home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Maleni gradski automobil Smart ForTwo je pre nekoliko dana proslavio svoj deseti rođendan. Naime, 2. jula 1998. godine prvi primerak ovog dvoseda napustio je proizvodne trake Daimlerove Hambach fabrike u Francuskoj, a do danas je ukupno prodato više od 900.000 komada u 37 zemalja (od ovog broja 150.000 otpada na drugu generaciju čija prodaja je inače startovala u martu 2007. i koja se kao i prethodnik prodaje kao Coupe i kao Cabriolet).

Smart je inače zamisao Nicolasa Hayeka, prvog čoveka kompanije Swatch, koji je zajedno sa Mercedes-Benzom 1994. godine osnovao kompaniju Micro Compact Car AG. Međutim, njihov joint venture se zbog velikh gubitaka i neslaganja raspao, što je na kraju dovelo do povlačenja Swatcha iz cele priče.

Od početka ove godine Smart se prodaje i u SAD-u  (gde je do sada isporučeno 11.400 komada), a od sredine 2009. godine biće na raspolaganju i kineskim kupcima. Što se budućih planova tiče, oni obuhvataju i predstavljanje verzije sa elektro pogonom (sa litijum-jonskim baterijama), koji se na tržištu očekuje 2010. godine.





Da je VW Tiguan izuzetno popularan model i nije neka vest. To potvrđuju i dugački rokovi isporuke, kao i najnoviji podaci o njegovoj prodaji na evropskom tržištu u prvih pet meseci ove godine. Prema saopštenju iz Volkswagena, u pomenutom periodu je na Starom kontinentu kupce našlo 34.179 Tiguana, čime je ovaj model od Toyote RAV4 preuzeo i titulu najprodavanijeg SUV vozila na evropskom tržištu (RAV4 je inače u prvih 5 meseci prodat u 32.703 primerka).  



S obzirom na prilike na evropskom tržištu i sve veće cene goriva, najnovija vest da je Volkswagen odlučio da svoj novi pick-up model Robust ne prodaje na Starom kontinentu i ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Isto će se najverovatnije desiti i sa planovima za prodaju u Severnoj Americi, dok je za sada jedino sigurno Južna Amerika, gde će se ovaj model i proizvoditi (fabrika Pacheco u Argentini).

Ranije je bilo planirano da prodaja Robusta (ime još nije zvanično potvrđeno) u Evropi startuje tokom 2010. godine dok bi proizvodnja, sem u Argentini, bila organizovana i u Volkswagenovoj fabrici u nemačkom Hanoveru a možda i u Južnoj Africi. Evropa je dakle otpala a kupcima u Južnoj Americi i još nekim tržištima Robust će najverovatnije biti na raspolaganju u Single Cab i Double Cab verzijama sa dvoja i četvora vrata, sa 4WD pogonom na sva četiri točka, kao i u jeftinijoj 2WD varijanti za manje zahtevne kupce. Što se motora tiče, za sada se pominju samo "novi common rail dizelaši" i jedan V6 benzinac, dok će izgled pratiti već poznati korporativni look nemačke kompanije.



Izvor : www.tuning.co.yu

Zvanično saopštenje za medije i javnost:

"Nakon četiri godine organizovanja Tuning Styling manifestacija i održavanja prvih drift trka u Srbiji, Auto tuning Club zajedno sa časopisom Tuning Styling, sa ponosom objavljuje da je sklopio ugovor o održavanju najpoznatije međunarodne drift manifestacije u Evropi – “KING OF EUROPE”.  Grad Kragujevac biće domaćin ovog internacionalnog hepeninga 26. i 27. jula 2008. godine.

Na konferenciji za novinare, u zgradi Skupštine grada Kragujevca koju je održao Jovan Pavlović-Bojadžić, zamenik predsednika Skupštine grada, predstavnici organizacije “King of Europe”, zajedno sa predstavnicima “Auto Tuning Cluba” (vlasnicima licence za KOE), obišli su stazu na kojoj će trka biti održana i izrazili zadovoljstvo da će Srbija biti peta zemlja koja će naredne godine “ugostiti” više od 80 driftera iz cele Evrope."

