home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Polestar 7
 
Polestar će 2028. godine početi proizvodnju svog novog kompaktnog krosovera, modela 7, u novoj slovačkoj fabrici sestrinske kompanije Volvo.

Kako prenosi Autocar, dve kompanije su potpisale memorandum o razumevanju prema kome će nova Volvo fabrika – trenutno u izgradnji u Košicama – biti zadužena za proizvodnju novog Polestarovog električnog modela.

Polestar 2 i Polestar 4 se inače proizvode u pogonima matične kompanije Geely u Kini (to će važiti i za predstojeći Polestar 5), dok se Polestar 3 SUV proizvodi zajedno sa svojim blizancem Volvoom EX90 u SAD-u.

Polestar je potvrdio da će model 7 koristiti „tehnološku bazu“ od Volvoa, što znači da će imati koristi od „deljenja komponenti u grupi, uključujući sledeću generacije električnih motora“.

Ta „tehnološka baza“ će biti deljena sa dva predstojeća Volvo modela, uključujući Volvo EX60 treće generacije, koji će biti prvi automobil koji će koristiti novu SPA3 platformu kompanije – dizajniranu od temelja za električna vozila, umesto da bude adaptirana iz SUS arhitekture.

Međutim, izvršni direktor Polestara, Majkl Lošeler, ranije je rekao za Autocar da će se, bez obzira na bilo kakve zajedničke komponente, model 7 „ponašati potpuno kao Polestar“, a timovi za istraživanje i razvoj kompanije rade „da bi osigurali da se ispolji Polestar DNK, u smislu podešavanja šasije, ponašanja, izgleda i osećaja“.

Navodeći razlike između Polestara 3 i blisko povezanog Volvoa EX90 kao primer kako dva automobila koja dele platformu i dalje mogu da budu očigledno različiti modeli, Lošeler je rekao: „Ako uzmete Polestar 3 i EX90, rekao bih da su veoma dobro izvedeni. Volvo je udoban i bezbedan, lep i lak za putovanje na posao; Polstar je automobil visokih performansi – to se oseća u načinu na koji se vozi. Vešanje je drugačije; podešavanje šasije je drugačije.“

Kompanija je sada potvrdila da će „biti napravljene adaptacije“ modularne platforme da bi se osiguralo da nudi „iskustvo vožnje i karakteristike performansi po kojima je Polstar poznat“.

Potvrđujući odluku da koristi Volvo platformu i fabriku za novi početni model svog brenda, Lošeler je danas rekao: „Saradnja sa kompanijom Volvo Cars na razvoju i proizvodnji Polestara 7 u Evropi je jedinstvena prilika koja će ojačati našu poziciju na našem domaćem tržištu. „Naša strategija korišćenja grupnih arhitektura kao osnove za našu buduću liniju modela nam daje pristup najboljim, najnovijim tehnologijama, na isplativ način. Sa dizajnom i sportskim karakteristikama vožnje koje su odmah prepoznatljive, Polestar 7 će postaviti nove standarde u segmentu premium kompaktnih SUV vozila.“

Sedmica će se takođe odlikovati evoluiranim dizajnerskim jezikom koji će, kako je rekao Lošeler, biti primenjen na sve Polestar modele kako bi bili „samouvereniji“ i bolje pokazali svoj potencijal performansi.

„Dizajn je od najveće važnosti“, dodao je. „[Sedmica] mora imati veoma ubedljiv dizajn, očigledno u Polestar stilu.“

Lošeler je takođe rekao da će ključna načela ovog novog tretmana – koji definiše novi šef dizajna Filip Remers – biti da automobili budu „manje minimalistički“. Ali je naglasio da brend neće nastojati da potpuno preoblikuje svoje stilske karakteristike, tako da će model 7 biti prepoznatljiv kao brat modela 2, 3 i 4.

„Dizajn se uvek razvija. Razvijaće se, posebno sa novim šefom dizajna, ali rekao bih da ćemo zadržati osnove skandinavskog dizajna, ali želim da imam malo više samopouzdanja.“

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 127



Komentari