home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Od mnogobrojnih premijera na proteklom novosadskom sajmu automobilu, veliku pažnju posetilaca (i potencijalnih kupaca naravno) privukli su nova, već treća generacija Renaultove Lagune i Volkswagenov Golf V u Variant (karavan) verziji, čije pojavljivanje u Novom Sadu je označilo i početak njihove prodaje u našoj zemlji.

Renault Laguna III od 22.300 evra 


Prethodna Laguna II, predstavljena još krajem 2000. godine (poznata i po tome što je bila prvi auto, koji je osvojio svih 5 zvezdica za bezbednost na EuroNCAP "kreš" testu), već je polako gubila korak sa glavnim konkurentima (Peugeot 407, VW Passat, Ford Mondeo i drugi), pa novi model dolazi u pravom trenutku. Dizajnerski posmatrano Laguna III ipak ne donosi revoluciju, već evoluciju poznatog Renaultovog korporativnog dizajna, koji se mnogima jednostavno ne dopada. Stiče se utisak kao da su u Renaultu želeli da na novom modelu što više zadrže prepoznatljiv dizajn prethodne Lagune (npr. oblik vrata veoma podseća na prethodnu generaciju). Koliko je to dobro pokazaće vreme. Sam Renault dizajn opisuje kao "dinamičan i fluidan sa rafiniranim linijama". Ipak, kritike na prilično bezličan, pa i anemičan spoljašnji izgled zamenjuju pozitivne reakcije na dizajn unutrašnjosti. Renault se očigledno potrudio da u putničkoj kabini unapredi kvalitet upotrebljenih materijala, kao i same završne obrade. Ukratko, kabina je prostrana, oprema bogata, ergonomija je na vrhunskom nivou (sve je na dohvat ruke), komfor se kod Francuza ionako podrazumeva, a Renault je puno pažnje posvetio i zvučnoj izolaciji odnosno "akustičkom komforu", za koji u Renaultu tvrde da postavlja nove standarde u ovom segmentu. I u Laguni III, Renault zadržava elektronske dodatke u vidu kartice za ulazak, dugmeta za start motora i automatske parkirne kočnice. Zahvaljujući doteranom ogibljenju odnosno njegovom finom podešavanju, Laguna III je udobnija u vožnji, a istovremeno ima poboljšane vozne osobine i preciznije upravljanje. U vezi s tim, u Renaultu ističu da su prototipovi Lagune III tokom testiranja prošli preko 6 miliona kilometara. Treba pomenuti i da se nova Laguna oprema točkovima veličine od 16 do 18 inča, zavisno od verzije. Bezbednost je kategorija po kojoj je Renault odavno poznat i gde ne pravi kompromis. Opet podsećamo da je Laguna II bila prvi auto, koji je na EuroNCAP kreš testu dobio svih 5 zvezdica za bezbednost putnika a u Renaultu su uvereni da će Laguna III biti prvi automobil, koji će uskoro dobiti i svih 6 zvezdica na tom testiranju. Naročita pažnja je posvećena bezbednosti prilikom bočnog udara jer se u tim sudarima dešava najveći broj smrtnih povreda. Zato, osim ojačanja same konstrukcije karoserije i B stuba, Laguna III ima i novu generaciju bočnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, kao i elektronske sisteme poput ABS-a, EBD-a, ESP-a i EBA i to kao deo standardne opreme u svim verzijama. U Lagunu III ugrađuje se široka paleta benzinskih i dizel motora. To su benzinci 1,6 16v sa 84kW/115KS, 2,0 16v sa 103kW/145KS i 2,0 16v sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,5 litarski (!) dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri varijante : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa127kW/175KS. Ovde i informacija da svi motori već sada zadovoljavaju rigorozne Euro5 standarde. Svi motori su i veoma štedljivi pa tako najmanji 1,5 dCi troši 5,1 litre dizel goriva na 100 km, a ispušta 136 g CO2 po kilometru, dok dizelaš od 150KS troši 6 litra na 100 km. Zanimljivo je da je nova Laguna u proseku za 15 kg lakša od istoimenog prethodnika. Cene se u Srbiji kreću ovako : osnovna Laguna 1,6 16v sa Expression paketom opreme košta 22.300 evra sa PDV-om, najjeftini dizelaš je Laguna 1,5 dCi sa 110KS i istim Expression paketom opreme (košta 23.865 evra), dok je najskuplja Laguna 2,0 dCi od 150KS sa Initiale opremom i automatskim menjačem, koju treba platiti 32.461 evro (takođe sa PDV-om). Doplata za metalik boju je 521 evro. Renault za novu Lagunu daje trogodišnju garanciju (ili 150.000 km), a ove francuske automobile kod nas prodaje firma Renault-Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.renault.co.yu

Volkswagen Golf V Variant od 20.537 evra


O Golfu V u Variant (karavan) verziji pisali smo još krajem februara kada su objavljene prve zvanične slike ove praktičnije karoserijske varijante nemačkog bestselera. Da podsetimo, Variant je potom zvaničnu premijeru imao na salonu u Ženevi početkom marta, a sada je konačno stigao i kod nas. Bez obzira na kasni dolazak Golfa V u karavan verziji na tržište (u odnosu na konkurente poput Opel Astre, Ford Focusa, Renault Megana, Škode Octavije u karavan varijantama), u VW-u veruju u komercijalni uspeh i ove, već treće, generacije Golfa Variant. Naime, od predstavljanja prvog Golfa Variant (bio je to Golf III iz 1993. godine), u svetu je kupce našlo oko 1,2 miliona primeraka Golfa III i Golfa IV u Variant formi, od toga samo u Nemačkoj 660.000 komada. Na kraju krajeva, svake godine se u zapadnoj Evropi godišnje proda oko 650.000 karavana u ovom C segmentu. Posle nekoliko meseci od pojavljivanja prvih slika ovog Golfa, kritike na račun dizajnerskog rešenja zadnjeg kraja (naročito mnoge nervira oblik zadnjih svetala) su nešto splasnule ali su i dalje prisutne. Možda izgled stvarno nije na nivou jedne Alfe 159 SW ali od ovog automobila njegovi vlasnici ionako više očekuju prostranost i funcionalnost, a ne pobedu na konkursu lepote. Prednji deo je ostao isti kao i kod običnog Golfa sem što je dobio hromiranu masku kao kod Jette. Novi Golf V Variant je od prethodnika Golfa IV u karavan verziji duži za 159 mm, pa ukupna dužina iznosi 4560 mm, a osnovna zapremina prtljažnika 560 litara. Kada se obori i zadnja klupa (pritom se dobija potpuno ravan pod) zapremina gepeka raste na 1550 litara. Uz sve to, i utovarni prag je nizak što olakšava ubacivanje stvari u prtlažnik. VW ovaj model nudi u 3 paketa opreme : Trendline, Comfortline i Sportline. I osnovni Trendline ima u serijskoj opremi 6 vazdušnih jastuka, ABS, manuelnu klimu, progresivni servo upravljač, točkove od 16 inča, električne podizače stakala, centralno zaključavanje, el. retrovizore, asimetrično podeljenu zadnju klupu, koja ima i naslon za ruke itd. Skuplje varijante naravno raspolažu sa daleko bogatijim spiskom standardne opreme. U početku će se Golf V Variant isporučivati sa 2 dizel i 4 benzinska motora. Osnovni motor je benzinac od 1,6 litra zapremine i 75kW/102KS, slede ga 1,4 litarski TSI benzinac sa 90kW/122KS i 1,4 litarski Bi-turbo u dve verzije : jedna sa 103kW/140KS i druga sa 125kW/170KS. Od dizelaša u ponudi su 1,9 TDI agregat sa 77kW/105KS (187 km/h i 5,2 litra potrošnja) i snažniji 2,0 TDI sa 103kW/140KS (postiže 205 km/h). Pored ručnih menjača sa 5 i 6 stepeni prenosa, nudi se i 6-stepena automatska transmisija kao i DSG menjač sa duplim kvačilom. Cene u Srbiji startuju od 20.537 evra (sa PDV-om), koliko košta osnovni benzinski model 1,6 sa 122KS i paketom opreme Trendline, bazni dizelaš 1,9 TDI sa 105KS i opremom Trendline staje 21.687 evra, a najskuplji je Golf Variant 1,4 Bi-turbo sa 170KS, DSG menjačem i Sportline opremom, koji treba platiti 27.721 evro (sa PDV-om). Doplata za metalik boju je 454 evra. Volkswagen u Srbiji prodaje firma Posrche SCG, Savski Nasip 7, Novi Beograd, tel. 011/3042-400, internet : www.volkswagen.co.yu






