home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Izvor : www.dw-world.de

Srbija se našla među državama u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila. Kako prenosi nemački magazin "Auto moto sport", pozivajući se na izvore u rukovodstvu automobilskog koncerna Dajmler, tokom naredne sedmice Mercedes će doneti odluku o tome gde će se nova generacija "malih vozila" Mercedesa A i B klase proizvoditi. Ovaj list, iz izvora bliskih vrhu Dajmlera, saznaje da se razgovori u ovom trenutku vode sa partnerima u Poljskoj i Rumuniji, a razmatraju se pregovori i sa Mađarskom i Srbijom. Generalni direktor Dajmlera Diter Ceče u petak je u Bremenu najavio da će proizvodnja nove generacije Mercedesa početi 2011. godine i dodao da odluka o tom gde će se proizvoditi još nije doneta. List tvrdi da je Srbija Mercedesu ponudila povoljne subvencije, a Mađarska visoko kvalifikovanu radnu snage. Izvor pomenutog magazina, procenjuje da za sada najlošije karte za "sklapanje posla" sa Mercedesom ima Rumunija. Portparol ove kompanije nije želeo da komentariše tvrdnje lista, ali je rekao da će odluka o saradnji biti doneta bez ikakvih pritisaka i vremenskih ograničenja.





Nakon što je prošle godine izložio kineska SUV vozila SCEO i UFO na salonu automobila u Frankfurtu, nemački uvoznik ovih automobila, firma China Automobile Deutschland iz Minhena, ovih dana je konačno zvanično startovala i sa njihovom prodajom (u Nemačkoj je za prodaju zaduženo 80 dilera).

Sem sumnji u kvalitet i bezbednost koji prate kineske automobile, oba ova modela imaju još jedan problem – izgled. Naime, SCEO (prva slika) je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj), dok je UFO DR (druga slika) najobičniji klon stare Toyote RAV4.

SCEO inače pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 o/min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije, dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820, međuosovinsko rastojanje je 2850 mm, a cene u Nemačkoj počinju od 25.900 evra (sa porezom).

Manji UFO DR ima privlačniju cenu od 15.990 evra, a za njegov pogon su zaduženi 2,0 i 2,4 litarski benzinci sa 129KS, odnosno 136KS.



Odlazi i Mercury ?

12 Jun 2008 - 00:22 Vesti Link

Pošto je Chrysler ukinuo Plymouth a General Motors Oldsmobile, izgleda da će ista sudbina zadesiti i Mercury, koji se nalazi u vlasništvu Forda. Prema poslednjim nezvaničnim vestima (možda je bolje reći špekulacijama?) koje objavljuju pojedini američki sajtovi, Ford se sprema da već 2012. godine ugasi ovaj brend, pre svega zbog sve slabije prodaje i nekonkurentnosti. Tako je u prvih pet meseci ove godine prodaja pala za skoro četvrtinu u odnosu na isti period 2007. Ford za sada nije potvrdio navode o eventualnom gašenju Mercury-a; štaviše iz Forda stižu uveravanja kako je Mercury važan deo njihove palete i kako će i dalje investirati u ovaj brend.



...ali naravno samo u Americi. Naime, Dodge je objavio zvanične cene za nedavno predstavljene modele Challenger SE i Challenger R/T, koji na tržište stižu na jesen ove godine (američki kupci već sada mogu da ih poruče kod Dodgeovih dilera). Tako osnovni Challenger SE (3,5 litarski V6 motor sa 250KS i 339Nm) u SAD-u ima cenu od nama neverovatno niskih 21.995 dolara (samo 14.085 evra!!), dok najjeftiniji Challenger R/T (5,7 litarski HEMI V8 agregat sa 370KS i 540Nm) treba platiti 29.995 dolara ili oko 19.210 evra. Ranije predstavljeni najjači Challenger SRT8 (6,1 litarski motor od 425KS i 569Nm) inače košta 39.995 dolara ili 25.610 evra. Počnite da razmišljate šta za te pare može da se kupi kod nas...



Izvor : www.tanjug.co.yu

Najveći ruski proizvođač putničkih automobila "Avtovaz" (Lada) planira da tokom naredne tri godine uloži u razvoj do tri milijarde dolara, navodi se investicionom programu kompanije za period 2009 -2012. godine, koji je sačinjen u saradnji s francuskim "Renoom".
Pre sklapanja strateškog partnerstva s francuskim kompanijom planovi "Avtovaza" su bili daleko skrominiji, prenosi moskovski poslovni dnevnik "Vedomosti".
U periodu od 2005-2007. godine ruski proizvođač je investirao svega 300-450 miliona dolara godišnje, dok ovogodišnje investicije u razvoj vrede 550 miliona dolara.
"Avtovaz" planira, inače, da već do kraja ove decenije za jednu trećinu uveća kapacitete, na 1,2 miliona automobila godišnje.
Detalji novog investicionog programa biće usvojeni u avgustu, ali je već sad poznato da će obuhvatiti usavršavanje i proizvodnju automobila na platformi "Renoa" (B i C klase) i terenskog vozila 4X4.
Uz kapitalizaciju od pet milijardi dolara "Avtovaz" je sada opterećen neto dugom od 800 miliona dolara.
Prošle godine "Avtovaz je prodao 770.000 automobila, ostvario prihod 154,6 milijardi rubalja (6,5 milijardi dolara) uz neto dobit od 3,95 milijardi rubalja (167 miliona dolara).



