home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA




Novi Ford Ka za Brazil

17 Dec 2007 - 01:30 Noviteti Link

Ford je u Brazilu promovisao detaljno modernizovanu verziju svog najmanjeg modela Ka, koji se u odnosu na svog aktuelnog evropskog rođaka (kome takođe tokom sledeće godine predstoji zamena) razlikuje po restilizovanom izgledu spoljašnjosti i unutrašnjosti, kao i povećanim dimenzijama. Što se dizajna tiče, novi Ka ("Novo Ka") karakteriše potpuno redizajnirani prednji i zadnji kraj (koliko je to uspešno ili neuspešno obavljeno ostavljamo vama da presudite), dok su bočna vrata ostala ista kao i na dosadašnjem modelu. Vizuelne promene zaokružuje novi izgled zadnjih bočnih stakala, a u unutrašnjosti novi dizajn prednjeg panela, centralne konzole i volana. Novi izgled prate i veće dimenzije, pa je tako novi Ka dugačak 383 cm, širok 164 cm, visok 142 cm (dosadašnji brazilski Ka ima dimenzije DxŠxV – 362/163/138 cm), dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 1 cm i iznosi 245 cm. Možda je zanimljiviji podatak o veličini prtljažnika, koji umesto ranijih 186, sada ima korisnu zapreminu od 263 litra, dok je ubacivanje tereta olakšano niskim utovarnim pragom. Novi Ka pokreću dva motora : slabiji 1,0 litarski agregat sa 51,5 kW/70KS i jači 1,6 litarski sa 75kW/102KS, s tim što su brazilskim kupcima na raspolaganju i tzv. Flex verzije ovih motora sa pogonom na alkohol. U tom slučaju snaga manjeg motora iznosi 54kW/73KS, a jačeg 81kW/110KS. Težina Forda Ka sa 1,0 litarskim motorom iznosi 905 kg, a model sa 1,6 litarskim agregatom je težak 942 kg. Što se tiče nove generacije evropskog Forda Ka, on će deliti platformu sa nedavno predstavljenim novim Fiatom 500, a pojaviće se na tržištu negde u drugoj polovini 2008. Kao i Fiat 500, i taj novi Ford Ka će se proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Poljskoj.

  



Samo nekoliko sati pošto smo objavili prvi zvaničan video, stižu i prve oficijelne fotografije serijske verzije novog BMW-a X6 (na bazi BMW-a X5), koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu. Kao što se i pretpostavljalo, ova serijska verzija se praktično i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW novi X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), a svojim niskim krovom, položenim C stubom, velikim 19-inčnim aluminijumskim točkovima i kratkim prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa standardnim xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Što se motorizacije tiče, BMW X6 je prvi model bavarske fabrike koji će dobiti novi 4,4 litarski V8 bi-turbo benzinac, koji razvija 300kW/407KS pri 5500 o/min. i 600Nm obrtnog momenta, dostupnih u rasponu od 1750 do 4500 o/min. (ugrađen je u BMW X6 xDrive50i). Sa njim ova verzija BMW-a X6 (teška 2190 kg) ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 5,4 sekunde, uz prosečnu potrošnju od 12,5 litara na 100 km. Maksimalna brzina je naravno ograničena na 250 km/h. Ovaj motor će u narednih 12 meseci biti ugrađen u još nekoliko sportskih modela BMW-a, a zamenjuje postojeći atmosferski 4,8 litarski V8 agregat. BMW je za novi X6 predvideo još tri šestocillindarska motora, i to 3,0 litarski benzinac sa 225kW/306KS i 400Nm (model X6 xDrive35i) koji postiže maksimalnih 240 km/h, do stotke ubrzava za 6,7 sekundi, troši 10,9 litara na 100 km, kao i dva dizelaša, oba zapremine 3,0 litra, pri čemu slabiji u modelu X6 xDrive30d razvija 173kW/235KS i 520Nm (postiže 210 km/h, do 100 km/h stiže za 8 sekundi, troši 8,2 litra goriva), a jači u modelu X6 xDrive35d ima 210kW/286KS i 580Nm, što je dovoljno da postigne 236 km/h i da do stotke stigne za 6,9 sekundi (potrošnja mu iznosi 8,3 litre dizela na 100 km, a emisija CO2 220 grama po kilometru). Pomenuti motori se standardno kombinuju sa šestostepenim automatskim menjačem sa opcijom ručnog menjanja brzina. Inače, X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, visok 1690 mm (duži, širi i niži od X5), a međuosovinsko rastojanje mu je isto kao kod X5 i iznosi 2,93 metra. Zbog bolje stabilnosti, X6 u odnosu na X5 ima i za 56 mm širi trag točkova. I dizajn unutrašnjosti se velikim delom oslanja na toliko puta pominjani X5, a ovde treba reći i da X6 pozadi ima dva individualna sedišta. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 570 litara (70 litara manje od X5), a sa oborenoim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1450 litara. Od opreme treba izdvojiti BMW-ov iDrive sistem, navigacioni sistem, parking senzore (sa kamerom za vožnju unazad), sistem za zabavu, automatski klima uređaj u četiri zone, HUD (Head Up Display) koji projektuje najvažnije informacije na vetrobran (kao kod borbenih aviona)... Zvanična svetska promocija će biti održana za manje od mesec dana na januarskom salonu automobila u Detroitu, a prodaja počinje 19. aprila naredne godine.