Pod pokroviteljstvom grada Kragujevca

King of Europe biće održan na stazi ispred fabrike Zastava, koja će uskoro biti uređena, proširena i pokrivena novim slojem asfalta zahvaljujući spremnosti lokalne samouprave grada Kragujevca. Pored renoviranja staze, biće preduzete sve mere obezbeđenja kako bi publika mogla u potpunosti da uživa u ovom visoko adrenalinskom sportu.

Naglašavamo da će King of Europe biti deo Tuning Styling manifestacije koje Auto Tuning Club sa časopisom Tuning Styling već godinama održava. U okviru TS Show-a, manifestacija će obilovati zabavnim sadržajima (car-wash, DJ, dance girls) kao i takmičenjima u Styling-u, dB-u, SQ-u i Burnout-u.

Drift King of Europe

Organizacija “King of Europe”, sa sedištem u Londonu, održava već nekoliko godina međunarodne drift trke u Finskoj, Francuskoj, Belgiji, Poljskoj, Švedskoj, Češkoj i Mađarskoj. Prošle godine je za pobednike obezbedila let u Dubai koji su se sa svojim automobilima oprobali na Dubai Drift Challenge-u, a ove godine će pobednicima prirediti nova iznenađenja.

TV prenosi i uključenja

Pored direktnog prenosa manifestacije u subotu i nedelju (26. i 27. jul) u okviru BS produkcije, dečje televizije Kragujevac, TV Kopernikusa (Niš) i Super TV (Subotica), dolazak su nam potvrdile sledeće TV ekipe: TV Metropolis Beograd, City1 Beograd, TV S Beograd, TV Košava Beograd, a povremena uključenja u jutarnjim časovima su potvrđena i sa RTS-a.

Cena ulaznica i kotizacije za takmičenja

Za razliku od ulaza na drift King of Europe, ulaz na Tuning Styling Show koji se održava paralelno sa drift manifestacijom, se neće naplaćivati. Ulaznica za drift King of Europe iznosi 300 dinara po danu pri čemu posetioci dobijaju jednobojne narukvice. Time se omogućuje slobodna šetnja po celom prostoru osobi koja poseduje narukvicu. Narukvice će biti različitih boja za oba dana.
Kotizacija za drift takmičare iznosi 50 evra dok su za Styling i DB takmičenja 1200 dinara. Svaki takmičar kotizacijom dobija jednu narukvicu. U slučaju da želite da izložite svoj auto (hobi klasa), kotizacija iznosi 600 dinara. Pomeranje automobila, odnosno izlazak sa manifestacije nije moguć od 10.00 - 18.00 h.

Spremite se da zajedno ugostimo Evropu u Srbiji.

Više informacija na www.drift.rs



Audi je ostvario još jedan prodajni rekord u Kini, uspevši da u prvih šest meseci 2008. tamošnjim kupcima isporuči 60.509 automobila, što predstavlja najuspešnije polugođe nemačke kompanije u njihovom dosadašnjem prisustvu na tržištu najmnogoljudnije zemlje sveta.

Najprodavaniji model je Audi A6L ("šestica" sa produženim međuosovinskim rastojanjem), koji sa plasiranih 42.969 primeraka (+18% u odnosu na prvih šest meseci 2007.) predstavlja najuspešniji premium model na kineskom tržištu. Sledi Audi A4 (prodatih 10.819 komada, rast od 20%), pa Audi A8 (2431 vozila, +50%), dok je Audi Q7 našao 2663 kupca ili 90 odsto više nego za prvih šest meseci 2007.



Veća prodaja Lade

5 Jul 2008 - 00:22 Vesti Link

Izvor : Tanjug

Najveći ruski proizvođač putničkih automobila "Avtovaz" je u prvom polugođu prodao više od 322.600 automobila, što je za 37.500 ili 13 odsto više nego u istom periodu lane, objavljeno je u Moskvi.