Izvor : www.sajam.net

Na proteklom  7. Sajmu automobila Auto Show – Novi Sad (23. - 28. oktobar) zabeležena je odlična poseta i rekordna prodaja. Izložene automobile najpoznatijih svetskih proizvođača videlo je više od 50.000 posetilaca, izlagači su ostvarili promet veći od sedam miliona evra prodavši više od 600 automobila na Sajmu, a ugovorene su i kupovine po završetku Sajma Auto Show – Novi Sad. Prodavci Zastavinog programa ostvarili su najveći promet. Iz osnovnog programa Jugo i Skala 101 prodato je 90 automobila, a nove vlasnike dobilo je i oko 80 zastava 10. Tokom Sajma prodato je više od 60 putničkih modela Volkswagena, kao i 25 privrednih vozila tog proizvođača. Na Sajmu je kupljeno i 40 modela Toyote zatim 40 Peugeotovih vozila i 40 Fordovih automobila, od čega najviše Fiesti, Fusiona i Focusa. Dileri Citroena prodali su 35 automobila. Prodata su i 32 vozila različitih modela korejskog proizvođača KIA, 23 automobila Hyundai i 20 Mazdi od čega najviše Mazdi 2. Dobar poslovni rezultat ostvarili su i prodavci automobila visoke klase Mercedesa, BMW-a i Audija. Izuzetno su zadovoljni i prodavci Seata, Fiata, Subarua, Suzukija, Mitsubishija,Renaulta, Nissana, Dacije, Škode i Lade.  
Sedmi Sajam automobila Auto Show – Novi Sad na Novosadskom sajmu na kojem je, na 10.000 metara kvadratnih, više od 150 kompanija predstavilo vozila najpoznatijih svetskih proizvođača, među kojima 37 premijera za tržište Jugoistočne Evrope, Srbije i Novog Sada, kao boljim od prethodnog ocenilo je 64,3 odsto izlagača, koji su u najvećem broju zadovljni i posetom. Rezultat sprovedene ankete je i da je 36,4 odsto izlagača prisutno na Sajmu da bi uspostavilo poslovne kontakte. Ujedno, posetioci su 7. sajam automobila na Novosadskom sajmu, na skali od 1 do 5, ocenili presečnom ocenom 3,91.



Izvor : www.sajam.net i www.kits-car.com

Među najinteresantnijim izlagačima na 7. sajmu automobila "Auto Šou – Novi Sad" (Auto Show – Novi Sad), sigurno je firma "Amistad", koja se bavi sklapanjem i prodajom automobila.  Zahvaljujući njima, na Novosadskom sajmu se mogu videti i modeli proizvedeni u Novom Sadu. U Aulu Centra "Master" dovezli su tri vozila, dosad neviđena kod nas. Pre oko godinu i po počeli su da sklapaju "kaipane" (Kaipan) i "bartone" (Burton). Reč je o "kit kars" (kit cars) vozilima, sklopljenim sa šasijama uvezenim iz Češke. Kako kažu predstavnici proizvođača, predviđeni su za uživanje pri lepom vremenu. Isključivo su dvosedi, bez krova, mada se izlazi u susret željama kupca. Veliko interesovanje posetilaca Sajma automobila već postoji, a rok isporuke je osam meseci. Sama šasija košta 9.500 evra. Dalja cena, naravno, zavisi od željenih elemenata koje treba ugraditi. Modeli izloženi na Sajmu, na primer, koštaju između 18.000 i 20.000 evra. Ugrađuju se "Škodini" i "Spačekovi" motori. Prvopomenuti je sa 1.300 kubika, do 100 kilometara na čas ubrzava za 7,6 sekundi, dug je 3,8 metara, širok 1,60, visok 1,20 metara i težak 659 kg. Sa "Dijaninim" agregatom od 650 centimetara kubnih, je četiri metra dužine, širok 120 i visok 110 centimetara. Prtljažnici su oko 100 litara zapremine. Na 100 kilometara potrošnja benzina je između sedam i osam litara.

Kontakt : Amistad, Avrama Mrazovića 22, 21000 Novi Sad, Srbija 

amistad@kits-car.com

+38163536587



Izvor : agencija Beta (www.beta.co.yu)

Od početka prodaje modela "zastava 10" kupcima je isporučeno sedam hiljada vozila tog modela. Direktor marketinga preduzeća "Zastava auto" Srđan Dejanović kaže da od ukupnog broja prodatih novih vozila na domaćem tržištu deset odsto čine vozila marke "zastava 10". On je rekao da prema obimu prodaje novih automobila u A i B klasi "zastava 10" ima učešće od 26 odsto. "To znači da je svaki treći vlasnik novog auta iz B klase kupac 'zastave 10'", kaže Dejanović. Prodaja tog modela je počela pre nepunih godinu i po dana, a u Zastavi očekuju da do kraja godine ukupno bude prodato devet hiljada vozila tog modela. Dejanović je objasnio da je prednost "zastave 10" u odnosu na druge modele cena, kvalitet, ekonomičnost i mala potrošnja, cena, ali i brzina isporuke automobila.
Inače, preduzeća "Zastava auto" iz Kragujevca i "Zastava specijalni automobili" iz Sombora predstavila su vozila "zastava 10" i "zastava florida maks trafik poli" sa pogonom na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natuaral gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Rukovodilac naučno-istraživačkog rada u institutu Fabrike automobila Milan Milovanović je rekao da je fabrika spremna za proizvodnju vozila "zastava 10" sa pogonom na komprimovani gas. On kaže da je vozila sa pogonom na komprimovani gas imaju velike prednosti i dodaje da je neophodno i da država uloži u razvoj mreže pumpi na kojima će vozači moći da kupe komprimovani gas. Pumpe na kojima vozači mogu da dobiju komprimovani gas postoje u Beogradu, Čačku, Novom Sadu, Pančevu i Kruševcu, a ugradnja sistema za ubrizgavanje komprimovanog gasa košta 1.600 evra, pri čemu se zadržava fabrička garancija na vozilo.