VIDEO : BMW X6




VIDEO : serijski BMW X6

15 Dec 2007 - 22:17 Noviteti Link

 

Ovo je zvaničan promotivni video serijske verzije novog BMW-a X6, koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, a kao što se i pretpostavljalo, ova serijska verzija se skoro i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW novi X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), koji svojim niskim krovom, položenim C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Osim ovog videa, za sada nema zvaničnih podataka koji motori će pokretati novi X6, ali se oficijelano press saopštenje očekuje veoma brzo, kada će biti poznati i svi ostali detalji. Podsećanja radi, koncept X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, dok aktuelni BMW X5 (na kome se bazira X6) ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm (međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde ponavljamo i ranije nezvanične najave koje kažu da će paleta agregata biti veoma slična kao i kod X5, a to znači da će X6 pokretati 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS, odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS, a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.



Citroenov Nemo je novo lako komercijalno vozilo (najmanji komercijalac u ponudi ovog francuskog proizvođača), nastao kao plod zajedničkog rada PSA grupacije (kojoj pripada Citroen) i italijanskog Fiata, sa kojim inače saradnja na razvoju i proizvodnji komercijalnih vozila traje već decenijama. Najnoviji rezultat te saradnje su modeli Citroen Nemo, Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, a radi se o dizajnerski veoma uspešnim vozilima (kada je reč o dostavnjacima), ali koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača. Kao i Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, i Citroen Nemo će se nuditi i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Da bi pokazao sve prednosti svog novog dostavnog modela, Citroen je nedavno po putevima zapadne Francuske za predstavnike specijalizovanih medija organizovao prve test vožnje ovim vozilom. U osnovi, sve ono što smo nedavni napisali za Fiat Fiorino, važi i za Citroen Nemo. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, visokim krovom, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja pre svega na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama (to pokazuje i minimalnim prečnikom zaokreta, koji je manji od 10 metara). Ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra (dužina jednog Citroena C3), nosivost mu iznosi 610 kg, prostor za teret je dužine 1,52 metara (širine 108 cm, visine 118 cm), a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedišto, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Kabinu fabrika opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS i vazdušni jastuk, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Paleta motora će (bar u početku) obuhvatati jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,5 litra dizela i emituje 119 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 6,9 litara na 100 km). Pomenuti HDi može koristiti i B30 biodizel gorivo. Upravo je najviše pohvala novinara i dobio Nemo sa HDi agregatom, odnosno po njihovoj oceni Nemo HDi je dovoljno brz i štedljiv, mada nije baš tih. Za sada je u ponudi samo manuelni petostepeni menjač, a od sledeće godine Nemo sa HDi agregatom će moći da se kombinuje i sa robotizovanim menjačem koji nema klasičnu papučicu kvačila. Prodaja Citroen Nema počinje u martu naredne godine, cene će se kretati od 10.000 do 12.000 evra, a proizvodnja će se odvijati u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.




