home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Lada Kalina 1117

6 Jan 2008 - 01:49 Noviteti Link

U Rusiji je krajem decembra 2007. godine konačno krenula prodaja dugoočekivane Lade 1117, odnosno Lade Kaline u karavan varijanti (prototip je prvi put predstavljen javnosti još 2001. godine na tadašnjem salonu automobila u Moskvi). Ovo je inače treća karoserijska verzija Kaline, koja se dosad nudila kao limuzina (model 1118) i hatchback sa petora vrata (model 1119). I nova Lada 1117 za sada koristi poznati 1,6 litarski benzinski motor (sa 81KS i 120Nm), dok se već za ovu godinu najavljuje ugradnja 1,4 litarskog agregata sa 16 ventila (66kW/90KS i 127Nm). Dužina Kaline karavan iznosi 404 cm (kao Kalina sedan, a 19 cm više od hatchbacka), dok je međuosovinsko rastojanje isto za sve verzije - 2470 mm. Cena za osnovnu verziju u Rusiji je 254.299 rubalja, odnosno oko 7100 evra (oko 150 evra više od Kaline sedan). Za tu cenu se u osnovnom modelu dobijaju el. prednja stakla, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, točkovi od 14 inča, imobilajzer, metalik boja, upravljač podesiv po visini itd. Za podsećanje, Kalina 1118 u Srbiji košta 8400, a Kalina 1119 ima cenu od 8500 evra (navedene cene za Srbiju su sa uračunatim PDV-om i bez popusta koje naš uvoznik i distributer Jugo Lada povremeno odobrava).






Austrijski KTM (drugi najveći proizvođač motocikala u Evropi) je još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi izložio prototip svog novog roadstera, nazvanog X-Bow (Crossbow), a sada je konačno sve spremno za početak serijske proizvodnje, koja će u austrijskom Gracu početi u drugoj polovini ove godine. Ovaj novi dvosed izuzetno lagane konstrukcije imaće uskoro i svoju britansku premijeru na predstojećem salonu Autosport International u Birmingemu, koji se održava od 10. do 13. januara (ovo je X-Bowu već četvrto pojavljivanje na nekom auto salonu). Inače, specijalno za britansku promociju, X-Bow će se po prvi put pojaviti u novoj, opcionoj Gleaming White beloj boji (prva slika). X-Bow pokreće Audijev TFSI turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 162kW/220KS. Motor je zapremine 2,0 litra sa 4 ventila po cilindru i 300Nm obrtnog momenta, koji je dostupan u rasponu od 2200 do 4000 o/min. Sa takvom snagom i težinom od samo 700 kg, uopšte nije teško poverovati fabričkim tvrdnjama da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 4 sekunde. Za bezbedno zaustavljanje brinu se Brembo kočnice, sa diskovima od 305 mm napred, odnosno 262 mm nazad. Pogon je na zadnjim točkovima, a menjač 6-stepeni manuelni. Mnogima će se svideti i odsustvo danas sve prisutnijih elektronskih pomagala, kao i to da ovaj roadster nema ni krov, ni vrata, pa čak ni vetrobransko staklo. Ipak je ovo proizvod fabrike motocikala... Zahvaljujući ovakvom dizajnu, vozač ima utisak kao da vozi motocikl ali sa stabilnošću automobila. Za početak KTM namerava da proizvede samo jednu seriju od 100 komada X-Bowa (nazvanu "Dallara Series"), a kasnije se planira proizvodnja od 1000 primeraka godišnje. U najnovijem press saopštenju KTM-a se ne pominje cena ovog hibrida između motocikla i automobila, ali prema ranijim najavama, ona bi trebalo da iznosi najmanje 40.000 evra.

