Citroen C5 II Break
Pre dve nedelje pojavile su se prve nezvanične slike potpuno nemaskiranog Citroena C5 druge generacije u sedan verziji (fotografije je objavio francuski magazin Auto Journal). Kako lovci na novitete ne miruju, sada smo u prilici da vidimo rezultat njihovog najnovijeg rada, tačnije špijunske slike novog C5 u Break odnosno karavan varijanti karoserije (ovoga puta slike su iz drugog francuskog magazina - Auto Plus). Po sadašnjim informacijama, Break bi trebao da se pojavi na tržištu nekih šest meseci posle sedan vezije C5, koji će svoju svetsku premijeru imati na septembarskom salonu u Frankfurtu. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu a karavan tokom sledeće 2001. dok su oba doživela redizajn 2004. Novi C5 koristiće produženu platformu bratskog Peugeota 407 dok će se dizajnom oslanjati na već poznate automobile iz Citroenove game kao što su C4, C4 Picasso pa i C6. C5 Break donosi atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika (sada bez onih karakteristističnih vertikalnih svetala pozadi), prostraniju i komforniju unutrašnjost (i C5 će imati upravljač sa nepokretnim centralnim dela upravljača), bolje vozne osobine, veću bezbednost i moderne motore. Dužina novog C5 bi trebalo da se kreće oko 4,75-4,80 metra (nova Renault Laguna - 4,69, Peugeot 407 - 4,68 metra a VW Passat - 4,77 metra). Od motora se za Break zasad pominju dizelaši 2,0 HDi i 2,2 HDi sa 138 odnosno 170KS kao i 2,7 V6 HDiF sa 215KS. Od benzinaca novost u ponudi bi trebali da budu novi agregat od 1,6 litra (napravljen u saradnji PSA grupacije i nemačkog BMW-a), koji razvija 120 odnosno sa turbo punjačem 150KS kao i novi atmosferski benzinac od 2,0 litra sa 150 konja. Paletu benzinskih motora zaokružio bi i 3,0 litarski V6 agregat.
Dacia Logan MCV 1,6 16V Laureate
Izvor : www.blic.co.yu
Oznaka MCV predstavlja marketinšku igru koja sjajno ističe potencijale rumunskog karavana. Umesto slova P iz skraćenice MPV (Multi Purpose Vehicle) za višenamenska vozila, upotrebljeno je slovo C (Convivial) čime se čitava priča preusmerava na gostoljubivost. A pod njom se podrazumeva komotan smeštaj sedam odraslih osoba i veliki broj kombinacija na temu broj putnika/količina prtljaga. Logan MCV s limuzinom deli zajedničku platformu, motore, prednji deo karoserije i vozačko okruženje. Međuosovinsko rastojanje uvećano je na 2.903 milimetra, što je za čak 270 mm više u odnosu na baznu varijantu. Kada se na to doda i pozamašna karoserija, dužine 4.450 i visine 1.674 mm, postaje jasno da ovaj „rumun“ konkuriše čitavom spektru vozila. Maksimalno dozvoljena nosivost od čak 615 kilograma i prtljažni prostor, koji varira od 198 (sa sedam sedišta) do čak 2.350 litara (s dva), direktno suprotstavljaju MCV manjim privrednim vozilima. O kakvoj ponudi je reč možda najbolje govori podatak da zapremina tovarnog dela sa pet sedišta u upotrebi iznosi neverovatnih 700 litara! Veliki transportni potencijal jedan je od glavnih razloga što su za karavan izvodnicu Logana najzainteresovanije firme i specijalizovane službe. Pogotovu kada se u obzir uzme povoljna nabavna cena. Da MCV nije samo transporter pokazuje i niz detalja kojima su njegovi tvorci pokušali da maskiraju realno skromno okruženje. Velika visina krova omogućila je ugradnju police iznad srednje klupe (!), a putnicima u zadnjem redu sedišta namenjeni su ne samo držači za čaše, već i flaše na bočnim oplatama. Tu je i jednostavan mehanizam preklapanja sedišta i mrežice za odlaganje stvari u prtljažniku, a kao