home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Prodavci Škode i Seata u Srbiji nude nekoliko novih povoljnosti i popusta prilikom kupovine ovih vozila. Tako svi Škodini modeli (sem nove Fabije) mogu da se kupe na lizing bez kamate, uz 30 do 40 odsto učešća. To je rezultat saradnje ovlašćenog dilera čeških automobila, firme Auto Čačak (PJ AutoČačak, III bulevar 9, Novi Beograd, tel. 011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), i finansijske kuće Hypo leasing. Auto Čačak nastavlja i sa popustima na sve Škodine modele (opet izuzimajući novu Fabiju) ali za kupce, koji kupuju za gotovinu (sniženje iznosi od 5 do 7 odsto, u zavisnosti od modela). Što se Seata tiče (Porsche SCG, Savski nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, www.seat-scg.com), od 1. do 31. jula trajaće nova kampanja prodavaca ove marke, u kojoj će svi modeli Ibize i Cordobe (bez obzira na motor i paket opreme) biti jeftiniji za 4 odsto.  





U Beogradu je otvoren još jedan prodajno-servisni centar južnokorejskog Hyundaija – Ehom Auto, koji predstavlja najveći ovakav centar za Hyundai u Srbiji (veličine 3000 kvadrata), a nalazi se u ulici Svetog Nikole 43. U sklopu centra nalaze se izložbeni salon automobila sa najnovijim modelima ovog proizvođača i servis površine 600 kvadrata. Ovim novim objektom, Hyundai Auto d.o.o. (generalni zastupnik Hyundaija za Srbiju, tel: 011/3283-274 i 3283-167, www.hyundai-auto.co.yu), proširio je svoju prodajno-servisnu mrežu, koja sada broji 18 članova. Da podsetimo da su ove godine već otvoreni i Hyundai centri u Beogradu, Novom Sadu, Kraljevu i Kragujevcu.  



Veoma brzo posle početka prodaje na najvažnijim evropskim tržištima, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija ovog modela održana je u petak, 22. juna u novom poslovnom centru Grand Motorsa (uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju - tel. 011/2090 600, www.ford.co.yu), u novobeogradskom III bulevaru 21 (Milutina Milankovića). Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije; sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. U ponudi su sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i Wagon, odnosno karavan) kao i 4 paketa opreme : Ambiente, Trend, Ghia i Titanium X. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om, dok osnovni dizelaš 1,8 TDCi sa 100KS i istim paketom opreme, treba platiti 22.320 evra. Kao što vidite, cene su dosta primamljive (npr. u Nemačkoj osnovni Mondeo košta 21.990 evra), a uz garanciju od 4 godine, novi Mondeo postaje zaista opasan igrač u D segmentu. Da bi tako i ostalo, Ford je upravo najavio ugradnju novog dizel motora u Mondeo i to 2,2 litarski agregat iz francuske PSA grupacije, koji razvija 170KS i 370Nm obrtnog momenta. Ovaj Mondeo 2,2 TDCi postiže 225 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8,5 sekundi. Pomenuti novi motor će se uskoro naći i pod haubom drugih Fordovih modela, kao što su Galaxy i S-MAX. Kada će Mondeo 2,2 TDCi stići i kod nas, za sada nije poznato. 



Novosadski Grand M (tel. 021/542-800, www.mazdans.co.yu) sve do kraja jula odobrava popuste na modele Mazda3 (sa dizel motorom) i Mazda6 (u svim karoserijskim verzijama i motorima). Mazda3 CD110 CE sa 5 vrata i 1,6 litarskim dizel agregatom od 80kW/109KS (postiže 185 km/h, ubrzanje do 100 km/h 11,3 sekunde, potrošnja 4,8 litara na 100 km) košta 17.699 evra sa PDV-om, odnosno 1500 evra manje od redovne cene. Verziju CD110 TX (sa istim motorom) sada treba platiti 20.300 evra. Za Mazdu6, takođe do kraja jula (ili dok se ne rasprodaju zalihe), važi popust od 1300 evra pa Mazda6 1,8i Active (benzinac od 88kW/120KS, makimalna brzina 197 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi, potrošnja 8,3 litra) sada zapada 22.399 evra sa PDV-om (1300 evra manje nego ranije) dok Mazda6 CD120 Active (dizelaš sa takođe 88kW/120KS, postiže 194 km/h, ubrzava do stotke za 10,6 sekundi a troši oko 6,5 litara dizela na 100 km) košta 23.899 evra.



