home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) pripremaju novi SUV model, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena. Naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original (pre svega na prednjem delu vozila). Kako će najverovatnije izgledati Peugeotova varijanta ovog petoseda (sa oznakom Peugeot 2007) vidi se sa slike iz britanskog magazina AutoExpress (radi poređenja, na drugoj slici je originalni Mitsubishi Concept-cX). Naravno, 2007-ica će imati i Mitsubishijev elektronski kontrolisani 4WD sistem pogona na sva četiri točka. Što se dimenzija tiče, one će biti slične Mitsubishiju Concept-cX (dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm), što će omogućiti lakše manevrisanje kroz gradske gužve. Peugeot 2007 će prema pisanju AutoExpressa pokretati 1,6 litarski benzinski i dizel agregati, dok se njegov dolazak na britansko trište očekuje krajem naredne godine. Serijski Mitsubishi Concept-cX će se inače proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.

 





Japanski Subaru je danas objavio nekoliko tzv. teaser fotografija kojima najavljuje dolazak serijske verzije njihovog prošlogodišnjeg koncept vozila Exiga. Sem ovih slika, drugi detalji o ovom karavanu (možda je bolje reći crossoveru) za sada nisu saopšteni, ali se nezvanično pominje da će jedan od pogonskih agregata biti i 2,0 litarski turbo motor, kakav je inače imao i pomenuti istoimeni koncept (na trećoj slici). Ostatak palete će verovatno činiti i 2,5 litarski benzinac i novi 2,0 L dizelaš, dok je pogon naravno na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive).

Kao i prototip, i serijski Subaru Exiga je sedmosed sa tri reda sedišta (koja su postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu), a i dizajn će najvećim delom zadržati oblik koncepta (uključujući i veliki panoramski krov). Subaru je inače zvanično predstavljanje nove Exige zakazao za 17. jun, a dotle OVDE možete pogledati i njihov zvaničan mikro-sajt, posvećen ovom novitetu.



Audi će do 2011. godine na tržište izbaciti 15 novih modela a jedan od njih je i potpuno nova generacija modela A6, čija premijera je planirana za 2010. (mada bi se po izgledu sa ove slike zbog ipak prevelike sličnosti sa sadašnjom verzijom moglo zaključiti da se ovde radi samo o redizajniranoj verziji). Kako bilo, novi A6 će doneti poboljšano upravljanje, veći komfor, unapređenu bezbednost, obilato korišćenje aluminijuma u konstrukciji, manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2. Za sada je još rano govoriti o paleti pogonskih agregata, ali najverovatnije će se pod haubom naći sledeći motori : benzinci 2.8 V6 FSI (sa 190KS), 2.8 V6 FSI (224KS), 3.2 V6 FSI (265KS), 4.2 V8 FSI (350KS), 5.2 V10 FSI sa 420KS (za Audi S6), 5.0 V10 FSI Biturbo sa 580KS (za Audi RS6) i dva dizelaša 2.7 V6 TDI sa 185KS 3.0 V6 TDI sa 238 konja. Ovde i napomena da će najveći Audijevi konkurenti u ovoj klasi – novi BMW serije 5 i Mercedes E klase – imati promociju godinu dana ranije.



Ove špijunske slike potvrđuju nezvanične informacije da je rukovodstvo Audija dalo zeleno svetlo za serijsku proizvodnju njihovog atraktivnog prototipa Audi TT Clubsport Quattro concept (o njemu više OVDE). Pomenuti koncept je prošle godine privukao veliku pažnju javnosti pa očigledno ljudima iz Audija zaista nije bilo teško da popuste i da na tržište puste njegovu serijsku verziju, koji bi prema nekim ranijim najavama mogla da ponese i ime Audi TT Speedster. Bez obzira na ime, TT Clubsport Quattro će najverovatnije biti proizveden samo u limitiranoj seriji, mada za sada nije zvanično poznato koliko primeraka će biti napravljeno (nezvanično se pominje cifra od samo 200 komada), ni po kojoj ceni. U svakom slučaju, serijski primerak se od koncepta razlikuje po većem vetrobranskom staklu, malo izmenjenom prednjem grilu (sada sa znakom Audija, koji je kod koncepta bio na haubi), većim retrovizorima i kvakama na vratima sa standardnog Audija TT. Za pogon bi mogao da bude zadužen 2.0 TFSI turbo sa 300KS, u paru sa Audijevom S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. Očekuje se da bi TT Clubsport Quattro mogao da ima premijeru do kraja ove godine, dok bi prodaja startovala 2009.



