Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)
U Srbiji bi do kraja ove godine trebalo da budu uvedene nove registarske tablice, koje će izgledati kao evropske! Razlika će biti samo u tome što naše tablice u gornjem desnom uglu neće imati evropske zvezdice, već simbol Srbije. Umesto dosadašnjih dva slova i šest brojeva, imaće dva slova, i u nastavku tri broja i još dva slova. Najsitniji detalji, ipak, još nisu poznati, jer se čeka da Skupština Srbije usvoji novi zakon o bezbednosti u saobraćaju, na osnovu kojeg će biti donet pravilnik koji će definisati sve pojedinosti u vezi sa registarskim oznakama. Sadašnje srpske tablice su dimenzija 420 mm sa 120 mm i bele su boje sa crnim oznakama. Sastoje se od dva slova koja označavaju grad, zatim imaju zastavu nepostojeće države Savezne Republike Jugoslavije i u nastavku šest cifara. Evropske registarske oznake na vozilima su dimenzija 520 mm sa 110 mm, odnosno za centimetar duže i centimetar uže. Takođe su bele boje sa crnim slovnim i brojevnim oznakama. Sleva gledano, na početku tablice je uzdužno postavljeno plavo polje u obliku pravougaonika, u čijem se gornjem delu nalaze zvezdice evropske unije, a u donjem slovna oznaka države. U nastavku su smeštena dva slova koja označavaju registarsko područje, zatim tri broja i još dva slova. Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, inače tvorac novog zakona o bezbednosti u saobraćaju, za Press podseća da zakon o bezbednosti čeka na red u Skupštini više od deset godina.
-Zakon smo uradili još 1996. godine. Od tada, uvek je nešto preče. Iskreno se nadam da će se ove godine, čak vrlo brzo, zakon naći na dnevnom redu Skupštine. Nema više razloga da čekamo. Posle njegovog usvajanja, sledi usvajanje 14 pravilnika, od kojih će jedan detaljno definisati izgled novih tablica. Taj pravilnik, po planu, trebalo bi da bude usvojen pre ostalih - kaže Vujanić. On dodaje da se srpske registarske oznake ni po dimenzijama ni po izgledu neće razlikovati od evropskih.
-Umesto šest cifara koje trenutno imamo na tablicama, imaćemo tri cifre i dva slova. Kombinacija slovnih i brojevnih oznaka omogućava mnogo više varijanti. Na početku tablice biće još dva slova koja će predstavljati registarsko područje, koje će biti poznato samo nadležnima - objašnjava Vujanić. Prema njegovim rečima, stavovi stručnjaka u vezi sa najsitnijim detaljima u izgledu tablica još nisu usaglašeni.
-Nisam siguran, na primer, da li će se kao simbol države upotrebiti grb ili zastava Srbije. To će definisati pravilnik, koji će biti donet ubrzo po usvajanju novog zakona o bezbednosti u saobraćaju - kaže Vujanić.
Indijska Tata sprema auto sa cenom od 2500 dolara !!
Indijski proizvođač automobila Tata, koji je prošle nedelje privukao pažnju najavom automobila sa pogonom na komprimovani vazduh, sprema se da u januaru sledeće godine predstavi i najjeftiniji automobil na svetu, nazvan Lakh Car. Time se Indijci pridružuju aktuelnom trendu ostalih auto kompanija (Fiat, VW, Toyota, Chevrolet), koji planiraju proizvodnju veoma jeftinih automobila za "široke narodne mase". Kako se očekuje, taj super-jeftini auto iz Tate koštaće manje od 2500 američkih dolara (1858 evra !!) a u prodaji će se pojaviti u trećem kvartalu naredne godine. Najavljuje se ugradnja 2-cilindričnog dizel motora zapremine 700 kubika i sa snagom od 16 konja. Sa ovim motorom ovaj auto sa 2+2 sedišta postizaće "čak" 64 km/h. Ipak, kako sada stvari stoje, auto se ni pod razno neće prodavati u Evropi (ekološki i bezbednosni razlozi). Crtež, koji prikazuje mogući izgled ove Tate, je iz jednog od prošlogodišnjih brojeva nemačkog AutoBilda kada se govorilo da će auto koštati oko 2200 evra. Moguće je da se kasnije pojavi i varijanta sa 5 vrata. Posle svega, postavlja se pitanje šta je sledeće ? Možda auto iz Zastave na pedale za pristupačnih 999 evra ?
