home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

MTM Audi R888

18 Nov 2007 - 01:06 Tuning Link

Poznati nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je izazvao zaista veliku pažnju na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) svojim novim Audijem R888. Nije greška, model na slikama se zaista zove Audi R888, a ime je sasvim opravdano budući da njegov 4,2 litarski FSI V8 turbo agregat posle obrade u MTM-u razvija svih 888KS ili 653kW (uz maksimalni obrtni moment od 827Nm). Težina MTM – ovog Audija R888 je 1860 kg, pa odnos masa/snaga iznosi 2,18 kg/1KS. Zato ne iznenađuju sledeći podaci : ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski limitirana na 360 km/h. Ovaj crni monstrum sa pogonom na svim točkovima je napravljen za anonimnog evropskog kupca, a ako reakcije na Dubai Motor Show-u budu pozitivne, MTM bi mogao da se odluči na proizvodnju jedne zaista limitirane serije. Naravno, cena za ovako nešto nije mala, jer je ovaj primerak novog vlasnika olakašao za 400.000 američkih dolara (oko 280.000 evra).

  





Nemački AC Schnitzer (poznat pre svega po doradama BMW-a) najavio je da će na skorašnjem salonu tjunera u Esenu (od 1. do 9. decembra 2007.) izložiti i novi tjuning paket za aktuelnu generaciju Minija Cooper S. Paket sadrži atletski aero body kit (novi prednji spojler, difuzor pozadi, "suknjice" sa strane i pozadi), novi sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i trkačko ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring). Naravno, i 1,6 litarski turbo motor je pojačan, pa sada razvija svih 165kW/220KS (umesto fabričkih 128kW/175KS). Ovaj tjuning paket obuhvata i modifikaciju interijera (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Kupcima će na raspolaganju biti i originalni AC Schnitzerovi aluminijumski točkovi veličine 17 ili 18 inča (sa Michelin ili Continental gumama).

 



Nemački tjuner PPI Automotive Design GmbH je za predstojeći salon tjunera u Esenu (1. – 9. decembar 2007.) pripremio modifikovani Audi R8, koji se odlikuje agresivnijim izgledom i unapređenim voznim karakteristikama. Za napadniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje, zaslužan je pre svega novi karbonski aerodinamički paket (testiran u vazdušnom tunelu),  a tu su i posebni devetokraki magnezijumski točkovi, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport Cup, dimenzija 235/35 ZR19 napred, odnosno 305/30 ZR19 nazad). Zahvaljujući PPI stage 1 kit-u (regrogramirana elektronska kontrolna jedinica, sportski filter za vazduh, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika), 4,2 litarski V8 motor, umesto fabričkih 309kW/420KS i 430Nm, sada raspolaže sa 338kW/460KS i 465Nm obrtnog momenta. Posledica je ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 4,4 sekunde i maksimalna brzina od 305 km/h (serijaki Audi R8 stiže postiže najviše 301 km/h, a do stotke ubrzava za 4,6 sekunde). PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog R8, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, ručicu ručne kočnice i centralnu konzolu sa karbonom, alkantaru i posebne patosnice.




Danski tjuner Kleemann (specijalista za dorade Mercedesa i AMG-a) na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) predstavlja "jednog od najlepših i najsnažnijih SUV vozila", nazvanog Kleemann ML63K Bi-turbo. Uz ugradnju dva Garrett turbo punjača, Kleemann je iz motora ovog SUV-a izvukao svih 800 konja, dok je maksimalni obrtni moment elektronski limitiran na okruglo 1000Nm. Zanimljivo da standardnom ML63 7G Speedshift menjaču nisu bile potrebne nikakve dorade, kako bi ogromnu snagu preko 4-Matic integralnog pogona preneo na svaki od 20-inčnih Kleemann TS-7 točkova. Uz Pirelli P-Zero Rosso gume (dimenzija 315/35 R20) i modifikovano ogibljenje, ML63K Bi-turbo se odlikuje upravljenjem poput sportskih automobila, bez obzira na težinu od 2,5 tone. Ubrzanje do stotke iznosi samo 4 sekunde, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 300 km/h (ručno napravljen brzinomer je inače izgraviran do 400 km/h). Ovako tešku i snažnu grdosiju treba i zaustaviti, pa ML63K Bi-turbo ima pojačani kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, a pozadi od 345 mm. Po rečima ljudi iz Kleemanna, njihov cilj je bio da ovaj ML pruži vozaču maksimalne performanse i kontrolu na putu, a da istovremeno vozilo bude bezbedno, pouzdano i praktično svakodnevnu upotrebu. Osim kompletnog aerodinamičkog paketa, Kleemann je doradio i interijer, u kome preovlađuju alkantara i koža. Kleemann za sada još nije odlučio da li će ML63K Bi-turbo biti proizveden u nekoj limitiranoj seriji ili će sve ostati samo na ovom prototipu.



