home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Road&Track piše da će budući Nissan GT-R Spec V, koji će se na tržištu naći početkom naredne godine, imati 40 konja više i da će zahvaljujući kuri mršavljenja izgubiti oko 90kg u odnosu na standardni model (ovaj potonji iz bi-turbo 3,8 litarskog V6 agregata izvlači 480KS). To znači da će GT-R Spec V raspolagati sa 520KS pri 6500 o/min. i 596Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min., a da će smanjenje težine biti postignuto, između ostalog, izbacivanjem zadnjih sedišta.

Sem što će biti lakši i snažniji u poređenju sa običnim Nissanom GT-R,  Spec V će se od njega i vizuelno razlikovati, mada te razlike (bar sudeći po špijunskim snimcima napravljenim na Nirburgringu) i nisu velike (prednji spojler sa dodatnim otvorima za vazduh, drugačiji točkovi). Ostale modifikacije će se odnositi na pojačane kočnice, dorađeno ogibljenje i pogon na sva četiri točka. Očekuje se da GTR-Spec V pomenutu stazu Nirburgring savlada za manje od 7 minuta i 26 sekundi, koliko je nedavno trebalo novoj Corvetti ZR1.

Pojedini izvori navode da bi GT-R Spec V mogao da bude predstavljen već početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, a da bi prodaja u Japanu mogla da startuje već u decembru. Što se cene tiče, u Americi očekuju da će Spec V koštati oko 130.000 dolara.





U pripremi i BMW X2?

27 Jul 2008 - 00:30 Top secret Link

Kako stvari sada stoje, izgleda da budući X1 neće biti jedini kompaktni SUV model u ponudi bavarskog BMW-a. Prema pojedinim nemačkim izvorima, u BMW-u navodno planiraju i njegovu SAC ("Sport Activity Coupe") verziju, koji bi ponela ime BMW X2. Nešto slično je već urađeno sa BMW-om X5 (kada je nastao X6), samo što navodni X2, sem drugačijeg izgleda u odnosu na X1, ne bi imao zadnji par vrata, što bi ga činilo pravim crossover coupe modelom (na slici je njegov eventualni izgled).

Naravno, konkretniji detalji o motorima i ostalim specifikacijama su za sada nepoznati, mada je najverovatnije da će motori i transmisije biti pozajmljeni od modela X1, koji treba da se pojavi 2010. godine (X2 bi navodno startovao godinu dana kasnije).  

Što se pomenutog X1 tiče, BMW je nedavno saopštio da će se njegova proizvodnja odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu, gde se već prave modeli serije 1 i serije 3. X1 će u gami nemačke marke zauzeti poziciju ispod modela X3, pokretaće ga motori iz serije 1, a očekuje se da dobije i X Drive 4WD sistem pogona na sva četiri točka iz BMW-a X3. BMW planira da godišnje plasira na tržište oko 100.000 primeraka X1, po ceni od oko 30.000 evra za bazni model.



Prema poslednjim vestima, Volkswagen planira da serijsku verziju svog koncept automobila up! izbaci na tržište početkom 2011. godine, a ne krajem 2010., kako se to do sada mislilo. Razlog za to leži u činjenici da su u VW-u na kraju odlučili da serijski up! ipak ima motor smešten napred, a pogon na prednjim točkovima (koncept automobil je imao motor pozadi, koji je pokretao zadnje točkove), što će promociju odložiti za oko pet meseci. Ovde i podsećanje da pojedini izvori nagoveštavaju da bi serijski up! možda mogao da ponese ime Lupo, koje je VW već koristio za svoj mali automobil predstavljen 1998. godine.