Izvor : www.blic.co.yu

Šumadinci proširuju ponudu novim modelom Zastava 10 Van. To je dostavna verzija popularne "Desetke", koja nastaje u pogonima Zastava Prometa u Kragujevcu. Nakon odabira željene opreme i boje vozila, kupac popunjava zahtev na osnovu koga se putnička varijanta preuređuje u privrednu. Kompletan posao traje dva ili tri dana u zavisnosti od stepena prepravke (odnosno specifičnih zahteva naručioca), a prilikom isporuke vozila kupac dobija svu neophodnu dokumentaciju za registraciju i povraćaj PDV-a (za pravna lica). Početna cena Zastave 10 Van je 6990 evra. Osnovna varijanta opremljena je servo uređajem sa "siti" modom, koji znatno olakšava manevrisanje u gradskim uslovima vožnje.



Na srpsko tržište stigla je Seat Altea Freetrack, odnosno Seatov prvi off-road model sa 4x4 pogonom. Altea Freetrack se bazira na dužoj verziji postojeće Altee, modelu XL, a pokreću je dva motora : 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS (214 km/h, 7,5 sekundi do 100 km/h i potrošnja od 9,4 litra) i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS i postiže maksimalnih 204 km/h, ubrzava za 8,7 sekundi, dok mu prosečna potrošnja prema fabričkim podacima iznosi 6,8 litara dizela na 100 km. Od novih estetsko-vizuelnih dodataka treba izdvojiti masivnije i robusnije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštitu pragova i blatobrana, kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovne nosače. Inače, branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije, sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled. Klirens (rastojanje od tla) je za 40 mm viši od standardne Altee XL, dok su točkovi veličine 17 inča. Zanimljivo da Altea Freetrack ima integralni pogon, za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove, a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra, dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta, kako za noge tako i za glavu, a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. U Srbiji za baznu benzinsku verziju Altee Freetrack treba izdvojiti 30.700 evra sa PDV-om, dok dizel varijanta ima cenu od 31.080 evra, takođe sa PDV-om. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423 i 3530 424, www.seat-scg.com).




Nova, treća generacija Subaru Impreze je od pre nekoliko dana dostupna i kupcima u Srbiji. Ovlašćeni distributer ove japanske marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), odredio je zaista povoljnu cenu za osnovni model Impreza 1,5R sa 107KS i manuelnim petostepenim menjačem, koji uprkos Subaruovom simetričnom integralnom pogonu (Symmetrical AWD) i reduktoru finalnog prenosa u standardnoj opremi (ali bez klime), treba platiti samo 13.950 evra sa PDV-om, što je 3000 evra manje od najjeftinijeg starog modele Impreze ! Paleta agregata pored pomenutog 1,5 litarskog benzinca sa 79kW/107KS, za sada obuhvata još jedan benzinac, i to zapremine 2,0 litra, koji razvija 110kW/150KS. Osnovna verzija Impreze sa 2,0 litarskim motorom i manuelnim menjačem kod nas košta 20.950 evra sa PDV, dok za varijantu ove jače Impreze sa automatskom transmisijom treba izdvojiti 21.950 evra. Inače, najskuplja Impreza u Srbiji staje 25.950 evra sa PDV-om (2,0L motor, automatik i najviši paket opreme). Impreza sa slabijim 1,5L motorom postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji 2,0L stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Kasnije dolaze i snažnije verzije, odnosno Impreza WRX sa turbo motorom i 230KS, kao i najjača WRX STi varijanta sa 300KS. Tokom 2008. pojaviće se i Impreza sa dizel motorom. Nova Impreza će se nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), mada će kasnije Subaru najverovatnije i nama u Evropi ponuditi i klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (količnik otpora vazduha, umesto 0,36 sada je 0,34) i unapređenim voznim osobinama. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov venac 4-6, tel. 011/3971-277).




Tokom trajanja sajma automobila (Auto Show 2007.) u Novom Sadu, koji se održava od 23. do 28. oktobra, domaći prodavci automobila nude mnogobrojne popuste, poklone i pogodnosti (neki popusti će važiti i posle završetka ove manifestacije). Odabrali smo nekoliko najzanimljivijih :

ŠKODA : Generalni uvoznik Škode za Srbiju, firma AutoČačak d.o.o. (PJ AutoČačak, III bulevar 9 , Novi Beograd, tel.011/3072-800, 3072-820, www.autocacak.co.yu), sve do kraja oktobra odobrava sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju. Osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.560, košta 9560 evra, dok recimo Fabia sa 1,4 litarskim dizelašem od 70KS staje 12.760 evra sa PDV-om. Za sve ostale Škodine modele važi popust od 7,5 %.  

PEUGEOT : Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) pokrenuo je prodajnu akciju za kupovinu na lizing modela Peugeot 206 1,4E sa petora vrata, motorom od 75KS i cenom od 12.770 evra sa PDV-om. Uslovi kupovine na lizing tokom trajanja ove akcije izgledaju ovako : rok otplate 84 meseca, nominalna kamata 4,99%, efektivna kamata 7,25%, mesečna rata 130 evra, učešće 15% + PDV (s tim što je ostavljena mogućnost plaćanja PDV-a na tri mesečne rate), a broj vozila je ograničen. Oprema ovog modela sadrži klima uređaj, Radio CD sa komandama na volanu, servo volan, kodirani ključ, centralnu bravu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, el. podizače prednjih stakala, svetla za maglu i metalik boju. Specijalna ponuda tokom oktobra meseca važi i za model Peugeot 307 1,6E iz posebne serije D.Sign sa motorom od 110KS, za koga se odobrava popust u visini od 2000 evra, a košta 17.150 evra sa PDV-om. Ova 307-ica u opremi ima automatski klima uređaj, ABS, putni kompjuter, el. podizače stakala, el. retrovizore sa grejanjem, radio/CD, parking senzore pozadi, aluminijumske točkove, metalik boju, svetla za maglu i tzv. Look paket. Ova ekskluzivna ponuda važi samo za ograničeni broj automobila. 

