home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mercedesov ML 500 od sada raspolaže sa većim i jačim V8 motorom, zapremine 5461 ccm (495 ccm više nego ranije). Motor razvija 285kW/388KS pri 6000 obrt./min. i 530Nm obrtnog momenta, dostupnog u širokom opsegu od 2800 do 4800 obrt./min., što je za 60kW/82KS i 70Nm više u odnosu na dosadašnji agregat. Ovaj V8 agregat se inače već ugrađuje u nekoliko modela Mercedesa poput E 500, S 500, SL 500,CL 500, CLS 500, R 500 i GL 500. Zahvaljujući povećanju snage, ML 500 (bez obzira na veću zapreminu oznaka ostaje ML 500 a ne ML 550 kako bi se očekivalo na osnovu kubikaže) sada do 100 km/h ubrzava za 5,8 sekundi i postiže maksimalnih 250 km/h (ranije 6,9 sekundi i 240 km/h). Još lepše zvuči podatak da je, uprkos većoj snazi, prosečna potrošnja smanjena u odnosu na dosadašnji ML i to sa 13,4 na 12,8 litara na 100 km (naravno ovo su fabričke tvrdnje). Aktuelna paleta Mercedesa ML sada izgleda ovako : ML 280 CDI (140kW/190KS), ML 320 CDI (165kW/224KS), ML 420 CDI (225kW/306KS), ML 350 (200kW/272KS), ML 500 285kW/388KS) i ML 63 AMG sa 375kW/510KS.





Američki GM (vlasnik Hummera) je objavio da će se novi 4,5 litarski Duramax turbo-dizel motor, osim u modelima Chevrolet Silverado i GMC Sierra, od 2009. godine naći i u Hummeru H2. Kako se očekuje, novi dizelaš (sa 4 ventila po cilindru i turbinom promenljive geometrije) će raspolagati sa 310KS i obrtnim momentom od 630Nm. U GM-u procenjuju da će (u odnosu na dosadašnje Hummere H2 sa V8 benzincima) emisija CO2 biti smanjena za 13 %, a emisija NOx za najmanje 90 % !! Treba napomenuti da iako deli ime sa starijim 6,6 litarskim Duramax dizelašem (napravljen u saradnji sa japanskom kompanijom Isuzu), novi 4,5 litarski Duramax motor je kompletno GM-ov proizvod.



U subotu 07. jula, po prvi put u srcu Šumadije, Kragujevcu, održaće se 15. Tuning Styling Show. Na parking prostoru fabrike Zastava ispred ambulante biće priređene Drift trke i takmičenje u Stylingu i Burn Out-u. Program će upotpuniti poznati DJ-evi i gosti iznenađenja. Izbor za Miss manifestacije i najatraktivnije dens igračice su već deo standardnog programa a pored njih očekujte i performanse sa kvadovima (motorciklima na četiri točka). Za sve informacije kontakt telefon je : 064/11-999-89. Obezbeđen je prostor za prezentacije auto klubova. Svi zainteresovani koji bi se klupski prezentovali, mogu se javiti na navedeni broj telefona.

Izvor : tuning.co.yu



Startech (filijala poznatijeg Brabusa) je upravo ponudio svoj novi stajling kit za ulepšavanje aktuelnih Jeepovih modela Wrangler i Wrangler Unlimited (ovaj poslednji ima duže međuosovinsko rastojanje i 4 vrata). Za početak je u ponudi samo paket za estetsko ulepšavanje ovih modela dok se za kasnije najavljuju i promene na motorima i izduvnom sistemu. Što se novog stajling paketa tiče, prvo što upada u oči jesu polirane petokrake, 20-inčne Monostar felne sa gumama dimenzija 285/50 R 20. Spoljašnjost je oplemenjena i sa novim atraktivnijim pragovima od nerđajućeg čelika a poklopac rezervnog točka okružuje prsten visokog sjaja, takođe napravljen od nerđajućeg čelika. Sve to u kombinaciji sa crnom bojom karoserije (karakterističnoj za Startech) i zatamnjenim staklima, daje atraktivan pa i ekskluzivan izgled ovoj američkoj automobilskoj legendi. Unutrašnji ambijent je je doteran, između ostalog, Startechovim novim sportskim upravljačem i ekskluzivnom Mastik kožom. Startechovi inženjeri trenutno razvijaju i SD 4T tjuning modul za povećanje snage 2,8 litarskog turbo-dizel motora, koji serijski raspolaže sa 130kW/177KS i 400Nm. Istovremeno Startech razvija i novi sportski izduvni sistem (napravljen takođe od nerđajućeg čelika) sa po jednim hromiranim zavšetkom izduvne cevi na levoj i desnoj strani automobila.