Kako bilo, serijski up! se od istoimenog koncepta sa prošlogodišnjeg frankfurtskog salona dizajnerski neće bitnije razlikovati (promene se svode na modifikovana svetla, branike i retrovizore), a kako stvari sada stoje, nudiće se sa dvocilindričnim benzinskim i dizel agregatima zapremine oko 600 kubika. Oba motora će najverovatnije imati turbo punjač, a odlikovaće ih skromna potrošnja i mala emisija CO2 (ispod 100g/km). Razmatra se i mogućnost ugradnje 1,2 litarskog trocilindričnog benzinca, kao i razvoj hibridne verzije. U ponudi će biti varijante sa troja i petora vrata, a najavljuje se i MPV model koji će se pojaviti nešto kasnije (ovaj potonji na bazi koncepta space up!). Volkswagen bi za proizvodnju svog budućeg malog modela mogao da iskoristi Škodine pogone. Razlog za to naravno leži u jeftinijoj proizvodnji, čime bi budući mali VW bio konkurentniji rivalima, kakav je recimo nova Toyota iQ i budući Fiat Topolino (iQ startuje početkom 2009., a Topolino krajem naredne godine). Novi VW-ov mališan se inače neće prodavati samo pod znakom Volkswagena, već i kao Seat i Škoda, a vremenom bi njegova proizvodnja u svim verzijama mogla da dostigne i svih 500.000 primeraka godišnje. Što se cene tiče, ona će zavisiti od tržišta. Tačnije, bazna varijanta namenjena Kini, Indiji i Rusiji, prema britanskim izvorima stajaće 4000 funti (5030 evra), a luksuzniji model za  Evropu (a možda i za SAD) imaće cenu od oko 7500 funti (nešto preko 9425 evra).

Podsećanja radi, Volkswagen up! concept sa salona u Frankfurtu je malo i funkcionalno vozilo, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor u ovom konceptu nalazi pozadi uticala je i na spoljašnji dizajn automobila. Tako recimo up! concept nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta, sem vozačevog, mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika: ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke, tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.



General Motors je nedavno kratkim saopštenjem za medije najavio da će na sledećem salonu automobilu u Parizu (početkom oktobra ove godine) održati svetsku premijeru naslednika aktuelnog Chevroleta Lacetti/Nubira.

Automobil je nazvan Chevrolet Cruze (što je inače ime pod kojim se na nekim tržištima prodaje i aktuelni Suzuki Ignis), a kako će izgledati vidite na ovim slikama koje su pre vremena procurele u javnost.

GM najavljuje da će Cruze biti dugačak blizu 4,60 metara i da će nuditi udobnu i prostranu unutrašnjost za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je inače delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta.

Cruze je napravljen na GM-ovoj novoj Delta 2 kompaktnoj platformi, a očekuje se da će jedan od pogonskih agregata biti i novi 1.4 litarski benzinski četvorocilindrični tubo motor.

Cruze će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet–cena.

Chevrolet Equinox

U javnost je takođe pre vremena dospela i prva zvanična slika novog Chevroletovog crossover modela Equinox, čija se premijera očekuje već početkom naredne godine i to naravno na jednom od severnoameričkih sajmova automobila. Proizvodnja inače treba da startuje u martu 2009., a prodaja nedugo zatim. Izgledom novi Equinox dosta podseća na druge model iz Chevrolet porodice, kao što su Malibu i Traverse (naročito karakteristični prednji gril), dok unutrašnjost (bar prema špijunskim slikama) ima određene sličnosti sa nedavno predstavljenom Opel Insignijom.

 



Nakon promocija nove Fieste u hatchback verziji sa troja i petora vrata, kao i koncept modela Verve sedan (najavljuje njenu limuzinsku varijantu), iz Forda će za 18 meseci na tržište stići i nova Fiesta Cabrio. Tako bar najavljuje britanski magazin AutoExpress, odakle je i ova slika njenog mogućeg izgleda. Za razliku od Focusa CC (Coupe-Cabrio), koji ima tvrdi sklopivi krov, Fiesta Cabrio će raspolagati klasičnim (i jeftinijim) platnenim krovom. Razloge za to treba tražiti i u manjoj težini, a samim tim i u manjoj potrošnji goriva i emisiji CO2.

Što se izgleda tiče, i Fiesta Cabrio će imati daleko oštriji i dinamičniji izgled u odnosu na prethodne Fieste, sve u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima u klasi manjih kabrioletima, kao što su Peugeot 207CC, Citroen C3 Pluriel, Mini Cabrio, Mitsubishi Colt Cabrio, Nissan Micra CC, kao i budući Audi A1 Cabrio. Koji će motori pokretati Fiestu Cabrio za sada nije poznato, ali podsećanja radi, nedavno predstavljenu novu Fiestu hatchback će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 120KS.  



