home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Changan CV11

28 Mar 2007 - 00:27 Noviteti Link

Ovo je Changan CV11, prvi samostalno razvijen MPV model kineske kompanije Changan, koja je poznata i kao partner japanskog Suzukija u Kini. Prvi primerak modela CV11 je sišao sa proizvodne trake 26. marta a kao prototip je debitovao još na salonu automobila u Šangaju, aprila 2003. godine. Changan tvrdi da je CV11 u pogledu stajlinga, performansi a naročito bezbednosti i voznih osobina daleko napredniji u odnosu na ostala vozila ovog tipa, koja se trenutno proizvode u Kini. Dimenzije ovog MPV-a sa 7 sedišta su : DxŠxV 4445 mm/1768 mm/1640 mm. Motor, za koga Changan tvrdi da je i ekonomičan i ekološki podoban, je 4-cilindrični, zapremine 2,0 litra sa 102kW/139KS i 186Nm.





Nissan će uskoro u Evropi početi da prodaje model Tiida ali kako sada stvari stoje samo u centralnom i istočnom delu Starog kontinenta. Nissan planira da proda 30.000 Tiida godišnje, koje se proizvode u Meksiku a u nekim zemljama za ovaj model je inače u upotrebi i ime Versa. Cene još nisu precizno određene ali će se kretati između cena, koje važe za modele Note i Qashqai. Kao što smo rekli, Tiida se neće prodavati na zapadu Evrope ali je zato poznato u kojim će zemljama centralne i istočne Evrope biti u ponudi ovaj Nissan-ov novitet. To su : Bugarska, Hrvatska, Češka, Slovačka, Grčka, Kipar, Mađarska, Irska, Malta, Poljska, Rumunuija, Rusija, Finska, Slovenija, Ukrajina, Estonija, Letonija i Litvanija. Kao što vidite među njima nema naše zemlje ali to ne znači da se možda naš uvoznik (beogradski Renault Nissan Srbija) neće odlučiti da ovaj model ponudi i našim kupcima. Kako bilo, radi se o automobilu, koji u gami Nissan-a zauzima mesto Almere što znači da se nalazi u klasi VW Golfa, Peugeota 307 i Renault Megane-a. Tiida će se nuditi u 2 karoserijske varijante i sa 2 motora. Hatchback sa 5 vrata je dužine 4205 mm a klasična limuzina sa 4 vrata 4395 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. U ponudi će biti 2 benzinska motora, manji od 1,6 litra sa 110KS i veći 1,8 litarski sa 126KS. Prodaja treba da krene u junu ove godine.



AMG CL 65

26 Mar 2007 - 13:30 Noviteti Link

Ovo je prva fabrička slika najsnažnije verzije Mercedesovog modela CL, koji naravno potpisuje AMG a svetsku premijeru imaće na salonu u Amsterdamu za neki dan (traje od 29. marta do 9. aprila). Motor je V12 bi-turbo, zapremine 6,0 litara (tačnije 5980 ccm) i raspolaže sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do stotke iznosi 4,4 sekunde a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Holandski sajtovi su objavili i cenu za njihovu zemlju. Svih 302.500 evra....