Ford Glass Roof Mustang

14 Dec 2007 - 00:44 Noviteti Link

Pored novog Mustanga Bullitt i Shelby Mustanga GT500KR, Ford će kupcima ponuditi i novu verziju ovog kupea sa fabrički ugrađenim staklenim panoramskim krovom. To znači da je Mustang dostupan sa tri različita rešenja krova : kupe, kabriolet (sa platnenim krovom) i ovim novim fiksiranim staklenim krovom. Stakleni krov će od leta sledeće godine biti dostupan kao opcija na modelima V6 Mustang i Mustang GT, a njegova cena iznosi 1995 američkih dolara. Inače, prodaja staklenih krovova u automobilima je u Severnoj Americi od 2003. godine porasla za skoro 200%, a razlog, između ostalog, leži i u činjenici da ljudi sve više vremena provode u automobilu.

VIDEO : Ford Glass Roof Mustang




Mercedes C klasa 4MATIC

12 Dec 2007 - 01:03 Noviteti Link

Mercedes je kupcima ponudio svoju C klasu sa novom generacijom 4MATIC   pogonom na sva četiri točka (efikasniji i lakši), koji snagu prenosi u odnosu 45/55 % na prednju/zadnju osovinu. Unapređenje ovog pogona u odnosu na dosadašnju generaciju se u praksi pokazuje kroz bolju trakciju i do 0,5 litra manju potrošnju goriva. 4MATIC pogon se može dobiti u modelima sa motorima od 6 cilindara, tačnije na raspolaganju su benzinske verzije C 280 4MATIC (sa 170kW/231KS), C 350 4MATIC (200kW/272KS) i dizelaš C 320 CDI 4MATIC sa 165kW/224KS (ovaj poslednji se može dobiti i u karavan verziji). U serijskoj opremi Mercedesa C sa 4MATIC pogonom se, između ostalog, nalaze elektronski sistemi ESP (elektronska kontrola stabilnosti), 4ETS (traction control), sedam vazdušnih jastuka, aluminijumski točkovi, automatski klima uređaj, kao i sedmostepeni automatski 7-G TRONIC menjač. Da pomenemo i fabričke podatke o potrošnji ovih modela. C 280 4MATIC troši prosečno 9,6 litara na 100 km (0,5 litra manje nego ranije), C 350 4MATIC 10,1 litra (0,3 litra manje od prethodnika), a C 320 CDI 4MATIC troši 7,7 litara. Drugim rečima, ovo je za samo 0,2 do do 0,4 litra goriva na 100 km više u poređenju sa modelima bez 4MATIC pogona (ponovo, ovo su sve fabrički podaci).

 



Proteklih meseci viđali smo razne špijunske, nezvanične i "procurele" fotografije nove Škode Superb, a danas je konačno i sam češki proizvođač objavio prvu zvaničnu sliku nove generacije svog najvećeg modela u ponudi, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati u martu naredne godine na salonu automobila u Ženevi. Kao i sadašnji Superb, i novi je napravljen na platformi VW Passata, ali će za razliku od Passata i aktuelnog Superba, biti u formi kombilimuzine sa petora vrata. Takođe, za razliku od sadašnjeg Superba, koji se od Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj masci hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na prošlogodišnju studiju Joyster. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i kvaliteta izrade, a kako se kaže u veoma kratkom saopštenju, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. U ovom trenutku još se ne zna koji će se motori ugrađivati u novi Superb, ali se pretpostavlja da se radi o benzincima 1,4 TSI (sa140KS), 1,8 TSI (160KS) i 2,0 TSI sa 200KS, kao i dizelašima 1,9 TDI i 2,0 TDI. Kasnije se može očekivati i benzinski V6 agregat.



Američka kompanija Genaddi Design Group (poznata po Fordu GTX1 Roadster) će uskoro vlasnicima Lamborghinija Murcielago u Roadster varijanti ponuditi novi, tvrdi krov ("hard top") za njihovog ljubimca. Radi se o pokretnom krovu od karbon fibera, koji je dizajniran tako da se bez problema može spakovati u prtljažni prostor u prednjem delu ovog Lamborghinija. Za postavljanje/skidanje novog krova je inače potrebno oko minut vremena. U Genaddiju naglašavaju da je sličan krov testiran na pomenutom Fordu GTX1, i to pri brzini od preko 185 milja na sat (298 km/h). Genaddi će svoj krov za Murcielago Roadster početi da proizvodi u maju sledeće godine, a cena će iznositi 26.000 američkih dolara!



U januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu, američki Chevrolet je javnosti predstavio koncept automobil sa hibridnim pogonom (kombinacija elektromotor/benzinac) i prikladnim imenom Volt, a juče je američka fabrika objavila i prvu teaser fotografiju serijske verzije ovog automobila (prva slika). Premijera će naravno biti već na predstojećem salonu u Detroitu, u januaru 2008. Serijska verzija će pretrpeti određene dizajnerske promene u odnosu na istoimeni koncept (jedan od ciljeva je bio poboljšati aerodinamiku vozila), ali će biti zadržana prepoznatljivost originala. Drugih detalja o serijskom Voltu za sada nema, pa stoga podsećamo na koncept model od pre 11 meseci (na drugoj i trećoj slici). Volt koncept je hibridno vozilo čije se baterije pune oko šest sati kao "plug in" na običnoj kućnoj naponskoj mreži, u stanju je da sa punim litijum-jonskim baterijama pređe oko 40 milja (64 km) puta (gradske vožnje). Kada se one isprazne, uključuje se klasični 3-cilindrični turbo benzinac. Ono što je takođe zanimljivo, jeste da benzinac može da koristi i etanol E85 gorivo. Auto je nastavak Chevroletove serije ekološki podobnih vozila, s tim što je sada naglasak na praktičnosti i na realnoj upotrebljivosti ovakvih vozila. Zato je Volt limuzina sa 4 vrata i puno mesta u kabini, a ako vam se 40 milja puta sa jednim punjenjem baterija čini malo, u Chevroletu kažu da više od polovine Amerikanaca živi udaljena od posla u radijusu od oko 20 milja, pa je tih 40 milja radijusa kretanja (samo na baterije) sasvim dovoljno za odlazak na posao i dolazak kući.

 



Novi Renault Clio karavan (negde kao Clio Sport Tourer, Sportour, Grandtour ili prosto Estate) imao je svetsku premijeru još u septembru na salonu automobila u Frankfurtu, a sada je francuska kompanija na salonu u Bolonji i zvanično saopštila da prodaja ovog modela u Italiji počinje 21. decembra ove godine, a u januaru i februaru 2008. i na ostalim tržištima Zapadne Evrope. Ovo je brz i pravovremen odgovor Peugeotu 207 SW, kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koju su nedavno na svetskoj prezentaciji u Splitu vozili specijalizovani automobilski novinari (o Fabiji Combi više OVDE). Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 4202 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2575 mm), pa predstavlja jednog od najkompaktnijih karavana. Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to za 50 %, tačnije sa 290 na 439 litara. Tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara (pri obaranju zadnjih sedišta nije potrebno vaditi naslone za glavu). Renault u press saopštenju navodi i da su u interijeru upotrebljeni materijali visokog kvaliteta, odnosno da je završna obrada na vrlo visokom nivou. Bezbednost je kategorija gde Renault ne pravi kompromise, tako da Francuzi očekuju da i Clio karavan osvoji maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP "kreš" testu (koliko već ima Clio III hatchback). U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile) i BAS (pomoć pri naglom kočenju), dok skuplji modeli imaju i ESP (elektronska kontrola stabilnosti), traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, parking senzore, automatsko paljenje brisača i svetala i cruise control (tempomat) sa limiterom brzine. Clio Sport Tourer pokreću već poznati Renaultovi motori, tačnije tri benzinca (1,2 16V u verzijama sa 75 i 80KS, novi 1,2 16V TCE turbo sa 100KS i 145Nm, kao i 1,6 16V sa 110KS i 151Nm) i tri dizel agregata (1,5 litarski dCi sa 70, 85 i 105KS i sa 160, 200 i 240Nm). Dizelaši sa 85 i 105KS imaju i DPF filter čestica čađi, a ta dva dizelaša se standardno opremaju sa manuelnim 6-stepenim menjačem, dok je verziju sa 85KS moguće dobiti i sa opcionom petostepenom robotizovanom transmisijom. Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Da li će se taj motor jednog dana naći i u ovoj serijskoj verziji Clia Sport Tourer zasad nije poznato. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu (mada napominju da Clio Sport Tourer "kombinuje dinamičan dizajn sa izdašnim prostorom za prtljag"). Tako Clio Sport Tourer prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio Sport Tourer će se inače proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, gde se već proizvode Megane II Sedan, Thalia i Clio III hatchback.