Ima ljudi kojima ni AMG verzije Mercedesa nisu dovoljno snažne i prestižne pa je takvima nemački Brabus ponudio svoj B63 S tjuning paket za sve Mercedes 63 AMG modele. Drugim rečima, povećanje snage na 404kW/550KS i 650Nm za sve AMG automobile, koji imaju ugrađen 6,2 litarski V8 motor. Na primeru Mercedesa CLS 63 AMG vidi se efekat ovog Brabusovog paketa. Naime, CLS 63 AMG sada sa 550 konja (umesto 514KS) do 100 km/h ubrzava za 4,3 sekunde i postiže maksimalnih 330 km/h dok standardni AMG CLS 63 stotku dostiže za 4,5 sekundi i (limitiranih) 250 km/h. Ukratko, vrednosti dostojne pravog super-sportskog automobila. Brabusov sportski paket podrazumeva reprogramiranje elektronike motora, ubacivanje novog sportskog filtera za vazduh i novog sportskog izduvnog sistema. Ipak, ovaj tjunirani V8 motor i dalje zadovoljava Euro4 standarde. Kao što smo rekli, Brabusov B63 S paket je namenjen svim Mercedes 63 AMG modelima pa tako Mercedes ML63, zahvaljujući povećanju snage na 550KS, 100 km/h postiže za 4,9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 275 km/h. Naravno promene su doživeli i ogibljenje, kočnice, točkovi i gume. U zavisnosti od modela, Brabus kupcima nudi točkove veličine do 23 inča odnosno gume dimenzija do 315/25R 23. Za poboljšanje već ionako izuzetnih voznih karakteristika AMG-ovih modela, Brabus je ogibljenje približio tlu za dodatnih 20 mm. Kod kočnica nema kompromisa pa Brabusov kočioni sistem podrazumeva diskove prečnika 380 x 36 mm napred i 355 x 28 mm na zadnjoj osovini. Ovde i napomena da Brabus za sve Mercedes 63 AMG modele, kao opciju nudi i ugradnju keramičkih diskova. U Brabusu unutrašnjost AMG 63 modela oplemenjuju kožom, alkantarom, ergonomski oblikovanim sportskim upravljačem, aplikacijama od karbon fibera kao i pločicama sa Brabus značkom i zanimljivim detaljem u vidu brzinomera, izgraviranog na 360 km/h.
Tokom proteklog vikenda (2.-3. jun) na belgijskoj stazi Spa-Francorchamps, britanska tjunerska kuća Autodelta, predstavila je doteranu verziju svog već ionako potentnog modela 147 GTA AM 3,7 Super, napravljenog na bazi standardne Alfe 147 GTA. Događaj još više dobija na značaju kada se zna da ove godine Autodelta slavi i 20-godišnjicu postojanja. Za te dve decenije, Autodelta se pretvorila u vodeći inženjerski centar za razvoj ultimativnih sportskih mašina, baziranih na modelima Alfa Romea. Uglavnom, u Belgiji je Autodelta zvanično promovisala novo remek delo - brutalnu Alfu 147 GTA AM 3,7 Super sa svih 422 konja ! (dosadašnji istoimeni model je razvijao okruglo 400KS dok serijska Alfa 147 GTA ima 250KS). Zapremina Alfinog 3,2 litarskog V6 motora je povećana na 3750 kubika, dodat je Rotrex-ov kompresor sa pritiskom od 0,75 bara i još nekoliko izmena i dobijeno je 422KS pri 7000 obrt./min. i 520Nm obrtnog momenta (serijski model tačno 300Nm). Autodeltin tim inženjera je u proteklih 6 meseci testirao novi automobil na Silverstonu, Donington Parku i Nurburgringu pa ne iznenađuje činjenica da se ova Alfa, bez obzira na veliku snagu i performanse, i dalje lako vozi, kao najobičniji auto za svaki dan. Budući da i ova Alfa ima pogon samo na prednim točkovima, bile su neophodne izmene na ogibljenju. Osim kraćih opruga, na novo podešene geometrije točkova i novog anti-roll bara, u Autodelti su dodali i njihov samozatvarajući diferencijal kao i novi aerodinamički zadnji spojler.
