home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Rolls Royce je predstavio limitiranu verziju svog modela Phantom sa imenom Silver, kojom će obeležiti 100 godina legendarnog modela Silver Ghost (proizvodeno 6000 komada od 1907. do 1925. godine). Silver edicija biće proizvedena u samo 25 primeraka a karakterišu je jedinstvena metalik boja, nazvana Metallic Ghost Silver, kao i posebne Silver Edition oznake i točkovi od 21 inča sa hromiranim centrom. Figura Spirit of Ecstasy na vrhu hladnjaka je od čistog srebra a od srebra je i privezak za ključeve. Osim toga, kupac može birati između Rose Leaf ili Creme Light kože, kojom će biti obložena unutrašnjost. Motor je kao i kod ostalih Phantoma, dakle V12 agregat zapremine 6,75 litra a raspolaže sa 460KS. Sav mogući luksuz i drvo u kabini 5,83 metra dugačkog automobila se naravno podrazumevaju i već su uključeni u cenu, koja je za 32.400 evra viša u odnosu na standardni Phantom.  





Nova Opel Meriva

2 Jun 2007 - 01:27 Top secret Link

Ovo su prve špijunske slike naslednika Opelovog manjeg MPV modela Meriva, koji bi, kako stvari sada stoje, trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine. Napravljen je na platformi nove Corse dok je dizajn očekivano preuzet sa Zafire pa nova Meriva izgleda kao njena umanjena verzija. Pored većih dimenzija (sadašnja D/Š/V-4052/1694/1624 mm), nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, koji će pokretati novu generaciju Merive. Da podsetimo, sadašnja Meriva raspolaže motorima u rasponu snage od 75KS do 180 konja, koliko ima sportska Meriva OPC. Inače, aktuelna Meriva je predstavljena još 2002. godine na salonu u Parizu ali ovaj model sa svojom prostornom i funkcionalnom unutrašnjošću i dalje predstavlja važan model u paleti nemačkog proizvođača. Tako je npr. prošle godine i to samo u Nemačkoj kupce našlo 55.000 primeraka Merive. Od nove generacije Opel naravno očekuje još više.

     



Teretna verzija Škode Roomster, nazvana prosto Praktik, od 2. juna počinje da se prodaje u Nemačkoj i to po ceni počev od 11.880 evra, koliko treba odvojiti za osnovnu verziju sa 1,2 litarskim benzincem pa sve do 15.220 evra, koliko košta 1,4 litarski TDI model sa 80KS. Praktik, koji zaokružuje paletu Roomstera, namenjen je, pre svega prevozu robe u gradskim sredinama i predstavlja alternativu VW Caddy-u, Renaultu Kangoo-u ili Dacia-ji Logan Van (ovoj poslednjoj možda i najviše). Kako bilo, Roomster Praktik raspolaže sa 1900 litara korisnog prostora u zadnjem delu (običan Roomster ima 450 litara) i to zahvaljujući izostavljanju zadnjeg reda sedišta i samoj visini vozila. Naravno kao i kod svakog ozbiljnog dostavnog automobila, i Praktik ima zaštitnu mrežu iza prednjih sedišta kao i zadnja bočna vrata bez prozora. Nosivost ovakvog Roomstera iznosi 565 kg dok je u tovarni deo moguće smestiti predmete dugačke i do 1,6 metara. U opremi svih Praktika nalaze se 4 vazdušna jastuka, ABS, servo volan (podesiv po visini i dubini), radio, centralno zaključavanje i krovni nosači dok je za ESP (elektronska kontrola stabilnosti) u Nemačkoj potrebno doplatiti 300 evra. Što se motora tiče, Škoda nudi 2 benzinca (od 1,2 i 1,4 L) i jedan 1,4 TDI dizelaš, koji se nudi u dve verzije odnosno sa 51kW70 i sa 59kW//80KS. Najmanji 1,2 litarski benznac raspolaže sa 51kW/70KS i 112Nm, postiže 158 km/h a ubrzava do 100 km/h za 15,9 sekundi dok mu prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,7 litara. Snažniji 1,4 litarski benzinski motor razvija 63kW/86KS i 132Nm ("plafon" 171 km/h, ubrzanje 12,3 sekunde a potrošnja 6,8 litara). Slabiji dizel sa 70 konja i 155Nm postiže 158 km/h, ubrzava do stotke za 16,5 sekundi a troši 5,3 litra dizela na 100 km. Snažniji dizelaš sa 80KS i 195Nm ima makimalnu brzinu od 165 km/h, ubrzava do 100 km/h za 14,7 sekunde a troši 5,1 litara na 100 km. Cene za Praktik u Srbiji počinju od 10.360 evra, koliko košta osnovni benzinac od 70KS, jači od 86KS treba platiti 11.363 evra a dizelaš 1,4 TDI sa 70 konja zapada 13.122 evra. Sve cene su sa carinom, PDV-om i popustom (cene sa www.autohermes.co.yu).  




