Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden jeste ovaj Range Rover Sport ali sa 3,6 litarskim turbo-dizel V8 agregatom, i to pojačanim, koji sada razvija 232kW/315KS što je za 43 konja više u odnosu na fabrički motor (200kW/272KS). Maksimalni obrtni moment je takođe porastao i sada iznosi odličnih 700Nm (standardno 640Nm). Modifikacije na motoru su naravno zaslužne za poboljšanje performansi ali je istovremeno smanjena i potrošnja ovog britanskog aristokrate. Arden se potrudio da i vizuelno naglasi promene ispod haube pa ovaj Range Rover Sport ima nove prednje i zadnje spojlere (napred sa integrisanim dodatnim svetlima), hromirane pragove, nove točkove i sportski izduvni sistem sa 4 izduvne cevi, koje se brinu za odličan akustički i estetski doživljaj. Inače, Arden već 30 godina dorađuje ekskluzivne britanske automobile poput Jaguara i Land Rovera, koji posle njegove obrade postaju još ekskluzivniji i atraktivniji.
Nova Mazda2 predstavljena u Beču
Nova Mazda2 je imala svetsku premijeru još početkom marta na salona automobila u Ženevi. Sada je novitet japanske marke konačno predstavljen i specijalizovanim automobilskim novinarima pa evo šta su zapisali novinari hrvatskog Autoportala (www.autoportal.hr), čiji novinari su bili na prezentaciji, održanoj u glavnom gradu Austrije : "Nova Mazda2 je dinamičnija, čvršća i funkcionalnija od dosadašnje, što može zahvaliti 40 mm kraćoj karoseriji i 100 kg manjoj masi, izjavio je Shigeo Mizino, šef razvoja Mazde, na prezentaciji održanoj na test poligonu OAMCT-a (austrijskog autokluba). Mazdin model je pokazao (slično kao i Toyota Yaris) da novi modeli ne moraju biti veći i masivniji. Mnogi su s pravom primetili da modeli niže klase (kad su već prešli 4 m) polako gube smisao. Zbog toga je Mazda2 druge generacije sa dimenzijama dužina/širina/visina - 3885/1695/1475 mm, u stvari za 40 mm kraća, 15 mm šira i 70 mm niža od aktuelnog modela.
(Dalje)Ford i Shelby su promovisali najnoviju varijantu Ford Mustanga u kabrio izdanju za 2008. godinu. Kao i kod ostalih Shelby Mustanga, i proizvodnja ovog, nazvanog Mustang Shelby GT Convertible, biće ograničena da bi se očuvala ekskluzivnost. U prodaju kreće od avgusta ove godine ali samo kod "probranih" Fordovih dilera. Kako kaže sam Carol Shelby : "Mustang Shelby GT je napravljen za ljude, kojima su najvažnije performanse. Razvijen je zajedno sa Ford Racingom i predstavlja auto za svaki dan ali je napravljen tako da pruži zabavu i na trkačkoj stazi." Za 2008. godinu, Shelby GT je dobio i novu kombinaciju boja odnosno Vista Blue plavu sa srebrnim trakama, koje se protežu preko celog automobila. Velika pažnja prilikom razvoja Mustanga Shelby GT bila je posvećena aerodinamici i krutosti karoserije. Poklopac motora je preuzet direktno sa Shelby Cobre roadster dok su jedinstveni bočni usisnici za vazduh pozicionirani ispred lukova zadnjih točkova. Pozadi se primećuju i dupli završeci izduvnih cevi kao i veliki Shelby logo. Naravno, tu je i zaštitni luk iznad glava putnika. Ispod haube se nalazi se V8 motor, modifikovan sa Power Upgrade paketom iz Ford Racinga pa 4,6 litarski agregat sada raspolaže sa 319KS. Mustang Shelby GT se standardno isporučuje sa manuelnom 5-stepenom transmisijom dok je automatik, takođe sa 5 brzina, opcija. Standard su i 18-inčni polirani točkovi sa gumama BF Goodrich gForce za visoke performanse, dimenzija P235/50ZR18. U Fordu ističu da je Mustang Shelby GT veoma brz, zabavan za vožnju i da nudi veliku protivvrednost za uložen novac. Svaki od proizvedenih automobila imaće i pločicu sa rednim brojem na centralnoj konzoli, radi dokazivanja autentičnosti. Kao što smo rekli, Mustang Shelby GT će se kod dilera naći u avgustu kada će biti poznata i njegova cena.