Audi S3 by O.CT Tuning

14 Nov 2007 - 00:42 Tuning Link

I fabrički Audi S3 sa 265KS i 350Nm obrtnog momenta predstavlja i te kako dinamičan i snažan automobil C segmenta, ali tjuneri misle da uvek ima mesta za raznorazna poboljšanja. Tako posle prerade Audija S3 od strane tjuning firmi Wimmer (njihov S3 razvija 408KS), B&B (362KS), MTM (330KS), Abt Sportsline (310KS), Heron (300KS) i Sportec (takođe 300KS), sada i austrijski O.CT Tuning predstavlja svoju obradu ovog Audija. U režiji O.CT Tuninga, serijski 2,0 litarski TFSI motor dobija dodatnih 46kW/63KS i 75Nm (novi interkuler, reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, sportski izduvni sistem...), pa sada razvija 241kW/328KS i 425Nm, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekunde, do 160 km/h za 12,74 sekunde i maksimalnih 265 km/h. Za poređenje, standardni Audi S3 do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, do 160 km/h stiže za 14,3 sekunde, a postiže 250 km/h. O.CT Tuning je svoj Audi S3 opremio i pojačanim kočnicama (diskovi od 372 mm napred), dorađenim ogibljenjem i 19-inčnim aluminijumskim točkovima (dostupnih u nekoliko boja).




 

 

Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj kompaniji, tjuning kuća Musketier se u stvari nalazi u Nemačkoj i osim Citroena, bavi se doradom i Peugeotovih automobila. Njihov najnoviji proizvod je prerada Citroenovog SUV modela C-Crosser koji se, kao što je poznato, bazira na aktuelnom Mitsubishijevom Outlanderu. U režiji Musketiera, C-Crosser postaje bogatiji za novi body paket (modifikovani prednji i zadnji branik, pragovi), izduvni sistem sa četiri završetka, atraktivne petokrake aluminijumske točkove (veličine 20 inča), kao i za kit za povećanje snage 2,2 litarskog HDi turbo-dizel agregata. Pomenti kit je zaslužan za dodatnih 26kW/35KS, tako da ovaj dizel motor umesto standardnih 115kW/156KS, sada raspolaže sa snagom od 140kW/191KS.




Abt Volkswagen Tiguan

11 Nov 2007 - 17:03 Tuning Link

I nemački specijalista za obradu Volkswagenovih automobila Abt Sportsline imaće premijeru na predstojećem salonu tjunera u Esenu (Essen Motor Show, od 1. do 9. decembra ove godine). Njihov najnoviji proizvod je manji Touaregov brat – novi kompaktni SUV model Tiguan, koji je pretrpeo opsežna estetska i mehanička doterivanja, sve u cilju moćnijeg i napadnijeg izgleda i dinamičnijih voznih osobina. Abt-ov aerodinamički paket za Tiguan sadrži modifikovani prednji i zadnji branik sa spojlerima, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove, zadnji krovni spojler i novu masku hladnjaka. Bez novih točkova ne ide, pa je Abt za Tiguan predvideo i atraktivne petokrake aluminijumske felne od 18, 19 ili čak 20 inča. Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, koji je zaslužan ne samo za atraktivniji izgled, već i za moćniji zvuk. Da sve ne bi ostalo samo na privlačnijem izgledu, Abt Sportsline je pojačao i Tiguanove motore. Tako sada 1,4 litarski TSI benzinac, umesto fabričkih 110kW/150, razvija okruglo 147kW/200KS, slabiji 2,0 litarski TDI dizelaš razvija 125kW/170KS (serijski 103kW/140KS), dok snažniji 2,0 TDI sada ima 200 konja (fabrički 170KS). Tjuner iz Kemptena je svoj Tiguan opremio i podešavajućim sportskim ogibljenjem, a zbog jačih motora tu je i novi kočioni sistem sa diskovima 345 x 30 mm.