Subaru Impreza STi
Britanski Car Magazine (www.carmagazine.co.uk) objavio je par slika i prve informacije o novoj sportskoj Subaru Imprezi STi, koja će se pojaviti ovog septembra na salonu automobila u Frankfurtu. Zanimljiva je najava da će se nova Impreza u Evropi prodavati samo u hatchback varijanti sa 5 vrata, za razliku od SAD-a, gde će se nuditi i kao klasična limuzina sa 4 vrata. Takođe Car Magazine najavljuje da će Subaru u Evropi ukinuti popularni WRX model, koga će zameniti pomenuta STi varijanta. Bez obzira na ime, ljuta Impreza STi će itekako imati čime da privuče Evropljane. Pre svega, motorom, performansama i voznim osobinama. Motor će biti 2,5 litarski bokser sa 4 cilindra, turbo punjačem i blizu 300KS, koji će Imprezi STi omogućiti ubrzanje do 100 km/h za oko 4,5 sekundi. Za razliku od direktnog rivala, novog Mitsubishija EVO X (imaće transmisiju sličnu VW-ovom DSG sistemu sa duplim kvačilom), Impreza STi će zadržati manuelni 6-stepeni menjač a imaće i DCCD sistem (Driver Controlled Centre Differential), kojim se manuelno podešava raspored obrtnog momenta između osovina. Subaru napominje da je nova Impreza lakša, sa čvršćom karoserijom, ojačanim kočnicama kao i nižim težištem u odnosu na prethodnika budući da je i motor smešten nešto niže. Takođe, zahvaljujući novom zadnjem vešanju upravljanje je poboljšano a zapremina prtljažnika povećana. Ove slike iz Car Magazina prikazuju Imprezu STi u nešto agresivnijem look-u nego neki dosadašnji crteži. U svakom slučaju, karakteristični detalji su tu : veliki zadnji krovni spojler, široki blatobrani, zlatni točkovi, ogroman otvor za vazduh na haubi motora (tu su i otvori za vazduh na stranicama prednjih i zadnjih branika), difuzor pozadi i karakteristična rally plava boja karoserije. Ipak ovo je samo impresija mogućeg izgleda a za konačan izgled moramo da sačekamo do septembra ili bar do prvih špijunskih slika. Početak prodaje se očekuje u proleće 2008. godine po ceni od oko 27.000 funti (oko 40.000 evra).
Lamborghini Miura za 0,85 evra
Tačno, ali radi se o "papirnatom Lamborghiniju" odnosno o seriji od 3,5 miliona poštanskih maraka, koje je italijanska pošta objavila u čast legendarnog Lamborghinijevog modela Miura. Ova zaista posebna marka sa Lamborghinijevim znakom (razjareni bik zlatne boje na crnoj podlozi) ima nominalnu vrednosti od 0,85 evra (oko 69 dinara). Dakle ako već nemate nekoliko stotina hiljada evra za pravi Lamborghini, dovoljno je da imate prijatelja u Italiji, koji će vam poslati pismo ili dopisnicu sa ovakvom markom. Međutim, italijanska pošta je pripremila i limitiranu ediciju za one zagrižene kolekcionare uz koju se dobija i mala knjižica sa istorijom italijanske marke i potpisom aktuelnog šefa Lamborghinija, Stephana Winkelmanna.