Izvor : B92, FoNet

Stručni tim američke kompanije Dženeral motors je posetio Grupu Zastava, kako bi razmotrio mogućnosti saradnje s kragujevačkom fabrikom automobila, prenosi FoNet. Tim Dženeral motorsa je ispitivao mogućnosti za proizvodnju Opelovih delova na postojećoj liniji kragujevačke fabrike i, prema nezvaničnim informacijama, oni su procenili da je na njoj moguća montaža Opelovih vozila uz ispunjavanje dodatnih tehničkih zahteva i nivoa kvaliteta. Informativna služba Grupe Zastava je ranije saopštila da se u poseti fabrici nalazi tehnička ekipa, koju predvodi rukovodilac za nove projekte Volfgang Fridrih, i da nikakvi komercijalni ugovori i dogovori nisu deo njenog posla. Ipak, u saopštenju se dodaje da je saradnja dve firme moguća, ako se dostignu određeni tehnički zahtevi i nivo kvaliteta. Kragujevačka fabrika nalazi se u pregovorima sa kompanijom Dženeral motors o proizvodnji Opelovog modela Astra Classic II u Kragujevcu. Generalni direktor Grupe Zastava Zoran Radojević izjavio je krajem prošlog meseca da očekuje vrlo brzo završetak pregovora sa Dženeral motorsom o zajedničkoj saradnji i dodao da je u dosadašnjim razgovorima dve kompanije "sve definisano" i da sada slede samo "fina podešavanja".



Izvor : www.glas-javnosti.co.yu

Vožnja automobila na gas narednih nedelja trebalo bi da poskupi zbog uvođenja akcize od šest dinara po litru, pa se očekuje rast maloprodajnih cena. U Naftnoj industriji Srbije i pojedinim privatnim firmama kažu da će cene sigurno skočiti, ali se još ne zna koliko. Ipak, kao kažu u naftaškim krugovima, i sa poskupljenjem, auto-gas bi trebalo da bude duplo jeftiniji od ostalih goriva, što je inače paritet, koji je odavno prisutan i u svim okolnim zemljama, tako da je uvođenje akcize i kod nas samo očekivano uvođenje reda u ovoj oblasti. Dobar je potez, kažu upućeni, što nije povećana akciza na tečni naftni gas, TNG, u bocama za korišćenje u domaćinstvima. Bento Sandro, direktor prodaje subotičkog "Eurogasa", kaže da će zbog uvođenja akcize cena morati da ide gore. "Mislim da će u istom iznosu u kojem je povećana akciza poskupeti i auto-gas, ali potrebno je da uradimo sve proračune", naveo je on. U NIS-u, koji drži više od 70 odsto tržišta TNG-a, kažu da u oblasti tečnog naftnog gasa nema ograničenja što se tiče cene i uvoza, kao kod naftnih derivata, pa će se brzo videti da li potrošači mogu da izdrže prevaljivanje cele akcize na cenu. "Ako se maloprodajna cena poveća za ceo iznos akcize, moglo bi da dođe do smanjenja prometa, što će povratno sniziti cene. U lošijoj situaciji će biti mali vlasnici pumpi za TNG, dok će najveće firme biti u manje-više istoj poziciji", navodi naš sagovornik iz NIS-a. Najveći broj vozila s pogonom na plin su u vlasništvu taksista , pa oni verovatno neće imati izbora. Dobro je, kažu upućeni, što je izuzet TNG za korišćenje u domaćinstvima jer se tako ovi potrošači stavljaju u isti položaj kao i potrošači struje ili gasa. Takođe, dodaju oni, neće više biti punjenja boca na pumpama, ali postoji opasnost da se vozači okrenu punjenju automobila plinom iz boca, što se dešavalo u kriznim godinama jer će razlika u ceni biti nekoliko dinara. "U razvijenim zemljama TNG za automobile i za domaćinstva se boje različitim bojama pa je kontrola lakša", ističe naš sagovornik. Na tržištu Srbije prošle godine prodato je 270.000 tona tečnog naftnog gasa za automobile i domaćinstva. Dve trećine su došle iz uvoza dok je ostatak proizveo NIS - Tečni naftni gas, delom iz rafinerija u preradi nafte, delom iz domaćih nalazišta prirodnog gasa. Samo deset odsto potrošnje goriva za automobile otpada na auto-gas, ali se čak 80 odsto potrošnje TNG-a "izgori" u vozilima.

UPDATE : U međuvremenu je 8. jula zbog uvođenja akcize, auto gas u Srbiji poskupeo za 3,5 dinara po litri pa sada litru TNG-a treba platiti od 42 do 44 dinara, zavisno od pumpe.  



