home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ovo je prva (tzv. teaser) slika novog Ferrarija 599 GTB Fiorano, koji je prošao tjuning tretman u nemačkoj komapaniji Edo Competition. Ova firma nam je poznata već od ranije po izuzetnim obradama ionako odličnih automobila kao što su Lamborghini Murcielago LP640 i Lamborghini Gallardo, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo i Ford GT. Sada spremaju i preradu Ferrarija 599 GTB Fiorano ali zasad, osim ove slike, nažalost nema drugih informacija o preradama na motoru i ostaloj mehanici. Ipak na fotografiji se zapažaju neki zanimljivi detalji poput novih točkova u crnoj boji, kroz koje se vide žuta kočiona klješta. Izuzetan kontrast crnim točkovima daje bela boja karoserije, koja doduše nije baš tipična za Ferrari ali je rezultat svakako dovoljno efektan da se za njim okreću glave. Za ostale detalje moraćemo da sačekamo zvaničnu promociju. 





Već više od 30 godina Volkswagenov Golf GTI predstavlja pravi izbor za kupce, koji žele dinamičan i snažan, a istovremeno i relativno dostupan sportski  hatchback u kompakt klasi. Ipak, onima kojima ni 200 konja u serijskom modelu nije dovoljno, firma H&R nudi rešenje u vidu njihovog najnovijeg projekta, koji je nazvan upravo tako-Golf GTI Project sa snagom od 240 do 250KS (u paru sa DSG transmisijom). Uz povećanje snage 2,0 litarskog motora, H&R je ovaj Golf GTI opremio H&R sportskim ogibljenjem (koje po njihovim rečima povećava zabavu u vožnji za 10 puta) i spuštenom karoserijom (napred 50 mm, nazad 45 mm), H&R distancijerima, prednjim spojlerom, zadnjim difuzorom, OZ točkovima Ultraleggera od 19 inča i sa srebrnim finišom, gumama Brigdestone 235/35R19, Brembo kočnicama i završecima izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Sve navedeno je dovoljno za izuzetno suverene vozne osobine i ogromno zadovoljstvo u vožnji. Slično spoljašnosti, i u unutrašnjosti se nije štedelo na srebrnoj boji (svetla i tamna nijansa), koja je upotrebljena na instrument tabli, kožnim sedištima i oplatama vrata.




Posle nemačkog Kicherera od pre samo nekoliko dana, još jedan tjuner je pod svoje uzeo Audijev model R8. Radi se o kompaniji B&B Automobiltechnik, koja je poznata i po Audiju TT Edition R u R8 look-u sa tačno 500 konja. Zato iznenađuje da je B&B ovaj Audi R8 pojačao samo sa 30 dodatnih konja više u odnosu na serijski primerak, odnosno 4,2 litarski V8 agregat umesto fabričkih 420 raspolaže sa 450KS. Ipak i to je dovoljno da se ubrzanje do 100 km/h smanji sa 4,6 na 4,3 sekunde, a do 200 km/h stiže sekundu ranije (13,9 umesto 14,9 sekundi). Čisto poređenja radi, pomenuti B&B Audi TT Edition R do stotke stiže brže-za 4,2 sekunde. Osim pojačanja motora, B&B Audi R8 ima i spušteno ogibljenje (napred za 20 mm, nazad 10 mm) i set novih 20-inčnih točkova sa gumama 235/30 napred i 305/25 nazad.



Od sada je i za BMW seriju 3 Coupe (verzija E92) dostupan najnoviji M Sport paket za poboljšanje vizuelnog nastupa ovog modela. Novi M Sport package za seriju 3 Coupe je dizajniran tako da liči na aero body kit novog BMW-a M3, a sadrži agresivniji prednji branik sa većim otvorima za vazduh, jedinstvene bočne "suknjice" i novi zadnji branik. Ipak, to nije sve pa ovaj novi sportski paket obuhvata i 18-inčne alu točkove kao standard, dok se kao opcija nude i veći od 19 inča sa gumama 255 mm nazad odnosno 225 mm napred. Poboljšano je i upravljanje i to zahvaljujući M Sport vešanju, spuštenom za 15 mm. Unutrašnjost je bogatija za nova sportska sedišta, aluminijumske detalje kao i za volan, ručicu menjača i ručnu kočnicu obložene kožom.   



