home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nedavno predstavljeni BMW M3 (serija E92) po prvi put pod haubom ima osmocilindrični motor, za razliku od prethodnika koje su pokretale ili 4-cilindrične (serija E30) ili 6-cilindrične mašine (E36 i E46). Međutim, to nekima nije bilo dovoljno, pa je nemačka firma Bremgo (trguje BMW auto delovima) u novi M3 uspela da "ugura" 5,0 litarski V10 agregat iz aktuelnih BMW-ovih modela M5 i M6, koji razvijaju 507KS, odnosno 87 konja više u odnosu na standardni 4,0 litarski V8 motor u M3 (ovde i napomena da je Bremgo po nekim informacijama još i pojačao ovaj V10 ali se zvanično ne zna na koliko). I manuelni menjač sa šest stepeni iz M3 je zamenjen, i to SMG transmisijom sa sedam brzina iz pomenutog M5. Izmena ima još i one se odnose na nove petokrake AC Shnitzer alu točkove, trokraki Hartge kožni upravljač, sportskija sedišta i elemente od karbon fibera u unutrašnjosti. Bremgo sada svim zainteresovanim (konkretnije onima dovoljno ludim ili hrabrim) nudi ugradnju V10 agregata u njihov novi M3. Bremgu ovo ipak nije prva ovakva konverzija. Naime, još ranije su u ovoj firmi u prethodni M3 (serija E46) ugradili V10 motor iz M5, ali koji je bio pojačan sa 507 na svih 543KS, a tolika je verovatno i snaga ovog najnovijeg M3 V10.

 





Nemački Edo Comeptition je već obradio "običan" Maserati MC12, ali budući da je italijanjska marka kupcima ponudila i ograničeni broj primeraka putne varijante trkačkog Maseratija MC12 GT1, Edo Competition je doradio i tu Corsa verziju. Ipak, ljudi iz Edo Competitiona nisu dirali već ionako snažan 6,0 litarski V12 motor sa 555kW/755KS (pri 8000 obrt./min.) i 740Nm obrtnog momenta, već su pažnju usmerili na ogibljenje, kočnice i izduvni sistem. Tako je njihov Maserati MC12 Corsa dobio potpuno novo ogibljenje (razvijeno uz pomoć firme KW), nove kočnice (keramički diskovi od 396 mm napred, 360 mm nazad), novi izduvni sistem (od nerđajućeg čelika) sa četiri izduvne cevi prečnika 100 mm, a standardni točkovi su zamenjeni lakšim 19-inčnim napred i 20-inčnim nazad (sa gumama 265/35 ZR19 napred, odnosno 335/30 ZR20 nazad). Uz upadljivu narandžastu boju, to je to. Maserati MC12 Corsa inače ima skoro 400 kg manje u odnosu na standardni MC12, tačnije umesto 1531 kg, težak je samo 1150 kg, što znači da odnos kg/KS iznosi 1,5 kg po KS. Maksimalna brzina prelazi 200 milja na sat, tačnije 203 milje ili 327 km/h.



Serijski Porsche 911 Turbo ima 480KS i 620Nm obrtnog momenta, SpeedART Porsche 911 BTR-XL raspolaže sa 530KS, Sportecov 911 Turbo sa oznakom SP580 razvija 580KS i 765Nm, a TechArt 911 Turbo GTstreet ima 630KS i 820Nm. Ima li ko jači ? Ima ! Zove se Gemballa Avalanche GT2 650 EVO-R i raspolaže pravom konjicom od 650KS i 820Nm, odnosno sa svih 750KS u snažnijoj verziji. Već varijanta sa 650 konja postiže 100 km/h za 3,3 sekunde, a 200 km/h za manje od deset sekundi dok maksimalna brzina iznosi 208 milja na sat odnosno 335 km/h. Pomenuti Sportec SP580 sa 338 km/h i TechArt 911 Turbo GTstreet sa 345 km/h su dakle u pogledu maksimalne brzine ipak bolji. Zato Gemballa ima i pomenutu snažniju varijantu sa 750 konja, mada za sada nema podataka o njenim performansama kao ni o ceni. Naravno, nemački tjuner nije samo pojačao motor, već je doradio i aerodinamiku automobila, pa je Avalanche GT2 650 EVO-R dobio i novo, ogromno zadnje krilo, redizajnirane branike sa većim otvorima za vazduh (i poklopac motor ima novi otvor za vazduh), prerađeno ogibljenje i nove točkove od 20 inča (Gemballa Racing 20" Black Edition sa gumama 245/30ZR20 napred, odnosno 325/25ZR20 nazad), dok su prednja svetla i izduvni sistem preuzeti sa Porscheovog modela Carrera GT. Inače, uz odličan motor i atraktivnu spoljašnjost, kupci dobijaju i ekskluzivnu dvobojnu unutrašnjost (koža, alkantara, aluminijum). Cena ove ekskluzive (verzija sa 650KS) iznosi 300.000 funti ili oko 450.000 evra, i to je prema press saopštenju Gemballe "najbrži i najskuplji tiptronic Porsche na planeti."




