home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iako tako ne izgleda na prvi pogled (a ni na drugi !), ovo JESTE novi Nissan X-Trail, koji je inače imao svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi početkom marta ove godine. Iako ga Nissan naziva novim modelom, ipak je i dalje vrlo, vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo, novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora, doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD), komforniju i prostraniju kabinu i bogatiju standardnu opremu. U sve to mogli su protekle nedelje da se uvere i specijalizovani automobilski novinari na prezentaciji u grčkom gradu Janini, blizu granice sa Albanijom. Inače, novi X-Trail je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm, širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685 odnosno 1770 mm-zavisi od krovnih nosača) a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 603 litara (sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na svih 1773 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je i novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovan a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima dok je pozadi provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednjoj osovini, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, ali samo dok brzina ne pređe 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, Bluetooth konekciju, bočne i prozorske vazdušne jastuke, ABS,EBD i BAS sisteme. Kao opcija, na raspolaganju su i satelitska navigacija, kamera za vožnju unazad i Xenon svetla. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 104kW/141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW odnosno 150 i 173KS (sa 320 odnosno 360Nm). Rezervoar za gorivo je zapremine 65 litara dok se potrošnja kreće od 6,2 litra (koliko troši slabiji dizelaš) pa do 7,7 litara na 100 km, koliko "pije" najsnažniji benzinac. Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija. Cena u Srbiji bi, prema prvim informacijama, trebalo da se kreće oko 27.500 evra. Za poređenje, Toyota RAV4 košta od 28.000 evra, Chevrolet Captiva 26.790, Ssangyong Kyron 29.990, Opel Antara 28.500, Honda CRV 30.621, Dodge Nitro 29.990, Kia Sorento takođe od 29.990 evra itd itd.

  





Alfa Romeo je u saradnji sa proizvođačem odeće za nautičare, kompanijom Murphy&Nye, kreirao posebnu ediciju modela 147. Ovu specijalnu Alfu 147 pokreće dizelski 1,9 JTDM motor sa 88kW/120KS a nudi se samo u verziji sa petoro vrata. Odlikuje se ekskluzivnom Light blue Crystal metalik bojom, 17 inčnim alu točkovima i hromiranim završetkom izduvne cevi. Naravno, tu je i neizostavni Murphy&Nye logo, koji se nalazi na B stubu kao i na zadnjem kraju automobila. Unutrašnjost je dobila nova sportska kožna sedišta u kombinaciji dve boje : krem (centralni deo sedišta) i plavoj boji (bočni delovi) uz crveni logo Alfa Romena na naslonima za glavu. I ostatak kabine je u kombinaciji krem i plave boje (oplate vrata i prednji panel) uz dodatak u vidu novih krem patosnica Murphy&Nye. Za kupce, koji žele još više, Alfa nudi i veliku torbu, privezak za ključeve i knjižicu za dokumenta sa Murphy&Nye znakom. U standardnoj opremi ove Alfe 147 nalazi se automatska klima u dve zone, Cruise Control, putni kompjuter, VDC i ASR elektronski sistemi (za elektronsku kontrolu stabilnosti i protiv proklizavanja pogonskih točkova), 6 vazdušnih jastuka, radio/CD plejer sa 6 zvučnika i svetla za maglu. Cena iznosi 24.690 evra. 




Iza ovog naziva krije se novi dizel motor grupacije Fiat, koji se u osnovi bazira na postojećem 1,9 JTD 16v agregatu. Novi Twin Stage Turbo (TST) motor nudiće se u verziji sa 132kW/180 i sa 140kW/190KS ali u oba slučaja ta maksimalna snaga se postiže pri 4000 obrt./min. Isti im je i maksimalni obrtni moment od 400Nm pri 2000 obrt./min. Motor se odlikuje izuzetnim odnosom snage i zapremine (skoro 100KS po litri zapremine), elastičnošću (300Nm je dostupno već pri 1250 obrt./min.), štedljivošću i ekološkom podobnošću (motor naravno već zadovoljava Euro5 standarde). To je postignuto ugradnjom dva turbo punjača, jednog manjeg (radi pri nižim obrtajima motora) i jednim većim, koji se uključuje pri višim režimima rada motora (čime je eliminisana tzv. turbo rupa). Fiat nije saopštio u koje modele će ugrađivati novi motor ali se očekuje da će ga uskoro koristiti novi Bravo i Croma kao i Alfe 147, 159 i GT. Proizvodnja slabije verzije sa 180KS počinje u julu ove a varijante sa 190KS u junu naredne godine.   