VIDEO : KTM X-Bow




 

Samo par dana posle predstavljanja potpuno novih modela Citroen Berlingo i Peugeot Partner, francuska PSA grupacija je juče objavila i prve zvanične slike i detalje o modernizovanim blizancima - Citroenu C8 i Peugeotu 807 (porodicu ovih MPV blizanaca čine još Lancia Phedra i Fiat Ulysse). Kao i kod nedavno promovisane restilizovane verzije Lancije Phedra (o tome više OVDE), i Citroen C8 je pretrpeo samo minorne kozmetičke promene (više hroma na branicima, hromirane kvake na vratima, veći znak Citroena napred i pozadi, diskretno doterana maska hladnjaka, zatamnjena zadnja svetla kod skupljih verzija, a unutra nove boje, više hromiranih detalja i kvalitetniji materijali), dok je prava novost u stvari ugradnja novog 2,2 litarskog HDi dizel motora (sa DPFS filterom čestica čađi), koji se već ugrađuje u Citroen C5 i C6. Radi se o motoru sa 125kW/170KS i 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min., uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem (kasnije će biti ponuđen i u kombinaciji sa 6-stepenom automatskom tramsmisijom). Sa ovim motorom C8 postiže 196 km/h, dok mu ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekundi (po fabričkim podacima potrošnja u vangradskim uslovima vožnje iznosi 6,6 litara na 100 km). Ostalo je sve po starom. C8 i dalje nudi komforan prevoz za 8 putnika u tri reda sedišta (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2,82 metra), dok je zapremina prtljažnika od 225 do maksimalno 2948 litara (zavisno od broja putnika u automobilu). Paletu motora pored pomenutog novog 2,2 litarskog HDi agregata, čine i 2,0 litarski benzinac sa 143KS (sa 5-stepenim manuelnim i 4-stepenim automatikom), kao i dva dizelaša; jedan sa 120, a drugi sa 138KS (oba u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem).

Sve rečeno za doterani Citroen C8, praktično važi i za obnovljeni Peugeot 807. Dakle, više hroma spolja i iznutra, blago promenjen donji deo prednjeg branika, par novih boja za karoseriju, kvalitetniji materijali i nove boje u interijeru, a pre svega novi 2,2 litarski HDiF dizelaš sa 170KS i 370Nm (takođe u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem, a kasnije tokom ove godine i sa automatikom od 6 brzina). Peugeot je inače od aprila 2002. godine prodao nešto preko 150.000 komada modela 807.



Kia je juče na domaćem, korejskom tržištu i zvanično startovala sa prodajom svog novog SUV modela Mohave (Majesty Of Hi-tech Active Vehicle), a ako vam se učinilo da ste ovaj model već negde videli, u pravu ste. Nedavno smo pisali o njemu ali kao o Kiji Borrego, jer će se ovaj model tako zvati u Severnoj Americi (zvanična promocija za Severnu Ameriku biće održana već 13. januara na predstojećem NAIAS salonu automobilu u Detroitu). Prodaja u SAD-u i drugim tržištima izvan J. Koreje počinje ili krajem proleća ili početkom leta ove godine. Kao što smo ranije pisali, novi Mohave/Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti pre svega prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Kia inače planira da ove godine u J. Koreji plasira 18.000 primeraka ovog modela, a još oko 30.000 na drugim tržištima. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 (sa 260KS i 5-stepenim automatskim menjačem) i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom (sa 333KS i 6-stepenim automatikom), dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS.

 