jasan signal da se nalazite u ekonomskoj klasi javljaju se nosači koji neprijatno štrče iz poda i otežavaju pakovanje u proširenom prtljažniku. Tu su i druge, dobro poznate uštede s kojima smo se upoznali još u limuzini kao što su, na primer, izostavljanje duplih komandi za prozore i imitacija ručica na vratima (izvedene iz oplate). Ni upravljač ne može da se podešava po visini, a „umetnički dojam“ kvare i dvodelna peta vrata koja više priliče nekom kombiju nego karavanu. Pri tom samo jedno krilo ima brisač stakla, tako da je vidljivost po lošim vremenskim uslovima znatno otežana. Tome doprinose i ogromni nasloni za glave, pa bi bilo dobro da se na spisku doplata nađu i parking senzori, ali to je za sada u Daciji sanak pusti. Automobili poput MCV-a stvoreni su za savremene turbo dizele, ali je test automobil pokazao da ni kombinacija sa šesnaestoventilskim benzincem od 1,6 l nije loša. Pogotovu za duža putovanja gde do izražaja dolazi snaga motora. S dva bregasta vratila u glavi i elektronskom kontrolom ubrizgavanja, Renaultov motor dostiže snagu od 105 konja, što je sasvim dovoljno za pristojnu putnu brzinu i solidna ubrzanja. Niko od ovog automobila i ne očekuje da deli lekcije na putu, ali treba istaći da nije ni inferioran - bar ne onoliko koliko bi se dalo zaključiti na osnovu njegove ogromne pojave. Potrošnja goriva je na nivou od oko devet litara na 100 kilometara pređenog puta, ali snažno pritiskanje papučice gasa pod maksimalnim opterećenjem ume da podigne prosek i na 13 l/100 km. Takve situacije, međutim, zaista su retke s MCV-om koji najviše nudi u tečnoj i umerenoj vožnji.
Za cenu od 13.500 evra s kompletnom ponuđenom opremom, realno, više ne može ni da se očekuje. A upravo taj odnos plaćeno/dobijeno jedan je od glavnih razloga što je Dacia postala respektabilan proizvođač. Logan MCV to na najbolji način potvrđuje.
Cena i oprema test automobila :
Dacia Logan MCV 1.6 16V Laureate: ABS i EBD (+476), dva vazdušna jastuka, servo upravljač, manuelni klima-uređaj (+729 E), svetla za maglu napred i nazad, vozačko sedište podesivo po visini, podešavanje sedišta u lumbalnom delu (vozačkog), radio-CD-MP3 s četiri zvučnika, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, elektropodizači prozora u svim vratima, tonirana stakla s UV filterom, „aluminijumske“ aplikacije u enterijeru, osvetljenje u prtljažnom prostoru, grejanje i električno podešavanje spoljašnih ogledala, putni računar, imobilizator, krovni nosači, aluminijumski naplaci (+357 E), metalik boja (+327 E), sedam sedišta... Cena vozila s uračunatim PDV-om je 13.489 evra.
Povoljnije do Škode i Seata
Prodavci Škode i Seata u Srbiji nude nekoliko novih povoljnosti i popusta prilikom kupovine ovih vozila. Tako svi Škodini modeli (sem nove Fabije) mogu da se kupe na lizing bez kamate, uz 30 do 40 odsto učešća. To je rezultat saradnje ovlašćenog dilera čeških automobila, firme Auto Čačak (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel. 011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), i finansijske kuće Hypo leasing. Auto Čačak nastavlja i sa popustima na sve Škodine modele (opet izuzimajući novu Fabiju) ali za kupce, koji kupuju za gotovinu (sniženje iznosi od 5 do 7 odsto, u zavisnosti od modela). Što se Seata tiče (Porsche SCG, Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, www.seat-scg.com), od 1. do 31. jula trajaće nova kampanja prodavaca ove marke, u kojoj će svi modeli Ibize i Cordobe (bez obzira na motor i paket opreme) biti jeftiniji za 4 odsto.