Mercedes će serijsku verziju svoje hibridne S klase (koncept predstavljen septembra 2005.) izložiti na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. Ovim modelom Mercedes planira da umanji prednost, koju u segmentu hibridnih limuzina (kombinacija benzinski motor/elektromotor) trenutno ima Lexus sa svojim modelom LS600h ali za razliku od japanske marke, Mercedesov S350 Direct Hybrid neće biti i najjači u paleti modela S klase kao što je to slučaj u Lexusovoj LS gami. Mercedes ovim automobilom naravno želi da privuče i one ekološki osvešćene kupce, kojih na Zapadu ima daleko više nego što mi to ovde mislimo. Ukratko, Mercedes S350 Direct Hybrid imaće ugrađen poznati 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 200kW/272KS, koji će raditi u tandemu zajedno sa elektromotorom. To će biti dovoljno da snaga S350 Direct Hybrida bude oko 300 konja, a što će opet biti dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 7,5 sekundi. Cena Mercedesovog S350 Direct Hybrida će se kretati između cena sadašnjih modela S350 i S500 a cifra bi mogla da se zaustavi negde na 70.000 funti (oko 100.000 evra). Prodaja će početi tokom 2008. godine.
Mitsubishi na popustu
Zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu), odobrava nekoliko zanimljivih popusta za pojedine modele japanskog prozvođača proizvedene prošle godine, koji se nalaze na lageru zastupnika. Krenimo od MPV modela Grandis 2,0 DID (sa 100kW/136KS, 195 km/h, prosečna potrošnja 6,6 litra dizela), kod koga ušteda iznosi 4600 evra (umesto 32.500 košta 27.900 evra). Posebno je zanimljiv Colt CZ3 (na slici) sa 1,5 litarskim turbo benzincem, za koga se odobrava popust od 1510 evra (umesto 17.500 sada 15.990 evra). Ova mala prznica (dužina 3,82 metra) ima motor od 110kW/150KS, postiže maksimalnih 210 km/h, za stotku mu treba tačno 8 sekundi ali se zadovoljava sa 6,8 litara goriva na 100 km (po fabričkim podacima). Auto je bogato opremljen pa, između ostalog, ima ABS i EBD kočnice, frontalne i bočne vazdušne jastuke, klimu, 16-inčne alu felne, servo volan, elektro paket, radio/CD, kožni volan i ručicu menjača itd. Na sniženju je i Lancer ali u karavan odnosno Station Wagon verziji sa 1,6 litarskim benzincem od 72kW/98KS. Ovaj Lancer postiže 181 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,6 sekundi a troši 7 litara goriva na 100 km. Dužina mu iznosi 4485, širina 1695, visina 1480 mm dok je volumen prtljažnika 450 litara. Cena je umanjena za 800 evra pa ga umesto 16.500, treba platiti 15.700 evra. Najveći popust možete ostvariti kupovinom Pajera 3,2 DID sa turbo-dizel motorom, snage 118kW/160KS i 381Nm obrtnog momenta (maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje 11,2 sekunde, potrošnja po fabričkim podacima 9,5 litara na 100 km), koga umesto 51.500 treba platiti 44.990 evra sa PDV-om.
Chevrolet Captiva Scratch Car-d
Kako privuči pažnju prilikom prezentacije nekog novog modela automobila ? Originalan odgovor dobili smo juče na promociji Chevrolet Captive u Londonu. Ljudi iz Chevroleta su naime pripremili jedinstvenu Captivu Scratch Car-d prekrivenu srebrnim latexom, materijalom, koji se koristi za izradu popularnih "greb-greb" srećki. Drugim rečima, na Captivi Scratch Car-d se nalazilo nekoliko hiljada srećki ali je naravno samo jedna bila dobitna, koja je srećniku donelu-pogađate-Chevrolet Captivu. Zato nije ni čudno da je juče Captiva Scratch Car-d privukla na hiljade zainteresovanih stanovnika britanske prestonice, kojima je trebalo oko 14 sati da izgrebu sve srećke. Inače, da bi napravili ovu Captivu, ljudima iz Chevroleta su bila potrebna čitava dva meseca.