Tjuning kuća Big 3 Performance proizvešće tačno 100 komada njihove nove obrade Fordovog Mustanga (u verzijama sa 500 i 650 konja), koji nosi pomalo dugačak naziv-Big 3 Performance Limited Edition Mustang. Osim povećanja snage, Big 3 Performance kupcima za svoj rad daje i garanciju u trajanju od tri godine ili 36.000 milja. Big 3 Performance Limited Edition Mustang raspolaže novim aero body paketom, koji se brine kako za agresivniji izgled, tako i za bolju aerodinamiku vozila (ipak, bez obzira na agresivnost, ovaj Mustang ostaje prilično veran originalnom dizajnu). Big 3 Performance planira da kupcima ponudi samo 20 ovih Mustanga u verziji sa 650 konja, 30 komada varijante sa tačno 500KS, dok će ostalih 50 dobiti samo ovaj estetski paket. Inače, kompanija Big 3 Performance je stvorila svoje ime i reputaciju pre svega svojim inovativnim idejama i težnjom za perfekcijom u doradama supersportskih automobila.

 



Nemački tjuner Mansory prilikom obrade Aston Martinovog Vanquisha S nije dirao njegov motor (6,0 litarski V12 i dalje raspolaže sa 512KS), ali su se zato inženjeri ove firme fokusirali na poboljšanje kočionog sistema (veći diskovi), ogibljenja (nove opruge i 25 mm spušteno vešanje) i estetskog nastupa. Ovo poslednje se odnosi na nove točkove od 20 inča (gume 275/30R20 napred, 315/35R20 nazad), novi prednji spojler od karbon fibera, bočne usisnike vazduha (takođe od karbon fibera), zadnji difuzor (pogađate, opet od karbon fibera) kao i aluminijumske otvore za vazduh na haubi. Vrhunac svega je odabir boja za karoseriju. Naime, kombinacija crne i žute mnogima jednostavno ne odgovara, pa se na netu o tome mogu pročitati razni negativni komentari (što se opet može protumačiti kao ljubomora onih, koji si ovako nešto nikada neće moći priuštiti pa traže dlaku u jajetu). Ista kombinacija crne i žute boje je upotrebljena i unutrašnjosti (iako u kabini preovlađuje crna boja, monotonija je razbijena žutim površinama na sedištima, oplatama vrata i instrument tabli).     



Ovo je prva (tzv. teaser) slika novog Ferrarija 599 GTB Fiorano, koji je prošao tjuning tretman u nemačkoj komapaniji Edo Competition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Sada spremaju i preradu Ferrarija 599 GTB Fiorano ali zasad, osim ove slike, nažalost nema drugih informacija o preradama na motoru i ostaloj mehanici. Ipak na fotografiji se zapažaju neki zanimljivi detalji poput novih točkova u crnoj boji, kroz koje se vide žuta kočiona klješta. Izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat svakako dovoljno efektan da se za njim okreću glave. Za ostale detalje moraćemo da sačekamo zvaničnu promociju. 



Već više od 30 godina Volkswagenov Golf GTI predstavlja pravi izbor za kupce, koji žele dinamičan i snažan, a istovremeno i relativno dostupan sportski  hatchback u kompakt klasi. Ipak, onima kojima ni 200 konja u serijskom modelu nije dovoljno, firma H&R nudi rešenje u vidu njihovog najnovijeg projekta, koji je nazvan upravo tako-Golf GTI Project sa snagom od 240 do 250KS (u paru sa DSG transmisijom). Uz povećanje snage 2,0 litarskog motora, H&R je ovaj Golf GTI opremio H&R sportskim ogibljenjem (koje po njihovim rečima povećava zabavu u vožnji za 10 puta) i spuštenom karoserijom (napred 50 mm, nazad 45 mm), H&R distancijerima, prednjim spojlerom, zadnjim difuzorom, OZ točkovima Ultraleggera od 19 inča i sa srebrnim finišom, gumama Brigdestone 235/35R19, Brembo kočnicama i završecima izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Sve navedeno je dovoljno za izuzetno suverene vozne osobine i ogromno zadovoljstvo u vožnji. Slično spoljašnosti, i u unutrašnjosti se nije štedelo na srebrnoj boji (svetla i tamna nijansa), koja je upotrebljena na instrument tabli, kožnim sedištima i oplatama vrata.