U Srbiji je konačno počela prodaja dugo očekivanog Opelovog SUV modela Antara, svojevrsnog naslednika nekada veoma popularne Frontere. Kao što ste već videli iz naslova, cene se kreću od 28.490 evra pa naviše (toliko košta osnovni 2,4 litarski benzinac od 140KS sa Essentia paketom opreme dok najjeftiniji dizelaš 2,0 CDTi od 127KS i sa istom opremom zapada 29.990 evra). Za poređenje, brat blizanac Antare, Chevrolet Captiva, se u Srbiji može kupiti već za 26.790 evra (da ne bude zabune, sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Rekli smo da su Opel Antara i Chevrolet Captiva blizanci, tačnije napravljeni su na istoj platformi, koriste i veliki broj zajedničkih komponenti (ništa novo unutar GM koncerna) pa je glavni problem inženjera i, pre svega, dizajnera bio kako da što "efikasnije" vizuelno odvoje Antaru od Captive. Po svemu viđenom posao je obavljen kako treba pa je Antara namenjena kupcima koji preferiraju sportski look dok je Captiva više za one, koji su za elegantniji izgled. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, u Južnoj Koreji je Chevrolet Captiva u stvari Daewoo Windstorm dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu a evropsku Opel Antaru  kao Holden Captivu MaXX ! Opet ništa neobično jer je i Holden deo GM-ove familije. Šta ćete, globalizacija i ušteda vremena i novca za razvoj, čine svoje. Opel Antara je inače dugačka 4575, široka 1850, visoka 1704 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2707 mm. Prtljažnik je zapremine 370 litara s tim što zadnja klupa može u potpunosti da se sklopi čime se dobija ravan pod u prtljažniku i 1420 litara zapremine a postoji i mogućnost preklapanja suvozačevog sedišta. Opel u Antari nudi 2 benzinska i 2 dizel motora. Slabiji benzinac je zapremine 2,4 litra, ima 103kW/140KS, postiže 175 km/h, ubrzava do 100 km/h za 11,9 sekundi a troši 9,6 litara goriva na 100 km. Veći benzinac, 3,2 litarski V6 agregat raspolaže sa 167kW/227KS, maksimalna brzina mu iznosi 203 km/h, ubrzava do stotke za 8,8 sekundi a troši 11,8 litara na 100 km. Dizelaši su Evropljanima najzanimljiviji pa Opel u gami ima 2,0 litarski CDTi agregat u dve verzije. Slabija ima 93kW/127KS i 295Nm a jača 110kW/150KS i 320Nm. Slabiji dizelaš stiže do maksimalnih 166 km/h a do 100 km/h ubrzava za 13,8 sekundi. Verovatno će popularnija biti varijanta od 150 konja (teška 1790 kg), koja postiže 180 km/h, ubrzava do stotke za 12,1 sekundu dok potrošnja iznosi 7,5 litara dizela, naravno po fabričkim tvrdnjama. Ovde i napomena da zapremina rezervara za gorivo kod svih Antara iznosi 65 litara. Novinari, koji su vozili Antaru, napominju da dizelaš od 150 konja, iako prosečne snage, ima solidan obrtni momenat pa je u stanju da vas uvek efikasno izvuče "na vrh". Sve Antare, osim one benzinske V6 varijante sa 227 konja, serijski se opremaju ručnim menjačem sa 5 stepeni prenosa dok pomenuti najjači benzinac standardno dolazi sa automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Automatska transmisija se kao opcija može dobiti i kod manjeg benzinca i jačeg dizelaša. Elektronski kontrolisani 4x4 sistem nudi izbor između pogona samo na prednojoj osovini i automatskog uključivanja i zadnje osovine ukoliko se za to ukaže potreba. Ipak, bez obzira na integralni pogon, Antara nije pravi terenac za nepristupačne terene i bespuća (nema ni reduktor ni blokadu diferencijala a ni klirens nije baš velik). Automobil je prikladan, pre svega, za uređene puteve i povremene izlete van asfalta mada novinari hvale integralni pogon, tačnije njegovu brzu reakciju kao i efikasne kočnice i zaključuju da je Antara dovoljno sposobna da se nosi i sa lošim putevima. Na asfaltu se Antara naravno oseća kao riba u vodi dok je oslanjanje ipak prilično tvrdo. Za stabilnost i dobre vozne osobine brinu se elektronski sistemi kao što su ABS, ESP, DCS, ARP i drugi. Tu je i HDC sistem za pomoć pri vožnji na nizbrdici. Dakle, Antara je moderan, privlačan, prostran, funkcionalan, bogato opremljen automobil sa pristojnom cenom (kako za koga) i novi rival već etabliranim modelima na našem tržištu poput Toyote RAV4, Honde CRV, Chevrolet Captive, Kia-e Sorento, Ssangyonga Kyron, Suzukija Grand Vitare, Nissana X-Trail pa i Hyundai-ja Sante Fe i Mitsubishi-ja Outlander.