U Barseloni se od 9. do 17. juna održava 34. po redu salon automobila (34. Salòn Internacional del Automòvil) i to na površini od oko 250.000 kvadratnih metara. Salon, koji se održava bijenalno, za predstavnike medija je otvorio svoja vrata još 7. juna kako bi novinari mogli na miru da obave svoj posao bez nepotrebnog guranja sa postiocima. Organizatori ove godine očekuju preko 1,2 miliona posetilaca (2005. bilo ih je 1.103.427), koji će za kartu radnim danima morati da izdvoje 12 a vikendom 15 evra. Inače, prva priredba ove vrste je u glavnom gradu Katalonije održana još davne 1919. godine. Ovogodišnji salon u Barseloni ima nekoliko svetskih premijera (Citroen C4 sedan, Kia Picanto, Opel Corsa GSi, Peugeot 207 SW, Seat Altea Freetrack, redizajnirana Toyota Corolla Verso) od kojih su bar tri interesantne i za naše tržište a tu je i 40 lokalnih, španskih premijera među kojima se izdvajaju Aston Martin V8 Vantage Roadster, Audi A5/S5, Audi Q7 6.0 TDI V12, Chevrolet HHR, citroen C-Crosser, Fiat Linea, Fiat Sedici, novi Ford Mondeo, Ford Focus WRC-S, Hyundai i30, Maserati Granturismo, Mazda2, Mazda CX-7, Opel Corsa OPC i koncept GTC, Peugeot 4007, novi Renault Twingo, Smart ForTwo cdi,Volkswagen Golf Variant, Polo i Passat Bluemotion i sportski Passat R36.

 (Dalje)

Pojavile su se nove slike i detaljnije tehničke karakteristike novog Fiata 500, do čije zvanične promocije je ostalo još manje od mesec dana (premijera  4. jula kako bi se obeležilo tačno 50 godina od pojavljivanja originalnog Fiata nuova 500). Kako smo o ovoj reinkarnaciji legendarnog Fiata 500 već više puta opširnije pisali, sada samo o tehničkim karakteristikama. U kabini 3546 mm dugačkog, 1650 mm širokog i 1490 mm visokog automobila sa 2300 mm dugačkim međuosovinskim rastojanjem, ima mesta za 4 osobe dok je volumen prtljažnika 170 litara. Za poređenje Fiat Panda, na čijoj je platformi novi "500" i napravljen, ima 206 litara a naš Jugo takođe raspolaže sa 170 litara korisne zapremine. Paleta motora obuhvata benzince od 1,2 i 1,4 litra kao i 1,3 litarski dizelaš. Manji benzinac 1,2 8v ima 50kW/69KS, postiže maksimalnih 160 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,9 sekundi a troši 5,1 litru goriva na 100 km. Snažniji 1,4 16v benzinac razvija 74kW/100KS, dostiže 182 km/h, ubrzava do stotke za 10,5 sekundi a troši 6,3 litra. Dizelaš 1,3 Mulijet raspolaže sa 55kW/75KS, stiže do 165 km/h, ubrzanje mu do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi a potrošnja svega 4,2 litara dizela na 100 km. Svi motori zadovoljavaju stroge Euro5 standarde. I dalje se pominje 2-cilindrični motor zapremine 900 kubika sa turbo punjačem od 70kW/95KS i 120Nm obrtnog momenta, koji bi se kasnije ugrađivao. Ono što je sigurno, tokom 2008. godine pojaviće se sportska Abarth verzija sa 1,4 litarskim turbo benzincem i oko 150KS a 2009. se očekuje i kabriolet varijanta. Menjači su manuelni, sa 5 i 6 stepeni prenosa. U Fiatu se nadaju da će na EuroNCAP kreš testu osvojiti maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika a da bi to i ostvarili, svi modeli "500" imaće sedam vazdušnih jastuka u standardnoj opremi dok će ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti biti u serijskoj opremi kod 1,4 litarskog benzinca a kod ostalih će moći da se dobije kao opcija. Sve verzije novog "500" imaće standardno točkove od 15 inča a uz doplatu na rapolaganju su i oni od 16 inča (gume dimenzija 185/55 R 15 odnosno 195/45 R 16). Ovde i napomena da je ovo spisak opreme za modele namenjene EU a kakva će biti specifikacija standardne opreme za našu zemlju, još nije poznato. Novi "500" će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Poljskoj ali auto neće biti jeftin kao originalni "500" iz pedesetih godina prošlog veka, koji je bio namenjen širokom krugu kupaca. Naime, cena u Nemačkoj će se kretati od 9990 evra pa naviše. Jednostavno, Fiat je odlučio da novi model nudi kao lifestyle automobil za trendsetere, kojima će ponuditi i široki izbor dodatne opreme za individualizaciju njihovog ljubimca. Bez obzira na cenu, Fiat izgleda ne mora da se brine za sudbinu ovog modela, jer, ako je suditi po nedavnoj ekspresnoj prodaji limitirane serije Open Edition od 500 komada, zainteresovanih ima i više nego što su se u Fiatu nadali. Ipak, pojavila se i informacija u kojoj se pominje i nešto prihvatljivija cena od 8800 evra, koliko bi osnovna verzija trebalo da košta u Italiji.