Posle nemačkog Kicherera od pre samo nekoliko dana, još jedan tjuner je pod svoje uzeo Audijev model R8. Radi se o kompaniji B&B Automobiltechnik, koja je poznata i po Audiju TT Edition R u R8 look-u sa tačno 500 konja. Zato iznenađuje da je B&B ovaj Audi R8 pojačao samo sa 30 dodatnih konja više u odnosu na serijski primerak, odnosno 4,2 litarski V8 agregat umesto fabričkih 420 raspolaže sa 450KS. Ipak i to je dovoljno da se ubrzanje do 100 km/h smanji sa 4,6 na 4,3 sekunde, a do 200 km/h stiže sekundu ranije (13,9 umesto 14,9 sekundi). Čisto poređenja radi, pomenuti B&B Audi TT Edition R do stotke stiže brže-za 4,2 sekunde. Osim pojačanja motora, B&B Audi R8 ima i spušteno ogibljenje (napred za 20 mm, nazad 10 mm) i set novih 20-inčnih točkova sa gumama 235/30 napred i 305/25 nazad.



Od sada je i za BMW seriju 3 Coupe (verzija E92) dostupan najnoviji M Sport paket za poboljšanje vizuelnog nastupa ovog modela. Novi M Sport package za seriju 3 Coupe je dizajniran tako da liči na aero body kit novog BMW-a M3, a sadrži agresivniji prednji branik sa većim otvorima za vazduh, jedinstvene bočne "suknjice" i novi zadnji branik. Ipak, to nije sve pa ovaj novi sportski paket obuhvata i 18-inčne alu točkove kao standard, dok se kao opcija nude i veći od 19 inča sa gumama 255 mm nazad odnosno 225 mm napred. Poboljšano je i upravljanje i to zahvaljujući M Sport vešanju, spuštenom za 15 mm. Unutrašnjost je bogatija za nova sportska sedišta, aluminijumske detalje kao i za volan, ručicu menjača i ručnu kočnicu obložene kožom.   



Da i ruski metuzalem, Lada 2105, može izgledati veoma, veoma atraktivno i poželjno, najbolje pokazuju ove slike. Jednostavno, ova prerada, dorada, obrada, šta god, je toliko ekstremna da je ova "ruskinja" skoro neprepoznatljiva na prvi pogled. Prvo, auto je tokom tjuninga "izgubio" zadnji par vrata, a ova što su ostala, otvaraju se u vis, u Lamborghini stilu. Drugo, izuzetna kombinacija crne boje karoserije i upadljive narandžaste boje za točkove (18-inčni sa gumama 225/40), neodoljivo podseća na Hamannov Ferrari F430 Black Miracle od pre nekoliko meseci. I treće, auto ima Porscheove kočnice, Recarova trkačka sedišta ("kadice"), zaštitni kavez, head up display (projektuje najvažnije podatke na vetrobransko staklo kao na borbenim avionima), nove retrovizore, proširene blatobrane, spušteno ogibljenje, otvore za vazduh na haubi motora, zatamnjena stakla, veliko zadnje krilo, unutrašnjost takođe u kombinaciji crne i narandžaste boje, kao i više mahaničkih poboljšanja (mada nema informacija koji motor se nalazi ispod haube, neki sajtovi su objavili da agregatu pomažu dva turbo punjača).

 



Kicherer Audi R8 Topform

3 Avg 2007 - 15:59 Tuning Link

I "običan", serijski Audi R8 zadovoljava većinu prohteva njegovih vlasnika, ali da uvek ima mesta za poboljšanja, pokazuje i najnoviji primer nemačke tjuning kompanije Kicherer, koja je upravo izbacila svoju varijantu ovog sportskog dvoseda. Inžinjeri ove firme su u vazdušnom tunelu razvili nove aero body komponente (novi prednji spojler, zadnje krilo) za poboljšanje aerodinamike, odnosno prijanjanja automobila za podlogu, a istovremeno su dobili i blago agresivniji izgled. Tu su i lakši točkovi veličine 20 inča sa Michelin gumama (325 mm nazad/235 mm napred). Da bi poboljšali upravljanje, inžinjeri Kicherera su ovaj R8 opremili i novim setom H&R opruga, koje su odgovorne i za nižu siluetu, odnosno auto je nazad niži za 30 mm a napred za 15 mm.




