home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Standardnih 500 konja u vašem Porscheu Cayenne Turbo vam je malo? I za takve Porsche ima rešenje. Naime, nemačka fabrika od nedavno nudi fabrički kit E81 za povećanje snage njegovog 4,8 litarskog V8 motora. Povećanje iznosi 29kW/40KS, pa tako sada umesto serijskih 368kW/500KS, Cayenne Turbo raspolaže sa 397kW/540KS pri 6000 o/min. U informaciji se ne precizira za koliko je poboljšano ubrzanje do stotke i maksimalna brzina, pa ovde samo podsećanje da standardni Cayenne Turbo do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu, dok mu je najveća brzina 275 km/h. E81 kit podrazumeva i jači kočioni sistem i točkove veličine 21 inča, ali mu cena naravno nije mala. U Nemačkoj kit E81 naime treba platiti svih 15.000 evra.  





Posle modela V8 Vantage N400 u Coupe verziji (predstavljen na salonu u Frankfurtu sredinom septembra), britanski Aston Martin je sada kupcima ponudio i njegovu otvorenu Roadster varijantu. Kao i N400 Coupe, i N400 Roadster će biti ponuđen u limitiranom broju primeraka, tačnije samo 240 srećnika biće u prilici da sedne za njegov upravljač. N400 Roadster je specijalna verzija već poznatog modela V8 Vantage Roadster, a odlikuju ga brojna tehnička unapređenja (pojačan motor, doterano ogibljenje), standardna paleta boja bogatija je za tri nove boje (Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange), a unutrašnjost je obogaćena za grejana kožna sedišta sa memorijom, detalje od aluminijuma, satelitsku navigaciju, Bluetooth koncekciju, cruise control, 700W Aston Martin Premium Audio System i naravno pločicu sa serijskim brojem. V8 motor zapremine 4,3 litra je pojačan na 294kW/400KS i 420Nm obrtnog momenta, a vredi napomenuti da je V8 Vantage N400 Roadster takođe opremljen i novim Sports Pack paketom, koji vozaču nudi nešto drugačije vozne karakteristike, odnosno još preciznije upravljanje. Uz Sports Pack idu i novi amortizeri i opruge, jedinstveni alu točkovi, a sem toga V8 Vantage N400 Roadster je dobio još par dizajnerskih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela, poput modifikovanih pragova i haube, prozirnih zadnjih svetala, prednjeg grila visokog sjaja itd. Novi V8 Vantage N400 Roadster nudi se sa Sportshift automatizovanim manuelnim menjačem ili sa klasičnom manuelnom transmisijom.



Volkswagen je u svom kupe-kabrio modelu Eos postojeći 1,6 litarski FSI benzinski motor zamenio novim, 1,4 litarskim TSI agregatom, koji se odlikuje većom snagom i obrtnim momentom, a u odnosu na 1,6 FSI ima i redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Novi motor se bazira na postojećem 1,4 TSI agregatu, koji kombinuje i turbo punjač i kompresor, s tim što ova najnovija verzija ima samo turbo punjač. Rezultat je snaga od 90kW/122KS, što je za 5kW/7KS više od dosadašnjeg 1,6 FSI motora. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost ovog motora sa direktnim ubrizgavanjem, jer je obrtni moment od 200Nm dostupan u rasponu od 1500 do 3500 o/min. (za poređenje 1,6 FSI ima 155Nm pri 4000 o/min.). Emisija CO2 kod novog motora iznosi 149 grama po kilometru, dok 1,6 FSI ima emisiju od 161 g/km. Novi Volkswagen Eos 1,4 TSI postiže maksimalnu brzinu od 196 km/h, prosečna potrošnja je po navodima fabrike 6,7 litara benzina na 100 km, a cena u Nemačkoj iznosi 26.950 evra. Isti 1,4 TSI motor je upravo ugrađen i u VW Passat, koji sada u odnosu na Passat 1,6 FSI uprkos većoj snazi i obrtnom momentu, troši 0,9 litara benzina manje na 100 km (limuzina u proseku troši 6,6 litara na 100 km, a karavan 6,7 litara). U Nemačkoj za Passat 1,4 TSI limuzinu treba platiti 24.625 evra, dok je karavan skuplji za 1150 evra. Drugi novi motor za Passat je 1,8 litarski TSI benzinac, sa snagom od 118kW/160KS, koji postiže maksimalnih 220 km/h i prosečno troši 7,6 litara goriva na 100 km. Passat 1,8 TSI u Nemačkoj košta 27.125 evra, a kao opciju je moguće dobiti šestostepeni automatski menjač, kao i "Park-Assist" sistem za pomoć pri parkiranju, već poznat iz VW Tourana.