Domaći zastupnik južnokorejske Kije (Kia Auto d.o.o., tel: 011/316-6903 i 316-5494, internet : www.kia.co.yu) je novu generaciju ovog kompaktog MPV modela izložio još krajem marta na salonu automobila u Beogradu dok je zvanična prodaja počela tek ovih dana. Novi Carens je napravljen u skladu sa željama i potrebama, pre svega evropskih kupaca, što se vidi već po daleko privlačnijem dizajnu u odnosu na istoimenog prethodnika a naročito po kvalitetnijoj i komfornijoj unutrašnjosti i modernom dizel agregatu, koji omogućava veći užitak u vožnji. Osim toga, novost je i ponuda varijanti interijera sa 5 ili sa 7 sedišta. Takođe, zahvaljujući povećanju dimenzija (uključujući i 130 mm duže međuosovinsko rastojanje) ponuda prostora za putnike u kabini i prtljažniku je daleko bolja u odnosu na stari model. Dužina Carensa iznosi 4545, širina 1820, visina 1720 a međuosovinsko rastojanje 2700 mm što se pozitivno odrazilo i na volumen prostora za prtljag, koji u osnovnoj konfiguraciji zahvata 413 litara a sa oborenim sedištima čitavih 2106 litara. Motor je 2,0 litarski turbo-dizel CRDi, snage 103kW/140KS pri 4000 obrt./min. i 305Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2500 obrt./min.) uparen sa manuelnim menjačem dok se kao opcija nudi i automatska transmisija. Maksimalna brzina, koju Carens sa ovim motorom postiže, je 187 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi tačno 11 sekundi a prosečna potrošnja (po fabričkim podacima) je 6,1 litra dizela na 100 km. U vezi potrošnje i informacija da u rezervoar staje 55 litara. Oprema Carensa je izuzetno bogata pa sadrži, između ostalog, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, servo upravljač, digitalnu klimu, radio/CD/MP3, elektro paket, putni kompjuter, kožni volan (podesiv po visini i dubini), alu felne od 16 inča, zatamnjena stakla, krovne nosače itd. Cena ovako bogato opremljenog Carensa sa 2,0 CRDi dizel motorom u Srbiji iznosi 20.190 evra sa PDV-om. Za poređenje evropski konkurenti poput VW Tourana 1,9 TDI (105KS), Renault Scenica 1,9 dCi (130KS) i Opel Zafire 1,9 CDTI (100KS), koštaju u Srbiji, redom 22.957, 22.401 odnosno 22.100 evra sa PDV-om a nude samo 2 godine garancije za razliku od tri godine ili 100.000 km koliko daje Kia. Kia u Carens ugrađuje i 2,0 litraski CVVT benzinski motor sa 106kW/145KS i ručnim menjačem sa 5 brzina dok je automatik sa 4 stepeni prenosa opcija. Carens sa ovim motorom postiže 190 km/h, ubrzava do stotke takođe za 11 sekundi a troši 8,1 litre goriva na 100 km. Carens sa tim benzincem u Srbiji treba platiti 17.490 evra (sa trenutnim popustom od 1000 evra) dok doplata za 7 sedišta iznosi 1100 evra.




