home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Posle VW Touarega i novog Nissana X-Trail, i Peugeotov prvi SUV model 4007 je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini ekskluzivni elementi (prednji "bul bar", novi izraženiji pragovi i novi sportski izduvni sistem sa jednim ovalnih završetkom; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovom Peugeotu 4007 daju napadniji i dinamičniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Sportski izgled 4007-ice upotpunjuju i 16 ili 17-inčni alu točkovi (najveći od 17 inča se zovu Cobra Grenada II i opremaju se gumama 245/55 R 17), a tu su i Cobrine bočne zaštitne lajsne na vratima. Na sve svoje proizvode Cobra Technology & Lifestyle daje garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.





Austrijski tjuner Koenigseder je za skorašnji salon automobila u Frankfurtu spremio novi Chrome Line paket, koji je zaslužan za još sportskiji i individualniji izgled Audijevog SUV modela Q7. Ukratko, paket podrazumeva suptilan aero body kit, koji se sastoji od modifikovanog prednjeg i zadnjeg branika, zadnjeg difuzora sa integrisanim završecima novog Koenigsederovog izduvnog sistema, spuštenog ogibljenja i širokog izbora novih točkova veličine i do 23 inča ! Nažalost, Koenigseder je za sada objavio samo ovu tzv. teaser sliku svog viđenja Audija Q7, što znači da nove slike i detalji tek slede.



Fiat 500 by H&R

1 Sep 2007 - 00:49 Tuning Link

Bilo je samo pitanje vremena kada će se pojaviti prve prerade novog retro Fiata 500, a ovo na slikama je "500" obrađen u nemačkoj tjuning kući H&R. Iako (zvanična) prodaja Fiata 500 u Nemačkoj startuje tek u oktobru ove godine, to nije smetalo ovom tjuneru da prikaže šta sve može da se napravi od ovog simpatičnog automobila, a uzimajući u obzir dinamičniji izgled, kao i poboljšane vozne karakteristike ove prerade, na svoje su došli i svi oni kupci, koji nemaju strpljenje da sačekaju sportski Fiat 500 sa Abarthovom značkom. Doduše, H&R nije dirao motore (1,2 i 1,4 litarski benzinci, kao i 1,3 litarski dizelaš i dalje razvijaju standardnih 51kW/69KS, 74kW/100KS, odnosno 55kW/75KS), ali je poradio na voznim karakteristikama ovog mališe. Konkretno, zahvaljujući novim H&R oprugama, ogibljenje ovog Fiata 500 Sport je spušteno za dodatnih 30 mm, pa su uz niže težište automobila, širi trag točkova (TRAK+ distancijali) i velike eMotion Wheels točkove od 17 inča (u srebrnoj ili crnoj boji) sa gumama 205/40-17, dobijene dinamičnije vozne osobine u odnosu na standardnu verziju. Uz crnu boju karoserije i crveno ofrabana kočiona klješta - dobitna kombinacija !




Tjuning kuća TechArt za aktuelne Porscheove modele 911 Carrera 4 i Carrera 4 S (oba sa pogonom na sva četiri točka), ima na raspolaganju novi tjuning program, koji podrazumeva reprogramiranu elektoniku motora (za oba agregata, odnosno 3,6 i 3,8 litarske 6-cilindraše), kao i novi filter za vazduh. Rezultat je porast snage za 11kW/15KS i bolje ubrzanje do 100 km/h za skoro pola sekunde. Da ne bi ostalo samo na promenama ispod karoserije, Techart je za Porsche 911 Carrera 4 i Carrera 4S predvideo i estetsko doterivanje eksterijera i interijera. Pomenimo novi aerodinamički paket, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, zadnji difuzor i veliki TechArtov zadnji spojler. Ozbiljnija prerada jednog ovakvog automobila podrazumeva i novi sportski izduvni sistem, kao i čitavu paletu različitih točkova (u ovom slučaju petokrakih felni veličine 18, 19 i 20 inča). Najekskluzivniji su naravno i najveći, tačnije to su TechArt Formula točkovi od 20 inča (8.5Jx20) sa gumama ContiSportContact 2, dimenzija 235/30 ZR 20 napred i 305/25 ZR 20 nazad. Što se ogibljenja tiče, Techart u ponudi ima nekoliko solucija. Prvo rešenje je spušteno ogibljenje za 25 mm, a ko želi više, na raspolaganju mu je i TechArt Vario sport ogibljenje, razvijeno u saradnji sa kompanijom Bilstein i koje dozvoljajva svakom vozaču da individualno podešava set-up ogibljenja. Uz nove kočnice sa diskovima od 365 ili 380 mm, to je to što se tiče mehaničkih promena. Techart takođe nudi i doterivanje unutrašnjosti, a to podrazumeva u potpunosti kožni interijer, ergonomski oblikovan sportski volan, kao i pedale, odmorište za nogu i vrh ručice menjača napravljene od aluminijuma.