FORD : Povodom salona automobila u Novom Sadu, uvoznik Forda za Srbiju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610, www. ford.co.yu) odobrava dodatni popust za kupovinu Fordovih modela Fiesta, Fusion i Focus. Tako osnovna verzija Fieste sa 1,3 litarskim benzincem od 51kW/70KS i opremom Ambiente (troja vrata, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, kodirani ključ, tonirana stakla) umesto redovnih 11.560 evra, sada košta samo 9390 evra sa PDV-om. Još zanimljivija je ponuda Fieste sa istim agregatom i bogatijim paketom opreme (pet vrata, klima uređaj, ABS, radio/CD, servo volan, kodirani ključ, elektro paket, daljinsko centralno zaključavanje, vazdušni jastuci za vozača i suvozača), koja sada umesto 13.690 evra staje 11.190 evra sa PDV-om. Količina ovih Fiesti je naravno ograničena, ali je zato isporuka odmah. Za Ford Focus Grand Motors odobrava  popust u visini od 2600 do 3300 evra (najjeftiniji Focus 1,4 Ambiente sada staje 13.390 evra), dok je za Fusion 1,4 sa klimom, ABS-om i radio/CD-om potrebno izdvijiti 12.990 evra. Inače, Grand Motors od nedavno nudi i ugradnju italijanskih BRC gasnih uređaja (LPG) u novi Ford Mondeo (sa 1,6 litarskim benzincem od 125KS). Cena ovog Mondea sa pogonom na tečni naftni gas i bogatim paketom opreme (automatska klima, Bluetoot Handsfree sistem, putni kompjuter, 7 vazdušnih jastuka, metalik boja i dr.) iznosi 24.900 evra sa PDV-om. Ugradnja BRC uređaja (sa sekvencijalnim ubrizgavanjem gasa i STACO rezervoarom) obavlja se u servisu Grand Motorsa u Beogradu. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji za svoje automobile daje garanciju u trajanju od četiri godine.

LAND ROVER : Firma Grand Motors je i zastupnik za modele Land Rovera, a povodom nedavnog početka prodaje Land Rovera Discovery 3 u Srbiji, za prve kupce su predviđene posebne pogodnosti i pokloni. Osnovni Discovery (2,7 litarski dizel motor sa 190KS) inače košta 47.490, a benzinac (4,4 litarski agregat sa 299KS) staje 62.970 evra sa PDV-om.

OPEL : Prodavci Opela tokom trajanja novosadskog sajma automobila kupcima modela Astra, Meriva, Vectra i Zafira nudiće izbor između novčanog popusta na cenu automobila ili poklon paket opreme u visini popusta. Tako će kupci Vectre dobiti dobiti popust (ili poklon) u visini od 1000 evra, kupci Astre i Merive 1500 evra, a oni koji se odluče za Zafiru dobijaju popust od 2000 evra.

SUBARU : Japanski Subaru ove godine slavi 40 godina prodaje svojih automobila u Evropi, pa je tim povodom ovlašćeni distributer ove marke za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (Nemanjina 40/11, Beograd, tel.011/3650-047, 3650-083, www.subaruserbia.co.yu), ponudio ograničenu količinu modela Forester po ceni, koja je za svih 5000 evra niža u odnosu na redovnu (osnovni Forester 2,0X npr. sada umesto 24.950 košta 19.950 evra). Ponuda se odnosi samo na prvih 100 kupaca i važi samo do kraja ove godine. Subaru inače u našoj zemlji ima još tri dilera. To su Graditelj Group u Novom Sadu (Bulevar Slobodana Jovanovića 4a, tel. 011/ 48 08 400), Čurćić Export-Import Ltd u Beogradu (Vojvode Skopljanca 29, tel. 011/247 2222) i Interspeed Holding kompanija a.d. u Beogradu (Hajdukov Veljkov vena 4-6, tel. 011/3971-277).

VOLKSWAGEN : U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), u toku je prodajna akcija koja je počela 1. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen za Golf promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U jednom paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju na kojoj se štedi 450 evra, a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji. Tokom trajanja sajma u Novom Sadu, i kupci ostalih modela mogu uštedeti, odnosno ušteda iznosi 4 % za sva Vvolksawgenova vozila.    

AUDI : Firma Porsche SCG je zastupnik i nemačkog Audija, a trenutno imaju u ponudi ograničenu količinu (15 komada) Audija A6 2,0TDI sa posebnim Black Edition paketom opreme, čija cena iznosi 41.990 evra sa PDV-om, što znači da kupci na opremi mogu da uštede i do 6000 evra. Paket Black Edition podrazumeva kožni multifunkcionalni volan, podne prostirke od velura nazad, rezervni točak normalnih dimenzija, automatsko otvaranje prtljažnika, exclusive stilski paket u crnoj boji, oblogu krova u crnom štofu, el. preklopive spoljne retrovizore, metalne pločice u vratima, dnevna svetla sa senzorom za kišu i comming/leaving home funkcijom, Driver Information System, sedmokrake alu felne od 16 inča i Business paket, koji obuhvata središnji naslon zaa ruku, CD šaržer, alarm, zvučni parking sistem pozadi, tempomat i automatski klima uređaj. Ukoliko se ovaj Audi kupuje preko Porsche Leasinga, kupac na poklon dobija i četiri Michelin zimske gume. 

SEAT : U toku je tzv. Groove prodajna akcija za model Leon 1,9 TDI Stylance sa bogatim paketom opreme (kožni multifunkcionalni volan, radio CD/MP3 sa 8 zvučnika, alu felne od 16 inča, 6 vazdušnih jastuka, ABS+TCS, tempomat, bord kompjuter, progresivni servo volan podesiv po visini i dubini, senzori za kontrolu pritiska u gumama, elektro paket, farovi za maglu, Climatronic automatski klima uređaj), koji do 1. novembra može da se kupi po ceni od 19.950 evra sa PDV-om (ušteda od 1700 evra). I za Seat Alteu odobrava se sniženje, i to od 8 odsto ali samo za automobile sa lagera. Zastupnik za Seat je takođe firma Porsche SCG.