Posle uspešnog starta sa modelom Caliber, američki Dodge će u narednih nekoliko meseci u Evropi, pa i kod nas, krenuti sa prodajom još dva nova modela. Radi se o terenskom, bolje reći SUV modelu Nitro, veoma američkog dizajna i limuzini srednje klase Avenger o kojoj smo već nekoliko puta pisali u proteklih nekoliko meseci. U Nitro, dužine 4,58 metra, ugrađuju se benzinci od 3,7 i 4,0 litra kao i common rail dizelaš od 2,8 litra sa 130kW/177KS i 460Nm obrtnog momenta. Da pomenemo i da je Nitro širok 1855 a visok 1775 mm. Nitro naravno ima i 4x4 pogon a na raspolaganju su ručni menjač sa 6 i automatski menjač sa 5 stepeni prenosa. Oba benzinska motora su V6 konfiguracije, manji od 3,7 L razvija 157kw/214KS i 314Nm a veći 4,0 litarski 194 kW/264KS i 360Nm. Potrošnja prvog je 13,1 a većeg 13,8 litra na 100 km naravno po fabričkim podacima. Ovaj snažniji postiže 200 km/h dok slabiji stiže do maksimalnih 190 km/h. Dizelaš sa 177 konja ima plafon od 182 km/h, ubrzava do stotke za 11,5 sekundi dok mu potrošnja iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. Da dodamo da osnovna veličina prtljažnika Nitro-a iznosi 369 a sa preklopljenim sedištima skoro 2000 litara. Prodaja Nitro-a će kod nas početi veoma brzo i to po ceni od 29.900 evra sa PDV-om za baznu verziju. Drugi novi model Dodge-a jeste Avenger, prilično atraktivna klasična limuzina srednje klase sa pogonom na prednje točkove, koja je napravljena na osnovi Chryslera Sebring ali je od njega nešto jeftinija. Kod nas će se nuditi sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom, oba sa 2,0 litra zapremine. Benzinac ima 115kW/156KS a dizelaš (poreklom iz VW-a) razvija maksimalnih 103kW/140KS pri 4000 obrt./min. Avenger je dugačak 4,85 metra, širok 1,83 a visok 1,5 metra. Zapremina prtljažnika mu iznosi 394 litra. Benzinac postiže 200 km/h, dizelaš 190 km/h, potrošnja za benzinca iznosi 10,2 litra dok se dizelaš zadovoljava sa 8,2 litra. Cene se za Avenger u Srbiji kreću od 19.900 evra sa PDV-om, koliko košta osnovni benzinac dok dizelaš startuje od 24.900 evra. Oba automobila, i Nitro i Avenger, DaimlerChrysler (vlasnik Dodge-a) izlaže naravno i na salonu automobila u Beogradu, koji je u toku.    




Nemački BMW predstavlja novi 2,0 litarski dizel motor u verzijama sa 143, 177 i 204KS. Prvi model, koji će imati tu čast da se u njega ugradi najsnažnija varijanta ovog motora, je BMW 125d a kasnije će doći na red i 325d i 525d. Tačna zapremina ovog motora je 1995 ccm što znači da najsnažnija verzija novog dizelaša sa 204KS ostvaruje odnos od 102,3KS po litri zapremine. Da se vratimo osnovnoj varijanti novog motora sa 143 konja. Ova verzija će se ugrađivati u BMW 118d a pomenutu snagu od 105kW/143KS ostvaruje pri 4000 obrt./min. a najveći obrtni moment od 300Nm ostvaruje u rasponu od 1750-3000 obrt./min. Srednja po jačini varijanta novog dizelaša razvija 130kW/177KS pri 4000 obrt./min. i najveći obrtni moment od 350Nm u rasponu od 1750-3000 obrt./min. Ipak najveću pažnju (s razlogom) zaslužuje najsnažnija bi-turbo verzija sa 150kW/204KS, koju ostvaruje pri 4400 obrt./min. i obrtnim momentom od 400Nm pri 2000 obrt./min. Motor je težak 161 kg a sa njim BMW 125d postiže maksimalnih 250 km/h a ubrzava do 100 km/h za 6,5 sekundi. Pritom potrošnja po fabričkom tvrdnjama iznosi samo 5,9 litara. 



Infiniti G37 Coupe

22 Mar 2007 - 00:46 Noviteti Link

Infiniti će iskoristiti predstojeći aprilski salon automobila u New Yorku da pokaže javnosti novi model G37 Coupe, naslednika popularnog prethodnika G35 i konkurenta BMW-u "Trojki" Coupe. U odnosu na pomenutog prethodnika, G37 ima niže težište i širi trag točkova, koji su veličine 18 inča. G37 će pokretati 3,7 litarski V6 motor sa 330KS a od menjača na raspolaganju će biti manuelni sa 6 i automatski sa 5 stepeni. Infiniti najavljuje da će upravljivost i kočnice biti među najboljima u klasi luksuznih sportskih coupea a prvi kupci u to će moći da se uvere od avgusta kada počne prodaja novog G37 u SAD-u.