I tjuner Novitec Rosso se dobro pripremio za skorašnji salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Radi se o obradi Ferrarijevog modela 599 GTB Fiorano, koji je u režiji Novitec Rossa, osim pojačanog V12 agregata, dobio i suptilni aero body kit za bolje prijanjanje automobila (sadrži novi prednji spojler i pragove sa većim otvorima za vazduh, difuzor pozadi i zadnje krilo), kao i nove točkove (napred od 20, a pozadi od 21 inča) sa gumama Pirelli P Zero 275/30 R20 napred, odnosno 255/25 R21 nazad. Pomenuti 6,0 litarski V12 agregat (smešten centralno) dobio je dodatnih 19kW/25KS, pa sada razvija ukupno 481kW/645KS. Novitec Rosso se tu nije zaustavio, pa ovaj 599 GTB Fiorano ima i novi sportski izduvni sistem sa četri završetka (svaka cev je prečnika 90 mm) i KW aluminijumsko ogibljenje, čija visina može da se podešava prostim pritiskom na dugme. Maksimalna brzina je skočila za 5 km/h i iznosi 335 km/h. Uz ovoliku brzinu, neophodan je jak kočioni sistem, pa su zato montirane nove Brembo kočnice sa diskovima prečnika 405 mm na svim točkovima. Tačka na i su LED zadnja svetla, kao i zatamnjeni bočni žmigavci. Novitec Rosso inače radi na još snažnijoj verziji ovog motora, a kupcima će na raspolaganju biti tokom 2008. godine.




Mercedes GL ART-X64

30 Avg 2007 - 01:14 Tuning Link

Osim one prerade Mercedesa CLS 350 (o kome je već bilo reči pre nekoliko dana), tjuner ART je za salon u Frankfurtu (11. – 23. septembar) pripremio i svoje viđenje Mercedesove GL klase. Osim robusnog aero body paketa za karoseriju (tu su novi branici sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, dodatna dnevna svetla u LED tehnologiji, prednja Xenon svetla sa novim crnim kućištima, širi pragovi, zadnji difuzor), najvažnije promene su u stvari na motorima. Tako model ML 320CDI umesto serijskih 224KS i 510Nm sada u ART-ovoj verziji razvija 269KS i 612Nm, a model GL 420CDI umesto standardnih 306KS i 700Nm, sada ima 367KS i 840Nm ! To su bili dizelaši, a sad evo kako je prošao benzinski model GL 500. Naime, njegov V8 motor je pojačan sa 388KS i 530Nm na 462 konja i 615Nm. Ovaj poslednji GL, težak inače 2300 kg, postiže 255 km/h i ubrzava do 100 km/h za 6 sekundi. Ovaj ART-X64 je dobio i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa po dva završetka na levoj i desnoj strani automobila za bolji zvuk) i nove felne veličine od 18, 19, 20 ili čak 22 inča (na ove poslednje se montiraju gume dimenzija 302/35 R22). Tu je i ogibljenje koje zahvaljujući posebnom elektronskom modulu može da se spušta za 35 do 70 mm. Da kažemo i da je i unutrašnjost doživela promene u vidu "oplemenjivanja" kožom, alkantarom, novim sportskim volanom i aluminijumskim pedalama.




