:30 Top secret Link

Kako stvari sada stoje, izgleda da budući X1 neće biti jedini kompaktni SUV model u ponudi bavarskog BMW-a. Prema pojedinim nemačkim izvorima, u BMW-u navodno planiraju i njegovu SAC ("Sport Activity Coupe") verziju, koji bi ponela ime BMW X2. Nešto slično je već urađeno sa BMW-om X5 (kada je nastao X6), samo što navodni X2, sem drugačijeg izgleda u odnosu na X1, ne bi imao zadnji par vrata, što bi ga činilo pravim crossover coupe modelom (na slici je njegov eventualni izgled).

Naravno, konkretniji detalji o motorima i ostalim specifikacijama su za sada nepoznati, mada je najverovatnije da će motori i transmisije biti pozajmljeni od modela X1, koji treba da se pojavi 2010. godine (X2 bi navodno startovao godinu dana kasnije).  

Što se pomenutog X1 tiče, BMW je nedavno saopštio da će se njegova proizvodnja odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu, gde se već prave modeli serije 1 i serije 3. X1 će u gami nemačke marke zauzeti poziciju ispod modela X3, pokretaće ga motori iz serije 1, a očekuje se da dobije i X Drive 4WD sistem pogona na sva četiri točka iz BMW-a X3. BMW planira da godišnje plasira na tržište oko 100.000 primeraka X1, po ceni od oko 30.000 evra za bazni model.



Prema poslednjim vestima, Volkswagen planira da serijsku verziju svog koncept automobila up! izbaci na tržište početkom 2011. godine, a ne krajem 2010., kako se to do sada mislilo. Razlog za to leži u činjenici da su u VW-u na kraju odlučili da serijski up! ipak ima motor smešten napred, a pogon na prednjim točkovima (koncept automobil je imao motor pozadi, koji je pokretao zadnje točkove), što će promociju odložiti za oko pet meseci. Ovde i podsećanje da pojedini izvori nagoveštavaju da bi serijski up! možda mogao da ponese ime Lupo, koje je VW već koristio za svoj mali automobil predstavljen 1998. godine.

Kako bilo, serijski up! se od istoimenog koncepta sa prošlogodišnjeg frankfurtskog salona dizajnerski neće bitnije razlikovati (promene se svode na modifikovana svetla, branike i retrovizore), a kako stvari sada stoje, nudiće se sa dvocilindričnim benzinskim i dizel agregatima zapremine oko 600 kubika. Oba motora će najverovatnije imati turbo punjač, a odlikovaće ih skromna potrošnja i mala emisija CO2 (ispod 100g/km). Razmatra se i mogućnost ugradnje 1,2 litarskog trocilindričnog benzinca, kao i razvoj hibridne verzije. U ponudi će biti varijante sa troja i petora vrata, a najavljuje se i MPV model koji će se pojaviti nešto kasnije (ovaj potonji na bazi koncepta space up!). Volkswagen bi za proizvodnju svog budućeg malog modela mogao da iskoristi Škodine pogone. Razlog za to naravno leži u jeftinijoj proizvodnji, čime bi budući mali VW bio konkurentniji rivalima, kakav je recimo nova Toyota iQ i budući Fiat Topolino (iQ startuje početkom 2009., a Topolino krajem naredne godine). Novi VW-ov mališan se inače neće prodavati samo pod znakom Volkswagena, već i kao Seat i Škoda, a vremenom bi njegova proizvodnja u svim verzijama mogla da dostigne i svih 500.000 primeraka godišnje. Što se cene tiče, ona će zavisiti od tržišta. Tačnije, bazna varijanta namenjena Kini, Indiji i Rusiji, prema britanskim izvorima stajaće 4000 funti (5030 evra), a luksuzniji model za  Evropu (a možda i za SAD) imaće cenu od oko 7500 funti (nešto preko 9425 evra).

Podsećanja radi, Volkswagen up! concept sa salona u Frankfurtu je malo i funkcionalno vozilo, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor u ovom konceptu nalazi pozadi uticala je i na spoljašnji dizajn automobila. Tako recimo up! concept nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta, sem vozačevog, mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika: ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke, tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.



General Motors je nedavno kratkim saopštenjem za medije najavio da će na sledećem salonu automobilu u Parizu (početkom oktobra ove godine) održati svetsku premijeru naslednika aktuelnog Chevroleta Lacetti/Nubira.

Automobil je nazvan Chevrolet Cruze (što je inače ime pod kojim se na nekim tržištima prodaje i aktuelni Suzuki Ignis), a kako će izgledati vidite na ovim slikama koje su pre vremena procurele u javnost.

GM najavljuje da će Cruze biti dugačak blizu 4,60 metara i da će nuditi udobnu i prostranu unutrašnjost za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je inače delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta.

Cruze je napravljen na GM-ovoj novoj Delta 2 kompaktnoj platformi, a očekuje se da će jedan od pogonskih agregata biti i novi 1.4 litarski benzinski četvorocilindrični tubo motor.

Cruze će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet–cena.