Posle SEMA salona tjunera u Las Vegasu, uskoro nam predstoji još jedan sajam modifikovanih vozila, i to u nemačkom Esenu (Essen Motor Show), koji ove godine obeležava svoju četrdesetogodišnjicu i traje od 1. do 9. decembra 2007. Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je izabrala upravo salon u Esenu za promociju svoje verzije najnovijeg BMW-a M3 Coupe (serija E92). Iako je serijski BMW M3 i više nego atraktivan automobil, koji nudi skoro savršen odnos između trkačkih performansi i svakodnevne uoptrebljivosti, to nije sprečilo AC Schnitzera da kupcima ponudi još dinamičniju varijantu ovog modela. Ono što se na njihovom ACS3 Sport modelu odmah primećuje jeste napadniji izgled, čemu kumuju novi prednji spojler i pragovi, difuzor pozadi, diskretan zadnji krovni spojler, nova rešetka centralnog otvora za vazduh u prednjem braniku, jedinstveni AC Schnitzer petokraki aluminijumski točkovi od 19 ili 20 inča, novi (hromirani) završeci izduvnog sistema i AC Schnitzer oznake. Pomenuti prednji spojler i difuzor su od karbon fibera, pa se i svojom bojom vizuelno idelano slažu sa krovom, koji je već serijski izrađen od karbona. Unutrašnjost je bogatija za AC Schnitzer trokraki sportski volan, pedale, ručicu menjača i ručicu ručne kočnice od aluminijuma, detalje od karbona i AC Schnitzerove patosnice. AC Schnitzer ACS3 Sport BMW M3 ima i trkačko, podešavajuće ogibljenje (testirano na stazi Nirburgring), poboljšano upravljanje i AC Schnitzer "Short Shift" transmisiju. Zanimljivo je međutim da su u ovoj nemačkoj firmi odlučili da ne diraju BMW-ov 4,0 litarski V8 motor, koji i dalje razvija standardnih 420KS.




Kao što je i najavio pre nekoliko meseci, JE DESIGN, nemački specijalista za obradu Volkswagenovih modela, predstavio je novi Wide Body aerodinamički kit za moćniji i dinamičniji izgled Volkswagenovog Touarega. Atraktivan body kit sadrži novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, komplet pragova sa usisnicima za vazduh (zbog kojih auto izgleda još niži nego što jeste), modifikovan zadnji branik i proširenja blatobrana. Bela boja automobila na slikama se fantastično uklapa u ove dodatne elemente, pa Touareg izgleda opasno čak i kada stoji. JE DESIGN je spustio ogibljenje za 35 mm, ugradio novi sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila i prečnika 84 mm) i aluminijumske distancijere, koji su zaslužni za širi trag točkova (napred za 60, a pozadi za 80 mm). Šlag na torti su desetokraki 22-inčni točkovi sa gumama 295/30 R 22. Unutrašnjost je bogatija za detalje od karbona, multimedijalni paket sa 7-inčnim monitorima u naslonima za glavu, DVD plejer, najkvalitetniju kožu (različitih boja) i alkantaru. Naravno, JE DESIGN povećava i snagu Touaregovih motora, pa tako 2,5 litarski TDI motor umesto serijskih 128kW/174KS raspolaže snagom od 152kW/206KS. I maksimalni obrtni momenat je viši, pa sada kod ovog modela iznosi 460Nm. Ali to je tek početak... Touareg sa V10 TDI motorom od 5,0 litra zapremine (serijski 230kW/313KS) dobija dodatnih 29kW/39KS, odnosno ovaj Touareg se diči sa ponosnih 259kW/352KS i masivnim obrtnim momentom od 855Nm, umesto standardnih 750Nm. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,4 sekunde i maksimalnih 234 km/h (serijski model ubrzava za 7,8 sekundi i postiže 225 km/h). Tu je i 3,0 litarski V6 TDI (fabrički 165kW/225KS i 500Nm) kome JE DESIGN diže snagu za 45kW/61KS i 50Nm (sada 210kW/286KS i 550Nm). Ovaj poslednji Touareg postiže 210 km/h maksimalne brzine, dok mu do stotke treba 8,9 sekundi (serijski model 201 km/h i 9,9 sekundi ubrzanja).