VIDEO : Kia Mohave




Francuska PSA grupacija je požurila i već drugog dana 2008. godine je predstavila novu generaciju modela Citroen Berlingo i njegovog klona Peugeota Partner (ili bi bilo pravednije reći da je Partner original, a Berlingo njegov klon?). Francuzi su prvi Berlingo i Partner inače promovisali još daleke 1996. godine, čime su praktično stvorili potpuno novu klasu automobila ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata, tako da se vreme za zamenu odavno primaklo. Oba modela su osvežena 2002. godine ali je i konkurencija u međuvremenu izbacila brojne nove modele, kao što su Renault Kangoo, Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi, pa se novi Berlingo/Partner već dugo željno išćekuje kod kupaca, a i prodavaca Citroena i Peugeota. Ipak, zainteresovani kupci će na novi Berlingo morati da sačekaju drugu polovinu 2008. godine, kada će zvanično početi njegova prodaja (kao i ranije na raspolaganju će biti i putnička i dostavna varijanta). A da ima zaintersovanih kupaca pokazuje i podatak da je od 1996. do danas prodato preko 1.760.000 primeraka Berlinga prve genereacije. Dolazak novog Berlinga ne znači i gašenje aktuelnog modela, jer će ovaj potonji nastaviti da živi kao tzv. entry (ulazni, osnovni) model pod imenom Berlingo First. Kao što je moglo da se vidi i sa špijunskih slika objavljenih proteklih dana, velikih iznenađenja u pogledu dizajna i nema, odnosno novi Berlingo prati aktuelni stil francuske fabrike (prednji deo recimo veoma liči na Citroen C4 Picasso). Novi Berlingo ima naravno veće dimenzije od svog istoimenog prethodnika, kako zbog većeg unutrašnjeg prostora, tako i zbog proste činjenice da je i konkurentski Renault nedavno promovisao novi Renault Kangoo sa značajno povećanim dimenzijama. Konkretnije, Berlingo je sada dugačak 4,38 metra (sadašnji ima nepunih 4,14 metra), pa putnička verzija kombinuje komfor neke limuzine i praktičnost MPV vozila (kao uostalom i pomenuti Renault Kangoo, najveći Berlingov konkurent). Ukratko, putnički Berlingo i dalje predstavlja odličan porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (recimo staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, a tu su i tri nezavisna sedišta u drugom redu, koja mogu da se izbace iz vozila, bočna klizna vrata, kao i Modutop krov sa mnogobrojim ostavama za sitnice). Sve to uz poboljšane vozne osobine (međuosovinsko rastojanje je takođe veće), kvalitetnije materijale u interijeru, bolju zvučnu izolaciju, poboljšanu ergonomiju, veću bezbednost i moderniji i dinamičniji stajling. Od opreme, između ostalog, treba izdvojiti ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, servo volan podesiv po visini i dubini i Hill Start Assist, koji pomaže pri startovanju vozila na uzbrdici (drži "vagu"). Što se motora tiče, za sada je zvanično najavljeno da će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (ima naravno DPFS filter čestica čađi), dok će paletu agregata kasnije dopuniti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Berlinga inače ima tovarni prostor zapremine 3,3 kubna metra, nosivost iznosi 850 kg, a može da preveze predmete dugačke do 1,8 metra. Kome to nije dovoljno, u ponudi će biti i tzv. Extenso modularna kabina, koja može da primi 3,7 kubna metra tereta i predmete dugačke do 3 metra. Sa novim Berlingom ponuda Citroena u MPV segmentu je sada zaista bogata, pa svako može pronaći model za sebe. Tako paletu čine Citroen Nemo, stari Berlingo (sada kao Berlingo First), novi Berlingo, C4 Picasso, Grand C4 Picasso, Citroen C8, pa i putničke verzije većih modela Jumpy i Jumper (ovoj listi će se pridružiti i buduća MPV verzija novog Citroena C3 sa imenom Streetlounge o čemu je nedavno već bilo reči).

Novi Peugeot Partner i Partner Tepee

Istovremeno sa novim Berlingom, i Peugeot je danas objavio prve zvanične slike i detalje o novoj generaciji Peugeota Partner, koji će se poput Berlinga kupcima nuditi u putničkoj (nosi ime Partner Tepee) i dostavnoj verziji. Partner se u odnosu na Berlingo razlikuje pre svega po izmenjenom prednjem delu, što je zasluga drugačijih svetala, maske i branika. Za kupce koji žele nešto više, Peugeot će novi Partner Tepee ponuditi i u (polu)terenskoj varijanti nazvanoj Partner Tepee Outdoor. Poput Citroena sa Berlingom First, i Peugeot će i dalje zadržati stari Partner u proizvodnji (ali samo za određena tržišta), koji će se od sada zvati Partner Origin. Sve što je rečeno za novi Berlingo praktično važi i za novi Partner. Dakle, i Partner je dugačak 4,38 metra, koji u putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (staklo na vratima prtljažnika može da se otvori nezavisno od samih vrata, tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, poboljšana ergonomija, veća bezbednost i moderniji i dinamičniji dizajn se podrazumevaju. Kao i kod Berlinga, i u Partner će se ugrađivati 1,6 litarski HDi dizelaš sa 110KS (sa DPFS filterom čestica čađi), kome će se kasnije pridružiti i slabiji HDi sa 90KS i 1,6 litarski benzinac 110 konja. Komercijalna verzija Partnera takođe ima tovarni prostor zapremine od 3,3 ili 3,7 kubna metra (zavisno od verzije), nosivost od 850 kg i može da preveze predmete dugačke od 1,8 do 3 metra.