Da i ruski metuzalem, Lada 2105, može izgledati veoma, veoma atraktivno i poželjno, najbolje pokazuju ove slike. Jednostavno, ova prerada, dorada, obrada, šta god, je toliko ekstremna da je ova "ruskinja" skoro neprepoznatljiva na prvi pogled. Prvo, auto je tokom tjuninga "izgubio" zadnji par vrata, a ova što su ostala, otvaraju se u vis, u Lamborghini stilu. Drugo, izuzetna kombinacija crne boje karoserije i upadljive narandžaste boje za točkove (18-inčni sa gumama 225/40), neodoljivo podseća na Hamannov Ferrari F430 Black Miracle od pre nekoliko meseci. I treće, auto ima Porscheove kočnice, Recarova trkačka sedišta ("kadice"), zaštitni kavez, head up display (projektuje najvažnije podatke na vetrobransko staklo kao na borbenim avionima), nove retrovizore, proširene blatobrane, spušteno ogibljenje, otvore za vazduh na haubi motora, zatamnjena stakla, veliko zadnje krilo, unutrašnjost takođe u kombinaciji crne i narandžaste boje, kao i više mahaničkih poboljšanja (mada nema informacija koji motor se nalazi ispod haube, neki sajtovi su objavili da agregatu pomažu dva turbo punjača).

 



Kicherer Audi R8 Topform

3 Avg 2007 - 15:59 Tuning Link

I "običan", serijski Audi R8 zadovoljava većinu prohteva njegovih vlasnika, ali da uvek ima mesta za poboljšanja, pokazuje i najnoviji primer nemačke tjuning kompanije Kicherer, koja je upravo izbacila svoju varijantu ovog sportskog dvoseda. Inžinjeri ove firme su u vazdušnom tunelu razvili nove aero body komponente (novi prednji spojler, zadnje krilo) za poboljšanje aerodinamike, odnosno prijanjanja automobila za podlogu, a istovremeno su dobili i blago agresivniji izgled. Tu su i lakši točkovi veličine 20 inča sa Michelin gumama (325 mm nazad/235 mm napred). Da bi poboljšali upravljanje, inžinjeri Kicherera su ovaj R8 opremili i novim setom H&R opruga, koje su odgovorne i za nižu siluetu, odnosno auto je nazad niži za 30 mm a napred za 15 mm.




U nemačkoj kompaniji AC Schnitzer ne odmaraju. Naime, samo par dana posle Minija Cooper R56, iz njihove kuhinje stiže još jedna kreacija, i to na bazi BMW-a Z4 M Coupe. Osim zanimljivog odabira boja za karoseriju (narandžasti deo automobila imitira linije legendarnog BMW-ovog roadstera 507) i novog aero body paketa, ovaj AC Schnitzer Profile Concept donosi i promene na motoru, ogibljenju, izduvnom sistemu i interijeru. Snaga rednog 6-cilindričnog motora, zapremine 3,4 litra je sa serijskih 343KS podignuta na 350 konja i 370Nm obrtnog momenta dok je za prenos te snage na zadnje točkove zadužena AC Schnitzerova Short Shift transmisija. "Skinuto" je i elektronsko ograničenje maksimalne brzine na 250 km/h. Agresivniji aerodinamički kit podrazumeva doterani prednji i zadnji branik, pragove sa otvorima za vazduh, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor i kao vrhunac-mali krovni spojler diskutabilnog izgleda. Tu su i dodatni otvori za vazduh na haubi motora, novi sportski izduvni sistem sa trapezoidnim hromiranim završecima i originalni AC Schnitzerovi Type V 20-inčni točkovi (9.0J x 20 napred, odnosno 10.0J x 20 nazad sa gumama 235/30 ZR 20 napred i 295/25 ZR 20 pozadi). Za bolje vozne osobine zaduženo je dorađeno ogibljenje (AC Schnitzer Racing), testirano na stazi Nirburgring. Interijer je obogaćen AC Shnitzerovim trkačkim sedištima, upotrebom karbona (centralna konzola) i aluminijuma (pedale, odmorište za nogu,  ručica ručne kočnice) kao i patosnicama od velura.