Hyundai je u Južnoj Koreji i zvanično promovisao restilizovanu Sonatu za 2008. godinu, o kojoj smo već pisali pre nekoliko dana, kada su se pre vremena pojavile prve fotografije ovog modela. Tada napisano, važi i sada. Naime, estetske promene na 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakterišu veća svetla i masivnija, hromirana maska hladnjaka (valjda je cilj bio da se estetski približi većem modelu Grandeur/Azera), dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom hromiranom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda dobila i kvalitetnije materijale. Drastičnije promene su se desile ispod haube, budući da je obnovljena Sonata prvi Hyundaijev model, koji je dobio drugu generaciju Theta II motora. To su benzinci od 2,0 litra zapremine (u verzijama sa 137 i 158KS), sledi 2,4 litarski sa 171KS i najjači od 3,3 litra sa 242KS, dok je ljubiteljima dizelaša na raspolaganju 2,0 litarski agregat sa 150KS. U ponudi su manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa i automatski sa 4 i 5 stepeni. Prodaja je već počela u Južnoj koreji, dok se dolazak u Evropu očekuje početkom naredne godine.

 




Fiat Sedici 4x2

11 Nov 2007 - 00:30 Noviteti Link

Dok Suzuki svoj kompaktni crossover model SX4 već odavno nudi i u jeftinijoj verziji sa pogonom samo na prednjim točkovima, italijanski Fiat je tek sada (18 meseci posle Suzukija) ponudio i 4x2 verziju modela Sedici, koji inače predstavlja brata blizanca pomenutog Suzukija (oba automobila se proizvode u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj). Kako bilo, Fiat Sedici (na italijanskom 16) sa prednjim pogonom (4x2) je za oko 2200 evra jeftiniji u odnosu na 4x4 varijantu sa integralnim pogonom, pa je recimo u Nemačkoj osnovni Sedici 4x2 sa 1,6 litarskim benzincem od 107KS i opremom Dynamic potrebno platiti 16.190 evra, a Sedici sa 1,9 litarskim MultiJet dizelašem od 120KS košta 18.690 evra. Ipak, najjeftiniji Suzukijev SX4 4x2 je i dalje prilično povoljniji, jer u Nemačkoj staje 14.500 evra, mada treba reći da taj SX4 4x2 ima i nešto slabiju opremu u odnosu na Sedici 4x2. Za podsećanje, bazni Suzuki SX4 4x2 kod nas treba platiti 14.900 evra sa PDV-om. Što se Fiata tiče, Italijani su upravo ponudili i top verziju modela Sedici 4x4 sa oznakom Luxury, a to znači kožnu unutrašnjost, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, zatamnjena stakla, vazdušne jastuke za glave putnika i pogon na svim točkovima već u standardnoj opremi. Takav Sedici u Nemačkoj košta 21.300 evra (benzinac 1,6 16V), odnosno 23.800 evra (1,9 MultiJet).  