Saab 9-4X

18 Jul 2008 - 12:55 Top secret Link

Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj SUV model srednje veličine sa oznakom 9-4X (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i Audiju Q5), a kako će taj model izgledati najavila je studija 9-4X BioPower Concept, koju je švedska kompanija izložila na ovogodišnjim salonima automobila u Detroitu i Ženevi.

Serijski primerak sa ove slike se ne razlikuje mnogo od pomenutog koncepta, a prema poslednjim informacijama, 9-4X će imati svoju zvaničnu svetsku premijeru na salonu u Njujorku sledeće godine (proizvodnja će se najverovatnije odvijati u General Motorsovoj Ramos fabrici u Meksiku).

Kako bi se smanjili troškovi razvoja, Saab 9-4X koristi platformu sledeće generacije Cadillaca SRX, a što se motora tiče, za sada se pominju benzinski V6 agregat sa 209kW/284KS (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem i sa aluminijumskim točkovima od 18 inča i Haldex AWD sistemom 4x4 pogona), kao i novi dizelaš (razvijen u saradnji sa kompanijom VM Motori), koji raspolaže sa 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta.   

Dizajn u osnovi odražava skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani i Saabovim konceptom Aero-X, a što se cene tiče, najavljuje se da će se kretati na nivou BMW-a X3 iako će veličinom biti bliži BMW-u X5.



Abarth Roadster

17 Jul 2008 - 18:57 Top secret Link

Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo prošlogodišnjom promocijom Abarth Grande Punta (pre nekoliko meseci paletu je proširio i Fiat 500 Abarth), a sada se ponovo govori i o novom sportskom roadsteru sa znakom škorpije.

Sama vest o Abarth Roadsteru naime nije nova; prošle godine je britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike) najavio da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog budućeg Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS Roadster (sa karakterističnom kombinacijom bele i crvene boje karoserije i crne za haubu).

Tada se govorilo da će se ispod atraktivnog odela kriti mehanika malene Fiatove Pande 100HP, dakle 1.4 litarski motor sa 74kW/100KS, koji bi zahvaljujući laganoj konstrukciji ovog roadstera, ipak obezbeđivao sasvim solidne performanse. Informacije od pre nekoliko dana nagoveštavaju da bi se ispod haube ipak mogao naći potentniji 1.4 litarski agregat sa 135KS iz Fiata 500 Abarth.

Kako bilo, Abarth Roadster bi navodno trebalo da se pojavi u prodaji 2013. godine (očekuje se da popuni prazninu koju je na tržištu ostavio neuspešni Smart Roadster) i to po ceni od oko 12.000 funti (15.145 evra).



Novi BMW Z4 Coupe

16 Jul 2008 - 11:00 Top secret Link

Nakon nekoliko renderinga mogućeg izgleda buduće generacije BMW-a Z4 u Roadster varijanti, evo kako bi najverovatnije mogao da izgleda novi Z4 Coupe.

Nemci će po poslednjim informacijama novi Z4 predstaviti već na sledećem salonu automobila u Ženevi (mart 2009. godine), a kao i do sada, karakterisaće ga dugačka hauba i kratki prepusti karoserije. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3. To podrazumeva i 3.0 litarski twin-turbo sa 306 konja iz modela 335i, dok će Z4 M Coupe dobiti novi 4.0L V8 agregat iz aktuelnog BMW-a M3 (govori se da će u ponudi biti i dizelaš).   

Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.



Nakon redizajnirane 911-ice, na red za osvežavanje su stigli i Porscheovi ulazni modeli Boxster i Cayman. Kao i u slučaju pomenutog Porschea 911, dizajnerske promene na restilizovanom Caymanu i Boxsteru nisu revolucionarne, odnosno podrazumevaju prilično diskretne modifikacije prednjeg i zadnjeg kraja automobila, kao i unapređenu unutrašnjost. To u praksi znači drugačiji prednji branik, modifikovana Bi-Xenon prednja svetla, nove retrovizore i aluminijumske točkove od 17, 18 ili 19 inča, dok se na repu najviše ističu redizajnirana LED svetla i izduvne cevi (unurašnjost će po najavama dobiti novi upravljač, doteranu centralnu konzolu i bogatiji spisak standardne opreme).