Na salonu automobila u Bolonji (traje do 16. decembra), Subaru i Mitsubishi evropskoj publici po prvi put zvanično predstavljaju nove generacije dva već odavno kultna automobila : Subaru Impreza WRX STi i Mitsubishi Lancer Evolution. Krenimo od Impreze WRX STi. Za razliku od japanske verzije, koja ima 2,0 litarski turbo motor sa 308KS i 422Nm obrtnog momenta, Evropljani će dobiti Imprezu WRX STi sa većim, i to 2,5 litarskim bokserskim turbo agregatom (u stvari modernizovana verzija aktuelnog motora), koji razvija tačno 300KS pri 6000 o/min. i 406Nm pri 4000 o/min. Drugim rečima, to je za 19KS i 15Nm više nego do sada. Maksimalna brzina iznosi 250 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,8 sekundi. Nova Impreza WRX STi, sem novog hatchaback izgleda na koga tek treba da se naviknemo, donosi i potpuno novu platformu i vešanje, unapređeni Subaruov simetrični integralni pogon i već pomenuti detaljno revidirani 2,5 litarski turbo motor. Zanimljivo je da jemeđuosovinsko rastojanje poraslo za 95 mm iako je dužina automobila smanjena za 50 mm, širina je veća za 55 mm, širi su i tragovi točkova (napred za 45, a pozadi za 40 mm), što je sve zajedno rezultiralo nižim težištem i još boljom stabilnošću automobila. Konkretne dimenzije izgledaju ovako : dužine/širina/visina – 4415 mm/1795 mm/1475 mm, dok težina iznosi 1470 kg. Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim i moćnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi od 18 inča sa gumama 245/40R18) nego nedavno predstavljena obična verzija Impreze sa petora vrata. U standardnoj opremi se nalaze sportska sedišta presvučena kombinacijom alkantare i kože (opcija su Recaro sedišta), vazdušne zavese i unapređeni muzički sistem. Snaga se na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača, a tu su i DCCD (Drivers´s Control Center Differential - podesivi centralni diferencijal) i VDC (Vehicle Dynamics control – elektronska kontrola stabilnosti), koji se brinu za kontrolu trakcije i stabilnost automobila. Ukratko, prema navodima same fabrike, "ovaj sporstki model sa integralnim pogonom odlikuje maksimalno uživanje u vožnji, zahvaljujući kombinaciji snage, performansi, upravljivosti i voznim karakteristikama". Prodaja Impreze WRX STi u Evropi startuje početkom 2008. godine, a recimo u Velikoj Britaniji cena će iznositi 24.995 funti, što je u stvari 1600 funti manje nego za odlazeći model ! 

Mitsubishi Lancer Evolution


Kao odgovor Subaruu, i Mitsubishi je odlučio da  evropsku premijeru najnovije, desete generacije sportskog modela Lancer Evolution (EVO X) održi na salonu automobila u Bolonji. Da podsetimo, novi Lancer Evolution pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 217kW/295KS pri 6500 o/min. i 366Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2700 do 5400 o/min.), koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom, boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova, a uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem ili sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom. Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U verziji sa ručnim 5-stepenim menjačem, novi Lancer Evolution do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde i postiže 240 km/h. Osim novog i atraktivnijeg spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda, novi Lancer Evolution privlači pažnju i novom tzv. globalnom platformom, koju već koriste novi Outlander i MPV model Delica D5, a kasnije će poslužiti za još nekoliko novih Mitsubishijevih automobila. Za privlačan i agresivan izgled zaslužni su velika prednja maska, "opaki" farovi, dugačka hauba i relativno kratak zadnji deo. Novi Lancer Evolution raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova i duže međuosovinsko rastojanje, niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine.