Ogromna većina će se složiti da novom Audiju RS6 Avant sa 580KS nije potrebno nikakvo povećanje snage njegovog V10 motora, ali će se to ipak desiti. Doduše, tek 2011. godine, pred sam kraj životnog ciklusa ovog automobila, kada će nemačka fabrika kupcima ponuditi RS6 Avant Plus sa 613KS. Model sa Plus oznakom nije nikakva novost u paleti RS6 Avanta, jer je i u prethodnoj generaciji ovog modela postojala RS6 Avant Plus verzija, koja je raspolagala sa motorom od 480 konja (standardni RS6 Avant je tada imao 30 KS manje). Taj RS6 Avant Plus iz 2004. je imao za 10 mm niže sportsko ogibljenje od standardnog modela i točkove od 19 inča, a ukupno je proizvedeno samo 999 primeraka. I novi RS6 Avant Plus za 2011. će biti napravljen u limitiranoj seriji, po svoj prilici u seriji od samo 1000 komada.

VIDEO : Audi R8 V10

Ovaj kratki špijunski video potvrđuje da će Audi uskoro proširiti paletu agregata u svom modelu R8 i 5,2 litarskim V10 agregatom. Sem novog motora, R8 V10 će dobiti i modifikovan prednji deo i zadnji branik, kao i nove izduvne cevi. Podsećanja radi, R8 se trenutno oprema samo 4,2 litarskim V8 motorom od 309kW/420KS, što je dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.



Fotografi britanskog magazina AutoExpress su uspeli da snime obnovljenu Pagani Zondu, čija se prva verzija inače pojavila još pre devet godina. Posle skoro jedne decenije veće izmene su bile neminovne pa će Zonda, sem manjih promena u dizajnu (evolucija postojećeg modela) i poboljšanja aerodinamike, dobiti i novi motor. Umesto dosadašnjeg AMG-ovog 7.3 V12 agregata sa 547KS, buduća Zonda će koristiti 5,4 litarski V8 motor iz McLarena SLR, koji će razvijati do 680 konja. U kombinaciji sa Zondinom laganom konstrukcijom od karbon fibera, to će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 3 sekunde, a da maksimalna brzina bude veća od 320 km/h. U ovom trenutku još nije poznata kada ova Zonda stiže na tržište, ali se očekuje da će se to desiti početkom naredne godine.     



Iz VW grupacije će tokom 2009. godine na tržište stići dva veoma zanimljiva modela iz rastućeg segmenta kompaktnih SUV vozila : Audi Q3 i Škoda Yeti. Naime, posle promocije Audija Q5 (o njemu više OVDE), ova nemačka kompanija proširiće svoju ponudu još manjim SUV modelom Q3, čija premijera bi trebalo da bude u julu naredne godine. Kako će taj budući Q3 izgledati najavljuje studija Cross Coupe Quattro (promovisana u aprilu prošle godine na salonu u Šangaju), a konačan oblik Q3 bi trebao da bude kao na ovoj slici. Osim verzije sa pet, Audi će ponuditi i varijantu sa troja vrata, koja će ipak biti više lifestyle automobil nego pravo off-road vozilo. To potvrđuje i činjenica da će integralni pogon na sva četiri točka biti opcija a ne standard, kao i to da neće biti ni blokade diferencijala, ni reduktora ni podešavajućeg ogibljenja. Paleta motora obuhvataće, između ostalog, i 2,0 litarski TFSI benzinac sa 147kW/200KS, zatim 3,6 litarski FSI V6 agregat sa 210kW/286KS i 3,0 L turbodizel sa 171kW/233KS.

Škoda Yeti 

Prema pisanju britanskog magazina AutoCar, čelnici Škode su dali zeleno svetlo za proizvodnju serijske verzije njihovog manjeg SUV modela Yeti, koji je u obliku koncept vozila javnosti inače premijerno prikazan na salonu automobila u Ženevi 2005. godine. Zanimljivo je da prema sadašnjim informacijama Škoda za svoj novi SUV neće upotrebiti već postojeću platformu VW Tiguana, već će razviti novu. Ovaj 4x4 model treba da se pojavi tokom 2009. godine i predstavlja deo ambicioznog plana, po kome češka fabrika treba da do 2010. godine lansira četiri nova modela.



Naslednik aktuelnog Nissana 350Z, nazvan prosto 370Z (u Japanu će se zvati Fairlady Z), imaće svetsku premijeru u novembru ove godine na salonu automobila u Los Anđelesu (prodaja će inače početi u prvom kvartalu naredne godine). Prema rečima šefa Nissanovih dizajnera Shira Nakamure, novi 370Z će dizajnerski biti evolucija sadašnjeg modela, što potvrđuje i ova prva teaser slika. Za pogon će biti zadužen 3,7 litarski V6 benzinac (otuda i ime 370Z), koji razvija 245kW/333KS pri 7000 o/min. i 363Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. Pogon će i dalje biti na zadnjim točkovima, a kupac će moći da bira između šestostepenog manuelnog menjača ili opcione sedmostepene automatske transmisije sa komandama za menjanje brzina na volanu. Prvo će se na tržištu pojaviti 370Z u Coupe varijanti a kasnije će ponudu dopuniti i otvorena Roadster verzija. Ono što predstavlja iznenađenje jeste informacija da će novi 370Z imati kraće međuosovinsko rastojanje od aktuelnog 350Z (kod 350Z iznosi 2650 mm), a tu je i najava mogućnosti ugradnje dizel agregata.

