
Poslednji veliki proizvođač automobila koji je sada podržao NACS priključak je Stellantis.

Velika većina vlasnika električnih automobila traži da njihovi automobili imaju velike brzine punjenja, a sada je NAF (Norveški autoklub) sproveo testiranje s kojim je potvrdio da se punjenje električnih automobila stvarno ubrzalo za samo pola godine.

Mercedes-Benz je pozvao vlasnike oko 250.000 vozila širom sveta da ih dovezu u servis proveru i eventualnu zamenu neodgovarajućijh delova, potvrdio je u utorak portparol nemačkog automobilskog giganta.

Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova prenosi analizu jedne od najuglednijih svetskih finasijskih, konsultantskih i analitičkih korporacija na svetu, američki S&P Global, sa sedištem na Menhetnu (Njujork) koja prognozira nastavak rasta svetskog tržišta automobila (putničkih i lakih komercijalnih vozila) i u ovoj, 2024. godini.

Severnokorejski lider Kim Džong Un dobio je na poklon automobil od ruskog predsednika Vladimira Putina "za ličnu upotrebu".

* Neto prihodi od 189,5 milijardi evra, povećani su za 6% u poređenju sa 2022. godinom, pri čemu su konsolidovani obim isporuka povećani za 7%
* Neto dobit je porasla za 11% na 18,6 milijardi evra Prilagođeni operativni prihod povećan je za 1% na 24,3 milijarde evra, sa maržom AOI od 12,8%

Volkswagen, Renault i Stellantis razmišljaju o nezamislivom, o povezivanju kako bi proizveli jeftinija električna vozila i odbranili se od kineskih pretnji.

Elektrifikacija očigledno ne ide očekivanim intenzitetom, posebno u Americi gde je cena za mnoge presudan faktor u izboru novog automobila. Mercedes je zato usmerio svoj fokus na automobile osnovnog nivoa, uključujući veću ponudu modela pokretanih motorima s unutrašnjim sagorevanjem.

Kineski proizvođač električnih vozila (EV) Xpeng je objavio da će ove godine zaposliti 4.000 ljudi i uložiti milione dolara u veštačku inteligenciju (AI), da bi se suočio sa sve žešćom konkurencijom na tržištu.

Automobilska tržišta se suočavaju s povećanim izazovima zbog gomilanja zaliha novih vozila. Ovaj trend dolazi nakon perioda slabijih prodajnih rezultata i stabilizacije lanaca snabdevanja, signalizirajući potencijalne promene u autoindustriji.

BMW je svoj sportski automobil M1 proizvodio između 1978. i 1981. godine, kada je napravljeno ukupno 399 primeraka.

Prodaja električnih automobila u Evropi nailazi na prepreke, posebno u Nemačkoj gde je ukinuta subvencija za njihovu kupovinu. S druge strane, u Kini se sve više prodaju takvi automobili.

Potpisivanjem novog ugovora o saradnji Volkswagen postaje glavni snabdevač komponentama za električne automobile koje će proizvoditi indijski gigant. U pitanju je MEB arhitektura, kao i same baterije.

Budući da Japan ima za cilj postati klimatski neutralan do 2050. saobraćajni sektor trebalo bi da prođe kroz snažne promene kako bi se postigao cilj. Stoga je pre nekoliko godina Japan postavio ambiciozan cilj da do 2035. godine na ovom tržištu više neće biti prodaje automobila na dizel i benzin. Ista odluka doneta je i na nivou Evropske unije. Da li ovakav cilj može izmeniti klimatsku sliku jedne zemlje, ostaje pitanje.

Pod pritiskom konkurencije iz Kine, proizvođači automobila Stellantis i Renault snažno će se potruditi da smanje troškove proizvodnje električnih vozila s ciljem da postignu slične cene i profitne marže kao modeli na fosilna goriva, navode rukovodioci industrije Reutersu.