Domaći zastupnik južnokorejske Kije (Kia Auto d.o.o., tel: 011/316-6903 i 316-5494, internet : www.kia.co.yu) je novu generaciju ovog kompaktog MPV modela izložio još krajem marta na salonu automobila u Beogradu dok je zvanična prodaja počela tek ovih dana. Novi Carens je napravljen u skladu sa željama i potrebama, pre svega evropskih kupaca, što se vidi već po daleko privlačnijem dizajnu u odnosu na istoimenog prethodnika a naročito po kvalitetnijoj i komfornijoj unutrašnjosti i modernom dizel agregatu, koji omogućava veći užitak u vožnji. Osim toga, novost je i ponuda varijanti interijera sa 5 ili sa 7 sedišta. Takođe, zahvaljujući povećanju dimenzija (uključujući i 130 mm duže međuosovinsko rastojanje) ponuda prostora za putnike u kabini i prtljažniku je daleko bolja u odnosu na stari model. Dužina Carensa iznosi 4545, širina 1820, visina 1720 a međuosovinsko rastojanje 2700 mm što se pozitivno odrazilo i na volumen prostora za prtljag, koji u osnovnoj konfiguraciji zahvata 413 litara a sa oborenim sedištima čitavih 2106 litara. Motor je 2,0 litarski turbo-dizel CRDi, snage 103kW/140KS pri 4000 obrt./min. i 305Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2500 obrt./min.) uparen sa manuelnim menjačem dok se kao opcija nudi i automatska transmisija. Maksimalna brzina, koju Carens sa ovim motorom postiže, je 187 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi tačno 11 sekundi a prosečna potrošnja (po fabričkim podacima) je 6,1 litra dizela na 100 km. U vezi potrošnje i informacija da u rezervoar staje 55 litara. Oprema Carensa je izuzetno bogata pa sadrži, između ostalog, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, servo upravljač, digitalnu klimu, radio/CD/MP3, elektro paket, putni kompjuter, kožni volan (podesiv po visini i dubini), alu felne od 16 inča, zatamnjena stakla, krovne nosače itd. Cena ovako bogato opremljenog Carensa sa 2,0 CRDi dizel motorom u Srbiji iznosi 20.190 evra sa PDV-om. Za poređenje evropski konkurenti poput VW Tourana 1,9 TDI (105KS), Renault Scenica 1,9 dCi (130KS) i Opel Zafire 1,9 CDTI (100KS), koštaju u Srbiji, redom 22.957, 22.401 odnosno 22.100 evra sa PDV-om a nude samo 2 godine garancije za razliku od tri godine ili 100.000 km koliko daje Kia. Kia u Carens ugrađuje i 2,0 litraski CVVT benzinski motor sa 106kW/145KS i ručnim menjačem sa 5 brzina dok je automatik sa 4 stepeni prenosa opcija. Carens sa ovim motorom postiže 190 km/h, ubrzava do stotke takođe za 11 sekundi a troši 8,1 litre goriva na 100 km. Carens sa tim benzincem u Srbiji treba platiti 17.490 evra (sa trenutnim popustom od 1000 evra) dok doplata za 7 sedišta iznosi 1100 evra.




Posle Captive i Epice sa 2,0 litarskim dizel motorom, u Srbiju je stigao još jedan Chevroletov automobil, koga pokreće ovaj agregat. Radi se o modelu Lacetti i to u SW odnosno karavan verziji. Dok kod Captive i Epice ovaj motor razvija 110kW/150KS, Lacetti-ju je namenjena njegova oslabljena verzija, koja raspolaže sa 89kW/121KS (pri 3800 obrt./min.) i 280Nm obrtnog momenta (pri 2000 obrt./min.). Sa ovim motorom Lacetti postiže maksimalnih 186 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,8 sekundi dok prosečna potrošnja iznosi 6 litara na 100 km (fabrički podatak). Dizel motor se idealno uklopio sa porodičnim karakterom ovog karavana dugačkog 4580, širokog 1725, visokog 1460 mm i teškog 1285 kg. Volumen prtljažnika u osnovi iznosi 400 litara dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na svih 1410 litara. Za kraj i cena. Lacetti karavan 2,0d sa SX paketom opreme (klima, ABS, servo upravljač, radio, elektro paket, vazdušni jastuci) u Srbiji košta 16.810 evra sa PDV-om. Sve to uz garanciju od 3 godine ili 100.000 km pa šta pre istekne. Inače, u GM-u očekuju da će svaki treći prodati Chevrolet u Evropi krajem ove decenije imati pod haubom dizel motor.



Zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu), odobrava nekoliko zanimljivih popusta za pojedine modele japanskog prozvođača proizvedene prošle godine, koji se nalaze na lageru zastupnika. Krenimo od MPV modela Grandis 2,0 DID (sa 100kW/136KS, 195 km/h, prosečna potrošnja 6,6 litra dizela), kod koga ušteda iznosi 4600 evra (umesto 32.500 košta 27.900 evra). Posebno je zanimljiv Colt CZ3 (na slici) sa 1,5 litarskim turbo benzincem, za koga se odobrava popust od 1510 evra (umesto 17.500 sada 15.990 evra). Ova mala prznica (dužina 3,82 metra) ima motor od 110kW/150KS, postiže maksimalnih 210 km/h, za stotku mu treba tačno 8 sekundi ali se zadovoljava sa 6,8 litara goriva na 100 km (po fabričkim podacima). Auto je bogato opremljen pa, između ostalog, ima ABS i EBD kočnice, frontalne i bočne vazdušne jastuke, klimu, 16-inčne alu felne, servo volan, elektro paket, radio/CD, kožni volan i ručicu menjača itd. Na sniženju je i Lancer ali u karavan odnosno Station Wagon verziji sa 1,6 litarskim benzincem od 72kW/98KS. Ovaj Lancer postiže 181 km/h, ubrzava do 100 km/h za 12,6 sekundi a troši 7 litara goriva na 100 km. Dužina mu iznosi 4485, širina 1695, visina 1480 mm dok je volumen prtljažnika 450 litara. Cena je umanjena za 800 evra pa ga umesto 16.500, treba platiti 15.700 evra. Najveći popust možete ostvariti kupovinom Pajera 3,2 DID sa turbo-dizel motorom, snage 118kW/160KS i 381Nm obrtnog momenta (maksimalna brzina 170 km/h, ubrzanje 11,2 sekunde, potrošnja po fabričkim podacima 9,5 litara na 100 km), koga umesto 51.500 treba platiti 44.990 evra sa PDV-om.



Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)

KRAGUJEVAC - U kragujevačkoj fabrici automobila roboti su juče sastavili prvu karoseriju srpskog „punta“, to jest „zastave 10“. Nove linije, u koje je uloženo 14,7 miliona evra, do kraja meseca će proizvesti prvu probnu seriju od 96 ovih automobila.
Kako je za „Blic“ izjavio Zoran Bogdanović, direktor „Zastave auto“, u julu će se proizvodnja ovog modela povećati na 192, dok će već u avgustu sa nove montažne trake sići 400 „desetki“. Na ovom poslu, koji označava novi početak domaće automobilske industrije, biće angažovano 240 najboljih radnika iz sadašnje fabrike automobila. Iz Italije su vozovima već dopremljeni delovi za montažu 400 automobila. Preuzimanje montaže „punta“ se pokazalo kao pun pogodak, jer je „taj automobil i dalje tražen u Evropi, pa je „Fijat“ njegovu proizvodnju, koja je trebalo da se obustavi 2006. godine, produžio do 2010. godine“.
- U opremu za sklapanje karoserije smo uložili četiri miliona evra. Deo je iz „Fijata“, koji je potpuno obnovljen i repariran, dok je glavna linija potpuno nova, iz italijanske firme „Komau“, i potpuno robotizovana. Reč je o najmodernijoj tehnologiji, kakvu koristi i „Mercedes“. Svakih pet minuta će iz „Zastave“ izlaziti po jedan domaći „punto“ - kaže Bogdanović. Da će kvalitet domaćeg „punta“ biti besprekoran garantuje i oprema kupljena od nemačkog „Cajsa“, koju u jugoistočnoj Evropi nema niko. Ona će, kako kažu inženjeri iz „Zastave“, digitalnom tehnologijom meriti dimenzije i geometriju svih sklopova, i ukazivati na sitnije greške. Uz to, montirana je i američka mašina za kontrolisanje točkova, farova, elektronike i voznih karakteristika automobila, koja ima deset kamera i lasera. Do sada je 80 firmi iz Srbije pokazalo interesovanje da prave delove za domaći „punto“. U isto vreme, hrvatski preduzetnici su sami došli u „Zastavu“ i već su na pragu saradnje. Pre svega, nekadašnja „Jugoplastika“, danas „Plastik“ iz Solina će raditi instrument-table, spojlere, branike, krov i bočne stranice za „zastavu 10“. Tu je i „Munja“ iz Zagreba koja će isporučivati akumulatore, dok je izvesno da će „Lipik“ praviti sva stakla. Domaći proizvođači koji će raditi u ovom poslu su, za sada, „Poliester“ iz Priboja.
- Sa „Fijatom“ pregovaramo o proširenju tržišta na kome ćemo prodavati naša vozila. Do sada je dogovoreno da pokrivamo Hrvatsku, Bosnu, Crnu Goru, Makedoniju, Bugarsku, Rumuniju i Albaniju. U Srbiji ne može da se proda više od 6.000 „zastava 10“ godišnje, a na našoj liniji može da se napravi mesečno 800 tih vozila. Ako dobijemo dozvolu da prodajemo „punto“ i van regiona, pravićemo i 20.000 ovih vozila godišnje. Cena „zastave 10“ je, u osnovnom modelu, 7.749 evra sa PDV-om. Najskuplji model, sa svom dodatnom opremom, uz putni računar, klima-uređaj, branicima u bojama vozila, i drugim pikanterijama košta 9.624 evra.

