home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

General Motors je saopštio da će na salonu automobila u Ženevi (4. - 16. mart 2008.) Evropljanima premijerno prikazati Hummer HX Concept i Corvettu ZR1, koji su inače svoju svetsku promociju imali na nedavnom salonu u Detroitu.

Hummer HX Concept


Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Na HX-u je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i vrata i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Iako na prvi pogled zbog položenog C stuba HX Concept izgleda kao nekakav SUV Coupe, njegova namena je u stvari konkurisati Jeepu Wrangleru, pružajući užitak u vožnji bez krova i u njegovim off-road mogućnostima. HX Concept je inače dugačak 4343 mm, širok 2057 mm, visok 1829 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2616 mm, a ima mesta za četiri putnika. HX Concept pokreće FlexFuel 3,6 litarski SIDI V6 motor koji koristi E85 biogorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina). Motor ima 227kW/304KS pri 6300 o/min. i 370Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. Snaga se preko šestostepene automatske transmisije prenosi na sva četiri točka (veličine 20 inča). Za Hummer HX Concept brojni izvori tvrde da najavljuje novi SUV model ove marke, koji bi se u veoma sličnom obliku trebao pojaviti u salonima dilera 2010. ili 2011. godine (konačno ime serijskog modela je i dalje tajna, ali najverovatnije će to biti H4 a ne HX).


Corvette ZR1


General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i špijunskih slika konačno na proteklom NAIAS salonu u Detroitu i zvanično promovisao toliko nestrpljivo očekivanu Chevrolet Corvettu ZR1. Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najbrži model Corvette ikada napravljen. Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 807Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg) brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) i klještima u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a očekuju da je maksimalna brzina oko 200 milja na sat (322 km/h). Sudeći po ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici, hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata. Corvette ZR1 ima i najveće točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel), navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Kako se očekuje, evropskim kupcima će do kraja 2008. godine biti ponuđen ograničen broj Corvette ZR1, a cena za sada nije poznata.






VIDEO : Renault Koleos

12 Feb 2008 - 01:04 Noviteti Link

VIDEO I :

VIDEO II :

VIDEO III :

Više o novom Renaultu Koleos možete pročitati OVDE



Nova Acura TSX

11 Feb 2008 - 17:01 Noviteti Link

Posle restilizovanog modela RL (o tome više OVDE), japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game. Tako je za salon automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) već spremna nova, druga generacija Acure TSX, koja u ne osnovi ipak ne predstavlja ništa drugo do američkog brata blizanca nove Honde Accord, najavljene za predstojeći salon u Ženevi (o novom evropskom Accordu više OVDE). Za sada je Acura objavila samo ovu sliku novog TSX-a koji, kao i novi evropski Accord uostalom, na polju dizajna ne donosi neku revoluciju, već prostu evoluciju linija dosadašnjeg modela (razlika između novog evropskog Accorda i Acure TSX se spolja svodi praktično na drugačiju masku). Nova Acura TSX sem doterane spoljašnjosti donosi i unapređenja na polju performansi, ekonomičnosti i bezbednosti, a kao i kod novog evropskog Accorda, i TSX je dobio potpuno novi interijer. Što se motora tiče, novi TSX će pokretati 2,4 litarski četvorocilindrični i-VTEC benzinac sa 201KS i 233Nm (u paru sa menuelnim 6-stepenim ili 5-stepenim automatskim menjačem), kao i 2,2 litarski i-DETC dizelaš. Prodaja Acure TSX počinje na proleće ove godine, a cena i ostali detalji će biti saopšteni na konferenciji za novinare, koja će biti održana 19. marta na salonu u Njujorku.  