Cadillac Escalade Hybrid

10 Nov 2007 - 13:53 Noviteti Link

Na skorašnjem salonu automobila u Los Anđelesu (L.A. Auto Show) Cadillac će izložiti i svoj prvi hibridni model Escalade Hybrid, koji će se u prodaji pojaviti u leto naredne godine. Možda je zanimljivo napomenuti da Cadillac (odnosno General Motors) razmišlja da Escalade Hybrid ponudi i nama u Evropi, a odluka o tome će biti donesena u narednih šest meseci. Ukratko, Escalade Hybrid pokreće veliki 6,0 litarski V8 benzinski motor u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom (sa dva elektromotora), a njihova kombinovana snaga iznosi 332KS pri 5100 o/min. i 497Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. (isti hibridni sistem već pokreće ranije predstavljene Chevrolet Tahoe Hybrid i GMC Yukon Hybrid). Prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), Escalade Hybrid može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage, uključuje se i benzinski motor. Zahvaljujući tome, Cadillac tvrdi da je potrošnja u gradskim uslovima vožnje manja za svih 50% u odnosu na standardni Escalade. Cadillac je u Escalade Hybrid ugradio i sisteme poput regeneracije kočione sile prilikom kočenja i Stop/Start sistem. Pomenuti benzinski V8 motor je opremljen i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi četiri cilindra kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 6,0L V8 benzinac može da radi i u ekonomičnijem "četvorocilindričnom" modu.



U evropskom Fordu su baš rešili da na kašičicu objavljuju slike i detalje o svakoj varijanti redizajniranog Focusa ponaosob. Tako je prvo sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu predstavljen Focus u hatchback verziji, juče su se pojavile prve fotografije i detalji o novom sportskom Focusu ST, a danas i za karavansku varijantu, nazvanu Focus Wagon (na nekim tržištima Break ili Clipper). I tu još nije kraj, jer Ford tek treba da promoviše i restilizovani Focus u klasičnoj limuzinskoj verziji i Focus CC (Coupe-Cabrio). Kako bilo, i na novom Focusu Wagon za 2008. primenjen je Fordov tzv. kinetički dizajn zbog čega sada automobil veoma podseća na veći Ford Mondeo. Najviše promena u odnosu na dosadašnji model ima na prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), mada manjih izmena ima i na bokovima (vrata su dobila karakterističan pregib, odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (branik, nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, kvalitetnijim materijalima i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Paletu motora čine benzinci od 1,4 litra (80KS), 1,6 L (100 i 115KS), 1,8 L (125KS), 2,0 L (145KS), a dizelaši su 1,6 TDCi (90 i 109KS), 1,8 TDCi (115KS) i 2,0 TDCi u verzijama sa 110 i 136KS. Od noviteta treba izdvojiti novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom i Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa. Dok će prodaja novog Focusa hatchback sa troja i petora vrata početi u januaru naredne godine, ovaj Wagon će se naći na tržištu na proleće 2008., ali su već sada poznate njegove cene. Bar za Veliku Britaniju, gde osnovni Ford Focus karavan košta 14.895 funti (21.358 evra), a najskuplji 19.445 funti ili 27.882 evra. Većina varijanti je skuplja za 250 funti (358 evra) u odnosu na još aktuelni model, ali je sada ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti deo serijske opreme u svim modelima.




Dodge Viper SRT10 ACR

9 Nov 2007 - 00:39 Noviteti Link

Dodge će 13. novembra na salonu autombila u Los Anđelesu promovisati još jednu verziju svog Vipera SRT10, nazvanu ACR (American Club Racer), koja u osnovi predstavlja pravi trkački auto registrovan za svakodnevni saobraćaj. ACR paket podrazumeva pre svega poboljšanje aerodinamike i smanjenje težine ovog automobila. Ovo potonje je postignuto ugradnjom lakših aluminijumskih točkova, Michelin Pilot Sport Cup pneumatika, Stoptech kočnica i izbacivanjem audio sistema, prostirke iz prtljažnika, prednjih svetala za maglu, zvučne izolacije poklopca motora, zvučnika (na njihovo mesto su postavljeni paneli od karbon fibera)... ACR paket takođe znači i podešavajuće KW ogibljenje, novi prednji spojler i ogromno karbonsko zadnje krilo, koje može da se postavi u sedam različitih pozicija. Motor je ostao standardni Viperov 8,4 litarski aluminijumski V10, koji razvija ravno 600 konja i 758Nm obrtnog momenta, uparen sa Tremec T56 šestostepenim manuelnim menjačem. Viper SRT10 ACR će se pojaviti u prodaji u drugom kvartalu naredne godine, i to po ceni manjoj od 100.000 američkih dolara. U ponudi će biti pet boja za karoseriju : Viper Red, Viper Black, Viper Violet, Viper Bright Blue Metallic i Viper Very Orange, dok su aluminijumski Sidewinder točkovi u crnoj boji, kako bi se uklopili u atraktivan stajling eksterijera.