Audi Q1

9 Jun 2007 - 02:16 Top secret Link

Poznato je da Audi sprema nekoliko novih SUV modela, manjih od aktuelnog Q7 (to su budući Q3 i Q5). Q5 bi trebao da se pojavi već 2008. a Q3 2010. godine. Kako će Q3 izgledati, videli smo nedavno na salonu automobila u Šangaju gde je Audi promovisao studiju Cross Coupe Quattro Concept od koje će budući Q3 preuzeti dobar deo dizajna. Ipak, Nemcima kao da to nije dovoljno pa se ponovo čuju glasine da bi nemački proizvođač mogao 2011. da ponudi kupcima još manji crossover model nazvan Q1. Naime, još u februaru ove godine pojavile su se špekulacije da Audi sprema mali SUV dužine nešto preko 4 metra, koji bi se bazirao na konceptu Steppenwolf iz 2000. godine. Sada se pojavio još jedan crtež mogućeg izgleda tog Audija Q1 (na slici) a koji je objavio nemački magazin AutoBild. Sudeći po ovom renderingu, novi Q1 podseća na pomenuti Steppenwolf, naročito sa strane dok su prednji i zadnji deo modernizovani u maniru aktuelnih Audijevih dizajnerskih rešenja. AutoBild najavljuje da bi osnovna verzija Audija Q1 sa 140KS i prednjim pogonom, mogla da košta oko 23.000 evra.



Citroen je na upravo otvorenom salonu automobila u Barseloni predstavio i sedan verziju modela C4 i time najavio početak prodaje ovog modela i u Evropi za četvrti kvartal ove godine. Prvo je bilo planirano da se ova klasična limuzina prodaje samo u Kini (proizvodi ga Dongfeng pod imenom Citroen C-Triomphe) ali će se od jula ove godine plasirati i u Južnoj Americi a sada, iako to na početku uopšte nije ni bilo planirano, Citroen najavljuje prodaju i u Evropi. I C4 sedan je napravljen na istoj platformi, koju koristi i C4 hatchback ali ipak nudi više mesta za putnike pozadi zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju. Rastojanje između osovina naime kod sedana iznosi 2712 mm a kod hatchbacka 2608 mm. Ukupna dužina je narasla na 4771 mm, širina iznosi 1773, visina 1512 mm dok je prtljažnik zapremine 513 litara. Za poređenje, hatchback je dugačak 4260 mm a ima prtljažnik od 352 litra. Ovde valja primetiti da Citroen u Evropi već ima model C5, koji je veoma sličnih dimenzija kao i nadolazeći C4 sedan iako C5 pripada D segmentu a C4 sedan se bazira na automobilu manjeg C segmenta. Citroen C5 je naime dugačak 4747 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2750 mm i mada ovi modeli ne ciljaju na iste kupce, s razlogom se postavlja pitanje "kanibalizma" u sopstvenoj kući. Ipak, prema prvim najavama, C4 sedan će više biti namenjem kupcima u centralnoj i istočnoj Evropi gde se limuzine više cene a ne onima na zapadu Starog kontinenta. Kako bilo, C4 sedan će u ponudi imati jedan benzinski (1,6 16v) i jedan dizel motor (1,6 HDi), oba sa 80kW/109KS (u Kini se ugrađuje jači 2,0 litarski benzinac sa 108kW/147KS). Kao što se vidi sa slika, izgled prednjeg dela je u potpunosti preslikan sa hatchbacka dok je zadnji kraj totalno nov, i mora se reći, prilično diskutabilnog dizajna. I u kabini sedana je zadržan jedan od detalja, koji karakterišu hatchback varijantu a to je upravljač kod koga je centralni deo fiksiran dok se obruč upravljača okreće u smeru vožnje.