Za fabriku iz Toljatija ovo je nesumnjiv uspeh, ako se zna da je pre godinu dana dinamika prodaje imala negativnu tendenciju, tvrde ruski analitičari.

U prvih šest meseci 2007. godne "Avtovaz" je, naime, prodao 285 hiljada automobila ili 22 odsto manje nego u istom razdoblju 2006. godine.

Analitičari ukazuju da je "Avtovaz" uspeo da "prelomi" tendenciju opadajuće prodaje i gubitka tržišta nastalu u prvoj polovini prošle godine, mada nije dostigao predkriznu prodaju iz 2006. godine.

U proteklih šest meseci ruski automobilski koncern je izvezao oko 57 hiljada "lada", ili 16,9 odsto više nego u istom periodu lane, navodi agencija "Finmarket".

Na rastuću tražnju ruskih automobila ukazuje i činjeica da je "Avtovaz" nedavno uveo radne subote.

U prvoj polovini ove godine najveći ruski proizvođač automobila je uspeo, prema proceni eksperata, da poveća svoj udeo na domaćem tržištu za dva do 2,5 odsto.

Prošle godine "Avtovaz" je pokrivao manje od 24 odsto ruskog tržišta automobila.



Prema rezultatima objavljenim pre nekoliko dana, korejska grupacija Hyundai-Kia je sa skoro četiri miliona (3.961.629) prodatih automobila u 2007. godini postala peti najveći proizvođač automobila na svetu. Ovde treba podsetiti da je grupacija 1999. godine zauzimala 11. mesto na svetu a da se 2006. uvrstila na šesto mesto.

 

 

Evo kako izgleda lista Top 10 proizvođača automobila 2007:   

1. Toyota  9.366.000
2. GM  8.902.252
3. Volkswagen 6.191.618
4. Ford  5.964.000
5. Hyundai-Kia 3.961.629
6. Honda  3.831.000
7. Nissan  3.675.574
8. PSA/Peugeot 3.428.400
9. Chrysler 2.676.268
10. Fiat  2.620.864



Izvor : Tanjug

Pravilnik o registraciji motornih i priključnih vozila, kao i o obliku, boji, dimenziji i sadržini registarskih tablica, trebalo bi da počne da se primenjuje od 5. jula ove godine.

Pravilnik je objavljen 29. decembra 2007. u "Službenom glasniku Republike Srbije", stupio je na snagu 5. januara, a počeće da se primenjuje po isteku šest meseci od dana stupanja na snagu. Registarske tablice izdate do dana početka primene pravilnika zameniće se registarskim tablicama utvrđenim ovim pravilnikom prilikom produženja važenja registracije motornog, odnosno priključnog vozila, a najkasnije do isteka godinu dana od dana početka primene.
Vozila registruje organizaciona jedinica Ministarstva unutrašnijih poslova na čijoj teritoriji vlasnik vozila ima prebivalište, odnosno sedište, navedeno je u pravilniku.

Registarska tablica za motorno vozilo je bele boje, oivičena crnom linijom i na njoj je sa leve strane, na plavoj podlozi, belim slovima ispisana međunarodna oznaka Republike Srbije. Na tablici crnim slovima ispisana je oznaka registarskog područja, a crnim ciframa i slovima ispisan je i registarski broj vozila. Između oznaka registarskog područja i registarskog broja vozila utisnut je crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta.
Registarski broj vozila sastoji se od cifara "0" do "9" i kombinacija slova na dve pozicije, navodi se u pravilniku i dodaje da su slova registarskog broja sva slova latiničnog pisma i latinična slova "X", "Y" i "W". Oznaka registarskog područja na registarskoj tablici ispisuje se i na ćiriličnom pismu, ispod utisnutog crvenog štita.