autor : Nebojša Radišić, foto : Blic



Firma Grand Motors (generalni uvoznik Forda, Land Rovera i Volvoa za Srbiju i Crnu Goru) je pre nekoliko dana, tačnije 31. maja i pred velikim brojem zvanica, svečano otvorila novi i veoma moderan poslovni centar na Novom Beogradu, u ulici Milutina Milankovića 21 (ranije III bulevar). Novi poslovni centar, izgrađen po najvišim standardima Forda, objedinjuje prodaju automobila, servis (u garantnom i vangarantnom roku) i prodaju rezervnih delova. Površina novog poslovnog objekta iznosi 5000 kvadratnih metara, od toga 1000 kvadrata otpada na prodajni salon a istu površinu zauzima i servis. Za ovu priliku, ispred novog poslovnog centra, Grand Motors je izložio aktuelnu gamu automobila Forda, Volvoa i Land Rovera, uključujući tu i najnoviji Ford Mondeo. 



U Srbiji je konačno počela prodaja dugo očekivanog Opelovog SUV modela Antara, svojevrsnog naslednika nekada veoma popularne Frontere. Kao što ste već videli iz naslova, cene se kreću od 28.490 evra pa naviše (toliko košta osnovni 2,4 litarski benzinac od 140KS sa Essentia paketom opreme dok najjeftiniji dizelaš 2,0 CDTi od 127KS i sa istom opremom zapada 29.990 evra). Za poređenje, brat blizanac Antare, Chevrolet Captiva, se u Srbiji može kupiti već za 26.790 evra (da ne bude zabune, sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Rekli smo da su Opel Antara i Chevrolet Captiva blizanci, tačnije napravljeni su na istoj platformi, koriste i veliki broj zajedničkih komponenti (ništa novo unutar GM koncerna) pa je glavni problem inženjera i, pre svega, dizajnera bio kako da što "efikasnije" vizuelno odvoje Antaru od Captive. Po svemu viđenom posao je obavljen kako treba pa je Antara namenjena kupcima koji preferiraju sportski look dok je Captiva više za one, koji su za elegantniji izgled. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, u Južnoj Koreji je Chevrolet Captiva u stvari Daewoo Windstorm dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu a evropsku Opel Antaru  kao Holden Captivu MaXX ! Opet ništa neobično jer je i Holden deo GM-ove familije. Šta ćete, globalizacija i ušteda vremena i novca za razvoj, čine svoje. Opel Antara je inače dugačka 4575, široka 1850, visoka 1704 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2707 mm. Prtljažnik je zapremine 370 litara s tim što zadnja klupa može u potpunosti da se sklopi čime se dobija ravan pod u prtljažniku i 1420 litara zapremine a postoji i mogućnost preklapanja suvozačevog sedišta. Opel u Antari nudi 2 benzinska i 2 dizel motora. Slabiji benzinac je zapremine 2,4 litra, ima 103kW/140KS, postiže 175 km/h, ubrzava do 100 km/h za 11,9 sekundi a troši 9,6 litara goriva na 100 km. Veći benzinac, 3,2 litarski V6 agregat raspolaže sa 167kW/227KS, maksimalna brzina mu iznosi 203 km/h, ubrzava do stotke za 8,8 sekundi a troši 11,8 litara na 100 km. Dizelaši su Evropljanima najzanimljiviji pa Opel u gami ima 2,0 litarski CDTi agregat u dve verzije. Slabija ima 93kW/127KS i 295Nm a jača 110kW/150KS i 320Nm. Slabiji dizelaš stiže do maksimalnih 166 km/h a do 100 km/h ubrzava za 13,8 sekundi. Verovatno će popularnija biti varijanta od 150 konja (teška 1790 kg), koja postiže 180 km/h, ubrzava do stotke za 12,1 sekundu dok potrošnja iznosi 7,5 litara dizela, naravno po fabričkim tvrdnjama. Ovde i napomena da zapremina rezervara za gorivo kod svih Antara iznosi 65 litara. Novinari, koji su vozili Antaru, napominju da dizelaš od 150 konja, iako prosečne snage, ima solidan obrtni momenat pa je u stanju da vas uvek efikasno izvuče "na vrh". Sve Antare, osim one benzinske V6 varijante sa 227 konja, serijski se opremaju ručnim menjačem sa 5 stepeni prenosa dok pomenuti najjači benzinac standardno dolazi sa automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Automatska transmisija se kao opcija može dobiti i kod manjeg benzinca i jačeg dizelaša. Elektronski kontrolisani 4x4 sistem nudi izbor između pogona samo na prednojoj osovini i automatskog uključivanja i zadnje osovine ukoliko se za to ukaže potreba. Ipak, bez obzira na integralni pogon, Antara nije pravi terenac za nepristupačne terene i bespuća (nema ni reduktor ni blokadu diferencijala a ni klirens nije baš velik). Automobil je prikladan, pre svega, za uređene puteve i povremene izlete van asfalta mada novinari hvale integralni pogon, tačnije njegovu brzu reakciju kao i efikasne kočnice i zaključuju da je Antara dovoljno sposobna da se nosi i sa lošim putevima. Na asfaltu se Antara naravno oseća kao riba u vodi dok je oslanjanje ipak prilično tvrdo. Za stabilnost i dobre vozne osobine brinu se elektronski sistemi kao što su ABS, ESP, DCS, ARP i drugi. Tu je i HDC sistem za pomoć pri vožnji na nizbrdici. Dakle, Antara je moderan, privlačan, prostran, funkcionalan, bogato opremljen automobil sa pristojnom cenom (kako za koga) i novi rival već etabliranim modelima na našem tržištu poput Toyote RAV4, Honde CRV, Chevrolet Captive, Kia-e Sorento, Ssangyonga Kyron, Suzukija Grand Vitare, Nissana X-Trail pa i Hyundai-ja Sante Fe i Mitsubishi-ja Outlander.