Renault će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart) javnosti konačno i zvanično predstaviti serijsku verziju svog crossover modela Koleos, koji je u obliku istoimenog koncept vozila prvi put izložen još na salonu u Parizu 2006. godine. Iako Koleos nosi znak francuske fabrike, treba reći da za njegov razvoj velikim delom zaslužan japanski Nissan (bazira se na Nissanu X-Trail), dok će za njegovu proizvodnju biti zadužen Renault Samsung Motors (korejski deo Renault-Nissan alijanse, koji korejskim kupcima već nudi svoju verziju ovog SUV pod nazivom Samsung QM5). Da podsetimo da je Renault 2000. godine preuzeo kontrolu nad Samsungom, a danas ima u vlasništvu 80,1 % akcija ove korejske kompanije. Evropskim kupcima će Koleos biti na raspolaganju od juna ove godine, i to sa izborom od dva motora : 2,0 litarskim dCi dizelašem u verzijama sa 110kW/150KS (ima 320Nm) i 127kW/175KS sa 360Nm (motor ima turbinu promenljive geometrije i DPF filter čestica čađi), kao i četvorocilindričnim 2,5 litarskim benzincem od 126kW/175KS. U standardnoj opremi svih verzija se nalazi šestostepeni manuelni mejač, dok će kod oba dizelaša kao opcija biti na raspolganju i automatska transmisija sa takođe 6 stepeni (na nekim tržištima benzinac će moći da se dobije i uz CVT kontinualnu transmisiju). Koleos ima All Mode 4WD integralni pogon (u normalnim uslovima vožnje pogon je na prednjim točkovima, a u slučaju potrebe 50% snage se prebacuje i na zadnju osovinu), McPherson vešanje napred, Multilink pozadi, dok mu klirens (rastojanje od tla) iznosi 206 mm (dizelaš 188 mm). Za manje zahtevne kupce, Renault će Koleos nuditi i bez 4x4 pogona, odnosno u 2WD varijanti. Tu su i sistemi HSA (Hill Start Assist – pomoć pri startu na uzbrdici), HDC (Hill Descent Control – pomoć pri vožnji nizbrdo), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS za kontrolu pritiska u gumama, GPS navigacija, Bose audio sistem, bi-xenon svetla... Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako : dužina 4,520 metra, širina 1,86 metra, visina 1,7 metra, međuosovinsko rastojanje iznosi 2,69 metra, dok je prtljažnik zapremine 450 litara (1380 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

  



Honda je danas objavila nekoliko prvih zvaničnih fotografija i detalje o svom potpuno novom Accordu, čija će zvanična premijera biti održana 4. marta ove godine na 78. salonu automobila u Ženevi (kao i do sada, u ponudi će biti sedan i Sports Tourer, odnosno karavan verzija). Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu studijom Accord Tourer Concept nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine. Sudeći po ovim prvim slikama, novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Sports Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra (sa 114kW/156KS, odnosno 147kW/200KS), kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. (to je 10 konja više nego ranije). Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod benzinaca moguće doplatiti i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaju više snage, ali im je emisija CO2 i potrošnja goriva značajno umanjena (pritom svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. I kabina je dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.



Luksuzni Toyotin brend Lexus je na ovogodišnji salon automobila u Čikagu dovezao specijalne Pebble Beach edicije svojih modela RX 350 i ES 350 (što je inače prvi put da su u paletu ovih modela uvršetene Pebble Beach edicije), a oba će biti izrađena u limitiranoj seriji od po 6000 primeraka. SUV model RX 350 Pebble Beach (sa 3,5 litarskim V6 agregatom od 270KS) karakterišu 18-inčni aluminijumski točkovi jedinstvenog dizajna, hromirani gril, zadnji spojler u boji karoserije, atraktivnija unutrašnjost (uključujući tu i posebne patosnice), a nudiće se u tri boje : Classic Silver Metallic, Obsidian Black i Truffle Mica (svaki primerak ima i posebne Pebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima). Kupcima će Lexus RX 350 Pebble Beach inače biti na raspolaganju u verzijama sa pogonom samo na prednjim točkovima (FWD) i na sva četiri točka (AWD). Prodaja ovog modela počinje već sredinom februara, a kupca će Pebble Beach paket koštati 3.880 američkih dolara. S druge strane, Lexus ES 350 Pebble Beach (ima V6 motor od 3,5 litra zapremine i 272KS) je bogatiji za sedmokrake aluminijumske felne od 17 inča, kožni interijer i upravljač sa drvom i kožom (u ponudi su boje Truffle Mica, Tungsten Pearl Silver i Obsidian Black). Naravno, i ES 350 Pebble Beach ima posebne Bebble Beach Edition oznake na prednjim blatobranima, a ovde i podatak da prodaja ove limuzine počinje sredinom marta. Inače, Lexus će ovog leta promovisati i šestu po redu Pebble Beach ediciju svog modela SC 430, a na jesen stiže i Lexus LS 600h L u Pebble Beach izdanju.