Prilikom prve registracije vozila, kao i prilikom produžavanja važenja registracije, za vozilo se izdaje registraciona nalepnica koja se postavlja na motorno vozilo sa vetrobranskim staklom, sa unutrašnje strane, na donjem delu. Registraciona nalepnica se postavlja na motocikl, spolja na vetrobransko staklo, ako ga ima, ili na ravnom delu vozila kod uređaja za osvetljavanje, a na priključno vozilo, spolja na levoj polovini zadnje strane na vidnom mestu.
Saobraćajna dozvola se smatra važećom samo kada je registraciona nalepnica postavljena na vozilo po propisanim uputstvima, navedeno je u pravilniku.



General Motors je saopštio da je njihova Corvette ZR1 nedavno prešla legendarnu nemačku stazu Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde). Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.

Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine.

Međutim, ovo sigurno nije kraj što se tiče obaranja rekorda na Nirburgringu. Naime, nedavno je britanski magazin AutoExpress objavio da je novi Lexus LF-A (ali još uvek u formi predserijskog vozila) postavio novi rekord ove staze. Nirburgring je naime prešao u vremenu od 7 minuta i 24 sekunde, odnosno za više od 2 sekunde brže od Corvette ZR1. Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. LF-A će pokretai 4,8 litarski V8 motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h).

Odgovor na Corvettu ZR1 će takođe stići i iz Nissana. Radi se o novom Nissanu GT-R Spec-V, koji će se na tržištu naći sredinom naredne godine kao model za 2010. GT-R V-Spec će biti snažniji i lakši u poređenju sa običnim Nissanom GT-R, što znači da će ga pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat ali pojačan sa standardnih 480 na 520-550KS. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti do 150 kg na težini (sa 1740 na oko 1600 kg).



Posle limitiranih edicija Pur Sang i Fbg par Hermes, iz Bugattija su početkom maja stigle slike još jedne, Sang Noir ("Crna krv") verzije njihovog već ionako ekskluzivnog Veyrona. Tada nije bilo poznato koliko će tačno Veyrona Sang Noir biti ponuđeno kupcima, a sada je objavljeno da se radi o ograničenoj seriji od samo 15 komada. Ovaj Veyron (posvećen je Bugattiju Atlantique 57S iz tridesetih godina prošlog veka) karakterišu, pre svega, crni eksterijer sa neobojenim panelima od karbon fibera, aluminijumski retrovizori i aluminijumski prednji gril, zatamnjena prednja svetla, novi aluminijumski točkovi i unutrašnjost u koži i alkantari.

U ovom trenutku još uvek nema informacije o ceni Veyrona Sang Noir, ali ako pomenuta verzija Fbg par Hermes ima cenu od 1,55 miliona evra (i to bez poreza), zaključak se sam nameće.

Bugatti Veyron inače pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde.



Nakon što je prošle godine izložio kinerski SUV model Shuanghuan SCEO na salonu automobila u Frankfurtu, nemački uvoznik ovih automobila, firma China Automobile Deutschland iz Minhena, nedavno je konačno zvanično startovala i sa njihovom prodajom. Međutim, to nije dugo trajalo. Naime, BMW je još ranije, zbog prevelike sličnosti kineskog vozila sa prethodnom generacijom modela BMW X5, podneo tužbu sudu kako bi sprečio njegovu prodaju u Nemačkoj i - dobio. Prema, za sada nepravosnažnoj presudi suda u Minhenu, firmi China Automobile Deutschland se zabranjuje dalja prodaja kineskog SUV-a u Nemačkoj, mada treba reći da pomenuti uvoznik ima pravo žalbe na ovu sudsku odluku.

SCEO inače pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 o./min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije, dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820, međuosovinsko rastojanje 2850 mm, a cena u Nemačkoj za osnovni model iznosi (je iznosila) 25.900 evra sa porezom.