BMW 635d
Ne samo da će BMW na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu predstaviti dizajnerski blago osveženu seriju 6, već će taj model dobiti i dizel agregat sa 286KS. Što se izgleda tiče, iako uopšteno važi da su posle nekoliko godina na tržištu, promene na dizajnu svakog automobila uvek dobrodošle, to za ovaj BMW kao da ne važi jer skoro 4 godine od prve promocije (septembar 2003.), "Šestica" i dalje izgleda neverovatno sveže i dovoljno atraktivno da veće izmene i nisu potrebne (mnogi govore da je ovo i dalje jedan od najlepših BMW-a ikada !). To misle i u BMW-u pa serija 6 za sezonu 2007./2008. dobija samo nekoliko novih detalja u vidu blago promenjenih branika, nove grafike zadnjih svetala, drugačijih alu felni od 18 inča i par sitnica, koje se vide tek na treći ili čak na četvrti pogled. Ipak, glavna stvar se krije ispod poklopca motora. To je 3,0 litarski (2993 kubika) dizelaš sa dva turbo punjača, koji razvija 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. U paru sa automatskim 6-stepenim menjačem, motor će se brinuti za odlične performanse ovog coupea. Kako sada stvari stoje, 635d će do 100 km/h ubrzavati za odličnih 6,2 sekunde dok je nažalost maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Iako potrošnja onima, koji imaju para za ovakav BMW i nije najvažnija stavka u životu, ipak da pomenemo da će BMW 635d prosečno trošiti 7,9 litara na 100 km. Jednostavno, spoj odličnih performansi i ekonomičnosti. Ima li nešto bolje ? Možda. Za one, koji i dalje preferiraju benzince, BMW će istovremeno na salonu u Frankfurtu u "Šesticu" ubaciti i 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS, koji će zameniti sadašnji iste zapremine ali sa "samo" 190kW/258KS.
Posle obrade novog VW Touarega od strane tjunera ABT, stiže brz i ubedljiv odgovor specijaliste za tjuning VW modela, nemačke firme JE DESIGN. Naime, JE DESIGN povećava snagu Touaregovih motora pa tako 2,5 litarski TDI motor umesto serijskih 128kW/174KS raspolaže snagom od 152kW/206KS. Naravno i maksimalni obrtni momenat je viši pa sada kod ovog modela iznosi 460Nm. Ali to je tek početak... Touareg sa V10 TDI motorom od 5,0 litra zapremine (serijski 230kW/313KS) dobija dodatnih 29kW/39KS odnosno ovaj Touareg se diči sa ponosnih 259kW/352KS i masivnim obrtnim momentom od 855Nm umesto standardnih 750Nm. Tu je i 3,0 litarski V6 TDI (serijski 165kW/225KS) kome JE DESIGN diže snagu za 45kW/61KS i 50Nm (sada 210kW/286KS i 550Nm). Ovaj poslednji Touareg postiže 207 km/h maksimalne brzine dok mu do stotke treba 8,9 sekundi (serijski model 201 km/h i 9,9 sekundi ubrzanja). Toliko o motorima a sada da vidimo čime ovaj Touareg zaslužuje nadimak bela ajkula. Pre svega, svojim moćnim i dinamičnim izgledom, koji je "posledica" obimnog i agresivnog aero body paketa. Body kit sadrži novi prednji spojler sa dodatnim svetlima, komplet novih pragova sa usisnicima za vazduh (zbog kojih auto izgleda niži nego što jeste) i novi zadnji spojler. Naravno, bela boja se fantastično uklapa u ove dodatne elemente pa Touareg izgleda opasno kao ajkula u napadu čak i kada stoji. Još nije kraj ! Tu su i spušteno gibljenje za 35 mm i novi sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila i prečnika 84 mm). Vrhunac svega su 22-inčni točkovi sa gumama 295/30 R 22. A za kraj i informacija da JE DESIGN sprema još spektakularniji WIDE BODY kit za još opakiji izgled novog Touarega.
Otvoren novi poslovni centar Grand Motorsa
Firma Grand Motors (generalni uvoznik Forda, Land Rovera i Volvoa za Srbiju i Crnu Goru) je pre nekoliko dana, tačnije 31. maja i pred velikim brojem zvanica, svečano otvorila novi i veoma moderan poslovni centar na Novom Beogradu, u ulici Milutina Milankovića 21 (ranije III bulevar). Novi poslovni centar, izgrađen po najvišim standardima Forda, objedinjuje prodaju automobila, servis (u garantnom i vangarantnom roku) i prodaju rezervnih delova. Površina novog poslovnog objekta iznosi 5000 kvadratnih metara, od toga 1000 kvadrata otpada na prodajni salon a istu površinu zauzima i servis. Za ovu priliku, ispred novog poslovnog centra, Grand Motors je izložio aktuelnu gamu automobila Forda, Volvoa i Land Rovera, uključujući tu i najnoviji Ford Mondeo.