Nedavno smo pisali da je Fiat dopunio paletu pogonskih agregata u modelu Bravo novim četvorocilindričnim 1,6 litarskim MultiJet 16v turbo-dizelašem sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se kupcima nudi u verzijama sa 105 i 120KS. Ono što je sada novo jeste da je italijanski proizvođač za varijantu ovog motora od 105KS i 290Nm obrtnog momenta ponudio i poseban Eco paket, zaslužan za smanjenje potrošnje i redukovanje emisije CO2 (slično Volkswagenovim BlueMotion modelima). To u praksi znači da Bravo 1,6 MultiJet 16v ima modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora (tu je naravno i DPF filter čestica čađi), duže prenosne odnose u manuelnom 6-stepenom menjaču i gume sa smanjenim otporom kotrljanja. Rezultat je emisija CO2 redukovana za 10 grama CO2 po km (sada 119 g/km) i prosečna potrošnja manja za 0,3 litra (na otvorenom putu umesto 4,1 sada troši 3,8 litara na 100 km) u odnosu na isti motor bez Eco paketa. Ovaj Bravo inače od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,3 sekunde, a postiže najveću brzinu od 186 km/h.



Kao što joj i samo ime kaže, Panda Rossignol je specijalna edicija ovog malog 4x4 vozila, nastala u saradnji italijanskog Fiata i proizvođača sportske opreme Rossignol. Auto je ofarban u posebnu Grey Sfrenato sivu boju (u kojoj su i branici i kvake na vratima), a od opreme treba izdvojiti par B78 Rossignol Bandit skija, krovne nosače, aluminijumske točkove od 14 inča (sa zimskim gumama dimenzija 185/65), ABS, EBD, frontalne vazdušne jastuke i svetla za maglu (tu je i poseban "Rossignol Pure Mountain Company" logo). Za pogon je zadužen 1,3 litarski Multijet 16v agregat sa 70KS pri 4000 o/min. i 145Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. Kupcima će biti ponuđena limitirana serija od samo 200 ovih Pandi 4x4, a cena počinje od 17.500 evra.



I subaru je najavio svoje premijere za 78. salon automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (prva dva dana su namenjena novinarima, a za javnost se salon otvara 6. marta). Nesumnjivo, glavni novitet je premijera Subaruovog prvog dizel motora, mada će pažnju publike sigurno privući i nova generacija modela Forester, koncept automobil G4e i Subaru R1e sa elektropogonom.

Subaru Legacy/Outback 2,0D


Subaru će svoj prvi dizel motor ("Subaru Boxer Diesel") u početku ugrađivati u modele Legacy i Outback, a kasnije i u Imprezu i Forester. Radi se o četvorocilindričnom turbo-dizel common-rail agregatu sa 16 ventila i filterom čestica čađi, zapremine 2,0 litra (tačnije 1998 kubika), koji razvija 110kW/150KS pri 3600 o/min. i 350Nm pri 1800 o/min. (oba modela naravno imaju Subaruov symmetrical AWD pogon na sva četiri točka). Motor emituje 148 grama CO2 po kilometru, dok njegova potrošnja u modelu Legacy sedan 2,0D iznosi 5,6 litara na 100km (maksimalna brzina ovog modela iznosi 208 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekunde).

Novi Subaru Forester


Nova, treća generacija Subaru Forestera (eng. šumar, gorštak, brđanin) je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljivija i privlačnija u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski i 2,5 litraski benzinski bokser motori, dok će se kasnije pojaviti i dugoočekivati 2,0 litarski dizel agregat sa 150KS, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta.  

Subaru G4e Concept


Studija Subaru G4e (predstavljena prvi put na prošlogodišnjem salonu u Tokiju) je maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila). Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65 metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15 minuta moguće napuniti 80% kapaciteta.baterija (u stanicama za punjenje na lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije živopisna atmosfera).

Subaru R1e

 

Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš imprsivna, stvar popravlja činjenica da se 80% kapaciteta baterija može napuniti za samo 15 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkim dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da 2009. godine u Japanu plasira 100 primerka modela R1e.



Mitsuoka Galue 204

9 Feb 2008 - 00:42 Noviteti Link

 

Japanska kompanija Mitsuoka je uglavnom poznata po svom sportskom modelu Orochi i preradama pojedinih Nissanovih modela, koji su posle njihovog "tretmana" ličili na neke evropske klasične modele (pre svega na Jaguar), a njihov najnoviji rad, model Galue 204, bazira se na aktuelnoj Toyoti Corolli Axio. Najveće promene su ustvari na prednjem i zadnjem kraju, dok su bokovi automobila praktično ostali neizmenjeni. Napred Galue 204 liči na dosadašnje prerade Mitsuoke (karakterističan hladnjak i okrugla svetla), dok je uzor za rešenje zadnjeg dela verovatno bio neki od modela Cadillaca. Za pogon su i dalje zaduženi Toyotini 1,5 i 1,8 litarski motori, a kupci sem verzije sa pogonom napred, mogu dobiti i varijantu sa pogonom na sva četiri točka.