Već tradicionalno u ovo prolećno vreme, skoro svi domaći uvoznici i prodavci nude automobile ili sa velikim popustom ili sa poklonom u vidu klime, besplatnog kasko osiguranja i sl. Krenimo od Citroena. Vitro Group (www.vitrogroup.co.yu), uvoznik Citroena za našu zemlju, ponudio je novu verziju Citroena C4 sa paketom opreme Premium i 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS, čijom kupovinom se štedi oko 1000 evra. Auto u serijskoj opremi ima ABS, EBD, BAS sisteme, tempomat, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, elektro paket, servo volan, putni kompjuter, klimu, alu felne od 16 inča, metalik boju itd. Cena Citroena C4 Premium iznosi 15.490 evra sa PDV-om. Vitro Group u saradnji sa Hypo Alpe Adria Leasing-om, sve do kraja godine prilikom kupovine Citroena C3, daje besplatno kasko osiguranje u trajanju od 6 godina. Na taj način se štedi od 2300 do 3700 evra zavisno od verzije. 

Beogradski Grand Motors (011/ 20 90 600, internet www.ford.co.yu), uvoznik Forda za našu zemlju, nastavlja i dalje sa sniženjima za ove automobile pa najjeftinija Fiesta staje 9890, Fusion 12.390, Focus 14.590 a C- MAX 17.500 evra sa PDV-om. Na zalihama ima i Mondea prethodne generacije sa bogatim paketom opreme, koji sa dizelskim TDCi motorom košta 20.290 evra sa PDV-om što je oko 2000 evra niže od redovne cene. Da podsetimo da za Fordove važi garancija od 4 godine.  

Hondina limuzina srednje klase Accord, i dalje se nudi sa popustom od 5 odsto pa osnovna verzija sa 2,0 litarskim benzincem i Comfort paketom opreme staje 19.620 evra sa PDV-om što je 1030 evra jeftinije od redovne cene. Honde prodaje beogradski Delta automoto d.o.o. (www.deltaauto.co.yu). Delta automoto je i zastupnik za italijanski Fiat i sve do kraja juna za Grande Punto 1,4 sa 5 vrata i paketima opreme Active i Dynamic odobrava popust od tačno 1000 evra (tel. 011/2010-955, 2010-968 i 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu).

Za automobile francuskog Renaulta, firma Renault Srbija (011/2178-111) daje i popust i poklon. Sve do kraja jula u okviru akcije "Sigurna zona" važe sniženja u iznosu od 900 do 1500 evra, zavisno od modela. Clio II i Kangoo Express jeftiniji su za 900, Clio III za 1200 a Scenic i Megane za 1500 evra. Svi kupci Renaulta dobijaju i poklon u vidu Bluetooth uređaja. Za Nissanove automobile takođe važi prolećno sniženje i to 500 evra za Micru i 1000 evra za Note.

I zastupnik Suzukija za našu zemlju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu), za modele japanskog proizvođača daje popust od 500 i 1000 evra. Sniženje od 500 evra važi za Ignis dok su svi modeli Swifta i Grand Vitara sa najvišim paketom opreme jeftiniji za 1000 evra. Da podsetimo i da Euro Sumar od nedavno za sve modele Suzukija nudi opštu garanciju od četiri godine umesto tri kao do sada. I dalje važi ograničenje od 100.000 km pa šta pre istekne. Produžena je i garancija na koroziju i to sa 3 na 6 godina ali ovde nema ograničenja u vezi broja pređenih kilometara. 

Toyota i dalje nudi Yaris sa 1,3 litarskim benzinskim motorom i opremom Luna za  650 evra manje dok uz Aygo dobijate klimu na poklon (www.toyota.co.yu).