BMW će na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu i zvanično predstaviti blago osveženu seriju 6 ( u coupe i cabrio varijanti), koja će po prvi put dobiti i dizel agregat sa 286KS. Što se spoljašnjeg izgleda tiče, iako "šestica" i dalje izgleda dovoljno sveže, u BMW-u su ipak za sezonu 2007./2008. doterali nekoliko detalja i to u vidu promenjenih branika (napred sa širim otvorima za vazduh i svetlima za maglu pomaknutim više u uglove), doteranim svetlima sa žmigavcima u LED tehnologiji, modifikovanog spojlera na prtljažniku (više konkavnog oblika) sa integrisanim trećim kočionim svetlom (takođe LED) i drugačijih alu felni. Ako sve ovo ne vidite ni na prvi, ni na drugi pogled, ne bojte se, niste jedini jer su promene zaista blage. Unutrašnjost je doterana rafiniranim i kvalitetnijim materijalima, novim bojama, novim dugmetom za upravlajnje i-Drive sistema dok je na kožnim sedištima u kabrioletu upotrebljena Sun Reflective tehnologija za odbijanje sunčevih zraka. Ostatak novosti na obnovljenoj "šestici" svodi se na tehničke inovacije poput Efficient Dynamics tehologije za štednju goriva (sa funkcijom regeneracije kočione energije) i bezbednosnim sistemima kao što su npr. Lane Departure Warning (vibracijama na volanu upozorava vozača da je prešao liniju na putu), BMW Night Vision (u stvari kamera, koja noću pomaže da se ranije "detektuju" ljudi, životinje i objekti), Head-Up displej (prikazuje najvažnije informacije na vetrobranu, tačno ispred vozača) a tu je i aktivni Cruise Control sa Stop & Go funkcijom. Ipak, glavna stvar se krije ispod poklopca motora. To je 3,0 litarski dizelaš sa 6 cilindara i dva turbo punjača, koji razvija 210kW/286KS i 580Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750-2250 obrt./min.). U paru sa automatskim 6-stepenim menjačem, motor će se brinuti za odlične performanse obnovljene "šestice". Naime, 635d coupe će do 100 km/h ubrzavati za odličnih 6,3 sekunde (cabrio 6,6 sekundi) dok je nažalost maksimalna brzina obe karoserijske verzije limitirana na 250 km/h. Iako potrošnja onima, koji imaju para za ovakav BMW i nije najvažnija stavka u životu, ipak da pomenemo da će BMW 635d prosečno trošiti 6,9 litara na 100 km (cabrio 7,2 litra). Jednostavno, spoj odličnih performansi, stila i ekonomičnosti. Ima li nešto bolje ? Možda i ima. Za one, koji i dalje preferiraju benzince, BMW nudi i model 630i (3,0 litarski benzinac, pojačan na 272KS i 320Nm), koji do 100 km/h ubrzava za 6,2 sekunde i elektronski limitiranih 250 km/h dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,9 litara na 100 km. Paletu motora "nove" serije 6 čine još postojeći 4,8 L V8 motor sa 367KS za model 650i i 5,0 L V10 sa 507KS za sportski M6. Model 650i se serijski oprema 6-stepenim manuelnim menjačem dok se kao besplatna (!) opcija nudi i novi 6-stepeni automatik (Sports Automatic transmission). Sa svim ovim promenama BMW se nada još većem uspehu ovog Grand Turismo 2+2 coupea, koji je do sada proizveden u 75.500 primeraka.