Video: Novi Fiat 500

21 Mar 2007 - 19:20 Noviteti Link


Fiat 500 i zvanično

21 Mar 2007 - 00:52 Noviteti Link

Juče smo već objavili prve fotografije novog Fiata 500 ali smo napomenuli da su se pojavile pre vremena pa i nisu bile najboljeg kvaliteta budući da se radilo o slikama skeniranih iz novina. Konačno evo sada i zvaničnih slika iz samog Fiata. Kao što smo ranije pisali, po prvim planovima, novi 500 je trebao da bude predstavljen tek u septembru ali su u Fiatu odlučili da se promocija ipak održi nešto ranije, tačnije 4. jula ove godine, na 50-godišnjicu pojavljivanja legendarnog modela nuova 500, koji je i poslužio kao dizajnerski uzor novoj 500-tki. Ipak, za razliku od istoimenog prethodnika iz 1957. godine, novi 500 uopšte neće biti auto za široke narodne mase. Naprotiv. Fiat planira da ga pozicionira kao premium model poput Minija a za to će se brinuti već i cena, koja startuje od 10.000 evra pa naviše. Osim toga Fiat će ponuditi i široku paletu dodatne opreme za indvidualizaciju pa će svaki kupac po svom ukusu moći da automobilu doda svoj lični pečat. Fiat očekuje prodaju 58.000 komada do kraja ove godine a sledeće već 120.000. Kao što smo ranije već nekoliko puta napomenuli, novi 500 će se proizvoditi u Poljskoj, u mestu Tychy i to zajedno sa novim Fordom KA, koji će platformu deliti sa ovim malim Fiatom. I dalje ostaje mogućnost proizvodnje i u Tofasu, Fiatovom turskom partneru ako potražnja bude velika. U početku će se Fiat 500 nuditi samo u hatchback formi sa 3 vrata i mesta za 4 putnika, a tokom 2009. bi trebao da se pojavi i kabriolet sa 2 sedišta. Fiat najavljuje ugradnju benzinskih i dizel motora a to su : benzinci 1,2 8V i 1,4 16V sa 69 odnosno 100KS (ovaj poslednji je iz Pande 100HP) i turbodizel 1,3 16V sa 75KS. Kasnije (verovatno već 2008.) pojaviće se i sportska Abarth varijanta sa 1,4 litarskim turbo motorom i 150KS. Dimenzije Fiata 500 iznose : DxŠxV 3550 mm/1650 mm/1490 mm a međuosovinsko rastojanje 2300 mm. U ponudi će biti dva manuelna menjača, jedan sa 5 a drugi sa 6 stepeni prenosa. Pored Minija, u ovoj lifestyle kategoriji, Fiatu će pokušati da se suprostave i Audi sa novim manjim modelom A1 kao i VW sa modelom, koji neki već nazivaju Lupo II a po nekim informacija taj VW imaće i motor i pogon pozadi. Ostaje pitanje i zašto se Fiat nije odlučio za prezentaciju novog 500 na salonu u Ženevi završenom pre neki dan. Odgovor možda leži u činjenici da bi u Ženevi, među ostalih 70 svetskih premijera, novi 500 bio samo jedan od mnogih, a ovako posle salona, kada su ostali proizvođači "ispucali" svoje novitete, pažnja svetskih medija je okrenuta samo novom Fiatu 500.  