Caparo T1

9 Jun 2007 - 02:10 Noviteti Link

Ovo je Caparo T1, britanski superautomobil, za čiji razvoj su odgovorni inženjeri, koji su učestvovali i u rođenju već odavno legendarnog McLarena F1. Najvažnija karakteristika Capara T1 jeste da nudi skoro isti osećaj vožnje kao i trkački bolid Formule 1 ali je legalno registrovan za običan drumski saobraćaj (a i liči na F1 samo što Caparo ima i krov). Druga karakteristika (ne manje važna) jeste njegova težina od samo 550 kg (!) što u kombinaciji sa sopstveno razvijenim 3,5 litarskim V8 motorom od 425kW/575KS pri 10.500 obrt./min. i 420Nm pri 9000 obrt./min., daje rezultat u odličnom ubrzanju do 60 milja na sat (96 km/h), koje iznosi ispod 2,5 sekunde !! Brzinu od 100 milja na sat (161 km/h) dostiže za 3,5 sekunde. Maksimalna brzina u najnovijem press saopštenju nije saopštena ali je ranije najavljivano da Caparo T1 može postići 200 milja na sat ili 322 km/h. Za malu težinu su zaslužni karoserija i šasija napravljeni od kompozitnih materijala. Takođe, ovo je i prvi serijski automobil, čiji odnos snaga/težina prelazi 1000KS na 1000 kg težine, tačnije ovaj odnos kod Capara T1 iznosi 1045KS na 1000 kg težine !! Dužina iznosi 4066 mm dok je visina samo 1076 mm. Menjač je sekvencijalni sa 6 brzina a veličina rezervoara za gorivo je zapremine 70 litara. Caparo T1 će javnosti zvanično biti predstavljen od 22. do 24. juna, na poznatom događaju Festival of Speed u Goodwoodu. Prvi serijski primerak Capara T1 (ovo na slici je prototip, kojim se vrše poslednja ispitivanja) biće isporučen tokom jula meseca a cena za ovaj ručno izrađen automobil iznosi 280.000 evra. E, to već nije "lagan" iznos...  



Ford Focus WRC-S

8 Jun 2007 - 13:54 Noviteti Link

Ford je na juče otvorenom salonu automobila u Berseloni (traje do 17. juna) promovisao limitiranu seriju Focusa nazvanu WRC-S. Bez obzira na oznaku i na atraktivni izgled, ova posebna edicija nema veze sa Focusom, koji se takmiči u WRC šampionatu, već se bazira na običnom Focusu S sa 2,0 litarskim TDCi dizel motorom (100kW/136KS, 203 km/h, ubrzanje do 100 km/h 9,3 sekunde, potrošnja 5,6 litara). Biće proizvedeno samo 666 komada (zanimljiv broj) ove serije po ceni od 23.895 evra (cena u Španiji). Od standardne verzije, WRC-S se razlikuje po atraktivnim dekorativnim elementima na karoseriji i po bogatijoj opremi dok promena na mehanici nema. Svih 666 komada Focusa WRC-S biće proizvedeno u beloj boji sa crnim dekoracijama na karoseriji, na kojoj će se nalaziti i redni broj svakog proizvedenog primerka. Osim toga, ovaj Focus je dobio i kompletan aero body kit sa Focusa ST (agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, pragovi, zadnji krovni spojler i drugačija maska) pa auto izgleda daleko privlačnije i dinamičnije od običnog Focusa 2,0 TDCi. Unutrašnjost je obogaćena novim sportskim sedištima, alu pedalama i dekorativnim aluminjumskim detaljima. U opremi Focusa WRC-S se nalazi još i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, Bluetooth konekcija, automatska klima u dve zone, tempomat, alu felne od 18 inča i hromirani završetak izduvne cevi.




