
Poznato je da su japanski automobili najpouzdaniji u industriji i generalno mogu da pređu stotine hiljada milja bez ikakvih većih problema. Ovde imamo Hondu Civic koja je već prešla neverovatnih 248.816 milja (400.344 kilometara) za samo godinu i mesec dana vlasništva.

Da ponovimo gradivo, Evropska unija će zabraniti prodaju svih novih benzinaca (i hibrida) i dizelaša od 2035. godine. Još je ostavljana jedna prolazna tačka jer će se 2026. opet raspravljati o ovoj odluci. Da li je Evropska unija prenaglila u svojoj odluci?

Lamborghini je saopštio da je zabeležio najboljih devet meseci u svojoj istoriji sa prometom od 1,93 milijarde evra u prvih devet meseci 2022.

Na elektromobile i hibride se odnosi gotovo polovina prodaje novih automobila u trećem kvartalu u EU.

Britanska marka u svoju američku ponudu uvodi konfiguracije s ručnim menjačima, što će biti novost za mnoge domaće kupce.

* Neto prihodi dostigli su 42,1 milijardu evra, što je 29 odsto više u odnosu na treći kvartal prošle godine, pre svega zahvaljujući većem obimu proizvodnje, kontinuiranim jakim neto cenama i pozitivnim efektima konverzije valuta

Honda CIVIC poslednje generacije nominovana je za prestižnu nagradu „Best Buy Car of Europe 2023“ koju dodeljuje AUTOBEST, odnosno međunarodni specijalizovani žiri sastavljen od 31 najuticajnijeg auto-novinara iz isto toliko zemalja Evrope.

Aktuelne cene goriva su i dalje ograničene Uredbom vlade, ali zbog ukupne situacije u svetu sigurno je da u skorije vreme neće biti značajno niže. Zato nije na odmet podsetiti se kako sami možemo da smanjimo potrošnju i dodamo koji kilometar vožnje više za istu količinu goriva.

Podatak na putnom kompjuteru vozila ne otkriva sve!
Pri punjenjeu električnih automobila takođe ima gubitaka, a na kraju će ih većinom platiti vozači. Profesor Thomas Koch s Instituta za tehnologiju u Karlsrueu (KIT) izračunao je količinu energije potrebnu za rad prosečnog električnog automobila od punjenja baterije do vožnje.

Polestar je saopštio da je obezbedio 1,6 milijardi dolara finansiranja od svoja dva glavna akcionara kako bi mogao da ostvari svoje planove rasta usred nestabilnih tržišta.

Nedavno je Evropska unija postigla konačni dogovor o zakonu koji zabranjuje prodaju novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035. godine.

Državni fond Saudijske Arabije je sklopio partnerstvo s najvećim dobavljačem iPhonea za proizvodnju električnih vozila, u sklopu nastojanja da se stvori industrijski sektor za koji se prestolonaslednik Mohammed bin Salman nada da će diverzifikovati njegovu privredu od nafte.

Bez kvalitetnog i pouzdanog akumulatora nema ni sigurne i bezbrižne vožnje. Praktično, nema ni vožnje jer ako je akumulator neispravan ne možete ni startovati motor. Ipak, pokretanje motora nije jedina funkcija akumulatora pogotovo u današnje vreme savremenih automobila koji imaju veliki broj elektronskih i pomoćnih sistema. Takvim sistemima neophodna je i velika količina struje zbog čega je važno kupiti akumulator sa najboljim karakteristikama za određeni tip vozila.

O tome da su radna mesta u evropskoj autoindustriji ugrožena dosta se piše. S električnom tranzicijom mnoge komponente neće više biti potrebne, a to se pre svega odnosi na kompleksne motore s unutrašnjim sagorevanjem. Drugi problem je div s istoka, odnosno Kina, koja sve agresivnije ulaže u autoindustriju i sprema se da pokori svetska tržišta.

Generalni direktor kompanije Toyota Motor, Akio Tojoda (Akio Toyoda), obznanio je nedavno celom svetu šta bi voleo da bude njegovo nasleđe po kome će ga svet upamtiti kroz dve jednostavne reči – volim automobile.