Otkriven BMW serije 1 coupe
Evo konačno i prvih (naravno špijunskih) slika potpuno nemaskiranog BMW-a serije 1 u coupe varijanti, uključujući i zadnji deo, čiji izgled je BMW dosad krio "ko zmija noge". Osim diskutabilnog dizajnerskog rešenja celog zadnjeg kraja (komentari na netu su prilični oštri i puni "neodobravanja"), pažnju u stvari najviše privlači oznaka 135i, koja označava da se pod prednjim poklopcem krije i snažni tvin-turbo motor od 3,0 litra i 225kW/306KS. Od ostalih motora, koji će se ugrađivati u ovaj model, očekuju se benzinski 3,0 litarski za model 130Ci sa 265KS i 315Nm, 2,0 litarski za 120Ci sa 170KS i 210Nm. kao i 2,0 litarski dizel sa 177KS i 350Nm (model 120Cd) i 204KS i 400Nm za verziju 123Cd. Kasnije bi možda mogli da se pojave i slabiji 118Ci (143KS i 190Nm) i 118Cd sa takođe 143KS ali i 300Nm. Ovaj coupe biće zvanično predstavljen u septembru na salonu u Frankfurtu (mada se fabričko press saopštenje i zvanične slike očekuju već početkom jula) a tokom 2008. godine stiže i kabrio varijanta.
Novi Ford Ka
Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka deliće platformu sa novim Fiatom 500 ali će se pojaviti na tržištu godinu dana kasnije u odnosu na svog italijanskog rođaka, negde u drugoj polovini 2008. Kako će novi Ka izgledati, vidimo na ovim najnovijim crtežima iz nemačkog AutoBilda. Sudeći prema njima, budući Ka u osnovi zadržava zaobljene linije prednjeg dela kao i aktuelni model ali dobija nova prednja svetla, koja "prate" poklopac motora. Novi prednji branik sa integrisanim svetlima za maglu i velika maska hladnjaka, brinu se za prilično agresivan izgled, čemu doprinose i točkovi smešeteni na same uglove karoserije i kratki prepusti. Paleta motora novog Ka obuhvataće i 1,4 litarski agregat sa mogućih 150KS za sportsku ST verziju (ovde i podsećanje da je britanski AutoExpress ranije najavio da će novi Ka ST imati oko 120 konja). Kao i Fiat 500, i Ford Ka će se proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Poljskoj.
Otvoren novi Hyundai centar
U Beogradu je otvoren još jedan prodajno-servisni centar južnokorejskog Hyundaija – Ehom Auto, koji predstavlja najveći ovakav centar za Hyundai u Srbiji (veličine 3000 kvadrata), a nalazi se u ulici Svetog Nikole 43. U sklopu centra nalaze se izložbeni salon automobila sa najnovijim modelima ovog proizvođača i servis površine 600 kvadrata. Ovim novim objektom, Hyundai Auto d.o.o. (generalni zastupnik Hyundaija za Srbiju, tel: 011/3283-274 i 3283-167, www.hyundai-auto.co.yu), proširio je svoju prodajno-servisnu mrežu, koja sada broji 18 članova. Da podsetimo da su ove godine već otvoreni i Hyundai centri u Beogradu, Novom Sadu, Kraljevu i Kragujevcu.
Ovo je Mini Clubman
Konačno su se pojavile fotografije potpuno nemaskiranog i toliko očekivanog Minija Clubman (napravljene tokom snimanja reklame za ovaj novi Mini). Ono što se naziralo na onim ranijim fotkama, definitivno je potvrđeno ovim novim – Mini Clubman imaće manja, pomoćna vrata (prva slika) za lakši ulazak na zadnja sedišta sa suvozačeve strane (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), produženo zadnje bočno staklo sa vozačeve strane dok će se zadnja vrata otvarati iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari produženo međuosovinsko rastojanje (više mesta za putnike pozadi i prtljažnik) i povećane staklene površine. Pažnju privlače plastični elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Tu su i dve izduvne cevi integrisane u zadnji branik i povećani panoramski stakleni krov. To je ono što se vidi sa ovih slika a za više detalja moraćemo da sačakamo na zvanične fabričke podatke (kao i na slike produženog zadnjeg dela kabine), koji bi trebalo da budu obelodanjeni već početkom jula. Mada će zvanična svetska promocija Clubmana biti tek u septembru na salonu u Frankfurtu (prodaja startuje u novembru), ljudi iz Minija su odličili da Clubman predstave i na Mini United skupu fanova, čime se žele odužiti ljubiteljima Minija na njihovoj dugogodišnjoj vernosti. Ipak, sam čin ove prezentacije biće zatvoren za javnost. Što se palete motora tiče, Clubman će pokretati isti agregati kao i hatchback verziju, osim najmanjeg 1,4 litarskog sa 95KS. Dakle, u ponudi bi trebalo da budu verzije Cooper sa 1,6 litarskim motorom od 120KS, Cooper S sa 1,6 L turbo agregatom sa 175KS i 1,6 L dizel sa 110KS. Sa uvođenjem Clubmana u ponudu, paleta Minija će narasti na 4 modela (Cooper, Cooper D, Cooper S i naravno Clubman) a zbog očekivane veće potražnje u budućnosti, BMW (vlasnik Minija) planira da predstavi i SUV verziju (interno se naziva Colorado) kao i to da deo proizvodnje preseli u austrijsku fabriku Magna, o čemu smo već pisali.