Irmscher Opel Antara

17 Jun 2007 - 00:35 Tuning Link

Osim tjuning kompanije Cobra Techology & Lifestyle, novu Opelovu Antaru nedavno je preradio i nemački Irmscher, koji je ionako specijalista za modele ovog nemačkog proizvođača pa je red da i Antara dobije atraktivniji spoljašnji izgled u realizaciji ove firme. Cilj je bio naglasiti i pojačati sportski i dinamični izgled novog Opelovog SUV modela a to je postignuto elementima poput novih sportskih branika (sa aluminijumskim zaštitnim dodacima), aluminjumskim pragovima, izraženijim zadnjim krovnim spojlerom, 30 mm nižim ogibljenjem, točkovima od 20 inča, izduvnim sistemom sa 4 izduvne cevi za bolji izgled i zvuk, i detaljem u vidu originalne Irmscherove maske hladnjaka. A one atraktivne škrge na prednjim blatobranima (već fabrički postavljene) samo zaokružuju moćniji i privlačniji nastup ovakve Antare. I unutrašnjost je dobila sportski i individualniji pečat zahvaljujući, između ostalog, obilatoj upotrebi aluminijuma gde god su u Irmscheru smatrali za zgodno da ga upotrebe.  




Giacuzzo Nissan Qashqai

17 Jun 2007 - 00:32 Tuning Link

Novi Nissanov (polu)SUV model Qashqai, osim odličnih prodajnih rezultata kod kupaca, privlači pažnju i brojnih tjunera. Najnoviji stajling paket stiže iz tjuning kuće Giacuzzo, koji je inače poznat i po estetskim doterivanjima automobila francuskog Renaulta. Cilj obrade je naravno bio dobiti atraktivniji i sportskiji izgled ovog modela a koliko su u tome uspeli, možeti i sami da zaključite. Najuočljiviji novi detalji su točkovi od 20 inča sa gumama dimenzija 245/35R20, ogibljenje spušteno za 35 mm (zbog čega je auto ne samo niži već i dinamičnijeg izgleda) a tu je i novi izduvni sistem sa 4 izduvne cevi za bolji vizuelni i akustički doživljaj.



Lumma BMW M3

16 Jun 2007 - 01:37 Tuning Link

Iako prodaja serijskog BMW-a M3 još nije ni počela, pojedini tjuneri već najavljuju "doterivanje" ovog modela za sve one, kojima standardni model ili nije dovoljno dizajnerski atraktivan ili im je nedovoljno snažan. Ako ste se prepoznali, ostatak ovog teksta je namenjen Vama. Tjuning kuća Lumma je nadaleko poznata po svojim (blago rečeno) spektakularnim preradama automobila bavarskog proizvođača, a posebno mesto među tim doterivanjima (ili preterivanjima, kako hoćete) zauzima Lumma CLR 600 i CLR 500 RS. Sada najavljuju obradu novog BMW-a M3. U ovom trenutku su dostupni samo ovi renderinzi, koji pokazuju interesantan i agresivan aero body kit, koji su u Lummi namenili najnovijem izdanku sportske M3 loze. Prvi utisak ? Ekstremno i ultimativno, iz kog god ugla da gledate na ovu bombu na točkovima. Da krenemo od novih branika. Ogromni otvori za vazduh (poput otvorenih usta neke krvi željne nemani) i izuzetno agresivan dizajn prednjih branika, četiri izduvne cevi integrisane u novi zadnji branik sa difuzorom, jednostavno ne trebaju nikakav dodatni komentar; izgled dovoljno govori sam za sebe. Idemo dalje. Novi su i poklopac motora i poklopac prtljažnika, oba napravljena od superlaganih materijala karbona i kevlara (prednja hauba ima i dodatne otvore za vazduh dok je u poklopac prtljažnika integrisan još i veliki spojler). Nikako ne treba prevideti i nove bočne suknjice sa otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler kao i "trepavice" na prednjim i na zadnjim svetlima i spušteno sportsko ogibljenje. Promenjen spoljašnji izgled zaokružuju novi 20-inčni točkovi crne boje, koji  zajedno sa takođe crnim retrovizorima, čine idealni vizuelni kontrast beloj boji karoserije. Ipak, Lumma za sada ne otkriva nikakve podatke o promenama na 4,0 litarskom V8 motoru (serijski 420KS) ali imajući u vidu monstrume Lumma CLR 600 i CLR 500 RS, ne treba brinuti da će se i taj deo posla odraditi kako treba, na veliko zadovoljstvo svih Vas, kojima serijski M3 neće biti dovoljan.