Nissan Cube

Ovo je prva jasna fotografija novog Nissana Cube, čija prodaja se očekuje u oktobru ove godine. Novi Cube zaslužuje i našu pažnju budući da će se njegova, treća generacija po prvi put prodavati i u Evropi i u SAD-u. Ono što je do sada poznato jeste da je novi Cube dugačak 3750 mm, širok 1695 mm, visok 1650 mm, da međuosovinsko rastojanje iznosi 2430 mm, a da se pod haubom nalazi 1,5 litarski benzinac sa 108KS.



Infiniti G37 Cabrio

14 Maj 2008 - 00:50 Top secret Link

Pored modela G37 u formi limuzine i kupea, Infiniti (luksuzni brend japanskog Nissana) će u narednih godinu dana ponudu ovog automobila proširiti i otvorenom, kabriolet varijantom. Tačnije, prodaja Infinitija G37 Cabrio će u SAD-u startovati u februaru 2009. godine, dok je dolazak u Evropu još neizvestan. G37 Cabrio bi trebalo da pokreće 3,7 litarski V6 benzinac sa 330 konja i 365Nm obrtnog momenta. Kao i G37 Coupe, i Cabrio će imati međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima bi na raspolaganju trebao biti izbor od dva menjača : manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina. Kao i Coupe, i G37 Cabrio će imati bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, najmanje 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekciju, cruise control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča i Scratch Shield boju.



Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) se ne predaje. Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, upravo je prošla kroz popriličan kozmetički tretman. To potvrđuju i ove špijunske slike potpuno nemaskirane 206-ice Evolucion, napravljene negde u Brazilu. Doduše, redizajn je najviše izmenio prednji deo automobila (koji je praktično preslikan sa pomenutog Peugeota 207), dok su bokovi i zadnji kraj ostali skoro nepromenjeni (pozadi je nova samo grafika svetala i drugačije oblikovan branik). U ovom trenutku nema informacija da li će biti i nekih promena u paleti njegovih pogonskih agregata, koja u dosadašnjoj verziji u Brazilu obuhvata benzince od 1.0, 1.1, 1.4, 1.6 i 2.0 litra zapremine, kao i dizelaše 1.4 HDI, 1.6 HDI i 2.0 HDI. Takođe nema ni najave da li će se ovaj Peugeot 206 Evolucion eventualno pojaviti i na tržištu Starog kontinenta.

 



Mercedes SLC/Gullwing

11 Maj 2008 - 00:46 Top secret Link

Već neko vreme je poznato da Mercedes-Benz radi na razvoju supersportskog modela SLC/Gullwing (na slici njegov mogući izgled), i to bez pomoći McLarena, sa kojim je zajedno pre nekoliko godina napravio aktuelni Mercedes SLR McLaren (čija proizvodnja definitivno prestaje sledeće godine). Prema sadašnjim informacijama, SLC/Gullwing će pokretati AMG-ov 6,3 litarski V8 motor sa oko 550KS i 600Nm obrtnog momenta, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,8 sekunde i najveću brzinu od oko 300 km/h (potrošnja će iznositi oko 14 litara na 100 km). SLC/Gullwing će biti nešto lakši u odnosu na sadašnji Mercedes SLR McLaren (imaće oko 1650 kg, u odnosu 48% napred, 52% nazad), a praviće se kao Coupe (kodne oznake C197) i kao Roadster (R197). Dužina bi trebalo da iznosi 4650 mm, širina 1950 mm, visina 1250 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, zapremina prtljažnika kod Coupea iznosi 200 litara (Roadster 175 litara), otpor vazduhu je 0,35, prednji točkovi su od 19, a zadnji od 20 inča. I SLC/Gullwing će imati krilna vrata; detalj koji će ga povezivati sa aktuelnim SLR-om. Mercedes planira da Coupe verziju ovog modela predstavi javnosti na salonu automobila u Ženevi 2010. godine, dok će se Roadster pojaviti godinu dana kasnije. Očekuje se da cena startuje od oko 150.000 evra a planira se proizvodnja od po 6000 primeraka obe karoserijske varijante. 