Mercedesova E klasa sa inovativnom BLUETEC tehnologijom uskoro će biti dostupna i kupcima u Evropi. Naime, posle pozitivnih iskustava iz Amerike (gde se E klasa BLUETEC prodaje od jeseni prošle godine), Mercedes je odlučio da i evropskim kupcima ponudi model E 300 BLUETEC sa ovom tehnologijom, kojom je nemačka kompanija kod dizel motora postigla drastično smanjenje emisije štetnih gasova i koja zadovoljava buduće Euro5 standarde (stupaju na snagu 2011. godine). Mercedes tvrdi da je zahvaljujući ovoj tehnologiji (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi), motor u modelu E 300 BLUETEC jedan od "najčistijih i najefikasnijih agregata na svetu." E 300 BLUETEC pokreće 3,0 litarski V6 motor sa 155kW/211KS i 540Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1600 i 2400 o/min.), uparen sa sedmostepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom. E 300 BLUETEC prema fabričkim podacima troši između 7,2-7,5 litara dizela na 100 km i emituje 189-199 grama CO2 po kilometru. Maksimalna brzina iznosi 244 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 7,2 sekunde. Ova E klasa se osim smanjenjem emisije štetnih gasova, može pohvaliti i dinamičnim voznim karakteristikama, komfornim ogibljenjem, prijatnom unutrašnjošću i izuzetnim bezbednosnim standardima. Prodaja u Zapadnoj Evropi startuje u decembru, i to po ceni, koja u Nemačkoj iznosi 50.397 evra (što je za 1190 evra skuplje u odnosu na konvencionalni Mercedes E 320 CDI sa istim motorom, koji ima 10kW/13,6KS više).



Evropski Ford je danas objavio prve zvanične fotografije restilizovanog sportskog Ford Focusa ST, koji će se na evropskom tržištu naći u prvom kvartalu 2008. godine (u verzijama sa troja i petora vrata). I novi Focus ST (poput već predstavljenog standardnog Focusa za 2008.), zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. To znači da su najveće promene zadesile prednji deo automobila (nova maska sa lajsnom u boji karoserije, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), mada manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (novi branik sa difuzorom, drugačija grafika zadnjih svetala). Kabina je dobila novu centralnu konzolu sa Start dugmetom i soft-touch sintetički materijal na prednjem panelu i gornjem delu oplate prednjih vrata). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove veličine 18 inča, dva završetka izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. To je 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 224 grama po kilometru.

 