Gibbs Aquada od 2009.

16 Jun 2007 - 01:29 Noviteti Link

Kompanija Gibbs Technologies najavila je da će njeno amfibijsko vozilo Aquada (koja izgledom prilično liči na Mazdinu Miatu) krenuti u prodaju tokom 2009. godine, po ceni od oko 100.000 dolara. Aquadu su inače još pre nekoliko godina napravili Britanac Neil Jenkins i Novozelanđanin Alan Gibbs ali su imali finansijskih problema da ceo projekat "isteraju" do kraja. Sada su međutim te poteškoće prošlost zahvaljujući pomoći kompanije Lockheed Martin pa je Aquada sada zaista spremna za proizvodnju. Sam razvoj Aquade je koštao oko 100 milona dolara, a jedan od razloga za to jeste i propast Rovera, čiji motori su bili planirani za pokretanje ovog vozila. Kako tvrde konstruktori, Aquada (inače trosed) na suvom postiže 160 km/h (motor V6 sa 175KS) a na vodi može ići brzinom do 50 km/h a Alan Gibbs ponosno izjavljuje kako su, razvojem i upotrebom novih lakih materijala, uspeli ostvariti ono što su drugi smatrali nemogućim pa odustali. U Gibbs Techologiesu ne samo da nisu pokleknuli pred problemima, već su još 2004. godine postavili i rekord u brzini prelaska Engleskog kanala sa amfibijskim vozilom. Očigledno im tehnički problemi nisu predstavljali toliki problem koliko finasijske "poteškoće". Kako bilo, to je prošlost a budućnost je početak proizvodnje i prodaje 2009. godine i to prvo u SAD-u, a cena je već pomenuta na početku – oko 100.000 dolara. Dodali smo i veoma kratak ali efektan video.



ZAZ Lanos M

16 Jun 2007 - 01:26 Concept cars Link

Ukrajinska fabrika ZAZ iz Zaporožja (poznata po proizvodnji Tavrije a danas sklapa i Ladu Samaru i Opel Astru G) u svom proizvodnom programu i dalje ima Daewoo Lanos, koji joj je ostao iz braka sa tom južnokorejskom kompanijom. I dok je za Daewoo (sada u vlasništvu GM-a), Lanos već odavno postao istorija, Ukrajinci ga i dalje proizvode a u okolne zemlje ga izvoze pod amblemom Chevroleta. Ipak, svesni starosti ovog automobila, u ZAZ-u ne sede skrštenih ruku pa su krajem maja na ukrajinskom salonu automobila SIA 2007. predstavili koncept Lanos M, koji najavljuje kako će izgledati obnovljena verzija Lanosa za 2009. godinu, kada bi naime trebalo da počne serijska proizvodnja. Izmene se jasno vide na slikama, a obuhvataju novi prednji i zadnji kraj dok je bočna silueta uglavnom bez izmena. Dizajneri su Lanosu napred podarili nova svetla, hromiranu masku, branike, blatobrane i malo izmenjenu haubu dok su pozadi primetni novi branici i izmenjena grafika svetala. Interijer je takođe modernizovan i prema tvrdnjama fabrike sada je savremenjiji i daleko bolje ergonomski uređen. U svakom slučaju, rezultat je svakako zanimljiv pa čak i blago ekstravagantan budući da se radi o korejsko/ukrajinskoj dizajnerskoj kombinaciji. Što se motora tiče, novi Lanos M pokretaće postojeći benzinci od 1,5 i 1,6 litra mada je moguće da se ispod haube nađe i savremeniji motor zapremine 1,4 litra sa 77KS.