Ovo su prve zvanične slike novog Fiata 500 u konačnoj verziji ali koje su trebale da ostanu brižljivo čuvana tajna do sutra 21.marta za kada je Fiat najavio njihovo objavljivanje. Ali kako se danas više ništa ne može sakriti tako su i ove slike pre vremena dospele u javnost. Model, koji Italijani nestrpljivo očekuju još od predstavljanja koncepta Trepiuno 2004. godine je dakle konačno gotov a kako izgleda dovoljno govore slike. U ovom trenutku naravno nema preciznijih informacija o svakom detalju nove 500-tke ali se zato najavljuje prilično visoka cenu od 10.000 evra o čemu smo već pisali. Izgleda da su se pokazale tačnim najave Automotive News-a, koji je nedavno najavio da će Fiat primeniti taktiku prodaje kao BMW koji je cenu novog Minija postavio izuzetno visoko računajući da će kupci platiti i takvu cenu samo da bi bili u trendu i vozili oživljenu legendu. To isto želi i Fiat tj. ljudi iz Torina će novi 500 navodno prodavati kao skuplji lifestyle automobil a ne kao jeftini automobil za široke narodne mase kao nekada. BMW je u tome uspeo odnosno prodaja Minija samo potvrđuje procene ljudi iz BMW-a da će se naći dovoljno zainteresovanih za Mini bez obzira na cenu a ostaje da se vidi da li su i u Fiatu dobro procenili kupce. Inače, prve najave su govorile o tome da ce "500" koštati oko 7500 evra odnosno manje od Pande koja se može dobiti za oko 8600 evra. Kod nas će takva visoka sigurno cena prorediti kupce i od tog malog Fiata napraviti statusni simbol među bolje stojećom klijentelom. Kako će proći na Zapadu gde ovakvi automobili predstavljaju tek drugi ili treći auto u porodici, videćemo. Fiat planira zvaničnu promociju novog retro modela za 4. jul, tačno na 50-godišnjicu predstavljanja originalnog Fiata Nuova 500, koji je i poslužio kao dizajnerska osnova za ovaj Fiat 500. Naravno nas novi 500 neodoljivo podseća na našeg Fiću, koji je naša verzija italijanskog Fiata 600 predstavljenog 1955. godine. pa će se zbog toga verovatno i kod nas ipak naći kupci spremni da odvoje pomenutu sumu za "novog Fiću". Kako smo o novom Fiatu 500 pisali već više puta sada samo kratko podsećanje na to šta taj mališa donosi. Novi 500 (dužine 3,4 metra i međuosovinskog rastojanja od 2,30 metra) imaće benzinske i dizel motore poznate iz Fiat Pande i to benzince sa 54 i 60 konja kao i 1,4 litarski 16v motor sa okruglo 100KS iz Pande HP. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,3 litarski sa 70 konja. Kasnije, tokom 2008. godine se očekuje, i to sa velikim nestrpljenjem, sportska Abarth verzija sa 120 a po nekim informacijama i sa 150KS. U Fiatu planiraju i kabrio verziju sa samo 2 sedišta koja bi se trebala pojaviti 2009. godine. Fiat je novi 500 razvio zajedno sa Fordom odnosno novi Ford KA imaće istu platformu kao Fiat 500 iako će Ford biti nešto duži. Oba modela, i Fiat 500 i novi Ford KA, proizvodiće se u Fijatovoj fabrici u Poljskoj. Ipak za detaljnije tehničke detalje moramo da sačekamo zvanične podatke, koje će Fiat objaviti sutra. I još jedna informacija za kraj. Naime ako potražnja za novim 500 bude velika (a Fiat se tome nada), proizvodnja novog 500 će se, osim u Poljskoj, odvijati i u pogonima Tofasa, Fiatovog turskog partnera. U nastavku još nekoliko slika novog 500.

 

 (Dalje)

Brilliance BS6 1,8 Turbo

19 Mar 2007 - 13:26 Noviteti Link

Kineski Brilliance je na upravo završenom salonu automobila u Ženevi promovisao dva nova modela za prodaju u Evropi (BS4 i BC3 coupe) a istovremeno je za domaće, kinesko tržište predstavio novu varijantu svog najvećeg modela BS6 i to sa 1,8 litarskim turbo motorom. BS6 se već prodaje u nekoliko evropskih zemalja a u ponudi je sa 2 benzinska motora : 2,2 litarskim od 122KS i sa 2,4 litarskim, koji raspolaže sa 130KS. Oba su poreklom iz Mitsubishi-ja. BS6 je inače dugačak 4,88 metra a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2790 mm dok je zapremina prtljažnika 550 litara. Novi 1,8 turbo motor razvija 170KS pri 5000 obrt./min. i 235Nm obrtnog momenta. Nažalost podaci o ubrzanju i maksimalnoj brzini nisu nam poznati kao ni to da li će se ova turbo verzija modela BS6 uskoro naći u ponudi na evropskom tržištu. 



Callaway C16 Convertible

18 Mar 2007 - 00:40 Noviteti Link

Američki Callaway za aprilski salon automobila u New Yorku, najavljuje kabrio verziju svog modela C16. Kao i postojeći C16 coupe i C16 Convertible (kabrio) verzija napravljena je na platformi aktuelne Corvette C6. Osim 6,0 litarskog supercharged V8 motora sa 560KS, C16 Convertible se nudi i sa opcionim Performance paketom, koji snagu povećava na 616KS pri 6200 obrt./min. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 3,5 sekunde a maksimalna brzina nešto preko 200 milja na sat (oko 322 km/h) dok četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,2 sekunde. Za pogonsku grupu Callaway daje 5-godišnju garanciju ili 100.000 milja (161.000 km). C16 Convertible se nudi sa manuelnim 6-stepenim menjačem ili automatskim sa takođe 6 brzina, koje se menjaju i polugama na volanu. Točkovi su od 19 inča napred i 20 inča pozadi (gume 285/30ZR19-napred i 325/25ZR20-nazad) dok cena iznosi 128.765 američkih dolara.