Peugeot 308 sa 3 vrata
Posle zvaničnih fotografija Peugeota 308 u hatchback verziji sa 5 vrata, evo i prvih špijunskih slika nemaskirane 308-ice u varijanti sa 3 vrata. Nažalost, ono što važi za verziju sa 5 vrata važi i za ovu 308-icu, odnosno dizajn i dalje previše liči na ugojeni Peugeot 207 i odlazeći 307 što znači da se nisu pokazale tačnim najave da će verzija sa 3 vrata biti atraktivnije oblikovana u odnosu na varijantu sa 5 vrata. Naime, govorilo se da će trovratna 308-ica više ličiti na coupe, poput Citroena C4 ili Opel Astre GTC. Kako bilo, i ovu verziju će pokretati 1,6 litarski benzinac sa 120KS, sledi 1,6 litarski turbo u varijantama sa 150 i 175KS a najjači agregat u ponudi biće 2,0 litarski turbo sa 220KS, koji će pokretati sportski model 307 RC. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi sa 90 i 109KS, sledi 2,0 HDi sa 138KS a na vrhu je 2,2 HDi od 170 konja. Kasnije dolaze i dva nova benzinca i to 1,4 litarski sa 95KS kao i 2,0 litarski sa 150KS.
Alfa Romeo 159 GTA
Već nekoliko meseci se govori da Alfa Romeo sprema naslednika modela 156 GTA a ovo na slikama bi mogla da bude ta zamena u vidu 159-ke u GTA odelu. Kažemo mogla bi, jer mnogi sumnjaju u tvrdnje sajta Infomotori da se na ovim slikama, napravljenim u Nemačkoj, nalazi Alfa 159 GTA. Na ovim fotkama se primećuju bočni usisnici za vazduh, blago promenjen prednji branik i spojler na poklopcu prtljažnika. Mnogo je zanimljivije ono što se navodno krije ispod prednjeg poklopca a to je, ako je verovati sajtu Infomotori, V8 motor sa 400 konja, poreklom iz Ferrarija odnosno Maseratija !! I to u kombinaciji sa pogonom na sva četori točka. Za poređenje, Alfa 156 GTA ima 3,2 litarski V6 agregat, koji raspolaže sa 250KS a ima pogon samo na prednjoj osovini. Nažalost, kako sada stoje stvari, GTA varijanta 159-ke bi mogla da se pojavi u prodaji tek 2010. godine.
Najnovija kreacija nemačkog tjunera MTM (Motoren-Technik-Mayer) jeste ovaj Audi RS4 Clubsport sa zdravih 535 konja ispod poklopca motora. Odmah da kažemo da cena prerade standardnog Audija RS4 sa 4,2 litarskim V8 motorom od 420KS, u ovakav projektil na točkovima, iznosi 20.000 evra. Zašto projektil ? Dovoljno je pomenuti ubrzanje do 100 km/h za 3,9 sekundi, do 200 km/h za 11,3 sekunde i maksimalnu brzinu od 320 km/h pa da sve bude jasno i bez dodatnih pojašnjenja (serijski model 250 km/h i 4,8 sekundi ubrzanja do stotke). Ipak, da kažemo da je to postignuto ugradnjom novog superchargera (švedski Lysholm Technologies Twin Screw Compressor) kao i strogom dijetom (između ostalog hauba, na kojoj su dodatni prorezi za vazduh, je od karbon fibera). Auto je lakši odnosu na fabrički (sada 1660 kg) mada je dodata sigurnosna oprema i veće kočnice. Ostale promene uključuju novo sportsko ogibljenje (testirano na Hokenhajmu i Nirburgringu) i novi izduvni sistem. Pogon je naravno integralni Quattro, trag točkova je nešto širi (točkovi od 19 inča, gume Michelin Pilot Sport 265/30) dok je menjač manuelni sa 6 stepeni prenosa. Pritom, biće izrađeno samo nekoliko primeraka ovakvog RS4 pa je ekskluzivnost zagarantovana.