Nemački Hamann je za sve one, kojima standardni Range Rover Sport nije ni dovoljno atraktivan ni dovoljno snažan, pripremio novi stajling paket kao i povećanje snage 4,4 litarskog V8 benzinskog motora i 2,7 litarskog V6 dizelaša. Na raspolaganju su i potpuno prerađen interijer i opcioni 23-inčni alu točkovi. V8 benzinac sada razvija 349kW/475KS pri 5740 obrt./min. i 610Nm obrtnog momenta pri 3500 obrt./min. dok V6 dizelaš posle dorade raspolaže sa 165kW/225KS pri 4000 obrt./min. i 510Nm pri niskih 1900 obrt./min. Za bezbedno zaustavljanje se brinu ventilirajući diskovi, prečnika 380 mm. Obe verzije se opremaju atraktivnim aero body paketom, koji sadrži novi prednji branik (sa integrisanim dnevnim svetlima i svetlima za maglu), proširenja blatobrana, zadnji spojler kao i mali krovni spojler.




Bavarska tjuning kompanija Loder 1899 za Land Rover Freelander druge generacije nudi kit za povećanje snage motora kao i vizuelni paket za poboljšanje estetskog utiska ovog terenca. Snaga 2,2 litarskog dizel motora je povećana sa serijskih 112kW/152KS i 400Nm na ukupno 136kW/185KS i 440Nm obrtnog momenta. Loder 1899 ovo pojačanje motora naplaćuje 1160 evra (cena u Nemačkoj). Što se estetike tiče, mora se primetiti da je Loder 1899 u maniru iskusnih majstora, na Freelander dodao samo par decentnih detalja koji ne bodu oči na prvi pogled. Paket sadrži novi prednji spojler, prednji difuzor u aluminijum look-u kao i nenametljivi zadnji krovni spojler. Vizuelni paket zaokružuju atraktivni 20-inčni točkovi sa gumama dimenzija 265/45.



H&R Audi A5/S5

30 Jul 2007 - 00:26 Tuning Link

Firma H&R je za novi Audi A5 i njegovu sportsku verziju S5, pripremila novi set različitih opruga, uz čiju pomoć se ogibljenje pomenutog Audija A5 može spustiti do 35 mm, zavisno od izabranog seta opruga, a modela S5 za 25 mm. H&R još nudi i distancijere, koji će proširiti trag 18 ili 19-inčnih točkova za 6 do 60 mm. Rezultat svega jeste niže težište automobila i bolje vozne osobine, a ionako moćan i elegantan coupe dobija još više na dinamici.



Iz Italije i Amerike stižu još dve zanimljive prerade Fordovog Mustanga. Prvo o "italijanskom pastuvu", modelu Mustang U69 (prva slika). U69 je naziv Mustanga obrađenog kod italijanskog tjunera i uvoznika vozila, firme UK Garage iz Milana. Pod poklopcem motora nalazi se 4,6 litarski V8 agregat sa kompresorom, koji na zadnje točkove preko manuelnog menjača sa pet stepeni prenosa, isporučuje 490KS. Maksimalna brzina ovog Mustanga iznosi 280 km/h, a ubrzanje do stotke traje samo 4,3 sekunde. Ako vam je ovo previše, UK Garage u ponudi ima i slabiju, atmosfersku verziju ovog motora sa 330 konja i sa automatskim menjačem, koji do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde. Osim pojačanog motora, U69 ima i Eibachov kit za spuštanje ogibljenja i Borla izduvni sistem. Cena za U69 iznosi oko 74.000 američkih dolara a ukoliko Vam to ne predstavlja problem, onda Vam samo preostaje da odaberete jednu od ponuđenih boja : žutu, crvenu, belu, narandžastu ili srebrnu. Drugi Mustang ste verovatno već zapazili ako ste pogledali film Transformers, gde mu je namenjena uloga policijskog automobila. Radi se o Mustangu S302 Extreme, američke kompanije Saleen, koja je pod haubu ovog monstruma, uz pomoć kompresora, spakovala svih 600 konja, čija snaga se na zadnje točkove prenosi preko 6-stepene transmisije. Podaci o performansama nisu zvanično saopšteni ali se nezvanično pominje maksimalna brzina od 335 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 3,5 sekunde.

 