Na nedavnom SEMA salonu tjunera u Las Vegasu, publika je mogla da vidi i jedan zaista zanimljivo preuređen Toyotin Yaris. U režiji firme Five Axis, Toyotin mališan je ostao bez krova i drugih elemenata karakterističnih za standardni model. To znači da ovaj trkački Yaris Club raspolaže sa veoma malim vetrobranom, pokrivenim suvozačkim delom automobila, pravim trkačkim sedištem za vozača, zaštitnim lukom iza glave vozača, posebnom "Ivory White" bojom karoserije sa crvenom trakom, novim točkovima od 17 inča (sa Yokohama gumama, dimenzija 255/45R17) i mnogobrojnim detaljima sa Toyote Vitz (Yaris u Japanu). Ovo potonje se odnosi na prednji i zadnji branik, zadnja svetla i svetla za maglu. Osim ovih vizuelnih doterivanja, Toyota Yaris Club privlači pažnju i svojim 1,5 litarskim motorom kome su u firmi Five Axis dodali TRD/TTE kompresor, pa sada ovaj četvorocilindraš umesto fabričkih 106 konja, razvija 166KS. Paket promena zaokružuju i sportski podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem (diskovi prečnika 282 mm) i novi sportski izduvni sistem.

 



Niche Audi TT

8 Nov 2007 - 00:29 Tuning Link

Evo još jedne prerade Audija TT, koji posle kozmetičkog tretmana kod britanske tjuning kuće Niche izgleda kao umanjeni Audi R8. Za izgled a la Audi R8 zaslužan je novi Niche aero body kit, a dodati su i spušteno ogibljenje, nove izduvne cevi, atraktivni aluminijumski točkovi i paket za povećanje snage 2,0 i 3,2 litarskih motora. U osnovi, Niche je ovaj model namenio kupcima koji zbog ograničenih finansijskih mogućnosti nisu u mogućnosti da voze originalni Audi R8, ali treba reći da ni ova konverzija iz TT-a u R8 nije jeftina. Naime, Niche svoj sportski body paket naplaćuje 7951 funtu ili 11.370 evra, točkove 950 funti (1359 evra), povećanje snage 2,0 litarskog motora staje 1950 funti (2789 evra), a većeg 3,2 litarskog agregata 2500 funti ili 3575 evra.




Iako će se mnogi složiti da automobilu kakav je Lamborghini Murcielago LP640 nisu potrebni nikakvi dodaci za poboljšanje njegovog izgleda, u nemačkoj tjuning kući IMSA su za one koji uvek "znaju šta hoće", pripremili novi aerodinamički paket od karbon fibera. Ovaj body kit se sastoji od novog prednjeg spojlera, proširenih blatobrana (za po 35 mm sa obe strane), dodatnih otvora za vazduh, novog zadnjeg difuzora i zadnjeg spojlera. Svi pomenuti elementi mogu ostati u karakterističnoj boji karbona, a po želji kupca mogu se ofarbati u boju po izboru. Novi aerodinamički paket će uskoro biti dostupan i vlasnicima standardnog Murcielaga, a ne samo ovog LP640. Nemački tjuner za LP640 nudi i nove točkove, kao i doterano ogibljenje i paket za povećanje snage njegovog 6,5 litarskog V12 motora.     