Nedavno smo pisali o početku proizvodnje Logana u Brazilu (Renaultova fabrika u gradu Kuritiba sa kapacitetom od 200.000 automobila godišnje) i napomenuli da će se Logani proizvedeni u toj fabrici izvoziti i na meksičko tržište ali kao Nissan, čime se nastavlja ekspanzija ovog jeftinog automobila. Tada nisu bili poznati detaljniji podaci o motorima i imenu pod kojim će se Logan prodavati u Meksiku ali je i ta "misterija" otkrivena pre neki dan kada je meksička filijala japanskog Nissana (Nissan Mexicana) promovisala novi model nazvan Nissan Aprio. Iako Nissan ima svoju fabriku u Meksiku (proizvode modele Tiida i Platina), Logan će se za meksičko tržište ipak proizvoditi u pomenutoj Renaultovoj fabrici što predstavlja samo još jedan dobar primer kako se u praksi sprovodi uspešna saradnja Ranault-Nissan alijanse. Kako bilo, Nissan Aprio, bar zasad, pokreće samo 1,6 litarski benzinac sa 103KS (evropska verzija 105 konja) uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem dok se za 2008. godinu najavljuje i automatik. Dizajnerske promene u odnosu na Daciu/Renault Logan svode se na novu masku sa značkom Nissana, prednji branik sa modifikovanim otvorom za vazduh i malo promenjenu unutrašnjost sa drugačijim upravljačem i doteranu centralnu konzolu. Inače, Logan je od 2004. godine do danas prodat u preko 450.000 primeraka a proizvodi se u Rumuniji, Rusiji, Maroku, Indiji (kao Mahindra-Renault Logan), Brazilu a uskoro i u Iranu.
Novi Lancer je Mitsubishi predstavio još u januaru ove godine na salonu u Detroitu a sada stiže i zvanična najava iz japanske kompanije da će premijera evropske varijante biti na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Osim novog i daleko atraktivnijeg spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda (konačno !), novi Lancer privlači pažnju i novom tzv. globalnom platformom, koju već koriste novi Outlander i MPV model Delica D5, a kasnije će poslužiti za još nekoliko novih Mitsubishijevih automobila. Za privlačniji izgled (dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo, duže međuosovinsko rastojanje, široki trag točkova, velika prednja maska i "opaki" farovi), zaslužan je Mitsubishijev Evropski dizajn studio u Treburu, blizu Frankfurta a kao osnova su poslužili uspešni koncept automobili Concept-Sportback (predstavljen u Frankfurtu 2005.) i Concept –X (salon u Tokiju iste 2005.), koji su takođe dizajnirani u Evropi. Ukratko mnogo, mnogo bolje rešenje u odnosu na konzervativnog i beznadežno dosadnog prethodnika koji sada izgleda još više zastarelo (da ne bude zabune, ovo se odnosi na obični Lancer a ne na EVO verziju). U novi Lancer (dužine 4570 mm, širine 1760 mm) će se ugrađivati sledeći motori : benzinci su 1,5 L DOHC MIVEC (110KS), 1,8 L DOHC MIVEC sa 144KS i 2,0 L Turbo MIVEC (pokretaće budući Lancer Evolution ali će njegova snaga biti saopštena naknadno mada se pretpostavlja da se radi o 300 konja) dok je od dizelaša zastupljen samo 2,0 litarski VW-ov agregat sa 140KS. Mitsubishi najavljuje da će kasnije biti na raspolaganju još nekoliko motora ali se u ovom trenutku ne precizira i koji. U zavisnosti od motora, u Lancer će se ugrađivati 5 i 6-stepeni manuelni menjači, CVT transmisija, 4-stepeni automatik i 