Dok i dalje čekamo na press saopštenje Peugeota za novi 308 (iako su zvanične slike već procurele), Francuzi su danas skinuli i poslednji veo tajne sa njihovog drugog noviteta-modela 207 u SW odnosno karavan verziji. Naravno, kao i u slučaju 308-ice, i ovde je praktično sve bilo poznato i pre zvaničnog Peugeotovog saopštenja jer su se špijunske slike gotove 207-ice u SW varijanti pojavile još pre nekoliko nedelja kada smo ih i mi objavili. Takođe i sam Peugeot je sa studijom 207 Outdoor na martovskom salonu automobila u Ženevi već nagovestio definitivan dizajn SW-a tako da izgled ne predstavlja nikakvo iznenađenje. Dizajn prednjeg dela je isti kao i na hatchback verziji (to važi i za unutrašnjost) dok su najveće promene naravno na zadnjem delu oko koga ima i najviše sporenja. Naime, kao i prilikom prvih špijunskih slika, tako i sada sa ovim zvaničnim, mišljenja o uspešnosti dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja su duboko podeljena. Naročito velike polemike izaziva neobičan i izdužen oblik zadnjih svetala i izgled C stuba (u stilu Mercedesove A klase). U svakom slučaju dizajn je dovoljno svež i privlačan, što će uz prostranu i funkcionalnu kabinu, biti dovoljan adut za veći tržišni uspeh ovog modela (bar se tako nadaju u Peugeotu !). Praktičan detalj predstavlja i mogućnost otvaranja zadnjeg stakla nezavisno od zadnjih vrata. Peugeot 207 SW je dugačak 4,16 metra (tačnije 4156 mm) što je za 128 mm duže od starog 206 SW i za 130 mm više od aktuelnog 207 u hatchback verziji dok je muđuosovinsko rastojanje 207-ice u hatchback i SW varijanti isto i iznosi 2540 mm. Širina mu iznosi 1748 a visina (bez krovnih nosača) 1510 mm. Prtljažnik 207 SW je u osnovnoj konfiguraciji zapremine 367 litara odnosno to je za 24 litara više u odnosu na 206 SW i 67 litara više od 207-ice hatchback. 207 SW će pokretati nekoliko benzinskih i dizel motora. Prvo o benzincima. To su agregati od 1,4 litra (sa 54kW/73 i 70kW/95KS), sledi 1,6 litarski sa 88kW/120KS a krajem godine pojaviće se i sportski 207 SW RC sa 1,6 litarskim turbo benzincem od 128kW/175 konja i 240Nm. Dizelaši HDi su sa 66kW/90 i 80kW/109KS zapremine 1,6 litra. Svi motori su standardno upareni sa manuelnim menjačima dok je kod benzinca sa 120KS moguće doplatiti i za automatsku transmisiju. Između ostalog, oprema 207 SW sadrži 6 vazdušnih jastuka, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dvozonsku automatsku klimu, automatsko paljenje farova i brisača, satelitsku navigaciju, Bluetooth konekciju, panoramsku stakleni krov i još mnogo toga ali će neki od ovih elementa naravno biti priviligeija bogatijih verzija. Auto će se proizvoditi u Peugeotovoj fabrici u gradu Poissy, u Francuskoj. Za 2008. godinu se planira proizvodnja 102.300 komada 207-ice SW (oko 58 % biće sa dizel motorima) što će činiti oko 17,5 odsto svih modela 207. Prodaja počinje već ovog leta.