Promena ima i na motorima, tačnije Cayman će dobiti dodatnih 20KS i 27Nm obrtnog momenta, Cayman S 25KS i 30Nm, a Boxster i Boxster S će biti snažniji za po 10KS. Iako je snaga povećana, a performanse poboljšane, iz nemačke fabrike stiže obećanje da će potrošnja u odnosu na dosadašnje modele biti za 2 do 14% manja (u zavisnosti od verzije).

Novostima ovde nije kraj, jer će se kao opcija kupcima Boxstera S i Caymana S nuditi i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK), a tu su i doterano ogibljenje i jači kočioni sistem.

Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja obnovljenog Boxstera i Caymana treba da počne u oktobru ove, a prodaja u februaru naredne godine.



Jaguar XF-R

12 Jul 2008 - 13:18 Top secret Link

Novi vlasnik Jaguara, indijska kompanija Tata Motors, odlučio je da posetiocima ovogodišnjeg skupa Goodwood Festival of Speed ekskluzivno prikaže predserijski primerak sportskog Jaguara XF-R o kome se priča već nekoliko meseci. XF-R je izvezao par krugova na Goodspeedu, međutim fabrika ovom prilikom ipak nije saopštila nikakve podatke o pogonskom agregatu, kao ni datum njegove zvanične prezentacije. Prema ranijim informacijama, ovaj konkurent BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG bi trebalo da pokreće novi 5.0 litarski V8 agregat sa kompresorom, čija snaga će iznositi oko 373kW/500KS. Uz jači motor, u paketu se nalaze i novi aerodinamički paket, novi sportski izduvni sistem, spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, jače kočnice i novi set točkova sa širim gumama.



Kako stvari sada stoje, kabriolet verzija Maseratijevog GranTurisma će se na tržištu naći u martu 2009. godine, što znači da će njegova zvanična svetska premijera najverovatnije biti na jednom od većih sajmova automobila koji će se održati ove jeseni (ili u oktobru na salonu u Parizu ili u Los Anđelesu u novembru).

Iako su neke od poslednjih špijunskih slika nagoveštavale da će GranTurismo Spyder dobiti tvrdi sklopivi krov, prema najnovijim vestima izgleda da su se u italijanskoj fabrici ipak odlučili za klasično rešenje platnenog krova (takvo rešenje uostalom koriste i Jaguar XK, BMW serija 6 i Porsche 911).

Što se motora tiče, GranTurismo Spyder će pokretati 4.2 litarski V8 agregat sa 298kW/405KS iz Coupe verzije mada se kasnije očekuje i snažnija "S" varijanta sa većim 4.7 litarskim V8 motorom od 323kW/440KS (oslabljena verzija motora iz Alfe 8C Competizione/Spider).

U svakom slučaju, u Maseratiju se nadaju da će sa novim Spyderom poboljašti svoju prodaju koja je prošle godine iznosila 7350 autopmobila. Za 2008. se inače planira 9000 jedinica, za 2009. 10.000, a 2011. godine kupce bi trebalo da nađe 12.000 Maseratija.



Chevrolet Cruze

10 Jul 2008 - 00:38 Top secret Link

General Motors je kratkim saopštenjem za medije najavio da će na salonu automobilu u Parizu početkom oktobra održati svetsku premijeru svog novog modela Chevrolet Cruze (ovde je zanimljivo primetiti da se pod imenom Chevrolet Cruze na nekim tržištima prodaje i aktuelni Suzuki Ignis a i australijski Holden je koristio naziv Cruze za svoju verziju tog Suzukija).

Kako bilo, GM najavljuje da će Cruze biti dugačak blizu 4,60 metara i da će nuditi udoban i prostrani interijer za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta. Očekuje se da će Cruze biti napravljen na GM-ovoj Delta kompaktnoj platformi, koju već koriste aktuelni Opel i Saturn Astra.

Novi Chevrolet će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet–cena.



Ford će ove godine paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još pre skoro 12 godina na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine).

Sudeći po ovim najnovijim slikama sa sajta Polskatimes, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.

Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj (ove špijunske slike su najverovatnije i napravljene u toj fabrici). Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.

Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9415 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.065 evra.



Nadajući se da može da ponovi uspeh reinkarnisanog modela 500, Fiat se sprema da oživi još jedno legendarno ime iz svoje prošlosti – Topolino. Fiat naime planira proizvodnju nove porodice niskobudžetnih automobila u našoj Zastavi, a očekuje se da prvi bude upravo novi Topolino.