U nemačkoj kompaniji AC Schnitzer ne odmaraju. Naime, samo par dana posle Minija Cooper R56, iz njihove kuhinje stiže još jedna kreacija, i to na bazi BMW-a Z4 M Coupe. Osim zanimljivog odabira boja za karoseriju (narandžasti deo automobila imitira linije legendarnog BMW-ovog roadstera 507) i novog aero body paketa, ovaj AC Schnitzer Profile Concept donosi i promene na motoru, ogibljenju, izduvnom sistemu i interijeru. Snaga rednog 6-cilindričnog motora, zapremine 3,4 litra je sa serijskih 343KS podignuta na 350 konja i 370Nm obrtnog momenta dok je za prenos te snage na zadnje točkove zadužena AC Schnitzerova Short Shift transmisija. "Skinuto" je i elektronsko ograničenje maksimalne brzine na 250 km/h. Agresivniji aerodinamički kit podrazumeva doterani prednji i zadnji branik, pragove sa otvorima za vazduh, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor i kao vrhunac-mali krovni spojler diskutabilnog izgleda. Tu su i dodatni otvori za vazduh na haubi motora, novi sportski izduvni sistem sa trapezoidnim hromiranim završecima i originalni AC Schnitzerovi Type V 20-inčni točkovi (9.0J x 20 napred, odnosno 10.0J x 20 nazad sa gumama 235/30 ZR 20 napred i 295/25 ZR 20 pozadi). Za bolje vozne osobine zaduženo je dorađeno ogibljenje (AC Schnitzer Racing), testirano na stazi Nirburgring. Interijer je obogaćen AC Shnitzerovim trkačkim sedištima, upotrebom karbona (centralna konzola) i aluminijuma (pedale, odmorište za nogu,  ručica ručne kočnice) kao i patosnicama od velura.



Nemački Hamann je za sve one, kojima standardni Range Rover Sport nije ni dovoljno atraktivan ni dovoljno snažan, pripremio novi stajling paket kao i povećanje snage 4,4 litarskog V8 benzinskog motora i 2,7 litarskog V6 dizelaša. Na raspolaganju su i potpuno prerađen interijer i opcioni 23-inčni alu točkovi. V8 benzinac sada razvija 349kW/475KS pri 5740 obrt./min. i 610Nm obrtnog momenta pri 3500 obrt./min. dok V6 dizelaš posle dorade raspolaže sa 165kW/225KS pri 4000 obrt./min. i 510Nm pri niskih 1900 obrt./min. Za bezbedno zaustavljanje se brinu ventilirajući diskovi, prečnika 380 mm. Obe verzije se opremaju atraktivnim aero body paketom, koji sadrži novi prednji branik (sa integrisanim dnevnim svetlima i svetlima za maglu), proširenja blatobrana, zadnji spojler kao i mali krovni spojler.




Bavarska tjuning kompanija Loder 1899 za Land Rover Freelander druge generacije nudi kit za povećanje snage motora kao i vizuelni paket za poboljšanje estetskog utiska ovog terenca. Snaga 2,2 litarskog dizel motora je povećana sa serijskih 112kW/152KS i 400Nm na ukupno 136kW/185KS i 440Nm obrtnog momenta. Loder 1899 ovo pojačanje motora naplaćuje 1160 evra (cena u Nemačkoj). Što se estetike tiče, mora se primetiti da je Loder 1899 u maniru iskusnih majstora, na Freelander dodao samo par decentnih detalja koji ne bodu oči na prvi pogled. Paket sadrži novi prednji spojler, prednji difuzor u aluminijum look-u kao i nenametljivi zadnji krovni spojler. Vizuelni paket zaokružuju atraktivni 20-inčni točkovi sa gumama dimenzija 265/45.



H&R Audi A5/S5

30 Jul 2007 - 00:26 Tuning Link

Firma H&R je za novi Audi A5 i njegovu sportsku verziju S5, pripremila novi set različitih opruga, uz čiju pomoć se ogibljenje pomenutog Audija A5 može spustiti do 35 mm, zavisno od izabranog seta opruga, a modela S5 za 25 mm. H&R još nudi i distancijere, koji će proširiti trag 18 ili 19-inčnih točkova za 6 do 60 mm. Rezultat svega jeste niže težište automobila i bolje vozne osobine, a ionako moćan i elegantan coupe dobija još više na dinamici.