6-stepeni automatizovani manuelni menjač. Osim sedan verzije, koja će se u Evropi naći u prodaji krajem ove godine, tokom 2008. stižu i Lancer Evolution X kao i potpuno novi Lancer Sportback, tačnije Lancer u hatchback formi sa 5 vrata. Mitsubishi najavljuje da će ovaj poslednji preuzeti oblik sa istoimenog koncepta iz 2005. godine i da će imati bočni profil u stilu nekog coupe automobila. U svakom slučaju, novi Lancer će u Evropi tražiti kupce među ljudima, koji od svog automobila zahtevaju dinamičnost, pouzdanost i kvalitet a da pri tom odnos plaćeno/dobijeno bude i više nego zadovoljavajući.
Evo još jedne prerade Mercedesa CLS u režiji tjuning kuće ASMA. Ovoga puta radi se o zaista ekstravagantnoj obradi ovog coupe modela sa 4 vrata. Novi Shark II body kit za poboljšanje izgleda eksterijera možda i deluje pomalo nestvarno (kao iz nekog SF filma) ali i izuzetno efikasno stavlja do znanja o čemu se to ovde radi. Prvo naravno upada u oči ogromna prednja maska sa tačno 10 hromiranih i horizontalno poređanih lajsni. To ipak nije dovoljno, pa su dodati novi prednji branik, blatobrani sa otvorima za vazduh, širi pragovi i novi zadnji branik ispod koga se nalaze 4 pravougaone izduvne cevi. Ni tu nije kraj pa ASMA za ovaj Mercedes CLS, osim posebnog modula za jednostavno spuštanje automobila za 35 mm, nudi i zaista široku paletu 20-inčnih točkova sa 8 ili više krakova i to u srebrnoj ili crnoj boji (gume su širine 255 mm napred odnosno 285 mm nazad). ASMA za kasnije najavljuje i komplet novih opruga i amortizera kao i sportsko, još tvrđe podešeno ogibljenje.
Nekoliko meseci posle predstavljanja doteranog Jaguara XJ, blagi redizajn je doživeo i njegov luksuzniji brat, Daimler Super Eight. Osim još veće ekskluzivnosti i izraženije indvidualnosti, Daimler se od brata Jaguara razlikuje i po dimenzijama, odnosno dužem međuosovinskom rastojanju i prostranijoj i komfornijoj kabini, naročito u zadnjem delu. Spoljašnjost Super Eighta je za novu prodajnu sezonu osvežena novim branicima (napred sa primetno velikim otvorom za vazduh), doteranim prednjim grilom, novim točkovima (19-inčni Vela su standard a 20-inčni Sepang opcija) i svetlima za maglu dok se hromirani okviri zadnjih svetala i otvori za vazduh na blatobranima idealno uklapaju sa ukupno šest raspoloživih boja karoserije (karoserija takođe od aluminijuma kao kod Jaguara XJ). Ipak, najvažniji deo ovog i uopšte ovakvih automobila, jeste unutrašnjost. Osim već pomenute prostranosti i komfora (vazdušno ogibljenje), putnicima su na raspolaganju najkvalitetnija koža i drvo, klima u 4 zone, kontrolni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom (osetljivim na dodir), kojim se kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, audio sistem, Bluetooth konekcijom, DVD plejer i TV tjuner (vrhunski kvalitet se naravno podrazumeva). Motor koji pokreće ovaj Daimler je 4,2 litarski V8 sa 395KS, uparen sa 6-stepenom automatskom transmisijom. Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h dok ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 5 sekundi. Za bezbednost putnika, osim neizbežnih vazdušnih jastuka, brinu se i elektronski sistemi poput EBA (pomoć pri naglom kočenju) i DSC (dinamička kontrola stabilnosti).