Toyota je saopštila da je od 1997. do 31. maja ove godine, prodala tačno 1.047.000 svojih hibridnih automobila širom sveta (uključujući i Lexus). Posle one vesti da je Toyota pretekla američki GM po broju prodatih automobila u prvom kvartalu ove godine, evo još jednog razloga za slavlje u japanskoj kompaniji. Tim pre jer su hibridni automobili već postali njihov zaštitni znak. Prvi Toyotin hibridni model (i istovremeno i prvi masovno proizvođen hibrid na svetu) bio je Prius prve generacije, predstavljen u Japanu još 1997. godine. Prodaja Priusa je tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je najveći komercijalni uspeh zabeležen u SAD-u gde je od 2000. do aprila ove godine, kupce našlo čak 541.210 hibridnih vozila. Inače, prošle 2006. je u svetu prodato rekordnih 312.500 komada Toyotinih hibrida. Vremenom je Toyota naravno proširila svoju gamu hibridnih automobila pa danas ponudu čine sledeći modeli : Prius, Estima Hybrid, Alphard Hybrid, Harrier Hybrid, Kluger/Highlander Hybrid, Camry Hybrid i Lexusovi modeli GS450h, RX400h i LS600h. Toyota je 2005. počela i sa proizvodnjom hibrida u Kini a 2006. i u SAD-u, u svojoj fabrici u Kentakiju. Japanci se naravno ne zaustavljaju pa već najavljuju da će duplirati ponudu svojih hibridnih modela kao i to da će prodavati milion (!) hibrida godišnje, počev od 2010.godine. Ambiciozno, ali poznavajući Japance, i sasvim moguće ! 



Wald International je japanski tjuner specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila poput BMW-a serije 7, Bentley-a GT ili Mercedesa S klase. Izgleda da su se u Waldu konačno setili da i u Japanu imaju dovoljno atraktivnu limuzinu najviše klase, koja zaslužuje da se doradi. Naravno, radi se o Lexusu LS460, koji u Waldovoj obradi nosi naziv SF4GK. Japanci su Lexusu LS460 dodali prilično uzdržani aero body kit (novi branici, suknjice sa strane i jedinstveni spojleri napred i nazad) kao i izuzetne Waldove Portofino alu točkove od 20 ili 22 inča. Maska hladnjaka je ofarbana u boju karoserije, u kojoj je i logo Lexusa i koji je Wald zadržao, za razliku od nekih drugih tjunera, koji skidaju znak proizvođača. Ostale promene uključuju manje doterivanje 4,6 litarskog V8 motora (serijski 380KS, 250 km/h, ubrzanje do stotke za 5,7 sekundi) i novi sportski kočioni sistem. Unutrašnjost je bogatija za sportski upravljač, elemente od karbon fibera i originalne Waldove patosnice. 




Posle Corse OPC sa potentnim 1,6 litarskim turbo motorom od 192 konja, iz Opela stiže još jedna sportska varijanta ovog modela, ovog puta sa 150KS i već legendarnom oznakom GSi. Nova Corsa GSi (premijera na salonu automobila u Barseloni od 7.-17. juna) praktično predstavlja oslabljenu verziju Corse OPC jer sa njom deli isti OPC-ov (Opel Performance Center) 1,6 litarski turbo motor samo što snaga kod GSi varijante iznosi 110kW/150KS pri 5000 obrt./min. i 210Nm obrtnog momenta u rasponu od 1800 do 5000 obrt./min. (OPC ima 192KS i 230Nm). Corsa GSi postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,1 sekundu dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,9 litara na 100 km (Corsa OPC-225 km/h, ubrzanje 7,2 sekunde). Vizuelno se Corsa GSi naravno razlikuje od običnih i to po dinamičnijem i moćnijem izgledu za koji su zaslužni agresivniji branici sa integrisanim spojlerima, izraženiji pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi i 17-inčne alu felne. Agilnije upravljanje osigurava spušteno ogibljenje (napred za 18 a pozadi za 15 mm) i serijski ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti. I unutrašnjost je promenjena i to zahvaljujući novim sportskim sedištima sa izraženim bočnim osloncima za telo (crveno/crna kombinacija boja), kožnim upravljačem sa crvenim donjim delom, crvenim sigurnosnim pojasevima i alu pedalama. U samom Opelu naglašavaju da Corsa GSi, iako kompaktnih dimenzija, nudi impresivne performanse, zabavu u vožnji i dobar odnos uloženo/dobijeno. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće vreme i prvi rezultati prodaje.