Nissan je najavio da će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) evropskoj publici po prvi predstaviti tri svoja automobila : sportski GT-R, novi SUV Murano i koncept automobil Pivo 2.Svi navedeni automobili su inače već poznati svetskoj automobilskoj javnosti, budući da su GT-R i koncept Pivo 2 promovisani na prošlogodišnjem 40. salonu u Tokiju, a Murano na salonu u Los Anđelesu.   

Nissan GT-R


Kao što smo ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i 588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči... Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok 1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Oosnovni Nissan GT-R Base u Japanu košta 7.770.000 jena ili nepunih 48.000 evra. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od pomenute cifre (biće saopštena na salonu u Ženevi).

Novi Nissan Murano


Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove veličine 20 inča i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov, koji se proteže i iznad drugog reda sedišta... Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, elektronsku kontrolu stabilnosti, traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.  

Nissan Pivo 2 Concept


Iako je na prošlogodišnjem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavna Nissanova premijera bio potpuno novi model GT-R, još jedan novitet iz ove fabrike je privukao veliku pažnju posetilaca (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene 2005. godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljenje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".



Chevrolet HHR E85

8 Feb 2008 - 13:27 Noviteti Link

Salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) je i mesto promocije Chevroletovog retro modela HHR, koji sem benzina može da koristi i etanol E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina). Chevrolet HHR E85 je istovremeno i prvi automobil sa četvorocilindričnim motorom u Severnoameričkoj paleti General Motrsa, koji kao gorivo može da koristi ili benzin ili etanol E85. Za pogon su inače zadužena dva četvorocilindrična ecotec agregata; jedan zapremine 2,2, a drugi 2,4 litra. Po podacima fabrike, HHR E85 emituje do 23% manje CO2 po kilometru u odnosu na standardni HHR koji kao gorivo koristi benzin. GM će tokom ove godine predstaviti 11 novih tzv. FlexFuel modela (koji mogu da koriste i benzin i etanol E85), a za sledeću ih planira još 15.



Mercedes SL 65 AMG

8 Feb 2008 - 01:20 Noviteti Link

Pre nekoliko dana je već bilo reči o dve sportske varijante restilizovanog Mercedesa SL, tačnije o modelima SL 63 AMG i SL 65 AMG, s tim što su bile dotupne samo slike ovog prvog. Konačno, pred nama su sada i prve fotografije snažnijeg SL 65 AMG modela, koga pokreće 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta (u paru sa 5-stepenom SpeedShift automatskom transmisijom). Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL65 AMG se naime zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km), dok je maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h (ubrzanje do 100 km/h traje 4,2 sekunde). Oficijelna svetska premijera ovog redizajniranog roadstera sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se za 16 sekundi) će biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje već 5. aprila). Najveće promene su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim hromiranim završecima izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, bočne "škrge" za vazduh, sportski trokraki upravljač, doterana instrument tabla, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), AMG sportsko ogibljenje, jači kočioni sistem, a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja, AMG aero body kit, AMG sportska kožna sedišta, aluminijumske točkove od 19 inča i Mercedesov COMAND multimedija sistem. O Mercedesu SL 63 AMG možte pročitati više OVDE.



Više o Volkswagenu Routan možete pročitati OVDE.  



BMW M3 ALMS

7 Feb 2008 - 12:41 Noviteti Link

Osim Porschea, koji je juče predstavio trkački model 911 GT3RS Cup S (o njemu više OVDE), i BMW promoviše svoj novi trkački automobil, kojim se od sledeće sezone vraća u Američku Le Man Seriju (ALMS). Novi BMW M3 ALMS je napravljen na bazi četvrte generacije BMW-a M3, a bavarska kompanija je iskoristila salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) da ga po prvi put pokaže javnosti. Pokreće ga modifikovana verzija 4,0 litarskog V8 motora iz standardnog M3, što u praksi znači da ovaj agregat umesto serijskih 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 485KS i 500Nm (u paru sa šestotepenom sekvencijalnom transmisijom). BMW M3 ALMS se od serijskog brata razlikuje i po široj i lakšoj karoseriji (težina automobila iznosi 1150 kg), aerodinamičkom paketu, doteranom ogibljenju, aluminijumskim točkovima od 18 inča, novim kočionim sistemom (diskovi napred od 380 mm, nazad od 332 mm)...