 



Chevrolet Corvette ZR1

Nissan GT-R




Nova, treća generacija Subaru Forestera (eng. šumar, gorštak, brđanin) debitovaće na predstojećem januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, a budući da su još ranije u javnost procurele slike ovog CUV modela (Crossover Utility Vehicle), koje su u potpunosti razotkrile njegov definitivan izgled, od nekog iznenađenja tom prilikom neće biti ništa. Bar što se tiče izgleda. U svakom slučaju, novi Forester je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Inače, klirens (rastojanje od tla) iznosi 225 mm, a točkovi su veličine 16 ili 17 inča (sa gumama 215/65 R16, odnosno 225/55R17). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, i to u atmosferskoj verziji sa 148KS, dok će se kasnije pojaviti i turbo verzija sa 230KS, a u Americi i 2,5 litarski benzinac (ne pominje se njegova snaga ali će se i taj motor nuditi u verziji sa ili bez turbo punjača). U Evropi možemo očekivati i dizel agregat, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. Modeli sa ručnim menjačem će imati ugrađen Subaruov Incline Start Assist, odnosno sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Što se automatske transmisije tiče, u početku će novi Forester koristiti poznati 4-stepeni automatik (ali sa SportShift opcijom ručnog menjanja brzina na volanu), a očekuje se da će kasnije biti zamenjen ili 5-stepenim automatikom ili CVT transmisijom.



Posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i prošle godine sa promocijom osvežene E klase), pa je to slučaj i sa ovim modelom (mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Obnovljeni SLK se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga novog prednjeg branika, vizuelno podeljenog u dva dela, koji imitira izgled bolida Formule 1 tima McLaren-Mercedes. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju blago doteranim zadnjim svetlima (zatamnjena u stilu AMG modela), većim retrovizorima sa LED indikatorima, zadnjim branikom sa donjim delom u obliku difuzora, trapezoidnim završecima izduvnog sistema, a završavaju se novim dizajnom aluminijumskih točkova. Što se tiče metalnog sklopivog krova, tu promena nema (otvara/zatvara se za 22 sekunde). Većih promena nema ni u interijeru; ipak, SLK je dobio doteranu instrument tablu, novi sportski trokraki volan i nekoliko novih boja interijera (recimo opcionu crvenu "gullwing red" kožu), dok su skuplje verzije dobile unapređeni satelitski navigacioni sistem kao standard (kao opcija nudi se i harman kardon Logic7 sound system). Novitet je i unapređeni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom, koja je zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji. Bez obzira na sve pomenute estetske korekcije na eksterijeru i interijeru, najzanimljivije promene se kriju pod poklopcem motora. To se pre svega odnosi na novi 3,5 litarski V6 motor (u modelu SLK 350) i pojačani četvorocilindrični agregat u modelu SLK 200 Kompressor. Pomenuti 3,5 litarski V6 raspolaže sa 224kW/305KS pri 6500 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 4900 o/min., što je za 24kW/33KS i 10Nm više u odnosu na prethodnika. Model SLK 200 Kompressor je dobio dodatnu snagu od 21KS, pa sada razvija 135kW/184KS i 250Nm (+10Nm). Bez obzira na povećanje snage, oba motora sada imaju redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Ovom prilikom je "preskočeno" povećanje snage motora u sportskom modelu Mercedes SLK 55 AMG koji i dalje iz 5,5 litarskog V8 motora izvlači 265kW/360KS i 510Nm. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do do 100 km/h u trajanju od 4,9 sekunde i elektronski limitiranu maksimalnu brzinu od 250 km/h (i ovaj model je naravno diskretno estetski doteran). Što se menjača tiče, modeli SLK 200, 280 i 350 se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačem, dok je SLK 55 AMG uparen sa 7G-Tronic sedmostepenom automatskom transmisijom. Prodaja obnovljenog SLK počinje u aprilu naredne godine, a cene će startovati od 36.500 evra za model SLK 200 Kompressor, a završavaju se sa cifrom od 69.050 evra, koliko će biti potrebno izdvojiti za SLK 55 AMG.



Samo nekoliko sati posle prve slike obnovljenog Mercedesa SL 63 / SL 65 AMG, iz ove nemačke fabrike stižu i prve dve zvanične fotografije restilizovanog sportskog Mercedesa CLS 63 AMG za 2008. godinu. Dok je za novi model SL 63 AMG Mercedes pustio u opticaj samo sliku njegovog zadnjeg kraja, za CLS 63 AMG je dostupna i fotografija prednjeg dela automobila. Sudeći prema ovim slikama, nekih velikih vizuelnih promena na ovom kupeu sa četvora vrata baš i nema; tek, tu su nova maska hladnjaka (sa dve umesto tri lamele), atraktivni AMG petokraki točkovi od 19 inča (u stilu Porshea 911 Turbo), zadnja LED svetla, blago modifikovani branici (pozadi sa difuzorom i četiri završetka izduvnog sistema) i mali spojler na poklopcu prtljažnika (od karbona). Doterani CLS 63 AMG odlikuju još AMG sportsko ogibljenje, AMG sportska sedišta (u kombinaciji Nappa kože i alkantare), ergonomski oblikovan sportski volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina), V8 motor zapremine 6,2 litra sa 378kW/514KS i 630Nm obrtnog momenta (toliko je imao i dosadašnji model) i AMG SpeedShift Plus 7G-Tronic menjač sa komandama na volanu za ručno "šaltovanje." Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,5 sekunde, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja ovog modela iznosi 14,5 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 345 grama po km. Ukratko, impresivne performanse, dinamičan dizajn i ekskluzivna oprema.




Pošto je pre nekoliko dana objavio zvanične slike i karakteristike obnovljenog modela SLK 55 AMG, Mercedes je danas pustio u opticaj i prvu oficijelnu fotografiju još jednog redizajniranog automobila sa AMG oznakom. Ovog puta radi se o modelu Mercedes SL AMG, koji istovremeno najavljuje i dolazak restilizovane verzije standardnog Mercedesa SL. Koliko može da se vidi sa ove prve slike, zadnji kraj Mercedesa SL 63 AMG je dobio modifikovani branik sa novim difuzorom i integrisana dva dupla završetka izduvnog sistema, kao i nešto veći spojler na poklopcu prtljažnika, bok je praktično isti kao i na dosadašnjem modelu, dok se o izgledu prednjeg dela za sada može samo nagađati (ako je verovati nekim ranijim špijunskim fotografijama upravo su najveće promene izvršene na prednjem kraju automobila). Za pogon novog Mercedesa SL 63 AMG je zadužen 6,2 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm obrtnog momenta. Ovde je zanimljivo primetiti da još uvek aktuelni Mercedes SL 55 AMG (sa 5,4 litarskim V8 agregatom) ima 8KS manje (517KS) ali i 90Nm više !? S druge strane, za SL 65 AMG je i dalje predviđen 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Inače, oba motora su uparena sa AMG SpeedShift MCT sedmostepenim menjačem, maksimalna brzina kod oba modela je već tradicionalno ograničena na 250 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h kod SL 63 AMG iznosi 4,7 sekunde, a kod SL 65 AMG je 4,2 sekunde (aktuelni SL 55 AMG do 100 km/h treba 4,5 sekunde). Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL 63 AMG na 100 km popije 13,9 litara goriva (emituje 330 g CO2 po kilometru), dok se snažniji SL 65 AMG zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km). Cene za sada nisu objavljene, a više detalja i novih slika možemo očekivati već u januaru 2008.



Lamborghini je svoj novi model Reventon predstavio u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, kada je saopšteno da će biti napravljeno samo 20 primeraka ovog zaista ekskluzivnog superautomobila (svaki po ceni od milion evra) za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Prema poslednjim (nezvaničnim) informacijama moglo bi se desiti da proizvodnja ipak bude nešto veća, tačnije spominje se cifra od 100 primeraka. Reventon se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, ima karoseriju od karbon fibera, bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora, podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Pokreće ga 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h, troši u proseku 21,3 litre goriva na 100 km (u gradu 32,3 litre), dok emisija CO2 iznosi svih 495 g/km.



Od 17. do 27. januara 2008. godine u Briselu se održava već 86. po redu međunarodni salon automobila (Brussels International Motorshow), a na njemu će Lancia, osim obnovljenog modela Musa (koga smo već videli na salonima u Frankfurtu i Bolonji), prikazati i doteranu verziju svog najvećeg MPV modela – Phedra. Ovaj luksuzni MPV (koji prema fabričkom saopštenju predstavlja najbolji primer "italijanske umetnosti življenja") je za novu prodajnu sezonu dobio restilizovan eksterijer i interijer, kao i novi 2,2 litarski Multijet dizel agregat sa 170KS (dolazi u paru sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem). Motor pomenutih 170 konja razvija pri 4000 o/min., a 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. (naravno, ima i DPF filter čestica čađi). Sa manuelnim menjačem postiže najveću brzinu od 200 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10 sekundi (u poređenju sa 11,4 sekunde koliko treba modelu sa 2,0 litarskim Multijetom sa 136KS, i to pri praktično istoj potrošnji goriva). Što se izgleda tiče, promene nisu velike, i kao kod nedavnog redizajna Lancije Musa, odnose se na "rafiniraniji" izgled prednjeg dela, koji je dobio modifikovani gril, hromirane lajsne na doteranim branicima i novi logo ove italijanske firme (koji se nalazi i na stubovima bočnih vrata i poklopcu prtljažnika). U luksuznoj unutrašnjosti se ističu poboljšana sedišta, doterani prednji panel sa dve velike zatvorene pregrade, nove boje, kao i koža, alkantara i drvo. Uz novi dizajn aluminijumskih točkova i proširenu paletu boja za karoseriju (ima ih ukupno 11), to je u principu to. Phedra je inače zajednički proizvod francuske grupacije PSA i italijanskog Fiata, i sem pod značkom Lancije, prodaje se i kao Citron C8, Peugeot 807 i Fiat Ulysse. Radi se o 4,75 metra dugačkom vozilu, koje putnicima (prima do 7 putnika) pruža komfornu i sigurnu vožnju (ima 5 zvezdica na EuroNCAP crash testu), a prema saopštenju fabrike, Phedra se nalazi na vrhu svoje klase zahvaljujući "savršenom balansu stila, komfora i izuzetnog uživanja u vožnji." Dodajmo ovome i ogroman prtljažnik koji sa oborenim sedištima ima zapreminu od skoro 3000 litara (u osnovnoj konfiguraciji zapremina iznosi 324 litra). Od opreme (bilo serijske ili opcione) treba istaći ABS, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, najmanje 6 vazdušnih jastuka, cruise control, 16-inčne alu felne, parking senzore, automatski klima uređaj, radio/CD, grejana prednja sedišta (koja mogu i da se rotiraju za 180 stepeni), automatsko paljenja brisača i svetala, xenon svetla, kožni volan i ručicu menjača, bluetooth konekciju, satelitsku navigaciju i grejanje spoljnih retrovizora.




Kao što smo već pisali prošle nedelje, posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Tom prilikom smo objavili i prvu, pre vremena procurelu sliku njegove sportske SLK 55 AMG varijante, a danas je nemački proizvođač konačno objavio i zvanične fotografije i detalje o tom sportisti. Ipak, nekih velikih promena i nema. Naime, kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene, pa je to slučaj i sa SLK 55 AMG (kao uostalom i sa standardnim SLK, mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Obnovljeni SLK 55 AMG se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu (nos je naravno ostao u prepoznatljivom F1 stilu), što je zasluga novog prednjeg branika sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, niže i šire maske hladnjaka, blago zatamnjenih svetala, novih svetala za maglu, dok se zadnji kraj od standardnog modela razlikuje po dizajnu branika, diskretnom spojeru na poklopcu prtljažnika, AMG bočnim "suknjicama" i naravno po dva dupla završetka izduvnog sistema. Spoljašnje promene zaokružuju i veći retrovizori, kao i nove aluminijumske felne od 18 inča. Većih promena nema ni u interijeru, gde je SLK 55 AMG dobio doteranu instrument tablu, novi sportski trokraki volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina 7G-Tronic menjača), poboljšana sportska sedišta (sada još bolje drže telo u krivinama) i nekoliko novih boja interijera. Novitet je i unapređeni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom, koja je zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji. Što se motora tiče, u Mercedesu su se odlučili da SLK 55 AMG i dalje pokreće 5,5 litarski V8 agregat sa 265kW/360KS i 510Nm obrtnog momenta, koji je uparen sa sedmostepenim AMG SpedShift 7G-Tronic automatskim menjačem (sada sa još bržim menjanjem brzina). Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,9 sekunde, do 200 km/h stiže za 17,5 sekundi, dok je maksimalna brzina već tradicionalno elektronski limitirana na 250 km/h. Za zaustavlajnje se brinu diskovi veličine 345 x 30 mm napred i 300 x 22 mm nazad. Za one vozače koji žele još više, Mercedes za SLK 55 AMG nudi i tzv. Performance package, koji podrazumeva AMG performance ogibljenje, veće kočnice (360 x 32 mm napred, 330 x 26 mm pozadi), AMG performance sportski upravljač sa manjim prečnikom i zaravnjenim donjim delom, alu točkove od 18 inča sa gumama 225/40 R 18 napred i 240/35 R 18 nazad, kao i interijer sa detaljima od karbon fibera. Prodaja obnovljenog SLK 55 AMG počinje u martu 2008. godine, i to po ceni od 69.050 evra.



Hummer H2 je za novu prodajnu sezonu dobio novi V8 motor, novi šestostepeni automatski menjač sa opcijom ručnog menjanja brzina na volanu, obnovljenu i kvalitetniju unutrašnjost, kao i više luksuznih i bezbednosnih elemenata opreme. Osim toga, poboljšane su i vozne osobine, kako one na asfaltu, tako i van njega. Novi motor je aluminijumski V8, zapremine 6,2 litra, a raspolaže sa 293kW/393KS i 574Nm obrtnog momenta. Kabina je dobila novu intrument tablu i elemente na centralnoj konzoli, novi multimedijalni sistem, nova sedišta, uključujući tu i novi treći red sedišta za dva putnika (zanimljivo da i ta sedišta mogu imati grejanje). Tu su i nove oplate vrata, krovni i bočni vazdušni jastuci, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, dorađen izduvni sistem itd. U Evropi prodaja doteranog Hummera H2 počinje sredinom januara 2008. godine, i to po ceni od nepunih 70.000 evra.




U Kini je na tržište lansirana limitirana edicija BMW-ove serije 7, nazvana BMW 7 Series 30th Anniversary, a napravljena je u čast 30 godina od promocije prve generacije ovog prestižnog modela bavarske fabrike. Slavljenički model se bazira na BMW-u 750Li (ima 4,8 litarski V8 motor sa 270kW/367KS i 490Nm), a karakteriše ga personalizovana oprema poput novih aluminijumskih pedala, kožnog sportskog upravljača, obloga krova od alkantare i naziv "BMW 7 Series 30th Anniversary" izgraviran na iDrive tasteru i naslonima za glavu. Kina je za BMW seriju 7 inače drugo najveće tržište na svetu.

Da se podsetimo : BMW je pre tačno tri decenije promovisao prvu generaciju svog najluksuznijeg modela, seriju 7 (fabrička oznaka E23), koju je u početku pokretao redni 6-cilindrični motor sa oznakom M30. Taj model nosio je oznaku 728, a kasnije su paletu upotpunili 730 i 733i. Prva serija 7 je veliki deo izgleda pozajmila od serije 6, za koji je zaslužan tadašnji prvi čovek BMW dizajna Paul Bracq. "Sedmica" je veoma brzo postavila nove standarde luksuza među velikim limuzinama, a u tom probranom društvu uspela je da se održi praktično čitavu narednu deceniju, sve do pojave druge generacije krajem 1986. godine (model E32), koja je 1987. dobila (i danas fantastičan) 5,0 litarski V12 motor sa okruglo 300 konja. Prva "sedmica" je u svoje vreme bila opremljena tada najsavremenijim cakama poput direktnog ubrizgavanja goriva, klima uređaja, ABS-a, putnog kompjutera, a kasnije je dobila i vazdušne jastuke. Treća generacija (model E38) je ugledala svetlost dana 1994. dok je aktuelna, četvrta generacija (model E65), predstavljen u jesen 2001., a obnovljen 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koju je zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice, što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.