Nedavno smo pisali o zainteresovanosti bavarskog BMW-a za kupovinu Volvoa (Nemci su čak tražili finansijske izveštaje o stanju švedske marke) a juče su se pojavile vesti da Ford sprema prodaju još nekoliko svojih brendova, koji čine njegovu tzv. PAG grupaciju (Premium Automotive Group). Naime, prema pisanju Automotive News-a, Ford je spreman da proda i Land Rover i Jaguar. Da podsetimo da je Ford pre nekoliko meseci već prodao i Aston Martin privatnom konzorcijumu. Najzanimljivije je ime mogućeg kupca Jaguara i Land Rovera. To je italijanski Fiat, koji je tokom februara započeo razgovore sa Fordom ali ih je krajem maja prekinuo zbog straha od smanjenja svog kreditnog rejtinga. Kako se saznaje, Fiat je bio zainteresovan za Land Rover zbog proste činjenice da u svom programu jednostavno nema SUV modele a tu je i prodajna mreže britanske kompanije u SAD-u, koju bi Fiat iskoristio za distribuciju Alfa Romea kada uskoro počne prodaja Alfe u Severnoj Americi. Što se Jaguara tiče, Fiat je navodno "bacio oko" na Jaguarove platforme sa pogonom na zadnje točkove kao i V6 i V8 motore. Tu nije kraj jer je navodno i alijansa Renault-Nissan zainteresovana za neku od ovih britanskih marki ali je to nezvanična vest pa ju kao takvu treba i tretirati. Ipak, posle neuspeha da se poveže sa nekim od američkih auto giganata, šef Renaulta, Carlos Ghosn, najavio je da će Renault u narednom periodu svoju ponudu proširiti sa nekoliko luksuznih brendova. Da li je mislio na Jaguar i Land Rover, pokazaće vreme. Ali ni tu nije kraj. Kao eventualni kupci pominju se i francuski PSA i južnokorejski Hyundai... Pojavila se i vest da Ford nudi na prodaju samo Land Rover i Jaguar dok bi najverovatnije Volvo ostao u vlasništvu američke kompanije mada se i dalje pominje mogućnost da i švedska marka promeni vlasnika; naravno samo u slučaju da Ford bude zadovoljan finansijskom ponudom. Danas i britanski AutoExpress piše da je Ford, iako to još nije zvanično objavljeno, već upoznao ministre u britanskoj vladi o planovima za prodaju Jaguara i Land Rovera a u vezi s tim ide i vest, koja kaže da je Ford angažovao banke Goldman Sachs, Morgan Stanley i HSBC da nadgledaju prodaju i savetuju Ford tokom tog procesa. Prodaja Jaguara i Land Rovera je samo nastavak globalnog restruktuiranja američke kompanije tokom koje je Aston Martin već prodat privatnom konzorcijumu. Fordu jednostavno nije potreban gubitaš poput Jaguara a i Land Rover, iako trenutno donosi profit, treba velike investicije kako bi njegovi modeli zadovoljili sve strožije zakone o zaštiti životne sredine. Ford je prošle godine uknjižio gubitak od 12,7 milijarde dolara dok je njegova PAG grupacija imala 327 milona dolara gubitaka (2005. taj gubitak je bio manji i iznosio je 89 miliona dolara). Ford je inače kupio Jaguar 1989. za 1,6 milijardi funti dok je za Land Rover 2000. godine platio 1,8 milijardi funti. I AutoExpress piše da su ljudi iz Forda razgovarali sa Fiatom i BMW-om oko kupovine nekih od kompanija u vlasništvu Forda ali su i Fiat i BMW sada saopštili da nisu zainteresovani. Na kraju AutoExpress zaključuje da je najverovatnije da će kupac biti neka privatna finansijska kompanija kao u slučaju Aston Martina. Nezvanično se pominje i cifra od 3 milijarde funti, koliko Ford navodno traži za Jaguar i Land Rover zajedno.
Predstavljen obnovljeni Saab 9-3
10. juna je u švedskom gradu Trolhetan, sedištu Saaba, svečano promovisan detaljno obnovljeni Saab 9-3, model za 2008. godinu. Prezentacija novog 9-3 je u stvari bila kulminacija nekoliko događaja i festivala, kojima je švedska marka proslavila tačno 60 godina od promocije svog prvog automobila, modela 92. Do te 1947. godine, Saab je bio poznat samo kao proizvođač aviona, odakle i potiče naziv kompanije. Naime, ime Saab je u stvari akronim za Svenska Aeroplan aktiebolaget AB. Od tog 10. juna 1947. godine, Saab je proizveo preko četiri miliona automobila i postao globalni premium brend, koji se prodaje u preko 60 zemalja sveta ali je u međuvremenu završio i kao deo američkog GM-a.
(Dalje)Jaguar je promovisao blago osveženi X-Type za 2008. godinu. I pre nego što se zapitate šta je tu u stvari novo, evo odmah i odgovora. Najočiglednija promena jeste novi prednji gril u stilu većih modela britanskog brenda (tačnije S-Type-a i XJ-a) a tu je i proširena paleta boja (Porcelan White i Blue Prism) kao i bogatiji paketi opreme. Pomenuti paketi opreme su S, SE, Sport Premium i Sovereign dok su dosadašnji Classic i Sport jednostavno ukinuti. I dalje su u ponudi dve karoserijske verzije : sedan i karavan (Estate). Osveženi X-Type zadržava postojeću paletu od 4 motora a to znači 2,0 i 2,2 litarske dizelaše sa 96 kW/131KS odnosno 107kW/145KS kao i V6 benzince od 2,5 (144kW/196KS) i 3,0 litra sa 169kW/231KS. Menjači su manulni sa 5 ili 6 stepeni a tu je i automatik sa 6 brzina. Pogon može biti samo na prednje točkove ili integralni AWD. Bogatiji paketi opreme znače da se sada, kao standardni elementi opreme u svim verzijama Jaguara X-Type, nalaze : 17-inčni alu točkovi, Bluetooth konekcija, DSC (dinamička kontrola stabilnosti), kožna ili sedišta u kombinaciji koža/tkanina, multifunkcionalni volan, Cruise Control, tri naslona za glavu na zadnjim sedištima, sedišta deljiva u odnosu 70/30, automatsko uključivanje svetala i brisača itd. U Jaguaru naglašavaju da X-Type i dalje kombinuje sportski duh, agilno upravljanje i inovativnu tehnologiju sa luksuzom i rafiniranošću, po kojoj su modeli Jaguara ionako poznati. Doterani X-Type kreće u prodaju tokom jula meseca.
