
Pored zabrinutosti oko dometa i vremena punjenja baterija, postoji još jedna stvar koja potencijalno remeti duševni mir vlasnika električnih automobila
Reč je o trošku zamene velikih baterija koje služe za napajanje pogonskog sistema vozila. Ovde govorimo o najskupljoj komponenti na elektromobilima, i dok proizvođači poslovično nude izdašne garantne rokove na baterije da bi ublažili bojazan vozača, kada dođe vreme za zamenu (van garancije), to zna veoma da „boli“. Konkretno, zamena baterije za Tesla Model 3 košta gotovo 16.000 dolara, što je suma za koju se može kupiti više nego solidan „polovnjak“, pišu Vrele Gume.

Radnicima fabrike za proizvodnju branika za 500L „Fiat plastika” u Kragujevcu su za oko 15.000 dinara smanjene zarade koje su i ranije bile „drastično” niže od prosečne u Srbiji, saopštio je danas Samostalni sindikat te fabrike.

Protiv kompanija FCA (Fijat Krajsler Automobili) u vlasništvu italijanske porodice Anjeli, podneta je tužba za prevaru u javnim nabavkama, prenosi Tanjug.

Evropska Komisija je odobrila 2,9 milijardi evra državne podrške za 12 zemalja-članica, uključujući Hrvatsku, za proizvodnju baterija za električne automobile, a pomoć u inovacijama i razvoju bi trebalo da dobije i kompanija Rimac Automobili.

Audijeve popularne limuzine će se u budućnosti nuditi isključivo u kombinaciji električnog pogona.

Anthony Lo zamenjuje uticajnog veterana dizajna Moraya Calluma
Moray Callum će završiti svoju 38-godišnju karijeru u razvoju proizvoda, od čega je više od pola vremena proveo u Fordu, na mestu potpredsednika za dizajn za vozila marke Ford i Lincoln širom sveta.

Američki SSC je iz trećeg pokušaja sa modelom Tuatara uspeo da postavi novi svetski brzinski rekord i da tako od Koenigsegga preuzme titulu najbržeg produkcijskog automobila.

U cilju da obezbedi pomoć potencijalnim kupcima bez neophodne ljudske interakcije, Hyundai je prdstavio DAL-e, novog robota koji je „sladak“, ali i veoma funkcionalan. On je predstavljen u Hyundai Motor Showroom-u u južnom Seulu, gde će funkcionisati u okviru pilot projekta. Kompanija je navela da je DAL-e-ova svrha da pomogne klijentima koji zbog COVID-19 pandemije izbegavaju ljudske kontakte.

Izgleda da u Toyoti razmatraju da ponovo upotrebe ime Celica za jedan svoj novi model, budući da je japanska kompanija nedavno u SAD-u podnela zahtev za zaštitu tog naziva.

Kineska kompanija Xpeng namerava da uđe na evropsko tržište i da na našem kontinentu prodaje svoje električne automobile.

Samo nedelju dana od preuzimanja predsedničke dužnosti, Džo Bajden počinje da radi na ispunjavanju obećanja datim tokom predizborne kampanje
Naime, novopečeni predsednik SAD želi da kompletnu federalnu američku flotu zameni električnim vozilima, pišu Vrele Gume.

Električno vozilo ima puno manje pokretnih delova od motora sa sagorevanjem. Uz to, arhitektura je mnogo jednostavnija, a koncept manje osetljiv na habanje. Nema zamene katalizatora, filtera za ulje ili vazduh, ni svećica, kvačila za zamenu ili promene ulja.

Škoda je počela da izrađuje električni krosover Enyaq iV u novembru 2020. Češki proizvođač je do kraja prošle godine isporučio kupcima oko 600 automobila na struju, a plan je da se u narednom periodu proizvodnja u pogonu Mlada Boleslav podigne na 250-350 automobila dnevno.

Iako se u poslednje vreme “šuškalo” da bi Subaru mogao da ode sa evropskog tržišta usled sve slabijih prodajnih rezultata, a naročito katastrofalne prošle godine, japanski brend najavljuje da ostaje posvećen kupcima na Starom kontinentu

Druga bavarska marka trenutno radi na nekoliko čisto električnih modela koji će debitovati u narednih 10 godina. Međutim, ambicije proizvođača iz Ingolštata su mnogo veće. Po rečima šefa kompanije, Markusa Dismana, Audi planira da postane čisto „električan“ u narednih 20 godina.