Posle malo više od dve godine provedene na tržištu, stiže i prvi blagi redizajn najmanjeg modela u ponudi južnokorejskog Chevroleta, koji se negde prodaje kao Matiz a negde kao Spark. Kako tržište malih i jeftinijih automobila raste, a konkurencija niti spava niti drema (tu su novi Fiat 500, Renault Twingo, obnovljena Kia Picanto), ni u Chevroletu ne smeju da sede skrštenih ruku i zato je za salon u Barseloni (7.-17. jun) najavljen obnovljeni Spark. Kako izgleda vidite na slici. Treba reći da se ovde ne radi o velikim promenama; za takvo nešto i nije bilo preke potrebe posle malo više od dve godine na tržištu ali konkurencija je jača nego ikada pa ovo estetsko doterivanje i te kako ima smisla. Najveće su promene na prednjem delu. Novi su agresivnije dizajnirani branici sa većim otvorom za vazduh, nova je maska sa centralno postavljenim znakom Chevroleta kao i neke sitnice koje se ne vide na prvi pogled. Pozadi se ističe samo doterani branik. Najavljene su blage korekcije i u unutrašnjosti mada zvaničnih slika kabine još nema. Bilo bi poželjno da povećaju i prtljažnik, koji sada ima samo 170 litara zapremine (koliko ima i naš Jugo). Dimenzije (D/Š/V- 3497/1495/1500 mm) i mehanika su ostali neizemjeni odnosno motori su i dalje samo benzinci od 0,8 litra (3 cilindra, 38kW/52KS, 145 km/h, ubrzanje do 100 km/h 18,2 sekunde, potrošnja 5,2 litra na 100km) i 1,0 litra (4 cilindra, 47kW/64KS, 156 km/h, ubrzanje 14,1 sekunde i potrošnja od 5,6 litara). I dalje se nudi sa 5-stepenim manuelnim menjačem a uz doplatu se uz manji motor može dobiti i automatik. Po prvim najavama, cene doteranog Sparka/Matiza ne bi trebalo da budu bitno više od aktuelne verzije (za to u stvari i nema razloga), koja se u Srbiji može dobiti već za 6690 evra sa PDV-om i trogodišnjom garancijom..
Poslednjih meseci se puno pričalo i pisalo o kineskom plagijatu Smarta, proizvodu firme Shuanghuan a međuvremenu je ta kineska kompanija na nedavnom salonu automobila u Šangaju predstavila i nešto modernizovaniju verziju "svog" Smarta, koji je umesto dosadašnje interne oznake S6, dobio pravo ime- Noble. Da bi naglasio potencijale svog mališe, Shuanghuang je nedavno čak napravio i verziju namenjenu policiji ! Inače, autić pokreću dva benzinska motora : manji od 970 kubika sa 33,5 kW/46KS i 77Nm i veći od 1100 kubika sa 50kW/68KS i 88Nm. Oba motora su sa 16 ventila dok je menjač manuelni sa 5 stepeni prenosa. Dužina kineskog Smarta iznosi 3010 mm, širina 1650 mm a visina 1660 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2015 mm (originalni Smart D/Š/V- 2500/1515/1549 mm i rastojanje između osovina 1812 mm). Maksimalna brzina oba Shuanghuanova modela iznosi 140 km/h, pogon je na prednjoj osovini, točkovi su od 15 inča a za razliku od originalnog Smarta, ovaj kineski ima mesta za 4 osobe (naravno manjih dimenzija !). Prema ranijim najavama, Shuanghuan Noble će u novembru doći i u Evropu, tačnije u Italiju i to po ceni od oko 8000 evra dok osnovna varijanta u Kini košta samo 4800 evra.