Opel Corsa SUV

7 Jun 2007 - 00:59 Top secret Link

Britanski AutoExpress (www.autoexpress.co.uk) najavljuje još jedan manji off-road model sa integralnim pogonom, ovog puta iz Opela i to za 2010. godinu. Neka vas ne buni znak Vauxhalla na ovom crtežu jer će se Corsa SUV pojaviti i kao Opel i kao Vauxhall a obe pomenute kompanije su ionako u vlasništvu američkog GM-a. Ukratko, stiže Corsa SUV sa kojom Opel planira proširenje svoje game vozila i to u segmentu, koji poslednjih godina beleži konstantan rast prodaje i tržišnog učešća. U Opelu predviđaju godišnju prodaju od 120.000 primeraka Corse SUV a glavni konkurenti će joj biti aktuelni Fiat Sedici, Suzuki SX4 i buduća Ford Fiesta SUV. Mogući i prilično robustan i šminkerski izgled (povišen klirens, veći točkovi, moćniji branici, svetla za maglu, proširenja blatobrana, novi pragovi, krovni nosači) vidite na ovim crtežima iz AutoExpressa. Ovde i napomena da će na bazi Corse SUV i Chevrolet i Daewoo napraviti svoje verzije manjih SUV modela. Sva tri proizvođača koristiće istu GM-ovu platformu namenjenu manjim modelima iz ovog giganta, na kojoj će se bazirati i nova Opel Meriva, o kojoj smo pisali pre neki dan. Osim varijante sa 4x4 pogonom, Opel će kupcima ponuditi i verziju sa pogonom samo na prednjoj osovini kao konkurenta modelima poput VW CrossPola i Škode Roomster Scout, koji takođe raspolažu samo sa 2WD pogonom. Corsu SUV pokretaće poboljšani agregati iz aktuelne Corsine palete (uključujući i 1,3 i 1,7 CDTI dizelaše), koji će uz primerenu ekonomičnost i solidne performanse zadovoljavati nove i znatno strožije ekološke standarde. Već je potvrđeno da će se Corsa SUV proizvoditi u GM-ovoj fabrici u belgijskom Antverpenu dok se prva prezentacija može očekivati na jednom od većih auto salona tokom 2009. godine ali će prodaja početi  2010.godine.




Prema pisanju nemačkog magazina Auto Zeitung (odakle je i ovaj crtež), Porsche pored nove coupe-limuzine Panamere sa 4 vrata, razvija i naslednika nekadašnjeg modela 928 (proizvodio se između 1977 i 1995. godine), koji bi u stvari bio coupe verzija Panamere i koji bi naravno koristio njenu platformu. Kako se saznaje, novi sportski coupe sa 2+2 mesta (zasad mu se ne zna ime) pojaviće se veoma brzo posle premijere Panamere, koja se očekuje krajem 2008. kao model za 2009.-tu. Novi 928 bi imao napred smešten V8 motor (navodno je isključena mogućnost ugradnje nekog velikog V12 agregata) a snaga bi se na podlogu prenosila preko zadnjih točkova. Iako još nema "konkretnijih" dokaza o nekom prototipu novog 928, lovci na novitete su pre nekoliko meseci na Porscheovom test centru u Nemačkoj, ipak primetili i slikali neobično vozilo sa karoserijom starog 928, koji je naravno bio debelo maskiran. Da li je to stvarno bio prototip novog 928, do danas nije poznato. Ipak, ovaj najnoviji članak iz Auto Zeitunga nije i prvi u kome se pominje glasina o nasledniku nekadašnjeg 928. Naime, početkom 2006. je američki Road and Track najavio reinkarnaciju modela 928 za 2010. godinu i to na osnovi Panamere. Dakle, i Road and Track i Auto Zeitung imaju veoma slične informacije o ovom automobilu a još je zanimljivije da niko iz Porschea nije uopšte demantovao ove najnovije glasine Auto Zeitunga. Ovde treba podsetiti da je šef nemačke kompanije Wendelin Wiedeking, još 2003. najavio mogućnost proizvodnje novog 2+2 coupea a prema Auto Zeitungu upravo je Panamera sa 2 vrata taj coupe, koji je pre 4 godine pominjao Wiedeking. Ako Porsche stvarno namerava da proizvede novi 928, deluje veoma logično da zbog smanjenja troškova razvoja, auto koristi istu platformu kao i buduća Panamera.



Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)

KRAGUJEVAC - U kragujevačkoj fabrici automobila roboti su juče sastavili prvu karoseriju srpskog „punta“, to jest „zastave 10“. Nove linije, u koje je uloženo 14,7 miliona evra, do kraja meseca će proizvesti prvu probnu seriju od 96 ovih automobila.
Kako je za „Blic“ izjavio Zoran Bogdanović, direktor „Zastave auto“, u julu će se proizvodnja ovog modela povećati na 192, dok će već u avgustu sa nove montažne trake sići 400 „desetki“. Na ovom poslu, koji označava novi početak domaće automobilske industrije, biće angažovano 240 najboljih radnika iz sadašnje fabrike automobila. Iz Italije su vozovima već dopremljeni delovi za montažu 400 automobila. Preuzimanje montaže „punta“ se pokazalo kao pun pogodak, jer je „taj automobil i dalje tražen u Evropi, pa je „Fijat“ njegovu proizvodnju, koja je trebalo da se obustavi 2006. godine, produžio do 2010. godine“.
- U opremu za sklapanje karoserije smo uložili četiri miliona evra. Deo je iz „Fijata“, koji je potpuno obnovljen i repariran, dok je glavna linija potpuno nova, iz italijanske firme „Komau“, i potpuno robotizovana. Reč je o najmodernijoj tehnologiji, kakvu koristi i „Mercedes“. Svakih pet minuta će iz „Zastave“ izlaziti po jedan domaći „punto“ - kaže Bogdanović. Da će kvalitet domaćeg „punta“ biti besprekoran garantuje i oprema kupljena od nemačkog „Cajsa“, koju u jugoistočnoj Evropi nema niko. Ona će, kako kažu inženjeri iz „Zastave“, digitalnom tehnologijom meriti dimenzije i geometriju svih sklopova, i ukazivati na sitnije greške. Uz to, montirana je i američka mašina za kontrolisanje točkova, farova, elektronike i voznih karakteristika automobila, koja ima deset kamera i lasera. Do sada je 80 firmi iz Srbije pokazalo interesovanje da prave delove za domaći „punto“. U isto vreme, hrvatski preduzetnici su sami došli u „Zastavu“ i već su na pragu saradnje. Pre svega, nekadašnja „Jugoplastika“, danas „Plastik“ iz Solina će raditi instrument-table, spojlere, branike, krov i bočne stranice za „zastavu 10“. Tu je i „Munja“ iz Zagreba koja će isporučivati akumulatore, dok je izvesno da će „Lipik“ praviti sva stakla. Domaći proizvođači koji će raditi u ovom poslu su, za sada, „Poliester“ iz Priboja.
- Sa „Fijatom“ pregovaramo o proširenju tržišta na kome ćemo prodavati naša vozila. Do sada je dogovoreno da pokrivamo Hrvatsku, Bosnu, Crnu Goru, Makedoniju, Bugarsku, Rumuniju i Albaniju. U Srbiji ne može da se proda više od 6.000 „zastava 10“ godišnje, a na našoj liniji može da se napravi mesečno 800 tih vozila. Ako dobijemo dozvolu da prodajemo „punto“ i van regiona, pravićemo i 20.000 ovih vozila godišnje. Cena „zastave 10“ je, u osnovnom modelu, 7.749 evra sa PDV-om. Najskuplji model, sa svom dodatnom opremom, uz putni računar, klima-uređaj, branicima u bojama vozila, i drugim pikanterijama košta 9.624 evra.

autor : Nebojša Radišić, foto : Blic