Izvor : Beta, Blic 

MUP Srbije bi od 5. jula trebalo da počne izdavanje novih saobraćajnih dozvola i registarskih tablica sa oznakama Srbije. Registarske oznake imaće 59 gradova i opština.

Pravilnik predviđa da se postojeće tablice, sa zastavom SRJ odnosno SCG, zamene u roku od godinu dana, prilikom redovnog produžetka registracije. Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije - SRB.
Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije 4 do 6 brojeva, kao do sad, registarska oznaka sastojaće se od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y.
Saobraćajna dozvola biće veličine kreditne kartice - dimenzija 54 sa 86,5 milimetara, sa tekstom na srpskom i na engleskom jeziku, moći će da se automatski očitava i imaće više zaštitnih elemenata.
Novost je registraciona nalepnica, koja će se lepiti na vetrobransko staklo prilikom prve i svake sledeće registracije.
Pravilnikom o utvrđivanju registarskih područja za motorna i priključna vozila predviđa se da će postojati 59 registarskih područja.
MUP je prvobitno predvideo, radi "racionalizacije i efikasnijeg rada policije", 34 područja - ukidanje osam registarskih oznaka koje sada postoje i uvođenje jedne nove. Posle protesta u nekim mestima koja je trebalo da ostanu bez "svoje" oznake, propisan je novi pravilnik i svi su dobili svoje tablice.

Dosadašnje oznake

Kao i do sada, postojaće područja Aranđelovac (AR), Beograd (BG), Bor (BO), Valjevo (VA), Vranje (VR), Vršac (VŠ), Gnjilane (GL), Gornji Milanovac (GM), Đakovica (ĐA), Zaječar (ZA), Zrenjanin (ZR), Jagodina (JA), Kikinda (KI), Kragujevac (KG), Kraljevo (KV), Kosovska Mitrovica (KM), Kruševac (KŠ), Leskovac (LE), Loznica (LO), Niš (NI), Novi Pazar (NP), Novi Sad (NS), Pančevo (PA), Peć (PE), Paraćin (PN), Pirot (PI), Požarevac (PO), Prizren (PZ), Priboj (PB), Priština (PR), Prokuplje (PK), Ruma (RU), Smederevo (SD), Sombor (SO), Sremska Mitrovica (SM), Subotica (SU), Trstenik (TS), Užice (UE), Uroševac (UR), Čačak (ČA) i Šabac (ŠA).

Nova područja

Aleksinac (AL), Bačka Palanka (BP), Bačka Topola (BT), Bečej (BČ), Velika Plana (VP), Vrbas (VB), Inđija (IN), Kanjiža (KA), Knjaževac (KŽ), Kovin (KO), Negotin (NG), Prijepolje (PP), Petrovac na Mlavi (PT), Svilajnac (SV), Smederevska Palanka (SP), Stara Pazova (ST), Ćuprija (ĆU) i Šid (ŠI).



Pre nekoliko dana je prvi čovek General Motorsa Rick Wagoner najavio da će biti pokrenuto strateško ocenjivanje položaja brenda Hummer u okviru GM-a, odnosno da će biti razmotrene sve moguće opcije, od kompletne modernizacije palete modela, preko ukidanja marke, pa sve do opcije prodaje Hummera. Upravo ovo poslednje se izgleda čini najizglednije, budući da su se tokom poslednjih nekoliko dana pojavile vesti da se za kupovinu Hummera navodno interesuju dve najveće indijske automobilske kompanije: Tata Motors Ltd i Mahindra & Mahindra. Vest je prvi preneo indijski Economic Times, ali su GM, Tata i Mahindra odbili da komentarišu ove navode. Inače, prodaja Hummera je tokom ove godine opala za 36%, a u maju je pad iznosio čak 60 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Ovde takođe i podsećanje da je Tata Motors nedavno od Forda i zvanično preuzeo Jaguar i Land Rover (cena je bila 2,3 milijarde dolara), dok se Mahindra sprema da startuje sa prodajom svojih vozila u SAD-u krajem naredne godine.  



Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, italijanska karoserijska radionica Carrozzeria Touring Superleggera je krajem aprila ove godine na izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este" izložila i neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. U međuvremenu je Carrozzeria Touring i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji koja će iznositi samo 25 primeraka. Prodaja će početi u prvom kvartalu naredne godine, a cena iznosi tačno 200.000 evra. Naravno, kupci će uz doplatu moći dalje da personalizuju svoj primerak, i to odabirom različitih boja, materijala i uređenja interijera.

Bellagio Fastback je inače zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru.

 



Prodato milion Logana

5 Jun 2008 - 18:19 Vesti Link

Posle samo četiri godine od lansiranja, Renault je danas saopštio da je širom sveta prodao milion primeraka svog niskobudžetnog modela Renault/Dacia Logan. U ovaj broj su uključeni Logan limuzina, MCV, Van, Pickup i Sandero (ovaj poslednji je u Južnoj Americi krenuo u prodaju početkom ove godine, dok će u Evropi prodaja startovati ovog meseca). Automobili koji se baziraju na platformi Logana se trenutno prodaju u 59 zemalja, a sem pod znakom Renaulta i Dacije, Logan se u nekim zemljama prodaje i kao Nissan Aprio i Renault-Mahindra Logan. U Evropi paleta pogonskih agregata u Loganu obuhvata pet motora : tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS. Ovde treba napomenuti da je Renault već pripremio redizajniranu verziju aktuelnog Logana, za čiji svežiji izgled je inspiracija pronađena u novom Sanderu. Više o restilizovanom Loganu možete pročitati OVDE. 



Rick Wagoner, prvi čovek General Motorsa, najavio je da će GM do 2010. godine (ili ranije) prestati sa proizvodnjom SUV i pick up vozila u četiri svoje fabrike u Severnoj Americi (dve u SAD-u, po jedna u Kanadi i Meksiku), a da je istovremeno pokrenuto i strateško razmatranje položaja brenda Hummer u okviru GM-a (zatvaranjem ovih fabrika GM će inače uštedeti oko milijardu dolara godišnje). U saopštenju američke kompanije se ističe da se u vezi Hummera razmatraju sve moguće opcije, od kompletne modernizacije palete modela, preko ukidanja marke, pa sve do prodaje Hummera. Strateško ocenjivanje je inače tek započeto i za sada nema nikakvih vremenskih okvira do kada mora biti doneta končana odluka o sudbini Hummera. S tim u vezi, u GM napominju da do sada nisu imali nikakve kontakte sa drugim proizvođačima o prodaji Hummera i da se to neće desiti dok se ne završi pomenuto strateško ocenjivanje.  



Izvor : www.tanjug.co.yu

Indijski proizvođač kamiona i automobila "Tata motors" objavio je da je okončao preuzimanje kompanija "Jaguar" i "Land rover" od njihove matične kompanije "Ford", u transakciji vrednoj 2,3 milijarde dolara.
U saopštenju na berzi u Mumbaju, "Tata" je navela da ugovor o preuzimanju podrazumeva vlasništvo nad "Jaguarom" i "Land roverom", sva neophodna prava intelektualne svojine, fabrike za izradu automobila i dva unapređena dizajn centra u Britaniji.
"Tata" je, inače, objavila ugovor o kupovini filijala americkog "Forda" početkom ove godine.
"Jaguar" i "Land rover" su dve čuvene britanske robne marke koje imaju velike mogućnosti za uspešan razvoj, pa će i u narendom periodu zadržati svoj cenjeni identitet, rekao je predsednik "Tate" Ratan Tata.
On je najavio da će njegova korporacija nastojati da podrži rukovodstva "Jaguara" i "Land rovera" u njihovim naporima da postignu još bolji rezulatat. Novi izvršni direktor te dve firme biće Dejvid Smit, koji se i sada nalazio na njihovom čelu. U britanskim fabrikama je zaposleno oko 16.000 radnika.
"Ford" je bio prinuđen da proda "Jaguar" i "Land rover" kako bi mogao da se orjentiše na proizvodnju automobila u SAD, na kojima je beležio finansijski manjak, u nadi da će za dve godine ponovo biti profitabilan.
Prošle godine "Ford" je prodao i svoju vodeću britansku filijalu "Aston Martin". Američka kompanija će i dalje nastaviti da snabdeva "Jaguar" i "Land rover" motorima i drugim delovima za automobile.