Volkswagen of America je objavio da se specijalna edicija modela New Beetle Convertible sa imenom Triple White, već može naručiti kod američkih dilera ove marke. Ali treba biti brz jer je planirana serija od samo 3000 komada ove jedinstvene Bube. Triple White edicija se izdvaja, pre svega, jedinstvenom Campanella belom bojom spoljašnjosti i unutrašnjosti kao i 17 inčnim Oktopus alu točkovima, trokrakim kožnim volanom i istim takvim sedištima. Menjač je automatski a cena iznosi 25990 američkih dolara.     



Deronda Type F

16 Mar 2007 - 00:48 Noviteti Link

Sportski automobili lagane konstrukcije a snažnih motora sve su popularniji. Posle automobila kao što su GTM 40TR, Ariel Atom, KTM X-Bow sada stiže još jedan. I to iz Velike Britanije. Firma se zove Deronda a model je Type F. Pokreće ga Audi-jev 4-cilindrični 1,8 litarski turbo motor sa 5 ventila po cilindru i snagom od 250 konja. Auto je postavljen na točkove od 17 inča. Budući da je težak samo 720 kg ne iznenađuje ubrzanje do 100 km/h za oko 4 sekunde. Nažalost nema podataka o maksimalnoj brzini. 



Citroen C4 BioTech

15 Mar 2007 - 17:46 Noviteti Link

Zanimljivo je da je Citroen, umesto salona automobila u Ženevi koji je u toku, iskoristio evropski poljoprivredni sajam (!) da predstavi novi model C4 BioTech, prvi njihov automobil sa pogonom na etanol. U rezervoar može da se nalije bilo šta, a da sadrži do 85 % etanola. Treba podsetiti da Citroen sprema i C4 Hybrid (kombinacija elektromotor/dizel motor), koji bi trebao da troši samo 3,4 litra goriva na 100 km pa ovaj C4 BioTech samo potvrđuje koliko je Citroen spreman za budućnost. C4 BioTech će se u prodaji naći već u septembru ove godine ali za početak samo u Francuskoj.  



Proton Satria Neo

15 Mar 2007 - 00:57 Noviteti Link

Malezijski Proton je poslednjih meseci u žiži interesovanja javnosti zbog nadmetanja VW-a, GM-a i PSA grupacije oko kupovine Protona u čijem se sastavu nalazi i britanski Lotus što je još jedan razlog velikog interesovanja pomenutih kompanija za preuzimanje malezijskog proizvođača. Iako je izgledalo da će VW pobediti i kupiti Proton (već su potpisali pismo o namerama) izgleda da ceo posao oko preuzimanja Protona ne ide baš glatko i da je došlo do malog zastoja u pregovorima. Ipak u Protonu ne sede skrštenih ruku i bez obzira na turbulencije oko toga ko će biti novi vlasnik, rade na novim modelima. Tako su u poslednjih godinu dana na tržište izbacili 3 nova modela a među njima i ovaj po imenu Satria Neo, koji se od nedavno prodaje u Velikoj Britaniji. Ova zemlja je i jedina evropska država u kojoj se automobili ove marke u ovom trenutku zvanično prodaju. Iz ostatka Evrope Proton se, zbog slabe prodaje povukao ali novi modeli nagoveštvaju da bi moglo doći do velikog povratka. O tome kada se to desi a u Velikoj Britaniji, osim novog modela Waja, o kome smo nedavno pisali, svoj tržišni život započinje Satria Neo po ceni od oko 12.000 evra. Radi se o manjem i pre svega gradskom automobilu, koji se nudi sa 2 benzinska motora. To su 1,3 litarski snage 70kW/94KS i 120Nm kao i 1,6L sa 82kW/111KS i 148Nm. Slabiji model (težak 1146 kg) postiže 180 km/h a ubrzanje do 100 km/h mu iznosi 12,8 sekundi uz potrošnju od 5,8 litara na 100 km, naravno po fabričkim tvrdnjama. Snažniji model postiže 190 km/h i ubrzava do stotke za 11,5 sekundi. U oba slučaja serijski je ručni menjač sa 5 stepeni mada se kao opcija za snažniju verziju nudi i 4-stepeni automatik. Slabiji model je postavljen na točkove od 15 inča a snažniji na one od 16. Dimenzije automobila iznose DxŠxV : 3905 mm/1710 mm/1420 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2440 mm. Pomenili smo da je Lotus deo Protona pa ne čudi da je Lotus umešao prste u razvoj ovog modela. Tako da ne čude i samouverene reči ljudi iz Protona, koji kažu da Satria Neo predstavlja "auto zapanjujućeg izgleda, dinamičnih performansi i izuzetnog uživanja u vožnji".