Audi je danas i zvanično najavio svoj novi 3.0 TFSI V6 agregat, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina (tačne zapremine 2995 kubika) sa direktnim ubrizgavanjem i Roots mehaničkim kompresorom raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., dok će potrošnja goriva iznositi manje nego kod aktuelnog 3.2 V6 motora (motor naravno već sada zadovoljava budući Euro5 standard). Prvi Audijev model koji će dobiti ovaj novi motor biće redizajnirani A6 (na slici), a sledeće godine dobiće ga i novi Audi S4, u kome će razvijati oko 350KS.  



Porsche je saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u fabriku Magna Steyr u austrijskom Gracu. Valmet Automotive je inače počeo da proizvodi Boxster 1997. godine i od tada je njihove proizvodne trake napustilo preko 200.000 vozila.

U saopštenju se ističe da je austrijska kompanija obezbedila ugovor sa Porscheom zbog svoje povoljnije finansijske ponude i visokog kvaliteta. Ipak, motor i različite komponente za ove automobile će se i dalje praviti u Porscheovoj glavnoj fabrici u nemačkom Cufehausenu.

Magna Steyr je inače nedavno sklopila ugovore o proizvodnji sa još nekoliko proizvođača, pa će se u njihovim pogonima proizvoditi i novi Mini SUV, Aston Martin Rapide i Peugeot 308 RC Z. 



Dolazi i Alfa Romeo 8C GTA?

26 Jun 2008 - 12:47 Vesti Link

Tek što je pre nekoliko dana najavljena sportska GTA verzija nove Alfe MiTo (o tome više OVDE), iz ove italijanske kompanije stiže i vest da se razmišlja o još jednom GTA modelu. Naime, Alfa Romeo će 2010. godine proslaviti 100 godina postojanja, a to bi prema mišljenju Luce dea Mea (prvog čoveka Alfa Romea) bila idealna prilika za promociju specijalne Alfe 8C Competizione GTA. Doduše, 8C GTA je za sada samo ideja, koja tek treba da dobije zeleno svetlo rukovodstva Fiata. Ako se projekat 8C GTA ipak odobri, to će biti olakšana i ojačana verzija standardnog modela 8C Competitzione, koji inače raspolaže sa 4.7 litarskim V8 motorom sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta. Ako i dobije zeleno svetlo, 8C GTA će biti napravljen u veoma limitiranoj seriji; tačnije govori se o samo 100 primeraka.  



Porsche je jedan od malobrojnih evropskih proizvođača koji u svojoj ponudi nema i model sa dizel motorom, ali to će se promeniti od sredine sledeće godine kada će se u prodaji pojaviti dizel verzija SUV modela Cayenne. Iz Porschea su naime za Automotive News ipak potvrdili (i to posle dugog perioda negiranja) da će na salonu automobila u Ženevi 2009. promovisati Cayenne pokretan Audijevim 3.0 litarskim V6 dizelašem od 240KS. S obzirom na veze Volkswagena i Porschea izbor motora ne iznenađuje, mada pomalo i razočarava, budući da Volkswagen u svojoj paleti ima i daleko snažnije dizelaše, koji bi se bolje uklopili u imidž Porschea (recimo V10 motor sa 258kW/350KS i 850Nm obrtnog momenta iz Touarega R50). Prema pojedinim izvorima, u razmatranju je bila ugradnja većeg V8 dizelaša, ali se zbog veće težine od toga odustalo. Očekuje se da Cayenne sa dizel motorom ima prosečnu potrošnju od oko 10 litara na 100 km. Porsche je za Automotive News otkrio i da je prvobitno bilo planirano da Cayenne 3.0 V6 TDI ima svetsku premijeru u januaru 2009. i to zajedno sa redizajniranim Boxsterom, ali je na kraju odlučeno da se promocija ova dva modela ipak odvoji.

Inače, Porsche planira da sledeću generaciju Cayenna ponudi i sa hibridnim pogonom (kombinacija V6 benzinca i elektro-motora), koji će od 2010. biti dostupan i u budućem sportskom sedanu Panamera.