HONDA : Uvoznik Honde za našu zemlju, firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33, Novi Beograd, tel.011/2010-915, 2010-901, www.deltaauto.co.yu), nudi najmanji Hondin model Jazz po ceni, koja sa popustom od 500 evra iznosi 13.660 evra sa PDV-om. Osim toga, na poklon se dobijaju i bočni vazdušni jastuci vredni 300 evra. Ova ponuda se odnosi na osnovni Jazz 1,4 5D PE LS, koga pokreće benzinski motor zapremine 1339 kubika sa snagom od 61kW/83KS i koji postiže maksimalnih 170 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi 12,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj auto dužine 3,84 metra i volumenom prtljažnika od 380 litara, prosečno troši 5,7 litara benzina na 100 km. U standardnoj opremi ovog Jazza se, sem pomenutih bočnih vazdušnih jastuka, nalaze i frontalni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, branici i ručke u boji karoserije, vozačevo sedište podesivo po visini, nasloni za glavu pozadi, ABS+EBD, deljivo zadnje sedište u odnosu 60/40, automatska klima, radio CD uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizači prednjih stakala, el. podešavanje retrovizora sa grejačima i audio komande na volanu. I dalje je na popustu osnovni model Accorda sa 2,0 litarskim benzinskim motorom i Comfort paketom opreme, koji sa sniženjem od 5 % košta 19.500 evra sa PDV-om. Posebna ponuda važi i za Hondu Accord sa bogatijim paketom opreme Sport, kod koga se gratis dobijaju 17-inčne alu felne, CD šaržer za 6 diskova, Premium ozvučenje i svetla za maglu. Accord 2,0 Sport sa benzincem od 155KS košta 23.010 evra, a Accord 2,2 DE Sport sa dizelašem od 140 konja staje 26.904 evra. (sve cene su sa PDV-om).

RENAULT : Francuska fabrika u okviru akcije Eco2 (traje do kraja oktobra) kupcima u Srbiji nudi skoro sve svoje modele sa značajnim popustima. Tako za modele Thalia i Modus sniženje iznosi 1000 evra, za Clio II i Kangoo 1200 evra, za Clio III 1400 evra, Megane (sve verzije sem sedana) je jeftiniji za 1600 evra, a modeli Megane sedan, Vel Satis i Espace su na sniženju od svih 2000 evra. Renaulte u našoj zemlji prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111.

CHEVROLET :  Kupci korejskih Chevroleta mogu da uštede do 3000 evra, zavisno od modela. Tako za Chevrolet Lacetti važi popust od 2000 evra (za modele sa benzinskim motorima) do 3000 evra, koliko su jeftinije verzije sa dizelskim agregatima, dok za limuzinu Epica i SUV model Captiva (sa opremom LT) popust iznosi 2000 evra. Više na sajtu : www.gm-chevrolet. co.yu   

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu), još uvek odobrava velike popuste na automobile ove marke, pa tako sniženje za Picanto iznosi do 1700 evra, za Rio do 2200, za Sorento i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, tačnije za 18 %. Tako osnovni Ceed hatchback (1,4 litarski benzinac) sada košta 13.127, najjeftiniji Ceed dizel 1,6 CRDi staje 16.093 evra, a Ceed SW 14.822 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.   

HYUNDAI : Naš zastupnik za ove korejske automobile (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele Atos, Getz i Sonata po posebnim, akcijskim cenama. Tako osnovni Atos sada košta 6990 evra, bazni Getz 8699 evra, dok popust za Sonatu iznosi i do 4000 evra. Toliki popust važi za Sonatu sa 2,0 litarskim dizel motorom i opremom Prestige Plus, koju umesto 28.556, sada treba platiti 24.556 evra. Za terenac Hyundai Santa Fe nema posebnih popusta, ali naš uvoznik verziju ovog modela sa automatskim menjačem, prodaje po ceni verzije sa ručnim menjačem, što konkretno znači sa Santa Fe sa 2,2 litarskim ditel motorom i opremom Privilege sada staje 36.570, umesto ranijih 38.930 evra (sve navedene cene su sa obračunatim PDV-om). I ovde podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

MAZDA : Sve do 31. oktobra Mazda6 je jeftinija za 2300 evra (u ponudi se inače nalaze i benzinske i dizel varijante sa paketom opreme Active), dok se za Mazdu3 odobrava popust od 1500 evra. Sada najpovoljnija Mazda3 1,4i CE sa benzinskim motorom od 84KS, košta 15.150 evra sa PDV-om, osnovna Mazda6 1,8i Active sa benzincem od 120KS staje 21.400 evra, a Mazda6 sa 2,0 litarskim dizelašem košta 22.900 evra, takođe sa PDV-om. Mazda će premijerno u Novom Sadu izložiti i novu Mazdu2, čija osnova verzija u vreme trajanja sajma košta 9990 evra sa PDV-om (redovna cena je 10.400 evra). Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/320 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800). 

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se model Note nudi sa popustom od 1000 evra, a za terence Patrol, Pathfinder i Murano sniženje iznosi 3000 evra. Za Nissan Micru se ne nudi novčani popust ali je u ponudi ograničen broj Micri sa bogatijim paketima opreme, a po ceni nižih paketa. Nissan kod nas prodaje firma   Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP : Zastupnik Jeepa za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD i to za 3000 evra. Tako sada ovaj Grand Cherokee u Laredo verziji košta 44.790, a Grand Cherokee Overland staje 52.578 evra sa PDV-om.

SUZUKI:  Uvoznik japanske marke za Srbiju, Beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu) odobrava 1075 evra popusta za model Swift sa 1,3 litarskim motorom i GC opremom, koji sada umesto 11.975 treba platiti 10.900 evra sa PDV-om. Treba podsetiti da Suzuki u našoj zemlji odobrava garanciju u trajanju od četiri godine.

BMW : U okviru posebne ponude, kupci BMW-a serije 3 (konkretno modela 320d i 320i) sa opremom Komfort, dobijaju na poklon paket, nazvan Prednost i vredan 1018 evra. Paket Prednost podrazumeva kožni volan, multifunkcije na volanu, svetla za maglu i aluminijumske felne "Double Soke". Generalni uvoznik bavarskog proizvođača za Srbiju je beogradski Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, tel. 011/3640 351, www.bmw.co.yu). Za vreme 7. Auto Showa-a u Novom Sadu, Delta Motors za BMW automobile odobrava i poseban sajamski popust, koji traje do kraja oktobra (za detalje obratiti se prodavcima BMW-a u Beogradu, Mladenovcu, Novom Sadu, Nišu i Čačku). 

SSANGYONG : Novosadska firma Asta (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i zemunski Auto Trend (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300, 3073-342) za vreme sajma automobila u Novom Sadu odobravaju sniženje od 10 odsto za model Ssangyong Actyon pick-up sa 2,0 litarskim dizelašem i 141KS. Popust iznosi skoro 3000 evra, odnosno bazna verzija ovog modela košta 26.190 evra (ranije 29.100 evra). 

TOYOTA : Toyota je počela svoju novu akciju nazvanu "Toyotina jesen", koja traje od 15.10. do 31.12.2007. Toyotini ovlašćeni partneri su pripremili (po posebnoj ceni) ponudu usluga i opreme da biste bez brige stupili u hladne zimske dane. Ponuda podrazumeva povoljnije cene kompleta točkova sa zimskim gumama, Bluetooth Handsfree sistema, Garmin navigacije, parking senzora, alarma, konekcije za iPod, kao i pregled automobila po posebnim cenama. Toyotine automobile kod nas prodaje Toyota Srbija d.o.o., Savski Nasip 7, Novi Beograd (besplatna Toyotina info linija tel. 011/0-800-300-000, www.toyota.co.yu).