Chevrolet Equinox

U javnost je takođe pre vremena dospela i prva zvanična slika novog Chevroletovog crossover modela Equinox, čija se premijera očekuje već početkom naredne godine i to naravno na jednom od severnoameričkih sajmova automobila. Proizvodnja inače treba da startuje u martu 2009., a prodaja nedugo zatim. Izgledom novi Equinox dosta podseća na druge model iz Chevrolet porodice, kao što su Malibu i Traverse (naročito karakteristični prednji gril), dok unutrašnjost (bar prema špijunskim slikama) ima određene sličnosti sa nedavno predstavljenom Opel Insignijom.

 



Nakon promocija nove Fieste u hatchback verziji sa troja i petora vrata, kao i koncept modela Verve sedan (najavljuje njenu limuzinsku varijantu), iz Forda će za 18 meseci na tržište stići i nova Fiesta Cabrio. Tako bar najavljuje britanski magazin AutoExpress, odakle je i ova slika njenog mogućeg izgleda. Za razliku od Focusa CC (Coupe-Cabrio), koji ima tvrdi sklopivi krov, Fiesta Cabrio će raspolagati klasičnim (i jeftinijim) platnenim krovom. Razloge za to treba tražiti i u manjoj težini, a samim tim i u manjoj potrošnji goriva i emisiji CO2.

Što se izgleda tiče, i Fiesta Cabrio će imati daleko oštriji i dinamičniji izgled u odnosu na prethodne Fieste, sve u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima u klasi manjih kabrioletima, kao što su Peugeot 207CC, Citroen C3 Pluriel, Mini Cabrio, Mitsubishi Colt Cabrio, Nissan Micra CC, kao i budući Audi A1 Cabrio. Koji će motori pokretati Fiestu Cabrio za sada nije poznato, ali podsećanja radi, nedavno predstavljenu novu Fiestu hatchback će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 120KS.  



Saab 9-4X

18 Jul 2008 - 12:55 Top secret Link

Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj SUV model srednje veličine sa oznakom 9-4X (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i Audiju Q5), a kako će taj model izgledati najavila je studija 9-4X BioPower Concept, koju je švedska kompanija izložila na ovogodišnjim salonima automobila u Detroitu i Ženevi.

Serijski primerak sa ove slike se ne razlikuje mnogo od pomenutog koncepta, a prema poslednjim informacijama, 9-4X će imati svoju zvaničnu svetsku premijeru na salonu u Njujorku sledeće godine (proizvodnja će se najverovatnije odvijati u General Motorsovoj Ramos fabrici u Meksiku).

Kako bi se smanjili troškovi razvoja, Saab 9-4X koristi platformu sledeće generacije Cadillaca SRX, a što se motora tiče, za sada se pominju benzinski V6 agregat sa 209kW/284KS (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem i sa aluminijumskim točkovima od 18 inča i Haldex AWD sistemom 4x4 pogona), kao i novi dizelaš (razvijen u saradnji sa kompanijom VM Motori), koji raspolaže sa 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta.   

Dizajn u osnovi odražava skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani i Saabovim konceptom Aero-X, a što se cene tiče, najavljuje se da će se kretati na nivou BMW-a X3 iako će veličinom biti bliži BMW-u X5.



Abarth Roadster

17 Jul 2008 - 18:57 Top secret Link

Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo prošlogodišnjom promocijom Abarth Grande Punta (pre nekoliko meseci paletu je proširio i Fiat 500 Abarth), a sada se ponovo govori i o novom sportskom roadsteru sa znakom škorpije.

Sama vest o Abarth Roadsteru naime nije nova; prošle godine je britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike) najavio da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog budućeg Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS Roadster (sa karakterističnom kombinacijom bele i crvene boje karoserije i crne za haubu).

Tada se govorilo da će se ispod atraktivnog odela kriti mehanika malene Fiatove Pande 100HP, dakle 1.4 litarski motor sa 74kW/100KS, koji bi zahvaljujući laganoj konstrukciji ovog roadstera, ipak obezbeđivao sasvim solidne performanse. Informacije od pre nekoliko dana nagoveštavaju da bi se ispod haube ipak mogao naći potentniji 1.4 litarski agregat sa 135KS iz Fiata 500 Abarth.

Kako bilo, Abarth Roadster bi navodno trebalo da se pojavi u prodaji 2013. godine (očekuje se da popuni prazninu koju je na tržištu ostavio neuspešni Smart Roadster) i to po ceni od oko 12.000 funti (15.145 evra).



Novi BMW Z4 Coupe

16 Jul 2008 - 11:00 Top secret Link

Nakon nekoliko renderinga mogućeg izgleda buduće generacije BMW-a Z4 u Roadster varijanti, evo kako bi najverovatnije mogao da izgleda novi Z4 Coupe.

Nemci će po poslednjim informacijama novi Z4 predstaviti već na sledećem salonu automobila u Ženevi (mart 2009. godine), a kao i do sada, karakterisaće ga dugačka hauba i kratki prepusti karoserije. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3. To podrazumeva i 3.0 litarski twin-turbo sa 306 konja iz modela 335i, dok će Z4 M Coupe dobiti novi 4.0L V8 agregat iz aktuelnog BMW-a M3 (govori se da će u ponudi biti i dizelaš).   

Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Nakon redizajnirane 911-ice, na red za osvežavanje su stigli i Porscheovi ulazni modeli Boxster i Cayman. Kao i u slučaju pomenutog Porschea 911, dizajnerske promene na restilizovanom Caymanu i Boxsteru nisu revolucionarne, odnosno podrazumevaju prilično diskretne modifikacije prednjeg i zadnjeg kraja automobila, kao i unapređenu unutrašnjost. To u praksi znači drugačiji prednji branik, modifikovana Bi-Xenon prednja svetla, nove retrovizore i aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča, dok se na repu najviše ističu redizajnirana LED svetla i izduvne cevi (unurašnjost će po najavama dobiti novi upravljač, doteranu centralnu konzolu i bogatiji spisak standardne opreme).

Promena ima i na motorima, tačnije Cayman će dobiti dodatnih 20KS i 27Nm obrtnog momenta, Cayman S 25KS i 30Nm, a Boxster i Boxster S će biti snažniji za po 10KS. Iako je snaga povećana, a performanse poboljšane, iz nemačke fabrike stiže obećanje da će potrošnja u odnosu na dosadašnje modele biti za 2 do 14% manja (u zavisnosti od verzije).

Novostima ovde nije kraj, jer će se kao opcija kupcima Boxstera S i Caymana S nuditi i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK), a tu su i doterano ogibljenje i jači kočioni sistem.

Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja obnovljenog Boxstera i Caymana treba da počne u oktobru ove, a prodaja u februaru naredne godine.



Jaguar XF-R

12 Jul 2008 - 13:18 Top secret Link

Novi vlasnik Jaguara, indijska kompanija Tata Motors, odlučio je da posetiocima ovogodišnjeg skupa Goodwood Festival of Speed ekskluzivno prikaže predserijski primerak sportskog Jaguara XF-R o kome se priča već nekoliko meseci. XF-R je izvezao par krugova na Goodspeedu, međutim fabrika ovom prilikom ipak nije saopštila nikakve podatke o pogonskom agregatu, kao ni datum njegove zvanične prezentacije. Prema ranijim informacijama, ovaj konkurent BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG bi trebalo da pokreće novi 5.0 litarski V8 agregat sa kompresorom, čija snaga će iznositi oko 373kW/500KS. Uz jači motor, u paketu se nalaze i novi aerodinamički paket, novi sportski izduvni sistem, spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, jače kočnice i novi set točkova sa širim gumama.



Kako stvari sada stoje, kabriolet verzija Maseratijevog GranTurisma će se na tržištu naći u martu 2009. godine, što znači da će njegova zvanična svetska premijera najverovatnije biti na jednom od većih sajmova automobila koji će se održati ove jeseni (ili u oktobru na salonu u Parizu ili u Los Anđelesu u novembru).

Iako su neke od poslednjih špijunskih slika nagoveštavale da će GranTurismo Spyder dobiti tvrdi sklopivi krov, prema najnovijim vestima izgleda da su se u italijanskoj fabrici ipak odlučili za klasično rešenje platnenog krova (takvo rešenje uostalom koriste i Jaguar XK, BMW serija 6 i Porsche 911).

Što se motora tiče, GranTurismo Spyder će pokretati 4.2 litarski V8 agregat sa 298kW/405KS iz Coupe verzije mada se kasnije očekuje i snažnija "S" varijanta sa većim 4.7 litarskim V8 motorom od 323kW/440KS (oslabljena verzija motora iz Alfe 8C Competizione/Spider).

U svakom slučaju, u Maseratiju se nadaju da će sa novim Spyderom poboljašti svoju prodaju koja je prošle godine iznosila 7350 autopmobila. Za 2008. se inače planira 9000 jedinica, za 2009. 10.000, a 2011. godine kupce bi trebalo da nađe 12.000 Maseratija.



Chevrolet Cruze

10 Jul 2008 - 00:38 Top secret Link

General Motors je kratkim saopštenjem za medije najavio da će na salonu automobilu u Parizu početkom oktobra održati svetsku premijeru svog novog modela Chevrolet Cruze (ovde je zanimljivo primetiti da se pod imenom Chevrolet Cruze na nekim tržištima prodaje i aktuelni Suzuki Ignis a i australijski Holden je koristio naziv Cruze za svoju verziju tog Suzukija).

Kako bilo, GM najavljuje da će Cruze biti dugačak blizu 4,60 metara i da će nuditi udoban i prostrani interijer za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta. Očekuje se da će Cruze biti napravljen na GM-ovoj Delta kompaktnoj platformi, koju već koriste aktuelni Opel i Saturn Astra.

Novi Chevrolet će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet–cena.



Ford će ove godine paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još pre skoro 12 godina na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine).

Sudeći po ovim najnovijim slikama sa sajta Polskatimes, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.

Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj (ove špijunske slike su najverovatnije i napravljene u toj fabrici). Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.

Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9415 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.065 evra.