G-Power BMW M3 CSL

29 Avg 2007 - 19:26 Tuning Link

Nemački tjuner G-Power (ima skoro tri decenije iskustva u preradi BMW automobila) je u BMW M3 CSL (serija E46) uspeo da smesti 5,0 litarski V10 motor iz aktuelnih BMW-ovih modela M5 i M6, ali kako inžinjerima iz G-Powera ni to nije bilo dovoljno, pomenuti agregat sada umesto standardnih 373kW/507KS razvija svih 410kW/550KS i 580Nm obrtnog momenta, što je već "teritorija" supersportskih automobila. Ovolika snaga je zaslužna za katapultiranje ovog M3 CSL do 100 km/h za 4,2 sekunde, do 100 km/h mu treba 11,6 sekundi, a maksimalma brzina je skočila na 335 km/h (serijski CSL može 285 km/h). U poređenju sa standardnim modelom M3 CSL (ima 360KS i 370Nm), ovaj G-Power ima bolji odnos težina/snaga, tačnije taj odnos iznosi 2,7 kg/1KS (standardni M3 CSL 3,9 kg/1KS). Osim motora, novo je i sportsko KW ogibljenje, podešeno na stazi Nirburgring, a tu su i novi Silverstone desetokraki alu točkovi, veličine 21 inča. Da ne bude zabune, ovo nije nikakav unikatni prototip, koji je napravljen samo radi pokazivanja sposobnosti G-Powera, već će ova nemačka tjuning kuća (naravno za lepu sumu) svakome ko želi i ima finansijskih mogućnosti, napraviti jednu ovakvu konverziju. I ne samo na ovom modelu, već i u slučaju modela serije BMW 3 coupe (verzija E92), Z4, X5 i novog M3. Ako Vam to nije dovoljno, G-Power priprema još brutalnije verzije ovog motora, koje će razvijati 471kW/640KS, pa čak i 559kW/750KS !!




Nemački tjuner Brabus je predstavio novi Brabus Power Xtra D3 S kit za povećanje snage motora Mercedesovog modela C 220 CDI. Konkretno, snaga je porasla za 37kW/50KS, odnosno sa 125kW/170KS na 162kW/220KS, a "o istom trošku" je povećan i obrtni moment sa 400 na 480Nm. Naravno motor zadovoljava Euro4 standarde, a Brabus za ovu preradu daje i garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 km. Osim bolje elastičnosti motora, porast snage se odrazio i na performanse ove C klase, pa tako sprint od 0 do 100 km/h traje 7,8 sekundi (skoro sekundu bolje od fabričkog modela), a maksimalna brzina iznosi 239 km/h, ili 10 km/h više u odnosu na serijski primerak. Osim motorom, u Brabusu su se pozabavili i izgledom C klase, pa potencijalnim kupcima nude i sportsko-elegantan aerodinamički kit (novi branici, spojleri, pragovi, zadnji difuzor, spojler na poklopcu prtljažnika, dodatna svetla napred, nova maska bez trokrake zvezde), sportsko i spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri cevi, kao i ekskluzivno opremljenu kožnu unutrašnjost. Zvanična premijera ovog Brabusa C 220 CDI održaće se na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra.




Nemački Brabus je još na martovskom salonu u Ženevi predstavio svoju obradu malog Smarta ForTwo, a sad je konačno došlo vreme da se taj model nađe i u rukama prvih kupaca (i to onih, koji su voljni da za ovaj autić izdvoje od 16.490 do 22.430 evra, zavisno od karoserijske verzije i paketa opreme). Nemački tjuner je 3-cilindrični turbo motor zapremine 999 ccm pojačao na 72kW/98KS pri 5500 obrt./min. i 140Nm obrtnog momenta, a budući da je ovaj Smart težak 780 kg, to znači da je odnos masa/konjska snaga, samo 7,95 kg na 1KS. Pored dorada na motoru, u Brabusu su za ovaj model spremili jedinstvene alu točkove, šire zadnje blatobrane, novi aero body kit i sportski izduvni sistem sa centralnim duplim završetkom. Osim toga tu su i tvrđe podešeno ogibljenje (spušteno za dodatnih 10 mm) i točkovi veličine 16 inča napred, a pozadi od 17 inča (gume 175/50 R 16 napred, a 225/35 R 17 nazad). I unutrašnjost je modifikovana, i to Brabusovim sportskim pedalama od nerđajućeg čelika i kožnim sportskim volanom sa komandama za sekvencijalno menjanje brzina. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 9,9 sekundi, a maksimalna brzina koju može da postigne je 155 km/h. Pri tome, prosečna potrošnja (po Brabusovim tvrdnjama) iznosi 5,2 litra dizela na 100 km, a emisija CO2 124 grama po kilometru. Naravno u Brabusu naglašavaju kako i tako mali auto posle njihove dorade, uz tvrđe podešeno sportsko ogibljenje i direktniji volan, pruža odlične vozne osobine i pravi sportski užitak u vožnji. Brabus Smart ForTwo nudi u dve karoserijske varijante (Coupe i Cabrio) i dve verzije : osnovnoj Brabus varijanti i prestižnijoj Brabus Xclusive. Ova poslednja ima i dodatnu opremu u vidu posebnog prednjeg spojlera sa većim otvorima za vazduh, agresivnijih pragova, novog zadnjeg branika (svi ovi elementi su u boji karoserije), grejanih kožnih sportskih sedišta i detaljima od aluminijuma u kabini.