HUMMER : Ovlašćeni distributer i serviser za ove američke terence u našoj zemlji, beogradska firma H.M.R. d.o.o. (Lazarevački drum 25, tel. 011/35 43 423 i 35 43 340, internet : www.hmr.co.yu), povodom 15 godina od prvog prodatog "civilnog" Hummera, a u okviru nove prodajne kampanje "Budite i vi kao Schwarzenegger", nudi najmanji Hummer H3 sa osnovnim Base paketom opreme po nižoj ceni, koja sada umesto redovnih 50.866 evra, iznosi 45.999 evra sa PDV-om. Takođe, H.M.R. d.o.o. sve do kraja oktobra kupcima Hummera H3 poklanja uređaj za vožnju na tečni naftni gas italijanske firme BRC (vredan 1800 evra), a da se pri tom ne menjaju uslovi garancije (četiri godine ili 100.000 km).  

ZASTAVA : Od popusta za Zastavine automobile izdvajamo onaj Zastave Promet (telefon : 034/304 706), koja za Koral In L i Floridu In L daje popust u iznosu od 15,25 %, za Zastavu 10 sniženje je u skladu sa imenom automobila – 10 odsto, dok je za ostale putničke automobile sniženje 18 odsto. Za dostavne Poly modele popust iznosi 20 %. 




Najnovije ponude za kupovinu automobila po nižim cenama stižu iz generalnog uvoznika Forda za Srbiju, beogradskog Grand Motorsa, i domaće Zastave. Naime, povodom salona automobila u Novom Sadu (Auto Show 2007.), koji se održava od 23. do 28. oktobra, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel.011/20 90 600, 20 90 610, www. ford.co.yu) odobrava dodatni popust za kupovinu Fordovih modela Fiesta, Fusion i Focus. Tako osnovna verzija Fieste sa 1,3 litarskim benzincem od 51kW/70KS i opremom Ambiente (troja vrata, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, kodirani ključ, tonirana stakla) umesto redovnih 11.560 evra, sada košta samo 9390 evra sa PDV-om. Još zanimljivija je ponuda Fieste sa istim agregatom i bogatijim paketom opreme (pet vrata, klima uređaj, ABS, radio/CD, servo volan, kodirani ključ, elektro paket, daljinsko centralno zaključavanje, vazdušni jastuci za vozača i suvozača), koja sada umesto 13.690 evra staje 11.190 evra sa PDV-om. Količina ovih Fiesti je naravno ograničena, ali je zato isporuka odmah. Za Ford Focus Grand Motors odobrava  popust u visini od 2600 do 3300 evra (najjeftiniji Focus 1,4 Ambiente sada staje 13.390 evra), dok je za Fusion 1,4 sa klimom, ABS-om i radio/CD-om potrebno izdvojiti 12.990 evra. Ovde i podsećanje na to da Ford u našoj zemlji za svoje automobile daje garanciju u trajanju od četiri godine.

S druge strane, Zastava je u narednih nedelju dana (do 19. oktobra) spustila cenu za Zastavu 10, i to u skladu sa imenom ovog modela, za 10 odsto odnosno za 820 evra. Tako je za osnovnu verziju ovog modela u akcijskom periodu umesto 8325 evra, potrebno izdvojiti 7505 evra sa PDV-om. Zastavin call centar : tel.034/306 400, internet : www.zastava10.com

 



Izvor : Danas, Tanjug, B92

Ako je suditi po najnovijim informacijama iz Zastave, budući strateški partner najverovatnije će biti General Motors (GM). Kako Danas nezvanično saznaje, Opel, koji je ćerka-firma GM-a, bi krajem ove ili početkom naredne godine trebalo da počne da seli opremu za proizvodnju Astre Classic II iz svoje fabrike u Poljskoj u kragujevačku Fabriku automobila. U Kragujevcu bi sklapanje tog modela automobila, prema ugovoru o saradnji između Zastave i GM-a, trebalo da počne tokom 2008. godine. U prilog sve ozbiljnijim nagoveštajima o mogućem strateškom partnerstvu svedoče i informacije da će delegacija menadžera i stručnjaka Opela u oktobru ponovo boraviti u Zastavi. List podseća i da je GM prošle sedmice u Kragujevcu otvorio savremeni prodajno-servisni centar, u čije je opremanje uloženo oko dva miliona evra. U njemu će se prodavati i servisirati automobili Opela i Chevroleta.
Ugovorom između GM-a i Zastava vozila predviđena je proizvodnja Astre Classic II od delova i sklopova koji će se dopremati iz Opela. Sa traka u Kragujevcu trebalo bi da silaze prvo automobili Opel Astra Classic II, posle čega će biti dogovora i o modelu koji će zameniti to vozilo, navedeno je u saopštenju. Za dva meseca, od kako je u Srbiji počela prodaja vozila Opel Astre Classic II, koje Zastava na osnovu letos potpisanog ugovora sa GM-om uvozi bez carine, naručeno je oko 1.500 tog putničkog automobila, a kupcima isporučeno oko 700. Tehnički tim nemačkog Opela razgovarao je sa predstavnicima firme Zastava AGeM o realizaciji ugovora o saradnji Grupe  Zastava vozila i kompanije General Motors o sklapanju Opela u Kragujevcu. Kako je navedeno reč je o četvrtoj poseti Opelovih stručnjaka u protekla dva meseca.
"Obavljene su odgovarajuće probe karoserije na opremi koju ima Zastava a rezultati su sasvim zadovoljavajući", rekao je Zoran Stošić, direktor preduzeća Zastava AGeM, zaduženog za realizaciju ugovora o saradnji Grupe Zastava vozila i kompanije General Motors.




Domaći uvoznik francuskog Peugeota, beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu) pokrenuo je novu prodajnu akciju za kupovinu na lizing modela Peugeot 206 1,4E sa petora vrata, motorom od 75KS i cenom od 12.770 evra sa PDV-om. Uslovi kupovine na lizing tokom trajanja ove akcije izgledaju ovako : rok otplate 84 meseca, nominalna kamata 4,99%, efektivna kamata 7,25%, mesečna rata 130 evra, učešće 15% + PDV (s tim što je ostavljena mogućnost plaćanja PDV-a na tri mesečne rate), a broj vozila je ograničen. Oprema ovog modela sadrži klima uređaj, Radio CD sa komandama na volanu, servo volan, kodirani ključ, centralnu bravu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, el. podizače prednjih stakala, svetla za maglu i metalik boju.

 

 

Specijalna ponuda tokom oktobra meseca važi i za model Peugeot 307 1,6E iz posebne serije D.Sign sa motorom od 110KS, za koga se odobrava popust u visini od 2000 evra. Ova 307-ica u opremi ima automatski klima uređaj, ABS, putni kompjuter, el. podizače stakala, el. retrovizore sa grejanjem, radio/CD, parking senzore pozadi, aluminijumske točkove, metalik boju, svetla za maglu i tzv. Look paket. Ova ekskluzivna ponuda važi samo za ograničeni broj automobila. 