Pre nekoliko dana je najveći južnokorejski proizvođač automobila Hyundai predstavio novinarima novu generaciju modela H1/Starex. Kada u avgustu krene u prodaju, nudiće se u dve varijante, putničkoj (za 8 do 12 osoba) i dostavnoj, koja može da primi od 2 do 6 putnika, zavisno od verzije. Zbog veće dužine, širine i međuosovinskog rastojanja, novi H1/Starex je daleko prostraniji, praktičniji i udobniji a tome doprinose klizna bočna vrata (sa obe strane) i ručica menjača, koja se sada nalazi na centralnoj konzoli i time oslobađa više mesta za putnike napred. Što se dizajna tiče ne može se reći da je revolucionaran ali s obzirom na velike dimenzije (dužina 5125, širina 1920 i visina 1930 mm) izgleda moderno i sasvim skladno a sam Hyundai naglašava da je izgled sada daleko prefinjeniji u odnosu na prethodnika. Ovde i napomena da je u odnosu na stari H1/Starex, dužina novog veća za 90, širina za 100 dok je visina smanjena za 40 mm. Međuosovinsko rastojanje je naravno povećano pa sada iznosi 3200 mm što je za 120 mm više u poređenju sa prethodnikom. Paletu motora čine 2,5 litarski CRDi turbo-dizel motor sa 170KS i 392Nm obrtnog momenta i 2,4 litarski benzinac, koji takođe raspolaže sa 170KS ali i manjim obrtnim momentom od 223Nm. I jedan i drugi motor mogu da se dobiju u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjačem ili opciono sa automatskom transmisijom od 4 ili 5 brzina. Za neka tržišta Hyundai će u ponudi imati i dizel motor sa tačno 100KS ali koji zadovoljava samo Euro3 norme pa ga u Evropi nećemo videti. U ovom trenutku nema informacija kada novi H /Starex možemo očekivati na Starom kontinentu.
Nova Renault Laguna i zvanično
Konačno, posle svih onih špijunskih slika i video snimaka treće generacije Renaultovog modela D segmenta, evo i prvih zvaničnih fotografija toliko očekivanog noviteta francuske fabrike. Slike nove Lagune, koje vidite su opet procurele pre vremena i naravno bez odobrenja samog Renaulta. Da podsetimo, Renault je ranije najavio pojavljivanje prvih fotografija za 4. jun pa je za tu priliku otvorio i poseban sajt posvećen novoj Laguni (www.insidenewlaguna.com). Kako bilo, slike i prve informacije su sada tu. Prethodna Laguna II, predstavljena još krajem 2000. godine (poznata i po tome što je bila prvi auto, koji je osvojio svih 5 zvezdica za bezbednost na EuroNCAP kreš testu), već je polako gubila korak sa glavnim konkurentima (Peugeot 407, VW Passat, Ford Mondeo i drugi) pa novi model dolazi u pravom trenutku. Proizvodnja počinje već u avgustu dok je svetska premijera najavljena za septembarski salon automobila u Frankfurtu. Laguna III nudiće se u formi kombi-limuzine sa 5 vrata (hatchback) i kao karavan, u Renaultu tradicionalno nazvan Grand Tour a tokom 2008. može se očekivati i coupe varijanta. Prodaja hatchback varijante kreće odmah posle salona u Frankfurtu, tačnije u oktobru a Grand Toura u decembru ove godine. Po prvim najavama osnovna Laguna koštaće oko 22.000 evra (naravno na zapadu Evrope, ne kod nas !). Dizajnerski posmatrano Laguna III ipak ne donosi revoluciju već evoluciju poznatog Renaultovog korporativnog dizajna (prednji deo podseća na prošlogodišnji koncept Nepta), koji se mnogima jednostavno ne dopada. Stiče se utisak kao da su u Renaultu želeli da na novom modelu što više zadrže prepoznatljiv dizajn prethodne Lagune (npr. oblik vrata veoma podseća na prethodnu generaciju). Koliko je to dobro pokazaće vreme. Posle onih prvih špijunskih slika nove Lagune od pre nekoliko dana, reakcije na izgled su bile izrazito negativne, a danas, sa ovim prvim zvaničnim fotkama, oštre kritike su malo ublažene, a naročito je na pozitivne reakcije naišao dizajn unutrašnjosti. Renault se očigledno potrudio da u putničkoj kabini unapredi kvalitet upotrebljenih materijala kao i same završne obrade. Ukratko, kabina je prostrana, oprema bogata, ergonomija je na vrhunskom nivou (sve je na dohvat ruke), komfor se kod Francuza