Lumma BMW M6 CLR 600 S

28 Jul 2007 - 01:41 Tuning Link

Nemački Lumma Design pripremio je novi sportski aero body paket za sve verzije BMW-ove serije 6, uključujući i model M6 (na slikama). Ukratko, paket uključuje novi prednji spojler, bočne "suknjice" sa integrisanim otvorima za vazduh, novi spojler i difuzor pozadi, kao i spojler na poklopcu prtljažnika, umesto koga se kao opcija može dobiti i zadnje krilo. Lumma CLR 600 S (S znači street) stoji na točkovima od 20 ili 21 inča (manji imaju gume 245/35 napred i 275/30 nazad, dok veći od 21 inča koriste pneumatike dimenzija 255/30 napred, odnosno 295/25 nazad). Tačka na i je novi sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi od 80 mm. Unutrašnjost se, osim kožnim sedištima, ističe i sportskim, ergonomski oblikovanim volanom u kombinaciji karbon/koža ili drvo/koža, aluminijumskim pedalama i aluminijumskim odmorištem za nogu, Lumma patosnicama kao i opcionim brzinomerom, koji meri brzinu do 360 km/h. Ovo nije sve, pa CLR 600 S ima H&R sportske opruge, čime je auto približen asfaltu za dodatnih 30 mm. Nemački tjuner će kasnije ponuditi i novi paket za povećanje snage motora svih modela BMW-ove serije 6.



Specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, nemački Arden, ponudio je novi "detalj" za individualizaciju vašeg Range Rovera Sport – krilna vrata, koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu. Celokupan mehanizam za otvaranje vrata je inače napravljen od visoko kvalitetnog nerđajućeg čelika. Arden ova vrata naplaćuje 19.635 evra (cena u Nemačkoj). Naravno, sama vrata (i njihova cena !) nisu jedino što privlači pažnju na ovom Range Roveru. Za ultimativni izgled zadužen je Ardenov AR5 aero body kit, a ako ni to ne zadovoljava vašu sujetu, tu je još ekstremniji AR6 paket. Točkovi od 22 ("Dakar") ili 23 ("Sportline") inča su tu da u potpunosti kompletiraju moćan i dinamičan izgled. Ipak, izgled nije sve, pa Arden u ponudi ima i kit za povećanje snage i benzinskih i dizel motora. Tako TDV8 dizelaš sada razvija 315KS i 700Nm obrtnog momenta dok najjači 4,5 litarski V8 benzinac raspolaže sa 480 konja i 680Nm, koji ovom Range Roveru omogućava maksimalnu brzinu od 270 km/h. Novi su još i kočioni sistem kao i sportski izduvni sistem, koji se brine za poboljšanje zvuka i snage motora.



Kia Ceed by Giacuzzo

25 Jul 2007 - 00:49 Tuning Link

Tjuner Giacuzzo nam je poznat, pre svega, po obradama Renaulta i Nissana ali kroz njihove ruke prolaze i modeli Honde, Mitsubishija, Suzukija, Dacije i Kije. I upravo je dorađeni Kijin Ceed najnoviji proizvod ove tjunerske kuće. Što se estetike tiče, Giacuzzo je Ceedu dodao novi prednji i zadnji spojler, zadnji krovni spojler, novi izduvni sistem, točkove od 16, 17, 18 ili 19 inča (ovi poslednji sa gumama 225/35R19) i spušteno ogibljenje za 35 mm. Giacuzzo se tu nije zaustavio pa je 1,6 litarski turbo-dizel motor pojačao na 100kW/136KS i 290Nm obrtnog momenta (serijski Ceed 1,6 CRDi ima 85kW/115KS i 255Nm). Cena za pojačanje motora iznosi 890 evra.  



Posle TechArta i SpeedArta, i švajcarski Sportec je promovisao svoju verziju Porscheovog modela 911 Turbo. Osim povećanja snage motora, Sportecov 911 Turbo je doživeo promene i na aerodinamici, šasiji, ogibljenju i kočnicama. Iako Sportec nudi četiri nivoa povećanja snage 3,6 litarskog 6-cilindričnog motora (nivo I podrazumeva porast snage sa serijskih 480 konja na 530), daleko je zanimljiviji najsnažniji nivo IV, koji znači rast na svih 580KS i 765Nm obrtnog momenta (za poređenje Techart 911 Turbo ima 630, a SpeedArtov 550KS). Sa nivoom IV, ovaj švajcarski Porsche 911 Turbo postiže maksimalnih 338 km/h i ubrzanje do stotke za samo 3,4 sekunde. Inženjeri švajcarske kompanije su na nivo IV dodali dva turbo punjača (iz sopstvenog razvoja), sportski filter za vazduh, reprogramirali elektronsku kontrolnu jedinicu motora i doterali kvačilo i izduvni sitem. Tu nije kraj jer Sportecov 911 Turbo ima i novi kočioni sistem (sa diskovima od 350 do 380 mm), sportsko ogibljenje (tvrđe opruge i novi amortizeri) kao i promene na spoljašnjosti, koje uključuju novi prednji spojler i zadnje krilo. I cena za kraj - 199.325 evra.