Iako prodaja novog BMW-a M3 u Srbiji počinje tek sledeće godine, generalni uvoznik BMW-a za našu zemlju, kompanija Delta Motors d.o.o. (Kralja Milana 31a, Beograd, tel. 011/36-40-351, www.bmw.co.yu) već je odredila cenu za ovaj model. Dakle, prema zvaničnom cenovniku novi BMW M3 će u Srbiji u osnovnoj verziji koštati 72.170 evra sa PDV-om (za poređenje, u Nemačkoj bazni M3 košta 66.650 evra). Novi BMW M3 karakteriše V8 motor zapremine 4,0 litra sa 420 konja, sportsko ogibljenje, manuelni 6-stepeni menjač, krov od karbon fibera i spoljašnjost u tipičnom M look-u. V8 motor koji pokreće novi M3 nastao je iz 5,0 litarskog V10 motora, koji se nalazi u BMW-ovim M5 i M6 modelima. Iz četiri litra zapremine (tačnije 3999 ccm) izvučeno je 309kW/420 KS pri visokih 8300 o/min., dok je maksimalni obrtni momenat 400Nm pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 4,8 sekundi, a prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 12,8 litara na 100 km (ipak, na testovima su novinari bez problema dostizali svih 18 litara). Inače, BMW planira da proda preko 100.000 komada novog BMW-a M3, za razliku od prethodnika, koji je plasiran u 90.000 primeraka. Prva serija M3 (model E30) našla je ukupno 18.000 srećnih vlasnika.

 



Domaće tržište automobila je od pre nekoliko dana bogatije za nekoliko zaista zanimljivih automobila – novu Mazdu2, Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji, proterenski Renault Scenic Qonquest i ekonomičnu Daciu Logan sa snažnijom verzijom 1,5 litarskog dCi dizel motora.

Nova Mazda2 je imala svetsku premijeru još početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a sada je ovaj novitet japanske marke konačno dostupan i našim kupcima (uvoznik Mazda-Profil Internacional, Beograd, Karađorđeva 13, tel.011/26-28-200, www.mazda-profil.co.yu). Ne samo dostupan, već i dostupniji. Naime, umesto 13.199 evra, koliko je koštala stara Mazda2, novi model u Srbiji treba platiti samo 10.399 evra sa PDV-om. Toliku cenu ima bazni model sa 1,3 litarskim benzincem od 75KS i CE paketom opreme. Taj bazni model u opremi ima ABS, EBD i EBA elektronske sisteme, servo volan, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu i kodirani ključ, ali nema klima uređaj. Najjeftinija Mazda2 sa klimom košta 11.899 evra sa PDV-om (model Mazda2 1,3i CE Pro). Inače, najskuplji je model Mazda2 1,5i GT sa motorom od 105KS, koji košta 16.599 evra (takođe sa PDV-om). Za sada se nude samo dva pomenuta benzinska motora od 1,3 i 1,5 litra zapremine sa 75 i 105KS, dok se dizelaš očekuje tek naredne godine. Nova Mazda2 za japanskog proizvođača ne predstavlja samo puku zamenu starog modela, jer prema rečima ljudi iz Mazde, poznati Zoom-Zoom stil ovim modelom evoluira na viši nivo. Ono što međutim predstavlja nemalo iznenađenje jeste činjenica da je nova Mazda2 ustvari kraća od prethodnice. Naime, dužina sada iznosi 3885 mm (-40 mm), visina 1475 mm (-70 mm), jedino je širina povećana za 15 mm, pa sada iznosi 1695 mm. Međuosovinsko rastojanje je međutim ostalo identično – 2490 mm. I prtljažnik je smanjen, i to sa 270 na 250 litara (sa oborenom zadnjom klupom 787 litara). Manja je i masa automobila (u proseku za 100 kg), što je uz poboljšanu aerodinamiku odgovorno za vrlo dobre vozne osobine i nisku potrošnju, dok se kabina odlikuje odličnom ergonimijom i komforom u vožnji. Garancija i dalje traje 3 godine ili 100.000 kilometra. I na kraju, nova Mazda2 se više ne proizvodi u Španiji kao dosad, već na Stari kontinent stiže iz fabrike u Japanu.

Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je još prošle godine na salonu automobila u Pekingu, a sada se konačno može kupiti i kod nas. Suzuki SX4 sa gepekom duži je od standardne varijante modela SX4 za 390 mm pa sada dostiže svih 4490 mm, uz zadržavanje istog međuosovinskog rastojanja od tačno 2500 mm. Jedini motor koji je zasad u ponudi, jeste 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS, a sa opremom GS (ABS, automatska klima, radio/CD/MP3, daljinsko centralno zaključavanje i el. podizači stakla) u Srbiji košta 18.200 evra sa PDV-om. Domaći uvoznik za Suzuki, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu) za prvih 10 kupaca odobrava popust od 1000 evra, pa za njih cena ovog autombila iznosi 17.200 evra.

Renault je od 2000. do 2003. godine već nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest, koji je svoju svetsku premijeru imao početkom marta na salonu u Ženevi. Kao i ranije, ni novi proterenski Scenic nije pravi SUV automobil. Reč je, pre svega, o praktičnom minivenu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta i to zahvaljujući povišenom klirensom za 20 mm i većim alu točkovima. I izgled je doteran (tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl.) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Sa ovim modelom Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela - CrossGolf i CrossTouran. Prodaja ovog Scenica je počela i u našoj zemlji, i to sa 1,6 litarskim benzincem od 110KS, kao i dva dCi dizelaša od 1,5 i 1,9 litara sa 105, odnosno 130KS. Osnovni benzinac kod naš košta 22.245 evra sa PDV-om, a bazni dizelaš sa 105KS treba platiti 23.900 evra. Uvoznik Renaulta za našu zemlju je firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.

 

U Srbiju je stigla i Dacia Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. I emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama. Cene su za 600 evra više u odnosu na slabiju verziju ovog agregata sa 70 konja, pa najjeftiniji Logan sa ovim motorom u limuzinskoj varijanti kod nas košta 12.168 evra sa PDV-om. I Daciu kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija, Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.      



Domaći uvoznik Nissana (Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111, www.nissan.co.yu) od nedavno domaćim kuipcima nudi dva nova modela ovog japanskog proizvođača. To su Nissan Tiida, automobil C segmenta i nova generacija SUV modela X-Trail.