Iako se karijera aktuelne Honde Accord bliži kraju, japanski proizvođač povoljnim cenama i atraktivnim novim verzijama, i dalje nastoji da privuče pažnju kupaca. Što se povoljnih cena tiče, dovoljna je ilustracija cenovnik firme Delta Automoto, našeg zastupnika za Hondu, gde ćete pronaći najjeftiniji Accord za samo 19.620 evra sa sve PDV-om (doduše sa aktuelnim popustom). A što se atraktivnih novih verzija tiče, Honda će od 1. septembra ponuditi varijante Sport GT i SE. Obe verzije pokreće 2,2 litarski i-CTDi dizel motor sa 103kW/140KS (maksimalna brzina 212 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9,3 sekunde) a razlikuju se po opremi. SE verzija je, između ostalog, opremljena 16-inčnim alu točkovima, elektronskom kontrolom stabilnosti, Bluettoth Hands Free telefonom i 6-stepenim menjačem. Cena iznosi 27.500 evra, naravno na zapadu Evrope. Druga nova varijanta Accorda nosi naziv Sport GT (na slikama) i ima daleko bolju standardnu opremu. Popis opreme sačinjavaju 17-inčni točkovi (limuzinska verzija dok karavan ima one od 16 inča ali u oba slučaja finiširane u boji tamnog grafita), tamno hromirane kvake i prednja maska, White Pearl boja karoserije, zatamnjena prednja svetla (uključujući i ona za maglu), spojler na poklopcu prtljažnika, satelitska navigacija sa glasovnim komandama, instrument tabla i centralna konzola sa karbon efektom, osvetljenje instrumenata u crvenoj boji, audio sistem sa 6xCD changerom i naravno Bluetooth Hands Free telefon. Cena Accorda Sport GT je 30.800 evra.  




Lightning GT

15 Jun 2007 - 16:21 Noviteti Link

Tesla Roadster dobija novog i opasnog rivala. Naime, britanski Lightning GT je novi predstavnik u kategoriji sportskih automobila na elektropogon i predstavlja realizaciju ambicioznih planova britanske kompanije. Lightning GT pokreću četiri elektro-motora sa ukupnom snagom od čak 700KS. Pritom, svaki motor razvija 750Nm obrtnog momenta, koji je dostupan već od samog starta. Postojaće tri varijante : GT, GTS i GTSE. Poslednja verzija imaće i dodatne baterije pa autonomija iznosi svih 400 km. Još je zanimljiviji podatak da je za punjenje baterija potrebno samo 10 minuta a pažnju privlači i podatak o ubrzanju do 100 km/h, koje iznosi 4 sekunde. Baterije su inače napravljene u firmi Altairnano Inc. Iako se ovde radi o automobilu dugačkom skoro 4,5 a širokom oko 2 metra, masa iznosi samo 1350 kg što je postignuto zahvaljujući karoseriji od karbon fibera i šasije od aliminijuma. Ipak, iako ovo izgleda veoma zanimljivo, biće potrebno sačekati sledeću godinu da bi se uverili u sve tvrdnje proizvođača. Tek tada naime Lightning GT stiže do prvih kupaca. Cena nije saopštena ali se nagađa da bi najskuplja GTSE varzija mogla da košta oko 150.000 funti.