BMW X5 M Sport Pack

1 Jun 2007 - 01:29 Tuning Link

BMW je predstavio sportski M paket namenjen modelu X5 i to je prvi put da je bavarski proizvođač ovakav sportski kit ponudio na jednom svom SUV automobilu odnosno SAV kako BMW naziva ovu klasu. M Sport Pack praktično znači estetsko doterivanje spolja i iznutra i sportski podešeno ogibljenje. Spolja, paket podrazumeva doterane branike i to potpuno u boji karoserije (uključujući i delove oko svetala za maglu), proširenja blatobrana, nove pragove i točkove od 19 ili 20 inča, jedinstvenog dizajna. Kabina je oplemenjena sportskim kožnim sedištima, M volanom (takođe kožnim), aluminijumskim aplikacijama i M značkama. Cene se za M Sport Pack u Nemačkoj kreću u rasponu od 4840 do 6350 evra, zavisno od verzije. 




Fiat proširuje gamu motora za svoj Grande Punto i to 1,4 litarskim T-Jet turbo benzincem, poznatim iz modela Bravo a koji razvija 88kW/120KS pri 5000 obrt./min. i 206Nm obrtnog momenta. Ovde i napomena da je svih 200Nm na raspolaganju već pri samo 2000 obrt./min. Ovako motorizovan Punto do stotke stiže za 8,9 sekundi, maksimalna brzina mu je 195 km/h dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,6 litara na 100 km. Cena u Italiji od 15.200 evra pa naviše.



Ford X-MAX

1 Jun 2007 - 01:23 Top secret Link

O novom Fordovom SUV modelu, koji bi popunio rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (gde vladaju Toyota RAV4 i Honda CRV), priča i piše se već mesecima. Britanski AutoExpress (www.autoexpress.co.uk), u svom najnovijem broju objavio je nekoliko slika odnosno crteža ovog automobila, nazvanog X-MAX, koje pokazuju mogući izgled kao i najnovije informacije vezane za mehaniku i druge detalje. Prema njihovim informacijama novi X-MAX imaće prilično nizak klirens za jedan SUV automobil, kratke prepuste karoserije, veličinu sličnu Fordu C-MAX i izgled, koji podeća na koncept Iosis-X, predstavljenog na prošlogodišnjem salonu automobila u Parizu. Ukratko, i X-MAX je oblikovan u Fordovom "kinetičkom" stilu poput već ranije predstavljenih modela S-MAX, Galaxy, C-MAX i Mondeo. Od ovog poslednjeg X-MAX će pozajmiti dobar deo dizajna instrument table uključujući i HMI (Human Machine Interface) kontrolni sistem. X-MAX će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će nuditi X-MAX u verziji sa pogonom na prednojoj osovini kao i integralnu 4x4 varijantu, koja će 4x4 transmisiju preuzeti od Volvoa V50 (ne zaboravite, Ford je vlasnik švedske marke). Ipak, bez obzira na 4x4 pogon, X-MAX neće biti pravi terenac jer je više namenjen gradskoj vožnji i samo povremenim izletima van asfalta. Kupci ovakvih vozila ionako često i ne silaze sa uređenih puteva pa SUV automobili preko 90 odsto svog životnog veka provedu po gradovima. Najsnažniji motor u ponudi biće 2,5 litarski benzinski turbo agragat sa 5 cilindara, koji razvija 220KS, kakav se nalazi i u sportskom Focusu ST. Ostali motori u paleti biće 1,6 i 2,0 litarski benzinci i 1,8 i 2,0 litarski TDCi dizelaši. Od menjača se pominju manuelni sa 6 stepeni i Durashift automatska transmisija. Premijera novog Forda se očekuje na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu a prodaja početkom 2008. godine po početnoj ceni od oko 16.000 funti.





«Prethodni   1 2 3 4 5 6 7 8 9