Nissan je još u martu ove godine najavio skoru prodaju svog kompaktnog modela Tiida u Evropi, koji se već nekoliko godina nudi kupcima (kao Nissan Versa) u Japanu, Americi, Australiji i Kini, a sada je konačno stigao i u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno da Tiida neće osvajati kupce nekim "boli glava" dizajnom, već funkcionalnošću i prostranošću, kvalitetom, bogatom opremom i relativno pristupačnom cenom. Tiida se svojim dimenzijama gura u tzv. Golf klasu, a koliko će imati uspeha pokazaće vreme. Postoje dve karoserijske varijante : hatchback sa 5 vrata i klasična sedan verzija sa odvojenim gepekom i 4 vrata. Hatchback je dužine 4295 mm, a klasična limuzina sa 4 vrata ima 4474 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. Ista je i širina (1695 mm), kao i visina automobila (1535 mm). Tih 179 mm razlike u dužini limuzine u odnosu na hatchback primećuje se u prtljažniku, odnosno njegovoj veličini, koja u sedan verziji iznosi 500 litara, dok hatchback raspolaže sa samo 300 litara. Samo, jer tu zapreminu ima recimo i manja Škoda Fabia (sa 3,99 metra dužine). Ipak, nije sve tako crno jer Tiida hatchback ima kliznu zadnju klupu (pomera se napred/nazad za 240 mm) pa se zapremina gepeka može uvećati na 425 litara ali naravno nauštrb mesta na zadnoj klupi. Za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm (dakle kraći od Tiide) i ima volumen prtljažnika od 330 litara, Toyota Auris (4220 mm i 355 litara), a Opel Astra ima dužinu od 4250 mm i prtljažnik od 350 litara. Ovde ne treba zaboraviti i Fiatov novitet, model Linea, sa 4560 mm dužine i 500 litara u gepeku, a koji kod nas košta od 12.390 evra pa naviše. Toliko o nekim osnovnim brojkama, a da čujemo objašnjenje Nissana za ne baš atraktivan dizajn ovog modela. Po njihovim rečima : "ako se želi napraviti nešto novo ili radikalno, ponekad se možemo naći u opasnosti da izgubimo veliki broj potencijalnih kupaca, koji ne dele sa nama tu viziju. Zbog toga Tiida izgleda tako uzdržano jer nam je funkcionalnost bila važnija od estetske privlačnosti ". U principu veoma mudro jer je dovoljno podsetiti se negativnih iskustava upravo Nissanovog partnera, francuskog Renaulta, koji je doživeo tržišni debakl sa futurističkim modelom Avantime. Tiida će u Evropu stizati iz Nissanovih pogona u Meksiku, a planirana je godišnja prodaja od oko 30.000 primeraka. Novi Nissanov predstavnik u C segmentu popuniće rupu u evropskoj ponudi ove marke, tačnije Tiida će se ugnezditi između modela Note i Qashqai. Jednostavnije rečeno, Tiida je namenjena kupcima, koji su nekada kupovali Sunny i Almeru pa čak možda i Primeru. A takvi, ipak prednost daju kvalitetu, pouzdanosti, prostranosti, funkcionalnosti a ne estetskoj atraktivnosti, odnosno dizajnerskim eksperimentima. "Takvi" kupci imaju na raspolaganju 2 benzinska i jedan dizel motor. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara, raspolaže sa 81kW/110KS i 153Nm (186 km/h, ubrzanje do stotke za 11,1 sekundu), sledi ga benzinac od 1,8 litara sa 93kW/126KS i 173Nm (195 km/h i ubrzanje od 10,4 sekunde), a paletu agregata zaključuje 1,5 dCi dizelaš sa 78kW/105KS i 240Nm (186 km/h i ubrzanje od 11,3 sekunde). U osnovi veoma skromna paleta ali je skromna i potrošnja dizelaša od 5,2 litra goriva na 100 km. Benzinac sa 110 konja se zadovoljava sa 6,9 a snažniji od 126KS sa 7,8 litara goriva. U Nissanu predviđaju da će upravo na dizel verziju otpadati oko 50 % prodaje. Manji benzinac sa 110 konja serijski dolazi sa ručnim 5-stepenim menjačem, dok je automatik sa 4 brzine dostupan kao opcija. Snažniji benzinac i dizelaš serijski su upareni sa manuelnom 6-stepenom transmisijom. Aduti Tiide su i udobnost i komfor kao i par detalja, koji olakšavaju svakodnevno korišćenje ovog automobila. Recimo, vrata se otvaraju pod zaista velikim uglom pa je ulazak i izlazak iz vozila maksimalno olakšan. Dodajte tome sedišta šira od proseka ove klase, kao i kabinu dužu za 55 mm od VW Passata (!) i postaće jasno da Tiida nudi putnicima izuzetnu prostranost i ugodan boravak u kabini i tokom dužih putovanja. Tiida će se nuditi sa 3 paketa opreme (Visia, Acenta i Tekna), a sve verzije serijski imaju ABS, EBD i BAS elektronske sisteme, klima uređaj, frontalne vazdušne jastuke, radio CD,  el. prednja i zadnja stakla, servo volan i centralnu bravu. Skuplji paketi sadrže i automatsku klimu, senzore za kišu i mrak, sedišta u kombinaciji koža/tkanina, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i sl. Najjeftinija Tiida u Srbiji košta 15.890 evra sa PDV-om, a radi se o modelu sa benzinskim 1,6 litarskim motorom i paketom opreme Visia. Osnovna Tiida sa jačim 1,8 litarskim benzincem od 126KS staje 17.870 evra, a bazni 1,5 litarski dizelaš treba platiti 18.215 evra. Doplata za metalik boju staje 320 evra.


Drugi Nissanov novitet na našem tržištu je novi X-Trail, koji je i dalje vrlo, vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo, novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora, doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD), komforniju i prostraniju kabinu i bogatiju standardnu opremu. Inače, X-Trail nove generacije je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm, širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685 odnosno 1770 mm-zavisi od krovnih nosača), a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara, a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 603 litara (sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na svih 1773 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je i novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima, a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana, a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima dok je pozadi provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednjoj osovini, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, ali samo dok brzina ne pređe 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, radio/CD, el. paket, putni kompjuter, ABS, EBD, BAS i ESP elektronske sisteme i alu točkove od 16 inča. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 104kW/141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW, odnosno 150 i 173KS (sa 320, odnosno 360Nm). Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h, dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem, a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija. Cene u Srbiji se kreću ovako : za najjeftiniji model sa 2,0 litarskim benzincem od 141 konja, osnovnom XE opremom i 4x2 pogonom treba izdvojiti 26.790 evra sa PDV-om, snažniji benzinac od 2,5 litra i 169KS košta od 36.850 evra, dok dizelaši staju od 27.910 evra (model sa 150KS), odnosno od 32.780 evra (verzija sa 173KS). Doplata za metalik boju iznosi 430 evra, a garancija je tri godine ili 100.000 km.



U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), pravi novu prodajnu akciju koja počinje 01. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U jednom paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju na kojoj se štedi 450 evra, a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.