Lorinser Smart ForTwo

6 Nov 2007 - 13:53 Tuning Link

Nemačka tjuning kompanija Lorinser detaljno je obradila drugu generaciju malenog gradskog automobila Smart ForTwo, koji se sada odlikuje pojačanim trocilindričnim motorima i dinamičnijim stajlingom, a sve u cilju bržeg i zapaženijeg provlačenja kroz gradske gužve. Lorinserov tjuning program za Smartove motore u praksi znači da najjači trocilindraš sa turbo punjačem umesto fabričkih 84KS sada raspolaže sa 104KS, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje do 100 km/h za manje od deset sekundi. Lorinser nudi povećanje snage i za slabije agregate, odnosno snaga baznog benzinca je sa standardnih 61KS porasla na 71KS (razvija 156 km/h), a verzija sa 71KS sada raspolaže sa 77KS i postiže maksimalnih 160 km/h. Lorinser se potrudio da ovoj gradskoj buvi podari i agresivniji izgled, što je postignuto ugradnjom drugačijeg prednjeg branika sa velikim centralnim otvorom za vazduh i širokih prednjih "suknjica", sportskim grilom, modifikovanim zadnjim branikom, hromiranim duplim izduvnim cevima, proširenim blatobranima i atraktivnim šestokrakim aluminijumskim točkovima. Manjih promena ima i u unutrašnjosti, koja je bogatija za hromirane detalje i aluminijumska kućišta za brzinomer, obrtomer i sat.   



Vath Mercedes C 320 CDI

5 Nov 2007 - 01:21 Tuning Link

Nemački tjuner Vath Motorentechnik GmbH poradio je na performansama i atraktivnijem izgledu novog Mercedesa C 320 CDI. To je postignuto povećanjem snage njegovog šestocilindričnog dizel motora sa standardnih 165kW/224KS i 510Nm obrtnog momenta na 202kW/275KS i 605Nm (u paru sa sedmostepenim automatskim menjačem) i novim aerodinamičkim paketom. Rezultat je ubrzanje od mirovanja do 100 km/h za 6,5 sekundi i maksimalna brzina elektronski ograničena na 260 km/h (serijski model do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi, a može do 250km/h). Što se ostalih promena tiče, one se odnose na nove Vathove točkove od 19 inča (sa gumama širine 235 mm napred, 265 mm nazad), pojačani kočioni sistem (napred diskovi od 360 mm, nazad 330 mm), spušteno ogibljenje i već pomenuti novi aero body paket (uključuje novi prednji spojler, difuzor pozadi, spojler na poklopcu prtljažnika i novu masku hladnjaka bez tradicionalne trokrake zvezde). Uz detalje od karbona i nove patosnice u kabini, to bi bilo to.

 



Ovo su prve zvanične slike novog BMW-a serije 1 Coupe sa M sportskim paketom (M Sport Pack), namenjene vlasnicima "Jedinice" koji žele još dinamičniji, pa i ekskluzivniji izgled svog automobila. M Sport Pack donosi sportski podešeno ogibljenje i estetsko doterivanje eksterijera i interijera. Ovo potonje podrazumeva atraktivnije branike sa integrisanim spojlerima (napred sa velikim usisnicima za vazduh), aluminijumske točkove od 18 inča (sa gumama 205/50 napred, 225/45 nazad), sportska sedišta sa alkantarom, multifunkcionalni M kožni sportski volan i sportsku ručicu menjača, par aluminijumskih aplikacija u kabini i M oznake. Cene za M Sport Pack se u zavisnosti od modela kreću u rasponu od 2100 (za model 123d Coupe sa 204KS i 400Nm) do 3300 evra (model 120d Coupe sa 177KS i 350Nm), dok je za najjači BMW 135i Coupe (sa 306KS i 400Nm) novi M Sport paket već deo standardne opreme. Na slikama BMW 123d Coupe M Sport Pack sa posebnom "LeMans" plavom bojom karoserije.