Hyundai auto Beograd (tel. 011/3283-274, www.hyundai-auto.co.yu), generalni zastupnik južnokorejske kompanije Hyundai za našu zemlju, produžio je do kraja juna akciju u kojoj za Getz i Accent sa benzinskim 1,4 litarskim motorom od 97KS, odobrava popust u vrednosti PDV-a, dakle u iznosu od 18 %. Getz 1,4 sa petoro vrata i opremom Active, košta 10.450 evra, umesto 12.331 a Accent 1,4 sa 4 vrata i opremom Leader, staje 11.900, umesto 14.042 evra. Oba modela u opremi imaju klima uređaj, ABS, servo, eleektro paket. Da podsetimo da za Hyundai od nedavno važi i opšta garancija od 5 godina ili 100.000 km. Tokom juna i SUV model Tucson ima povoljniju cenu pa se najjeftininji može kupiti već za 18.990 evra sa PDV-om. Kupci većeg SUV modela Santa Fe mogu birati : ili poklon u vidu bonova za gorivo za 15.000 km ili popust od 1050 i 1150 evra (manji popust za verziju sa manuelnim menjačem a veći za model sa automatikom).  

Kompanija Porsche SCG (zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche za našu zemlju) ima nekoliko zanimljivih ponuda za potencijalne kupce Seat Ibize, Cordobe, Altee XL (www.seat-scg.com) i VW Jette i Passata (www.volkswagen.co.yu). Naime, kupovinom Ibize Sportline 1,4 sa 63kW/85KS štedi se od 507 evra do 610 evra. Osim toga, Porsche SCG odobrava i dva odsto popusta na Ibizu i Cordobu ako se odlučite za kupovinu preko Porsche Leasinga a tu je i ponuda za Seat Alteu XL, koju možete dobiti po ceni obične, kratke Altee. Takođe Porsche SCG prilikom kupovine VW Jette i Passata, poklanja automatski klima uređaj Climatronic i 5 godina besplatnog kasko osiguranja za Jettu i dve godine za Passat ako se auto kupuje preko Porsche leasinga. Ove pogodnosti za Jettu i Passat važe do 8. jula.

Škodini modeli se i dalje nalaze na sniženju od 5 do 7 odsto, zavisno od modela pa tako npr. osnovnu Fabiju umesto 10.561, treba platiti 9983 evra sa PDV-om (uvoznik je AutoČačak d.o.o., internet : www.autocacak.co.yu). 

I kod Opela (www.opelauto.co.yu) se moži proći jeftinije. Kod Astre H se, kroz pakete opreme, ostvaruje ušteda od 1400 do 1683 evra a kod Zafire od 900 do 1400 evra.

Verano motors (tel. 011/3094-500, internet : www.verano.co.yu), domaći uvoznik za vozila francuskog Peugeota, sve do kraja juna nudi Peugeot 206 1,4E (55kW/75KS) na lizing, uz nominalnu kamatnu stopu od 3,99 odsto. Auto ima 5 vrata, klimu, servo, el. podizače stakala, radio/CD sa komandama na volanu, kodirani ključ, centralnu bravu, svetla za maglu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača itd. Cena za ovakav Perugeot 206 iznosi 12.770 evra sa PDV-om, a rata je 125 evra mesečno, uz rok otplate od 84 meseca i plaćanje PDV-a na tri rate. Ako se ovaj model kupuje za keš, Verano motors daje i popust od 600 evra.

Najveće uštede možete ostvariti prilikom kupvine južnokorejskih automobila. Tako Chevrolet i dalje odobrava sniženje od 700 evra za Aveo, 1000 za Spark i 1500 evra za Lacetti. Automobile Kia prodaje Kia auto d.o.o. (tel. 011/316-6903, www.kia.co.yu) i u okviru prolećnog sniženja cene su spuštene od 1200 evra (Picanto) pa sve do neverovatnih 5000 evra, koliko iznosi popust za Magentis. Najjeftiniji Magentis se tako može dobiti već za 16.990 evra sa PDV-om !!

I na kraju da pomenemo i domaću Zastavu, koja je upravo odobrila sniženje od 10 odsto za sve modele. 



Izvor : dnevni list Press

Potpredsednik Vlade Božidar Đelić predložiće da se preregistracija vozila sa crnogorskim tablicama, koje nemaju evro 3 motor, u Srbiji ipak odobri, ali uz plaćanje "ekološke takse" od 20 odsto. Kako saznaje Press od izvora bliskog vrhu Vlade Srbije, vicepremijer će se, naime, založiti za to da svi vlasnici spornih automobila plate carinu i porez, kao da su regularno uvezli kola iz inostranstva, a da oni čija vozila ne ispunjavaju evropske standarde plate i dodatnu, ekološku taksu. O tom predlogu, saznaje Press, Vlada će raspravljati već na jednoj od narednih sednica.