Austrijski tjuner Schubert od nedavno za drugu generaciju BMW-ovog novog Minija Cooper i Cooper S (model R56 sa 120 odnosno 175 konja), nudi novi i agresivan aerodinamički body kit, nazvan Coyote. Aerodinamički paket obuhvata već standardne elemente poput novog prednjeg branika sa integrisanim spojlerom, moćnije pragove i novog zadnjeg branika sa integrisanim novim završetkom izduvne cevi. Ceo ovaj vizuelni paket, koji Minija čini nižim nego što u stvari jeste, košta tačno 1555 evra, a u kombinaciji sa atraktivnijim alu točkovima i nekom drečavom bojom, sigurno će privući pažnju i izazvati komentare slučajnih prolaznika (bilo pozitivne, bilo negativne).    



Elia Renault Twingo GT-R

26 Avg 2007 - 01:16 Tuning Link

Dok i dalje strpljivo čekamo na najavljeni fabrički Renault Twingo RS sa 135-140 konja (stiže na salon u Ženevi narednog proleća), nemački tjuner Elia je rešio da već na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu predstavi svoje viđenje kako bi taj najsportskiji Twingo trebao da izgleda. Elia je svoj Twingo nazvao GT-R (nastao je na bazi Twinga GT sa 74kW/100KS), i sudeći prema ovim prvim skicama, Twingo GT-R zahvaljujući novom body paketu odlikuje prilično agresivan nastup (novi branici sa spojlerima, pragovi, zadnji difuzor). Uz taj neizbežan aerodinamički kit, GT-R karakteriše i doterano ogibljenje, pojačani kočioni sistem, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, veći i atraktivniji točkovi i naravno pojačani 1,2 litarski turbo motor, koji umesto serijskih 100KS, ovde razvija od 130 do 140 konja (precizni podaci nažalost još nisu objavljeni, pa nema ni podataka o ubrzanju do stotke i maksimalnoj brzini ovog Twinga GT-R). Više o ovome dakle tek za dve nedelje.

    



Tjuner Heico Sportiv je za vlasnike nove generacije karavanskog Volvoa V70 i njegovog proterenskog brata XC70, pripremio suptilan aero body kit (branici sa spojlerima, pragovi), novi set alu točkova, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, pojačan kočioni sistem, spušteno ogibljenje za 30 mm, unapređeni interijer i pojačanje dizelskih 2,4D i D5 dizel motora (na motor Heico Sportiv daje trogodišnju garanciju). Oba motora sada raspolažu sa 154kW/210KS (serijski 163 odnosno 185KS) i 460Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 230 km/h. Za modele 2,4D, D5, 2,5T, 3,2 i 3,2 AWD Heico u ponudi ima novi izduvni sistem sa dvostrukim završetkom, a spacijalno za model V70 T6, izduvni sistem ima četiri hromirana završetka sa cevima prečnika 76 mm. Kupac može birati između petokrakih alu točkova veličine 18, 19 ili 20 inča (Heico Volution V) ili 18-inčnih desetokrakih točkova, nazvanih Heico Volution X. Promene zaokružuje doterana unutrašnjost, koja je bogatija za dvobojna sedišta u koži i aluminijumske pedale.