Iako su čelni ljudi Porschea to dugo i uporno demantovali, ovaj nemački proizvođač ipak će proširiti svoju ponudu SUV modela, pa će pored već poznatog Cayenna, paletu dopuniti i baby Cayenne odnosno model manji od Cayenna. To uostalom povrđuju i ovi novi špijunski snimci napravljeni pre neki dan u Nemačkoj. Za sada ostaje nepoznanica i kako će se zvanično zvati ovaj Porsche, mada je prema ranijim izvorima ova nemačka marka već registrovala odnosno zaštitila ime Roxster. Novi Roxster (ili kako će se već zvati) će najverovatnije kao bazu koristiti tek predstavljeni Audi Q5, što bi moglo da znači da će Porsche u Roxsterovu paletu pogonskih agregata verovatno dodati i dizel motor. Roxster će se odlikovati izuzetnim upravljanjem, a nezvanično se govori da bi mogao da koristi i motore starijeg brata Cayenna (pominje se i hibridna varijanta). Tako bi Roxster raspolagao sa snagom od oko 280KS u baznom V6 modelu pa do čak 500 konja u twin-turbo V8 modelu. To znači da bi najsnažniji Roxster mogao da postigne maksimalnih 290 km/h, a do 100 km/h bi mu trebalo manje od pet sekundi. Što se datuma promocije tiče, o tome naravno još nema zvaničnih informacija, ali prema prošlogodišnjim nezvaničnim najavama, to bi moglo da se desi godinu ili dve posle predstavljanja Audija Q5, dakle krajem 2009. ili tokom 2010. godine.

  



O novom McLarenovom sportskom modelu sa centralno smeštenim motorom se dosta govorilo u poslednjih nekoliko meseci, ali su najvažniji tehnički detalji ostali nepoznati (novi dvosed se inače skriva pod kodnim imenom P11 i predstavljaće konkurenciju Ferrariju F430 Scuderia, Porscheu 911 GT2 i Lamborghiniju Gallardo). U međuvremenu je britanski magazin AutoCar objavio da će njegov V8 motor (modifikovan Mercedes AMG agregat) raspolagati sa 550 konja, a kasnije će se pojaviti i snažnija P12 verzija sa V10 motorom od oko 600KS. Novi McLaren P11 će premijeru najverovatnije imati krajem sledeće godine na salonu automobila u Frankfurtu (u prodaji će se naći u martu 2010.), kasnije sledi i otvorena Spider verzija, a 2011. godine i pomenuti P12, koji bi trebalo da košta oko 250.000 funti. Inače, prema pisanju drugog britanskog magazina (CarMagazine), osnovni P11 će imati cenu od oko 195.000 funti.        



Opel je prošlog meseca objavio prve zvanične fotografije i detalje o svom novom automobilu srednje klase, nazvanom Insignia, koji zamenjuje dosadašnju Vectru. Tada su puštene u opticaj samo slike Insignie u verziji klasične limuzine sa 4 vrata, a sada su dostupne i prve špijunske fotografije ovog modela u hatchback verziji sa petora vrata. U odnosu na limuzinu, Insignia hatchback ima veće zadnje staklo i manji poklopac prtljažnika, dok je ostatak karoserije isti kao i kod sedana. Sve što važi za Insigniu sedan (premijeru će imati 22. jula na salonu automobila u Londonu), važi i za hatchback, odnosno Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia koristi novu Epsilon2 platformu (međuosovinsko rastojanje je 2737 mm), a uz bolje vozne osobine (u ponudi će i biti 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn i kvalitetniji interijer, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS. Insignia će se pored pomenutog sedana i ovog hatchbacka nuditi i kao karavan, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru.

 



Posle francuskog magazina Auto Plus, sada i britanski Auto Express objavljuje špijunske slike koje prikazuju izgled sledeće, treće generacije Renaulta Megane. Nove slike iz Auto Expressa su daleko kvalitetnije i jasnije od onih iz Auto Plusa, mada treba napomenuti da sem fotografija, nekih novih detalja za sada nema. Zato ovde podsećanje na ono što je do sada poznato. Nova generacija ovog modela će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi oko 4310 za razliku od sadašnjih 4209 mm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC, odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude benzinski 1,2 litarski TCE turbo sa tačno 100 konja, poznat iz novog Twinga GT ili sadašnji 1,4 16v sa 95KS. Slediće ga čitav niz benzinskih motora, poput 2,0 16V od 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti. Od dizelaša u paleti će se naći (bar prema sadašnjim informacijama) 1,5 litarski dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri verzije : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa 127kW/175KS. Što se cene tiče, prema nekim ranijim najavama, osnovni Megane III bi trebalo da košta oko 16.500 evra (verzija sa 3 vrata, a ona sa pet imaće cenu veću za 500 evra).