ionako podrazumeva a Renault je puno pažnje posvetio i zvučnoj izolaciji odnosno "akustičkom komforu", za koji u Renaultu tvrde da postavlja nove standarde u ovom segmentu. I u Laguni III, Renault zadržava elektronske dodatke u vidu kartice za ulazak, dugmeta za start motora i automatske parkirne kočnice. Ipak i dalje su glasni oni, koji dizajn Lagune III nikako ne mogu da svare mada je na veoma pozitivne reakcije naišao izgled Grand Toura tj. karavana, koji deluje dinamičnije i moćnije od hatchbacka (obratite pažnju na liniju krova, koja se spušta prema zadnjem delu i položeni oblik C stuba i uopšte celog zadnjeg kraja). Tu su i detalji u vidu zadnjih LED svetala i duplih hromiranih izduvnih cevi (ovo poslednje doduše samo kod skupljih varijanti). Sam Renault dizajn opisuje kao "dinamičan i fluidan sa rafiniranim linijama". Uostalom procenite sami, fotografije govore više od hiljadu reči. Ovde i napomena da je Laguna hatchback za 10 cm duža od stare (sada 469 cm), dok je Grand Tour duži od hatchbacka za 11 cm i ima zapreminu prtljažnika od 508 litara (sa oborenim zadnjim sedištima 1593 litara). Zahvaljujući doteranom ogibljenju odnosno njegovom finom podešavanju, Laguna III biće udobnija u vožnji a istovremeno će imati poboljšane vozne osobine i preciznije upravljanje. U vezi s tim, u Renaultu ističu da su prototipovi Lagune III tokom testiranja prošli preko 6 miliona kilometara. Treba pomenuti i da se nova Laguna oprema točkovima veličine 16 do 18 inča, zavisno od verzije. Bezbednost je kategorija po kojoj je Renault odavno poznat i gde ne pravi kompromis. Opet podsećamo da je Laguna II bila prvi auto, koji je na EuroNCAP kreš testu dobio svih 5 zvezdica za bezbednost putnika a u Renaultu su uvereni da će Laguna III biti prvi automobil, koji će uskoro dobiti i svih 6 zvezdica na tom testiranju. Naročita pažnja je posvećena bezbednosti prilikom bočnog udara jer se u tim sudarima dešava najveći broj smrtnih povreda. Zato, osim ojačanja same konstrukcije karoserije i B stuba, Laguna III ima i novu generaciju bočnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa kao i elektronske sisteme poput ABS-a, EBD-a, ESP-a i EBA i to kao deo standardne opreme u svim verzijama. U Lagunu III ugrađivaće se široka paleta benzinskih i dizel motora. To su benzinci 2,0 16v sa 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Kasnije se očekuju i manji od 1,6 litra sa 115KS i veći 2,0 litarski sa 205KS i 3,5 litarski V6 agregat sa oko 250KS. Od dizelaša će u početku biti dostupni 1,5 litarski (!) dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri varijante : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa127kW/175KS. Kasnije bi trebao da se pojavi i 3,0 litarski V6 dizelaš sa 220KS. Ovde i informacija da svi motori već sada zadovoljavaju rigorozne Euro5 standarde. Svi motori su i veoma štedljivi pa tako najmanji 1,5 dCi troši 5,1 litre dizel goriva na 100 km a ispušta 136 g CO2 po kilometru dok dizelaš od 150KS troši 6 litra na 100 km. Zanimljivo je da je nova Laguna u proseku za 15 kg lakša od istoimenog prethodnika. Sve Lagune III imaju menjače sa 6 stepeni prenosa s tim što benzinac sa 170KS ima 6-stepenu Proactive automatsku transmisiju, koja se kao opcija može dobiti i uz dizelaš sa 150 konja. Bez obzira na različita mišljenja o izgledu, ima šta da se čeka do septembra. Za kraj smo dodali i promotivni video nove Lagune.
Peugeot 308 CC
Pre nekoliko dana pojavile su se prve slike novog Peugeota 308, koji će se, osim u verziji kombi-limuzine, proizvoditi i kao karavan i kao atraktivni Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom. Ova poslednja CC verzija zameniće sadašnji Peugeot 307 CC a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. i to naravno na domaćem terenu salona automobila u Parizu. Crtež prikazuje moguć izgled ovog modela, koji će, kao i 307 CC, imati 4 sedišta ali će raspolagati sa više mesta za putnike pozadi.