Nemački tjuner Mansory se potrudio da zaista temeljito obradi ionako ekskluzivni Bentley Continental GT. Pre svega tu je pojačani 6,0 litarski W12 Biturbo motor, koji sada raspolaže snagom od 478kW/650 KS pri 6100 obrt./min. i 780Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača. Ovaj Continental GT, težak 2475 kg i dugačak 4804 mm, do stotke ubrzava za 4,5 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 330 km/h. Ovako brz i snažan auto zaslužuje i snaže kočnice, pa su prednji diskovi prečnika 415 mm, a zadnji 405 mm. Estetki gledano, Mansory Continental GT raspolaže moćnim aero body paketom, nazvanim Le Mansory (kombinacija reči Mansory i čuvene trkačke staze Le Mans), koji uključuje novi prednji spojler sa integrisanim dnevnim svetlima, dodatnim otvorima za vazduh i elementima od karbon fibera. Tu su i nove bočne "suknjice" i proširenja blatobrana sa dodatnim otvorima za vazduh. Tačka na i su ogromni 22-inčni točkovi (10 x 22) sa gumama 265/35/22 napred, odnosno 305/30/22 pozadi. Ostaje pitanje diskutabilnog odabira boja. Kao i u slučaju nedavne obrade Aston Martina Vanquish S od strane ove iste firme (bio je u crno/žutoj kombinaciji), i Continental GT karakteriše dvobojna kombinacija eksterijera i interijera; u ovom slučaju crna i narandžasta boja. Sva sreća pa je ovaj Le Mansory paket za Continetal GT dostupan samo u limitiranom broju primeraka...




ART Mercedes CLS 374 GTR

24 Avg 2007 - 17:28 Tuning Link

Za ovaj kompletan tjuning projekat ART-u je poslužio serijski Mercedes CLS 350, čiji 3,5 litarski V6 motor sada raspolaže sa 275kW/374KS i 510Nm obrtnog momenta (za poređenje, fabrička verzija ima 200kW/271KS i 350Nm). Naravno, motor nije jedino što je ART promenio na ovom Mercedesu CLS 350. Agresivan i brutalan eksterijer sa aero body paketom u DTM stilu (uključuje nove branike sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, proširene blatobrane sa otvorima za vazduh, nove pragove, zadnji difuzor, retrovizore od karbon fibera, novu masku hladnjaka bez prepoznatljivog znaka Mercedesa, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, dodatna svetla napred) prati i spušteno ogibljenje za 40 mm, proširen trag točkova (napred 70 mm, a nazad za 80 mm), novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani a svaki prečnika 100 mm), pojačane kočnice (diskovi napred od 255 mm, pozadi 305 mm) i novi šestokraki 20-inčni točkovi u crnoj boji (gume 255/30R20 napred i 305/30R20 nazad), koji se lepo uklapaju sa crnim trkačkim trakama na karoseriji ovog monstruma. Unutrašnjost je obogaćena ergonomski oblikovanim sportskim volanom, detaljima od karbona fibera, a uz doplatu 8640 evra dobijate i kožni interijer. Kada već pominjemo cenu, aero body kit će Vas olakšati za 18.921 evro, prerada motora 19.664 evra, a komplet točkova sa spuštenim ogibljem 7138 evra. Ukratko, za ovakav ART Mercedes CLS 374 GTR treba izdvojiti tačno 154.554 evra.




Britanska tjuning kuća Project Kahn je za vlasnike ionako prestižnog Aston Martina DB9 pripremila novi aerodinamički paket DB9S, koji svojim izgledom podseća na upravo predstavljeni Aston Martin DBS, ali je istovremeno ostao veran originalnim konturama DB9. Iako je dakle već i standardni DB9 sam po sebi dovoljno ekskluzivan i atraktivan auto, ovaj body kit je namenjen onim kupcima, koji žele još individualniji, odnosno personalizovani izgled svog automobila. Ukratko, novi aerodinamički paket sadrži novi prednji i zadnji branik, bočne "suknjice", spojler na poklopcu prtljažnika i 20-inčne Kahn RSV točkove. Rezultat je agresivniji i dinamičniji DB9, koji usput izgleda niži nego što stvarno jeste. Body paket u Velikoj Britaniji košta 6699 funti, a komplet pomenutih točkova okruglo 4000 funti (navedene cene su sa uključenom montažom ali bez poreza). Motor nije diran pa 5,9 litarski V12 agregat (tačna zapremina je 5935 kubika) i dalje razvija 335kW/456KS i 570Nm obrtnog momenta. Sprint do stotke traje svega 4,9 sekunde, a maksimalna brzina ovog lepotana iznosi tačno 300 km/h.