Nova Toyota Land Cruiser 100 za 2008.
Ove slike prikazuju konačni izgled nove Toyote Land Cruiser 100, čiji je nemaskirani prototip uhvaćen na testiranju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Kao što se i pretpostavljalo prilikom prezentacije novog Lexusa LX570 pre nekoliko meseci na salonu u Njujorku, nova Toyotina "krstarica" će izgledom biti veoma slična pomenutom Lexusu, naročito sa strane dok će se prednji kraj naravno najviše razlikovati i to zahvaljujući, pre svega, velikoj rešetki hladnjaka. Kao i Lexus LX570, i Land Cruiser 100 će zahvaljujući većim dimenzijama, nuditi više mesta u luksuznijoj i udobnijoj unutrašnjosti i bolje vozne osobine. Priča se i da su Toyotini inženjeri razvili novo vazdušno ogibljenje, koje će biti u mogućnosti da automatski diže i spušta vozilo u zavisnosti od uslova na putu. Nekih preciznijih podataka o motorima još nema, ali se pominju (bar za američko tržište) benzinci 4,0 V6 (183kW/249KS) i 4,7 V8 sa 210kW/286KS. Kasnije bi trebao da se ugrađuje i novi 5,7 litarski V8 agregat sa 381KS iz toliko pominjanog Lexusa LX570 (u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem). U Evropi će se pojaviti i sa novim 4,5 litarskim V8 dizelašem (još se ne zna da li će se i dalje ugrađivati aktuelni 4,2 litarski 6-cilindrični turbo-dizel od 150kW/204KS). Novi Toyotin full-size SUV imaće svetsku premijeru krajem godine na salonu u Tokiju ali se prodaja očekuje tek sredinom naredne.
Henrik Fisker, bivši dizajner u britanskom Aston Martinu, 2005. godine je u Kaliforniji osnovao kompaniju Fisker Coachbuild a ovih dana je na Beverli Hilsu kupcu isporučio prvi automobil. Radi se o modelu Fisker Latigo CS V10 coupe, prvom u nizu iz ekskluzivne serije od samo 150 komada. Latigo se bazira na BMW-u serije 6 (što se vidi i po bočnoj silueti i obliku krovu) dok je izgled prednjeg i zadnjeg kraja potpuno nov. Latigo CS 10 coupe koristi i BMW-ov 5,0 litarski V10 motor iz modela M6 ali koji umesto serijskih 373kW/507KS ovde raspolaže sa svih 476 kW ili 648 konja, što je dovoljno da Latigo CS V10 coupe postigne 60 milja na sat (96 km/h) za samo 3,9 sekunde (za poređenje BMW-u M6 za istu "disciplinu" treba 4,6 sekundi). Cene se kreću od 199.000 dolara za Latigo V8 sa motorom od 270kW/367KS iz BMW-a 650Ci pa sve do 304.000 dolara, koliko košta Latigo CS 10 Convertible. Osim Latiga, Fisker proizvodi još jedan automobil, nazvan Tramonto, koji se bazira na Mercedesovom modelu SL55 AMG (pokreće ga 5,4 litarski V8 agregat sa 363kW/494KS i 449kW/610KS).
Za samo 2045 evra i vaš Passat može da izgleda ovako opako i monstruozno kao na slici. Nemački tjuner Pro Street za tu sumu naime nudi aero body kit "xtr-racing line", koji sadrži ogromnu (ali stvarno ogromnu) prednju masku a la Audi A8, nove branike i spojlere, veće pragove, proširenja blatobrana, atraktivnije točkove zanimljivog dizajna i zadnje krilo na poklopcu prtljažnika.