Iza ovog dugačkog imena krije se nova i potentnija verzija nedavno promovisanog Minija Clubman Cooper S, izašla iz pogona engleske tjuning kompanije John Cooper Works (JCW), inače u vlasništvu bavarskog BMW-a. Kao što se vidi sa ovih prvih zvaničnih slika, radi se o stilski atraktivnijem Clubmanu Cooper S (novi 18-inčni aluminijumski točkovi, dve paralelne trkačke trake na karoseriji, modifikovani prednji i zadnji branik, dve hromirane izduvne cevi i retrovizori i otvor za vazduh na haubi motora od karbona), međutim ono najbitnije se krije pod poklopcem motora. Radi se o pojačanom 1,6 litarskom turbo benzincu, koji umesto fabričkih 129kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta (sa overboostom privremeno 260Nm), sa JCW tuning paketom sada razvija 141kW/192KS i 250Nm (sa overboostom 270Nm), što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za oko sedam sekundi. JCW tjuning kit podrazumeva i pojačne kočnice, sportski podešeno ogibljenje, a unutrašnjost (sportski volan, ručica menjača i ručica ručne kočnice) može biti ili u kombinaciji alkantare i karbona ili u koži. Što se ostalih karateristika tiče, i Clubman Cooper S JCW privlači pažnju svojim vratima, odnosno njihovim rasporedom. Mini Clubman naime sa suvozačeve strane ima i manja, pomoćna vrata za lakši ulazak na zadnja sedišta (tzv. samoubilačka vrata kao kod Mazde RX8), dok se zadnja vrata otvarju iz dva dela (50/50), kao kod nekih komercijalnih vozila. Osim toga, najveća razlika u odnosu na obični Mini je u stvari veća dužina (za 24 cm) i produženo međuosovinsko rastojanje (2,55 metra - povećanje od 8 cm). Posledica većeg rastojanja između osovina jeste više mesta za putnike pozadi (dodatnih 8 cm za noge) i za 100 litara veća zapremina prtljažnika (sada 260 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima 930). Pažnju privlače plastični elementi (u istoj boji kao i krov), koji okružuju zadnja svetla i C stubove, kao i to da oba krila zadnjih vrata imaju svaka svoj brisač. Premijera ovog Minija se očekuje na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu 2008. godine.

 



Ford Focus ST500

8 Nov 2007 - 00:31 Noviteti Link

Ford je izbacio na tržište još jednu limitiranu seriju sportskog Focusa ST, nazvanog Focus ST500, ali su nažalost svi primerci namenjeni samo kupcima u Velikoj Britaniji. Novi ST500 se bazira na Focusu ST3, a karakteriše ga crna metalik boja sa srebrnim trakama (na haubi, krovu i bokovima), koje treba da podsete na veliku pobedu Forda GT40 u Le Manu 1966. godine. U opremi Focusa ST500 se, između ostalog, nalaze još sportska Recaro sedišta u crvenoj koži, Xenon prednja svetla, brisači sa senzorima za kišu i naravno ST500 oznake. Nažalost, Ford za Focus ST500 nije predvideo i povećanje snage njegovog 2,5 litarskog petocilindričnog Duratec motora, pa tako i ovaj specijalni ST500 raspolaže sa standardnih 225KS pri 6100 o/min. i 320Nm obrtnog momenta pri samo 1600 o/min. Ford će proizvesti samo 500 primeraka Focusa ST500 i svi će, kao što je napomenuto na početku, završiti u rukama britanskih kupaca, koji će za njega morati da izdvoje 20.495 funti ili 29.308 evra.  



Ford Mustang Bullitt

7 Nov 2007 - 03:02 Noviteti Link

Kao što je nedavno bilo i najavljeno sa jednom zatamnjenom teaser slikom, Ford je odlučio da kupcima ponudi novi Mustang Bullitt, inspirisan Mustangom iz filma Bullitt iz 1968. godine, gde je uz Stiv Mekvina (Steve McQueen) glavnu ulogu imao upravo tadašnji Mustang Bullitt. Nova verzija Bullitta dolazi dakle tačno na vreme da uveliča proslavu skorašnje 40-godišnjice ovog filma, a karakteriše je naravno Highland Green boja kao na originalnom Bullittu, mada će kupcima kao opcija biti ponuđena i crna boja. Što se spoljašnjosti tiče, novi Mustang Bullitt je prvi Mustang iz sadašnje S197 generacije ovog modela, koji je lišen svih pony logoa na automobilu (naravno, ima Bullitt značke), njegov crni gril hladnjaka okružuje hromirani okvir, karakteristični aluminijumski petokraki Bullitt točkovi podsećaju na original od pre skoro 40 godina (gume su BF Goodrich g-Force, dimenzija 235/50ZR 18), kočiona klješta su ofarbana u neupadljivu tamno sivu boju, dok se u unutrašnjosti nalaze sedišta u crnoj koži, a tu su i obruč upravljača u koži i aluminijumski vrh ručice menjača. Pod haubom se nalazi 4,6 litarski V8 agregat sa 315KS pri 6000 o/min. i 440Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., uparen sa petostepenim manuelnim menjačem. Maksimalna brzina Bullitta iznosi 151 milju na sat ili 243 km/h. Od promena treba izdvojiti i sportski podešeno ogibljenje, novi izduvni sistem i pojačane kočnice. Budući da će Mustang Bullitt biti proizveden u limitiranoj seriji od 7700 komada, svaki će imati i pločicu sa serijskim brojem (od 0001 do 7700). Treba reći da će 7000 primeraka biti prodato u SAD-u, a ostalih 700 u Kanadi. Prodaja počinje u prvom kvartalu 2008. godine, i to po ceni od 31.075 američkih dolara (21.436 evra).

VIDEO : Ford Mustang Bullitt u San Fransisku 




Kia Borrego

7 Nov 2007 - 01:58 Noviteti Link

Kia Motors America (KMA) je bez mnogo medijske buke pustila u opticaj prvu zvaničnu sliku i par detalja o svom novom mid-size SUV modelu, nazvanom Borrego, koji će se u Severnoj Americi naći u prodaji ili krajem proleća ili početkom leta naredne godine (zvanična svetska premijera će se inače održati na salonu automobila u Detroitu u januaru 2008. godine). Kao što se i očekivalo, novi Borrego veoma liči na koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu, ali 2005. godine. Borrego će kupce osvajati svojim privlačnim izgledom, atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno (plus garancija u trajanju 10 godina ili 100.000 milja !) i stalnim pogonom na sva četiri točka. Budući da je namenjena Amerikancima, ne čudi što se najavljuje ugradnja samo benzinskih motora, i to 3,8 litarskog V6 sa 250-270KS, i po prvi put u jednoj Kiji - 4,6 litarskog V8 agregata sa oko 300 konja (u kratkom press saopštenju nema podataka o snazi motora), dok o dizelašu nema ni pomena. Zasad. Zbog toga ga u Evropi i ne treba očekivati tako brzo, naravno ako se ikada i pojavi na Starom kontinentu. Cene će biti saopštene naknadno.



Novi Pontiac Vibe

7 Nov 2007 - 01:53 Noviteti Link

Pontiac je objavio nove zvanične slike i informacije o potpuno novom kompaktnom crossover modelu Vibe, modelske godine 2009., koji će se u prodaji naći početkom 2008. godine. Kao što smo ranije već pisali, Pontiac Vibe se bazira na novoj Toyoti Matrix (od koje je neuporedivo privlačniji), a donosi novi izgled eksterijera i interijera (za pet putnika), dinamičnije vozne osobine, kao i unapređenu bezbednost (šest vazdušnih jastuka, ABS, disk kočnice na sva četiri točka, ESP elektronska kontrola stabilnosti, Traction Ccontrol i kontrola pritiska u gumama kao standard). Osim toga, ponovo će u ponudi biti GT verzija ovog modela (sa kožnim sedištima, trokrakim volanom i sportskom ručicom menjača), kao i AWD varijanta sa pogonom na svim točkovima. Osnovnu verziju pokretaće 1,8 litarski motor sa 98kW/132KS i 174Nm obrtnog momenta, dok će AWD i GT modeli pod haubom imati snažniji agregat, koji razvija 118kW/158KS i 224Nm. Vibe sa 1,8 litarskim motorom standardno dolazi u paru sa manuelnim menjačem sa 5 stepeni (4-stepeni automatik je opcija), modeli sa 2,4 litarskim motorom imaju 5-stepenu manuelnu transmisiju kao standard (uz doplatu na raspolaganju će biti i novi, petostepeni elektronski kontrolisani DSC menjač sa opcijom manuelnog menjanja brzina), dok će se AWD varijanta standardno opremati sa 4-stepenim automatikom. Prema navodima same fabrike, bez obzira na verziju, svaki Vibe nudi "atletski dizajn, bolje performanse i svakodnevnu svestranost, koja nije uobičajena u ovom cenovnom rangu".

VIDEO : Pontiac Vibe 2009