Fiat je na septembarskom salonu automobilu u Frankfurtu sa modelom Abarth Grande Punto i zvanično najavio veliki povratak već odavno legendarnog brenda Abarth. Međutim, za one sportske entuzijaste kojima taj Abarth Grande Punto sa 114kW/155KS i 206Nm nije dovoljno snažan, Fiat je pripremio i njegovu SS (Super Sport) verziju, koja iz 1,4 litarskog turbo motora izvlači 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta. Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 6-stepenom menjača, dok mu maksimalna brzina iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi (običan Abarth Grande Punto može do 208 km/h, uz ubrzanje do stotke od 8,2 sekunde). Tako se Abarth Grande Punto SS ravnopravno pridružio probranom društvu malih sportista, u kome se već nalaze Opel Corsa OPC (192KS), Renault Clio RS197 (197KS), Mini Cooper S (175KS) i Peugeot 207RC (takođe sa 175KS). Najavu Abarth Grande Punta SS smo inače mogli da vidimo pomenutom salonu u Frankfurtu kroz studiju Grande Punto Abarth SS Concept, a Fiat njegovu serijsku verziju ovih dana izlaže na salonu u Bolonji, koji traje do 16. decembra. Sem pojačanog motora, Abarth Grande Punto SS (ili na italijanskom esse-esse) karakteriše i spušteno ogibljenje (za 30 mm u odnosu na standardni Grande Punto), direktnije upravljanje, snažnije kočnice, novi izduvni sistem i bolje vozne osobine. Naravno, Abarth Grande Punto SS se i vizuelno razlikuje od sabraće, i to po novoj saćastoj maski hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom), širem tragu točkova, moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i već pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 18-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj maski, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Abarth Grande Punto SS, između ostalog, dobio sportska sedišta, kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Abarth Grande Punto SS biće na raspolaganju kupcima u prvoj polovini naredne godine.

Za dodatno privlačenje pažnje na Abarthovom izložbenom prostoru u Bolonji zaslužni su Fiatovi stručnjaci za marketing, koji su se dosetili zanimljivog (i osvežavajućeg) načina kako da dočekju posetioce Abarthovog štanda. Naime, samo za potrebe Abarthove promocije na ovogodišnjeg salonu u Bolonji, Fiatov marketing tim je kreirao posebno energetsko piće, nazvano Abart Horse-Powered Energy Drink (na slici).  

 



Hyundai je na salonu u Bolonji (Bologna Motor Show, 7. - 16. 12. 2007.) evropskoj publici predstavio naslednika aktuelnog Hyundaija Atos, koji će u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneti ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil, (dužina 3565 mm, širina 1595 mm, visina 1550 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije, novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta, zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Prema navodima same fabrike, i10 je gradski automobil napravljen da bude "zabavan za vožnju, praktičan i pristupačan" i nudi "kvalitet i opremu, koji nijedan konkurent ne može da ponudi za istu cenu". Što se cene tiče, očekuje se da će bazni model koštati nešto manje od 6500 funti, odnosno 9315 evra, pri čemu će klima uređaj biti standardni deo opreme i osnovnog modela. U opremi će biti i el. podizači prednjih stakala, centralno zaključavanje, servo upravljač, CD/MP3 stereo sa 6 zvučnika, 4 vazdušna jastuka i branici u boji karoserije. Naravno ova cena i oprema važe za Zapadnu Evropu (konkretno u Velikoj Britaniji gde prodaja startuje 1. marta 2008.), dok se specifikacije za naše tržište tek očekuju. U početku će i10 pokretati samo 1,1 litarski benzinski četvorocilindrični motor sa 67KS i 100Nm obrtnog momenta (sa ovim agregatom i10 postiže 152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,2 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, a emituje 119 grama CO2 po km). Kasnije stiže i novi 1,1 litarski CRDi dizelaš sa 75KS i 155Nm, koji u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak) i postiže 165 km/h. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će na raspolaganju biti i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača).

 



Na salonu automobila u Bolonji (7. 12. – 16. 12. 2007.) američki Hummer evropskim kupcima predstavlja specijalnu (i naravno limitiranu) seriju svog modela H3, nazvanu H3 Black Edition (biće proizvedeno samo 50 primeraka). Kao što se vidi već iz samog imena, glavna karakteristika ove edicije jeste eksterijer i interijer u potpunosti u crnoj boji, tačnije Hummer H3 Black Edition (na bazi modela H3 Adventure automatic) u crnoj boji ima gril hladnjaka, krovne nosače, pragove, poklopac rezervorara za gorivo, retrovizore, kvake na vratima, točkove, kao i unutrašnjost u crnoj koži. Od opreme treba izdvojiti i Kenwood Hummer Navigation sistem i pokretni panoramski krov (doduše, samo polovina ovih Hummera imaće takav krov), a kupovinom modela H3 Black Edition kupac na poklon dobija opremu vrednu 4900 evra. Prodaja počinje krajem ove godine, a Hummer i za ovaj model odobrava standardnu garanciju koja traje 4 godine ili 100.000 km.