Italijani su inače već počeli sa testiranjem prototipova novog Topolina i to maskiranog u skraćenu Fiat Pandu (na prve dve slike), a na trećoj slici možete videti kako bi mogla da izgleda njegova konačna verzija. 

Novi Topolino će se bazirati na platformi Fiata 500, ali će od njega biti nešto kraći (dužina naime treba da iznosi 3150 – 3200 mm). Uprkos malim dimenzijama, Topolino će imati mesta za četiri putnika (u stvari 2+2 koncepcija), dok će za pogon zadužen dvocilindrični benzinac od 900 kubika zapremine (sa i bez turbo punjača) i sa rasponom snage od 65 do 110KS. Po nezvaničnim podacima motor je smešten pozadi i pokreće zadnje točkove, a za proizvodnju ovog malog dvocilindraša biće zadužena Fiatova fabrika u Poljskoj.

Podsećanja radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu o razumevanju, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje. Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila godišnje.


 



Na internetu su se pojavile nove fotografije čitave palete budućih modela iz Renault grupacije.  

Megane III

Prvo o trećoj generaciji Renaulta Megane koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Po planovima francuske fabrike, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi 430 cm, širina 181 cm, visina 147,5 cm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 Turbo 16V sa 130KS, zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0T sa 180KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 1.5 dCi sa 85 i 105KS, 1.9 dCi sa 130KS i 2.0 dCi sa 150 konja. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti.

 

Scenic III

Treća generacija Scenica (model za 2009.-tu) se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).

Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.

Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).

Clio sedan/Thalia

Renaultova limuzina na bazi Clia II, koja se u zavisnosti od tržišta prodaje kao Renault Thalia, Clio sedan, Clio Symbol ili Nissan Platina, uskoro će dobiti svog naslednika. Iako su mnogi očekivali da će kao baza poslužiti aktuelni Clio III, Francuzi su opet iskoristili stari Clio II. Mada je automobil dizajnerski sada nešto privlačniji nego dosadašnji model, jasno je da se ni ovaj Clio sedan/Thalia neće kupovati zbog svog izgleda. Ostali detalji za sada nisu poznati, ali slike dovoljno govore.

Logan MCV

Pre nekoliko dana Dacia je objavila prve zvanične fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine (o tome više OVDE), a ovako će izgledati njegova karavan, odnosno MCV varijanta. 

Kao i kod limuzine, i MCV je najveće promene doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka, doterana svetla i modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh, dok izmene pozadi obuhvataju nova svetla i redizajnirani branik. Uz unapređeni interijer u stilu pomenutog Sandera (prednji panel, novi volan, kvalitetniji materijali, oplate vrata), to je u principu to, jer u ponudi motora nema promena.  

Sandero 4x4

Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia ući u borbu za kupce u segmentu 4x4 vozila, a potvrda tome su i ove slike. Novi rumunski 4x4 model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Kako stvari sada stoje, Dacia Sandero 4x4 bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine i to po ceni od oko 10.000 evra.

Renault ULC

Renault-Nissan alijansa i indijski Bajaj Auto su 12. maja ove godine i zvanično najavili formiranje joint venture kompanije za proizvodnju njihovog novog niskobudžetnog automobila, čija će osnovna varijanta koštati samo 2500 američkih dolara (nepunih 1600 evra). Ovaj novi "narodni auto" se za sada vodi pod kodnom oznakom Renault Bajaj ULC (na slici njegov mogući izgled), a proizvodiće se u potpuno novoj fabrici u indijskom Chakanu. Bajaj Auto će u ovom joint venture-u imati 50% učešća, a Renault i Nissan po 25 odsto. Prema zvaničnom saopštenju, proizvodnja novog ULC automobila treba da počne 2011. godine, a proizvodiće se 400.000 primeraka godišnje (uglavnom namenjenih indijskom tržištu, mada se kasnije očekuje prodaja i na ostalim tržištima u razvoju). Bajaj Auto je inače na ovogodišnjem salonu salonu automobila u Nju Delhiju već predstavio sopstveni koncept automobila za široke narodne mase, koji bi u serijskoj verziji trebalo da košta oko 3000 dolara ili 1910 evra. Ljudi iz Bajaj Auta su tada napomenuli da je to još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra.