home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Chevrolet Captiva Sport

30 Nov 2007 - 01:08 Noviteti Link

 

Chevrolet je proširio ponudu svog kompaktnog SUV modela Captiva novom verzijom, nazvanom Captiva Sport, koju odlikuju, pre svega, bogatija standardna oprema i atraktivniji vizuelni nastup. Od estetskih promena treba izdvojiti zatamnjena prednja svetla, prozirna zadnja svetla, atraktivne petokrake aluminijumske točkove od 18 inča, modifikovan prednji branik, nove završetke izduvnog sistema, krovne nosače, okvire prednjih svetala za maglu i kvake na vratima u srebrnoj boji, kao i detalje poput bočnih zaštitnih lajsni i lajsne iznad registarske tablice pozadi, koje su sada u boji karoserije. Unutrašnjost je u kombinaciji crne i crvene kože, a tu su i detalji u vidu sedišta i volana prošivenih crvenih koncem i aplikacije od karbona. Kupcima Captive Sport su na raspolaganju dva motora, i to 2,0 litarski turbo-dizel sa 150KS i 3,2 litarski V6 benzinac sa 169 konja. Inače, od prošle godine, kada je počela prodaja Captive na Starom kontinentu, za ovaj model se odlučilo već 43.000 Evropljana.






Iako se karijera aktuelne Alfe 147 približava svom kraju, Alfa Romeo će početkom decembra na skorašnjem salonu automobila u Bolonji (Bologna Motor Show), promovisati još jednu specijalnu ediciju ovog modela, nazvanu Ducati Corse. Automobil je napravljen u saradnji sa Ducatijem kako bi se obeležila ovogodišnja titula Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP šampionatu. Alfu 147 Ducati Corse pokreće 1,9 litarski JTDM turbo-dizel agregat, koji raspolaže sa 125kW/170KS i 330Nm obrtnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za osam sekundi i najveću brzinu od 215 km/h. 147-ica u Ducatijevom dresu takođe ima i Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem (za poboljšanje trakcije i stabilnosti i smanjenje podupravljanja), kao i nekoliko estetskih detalja koji je odvajaju od standardnih modela. Tako se za agresivniji izgled brinu ekskluzivni aluminijumski točkovi od 18 inča, dekorativne šare na bokovima, zadnji spojler, hromirani završetak izduvnog sistema, crvena kočiona klješta i tri posebne boje za karoseriju (crvena, crna i bela). U unutrašnjosti se izdvajaju sportska sedišta, aluminijumske pedale i naravno Ducati Corse oznake (uključujući i one na prednjim naslonima za glavu). U opremi se, između ostalog, nalaze još i automatski klima uređaj, radio CD plejer i MP3, kao i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.

 



Peugeot Bipper Tepee

29 Nov 2007 - 00:58 Noviteti Link

Peugeot je objavio prve oficijelne fotografije putničke varijante svog nedavno promovisanog lakog komercijalnog vozila Bipper. Novi model je dobio dodatak Tepee u imenu, sedišta za putnike pozadi, blago modifikovan prednji branik, kao i prozore na zadnjim bočnim vratima (ali ne i na zadnjem bočnom delu vozila, što zaista kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i Bipper Tepee se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika. Pored mesta za pet putnika, Peugeot Bipper Tepee raspolaže sa prtljažnikom od 365 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta korisna zapremina raste na 884 litra. Dužina novog Peugeota iznosi 3,96 metra, širina 1,82 m, visina 1,71 m, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,4 litarski benzinac (sa 75KS i 118Nm obrtnog momenta) i HDi dizelaš iste zapremine, koji razvija 70KS i 160Nm. Peugeot Bipper Tepee se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija kupcima se nudi i 2Tronic poluautomatski menjač. Kupci će moći birati između tri paketa opreme (bazni model ima vazdušni jastuk za vozača, ABS, servo volan i točkove veličine 14 inča) i 10 boja karoserije. Francuzi će Bipper Tepee zvanično predstaviti početkom decembra na predstojećem salonu automobila u Bolonji. Inače, Peugeot je Bipper razvio u saradnji sa italijanskim Fiatom, a najnoviji rezultat te saradnje su modeli Peugeot Bipper, Citroen Nemo i Fiat Fiorino. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.

 



VIDEO : Novi Citroen C5

28 Nov 2007 - 13:28 Noviteti Link

Nova generacija Citroenovog modela C5 imaće zvaničnu svetsku premijeru na salonu automobila u Briselu (počinje 15. januara 2008.), a na tržištu će se naći u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) naredne godine. Novi C5 će se (kao i dosad) proizvoditi u varijantama berlina (limuzina) i Break (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako : dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Break dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, bolje vozne osobine (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi kao standard, do 9 vazdušnih jastuka u opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004.



Porsche će predstojeći salon automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) iskoristiti za promociju nove limitirane verzije svog modela Boxster S. Novitet je nazvan Boxster RS 60 Spyder, a inspirisan je klasičnim Porscheom Type 718 RS 60 Spyder iz šezdesetih godina prošlog veka. Najveća promena u odnosu na standardni Boxster S (pored jedinstvenog prednjeg spojlera i 19-inčnih Porsche SportDesign aluminijumskih točkova) u stvari predstavlja modifikovani sportski izduvni sistem (sa duplim završetkom), koji je odgovoran za povećanje snage motora na ukupno 226kW/303KS. Boxster RS 60 Spyder se nudi u GT srebrnoj metalik boji karoserije, crvenim krovom i crvenom Carrera Red kožom u unutrašnjosti, a moguće je izabrati i krov u crnoj boji, a unutrašnjost u tamno sivoj koži. Tu su i drugi novi detalji poput okvira vetrobrana u crnoj boji, kućišta zadnjih svetala u crvenoj boji, zaštitni lukovi iza glava putnika, pozadina sedišta i sigurnosni pojasevi u srebrnoj boji, kao i detalji od nerđajućeg čelika u kabini. Porsche će od marta naredne godine ponuditi kupcima 1960 primeraka Boxstera RS 60 Spyder, i to po ceni od 63.873 evra (cena u Nemačkoj).




Obnovljena Kia Picanto

27 Nov 2007 - 00:57 Noviteti Link

Za tri i po godine provedene na evropskom tržištu, u Evropi je prodato preko 250.000 primeraka Kije Picanto, a sa novim licem i doteranom kabinom, te brojke bi trebalo da se značajno uvećaju. Ipak, to neće biti lako budući da je konkurencija u ovoj klasi izuzetna, a naročito je situacija zaoštrena dolaskom novog Renault Twinga i Fiata 500. Dizajnerske promene na spoljašnjosti počinju novim prednjim svetlima, branicima, blatobranima, haubom, novom maskom a la Kia Ceed, a završavaju se novim svetlima i blago korigovanim izgledom branika pozadi. Tu su i žmigavci u retrovizorima (kod skupljih verzija) i novi poklopci točkova. Osim osveženog lica, Picanto je nešto duži, tačnije za 40 mm, pa sada dužina iznosi 3535 mm ali je međuosovinsko rastojanje ostalo isto, odnosno 2370 mm. Unutrašnjost je podmlađena novim trokrakim upravljačem, redizajniranom centralnom konzolom (sa novim radio-CD plejerom) kao i svetlo-narandžastom iluminacijom instrument table. Ovaj poslednji detalj je preuzet sa modela Ceed, kao uostalom i puno ostalih sitnih detalja, koji se na  prvi pogled i ne vide, a sve sa ciljem ugodnijeg boravka putnika u kabini. U ponudi motora nema promena, pa se i dalje nude benzinci zapremine 1,0 i 1,1 litra sa 62KS i 86Nm, odnosno 64KS i 97Nm, kao i 1,1 litarski dizelaš sa 75KS. Jači benzinac se može kombinovati i sa četvorostepenom automatskom transmisijom, naravno kao opcijom. Što se cena tiče, recimo u Velikoj Britaniji, one startuju od 5995 funti (8316 evra) za bazni model, a završavaju sa cifrom od 7995 funti (11090 evra), koliko košta model u sportskom looku, Picanto 3. Ovaj poslednji Picanto karakterišu novi vizuelni detalji (saćasti gril, crna kućišta prednjih svetala, posebne 15-inčne alu felne, retrovizori sa žmigavcima) i bogata oprema (uključuje i prednja svetla za maglu, grejane i el. podesive retrovizore, aluminijumske pedale, iPod priključak, audio sistem), a pokreće ga benzinac sa 64KS. Dok čekamo da obnovljeni Picanto stigne i u Srbiju, domaći uvoznik ovih korejskih automobila (Kia Auto d.o.o., internet : www.kia.co.yu) za dosadašnji model odobrava priličan popust, pa se osnovni model kod nas prodaje po ceni od 6990 evra sa PDV-om.



Suzuki je blago redizajnirani Swift predstavio u Japanu još pre nekoliko meseci, a sada je stigla i najava da će uskoro biti dostupan i evropskim kupcima. Zaista minorne vizuelne promene (vidljive tek na treći ili četvrti pogled) podrazumevaju doterane branike (drugačiji otvori za vazduh u donjem delu i deo oko svetala za maglu), izmenjenu grafiku zadnjih svetala, kao i nove ukrasne poklopce točkova i novi dizajn 15-inčnih aluminijumskih točkova. Tu su i žmigavci u retrovizorima kod skupljih verzija (uključujući tu i Sport varijantu sa 125KS), a unutrašnjost je dobila kvalitetnije materijale. Ove sitne estetske korekcije svog popularnog modela Suzuki je iskoristio i za promociju pojačanog 1,3 litarskog DDiS dizel agregata (sa filterom čestica čađi), koji umesto 69KS, sada razvija 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm obrtnog momenta (ranije 170Nm). I dalje su tu i 1,3 i 1,5 litarski benzinci sa 92, odnosno 102KS, kao i 1,6 litarski agregat sa 125KS, koji pokreće Swift Sport. U Japanu je Suzuki u doterani Swift ugradio i novi 1,2 litarski benzinac od 63kW/86KS (pokreće i novi Suzuki Splash), a za sada nema najava da li će se ovaj motor pojaviti i u evropskoj ponudi. Po prvim najavama, cene za obnovljeni Swift bi trebalo da ostanu na nivou dosadašnjeg modela.



Novi konkurent Bugattiju Veyron (postiže 407 km/h) i američkom SSC-u Ultimate Aero Twin-Turbo (411,76 km/h) stiže iz Švedske i zove se Koenigsegg CCXR Special Edition. O ovom modelu je bilo reči još u martu ove godine kada su na salonu automobila u Ženevi objavljeni prvi detalji, a sada su tu i zvanični renderinzi konačne serijske verzije. Kao što je ranije saopšteno, CCXR Special Edition pokreće 4,7 litarski V8 agregat sa 1018KS pri 7200 o/min. i 1060Nm obrtnog momenta pri 6100 o/min. Motor pokreće biogorivo (bioetanol), ima dva Rotrexova kompresora (1,5 bara), četiri ventila po cilindru i sekvencijalno multipoint ubrizgavanje goriva, a kombinovana potrošnja mu iznosi 22 litra goriva na 100 km (na autoputu 18 litara/100 km). Ubrzanje ovog dvoseda od 0 do 100 km/h traje samo 2,9 sekunde, dok se za maksimalnu brzinu tvrdi da prelazi 250 milja na sat, odnosno 400 km/h (ovo su i dalje fabrički podaci, zvanični tek slede). Uz ovoliku snagu i brzinu ide i podatak o zaustavnom putu, koji od 100-0 km/h iznosi tek 31 metar. Cena ? Tačno 1.575.000 evra.




Subaru Justy 1,0 R

26 Nov 2007 - 00:41 Noviteti Link

Subaru je ovih dana počeo da prodaje novi Justy, koji predstavlja najmanji model u evropskoj paleti ovog proizvođača. Novi Justy je inače evropskoj publici prvi put prikazan na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu, a kako napominju u ovoj japanskoj fabrici, nova generacija Justy-a nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti (minimalni prečnik zaokreta je 9,4 metra), ekonomičan motor i malu emisiju CO2 (118 g/km). Međutim, više privlači pažnju ono što nema nego ono što ima. Naime, novi Justy nema pogon na sva četiri točka i nema bokser motore; dakle upravo ono po čemu je Subaru i najviše poznat. To i nije čudno, budući da je ovaj Justy samo klon već nekoliko godina dobro poznatog Daihatsua Sirion (Daihatsu će i proizvoditi novi Justy, i to u svojoj glavnoj Ikeda fabrici, u japanskoj Osaki). Razlike između dva Japanca se svode samo na drugačiju prednju masku i znak proizvođača, dok je sve ostalo praktično isto. Za Subaru saradnja sa drugim brendovima u proizvodnji malih automobila nije nikakva novost. Tako je Justy predstavljen 1995. bio samo brat blizanac tadašnjeg Suzukija Swift, a i prethodni Justy GX3 iz 2003. je klon aktuelnog Suzukija Ignis (da sve bude zamršenije, oba Subarua je i proizvodio Suzuki u svojoj mađarskoj fabrici). Sada je mesto Suzukija zauzeo Daihatsu, odnosno Toyota, budući da je ova poslednja vlasnik Daihatsua. Novi Subaru Justy je tako kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su mu dimenzije ovakve : dužina 3610 mm, širina 1665 mm i visina 1550 mm. Ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 225 litara, a sa preklopljenim zadnjim sedištima raste na 630 litara. Novi Justy će, bar u početku, pokretati samo jedan trocilindrični benzinski 1,0 litarski motor sa 12 ventila i snagom od 69KS pri 6000 o/min. i 94Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. (u kombinaciji sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Maksimalna brzina mu iznosi 160 km/h, a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je 13,6 sekundi. Standardna oprema za ovako mali automobil je zaista bogata, a podrazumeva ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, aluminijumske felne, klima uređaj, radio/CD plejer, alarm, centralno daljinsko zaklučavanje i el. podizače sva četiri stakla. Ova oprema se konkretno odnosi na Justy 1,0 R, koji se prodaje u Velikoj Britaniji, gde cena ovog automobila iznosi 8495 funti ili oko 11.800 evra (u cenu je uključena i garancija u trajanju od 5 godina ili 60.000 milja – 96.000 km). Subaru planira prodaju 1000 Justy-a u V. Britaniji godišnje, dok se u celoj Evropi očekuje prodaja od 6000 komada na godišnjem nivou.




Nova generacija Škode Fabije Combi (karavan) predstavljena je javnosti još sredinom septembra ove godine na salonu automobila u Frenkfurtu, a ovih dana (od 19. do 30. novembra) specijalizovani automobilski novinari imaju priliku da ovaj model isprobaju na prezentaciji, koja se održava u našem komšiluku – u Hrvatskoj, tačnije u Splitu. Ovo je inače i prva svetska promocija nekog automobila u Hrvatskoj, a prezentaciji će prisustvovati oko 700 novinara iz 25 zemalja. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka je 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom čija zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi, koja je inače prodata u oko 640.000 primeraka i čija proizvodnja se nastavlja do kraja ove godine). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a novi Renault Clio GrandTour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora u novoj Fabiji Combi raste na 1460 litara, što je za 235 litara više od stare Fabije Combi od koje je novi model duži za 7 mm, a viši za 46 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama nova Fabia Combi ima prostraniju kabinu, a putnicima pruža veću udobnost (više mesta za putnike pozadi, a tu je i veliki broj raznih ostava i pregrada za sitnice). Prvi utisci govore da je unutrašnjost urađena osetno kvalitetnije, a moguće je naručiti i praktičan držač za bicikle u prtljažniku. Iako se o ukusima ne raspravlja, za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije, a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paletu motora čine benzinski agregati od 1,2 litra (sa 51kW/70KS), 1,4 litra (sa 63kW/86KS) i 1,6 16V sa 77kW/105KS, a od dizelaša na raspolaganju su 1,4 TDI PD u verzijama sa 51kW/70KS i 59kW/80KS, kao i veći 1,9 litarski TDI PD sa 77kW/105KS. Svi motori se serijski kombinuju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju sa šest brzina.

    



Kia Mohave

25 Nov 2007 - 00:53 Noviteti Link

Ako vam se ovaj SUV na slikama učinio poznatim, u pravu ste. O njemu je nedavno već bilo reči, ali kao o Kiji Borrego, jer će se ovaj model tako zvati u Severnoj Americi. U međuvremenu je auto predstavljen u Južnoj Koreji gde je poneo ime Mohave (Majesty Of Hi-tech Active Vehicle). Prodaja na domaćem, korejskom tržištu počinje u januaru 2008. godine, dok komercijalizacija u SAD-u startuje u junu iste godine. Inače, zvanična promocija za Severnu Ameriku biće održana na NAIAS salonu automobilu u Detroitu u januaru 2008. Kao što smo ranije pisali, novi Mohave/Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno (garancija u SAD-u trajanju 10 godina ili 100.000 milja !) i stalnim pogonom na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom, dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS. Standardno će se ugrađivati ZF-ov automatski menjač sa 6 stepeni prenosa.

       



Lotus je predstavio novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju modela Elise S, kojom obeležava 40 godina proizvodnje u svojoj fabrici Hethel u Velikoj Britaniji. Novi Elise S 40th Anniversary se bazira na osnovnom modelu Elise S, ali se od njega razlikuje po nekoliko jedinstvenih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela. Pre svega, tu su unikatna narandžasta boja karoserije (u istoj boji su i kočiona klješta), crni šestokraki točkovi, tvrdi "hardtop" krov, crna kožna sedišta (prošivena narandžastim koncem), centralna konzola i delovi oplate vrata takođe u narandžastoj boji, kao i posebne pločice sa serijskim brojem primerka. U standardnoj opremi su i dva vazdušna jastuka, dok se kao opcija nude automatski klima uređaj i Lotusov Traction Control. Elise S 40th Anniversary pokreće Toyotin 1,8 litarski motor sa 134KS, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 6,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 205 km/h. Biće proizvedeno samo 50 primeraka, a prodavaće se samo u Evropi. Nemci će dobiti 15 komada, Švajcarci 10, Francuzi i Belgijanci po 5, Italijani 6, dok će preostalih 9 primeraka kupce naći u ostalim zemljama Starog kontinenta. U Nemačkoj cena iznosi 39.995 evra (sa uključenim porezom).



Land Rover Defender SVX

22 Nov 2007 - 22:06 Noviteti Link

Na balu britanskog Crvenog Krsta 22. novembra predstavljena je nova specijalna verzija već odavno legendarnog Land Rovera Defender, nazvana SVX. Sa Defenderom SVX Land Rover će obeležiti 60-godišnjicu ove ikone među off-road vozilima, a prvi primerak Defendera SVX-a je poklonjen britanskom Crvenom Krstu. Defender SVX će se nuditi u dve verzije : kao model 90 soft top (kabrio) i model 90 station wagon, a karakteriše ih, između ostalog, crna metalik boja, modifikovani prednji gril, LED zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne, novi pragovi, pojačani aluminijumski zaštitnik ispod prednjeg dela vozila, Recaro sportska sedišta (!), aluminijumski vrh ručice menjača, Garmin satelitska navigacija, audio sistem sa "sabvuferom", dok model 90 soft top (na slici) ima i metalik srebrni zaštitni kavez. Tu su naravno i posebne oznake i pločica sa serijskim brojem. Naime, Land Rover će tržištu ponuditi samo 200 primeraka Defendera SVX (140 komada modela 90 soft top i 60 komada 90 station wagona). Proizvodnja počinje narednog proleća, a cene će biti objavljene u decembru ove godine. Iako Defender SVX izgleda veoma različito u odnosu na originalni, spartanski opremljen model iz 1948. godine, iz Land Rovera poručuju da i novi SVX predstavlja u suštini veoma praktično vozilo, sa kojim možete da idete skoro svuda.



Samsung QM5

20 Nov 2007 - 01:35 Noviteti Link

Renault Samsung Motors (korejski deo Renault-Nissan alijanse) je juče promovisao svoj prvi SUV model nazvan QM5, koji treba da poboljša prodaju ove marke na domaćem tržištu. Do sada je naime Samsung bio poznat samo po putničkim automobilima niže, srednje i više klase, kao što su modeli SM3, SM5 i SM7. QM5 predstavlja serijsku verziju manjeg crossover koncept automobila Samsung QMX, koga je publika mogla da vidi na ovogodišnjem salonu automobila u Seulu, a koji je opet samo kopija Renaultove studije Koleos concept iz septembra 2006. godine. Prodaja QM5 u Južnoj Koreji počinje već u decembru ove godine kada će početi i izvoz. Godišnje će iz fabrike u gradu Busan izlazi oko 100.000 primeraka novog QM5, od čega je skoro polovina namenjena domaćem, korejskom tržištu. Isti ovaj model će se naravno nuditi i sa značkom Renaulta, koji će ga pod imenom Koleos SUV ponuditi kupcima tek naredne godine. Za početak će QM5 pokretati Renaultov 2,0 litarski dCi turbo-dizel agregat sa 173KS sa varijabilnom geometrijom lopatica turbine i DPF filterom čestica čađi. Tokom sledeće godine paletu će upotpuniti i 2,5 litarski benzinac. Dimenzije mu izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje - 4520 mm/1855 mm/1695 mm/2690 mm. Samsung QM5 se bazira na Nissanu Qashqai, ima ALL MODE 4WD integralni pogon (opcije AUTO/2WD/4WD LOCK), sisteme HSA (Hill Start Assist – pomoć pri startu na uzbrdici), HDC (Hill Descent Control – pomoć pri vožnji nizbrdo), ABS, EBD (elektronska distribuciuja kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS za kontrolu pritiska u gumama, Start-Stop dugme...Inače, Renault Samsung Motors je u proteklih 28 meseci u razvoj novog SUV-a investirao oko 610 miliona američkih dolara. Da podsetimo, Renault je 2000. godine preuzeo kontrolu nad Samsungom, a danas poseduje 80,1 % akcija ove korejske kompanije.



Mazda2 Sedan za Kinu

19 Nov 2007 - 01:39 Noviteti Link


Mazda na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (2007 Guangzhou International Motor Show) izlaže novu, i to klasičnu limuzinsku verziju svog modela B segmenta – Mazdu2 Sedan. Novi model predstavlja nastavak priče započete još u martu ove godine na salonu u Ženevi, kada je promovisana nova generacija Mazde2 u hatchback formi. Mazda2 sedan praviće se u partnerstvu Mazde, Forda i kineskog proizvođača Changan Automobile Group (ovaj joint-venture je nazvan Changan Ford Mazda Motors Limited, odnosno CFMA). Iako će, kako stvari sada stoje, Mazda2 sedan za sada biti ponuđena samo kineskim kupcima (kao konkurencija sličnim modelima Suzukija, Honde i Toyote), ne bi bilo iznenađenje da ovu Mazdu vidimo i na drugim tržištima (pa i u Evropi), tim pre što i sama Mazda ovaj automobil naziva "globalnim strateškim modelom". Paleta motora obuhvata 1,3 i 1,5 litarske benzince sa 85, odnosno 102KS, u kombinaciji sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim automatskim menjačem. "Dvojka" limuzina je dugačka 4270 mm (385 mm više od hatchbacka), široka 1695 mm (isto kao hatchback), visoka 1480 mm (+5 mm), a međuosovinsko rastojanje iznosi 2490 mm, odnosno identično je hatchback verziji. Imajući u vidu pomenute dimenzije, nova Mazda2 sedan bi u Evropi mogla da predstavlja zanimljivu alternativu modelima kao što su Dacia Logan, Chevrolet Aveo sedan, Peugeot 206 sedan i Škoda Fabia sedan; naravno sve pod uslovom da se Japanci odluče za komercijalizaciju na Starom kontinentu.