- Božidar Đelić će ministrima Vlade Srbije predložiti da odobre preregistraciju, bez obzira na to da li imaju evro 3 motor ili ne. On smatra da vlasnici tih automobila nisu prekršili nikakav zakon i da pitanje "crnogoraca" mora da se reši vrlo brzo. Njegov predlog je da svi vlasnici spornih vozila plate carinu od 20 i porez od 18 odsto, kao pri regularnom uvozu automobila iz inostranstva, a da svi koji nemaju evro 3 plate i ekološku taksu od još 20 odsto. Kad se sve to sabere, vlasnici "crnogoraca" bez evro 3 motora praktično će moći da preregistruju automobile za 69,9 odsto od kataloške vrednosti svog vozila - kaže Pressov izvor. To znači da bi vlasnik vozila čija je kataloška vrednost 5.000 evra, morao da plati još 3.496 evra da bi umesto crnogorske dobio srpsku registarsku oznaku. Podsetimo, Đelić je nedavno izjavio da će Vladi Srbije predložiti neko "izbalansirano rešenje" za "crnogorce".

- S jedne strane imamo ljude koji nisu prekršili zakon. Da smo ostali Državna zajednica Srbija i Crna Gora, oni ne bi imali nikakav problem, a ovako su se zapravo našli u nekom ilegalnom položaju. S druge strane, niko u Srbiji ne sme da se oseti, ako smem slobodno da se izrazim, namagarčeno - rekao je Đelić. S predlogom novog vicepremijera, bez sumnje će se složiti Velimir Ilić, ministar za infrastrukturu, koji se još od razdruživanja Državne zajednice SCG zalaže za odobrenje preregistracije. On je ostao pri svom stavu da preregistracija mora da bude dozvoljena i da novi ministar finansija Mirko Cvetković treba da odluči za koju će se cifru ona obaviti. Cvetković, međutim, još ne vidi dobro rešenje za preregistraciju, ali će, kako je Pressu nedavno izjavio, o tome razgovarati sa ostalim ministrima u Vladi. Usamljen u nameri da se aktuelni propisi poštuju i da se preregistracija sa crnogorskih tablica na srpske ne dozvoli ukoliko vozila nemaju evro 3 motor ostao je Mlađan Dinkić, sadašnji ministar za ekonomiju i regionalni razvoj. On je u prethodnom sazivu vlade, kao ministar finansija, bio žestoki protivnik preregistracije i pobornik toga da ne treba davati nikakve ustupke onima koji su pokušali da "zaobiđu zakon". Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore u Srbiji trenutno ima oko 70.000 vozila sa crnogorskim tablicama. Većina tih automobila ne zadovoljava evropske standarde, niti je ocarinjena, niti oporezovana prilikom uvoza. Inače, prema Uredbi Vlade Srbije o uvozu polovnih vozila iz inostranstva, svaki automobil uvezen iz strane zemlje mora da ima evro 3 motor i da za njega budu plaćeni porez i carina. Pitanje preregistracije pokrenuto je nakon razdvajanja Državne zajednice SCG, a prethodna vlada je odlučila da Uredbu o uvozu polovnih vozila iz inostranstva ne menja i da nikome ne čini ustupke.

Foto : www.pressonline.co.yu



Uvoznik Fiata za Srbiju, Delta Automoto d.o.o. (tel. 011/2010-955, 2010-968 i 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu) sve do kraja juna daje popust od 1000 evra prilikom kupovine Grande Punta u verzijama 1,4 Active 5v (redovna cena 13.570 evra) i 1,4 Dynamic 5v (redovna cena 14.396 evra). Motor od 1368 kubika razvija 57kW/77KS i omogućuje Puntu maksimalnih 165 km/h uz ubrzanje od 13,2 sekunde do 100 km/h. Prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,1 litar na 100 km. Oprema modela Active sadrži : ABS+EBD, servo volan podesiv po visini i dubini, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, manuelni klima uređaj, električne podizače prednjih prozora, centralnu bravu, električno podešavanje retrovizora, pripremu za radio, zadnje naslone za glavu, rezervni točak standardnih dimenzija i metalik boju. Oprema modela Dynamic : ABS+EBD, servo volan podesiv po visini i dubini, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, električni podizači prednjih prozora, daljinsko otključavanje/zaključavanje vrata, električno podešavanje retrovizora sa grejačima, automatski klima uređaj, autoradio CD-MP3 sa komandama na volanu, volan i ručica menjača presvučeni kožom, zadnji nasloni za glavu, deljivo zadnje sedište, farovi za maglu, rezervni točak standardnih dimenzija i metalik boja.

Izvor : www.automarket.co.yu