Prema pisanju japanskog časopisa Tokyo Shimbun, u Toyoti razmatraju mogućnost da proizvodnju svog hibridnog modela Prius počnu i u SAD-u (trenutno se ovaj model proizvodi samo u Japanu i Kini). Prius bi se proizvodio u joint-venture postrojenju NUMMI (New United Motor Manufacturing Inc.) u Kaliforniji, koji su 1984. godine osnovali General Motors i Toyota (tamo se trenutno prave Toyota Corolla, Tacoma, Matrix i Pontiac Vibe). Ipak, iz Toyote saoštavaju da za sada nisu doneli nikakvu odluku vezanu za proizvodnju Priusa u Americi. Ovde i podsećanje da je do kraja aprila ove godine širom sveta Toyota prodala tačno 1.028.000 primeraka Priusa. Prvi Toyotin hibridni model bio je upravo Prius prve generacije, predstavljen u Japanu još 1997. godine. Prodaja Priusa je tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je najveći komercijalni uspeh ipak zabeležen u SAD-u gde je od 2000. do kraja aprila ove godine kupce našlo čak 591.600 Priusa. U Japanu je prodato 315.000, a u Evropi 100.700 Priusa. Inače, prošle godine je Toyota prodala ukupno 429.400 komada svojih hibridnih vozila ili za 37 odsto više nego 2006., a u planu je da ta brojka posle 2010. godine poraste na milion hibrida godišnje.    



Mercedes je saopštio da je od početka prodaje (od 31. marta 2007.) kupcima već isporučio preko 300.000 komada njihove nove C klase (i u limuzinskoj i karavan varijanti). Istovremeno je saopšteno da će se novi Mercedes CLC naći na tržištu još tokom ovog meseca. CLC je naslednik dosadašnje C klase Sport Coupe, koja je od 2001. plasirana u preko 320.000 primeraka. Očekivano, najvažnije tržište za C klasu je Nemačka (zauzima 25% prodaje), a slede SAD, Velika Britanija i Italija. Širom sveta je inače do sada prodato 290.000 komada C klase u limuzinskoj verziji, dok je C klasa Station Wagon (karavan) od decembra 2007. godine plasirana u 25.000 primeraka. Najviše kupaca (trećina) se kod limuzine odlučuje za model C 220 CDI (na drugom mestu sa 20% prodaje se nalazi C 200 Kompressor), koji je najpopularniji i u karavan varijanti. Tačnije, približno polovina svih kupaca C klase karavan se odlučuje za C 220 CDI, a treba napomenuti da je 75% svih prodatih C klasa karavan opremljeno dizel motorima. Inače, C klasa sedan se proizvodi u fabrikama u Nemačkoj (Sindelfingen i Bremen), Južnoj Africi (East London), a od marta ove godine i u Kini (Peking). Karavan se proizvodi isključivo u Bremenu, a novi CLC u Mercedesovoj Juiz de Fora fabrici u Brazilu.   



Proizvođačima, koji su već predstavili ili planiraju niskobudžetni automobil za široke narodne mase (Tata Nano, zajednički auto Renault-Nissan alijanse i indijskog Bajaj Auta, GM, Mitsubishi...), upravo se pridružio i Hyundai. Naime, iz ove korejske kompanije su potvrdili da će na tržište 2011. ili 2012. godine izbaciti "low cost" model, koji će koštati oko 3500 dolara ili oko 2250 evra. Tata Nano je sa cenom od 1700 evra za osnovni model doduše jeftniji ali u Hyundaiju napominju da njima i nije cilj da direktno konkurišu indijskom automobilu, budući da će njihov niskobudžetski model kupcima ipak nuditi više. Automobil će pre svega biti namenjen rastućim tržištima Kine i Indije, dok ostali podaci za sada nisu saopšteni.



 

Izvor : www.tanjug.co.yu

Srpski proizvođač automobila "Zastava" planira ulazak na rumunsko tržište, gde namerava da otvori izložbeni salon, servisno postrojenje i skladište rezervnih delova u gradu Piteštiju, centru auto-industrije u Rumuniji, objavio je lokalni dnevni list "Biznis standard".
Gradonačelnik Piteštija Tudor Pendijuk je u intervjuu tom listu izjavio da krajem aprila boravio u Kragujevcu i prisustvovao potpisivanju sporazuma o saradnji između "Zastave" i "Fijata".
Pendijuk je dodao da je tada gradonačelnik Kragujevca zamolio njega i njegove saradnike da pomognu dolazak "Zastave" na rumunsko tržište i praktično ukažu na firme koje bi mogle da postanu dileri za vozila srpske fabrike, prenela je agencija Rompres.
Čelnik Piteštija je rekao da je "Zastava" planirala još pre četiri godine da ostvari proboj na tržište Rumunije, ali taj projekat do sad nije realizovan.
Srpska kompanija, koja je lani proizvela 15.000 vozila, ili četiri puta manje od ukupnog kapaciteta, potpisala je sa predstavnicima italijanskog "Fijata" krajem aprila Memorandum o razumevanju i strateškoj saradnji, kojim se predviđa masovna proizvodnja automobila iz programa torinske fabrike u "Zastavi".