Francuskom magazinu Auto Journal pošlo je za rukom da napravi ove špijunske slike nemaskiranog Citroena C5 druge generacije. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu a njegova redizajnirana verzija ugledala je svetlost dana četiri godine kasnije. Sa dolaskom novih modela poput Forda Mondeo, VW Passata, sada i nove Renault Lagune a uskoro i nove generacije Opel Vectre, Citroen jednostavno nema šta da čeka pa užurbano priprema naslednika svog predstavnika u D segmentu. Prema nekim informacijama, premijera bi mogla da se desi već u septembru ove godine na salonu u Frankfurtu, dok bi prodaja počela u februaru ili martu naredne godine. Novi C5 koristiće produženu platformu bratskog Peugeota 407 dok će se dizajnom oslanjati na već poznate automobile iz Citroenove game kao što su C4, C4 Picasso pa i C6. U Citroenu se nadaju da će novim C5 moći parirati i nemačkim modelima poput Audija A4 ili BMW-a serije 3. Za to bi trebalo da se pobrinu atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, daleko kvalitetnija, prostranija i komfornija unutrašnjost prilično futurističkog izgleda (nudiće više mesta i po širini i po visini), bolje vozne osobine, veća bezbednost i moderni motori. I C5 će imati zanimljiv i originalan detalj u vidu nepokretnog centralnog dela upravljača. Dužina novog C5 bi trebalo da se kreće oko 4,75-4,80 metra (nova Renault Laguna - 4,69, Peugeot 407 - 4,68 metra a VW Passat - 4,77 metra). Kao i dosad, i novi C5 će se nuditi u formi limuzine i karavana, koji u fabrici nazivaju Break. Od motora se zasad pominju dizelaši 1,6 HDi, 2,0 HDi i 2,2 HDi sa 110, 150 i 170KS kao i 2,7 V6 HDiF sa 204KS. Od benzinaca u ponudi bi trebalo da se nađe novi agregat od 1,6 litra, napravljen u saradnji PSA grupacije i nemačkog BMW-a, a koji razvija 120 odnosno sa turbo punjačem 150KS. Kasnije bi trebao da im se pridruži i novi atmosferski benzinac od 2,0 litra i takođe 150 konja. Paletu benzinskih motora zaokružio bi i sada najjači 3,0 litarski V6 sa 207KS. Ako sve bude kao što se priča, sedan verzija pojaviće se u prodaji već u februaru naredne godine a karavan (Break) nekih šest meseci kasnije.



Posle Captive i Epice sa 2,0 litarskim dizel motorom, u Srbiju je stigao još jedan Chevroletov automobil, koga pokreće ovaj agregat. Radi se o modelu Lacetti i to u SW odnosno karavan verziji. Dok kod Captive i Epice ovaj motor razvija 110kW/150KS, Lacetti-ju je namenjena njegova oslabljena verzija, koja raspolaže sa 89kW/121KS (pri 3800 obrt./min.) i 280Nm obrtnog momenta (pri 2000 obrt./min.). Sa ovim motorom Lacetti postiže maksimalnih 186 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi dok prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km (fabrički podatak). Dizel motor se idealno uklopio sa porodičnim karakterom ovog karavana dugačkog 4580, širokog 1725, visokog 1460 mm i teškog 1285 kg. Volumen prtljažnika u osnovi iznosi 400 litara dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na svih 1410 litara. Za kraj i cena. Lacetti karavan 2,0d sa SX paketom opreme (klima, ABS, servo upravljač, radio, elektro paket, vazdušni jastuci) u Srbiji košta 16.810 evra sa PDV-om. Sve to uz garanciju od 3 godine ili 100.000 km pa šta pre istekne. Inače, u GM-u očekuju da će svaki treći prodati Chevrolet u Evropi krajem ove decenije imati pod haubom dizel motor.



Novi Opelov SUV model Antara (čija je prodaja nedavno počela i u Srbiji), već je prošao ekskluzivni "hrom" tretman kod firme Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini hromirani elementi (bul bar i pragovi, sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovoj Antari daju daleko napadniji i dinamičniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji bul bar (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Sportski izgled ove Antare upotpunjuju 18-inčni alu točkovi Cobra Sahara 8Jx18. Za sve ove elemente, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.