Ferrarijeva parada za Ginisa
Ferrari i Ferrari Owners Club iz Velike Britanije, zajedničkim su snagama 9. juna na stazi Silverstone, postavili novi Ginisov svetski rekord, napravivši najveću paradu Ferrarijevih automobila, u kojoj je učestvovalo 385 modela sa propetim konjićem što je tri puta više nego kod ranijeg rekorda. Parada je napravljena u čast 60 godina Ferrarija ali i tačno 40 godina britanskog Ferrari Owners Cluba. Učestvovali su trkački i drumski modeli italijanske marke iz svih perioda njene bogate istorije. Pažnju su privukli izuzetno retki primerci, počevši od modela 250 California Spider, 275 GTB/C, 250GTO pa sve do novijih kao što su F40, F50, Enzo i FXX. Procenjuje se da je vrednost automobila, koji su se našli u paradi, bio oko 60 miliona funti (88 miliona evra); još jedan mali ali savršen detalj, koji obeležava Ferrarijevih 60 godina.
Sa potrošnjom od 3,3 litra na 100 km i emisijom od 88 grama CO2 po kilometru, novi Smart ForTwo cdi predstavlja najekonomičniji serijski auto na svetu. Rezervoar od 33 litra dozvoljava ovom mališi sa 3-cilindričnim motorom, autonomiju od prilibližno 1000 km. Drugim rečima, vozači, koji godišnje prelaze oko 15.000 km, moraće da pune rezervoar samo 15 puta u toku tih 12 meseci. Inženjeri Smarta su unapredili cdi agregat iz prethodne generacije ovog modela pa su snaga i obrtni moment povećani za 10 % dok je istovremeno potrošnja smanjena za značajnih 13 odsto. Pritom, motor je težak tek 86 kg. Motor razvija snagu od 33kW/45KS i 110Nm obrtnog momenta, koji je na rapolaganju između 2000 i 2500 obrt./min. (85Nm je raspoloživo već od 1500 obrtaja odnosno više od ¾ obrtnog momenta). Maksimalna brzina, koju postiže Smart ForTwo cdi jeste 135 km/h dok na ubrzanje do 100 km/h potroši 19,8 sekundi. Ukratko, Smart sa ovim dizelašem nudu kombinaciju ekonomičnosti, agilnosti u vožnji i prijateljstva prema životnoj sredini. Inače, nova generacija Smarta ForTwo je, u odnosu na prethodnika, za 195 mm duža i ima za 55 mm povećano međuosovinsko rastojanje što je, u kombinaciji sa širim tragom točkova (napred za 7 mm, nazad za 33 mm), omogućilo veći komfor, prostraniju unutrašnjost i povećanje prtljažnika sa 150 na 220 litara (za poređenje, naš Jugo ima volumen od 170 litara). Za bezbednost se, između ostalog, brinu elektronski sistemi poput ESP-a, ABS-a, EBD-a i BAS-a, uz naravno čitav paket vazdušnih jastuka. Smart ForTwo cdi može da se kupi kao Coupe i kao Cabrio a cene počinju od 11.200 evra a završavaju se cifrom od 16.240 evra.
Posle nedavne obrade Fiata Grande Punto od strane tjuning kuće Carzone Specials, iz iste firme stiže i novi aero body kit za još jedan automobil iz iste klase - uspešni Peugeot 207. Aerodinamički paket, nazvan Stream, podrazumeva novi prednji i zadnji branik agresivnijeg izgleda i sa integrisanim spojlerima, moćnije pragove (zbog kojih auto optički izgleda niži nego što u stvari jeste) i hromirane felne od 17 inča sa gumama dimenzija 215/40. Naravno, kao i kod svakog ozbiljnijeg tjuninga, znak proizvođača, u ovom slučaju Peugeota, skinut je sa prednjeg kraja automobila.